Gå til innhold

For oss som venter på mens etter SA / MA...


gima

Anbefalte innlegg

Legger denne inn her og, da jeg egentlig ikke hører til på 1.tri...:S der jeg svarte deg på en av trådene dine...

Jeg forstår ikke dette med den slimhinnen...jeg mistet i uke 7 og da var slimhinnen på 8 cm....ikke mm men cm....og det er bare dager etter det du skal egentlig være...hvilket utstyr hadde de? Kan det hende de har oversett noe? Synes det er så rart at de mistenker svangerskap utenfor livmor åsså gjør de ingenting....blir sint her jeg sitter....Sa de noe om du kunne ringe de eller noe?

Kan du ikke skrive opp alle disse spørsmål du har og rett og slett ringe, det er for lenge å vente en hel uke.

Når skal du og ta ny hcg prøve? Og når får du svar på den forrige? Og hva var den eventuelt på?

Jeg tenker mye på deg for tiden....jeg har min første el (har hatt en mens da) nå etter sa, og denne skal vi utnytte....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sanna32.

 

Jeg hører sikkert ikke til der inne jeg heller etterhvert...:)Huff- bank i bordet. Men, man må jo ha litt galgenhumor eller hva vi skal kalle det. Så omtenksomt av deg å tenke på meg. Jeg blir nesten litt rørt. Setter så utrolig stor pris på denne tråden.

 

Jeg vet ikke om det er 5 mm el cm, men det var 5! Sikkert cm da siden din var 8.... Har ikke peil på utstyret, men hun som undersøkte meg var helt fersk. Veldig ung lege.

 

Ja- jeg er jo enig med deg. Blir forbanna for at jeg må vente så lenge. Skal ta blodprøve nr 2 i morgen, og da bør det ikke gå 1 uke for svar?! Regner med at, håper at, de ringer meg om de seriøst mistenker utforbi livmor. De sa bare at jeg måtte gå på legevakten om jeg fikk sterke magesmerter.

 

Vet du hvor fort man får svar på hcg prøve?

 

Jaja- får håpe at du utnytter el perioden din til fulle!! Jeg er spent på dine vegne. Måtte det sitte en spire slik at du kan bli i lykkelige omstendigheter igjen.:)

 

Jeg har vært på middag med jobben i dag. Snakket med sjefen og hun mener at jeg bare må gjøre som jeg vil sykemeldt eller ikke sykmeldt. Jeg fortalte henne bare at det hadde oppstått komplikasjoner etter forrige SA- ikke at jeg antageligvis hadde opplevd en ny....

 

God natt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ja det blir litt makaber humor innimellom..:-S

Da jeg mistet spurte jeg om hcg prøve, og da sa legen at det ikke var vits siden det tok flere dager å få resultatene og at man måtte komme tilbake for å ta en ny for å sammenligne med...derfor ble jeg sendt direkte til ullevoll for tidlig ul.

Hva kan de gjøre hvis det er xu?

Må de vente til personen blir syk og da operere bort egglederen?

Kan man ikke fjerne egget slik at man redder egglederen?

Jækla sjefen til mannen min som har kjefta slik at mannen har gått og vært sur hele dagen....ikke særlig sexy det nei...så da går vel hele eggløsningen til svartens...

Med den lille erfaringen jeg har kan jeg ikke tenke meg det er en SA du har hatt....du har jo nesten ikke blødd.....merkelig.

Kan du ikke fortelle hvor usikker du er når du er og tar prøve i morgen?

Mange legesekritærer har masse erfaring og kan sikkert svare, hvis ikke sender de deg kanskje videre til noen som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Orkidè31 med knopp!

 

Huff ikke gøy beskjed å få om slikt, en vil jo egentlig bare vita at spiren har det godt der inne.

 

Jeg kan fortelle min historie, i håp om at det ikke er det du opplever nå!

