Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Hei Arytai- det var lenge siden.:)

 

Har du hatt el, eller er den rett rundt hjørnet? Ellers bra?

 

Jeg venter fremdeles... Testet senest i dag, men den var negativ. Var sååå sikker på at jeg gravid så det var litt nedtur. Har jo mange symptomer, men det som gjorde meg så overbevist var at jeg har blødd fra tannkjøttet når jeg har pusset tennene noen dager. Det var det første jeg merket sist jeg var gravid. Blir ikke klok. Har heller ingen symptomer på at TR skal komme. Mensmurringene jeg har hatt i over en uke er ikke så sterke lenger. Er nå litt over 6 uker siden SA.

 

Kjekt at du tok opp tråden. :) hold meg oppdatert angående hvordan det går med deg. Jeg skal teste med QR i morgen. Har fått det for meg at det er den beste for meg siden det var den jeg testet med sist jeg var gravid. Tror ikke at jeg har helt bra kjemi med CB.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt EL men etter gammel syklus skal jeg ha den i slutten av måneden så jeg får bare krysse fingre og ikke ben:P

 

Åh, rart du bare skal teste negativt...men du må kanskje ha en god porsjon tålmodighet:) Høres jo ut som gravid-symptomer du har. Ikke lett å forstå seg på. Når man vil så sterkt så gransker man kroppen for symptomer og da blir det nedtur når testen viser "ikkegravid"...jeg kjenner til det så altfor godt. Men når det er sagt så testet jeg selv negativt i 2 uker før den viste positiv så sjansen er jo absolutt til stede for deg. Håper den viser positiv snart:)

 

Ja jeg måtte lete en stund før jeg fant tråden igjen...hehe...syntes det var så trivelig tråd:)

 

Jeg tok forresten gravidtest i går som heldigvis viste negativ. Den har en stund etter SA vært positiv pga HCG så nå ble jeg glad. Kan begynne å teste på nytt etter EL da uten å tenke på at det kan være "rester" fra forrige graviditet som gjør testen positiv:)

 

Skal oppdatere deg, og det må du også:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så ble jeg helt sjokkert da TR kom på onsdag..... Jeg hadde nemlig vært hos legen min 1. april som sa at jeg var laaaaangt unna el. Han mente smertene jeg hadde var pga infeksjonen jeg fikk før fødselen... Så når da TR plutselig banka på døra 16.april så ble jeg skikkelig skuffa..... Samtidig var det endelig godt å kunne regne ut el og IKM igjen. Ved neste el så skal vi flytte så har ikke store forhåpninger til den pp'n, men nå kan det faktisk godt hende at jeg bare vil kose meg denne sommeren. Forrige sommer gikk med til prøving og atter prøving, og jeg glemte å nyte sommeren med alt det herlige den bringer med seg...

 

Lykke til jenter:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

 

Da var jeg her igjen... Lovte dyrt og hellig til sambo i morges at jeg skulle kutte ned på BIM besøkene mine. Jeg blir nok litt stresset, men på samme tid så beroliger det meg å være her når situasjonen er som den er. Kommer nok til å være innom ja....

 

Jeg tok negativ test i morges.... igjen. Må vel bare gi opp nå eller hva? Vi bare ha en avklaring! Nå er jeg 6 uker og tre dager etter SA. Hadde jo håpt at jeg skulle få TR tilbake så fort som gyn forespeilet meg, men dengang ei. Ellers så blør jeg femdeles fra tannkjøttet, er små kvalm og det stikker i lysken og rett med beinet der nede. Jeg er nok bare veeeldig god til å innbille meg.:)

 

Jeg skal ringe gyn i morgen og be om en sjekk. Bekymrer meg litt at jeg har såpass vondt der nede. Kanskje infeksjon?

 

Hvordan går det med dere da? Arytai? Så at du også var inne å smugtittet på 1 trim. :)

 

Ticalinda- jeg misunner deg besøket ditt. Skulle ønske at det gikk like kjapt for meg. Lurer på hvor mange uker jeg skal måtte vente. Sutre sutre.:) Det er noe med den følelsen å få alt tilbake i normalt gjenge igjen. Det høres ikke dumt ut å stoppe prøvingen i sommer. Det kan lett ta overhånd. Føler liksom ikke at vi har tid til det. Vi er jo så gamle.:) Fikk sambo med på en deal i dag- om vi ikke har klart å bli gravide innen 2009 skal vi adoptere. Jeg har alltid tenkt på det, og det er jo så mange barn der ute som allerde er født og som trenger kjærlighet. Sambo er nok ikke like overbevist, men....:)

 

Vi har vært på fjellet i dag! Deilig dag i strålende sol, og har koblet helt av. Jeg er fornøyd meg meg selv at jeg tar alt så bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tok du meg Orkidè31 ;P

hehe, må innom 1.trim å snike litt av og til. Er så nysgjerrig på alle disse heldige jentene som er gravide og håper at det går bra med de og at de holder seg der så kan vi komme sterkt etter om litt, håper i alle fall:)

 

Skulle ønske jeg også fikk min mens snart. Er ergerlig å gå å vente på den. Har ingen symptomer på verken mens eller el eller gravid for den saks skyld. Men nå er de jo bare 3 uker siden sa så jeg kan vel egentlig ikke forvente meg mer.

