Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Hei

er einig der lucy.....eg skreiv da eit innlegg om søvnen til emil ja....hmm...merkeleg...søvnen har da heldigvis bedra seg....=)no får han mat 1 til 2 ganger om natta...legg seg i 9 tida...=)

I dag skal me pynte juletreet, og kose oss....ungane skal ha julebadet og me skal slappe av....=)

 

skal feire jul heime..da er best...storhandel blir da vel og i dag kan eg tenke meg....

elles er det ikkje så masse nytt her....er tanta komen eller dotten???

gler meg og til å opne alle pakkene til ungane...rart det der,når ein har fått barn er det ikkje så nøye med seg sjølv lenger.....!!

 

I ettermiddag skal me ha graut fest her heime med familien....da blir kjekt=)

 

men no skal eg på kafe med ei vennine og dattra hennar=) gler meg...!!

 

sjå om eg får skrive litt seinare og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

heisann, god jul og nesten godt nytt år!! hvor blir det av deg, da, dodten? så lenge siden vi har hørt fra deg! travle juletider? du skulle vel feire med snuppa og din familie, uten din kjære? håper det ble en god opplevelse! og jula er vel veldig slektete for dere, turid, som bor så nærme hverandre alle sammen? vi var hos mine foreldre sammen med min søster fra tirs til lør, koselig, men overraskende deilig å være tilbake i oslo, om enn litt stile. merker det er deilig nå å være der vi er til vanlig, men rommet og senga til mini, klærne, leikene og ikke minst sofaen vår som vi slacker i nesten hele dagen... nora har også vært så forkjølet i jula, for 3.gang, men dette er den veste - lurer på om den babysvømminga tar knekken på immunforsvaret hennes?? hun har vært dårlig i en uke nå, veldig tett og hoster veldig, så sliter med å sove på nettene - og vi som var inne i en så super fase... har måttet ta henne opp en del på kveldene, tetner til når hun har sovet en time-halvannen og får ikke sove mer, også noen runder på natta hvor hun ligger og synger og er blitt en riktig liten popstjerne. har oppdaget bv-lydkombinasjonen og er veldig fornøyd med den, bv-er hele tida, søtt men ganske irriterende når jeg endelig tror hun har sovnet etter intens vugging, så kommer det et kontrollert og rolig bv-v-v-v-v nedi vugga :/ mulig hun plages med tenner også, har poppet opp en nede foran. hun ligger og synger nå, på soverommet vårt, har flyttet henne inn igjen siden hun våkner så mye pga hosten, griner og synger om hverandre og sambo snorker seg glatt gjennom det hele - imponerende :)

jeg er skikkelig våken etter å ha sovet i nesten hele dag. mini sov til 10, så igjen fra 11-14-30, så igjen på ettermiddagen en time og igjen halv åtte - og jeg sov også fra 20-22 nesten på sofaen... å merker jeg beg å bli lei av sløving hjemme (har gitt opp husmoraktivitetene for en liten stund, lei dem også), er så klar til å komme ut blant folk = kolleger og jobbe igjen!! teller nesten ned dagene, lå på sofaen og leste fag nå før jeg måtte vuggge mini. ser ut som det er blitt stille der inne nå, mulig jeg må komme meg i seng også snart, men føler meg mistenkelig våken :/

spent på å høre om deres jul! klemmer herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god jul og godt nyttår til alle mine supre venner her=)

 

Julafta vart feira med brask og bram heime i stova vår...Svigerfaren,og 2 sovgrer var til middag....svigermor var på jobb...Så kom familien min ned i halv 7-7 tida...pappa var nisse, og ungane var litt skeptiske til han dere fyren der...hehe..Emil likte han svært godt..var borte og helste på og nappa han litt i skjegget...hehe..godt han ikkje drog av heile maska...hihi:P

Masse pakker under treet,og Victoria delte ut i lag med tante Siri....Victoria fekk 18 pakker og var veldig stolt av det...Fekk leikedata...da var det store høgdepunktet...Og masse Hello Kitty ting..var da ho ønskte seg...hihi=)

Emil og Sander fekk og masse fine pakker....Etter eg fekk ungar er det ikkje så nøye med meg sjølv lenger..hehe...men me fekk masse fint..Lysestaker,duk,2 koffertar,skåler til bondemønsteret, spel,sengetøy,håndkle,3 smykker....

 

2.juledag var me på fest...da var veldig kjekt...Emil sov hjå mamma og var veldig snill gut...Sander og Victoria var hjå svigermor og svigerfar og var snille dei og=)

 

Så kjedeleg at Nora er sjuke...Her er Emil forkjøla og hoster masse og..var til legen forrige veke,men han sa det var virus...Hostinga har tatt seg litt opp,men skal på kontroll neste veke,så om han ikkje er verre til då,venter eg til då med å gå til doktoren igjen...

 

I kveld skal me opp til svigers og ete middag...så skal me ned til mamma og pappa på kaffi og skyte opp raketter....!!

Ynskjer dekan eit GODT NYTTÅR....

 

No skrik Emil her.....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jentene :)

 

Endelig et lite livstegn fra meg også!

 

Godt Nytt År! La oss håpe dette året bringer oss alle mye godt!

 

Jeg har rett og slett ikke orket å være på nettet i det hele tatt (med svært korte og meget få unntak) i hele desember. På jobben hadde jeg lite tid og hjemme hadde jeg ikke overskudd. Har vært syk sammenhengende i 4 uker nå. Hoster litt enda, men er ellers omtrent helt frisk. Sitter forøvrig på jobben (min første dag siden 18. desember. Har hatt fri hele tiden og det har vært deilig. Jobber en innklemt dag i dag, og er suuupertrøtt. Har snudd døgnet på hodet mens jeg har hatt fri, men får prøve å rette opp dette nå i helga. Samme med snuppa. I går var hun fortsatt våken når jeg la meg i 01-tiden!!!! Men så sov hun i 1,5 timer fra 1800 til 1930... da vi kjørte hjem fra nyttårsfeiring!

 

Starter i hvert fall stille og rolig i dag. Har ikke gjort så mye fornuftig, men det er jo så stille her. Vi er 6-7 stykker på jobb (av over 25), så derfor tar jeg meg tiden til å skrive litt her! He, he.

Ellers har tanta vært på besøk og dratt igjen. Hun skulle komme 24, men dukket opp allerede den 22. desember! Tror ikke det skjer så mye mer her snart. Snart er jeg jo 38 år også, og da er det i hvert fall ikke noe hjelp å få fra det offentlig. Vet ærlig talt ikke om jeg orker en baby-periode til jeg. Nå som snuppa begynner å bli så stor og klarer veldig mye selv......??!! Meeeen, vil jo ikke at hun skal bli enebarn heller. Ikke lett dette!

