Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Ja no var me vel ganske langt vekke tenker eg....!!

Off i natt rangla emil frå 12 til halv 5...då sovna han skikkeleg...eg hadde han frå 03.15 til halv 5....var ganske frustrerandes...men men...ein må vel rekna med sånt av og til...veit ikkje heilt kva som feilte han heller....håpar han søve godt i natt....!!!

 

I kveld er mannen på bridge,so eg site her aleine og ser på den sjette sans....!!heilt utruleg korleis han greier å få kontakt med dei som er reist frå denne verden....!! ete ostepop og drikke cola...fyfy på ein torsdagskveld..men men=):/ hehe....

Ellers er da ikkje så masse nytt her nei.....tida går til unga,hus,jobb,matlaging,rydding,kosing og slappa av...hehe...Victoria var i bursdag til ein kamerat i går,sander skal i selskap på søndag,og emil i selskap neste laurdag...hehe...går jammen for seg med bursdagsselskap altso...

Driv og strikkar for harde livet på eit sengeteppe til ei vennine ....ho fekk guten sin for 1 mnd sidan....!!I måro skal eg og ei vennine kose oss om kvelden....skravle...hehe=) da e alltid kjekt=)=)

 

ja koss går da med prøvinga lucy?? gud kor spennande....!!e so morro når ein får høyre om stadig nye som blir gravide...eg og kadlen snakka om da her om dagen,at da kjem til å bli nokon år til me orkar å ha ein til...hvertfall 2 tippar eg.....!!!

eller håpar å bli gravid i løpet av 2011....først hadde eg håpt på 2010,men eg trur faktisk ikkje at eg orkar...( har sikkert skravla om dette før og ...husker ikkje...hehe) akkurat no har me i allefall ikkje so masse overskudd.....!!

 

nei eg får strikke vidare og slappe av dei timane ein kan slappe av...=)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo!

 

Fant ut at jeg måtte inn å legge igjen noen ord her også :) Er jo lenge mellom hver gang, så vi forsvinner langt ut i horisonten :) He, he.

 

Huff. Stakkars Emil da Turid. Håper han blir frisk fort igjen. Så slitsomt med syke barn, og så har man jo så vondt av dem!!

Ellers er det godt med brus og snop hver dag, så ser ikke noe galt i det..... Kremt!! He, he. Barna får lørdagsgodt, mens de voksne bestemmer selv og har den goden at de kan spise hver dag... :) Huff. Og kiloene raser på....!

 

Hvordan går det med deg da -lucy-. Håper ikke dere er syke eller noe. Kanskje du er opptatt med jobb o.l. men vi er jo så spendt på hvordan det er med spire eller ei :) Kom inn, kom inn :)

 

Kos deg med strikkingen Turid og babyplanene i 2011 :) Er sikkert godt å vente litt. Skal jo ha tid og ork til de man allerede har, kjæresten og seg selv (og venner og familie og, og, og) :)

 

Ha en toppers dag snupper :) Klem!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere!!! nå har jeg vært langt borte, på kontoret og hjemme... ikke bedre enn det, men langt borte fra bim :) hadde jeg vært gravid hadde dere fått vite det med en gang, altså! så det var ikke noen festeblødning sist, som jeg heller ikke trodde det var. ble lei meg da, begynte altså å spotte bare 6 dager etter el, bør jo helst gå 14 dager fra el til mens, så det er ikke så bra... var jo pergo-mnd også, så håpte ekstra. nå er jeg jo igang igjen, ja, hadde el i helga tror jeg, tok ikke tester denne gangen. pausemnd, var da det klaffet sist, så krysser fingre igjen. nå syens jeg det har stukket litt og verker litt i brystene, da, men har brent meg på symptomletning så altfor mange ganger før. dag 16 i dag, så venter til neste helg med å teste hvis ikke noe har skjedd innnen den tid, og det har det vel... ikke så optimistisk nå, altså. Det som er litt sprøtt, er at jeg tror faktisk vi utsetter prøvinga med ett år hvis jeg ikke er gravid nå. fortalt vel om den supersupersuper jobben jeg har fått vår 2011, jeg orker bare ikke la den muligheten gå fra meg. Hvis ejg er gravid nå, er mini2 6 mnd i januar 2011, så da kan min kjære være hjemme. Den jobben vil bare være så fantastisk, og gi meg så utrolig gode muligheter til å forske videre i livet, og det er det jeg aller aller mest vil. Det er klart det er litt risky å utsette, men jeg er bare 33, hehe, bare, og nora er jo enda liten. da vil det bli 3 år mellom de, HVIS jeg skulle bli gravid med en gang vi begynner å prøve igjen, da. Vi skal på bryllupsreise til praha neste helg, sikkert da jeg akkurat får mense, huff, så håper ikke det tar bort alt fokus fra romanikk og kos :)