 

Har mest lyst å bare legge prøvinga på is til neste vår. Jeg er skikkeli hormonell for tiden og min avdelingsleder sendte meg hjem på tirsdag før arbeidsdagen var over fordi jeg brast i gråt helt uten grunn. Så spurte hun om jeg ikke skulle ta noen fridager. Ble litt skamfull og flau da...Men det går nok over:)

 

Her er det både sne på bakken og i lufta så innedag for oss:)

 

Ha en fin søndag alle sammen.

 

PS:skulle ønske jeg klarte å holde meg unna BIM noen dager... hehe blir jo hekta jo;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld:)

 

Hvordan står det til i dag Arytai? Kjekt at du holder tråden vår oppe.:)

 

Jeg får virkelig ikke håpe at du ikke må vente så lenge på TR som jeg må. Jeg begynner nesten å angre på at jeg ikke ventet til jeg hadde fått TR før vi prøvde på nytt. Men, kan ikke tenke sånn. Kommer sikkert snart. Tør ikke teste mer heller.

 

Planen videre er å ringe til legen i morgen for å bestille tid 1,5 uke frem i tid. Hvis TR ikke har komt til da, mente gyn på sykehuset at vi kunne lasse innpå med hormoner for å sette i gang blødningen. Det er mitt håp nå.

 

Siden det bare er du og jeg her, så må du si noen ord om deg selv Arytai. Kanskje du har nevnt det før, men gjenta for en gammel dame.:) Har du barn fra før?

 

Jeg har ingen barn fra før, er 31 år gammel og er samboer i Stavanger med verdens beste nordlending. :) Jobber med HR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Ja ser jo at noen har falt ut fra tråden, forhåpentligvis har de enten besøk av TR eller gravid alt:)

 

Synes det er rart at du enda venter på mensen. Krysser fingrene for at det er en spire der! Enn el? Har du kontroll der? Håper du uansett får svar snart på den ene eller andre måten.

Jeg tror jeg er i begynnelsen av el nå. Fant blankt slim i dag morges... Så håper, håper! Men tror det blir rolig jobbing framover med å bli gravid. Syntes det var ganske slitsomt etter sa. Var liksom ikke forberedt på etterdønningene. Hormoner, blødninger og følelser...

 

Ganske rart, leser at de fleste har problemer med å la vær å teste seg. Jeg har det heller motsatt, jeg er ganske sløv med det..Sjeldent jeg orker å gjøre det. Kanskje jeg er redd for resultatet...

 

Jeg og min samboer bor i Troms. Vi har ingen barn fra før av så ønsket er stort. Jeg blir 30 i oktober. Jobber i det forhatte helsevesenet;)

 

Men du, jeg skal ikke late som at jeg vet hva HR er så istede for å sitte å lure så spør jeg heller;P

Hva er HR?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LUrte også på hva HR var :) hehe....

 

Venter egentlig berre på at jeg skal kunne teste meg for å se om jeg er blitt neg på graviditetstesten nå! Tenkte det var kjekt i vite... har vel litt å si i fh til når man kan forvente TR igjen?!...

 

Er som deg Arytai.. har tenkt mye på neste graviditet og at jeg vil utsette testingen så lenge som mulig... vil ikke vite det så kjapt... da blir bare de 12 ukene ennå lengre og det er lenge å bekymre seg...

 

JObber som i helsevesenet?! Jobber også der... som miljøterapeut i en avlastningsbolig :) Syns det er helt topp :) Men seff tungt... spes de ukene jeg var gravid... fikk tegn til bekkenløsning dagen før jeg mistet i MA... så slet med det de første dagene etter utskrapning og... det var skikkelig irriterende! Men har heldigvis ingen plager nå :) Hormonene er vel begynt å dabbe av :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, der slettet jeg hele innlegget mitt!!!! :( klarer sikkert ikke huske alt jeg skrev...menmen skal prøve.