 

Kjedelig å lese om at dere også sliter med forkjølelse og hoste! Spes siden både Emil og Nora er så små. Fælt å høre på når de er tette eller plages med hoste.

 

Alle vi tre har vært dårlige i hele desember. Startet med forkjølelse, potte tett, null lukt- og smakssans. Var på lutefisklag med jobben (og smakte lutefisk for første gang), men vet fortsatt ikke om jeg liker det, da jeg ikke kjente smaken av baconet en gang! Etter 2 uker med forkjølese gikk det over i hoste og jeg hoster enda. Tror ikke jeg har hatt sammenhengende søvn en eneste natt i desember p.g.a. min egen sykdom og ikke minst snuppas. (Sovet maks 1-2 timer sammenhengende før jeg våknet/ble vekket av en eller annen grunn). Sambo hoster også enda, så hjelpes meg. Ikke mye utvilt fra denne ferien.... Nei, skal slutte å syte, men er bare såååååå sliten! Enda godt jeg ikke er gravid i tillegg nå altså... he, he. Får ev. ta den biten når alt av sykdom å dratt avgårde!!

 

Vi får håpe Nora kommer fort inn i de gode søvnrutinene sine igjen snart -lucy- og at Emil slutter å hoste sånn (Det var Emil ikke sant? Slik at jeg ikke blander Emil og Sander nok en gang! He, he).

 

Vel, vi feiret julaften på Lillehammer. Pynta treet den 23. med god hjelp av snuppa. Hun klatret i stigen osv. Jepp. Måtte ha stige, da treet var sikkert 2,5 meter høyt! Nissen kom på besøk på julaften og snuppa synes nok det var spennende! He, he. Første året for hennes del med nisse.... :) Det var den ene søstra mi som var nisse da, men snuppa er jo altfor liten til å skjønne det enda (Nissen hadde jo maske). Hun fikk en haug med gaver. Telte ikke men sikkert mellom 15 og 20... Hun var i hvert fall godt fornøyd :) Selv jeg fikk mange gaver, selv om jeg ikke hadde trengt noen. Som du sier Turid tenker man mindre på seg selv. Stort sett har vi venninnene kun kjøpt til hverandres små og droppet oss selv. Bare tull. Vi store har mer enn nok som oftes. Får heller ønske seg noe til bursdagen heller :)

 

Nyttårsaften ble feiret hos ei venninne ved Hamar og det var stille og rolig. Det var oss tre, pluss henne og hennes to barn. (Hun er enke, så derfor ingen pappa. Går heldigvis veldig bra med henne nå da. Andre jul og nyttår uten mannen). Jeg og snuppa var hjemme i Oslo et par dager mellom jul og nyttår, så det skal bli godt og ikke gjøre noe nå i helga. Nå trenger jeg litt ro. Har vært nok reising. Som du sier -lucy- så er det godt å være hjemme men senga, klærne og lekene til snuppa :) Og ikke minst sofaen da :) He, he.

 

Hadde vært topp om du kan treffes selv om du har begynt å jobbe igjen altså -lucy-. Tenkte kanskje det gikk dårlig jeg nå da, men vi kan jo bare ta en ettermiddag etter jobb, og bare passe på at vi får med oss BabyDior! Har sms-et litt med henne og de koser seg masse hjemme der i hvert fall. Siden vi ikke rakk noe før jul, MÅ vi få det til nå på nyåret altså. Om ikke altfor lenge håper jeg. Jeg hadde rett og slett ikke tid, ork eller noe før jul, p.g.a. som sagt en laaaaang sykeperiode! Men nå må det være slutt altså. Nå skal jeg være frisk leeeeenge :)

 

Dere får ha en riktig god helga så skravles vi igjen jenter. Dere skriver at et innlegg fra Turid har blitt borte. Stemmer sikkert. De har drevet med noen oppdateringer her inne, så søkefunksjonen er helt på hodet. Finner ikke nyere innlegg enn fra april 2008.....!!?? Så denne tråden o.l. finnes ikke når man søker. Tror de sliter litt enda :)

 

Vel, hei då snupper! Sjabbas!

 

PS: Lykke til i jobb -lucy-... Deilig å jobbe altså! Husker det var mer avslappende enn å være hjemme selv om jeg var oppe på natta å ammet en eller to ganger. Men snuppa var jo litt over 11 mnd. når jeg gikk ut i jobb, og sikkert litt mer krevende enn Nora på 6 mnd.... ??? Deilig uansett. Lykke til! Samme til deg også Turid... Når begynner du??

 

Hei då! NÅ gir jeg meg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da var jammen eit langt innlegg dotten=) du e knallflink til å skrive:)

I kveld var me på Norge Rundt med trillegjengen vår...eg og emil var med og=)hehe....morsomt å sjå=)

 

Elles e eg begynt å hoste litt og småvondt i halsen.....bale...Emil fekk augebetennelse i går, og har ikkje sove så masse i natt...så eg er heilt utsliten...

I måro skal kallen på treningskamp på Nordfjordeid....noken timar biltur herifrå....så eg og ungane skal kose oss med kafe ol----

 

Så kjipt at tanta var her...men godt ho reiser igjen og...!!MEN eg synst du skal få fingeren ut no, før du har bursdag....Synst snuppa skal få seg ei søster eller bror eg=)Kjenner fleire som er einebarn,og alle kunne tenkt seg eit søsken....!!Men da går jo ikkje alltid som ein planlegger....!!dessverre....Eg synst du skal gå til legen, og få enten pergo eller noko anna...(veit likso ikkje heilt kva tibud ein kan få heller)

 

No ligg eg på sofaen og slappa av...skal snart krype under dyna og prøve å få litt søvn...har rydda og vaska her heime i dag...Begynner på jobb på onsdag..Skal bli godt å komme i gjenge igjen,men kvir meg til å måtte stå opp så grusomt tidleg...hehe....=( men sånn er det nå ein gang....!!!

 

Nyttårsafta feira me hjå svigers...(husker ikkje om eg har skreve dette før) hehe....me vekte sander litt før 12,så han fekk sjå kangen så han seie...:) Han tykte da var kjempemorro,mens Victoria var litt redd....var i allefall skummelt å stå på altanen..Tryggast inne i stova....Emil sov seg igjennom alle rakettane...litt godt =) hehe....!!!

 

Elles er det ikkje så masse nytt her på Vestlandet...Veit ikkje når da blir oslo tur...om da blir noko før sommaren eller ikkje...me får sjå det litt an...kan hende me reiser ein tur til bror til jarle,men han bur på Maura..så blir ikkje heilt i Oslo det....