ellers er nora også syk hele tida, men ikke så alvorlig. Nok til at ho sover utrolig dårlig, og det er pyton i seg selv!!!! å føler med deg, turid, så vidt jeg klarer en, hvordan er det mulig med 3?????????

godt det er flere her som har det koselig på kveldene - og det går jo ikke an å ha det uten godteri!!!! tror jeg brenner av kiloene igjen når vi spurter til bhg om morgenen, og når jeg sover så altfor lite om nettene :)

kommer tilbake med rapport og også med reisebreva fra praha :)

kos dere resten av uka, jenter!

meg og nora og forhåpentligvis mini2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her er helga vel overstått. Vi har tatt det ganske så med ro, men jeg og snuppa dro på overnattingstur til ei venninne fra lørdagen til søndagen. Da koste vi oss masse med altfor mye godter, mat og drikke. He, he. Men det er jo lov med lørdagsgodt da :) (og mandag, tirsdag osv. ). ..... :) Snuppa fikk i hvert fall slitt ut guttene til min venninne. De er ikke like energiske som en 4-åring kan man trygt si. De er mer i "sitte stille å spille PC-alder", altså 8 og 11 år :) Men deilig for meg som kunne sitte å fete meg opp i soafen og bare se på :)

 

-lucy- Godt å høre fra deg igjen også :) Blir jo bekymret når en av oss blir borte så "lenge" :) Æsj at det ikke var en liten spire der inne alikevel da. Regner jo med at du hadde stormet inn hit og fortalt oss om du hadde vært gravid, men man vet jo aldri. Du kunne jo ha vært forhindret om nettet hadde vært nede e.l. :) Vi gir jo aldri opp håpet før en ev. bekreftelse på noe annet. MEN nå denne pp-en da. Da får vi håpe det skjer noe. Pausemåneder er alltid kjekke å ha og mange som blir gravide da. Du har jo også blitt det synes jeg å huske du sa :)

Meeeen, om du begynner i ny jobb (såååå spennende da, husker rett og slett ikke om du har nevnt det. Tror ikke det..... Mulig min gullfiskhukommelse har glemt det) og dere utsetter prøvingen, skal du se at det klaffer alikevel under nyjobben. Ups. Nei, vi får kanskje ikke håpe det da. Da får dere heller bruke prevansjon og satse på en 2012 baby :) Spennende uansett. Nei, bli gravid nå og så kan mannen din være hjemme med lille knøtt :) Uansett om det blir 3 eller 4 år i mellom dem får det så være. Dere vil jo gjerne ha et søsken :)

Lykke til uansett med alt :) Og masse god bedring til Nora. Så vondt når de små er syke :( Ellers må dere ha en fantastisk kjærestetur til Praha :) Håper tanta ikke dukker opp. I så fall tidsnok til at dere kan kose dere masse med god mat og drikke på turen :)

 

Jeg har vel EL om 2-4 dager. Gidder ikke å teste. Tenkte forresten å prøve Pergo igjen om det ikke skjer noe denne pp-en. Men burde vel sparke sambo til en test først kanskje. I tilfellet det han det står på, slik at jeg slipper å stappe kroppen med allskens "godsaker" :)

 

Håper at alt er bra med dere alle sånn ellers. Også Emil Turid. Har fått med meg at han har slitt litt stakkars :(