 

Scoobydo, er du opprinnelig fra Oslo? Du skriver "berre" i stedet for "bare":)

 

Jeg måtte teste meg her om dagen for å sjekke om HCG var ute av kroppen. Negativ test og det var godt å få det bekrefta. Vet ikke hva det har å si i forhold til TR...men får håpe den er der snart:)

Jeg fikk el i dag morges så jeg regner med jeg er i rute med syklus.

 

Jobber som hjelpepleier i staten med eldre slagpasienter. Trives godt men det kan være veldig tungt både fysisk og psykisk.

Fra før av er jeg nesten ferdig førskolelærer (halvt år igjen). Hoppet av men angrer nå... Jaja, kan jo alltids ta det ferdig.

Søkte sykepleien fra høsten av men vet ikke om jeg skal utsette det ett år. Jeg begynner å jo å bli 30 så alder fyker av gårde. Tror jeg har lyst på i alle fall 1 barn før jeg begynner på skole igjen.

 

Jah, håper hormonene er ute av kropp og sjel heh snart!:) rart hvor plaget man skulle bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... er ikkje fra oslo :) kjem fra vestlandet.. men skriv som oftest bokmål... men gløyme meg fort når eg ikkje skriv oppgåver i forbindelse med studie... skriv som oftest dialekt når eg skriv på msn osv osv :)

 

Her inne bytta eg visst nok veldig på... noken innlegg på bokmål, noken på nynorsk og noken i god blanding :)

 

Lenge det e sia du mista?! E akkurat ei veke sia eg mista i dag, så e vel litt tidlig å satse på at alt e ute av kroppen allereie!

 

Ja kan vel være greit å utsette skulestarten... i fh til permisjon og sanne ting!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ prøv å hold unna nordnorsken min her inne sånn at ikkje nån ska ta mæ på dialekta å forstå kor æ e fra;P haha

 

Åja ikke lenger siden. Da er det ferskt. Jeg mistet i slutten av mars så begynner å bli en måned siden.

 

Da jeg oppdaget at jeg var gravid passet det så utrolig godt å heller starte på skolen til neste høst i stede sånn i forhold til permisjon og hvor gammel barnet hadde blitt. Hadde termin 22 november. Men da jeg mistet ble liksom planene litt ødelagt. Får heller se hva som skjer om og når jeg blir gravid igjen:) Spennende tid i møte.

Jeg har så lyst å bli helsesøster så jeg tror det blir jobbytte. Få litt erfaring med nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen jenter

 

Ser at dere har snakket litt frem og tilbake. Har skummet gjennom innleggene. Arytai snart 30 år og fra nord, scobydoo fra Vestlandet og begge jobber i helsesektoren. Korrekt?:)

 

Beklager- gikk litt fort i sist innlegg. HR betyr Human Resources og jeg jobber som personal rådgiver. Spennende men krevende. Har også bach i førskole ped. Så at det var nevnt her...

 

Ingen TR på beøk i dag heller. Har bestilt time hos legen til 30 april slik at jeg evt kan begynne på hormonkur... Orker ikke å gå sånn i evigheter. Har ikke testet siden søndag og kommer ikke til å gjøre det heller. Dere har sunne holdninger der- ikke så lurt å bli revet med av testbølgen her inne.:)

 

Nå har jeg sett fruene på TV og det er snart leggetid. Er så innmari kvalm om kveldene. Kjenner at det siger på nå.

 

Natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrdes korrekt ut :) iallefall for min sin del :)

 

Helsesøster e sikkert innmari spennande ja :) Driv å søke ny jobb no... må ha litt meir utfordringa...skal på jobbintervju som teamleder :) Hadde vært innmari morro og fått!

 

Hadde egentlig termin 17 november... samme dag som tantungen min er født på :) Morro :)

 

Såg fram til en stille og rolig juleferie med mykje babykos! Men ser ut som det blir (forhåpentligvis) stor mage i jula istadenfor... Håper vi får det te å klaffe på neste forsøk og at den sitt og utvikla seg som den skal :) kjem nok te å være supernervøs til dei 12 første vekene er over! :/

 

Ser det er mange som slite med å ikkje teste seg ja! Tenkte eg sku ty til eggløysningstest etter neste mens... berre for å sikre at vi treff :) Før kjente eg når eg hadde eggløysning... men det e vel ingen sjølvfølge at eg kjenne det no etter eg har hatt MA...?!...

 

Driv på å pussa opp leiligheten til kjæresten min no! mala, sparkla, pussa og mala... men blir så fint så :) Utnytta tida eg e sjukmeldt hehe!

Funka som terapi det :) Så kunne egentlig ønske at man ikkje hadde budd i borettslag sann at man kunne dreve på med oppussing så lenge man ville på kveldane .... :)

 

Sove goodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytter litt*...