Men håpar de får tid til å møtest ein gang....da hadde sikkert vore kjekt=)

På mandag skal me til Førde på kontroll med Sander...Pga astmaen...Så då reiser eg,jarle,sander og emil...så blir det litt shopping i tillegg....Eg elska salg...hehe=)

Så skrudde me opp skap til sander i går... Han har berre hatt ein kommode so langt,men no fekk me ikkje alle klærne nedi skuffene,så da var på tide med eit skap....har eit liggande til emil i kjellaren og,så me får da ta ein anna dag....

 

Men no skal eg krypa til køys her....lagt nytt på sengene i dag,så då er det ekstra godt å legge seg=)

Ha ei super helg jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere kjære venner her inne! så koselig å høre fra deg, igjen, dotten, men så dumt at dere har vært så dårlige igjen. slet ikke dere med det i vår også, synes å huske at du hadde en pyton hoste så lenge for en stund siden også, og at snuppa var mye syk? det der virker bare ugh!! synes jeg har blitt litt bedre til å takle det nå da mini ble syk i jula, det er det med lite søvn jeg synes er verst, men nå har jeg bare innstilt meg på at slik vil det bli i perioder i mange år framover...

skjønner godt at du tenker på dette med baby, skal styret eller skal ikke - det hadde nok jeg også gjordt, og vil nok gjøre, hvis det tar lang tid for oss med nr to. jeg vil jo gj ha minst to, samtidig som jeg synes babyfasen er utrolig slitsom og litt kjedeligere enn jeg kanskje hadde trodd. huff... uansett dotten, så tenker jeg at det viktigste er å slå seg til ro med at det dere bestemmer dere for er den riktige beslutningen under de omstendighetene den tas, dårlig samv fører ikke til noe bra og alt blir ikke slik man ideelt hadde forestilt seg, uansett. livet handler jo litt om det - å få til å akseptere ting som ikke ble slik man trodde. jaja, det var hverdagspsykologien for i dag :) snuppa har jo uansett verdens beste foreldre og vil klare seg helt fing med eller uten søsken, det er jeg helt sikker på :)

 

men nå skjer det store ting i livet mitt, da, er jo tilbake på jobb!! synes det var litt trist og tøft i går, gledet meg egentlig utrolig men følte også at jeg ikke burde gledet meg slik, men syntes at det aller beste ville vært å være sammen med jenta mi. det synes jeg jo også, men det er så fint å ikke bare gjøre det hver dag... flere kolleger støttet meg - både de som hadde gjort som oss og de som ikke, sa at de også hadde kjent slik som meg, så det hjelp veldig! i dag bare nøyt jeg å være alene på kontoret, skravle med kolleger og å komme igang med lesning og skriving og utvikling av nye prosjekter. nora og min kjære kommer jo oppom etter lunsj når hun våkner etter langsøvnen sin, og jeg har vært med henne fram til hun legger seg om morran, og kommer hjem til hun våkner etter ettermidddagsluren, så det blir jo ikke mye tid borte uansett...

så nå kjenner jeg på en helt ny type lykkefølelse: hjem-til-barn-etter-jobben følelsen, som jeg er helt fantastisk :)

n

ora har beg å spise igjen på natten, turid, så da deler vi hvertfall felles skjebne der :/

 

nå skal jeg straks i seng her, nå som det er slutt med soving på formiddagen når nora sover.

klemmer herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei og hopp jenter=) no var det lenge siden noken hadde skrive her=)

I dag har eg fri, og nyter det....Emil og Sander kranglar som hund og katt her....dyttar og luggar kvarandre...Dei e ikkje flinke til å leike fint i lag....Så da blir litt slitsomt i lengden....Den eine skrik for den andre lugger, og den andre skrik for den første dytter...hehe!!!

 

Elles er det ikkje så masse nytt her...Er begynt å jobbe igjen, og trivest veldig med det.....Godt å komme seg litt ut av huset av og til...trur jarle synst da e slitsomt å vera heima,men han har eigentleg berre godt av å sjå korleis eg har hatt da...!!

I dag har me berre vore inne og kosa oss....!!

Skal lage karbonader og fløytegratinerte poteter til middag i dag....søstra og bror min kjem til middag....!!!Blir koseleg...!!

 

Emil har komme seg på natta,men er fortsatt vaken ein 2-3 ganger....slitsomt dei dagane eg skal på tidlegvakt,men da blir ein vane da og!!!

 

Koss går da med dekan då??har de hatt treff???

No får eg til med middagen=)

håpa de har da bra jenter'=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOI HOI!!!!

iiiiiik, NÅ er det lenge siden jeg har vært innom her da..huff, litt dårlig samvittighet ja, og da kommer man inn i en ond sirkel...farlig det der..

Men nå ligger snuppa og sover etter vaksine i dag, så da fant jeg ut at jeg måtte gi lyd fra meg jeg også..

Så utrolig flinke dere har vært til å holde tråden levende, huff får enda mer dårlig samvittighet da gitt..

Snuppa mi har nå blitt 5 mnd ( og en uke..) tiden går SPÅ FORT!!! hvor blir dagene av??!!

Synes ikke det er lenge siden hun kom til verden jeg da men... Men nå er det fullt liv, hun skravler og leker og beveger seg på lekematta si..hun har ikke flyttet seg fremover enda, så hun går rundt i sirkel :)

Morro!

Jeg nyter hver eneste dag og bare koser meg maks, det er helt fantastisk å være mamma...unner alle å oppleve denne rollen!!

Lille gull har vært ei snill jente sia hu ble født, fikk en liten raptus når hun var 3 mnd da...bestemte seg for å ikke sove i sin egen seng..så nå prøver vi å venne henne til senga igjen da.. Noen netter går kjempe bra, mens andre netter er hun våken 3-4 ganger..men men, må bare ta det gradvis.

Som jeg leser så er det jo fler som er oppe om natta her også!! :)

Men har dere begynt å jobbe igjen lucy og turid?

Vi har bestemt at jeg skal ha ekstra permisjon i tillegg til 100 %...så jeg skal ikke på jobb før om ett år eller noe..har lyst å få mest mulig tid med lille snuppa, hun blir jo så fort stor, så vil ha med meg så mye som mulig..

Mulig jeg begynner å jobbe litt etterhvert da, om vi får barnehageplass..

Men jeg gruer meg til jobblivet igjen ja..så utrolig deilig å være hjemme med go'jenta :)

 

Ja ja, da var det nå i hvertfall ett lite livstegn fra meg..så håper jeg dere alle har det bra og at vi snart får sett hverandre live!! :)

 

Stor klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

SÅ KOSELEG Å HØYRE FRÅ DEG BABYDIOR=)

var jammen på tide...hehe=)

Her går det berre bra..Mannen for nett på trening...dei to elste sover og emil sit på golvet og leikar seg....Emil og går rundt og rundt på golvet, og litt bakover...men eg trur ikkje det er lenge før han finn det for godt å komme seg framover altså....