 

I uke 6 fikk jeg litt brunt utflod i trusa, ringte lege og han sa bare at det var nok en ny sa og måtte ta til takke med det. Mye grining og fram og tilbake. Det sluttet i helgen og hadde ny time mangdagen etter. Da hadde jeg blitt litt mer kvalm og litt stikking i bryst(men ikke ømme) Legen tok gyn undersøkelse og kunne ikke se hvor det kom fra og ikke rester etter noe, så han ble litt mer opptimistisk.Tikk time til ul dagen etter. På ul fikk vi se en fin fostersekk og det, men ikke noe hjerte.

Hun sa til meg, enter er det for tidlig, du er kortere på vei(viste egentlig at det var jeg ikke men en håper jo) eller at det var dødt!Hun ville ha meg tilbake etter tre uker. Hadde hele veien tatt blod prøver med ei uke i mellom. Alle steg! To dager før den andre ul fikk jeg tlf om at hcg hadde steget med det dobbelte, at jeg måtte slappe av og at det var normalt å ha slike spottinger.Og til slutt sa hun: Gratulerer du er gravid, slapp av! Fikk gode forhåpninger da. Men på ul 2 dager etter var det fremdeles ikke noe hjerte.Da hadde det vært dødt i ca en mnd selv om hcg bare steg og steg!Måtte ha utskrapning.

Jeg hadde ikke vondt, men pga at jeg spottet 3, 4 ganger så hviste jeg at noe ikke var som det skulle siden jeg har opplved det før!Puppene mine var ikke ømme som de hadde vært de andre tre gangene jeg hadde vært gravid. Så egentlig viste jeg det, men ville ikke godta det!

 

Men håper for all del at du ikke får det slik og at du er bare litt mindre på vei! Vi trenger flere solskinshistorier her inne ,og håper at du er en av dem!!!

 

Syns du skal kreve å få en ul til, slik at de kan se om det blir større! Det er ikke noe gøy å gå rundt i ubevisshet!!!Vet ikke om du syntes om denne mailen, men jeg håper alt går bra! Hvis du vil snakke mer, bare send mld!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Orkidè31, selv om det ikke var meg du spurte om HCG-prøver så svarer jeg;P

Jeg tok blodprøve og fikk beskjed om å komme tilbake etter 1 uke for å se om det hadde steget.

Svaret på prøven fikk jeg dagen etter. De på legekontoret sa at det tok ca 1-2 dager å få svar:)

 

Off, jeg håper alt er i orden med deg og barnet. Det er jo så mange forskjellig historier å lese men ingen er lik, får håpe din historie er en solskinnshistorie da:) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Sanna32- sjefer kan være noe herk. :) Får håpe at du fikk sambo i litt bedre humør etterhvert... Har jo noen dager å gå på.:) Ellers så vet jeg ikke hva som skjer om det er ex u. Var dessverre ikke hos legen, men på sykehuset for å ta blodprøver. Det er så upersonlig. Spurte om når resutatene var klare og de sa at jeg kunne ringe legen på tirsdag. Det skal jeg gjøre!

 

Suzy- det var jo trist at det gikk som det gikk med dere. Aldri kjekt å høre om folk som sliter. Det verste må jo være å få bygget opp forventninger for så å få dem revet ned... Derfor forbereder jeg meg på det verste. Jeg har enten hatt SA eller MA eller det er alternativet from hell- ex u. Det er jo kjedelig om det er MA også da, for da gjenstår jo mye allikevel. Det gjør meg ingenting å høre slike historier. Jeg er realist og vet at det kan gå / går galt.

 

Arytai- alltid så koselig og optimistisk.:) Jeg håper selvfølgelig at det går bra jeg og. Håper at du har det fint.;) Skal ikke spørre mer- regner med at du forteller hvis det er noe nytt. Vi er jo her for deg vi vettu.:)

 

Ellers så er jeg forbanna på kroppen min. Syns at det er mektig urettferdig å PØSE på med symptomer. Jeg er mye mer kvalm og har mye mer halsbrann enn jeg har hatt før. I dag begynte jeg også å blø neseblod. That`s a first. Har kviser i ansiktet og har fått en i munnen. Brekker meg fremdeles masse når jeg pusser tennene og blør fremdeles fra tannkjøttet. Ved sist Sa mistet jeg symptoomene nesten umiddelbart. Får ta en test i helgen for å se om den er svakere eller borte vekk. Dette med symptomer får meg til å frykte det verste.