 

Har dere hatt en god helg da?? Skal ut å farte litt nå så får ikke skrevet en sånn veldig lang avhandling om alt og ingenting. Skjer jo ikke så mye spennende her. Vel, kos dere masse så skravles vi :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jentene mine=)=)

slenger inn ein liten rapport frå vestlandet,som viser seg frå sin aller beste side i dag.heilt blå himmel,sol,ingen vind og ganske kald. -4 i dagtidleg....men fantastisk herleg=)=)

 

skal på gruppemøte kl 14,men først opp til svigers og ete litt middag,så det blir ein kort rapport=)

 

Emil er heldigvis frisk igjen,og i natt sov han rundt for første gang i sitt liv...fantastiskl..håpa berre da varer,men er nå ikkje så skråsikker på da.Elles er det ikkje så masse nytt her.Sander er 2.5 år i dag=)hurra...niesa mi er 3 år i dag.Akkurat 1/2 år mellom dei.

 

eg og ei vennine var ute og gjekk tur i 1 time på formiddagen i dag...da var berre fantastisk=)godt å komme seg ut og nyte finveret....!!

I helga skal me til bergen.Eg og mannen,søstra mi og typen hennar=) karane skal spele bridgeturnering,og me skal på shopping. Skal kjøpe julepresangar og ting til huset deira.Dei håper på å flytte inn til jul.Spennande....!!

Eg har berre lyst til å begynne i kjellarstova vår,men mannen får aldri fingen ut...hehe...må vel starte sjølv tenker eg....

 

Lykke til med prøving og kosing alle de som prøver på små nurk=)og spark sambuaren sin av gårde.....

God tur til Praha lucy...kosa deg masse...

BabyDior då??Kor er du??????

 

 

klem klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Ingenting er bedre enn når Moder natur viser seg fra sin fineste side.... :) Og ekstra flott når man har fri og kan nyte været :)

 

Har ellers ikke skjedd såååå mye siden sist. Forrige fredag var jeg og fikk en salig cocktail av vaksiner. IKKE svineinfluensaen. Den skal jeg holde meg unna......! Så får vi håpe det er et klokt valg. Men fikk revaksinasjon på bl.a. polio, difteri/tetanus og Hep. B. Den siste er det jo to påfyllinger av. En om én måned og så om fem måneder igjen. Kom på at det kanskje ikke var så lurt alikevel siden jeg er en prøver... men fa... heller. Når det ikke har skjedd noe på 40 pp hvorfor skal det skje noe akkurat nå fremover når jeg driver med vaksinasjon?? Jau, jau. Hadde jo vært typisk. Men heller droppe Hep. B-vaksinen underveis og bli gravid enn ikke å bli gravid da :)

 

I helgen var vi på Knerten. Den ble litt lang for en 4-åring (to forresten da vi hadde med ei venninne av snuppa) og så var den litt skummel underveis. Men en helt grei film. Jeg har faktisk aldri lest Knerten selv (har vel kanskje hørt litt på Barnetimen på radio), så jeg hadde ingen forventinger til selve filmen. Snuppa har jo gledet seg leeeenge, og endelig var dagen her. Hun har fått se på traileren på Internett. Det ble myyyye godterier kan man trygdt si (noe hun vanligvis ikke vil ha så mye av), så derfor droppet vi Barne-TV godt. Hadde fått nok før på dagen på kinoen. Ble kjøttboller og makaroni i stedenfor :) He, he. Men hun var jo fornøyd. Jeg spurte attpåtil om hun ville ha potetgull eller noe, men hun takket nei :)

 

I går gikk vi tur alle tre (sambo, snuppa og jeg). Endte med å hoppe på trikken og gå på Egon. Spiste pizza-buffet. Snuppa slapp å betale. Hun spiser jo bare en bit kanskje, så det var jo likegreit. Jeg kjøper aldri buffet, da det ikke lønner seg for meg, men denne gangen var et unntak og jeg klarte vel å stappe 4-5 pizzabiter inn i skrotten. Tok de smalteste slik at jeg fikk plass til flere typer :) He, he.