Så bra at dere har det bra BabyDior...også bra at Martine er så snill....Ja me slit litt med nattesøvnen,men det går nok bedre etter kvart....

Ja eg er begynt å jobbe igjen...og synst da er fantastisk....Godt å få komme seg litt ut frå hus og barn...(så har eg tre , og ikkje ein)hehe....

 

No tenkte eg at eg skulle finne meg litt is...fekk så lyst på=)hehe....så skal eg legge meg på sofaen og glo litt på den kassa som står framfor meg...hehe...sjå om det er noko interessant i kveld....

 

Håpa alt er bra med dekan alle sammen...Så må du bli med igjen i tråden BabyDior....kosle om ein hadde klart å få til eit treff....eg kjem i allefall til Oslo i sommar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann jenter=)

tenkte det var på tide med eit nytt innlegg her no!!!Var så lenge siden noken hadde skreve...!!

No har eg hatt min tur med sjukdom....Influensa slo meg heilt ut...Låg på sofaen frå onsdagskveld til ut på laurdagen....Åt 2 bollar på dei dagane,og drakk vatn...orka ikkje brus ein gang...Gjekk ned 3 kg(som no er godt opp igjen)hehe.....Er fortsatt tett i nasen og hoster....Men det går vel over snart får eg håpe....

 

Var på 7 mnd kontroll m Emil på tysdag...Då var han 10140 g og 73 cm...og no er han faktisk begynnt å åle seg framover..Begynte mandagskvelden....Er så artig å sjå korleis han kjeme seg framover...hehe=)

 

I kveld har eg tent stearinlys inne,og ligg og kosar meg under teppet..Skal snart ned å krype under dyna...Er så trøtt for tida,at alt går rundt for meg.....

Håpar de har det bra!!!

Emil e blitt ganske snill om natta,så no blir det snart over på eige rom!!

 

Men no får eg gå å legge meg tenker eg....

Klem klem, og håpar de har det bra=)=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Endelig kommer jeg meg innom en tur også. Er vel flere uker siden sist :)

 

Alt er nå bra her forsåvidt. Må stikke hjem fra jobb snart, da snuppa har fått diaré og sambo må på jobben. Ellers har vi hatt sykdom hele desember, ei ukes opphold og så på'n igjen. Jeg fikk forkjølelse nr. 2 og er vel omtrent frisk nå. Har vært så veldig veldig sliten og ikke orket å henge så mye her inne, og i hvert fall ikke skrive så mye. Ikke har jeg hatt så mye tid heller. Nok å gjøre her på jobben (er så mye slemme folk der ute i verden som lager så mye jobb......), og ellers hjemme har jeg mest bare vært sliten... og kun gjort det jeg må av husarbeide, ta meg av snuppa osv. Er utrolig hvor sliten man kan bli. Både psykisk og fysisk... Begynner vel å kjenne at jeg drar på åra :) He, he. Tåler ikke livet mitt lenger og bør nok ta meg selv i nakken å gjøre noe. Har vært støttemedlem hos Elixia i 2 mnd nå, da jeg ikke har hatt sjanse til å trene, men denne uka skal jeg begynne igjen. Hadde kommet så fint i gang og så stoppet alt opp av sykdom og atter sykdom. NÅ er jeg ferdig håper jeg, og skal få trent kroppen til bikinisesongen :) Har blitt invitert med på Florida-tur, annen sydentur osv. så om jeg slenger meg med, må jo kroppen bare være litt lekker ...... he, he.

 

Ellers har tantekreket vært her og dratt igjen, og vi er vel nå i 32. pp. Tror jeg har falt litt av lasset ang. antall pp-er. De to siste pp-ene har vi ikke prøvd så hardt, da vi som sagt har vært mer syke enn friske og opplagte til sånt tull :) Nei, vi får vel bestemme oss for om vi skal gå veien til IVF eller "bare gi opp". Koster jo penger dette også (IVF), så vi får sjå. Jeg er vel for gammel straks til å få noe hos det offentlige...

 

Ellers skjer det ikke så mye her. Vi har nå fortsatt besøkshjemgutten vår hver 3. helg. Skal ha han nå til helga, og håper det blir en forholdsvis stille og rolig helg. Han var syk sist han var hos oss, så sikkert derfor jeg ble dårlig igjen. Ellers så ser det jo bra ut for min søster og hun reagerer veldig godt på cellegiften. Heldigvis. Ellers er dagene veldig "kjedelige" og like om dagen, så jeg har ikke så mye å skrive om.

 

Må ta en liten lagringspause nå, slik at alt jeg har skrevet ikke forsvinner, men skal komme tilbake å kommentere på det dere har skrevet siden sist :)

 

Pause.... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg fått laget meg lunsj og sitter å tygger for hardet livet. Må jo komme meg hjem straks, men bare skal skrive litt her først :)

 

Vi slet mye med sykdom i fjor også -lucy- på samme tiden som nå, men da varte det fra november til påske (mars...), så vi får håpe vi nå "bare" skal og har vært syke i desember og januar :)

 

Så koselig at du koser deg på jobben. Du har jo fått vært der enda noen uker nå og håper du ikke "angrer" deg for at du gikk tilbake til jobben litt tidligere enn du strengt tatt måtte. Samme for deg Turid. Ser at du også har slitt med influensa og dritt i tillegg. Huff. Nettopp begynt å jobbe og så bli syk er ikke gøy.

Min kollega her har jo blitt gravid (er 3-4 mnd på vei), så snart får jeg nok en ny kollega å slite ut (og en ny runde med opplæring). Blir jo bare en vikar, men sliiitsomt er det nå uansett. I tillegg er min kollega en del syk i forbindelse med svangerskapet, så jeg sitter mye alene her for tiden, men det har jeg jo gjort i nesten 2 år, så skal vel klare det en stund til... Sikkert derfor jeg er litt ekstra sliten. Frister med en laaaang sydentur e.l. spes nå som det er så kaldt her. Brrrrrr!

 

Så koselig at du også stikker innom BabyDior :) Selv om vi har skrevet litt på sms, så er det ekstra koselig at du kommer hit. Håper det ikke blir like lenge til neste gang. Hvordan går der hjemme? Er snuppa like snill som før?? Og har dere fått henne i egen seng igjen? He, he. De kan være bestemte disse små, og det blir ikke nødvendigvis bedre med alderen... Kremt. 3 år er ingen morsom alder bestandig... he, he.