 

Ha en fin dag i solen! Jeg skal klippe plenen nå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei:)

 

Jeg er for tiden neeesten helt sengeliggende med halsbetennelse... Kjedelig!!!

 

Realist ja, det går vel ikke å være annet når man har opplevd ma/sa før...At det ikke kan gå knirkefritt altså!

Hehe, jeg venter jo mens i dag. Kan ikke si jeg kjenner at den kommer men den gjør sikkert det etter hvert. Men i går når jeg var på do å... ja...,så kom det litt friskt blod. Etter det så kom det bare litt brunlig utflodlignende ut...Har ikke vært noe mer etter det. Rart...

Neseblod sier du orkidè31 med knopp, jeg har også blødd neseblod de siste dagene. Og i morges i sekstiden våknet jeg av at det rant av nesen min. Ble redd, trodde ikke jeg skulle klare å stoppe det. Det blødde så innmari! Kjempeekkelt var det.

 

Sanna32, ja jeg tenker at jo lenger jeg venter før jeg tar test jo mer positiv er den og jeg slipper å lure;P Bare litt til...:)

 

Scoobydo, er du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytai- du er god! Vent så lenge du klarer. Det blir lange mnd om den viser seg å være positiv. Hallooo- jeg tror du er gravid igjen jeg. Neseblod er jo bankers tegn. Ihvertfall for meg som ALDRI blør neseblod ellers. Og festeblødning?!:) Vi får vente og se. Trist å høre at du har halsbetennelse i det flotte været. Håper at du blir frisk snart.

 

Scobydoo er på ferie hun! Noen som har det. Jeg stoler på at det første hun gjør når hun kommer hjem er å logge seg på BIM;)

 

Har du det bra Sanna32? Hvordan er humøret til sambo? :)

 

Kos dere i det fine været! Jeg holder på å bli gal av ventingen, men det går jo greit på et vis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det, det leste jeg jo i innlegg lenger opp. Heldig hun er:)

 

Hehe, kjenner jo igjen mange av de symptomene jeg hadde sist så joda, kan jo være at jeg er gravid:) Men vi får vente å se.

Hadde først og fremst vært godt om du fikk vite sikkert hvordan ståa hos deg er. Men nå er jo uka snart der så ventetida blir kortere og kortere:)

 

Gjør ingenting om jeg ble syk nå fordi her sner det!!! Slå den!!!;P

Lover godt for 17mai været vårt her nord... haha...

 

Ha en strålende fin pinsehelg jenter:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo allesammen....

Ja neseblod er et 99% sikkert tegn, selv blødde jeg bare i munnen..:-)

Og ja sambo er i bedre humør og vi har fått lagt inn noen gode aksjer..

Hvor lenge er det vanlig å ha positiv el test?

Jeg har nå testet positiv i 72 timer.....har ikke testet så lenge før...det har vært testing til den første dagen den ble positiv så har jeg stoppet.

Men denne gangen testet jeg positivt 2 dager før jeg trodde.

også fant jeg ut at det ville vært artig å finne ut når den var "over" og det er nå 3 dagen den er positiv, tester samme tid hver dag...hvis den er positiv i morgen og, så tror jeg det er bare tull med hele el.....

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen :)

 

Måtte bruke ei tid på å lese innlegg no :) Heng litt etter her...

 

Blir spennande å sjå på tirsdag da Orkidee!... håper på at den sitter der den skal fortsatt! Dei fleste mista jo svangerskapsymptoma når det er en MA.. og om der kje var noko så må vel det ha komt ut(?!)... Dessuten så bør dei jo sjekke egglederane dine om dei var bekymra for en xu?! Korleis går det no då?! har du blødd noko meir!? Syns det va merkelig beskejd du fekk fra gyn!... fekk kje du tilbud om ny UL?!