 

tenkte jeg sku kjøpe test i dag sann at jeg kan ha i hylla mi når jeg føler at aalt er ute av kroppen :)

 

Kommer til å bli såå glad om den er negativ :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så frustrerende... blør liksom litt innimellom... akkurat når eg trur at eg har slutta å blø!... I dag begynte eg å blø etter eg hadde vært på trening!?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Jeg skjønner hva du mener Scoobydo- det er frustrerende. Jeg blødde i 8-9 dager, sånn av og på som du sier. Det er sikkert snart ferdig. Tren mer slik at du får fart på sakene!:)

 

Sanna32- lenge siden. Går det bra? Hold oss oppdaterte da...

 

Jeg har fremdeles ingen mens. Kjenner at det romsterer i magen nå- kan være at den kommer. Får se- ingenting annet å gjøre.

 

Jeg fikk nettopp høre at et vennepar av oss venter barn. Kjente at jeg ble litt lei meg med en gang, men det gikk heldigvis fort over.:) Håper for all del at det går bra med dem. Hun var bare i 8 uke....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs det ja.... er bare en uke siden så....

 

 

Hadde også en liten nedtur i dag... fikk vite at en annen på jobb også er gravid... var ikke helt forbredt på at jeg skulle reagere så mye på det... men ble skikkelig lei meg og deppa :/...

 

Hjalp ikke akkurat at jeg begynte å blø igjen heller hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Tenkte jeg skulle melde meg inn i denne klubben, hadde MA og var til utskrapning på fredag, nå venter jeg bare på å slutte å blø sånn at kroppen kan komme i normalt gjenge igjen. Håper virkelig jeg slipper å vente så alt for lenge på TR, ser det er noen som har ventet fryktelig lenge!

 

Jeg jobber i barnehage for tiden og hadde akkurat opparbeidet meg nok til å få gå ut i mammaperm i november, men de planene gikk ganske i grus. Veldig irriterende, jeg og sambo hadde planlagt dette veldig for det passet så bra akkurat nå i og med at jeg har et friår fra studiene. Nå blir jeg student igjen til høsten. Vi skal selvsagt fortsette å prøve, men hvem vet hvor lang tid det tar før jeg blir gravid igjen.

 

Jaja, satser på at det ordner seg på ett vis. :) Blir spennende å følge dere, håper dere blir fort gravid igjen alle mann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ganske så likt i løypa vi to da Irose! hadde utskrapning natt til onsdag... blør du mye eller!?

 

venter også bare på at alt skal komme i rute igjen... håper TR kommer kjapt tilbake slik at vi kan begynne prøvingen igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei blør ikke så veldig mye, det er for det meste blodig slim som veksler mellom å være brunt og rødt. Men kjenner jeg er lei av å blø allerede, vil bare ha alt som minner meg om MAen vekk og bort! I tillegg har jeg veldig lyst til å ha sex, men sambo nekter, han vil vente til jeg har sluttet å blø. meh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ve eg og! men blør fortsatt litt innimellom... så eg må vel vente litt te! hadde samleie nekt 1,5 veke før Ma'en og... så begynne å bli leeenge .... men står på arket eg fekk fra sjukehuset at eg sku vente med samleie te ei veke etter eg hadde slutta å blø!.... men eg har berre opphold på 1-2 daga så kjem det litt igjen....

 

skal du vente 1 mens eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel en stund siden nå, men jeg har vært innom og sett til dere da..:-D

Jeg venter mens etter en SA den 23.mars, jeg blødde ikke lengre enn en vanlig mens 4-5 dager.

Leste her inne om ei som ventet 3 måneder før mensen kom og da med syklus som var helt skrudd..håper inderlig ingen av oss kommer i samme klemme...har bestemt meg om at hvis den ikke kommer i løpet av 3 uker så ringer jeg legen, så det så!!!

Ellers er det jobb, trimming og husstell som gjelder mens vi venter....lite spennende..he he

Jeg har testet negativt etter SA og det er utrolig godt å være "ferdig" med det.....iallefall fysisk.

Nå vil jeg bare bli gravid igjen..:-)

Hvordan går det med dere da?

Jeg får heldigvis ikke sorg av å se barnevogner og gravide, men istedet jeg får et fåret smil, sikler sånn passe og en vannvittig lyst til å fortelle mødre,tanter,bestemødre...eller hvem det nå er som er sammen med barnet om hvor utroooooolig nydelig ungen deres er.... kan være meget plagsomt det og...øste over ei dame i full burka hvor fin den ungen henner var midt inne på ultra....Tror nok hun tenkte jeg var syk i hodet...:-S Huff...

Ja ja...det går vel over det og...he he...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...