 

Nei, nå som jeg er frisk (bank i bordet og enn så lenge....), bør vi jo klare å treffes snart. Vi har jo snakket om dette i nesten ett år.. he, he... Selv om -lucy- jobber så var hun jo klar for ett treff og håper hun fortsatt er det. Jeg er ganske så fleksibel og kan fint møtes en ettermiddag. Kan alltids stikke en times tid eller så før fra jobb, slik at det ikke blir så kjempesent. Akkurat nå er det litt i kaldeste laget for de små, men ut i februar ev. mars er jeg suuuperklar. Kan egentlig nesten når som helst.. per dags dato :) Sleng ut en dato eller to :) OG så må vi i hvert fall møtes til sommeren når Turid også kan :)

 

Skjønner forresten godt du kunne tenkte deg å være litt ekstra hjemme BabyDior. Det ville gjerne jeg også, men det passet så dårlig når jeg måtte tilbake i jobb. Husker du snakket om at du skulle i jobb igjen etter ca 6 mnd om jeg ikke husker feil, og at du og sambo skulle dele permisjonen :) Men det blir ikke alltid som planlagt :) Nyyyt tiden du skal ha hjemme... :) Tiden går vanvittig fort ja!

 

Håper formen din er bra igjen Turid, da det slett ikke er morsomt å ligge så strøken som det du har gjort.

 

Må stikke nå så rekker ikke å skrive så mye mer... Ev. skrivefeil får dere bare overse :) He, he. Rekker ikke å lese så veldig korrektur!

 

Håper vi endelig klarer å treffes snart da jenter. Vi Oslo-jentene først, og så får vi med oss Turid til sommeren!

 

Klem og kos dere med alle barna :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :)

Da var det på tide med litt skriblerier fra meg også :)

Godt å høre at dere alle har det bra, tross sykdom - huff så kjipt. Bank i bordet, jeg har klart å holde meg nogenlunde frisk - litt snørrete men ikke på langt nær de tilfeller dere har hatt..

 

Ellers så dagene som vanlig fort her hjemme, lille snuppa er over i egen seng igjen, men noen netter havner hun fortsatt i vår da.. Det er ikke alltid jeg orker flere netter på rad våken.. det får vi spare til tennene kommer :) he he. Men jeg skal ikke klage uansett, hun legger seg nå rundt kl. 21 og det er sjelden vi står opp før rundt kl. 8.30

Neida Dotten, sambo skal ha sine 6 uker bare han..så jeg har permisjon ut juni i utgangspunktet, men er nok ikke tilbake på jobb før jan neste år..

Har så lyst å bruke masse til på lille snuppa nå :)

 

Jeg er også med på treff assa, er enig med deg Dotten når det gjelder mnd og temp - greit at det ikke er super kaldt ute. Jeg er veldig fleksibel, så jeg føler at dere som jobber får komme først med ønsker :)

Bare jeg vet det litt i forveien, så skulle det ikke være noe stress :)

 

Og at vi må møtes til sommeren, det er helt sikkert!! Blir så deilig å få sol og varme igjen a gitt he he, selvom det er noen mnd til enda.. :)

 

Da kaller sengen på meg her, så jeg får vel avslutte..sov godt snupper og ha det så bra dere kan til vi snakkes neste gang :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo igjen :)

 

Så bra du har holdt deg frisk og rask BabyDior, men bare vent til du får snuppa i barnehagen. He, he. DA kommer alt! Dessverre.

 

Tenk jeg var aldri syk før. Litt forkjølet ja, men gikk over i løpet av 3-4 dager. NÅ der i mot er jeg syk omtrent hele vinteren (forkjølelsen sitter i 3-4 uker) og får forkjølelser selv på sommeren eller noe. Alt fra barnehagen vil jeg tro! Hjelper jo ikke for imunforsvaret som småbarnsforeldre at barna blir smittet hele tiden, lite søvn som gir kroppen enda mindre sjans til å komme seg igjen osv. men jeg ville nå ikke byttet ut lille erta bærta mi for fri fra all verdens sykdom... He, he.

 

Håper Martine finner ut at å sove i egen seng er veldig deilig, men at det er et privilegie å kose i senga til mamma og pappa innimellom, men ikke hele tiden. Selv om det ER veldig koselig å ha de der, men det er jo godt å få sove også da... innimellom :)

 

Skal du jobbe de 6 ukene sambo er hjemme med Martine, eller blir dere hjemme sammen? Vil tro de skal kose seg masse sammen i hvert fall :)

 

Ang. treff så gir vel kulda seg i løpet av februar, men vi får bare ta et treff litt på "sparket". Om vi har ei ukes tid i forkant å planlegge på, så holder kanskje det? Som sagt har jeg ikke så mange avtaler per dags dato, så jeg kan egentlig når som helst etter jobb. Ev. at jeg stikker/flexer litt før en ettermiddag :) Nå begynner det jo å bli litt lysere også og det er godt. Vi må jo klare ett treff :)

 

Ellers til sommeren håper jeg Turid kommer sånn at ikke alle er på ferie alt.. :) Hint, hint :) He, he. Er veldig spennende å få se dere in real life altså. Vet jo ca hvordan BabyDior ser ut, men vet ikke om jeg hadde kjent henne igjen på gata. Har sett et bilde på MSN eller noe???? Husker ikke jeg nå. Kanskje du hadde bildet på Din Side her på BiM/DiB?? Ellers har jeg jo "sett" Turid på Facebook da!! Men -lucy- du er fremdeles anonym :)

 

Håper alt står bra til med dere jentene. Til helga skal vi ha besøkshjemgutten vår, og håper det blir ei fin og rolig helg. Ikke for kaldt, slik at vi i hvert fall kan være litt ute i snøen. Kom myyyye snø i går igjen, og det blir nok liggende i hvert fall over helga.. he, he. Da får det bli litt akebrett/ski osv. Gøy må vi ha det!

 

Nei, får vel jobbe litt kanskje siden jeg nå alikevel er på jobb :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle tre - babydior - så koselig!!!! da må jeg få gratulere deg "personlig" - altså her, hehe, med lille martine!! å nå var det så lenge siden jeg hadde vært her inne, huff, jobben...