 

Vel etter en begivenhetsrik helg for snuppa gjenstår nå "Dinosaurene kommer". (Skal i Spektrum torsdag 29. okt). Håper det showet er like "kult" som det ser ut på tv-en. Snuppa er bittelitt redd for at de skal spise oss, men jeg har prøvd å forklare at de ikke er ekte, at det bare er roboter og at de ekte dinosaurene døde for leeeeeenge siden. Tror de faktisk er i reell størrelse og greier, så håper det blir et toppers show. Snuppa får heller sitte på fanget om det skulle bli skummelt.

 

Vuderer også å dra på Putti Plutti Plott nærmere jul. Det har jeg heller aldri sett. Noen som har sett det i Spektrum og er det bra??

 

Har forresten kjøpt meg 30 Days og Oxitarm (Oxitarm fulgte med gratis når man bestilte hos Almea tror jeg det var). Har kun tatt Oxitarm nå fordi det skal rense opp litt. Og så tenkte jeg å prøve meg på 30 Days når jeg er ferdig med dem, og da har jeg kommet litt mer i gang med treningen også, så kanskje jeg klarer å gå ned 3-5 kg?? Hadde vært topp! Må bare la være å spise så mye usunt nå og heller spare det til jul :) Har jo vært støttemedlem hos Elixia i sikkert 10 mnd, så sannelig på tide å kommem igang igjen ja :)

 

Så deilig at Emil har sovet en hel natt igjennom da :) He, he. Er virkelig verdt å markere og la oss håpe på mange slike netter fremover :)

 

Håper ellers dere hadde en flott tur til Bergen i helga og at dere har fått brukt masse penger og shoppet og shoppet :) He, he.

 

Håper også at -lucy- har hatt en knalltur til Praha (akkurat nå husker jeg ikke når dere skulle). Og at en liten spire er på gang nå, slik at du slipper å utsette prøvingen et år, men forstår jo at du vil ta denne unike jobbmuligheten også da :)

 

Ha en toppers dag! Ble litt mye og mitt denne gangen :)

 

Klem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Kanskje vi snart skal begynne en ny tråd. Denne har blitt så lang og så er det jo maks 300 innlegg per tråd.... :) Blir jo nesten sliten av å scrolle ned... he, he. Er på 230 something innlegg her i tråden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter! da er vi tilbake fra praha - med vi mener jeg meg og min kjære, og ingen mini2 :( men det var en fantastisk deilig tur. dårlig vær, og det var nesten like bra, for vi sov og sov og sov og sov og leste bøker. sov til 11 hver morra, spiste frokost på kafe, ruslet litt rundt, tilbake på hotellet i 4-5 tida, sov og leste til åtte-tida, da vi gikk ut og spiste luksusmiddager, og ganske tidlig hjem, for å lese og sove, mmmm. men jeg lengta etter nora, også, merket at det var forskjell å reise fra henne når ho var hos min mor og når ho er hos min kjære, hadde ikke tenkt at det var så forskjellig. men ho har storkost seg,fikk mms hver dag og de har bare hatt det fint. ho lo da vi kom tilbake og spant villt rundt på gulvet, så det var deilig, var redd ho skulle være litt lei seg og ikke ville komme til oss med en gang.

denne manglende mini2'en altså!! dette var jo pausepergomnd - da jeg ble gravid sist, også var det oktober, og jeg har blitt gravid i sept og okt de to forrige gangene (og mamma også ble gravid på samme tidspunkt alle gangene, så litt overtroisk der). hadde derfor tenkt hele tiden siden vi beg å prøve i februar at "hvis det ikke skjer noe nå, så skjer det hvertfall i sept eller okt" - også gjorde det ikke det. syklus på 21 dager den gangen, må få gjort noe med det. ble litt lei meg, men begynte da å tenke på at nå ha vi prøvd lenger enn de to andre gangene, i 9 mnd, og er så INDERLIG glad for at nora kom!!! da beg vi å prøve i februar (da jeg fikk mensen igjen etter MA i desember), og så ble jeg gravid i september. Da var jeg jo helt knust hver gang ejg fikk mensen og jeg er bare så utrolig utrolig glad for at jeg ble gravid da, og at det heller tar lengre tid nå.