 

Var heilt overbevist når vi var i Nice om at eg var gravid... men blendahvit test foreløbig... var selvfølgelig IQ dott og las på pakningen etterpå at den kunne berre brukast den dagen IKM er... og det er jo ikkje før tirsdag/onsdag...

 

Eg blødde litt på onsdags kveld og Arytai... mn det va litt meir rosa aktig og berre litt.. og har kje sett noko tegn te det etterpå!...

 

Bra du fekk utnytta El'en din Sanna... skal sjå det blir klaff da :)

 

Ellers har vi hatt en fantastisk tur te Nice... var utrulig fint veir så blei mykje avslapping på stranda... :) Men alltid godt å komme heim te mannen og :)

 

Ha ei fin pinse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter...

 

Ja Arytai- ser nå at det er dårlig vær i nord. Jeg trodde det var bra i hele landet jeg.:) Litt mer skyet her i Stavanger i dag.

 

Sanna32- godt å høre at han ble i bedre humør og at dere har fått lagt inn noen søknader... :) Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med el tester. Jeg har kun testet en gang og da kun første dagen. Trodde kun at den skulle være pos i 2 dager men hva vet jeg...

 

Jeg har mensmurringer igjen i dag. Blir "spennende" å se om det kommer noe blod. Føler liksom at jeg må sette hele livet på vent mens jeg venter på resultatet. Tør ikke gjøre noe. Har lyst til å spille golf i dag, men vet ikke om jeg tør. Hva syns dere? De sa ingenting om at det kunne være truende abort, men det kan jo like gjerne være det jeg har hatt. Jeg blødde jo så forbanna lite. Ikke en hel dag liksom. Nei- gleder meg til å få vite mer om hva som skjer med denne kroppen.

 

Ha en fin dag da, og god bedring til deg Arytai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk beskjed då eg blødde at eg bare kunne gjere det eg ville... da man ikkje kan framkalle en abort...

 

Hadde mykje mensmurringa forrige gang og det va berre fordi det strekte seg og vokste nedider :)

 

Det var tirsdag sant?! Ingen ny UL som er avtalt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Scobydoo

 

Vi må ha skrevet innlegg samtidig.:) Godt å høre fra deg.

 

Kos deg videre i Nice. Når kommer du hjem? Spennende med tirsdag / onsdag da.:) regner med at du holder oss oppdaterte om det skjer noe nytt?!:)

 

Akk ja- de legene på sykehuset. Ikke alltid like lett å forstå seg på. Skal til ul på fredag da. Får ta det derfra. Har det egentlig greit jeg. Fremdeles mye symptomer. Hadde en del vondt i magen i går (på venstre side) så jeg er litt nervøs for det. Men ikke sånn "krøke seg sammen vondt, må dra på legevankten vondt...". Har ikke blødd noe mer.

 

Ha det bra! Nyt ferien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tydeligvis :) Såg ikkje innlegget ditt før no! derfor eg fortsatt masa om UL på innlegget over :)

 

Kom heim i går vi.. så ferien er over :/ Gikk så alt for fort... men absolutt en plass å anbefale... Var innmari fint der nede!...

 

Skal holde dokke oppdatert ja.. har kje noko stor tru på det no! Men men... viss kje e de tjo berre å prøve igjen neste mnd :)

 

Blir spennande og sjå.. må være kjedelig å gå sann på vent... blir jo fryktelig usikkert alt!... en xu skal jo være "krølle seg sammen" vondt... men det spørs vel litt kortid det blir oppdaga... man har vel heller ikkje så mange symptomer med en xu!...

 

Du får holde oss oppdatert!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo....Hvor deilig med ferie....jeg skal selv heim til nord i neste uka og glede meg masse....snakket med pappa igår og da snya det der oppe..:-S

Men vi er solbrente her nede i oslo...he he...

Vi kaller det "pinseria" eller "reinkalvria" når det snye i denne tia...

For det er nå reinen føder....så er det den siste rien(krampetrekninga) til kong vinter..:-)

glede meg til å høre hva testen sier på tirs/onsdag...:)

Selv om du ikke har trua så har jeg det..:)

Orkidé: Jeg tror du vil bli gal hvis du ikke kan gjøre noe før du skal på ny undersøkelse.