Ser ut som du nyter mamma-livet babydior, med ekstra permisjon til og med - så bra!! jeg har nok en litt annen opplevelse. ikke at jeg ikke nyter, men jeg slet faktisk litt med at jeg synes det ble ensformig, litt ensomt. dette hadde jeg nesten ikke turt å si "ute" på barnimagen, men her inne med dere går det jo. for det er jo ikke det at jeg ikke er forferdelig glad i nora, at hun er det viktigste i livet mitt og gjør meg aller aller gladest, bare det at jeg OGSÅ savnet jobben, kollegene, skrivingen og forskningen så etterhvert. Så, heldigvis, har jeg ikke angret. Men, tror muligens vi løser det litt annerledes med neste. for jeg orker ikke være borte fra henne som om jeg var 100 % tilbake, og det er jeg jo i teorien. men i praksis er jeg vel borte en 5 timer hver dag, og oppi der kommer min kjære og nora på ammebesøk en halvtime. så sover ho 2-3 timer, så alt i alt blir det ikke så mye. Perfekt!! nå har ho vært fantastisk grei på nettene stort sett, ammer i 6-tida så sover ho igjen til 8-9, og da koser vi oss sammen i senga før jeg tar henne på badet og er sammen med henne en time-halvannen før jeg drar på jobb.

emil åler seg, ja. nora er litt motorisk slack får vi vel si... jeg var også veldig treg, så min kjære mener det er mine gener hun har fått der. vi tullet litt med det en kveld, og plutselig så løftet hun rompå i været og stod i krabbestilling. ellers snur ho seg egentlgi ikke fra mage til rygg - ser ikke ut til å være noe særlig interessert i det. koser seg fortsatt på ryggen, så lenge ho har en leke. er helt vill eller leker. ligger nesten i timesvis, både på rygg og mage, og fikler og utforsker. og babler, SÅ KOSELIG!! nå sier ho mamama og bababab og vi heier jo villt, så tror hun beg å forstå at de lydene er spesielt foretrukne :) også ler hun masse, åh jeg smelter når hun kommer med gledesvin når hun sitter på min kjæres arm og de kommer inn på kontoret mitt på jobb og når jeg kommer hjem.

Hvordan gjør dere det med amming, turid? driver du og pumper for å holde produksjonen oppe? hun spiser jo av meg nesten som før, men vi kutter etterhvert ut lunsjmåltidet, sånn at hun og kjære ikke trenger å komme opp hver dag. men trenger å se henne en stund til framover på dagen...

så heldig dere har vært med martine, babydior, som har vært så rolig hele tida. snakket akkurat med ei venninne som har en liten på 5 uker, hun beskrev også idyll... masse kos og soving og spising. jeg ble så glad på hennes venge, men merket samtidig at jeg ble litt trist og skjønte ikke hvorfor. før jeg kom på at slik var det jo aldri med nora. hun klarte aldri å kose seg, bare gråt og vi bare gikk og gikk og gikk med henne pga kollikken. nå er jo det lenge siden og hun koser veldig nå og er jo så supersnill med søvn og alt, men likevel - håper jeg får oppleve den kosen med en helt liten baby neste gang!!!

dotten - å så vanskelig valg dere må ta!! føler med deg! husk bare at uansett valg har snuppa de beste foreldrene i verden - med eller uten søsken! jeg kjenner mange flotte enebarn som synes de har hatt en fantastisk barndom :)

er spent selv på hvordan det går med oss når vi skal prøve igjen. prøver jo egentlig nå, men siden ikke mensen er kommet tilbake, har jeg ikke noe tro på klaff. venter og venter, samtidig som jeg heldigvis er ganske avslappet, nyter jo livet med nora, og et baqrn er i seg selv så fantastisk!!! men har så lyst til å gå gravid igjen, og å føde, åååååå!!!

nei nå har jeg bablet og bablet - tenkte jeg måtte ta igjen litt.

varme klemmer til dere alle fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter=)

 

Tenkte eg skulle skrive noken ord frå det snøfylte vestland=)

Her laver det ned,så er vel ein 10 cm ca.....Ungane har laga snømann i hagen....Stas=)

No sit eg i sofaen og ser på Alle Elsker Mary på tven.....Ete ostepop og drikke cola...Skikkeleg sunn på ein torsdagskveld...

Alle ungane har sovna,og da er jammen godt=)

 

 

elles er det ikkje så masse nytt her=)

Amming ja...Som regel køyrer eg heim,og gir han 2 ganger om dagen..Men i dag greidde han seg med 1 gang.....Så eg trur me prøver å trappe ned til 1 gang....!!!

Om natta er han veldig opp og ned......!!!!Av og til er det pupp heile tida,mens andre netter søve han godt....!!!

 

Elles et han graut om morningen og kvelden,og middag midt på dagen!!!!Prøver med litt banan, men han er ikkje så glad i da....!!!

 

I måro kveld skal me på Vassendgutadn(om de har høyrt om dei)hehe...gler meg som ein unge.....Elska musikken deira....Skal vere edru då,tilfelle eg må heim og gi Emil mat,så er det best å vere køyrbar=)

 

Victoria snakker så felt om bursdagen sin..Ho blir 4 år 25.feb,og ho gler seg så felt...Skal ha barneselskap med 9 unger=) det blir eit leven her....hehe=)men koseleg er det!!!!

 

I måro skal eg,sander og emil kose oss heime...sjå om me finn på noko morro=)....

Elles klypte me Sander i går...Eller søstra mi klypte han....Vart så fin atte...(ligg bilde på facebook,for de som er der)

Han vart ein heilt anna gut med ein gang....vart so mykje meir vaksen...

 

Har faktisk meldt meg som vikar i barnehagen her og....er ikkje så mange vakter å få på sjukeheimen,så då må eg finne på noko anna i tillegg....

 

Kjekt å høyre frå deg igjen Lucy....er ikkje så ofte det blir,når ein er opptatt med jobb og småtroll...Men allikvel kjekt at me greier å halde kontakten so passa.....

Men no trur eg at eg skal krype til køys....

Me snakkast jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

heisann! nei lenge siden, nå, altså! må skrive inn her om vårt lille prøveforsøk i går kveld, hehe. jeg var skikkelig utslått, min kjære ganske så syk, og nora veldig forkjølet. jeg stusset over mensmurringer og vondt i korsryggen, og tenkte jippi håper jeg får tilbake mensen nå!!! så oppdaget jeg skikkelig el-slim da jeg skulle krype til køys, og klarte ikke motstå fristelsen :) hadde vært så gøy, men samtidig utrolig dårlig tidspunkt med baby i november... men med vår historie så skal jeg bare være julblende fornøyd uansett!! så litt spenning her - men tror nok det blir med det ene forsøket, formen tatt i betraktning.

dotten???

babydior - hva tenker dere om en nr to?

ellers jobbes og jobbes det her. hadde nora med på et seminar jeg holdt, min kjære skulle hentet henne, men ble noe kluss, så hun satt på armen min og elget seg rundt på gulvet og sjarmerte deltagerne på første rad. da følte jeg meg som en skikkelig karriæremamma :) ellers går det litt opp og ned det med jobben. synes det er supert å være der, men merker det er litt ille å ikke være så mye med mini også. men alt i alt tror jeg det var beste løsning, ingenting blir jo helt perfekt, heller....

nå har jeg akkurat kjøpt bære-stasj til mange hundre på nettet. synes det er så koselig å ha nora på magen, vi har jo brukt sjal til nå, men akkurat byttet til ergo bæresele, som jo er helt supert! har kjøpt trekk til nå, riktig så fint, og noen søte sko.

så gøy å klippe sander, da, turid - ser fram til nora har noe hår som kan klippes i! langt derfra enda, for å si det mildt. men nå har ho lært seg en del triks da, som å vinke, vise hvor stor ho er og sier ma-ma og ba-ba ganske bra, og det er så gøy! er ganske treg motorisk så bruker vel kreftene andre steder :)

håper dere har hatt en deilig helt alle tre!

oss to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp=)

 

Ja du skal berre sjå no Lucy,at no blir Nora storesøster=) hehe....