denne jobben, ja. det er et forskeropphold på vitenskapsakademiet, som er supert for meg å ha på cv'n (pluss at jobben der er bare så utrolig midt i blinken for min forskning) når jeg skal prøve å få fast stilling på universitetetet etter hvert - som er den ultimate drømmejobben min :) det er bare noen få forskere som sitter der hvert år i noen spesielle forskningsprosjekt, og vår 2011 er jeg invitert inn. Det er altså derfor det er så dumt å ha en liten mini akkurat de 6 mnd der. nå tror ejg vi venter ca 10 mnd, og åpner for at jeg kan få mini i april-mai, altså miste litt tid men ikke alt. ja min kjære vil gjerne være hjemme med mini fra starten han, kunne sikkert tatt alle 12 månedene, men jeg klarer ikke helt det. tror jeg ville blitt så trøtt på dagene da også, pga amming ++, at jeg ikke ville gjort så god figur på jobb - bør ha hjernen sånn nogenlunde igang der, ja, hehe.

du prøver pergo igjen, ja, dotten, lurt!! men ja fora ll del, få din kjære til å teste, hils fra min og si at det er piece of cake :) jeg lurer på om det var akupunkturen som gjorde susen jeg, nå, da, siden jeg tok det også forrige august. jeg synes bare det var så pyton, vet ikke helt hvorfor, så jeg har ikke orket å gjøre det enda. men nå må jeg bare bite i det sure eple å begynne med det et par mnd før vi begynner å prøve igjen, for da bør det skje rimelig kjapt!!!!!

ojoj emil sovet rudnt for FØRSTE gang nå, hjelp jeg må få jente neste gang også, hehe. synes det virker som om gutter sover mindre?? nora sover som regel rundt hvis ho ikke er syk, men det er ho jo stort sett hele tida, så det er ikke så bra her heller for tida. ser ut smo ho har fristknet litt til nå, etter å ha hostet ca non stop siden ho begynte i bhg. men alltid en del snørr og klin i anskiktet, skikkelig bhg-unge, altså ::)

nei nå får jeg jobbe litt her! ha det godt, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No kjem eit lite livsteikn frå vestlandet.....Er ikkje so mykje nytt å fortelle frå her,men skriv no ned nokon ord=)

Ungane er friske og raske heldigvis,men kjem vel snart noko sjukdom igjen.Tenker at eg vil vaksinere både meg og ungene,så sander og delvis Victoria er inne i risikogruppene.Dei blir i allefall vaksinert.Som ei eg kjenenr sa,eg vil heller leve med biverknadane,enn å dø frå ungane mine,eller dei dør frå meg...Siden eg jobber i helsevesenet,så synst eg det er greitt å ta den og...!!

 

No skal me snart ete middag,så ska eg og Victoria på stjernetreff....Da er nesten sånn som Stjerner i Sikte som gjekk på tv2 for mange år sidan.Men da er lokale stjerner,som skal opptre,og blir rangert av dommarar,..Til slutt er det ein vinnar i kvar klasse.=)=)Da er so morro å høyre på og sjå på kor flinke dei er..

 

Så kjedeleg at da ikkje er komme noken mini2 lucy=) kryssar fingrane for at da skjer snart....!!Eg må snart bestille kontroll av spiralen...Er 1 år sidan eg sette den inn no...!!! og da er jo mellom 2-3 mnd ventetid hjå fastlegen her ....heilt håplaust....!

Kjem sterkare tibake med nytt innlegg seinare,men no er da middagstid her...=)=)

GOD HELG=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heisann...

 

no var me nede på side 10 så då var det på tide å få oss opp igjen på side 1 tenkte eg...=)

I dag har eg og gutane pakka inn nokre julepakkar....ta resten i måro når eg er aleine,for da var ikje så lett med gutane rundt seg...hehe=)

No turna og krangla gutane inne på rommet...hehe...koseleg å sjå at dei har lag i kvarandre og...!