Golf tror jeg er yppelig å bedrive dagen med, få noe annet å tenke på.

Du går sikkert og kjenner etter hvær minste lille nykk i magen...og du vil jo ha murringer/strekk i magen hvis livmoren utvider seg og da...ikke bare hvis det går galt....

Nei det er ikke godt å vite....

Gleder meg bare til fredagen, det er så dumt å ikke vite....

Tror jeg ville fortalt dem hvor forvirrende og feil det var av dem og gi deg så dårlige svar sist gang....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrulig godt å reise heim :) Blir alt for få tura heim i løp av året...

I dag skal vi vaske ned leiligheten... kjem megler på onsdag :) spent... :)

 

Her i oslo e det vel kje så masse sol i dag.. mn har høyrt at det har vøre bra no når eg har vøre vekke!....

 

Er det fredag du har IKM sanna?!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he..borte bra men hjemme best..:)

nei jeg har ikke ikm før21. eller 22. mai.

Hadde en laaaang el...testa positivt i 3 dager...he he...

Nei idag er det overskyet, med et solgløtt innimellom:) men uken som gikk var fantastisk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gjett :) frista litt innimellom og flytte heim... men samtidig skjer det fryktelig lite der... og finst heller ingen jobba eg kunne tenke meg... uten å få mamma som sjef :S...

 

ja ser det... er det her oppe og :) hehe...

 

Skal ut å sjekke om bilen min går fortsatt eller ikkje no!... blinka feilmelding på girkassa... *Sukk*.. spørs om eg må ty te kollektiv trafikk ei stund framover.. ekje så gla i det...

 

Med 3 dagers EL har dokke jo større sjans for at det har blitt full klaff :) Blir spennande... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e jo i kollektivtrafikken hele dagen på jobb og jeg må si at det er ganger jeg lurer på hvorfor folk gidder...i rushen på morgenen eller ettermiddagen kan det ikke være trivelig reise i byen...da er det godt å ha fast sete som ingen kan ta ifra meg..:)

Så du tror hvis det er lang el så erdet lettere å treffe? oj, oj..håper du har rett...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... eg har arbeidstide så eg slepp rushtid ... beg kl sju om morningen og ferdig kl tre på tidligvakter... og begynne halv tre på seinvakt!.. Så ingen rush på meg :) Hadde ikkje orka å stå i rushen!...Det tar alt for lang tid...

 

Jobber på ryen så e litt tungvint fra karihaugen og dit...

 

du jobber i hjemmetjenesten eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du tilbake scoobydo:) regner med du har hatt en fin tur!

 

I dag har jeg mensmurringer så det kjennes ut som at mensen skal komme meeen...enda ikke kommet:)

 

Sner i dag også. Men heldigvis ikke så mye at det rekker å legge seg på veien...:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... du har kje testa eller?! IKM I dag eller i går!?

Hadde mensmuringer både onsdag og torsdag...Men ingen mens... teste tirsdag eller onsdag trur eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i går...

Har ikke testa. Tenkte jeg skulle vente til i morgen. Men det må bli tirsdag heller. Må kjøpe CB digital.

Når skulle du ha mens du da?

Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 4 veker siden ma'en på tirsdag... så vanskelig å vite når IKM er egentlig... i og med at det ikke er sikkert at syklusen er normal nå!:.. Men hadde menssmerter onsdag og torsdag... liten blødning onsdag kveld.. lyserosa..! Så trodde egentlig at mensen kom då... selv om det hadde vært litt tidlig.. men ingen spor til blod etterpå.. hadde trolig eggløsning forrige fredag eller lørdag...

 

Så blir vel testing tirsdag eller onsdag... håper jeg klarer å vente til onsdag hehe.. da bør jo den være positv om jeg skulle være gravid!...

 

Er egentlig greit å prøve å drøye testingen litt... er fryktelig vanskelig men!...

Har du hatt mens etter du mistet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...