Da hadde jo vore veldig koseleg...da var vel omtrendt sånn Emil kom til verden,..Oppdaga el-slim og fristelsen kunne ikkje eg heller motstå...hehe=)=)=)

 

Her og jobber og jobber eg....!!!Slitsomt med jobb og 3 små,men må ein så må ein....Er berre 7 veker igjen no,så har eg 6 veker permisjon..Da skal bli godt...!!

 

Elles har Victoria feira 4 års dagen sin...Ho følte seg so store jenta,når ho først hadde voksenselskap og så barneselskap...Jo fekk utrule masse fint....pengar,bøker,kler,memory,barnehagedress,bobledress,leiker,teppe,cd,dvd...+++

 

Her viser Emil kor stor han er sånn når det passer han..hehe...Han er ikkje begynt å vinke eller sei ma-ma eller noko slikt..berre bablelydar...Elles krabbar han rundt som berre da no....Så er ikkje mykje i ro...!!!

Ja han vart ein heilt anna gut når han vart klypt..men må ta panneluggen igjen snart...Er berre nede i augene...!!

Her kjenner eg at eg vil vente litt med å få fleire...Dei 3 eg har fortjener å bli tatt vare på og berre vere dei litt no...Ikkje få enda ein baby inn i familien,som tek masse tid....!!!

Så me ventar i allefall til våren 2010,kanskje våren 2011 før me prøver på nr 4 som truleg vert sistemann=)

I dag er eg heime med ungane....mannen skal på møte med jobben kl 5,så kjem ikkje heim før i 7 tida...Eg og gutane skal snart gå på butikken og handle litt,før me hentar Victoria i barnehagen!!!!

Så heim og lage middag og slappe av....!!Var på kontroll med emil i dag..no er han 10815 g og 74 cm....På onsdag er det 4 årskontroll med Victoria...Spennande=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!! tenk hvis det samme skjer med oss som med dere, turid :) jeg begynner virkelig å lure her, nå er puppene blitt ømme med litt stikkinger, verker i korsryggen og minimenskramper i magen. stuptrøtt også om kveldene. ja nå stikker det virkelig til her, hehe, nesten som gamle dager når symptomene rant på nar jeg var på bim. MEN, uten desperasjonen og det triste, heldigvis!!

så deilig at du skal ha perm igjen, da turid, du jobber fullt nå? er mannen din hjemme nå, da? blir han hjemme nårå du skal være hjemme også, det måtte vært ekstra deilig - tenk at du har tre barn å holde styr på, blir litt utslitt bare med tanken. spent på hvor mange vi ender opp med, jeg. men håper på to da :)

tor jeg skal lese litt jobbting igjen nå, vært hjemme idag for å avlaste min kjære som er litt syk så får ta igjen litt nå.

:) en spent meg som rapporterer tilbake når jeg vet hva som sker nedi der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om da hadde skjedd....Da hadde jo vore kult då=)

du må oppdatere oss med ein gang=)hehe.....!!

 

Eg jobber ikkje fullt nei..jobber berre ekstra....Og da er ikkje så mange vakter å få,så eg blir mest heime..sjølv om eg hadde håpt å komme meg meir på jobb...men sånn er det!!!

Han skal ikkje ha perm når eg skal ha perm nei...då skal han ut igjen i arbeid...Blir godt å ha fri i heile mai..da e ein fine mnd=)

 

hehe...ja 3 barn ja...Da er faktisk ikkje så masse meir jobb enn med 2...EG trivest veldig godt med da,og er ikkje skremt av tanken på fleire...men vil vente til dei er blitt litt større,og er meir sjølvhjelpne....

 

Eg er heime i dag og med Victoria.Har vore på 4-årskontroll med ho i dag..Ho var så flink atte...men ho har begynnande lungebetennlse...da e ikkje so bra..So no e ho begynt på antibiotika....so får me håpa da teke knekken på da...!!Får ta å rydde litt her,no når begge gutane søve...

 

Kryssr fingrane for deg lucy----ogso får me håpe noko skjer hjå deg snart og dotten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! neiognei nå er jeg helt tilbake i "er jeg gravid tro" kjenner tusen symptom moduset, og det var jeg jo så lei av!! har så vondt i korsryggen, skikkelige menskramper, stikkinger og i natt våknet jeg også på morgenkvisten og var skikkelig svett og uvel, som jeg husker jeg også var sist. men kan ikke være mer enn litt over 3 uker på vei, så det er jo for tidlig til å ha så mye symptom?? hvordan var det egentlig for deg, turid, kan du være min private konsulent oppi dette? fikk du symptomer veldig raskt? jeg lurer nemlig på om det er grav eller om det bare er systemet som kommer igang igjen? men det var da veldig, hvis det bare er det?? må nok vente til slutten av neste uke med å ta en test, og akkurat nå virker jo det uendelig lenge til. turid, kan du trå til med en detaljbeskrivelse, hehe?

øsnker dere ellers en super helg alle 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp lucy=)

hehe....*håper* du er gravid=)du må jo bare vere det,med alle dei symptomane der....Eg trur faktisk ikkje at eg hadde så mangen symptom eg...Har eg ikkje hatt med noken av dei..Bortsett frå at mensen er blitt borte....Så veit ikkje heilt om eg kan trå til med noken stor beskrielse nei....dessverre....

 

Ha ei super helg..No skal eg lage pizza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Leeeeeenge siden sist. Skal bare gi innlegget en liten dytt, så kommer jeg sterkere tilbake senere i dag :)

 

Har ikke fått lest de siste innleggene deres heller... he, he. Vel. Ellers lite nytt herfra altså.. men kommer som skrevet tilbake etterpå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da skal jeg prøve å få avgitt "rapport" fra de siste ukene jeg ikke har vært her inne.