På torsdag vart mannen innlagt på voss sjukehus. Han hadde hatt småvondt i brystet i fleire dagar,spesielt når han pusta inn.Eg sendte han til legen på torsdag,og då vart han sendt til voss,for røntgen,ultralyd og ekg av hjerta.Då fant dei ut at da var lungehinnebetennelse.Da er ikkje farleg,men ubehageleg.No er han heldigvis heilt frisk...godt er da...han var heilt utslått heile helga.

Mamma og svigermor passa ungane,for eg var på jobb...!

 

I dag er da eit fela ver her.Bles so kaldigt....heldigvis oppholdsver...Flo,og sjøen slår opp i vegen.straumen er vekke i deler av bygdi,men ikkje her...heldigvis...bale når dan e vekke....!!

I kveld er da seinvakt,så då blir da noko enkelt til middag i dag.Kjøttboller med makaroni til...!!!

Går da med tr og prøving til alle dere andre då??berre eg som ikkje er prøver av oss eller???? eg får komme sterkare tilbake seinare....=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

dotten!!!!!!!!!!!! - noe effekt av pergoen?? spennende!!! jeg prøver jo egentlig ikke, jeg, den mnd her og de neste 10, pga denne jobben, og synes egentlig det har vært ok, deilig å tenke på mer tid til nora, ikke våkenetter med ny minimini på en stund, bra sommer neste sommer osv. vi har derfor vært forsiktige denne pp, jeg har ikke beg på p-piller og ikke så happy med kondom, så prøvde å time til etter el, ca 3 dager etter jeg trodde jeg hadde el. nå er jeg 2 dager på overtid med mensen...... mest sannsynlig er bare syklusen litt ute og kjøre, nå orker jeg ikke å tenke på noen ting, tolke noe som symptomer osv osv, men litt mistenkelig likevel, dette. tar en test lørdag hvis ikke noe har skjedd innen da, og kommer tilbake med rapport mandag :)

nå snør det her i oslo, brrrrr, iskaldt, kjøpte en brun dunkåpe fra north face i går, vanvittig varm, så for første gang nesten noensinne satser jeg på fornuftig og frys-fri vinter. hm, blitt seriøs mamma :)

ikke noe influensa enda hos oss, bare uendelig mye hosting på nattestid, men går egentlig bare å venter på at snusi skal bil skikkelig syk igjen, æsj. hvordan er det med dere andre?? så skummelt med din kjære, da, turid, men godt det lot seg fikse så raskt.

jobbing her nå!!

klemmer i vinterkulda fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da kommer rapporten over alle rapporter - jeg er GRAVID!!!!! det er søren meg helt utorlig!! vi har timet og timet og timet så mange sykluser nå, nå var jeg så fornøyd med beslutningen om å vente 10 mnd, vi var forsiktige, hadde sex ca 3 dager etter jeg trodde jeg hadde el, også vips..... blødde bitte bitte litt på fredag, så da tenkte jeg at det alikevel var en forsinket mens, men så stoppet det helt og da jeg tok en test i dag tidlig, var den VELDIG positiv :) satt der og tenkte "nå burde jeg grine av glede - dette er helt fantastisk", men var mer sånn tja, er dette mulig, veldig uttakknemlig og nesten fortvila for det.. tror det må synke litt inn, jeg, og det er vel uansett umulig å bli så vanvittig VANVITTIG glad som jeg ble da jeg ble gravid med nora :)

har ikke hatt mer symp enn jeg har hatt de andre syklusene, bortsett fra at jeg var fryktelig svimmel på lørdag. håper formen blir like god nå som sist, og at jeg slipper bekymringer i sånn grad som det var sist. føles sånn nå, hvertfall, orker ikke bekymre meg for svineflu en gang...

dotten, nå venter jeg spent på deg! så sater jeg på å ha med en liten mini2 på vårt neste sommertreff - termin rundt 20 juli.