 

Dagene er nå ganske så like, og vi er som de fleste enten på jobb, ute på tur eller hjemme i sofakroken og koser oss sammen ev. foran tv-en :)

Vi har nå sagt opp besøkshjemgutten vår, da det rett og slett ble litt mye for tiden. Vi har hatt ham i overkant av ett år nå. Min samboer har jo begynt fast å øve (med band) nesten hver helg (ikke begge dager da), så ofte kræsjer det med helga gutten er her, og være alene med de to trollene er ikke alltid like artig. He,he. De koser seg jo, krangler, leker, spiser og sover som alle andre barn de, men dette var jo en oppgave vi påtok oss begge to, og da blir det feil at jeg ofte er alene med dem. Så neste helg blir absolutt siste helga. Vi har dårlig samvittighet ovenfor snuppa (han også da), da hun er så vant til at han kommer på besøk nå, og tror ikke hun helt forstår at neste gang er siste gang. Heldigvis skal gutten og moren været borte omtrent hele våren og sommeren, med unntak av juni, så de neste 6 mnd hadde vi kanskje bare sett ham én gang i løpet av den tiden vi kunne hatt ham! Men vi får se hva vi gjør til høsten. Enten fortsetter vi med gutten, eller så tilbyr vi oss for et nytt barn. Tiden vil vise. Vi kunne godt tenke oss ei jente på snuppas alder, pluss minus et par år! Vi får se. Vi har heldigvis fått veldig gode tilbakemeldinger, og alle parter er kjempefornøyde med oss.

Tenkte å lage en avskjedgave til ham og moren fra oss. En laaaaang billedserie fra tiden han har vært hos oss. I tillegg til en gave som gutten kan leke med :) Oj.. Dette ble langt...

 

Ellers har jeg og ei venninne (eks kollega) bestemt oss for å dra på ei ukes sydentur!!!!!!!!!!! Jeg gleder meg. Har ikke vært på sydentur på sikkert 4-5 år! Og med den lektre bleke (småfeite) kroppen min, trenger jeg litt farge. OG så skal det bli skikkelig jentetur. Ingen barn. Blir nok rart å dra uten snuppa. Har jo bare vært borte fra snuppa én natt før... Og siden hun er 3,5 år nå, så er det vel på tide. Hun storkoser seg med pappan (sambo), så det går nok sikkert bra. Blir nok en smule rotet her tenker jeg, men håper de rydder og vasker litt før jeg er tilbake da.. He,he. Får vel være fornøyd så lenge huset står til jeg kommer tilbake.... Gleder meg stoooort :) Blir første uka i mai, og vi elle meller mellom Kreta, Rhodos, Mallorca og ev. Tenerife. Har vært å Kreta før, og Tenerife tror jeg ikke det var igjen noen billigturer i mai....! Kommer nok til å savne spes. snuppa masse, men det går nok det også. Får heller ringe hjem et par ganger minst!

 

Begynner å bli en smule lei snø nå, men siden vi skal til Lillehammer i påska, blir vel det siste innspurten før våren setter ordentlig inn. Skal ha med ski til snuppa også, så vi må jo nesten være litt på fjellet e.l. Hun trenger jo å øve seg, og jeg som nesten ikke har hatt langrennsski på bena de siste 15 årene, burde nok også øve meg litt :) Føler meg litt dansk på bortoverski ja :) Men slalom er bare 3-4 år siden, så der føler jeg meg trygg :)

Men i følge avisa er det ca bare 3 uker igjen av snøen, og i dag var jo en nyyydelig vårdag og masse snø rant bort :) Så kanskje det blir skikkelig vår i april alikevel :)

 

Så spennende da -lucy-!!! Nå har du vel testet??? Oj, oj, oj! Du må skrive inn her igjen da.. NÅ ble jeg supernysgjerrig :)

Krysser fingrene for en postivit test altså!

 

Ellers er det godt å se at alt er bra med dere alle. Stakkars snuppa di turid som var syk, men nå er vel også hun frisk og rask. Og vel overstått 4 års dag :)

 

Håper alt står bra til med BabyDior også. Du får ikke gi deg helt med noen få innlegg her vet du :) He, he.

 

Nå har jo temperaturene begynt å stabilisere seg og det er lenge siden den verste kulda var her... Nå begynner det å bli våååår, og dagene er lysere og lysere :) Gleder meg!

Jeg er fortsatt innstilt på et treff... noe vi har snakket om i ett år nå. Vi er vel ikke akkruat kjappe i avtrekkeren. He, he. Men jeg har jo vært mye frem og tilbake med sykdom osv. så alltid noe som har kommet i veien. Men jeg er fortsatt klar! Hva med dere??

 

Ha en topp dag jenter!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kjem ein liten statusrapport frå det blide vestland=)

Først tek eg da som ikkje er so kjekt...Legen her trur kanskje Emil har epilepsi.Han har hatt ein 3-4 anfall der augene triller bakover,og han blir heilt slapp/bevisstlaus,...varer ca 10-15 sekund....So no er me henvist til nevrologen i Førde for å sjekke ut kva dette er ....Så sit og venter på tlf frå legen,for å få time i førde.Eg skal oppover på torsdag,så håper å få time den dagen når eg først er der oppe...!!

Nok om da=)

 

Så dere har sagt opp besøksgutten ja...Ja du har rett i da,at du ikkje skal ta på deg alt ansvaret for dette,når de sa ja sammen....!!Han får nok ein anna god familie som vil ha han...!!Og som du seier så hadde dere ikkje sett så masse til han allikevel i vår/sommar.

I dag regnar og bles da her i Vik. Eg og Emil har nett vore på småbarnstreff,og no ligg han ute i vogna og søve.Eg slappar av,før eg skal bytte på alle sengene.Så er det opp til svigermor og ete middag,før eg skal på seinvakt=)

 

Sander har hatt ein runde med øyrebetennelse.Faren og...så nå håpar eg ha me held oss friske for ei stund framover....Blitt lei av sjukdom no...!!

 

Elles er det ikkje så masse nytt her ifrå.

 

EG OG VIL TIL SYDEN=) hehe....heldiggrisen deg altso....Me snakkar om å reise til neste år ein gang..Er litt vanskeleg no når Emil er så liten...Men no veks han og blir stor gut,og blir 9 mnd neste veke....så no kan snart mamma reise vekk i frå han...Skal bli godt når han kan begynne å drikke vanlig melk,og ikkje er så avhengige av meg lenger...Kan vere ganske så slitsomt innimellom...

 

MEN LUCY...har du testa????og kva var resultatet??er det ein spire i magen din???gud kor spennande...!!

Men no får eg sette i gang med litt arbeid her tenker eg...

Ha ein super dag jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...