Klem klem fra en gradvis lykkeligere meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HIPP HURRA FOR BABY I MAGEN TIL LUCY=)=)=)

 

håpa gleden kjeme seg utover dagen,og at du ser fram til mini2 kjeme til verden i slutten av juli=)=)så spennande....nesten litt misunneleg=)sjølv om eg ikkje vil ha fleire akkurat no...

No må berre du dotten og få i gang spiringa i magen og.!!!

 

håpa formen din blir bra ja...=)=)

 

Her er begge gutane forkjøla,og sander hostar til han kastar opp slim..håpar da gir seg snart....No masar gutane om leiking her,so får gå å vera litt mamma==)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Nå var det lenge siden jeg har vært her inne altså. Har ikke vært så superaktiv på Dib i det hele tatt. Vært inne å lest litt nå og da, men ikke så mye skriverier. Og så fikk jeg tips av Turid om å gå inn å lese litt her igjen.... He, he. Lette litt etter oss før i dag, men hadde egentlig ikke tid å sitte på nettet på jobb... Kremt.

 

Oj, oj, oj hva er det jeg leser??? Gratulerer sååååååååååååå masse -lucy- :) :) :)

Det var nok det avslappede forholdet til ikke å bli gravid som gjorde utslaget :) He, he. Håper det synker skikkelig inn og at overraskelsen går over i dyp glede :) Tenk nå bærer du på en liten lillesøster eller lillebror til Nora :) Så koselig :)

 

Vi har ikke gjort så mye ut av noe, men jeg ringte min gyn-dame i går (Balderklinikken) og hun sa hun skulle sende meg en resept på enkel Pergo, og så skal jeg heller ta meg en tur til henne på nyåret :) Tror nok ikke at det hjelper så mye, har jo prøvd Pergo før, men vi får nå se da.

 

Ellers har vi vært litt småsyke her, og var borte nesten en hel uke fra jobb/barnehage, men det var mest snørr og hoste her også. Snuppa hadde feber et par dager. Jeg var vel den minst syke. Tror ikke det var svineriet, så får får håpe vi slipper unna ev. senere i år også om det skulle komme i nærmiljøet. Vi har uansett bestemt oss for ikke å vaksinere.

 

Huff hørtes så skummelt ut med mannen din Turid. Godt det "bare" var lungehinnebetennenelse da! Og det beste er jo at han er frisk igjen!

 

Har liksom ikke så mye å skrive om om dagen. Ikke så mye nytt å spennede.

 

Håper alle er friske og raske, at -lucy- koser seg med magen og Nora, og at alle guttene dine, pluss snuppa er friske Turid :)

 

Ha en fin uke, så skravles vi :)

 

Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! rart å skrive her og være gravid igjen, det virker så uendelig lenge siden sist!! og uendelig langt fram!!! fjernere enn med nora, da var det så sentralt på en annen måte enn nå. Men dagene går jo, og nå er jeg vel ca 6+1?? med nora så jeg et bankende hjerte når hun var 6+3, det tror ejg enda må være det lykkeligste øyeblikket i livet mitt, mer lykke da enn da hun kom ut, faktisk, for jeg hadde aldri trodd jeg skulle få se et bankende hjerte inni meg og var så forferdelig redd i forkant. Jeg merker utrolig lite til at jeg er gravid, nesten for lite, og glemmer det litt. Vi er usikre på når vi evt. skal ta tidlig ul, nå snart for å se om det banker noe inni der, eller nærmere uke 12 for å sjekke for downs, bla. tror jeg ser den psykiske formen min litt an, hvis jeg ikke lurer for mye eller bekymrer meg (som jeg ikke gjør nå), tror jeg bare vi venter. men vil gjerne sjekke før jul, så vi kan fortelle i jul (er da 11 uker på vei).

Ellers begynner jo nora å bli så stor nå!! spiser suppe selv med skje (hehe det oppdaga vi i helga da vi ville mate henne og hun slo seg helt vrang - ikke visste vel vi at hun hadde lært seg dette i barnehangen...), og vurderer alt som sies til henne på en (kort) skala fra kort og kontant "ja" til "nei", inkludert voldsom hoderisting eller nikking. Utorlig hvor mye de kan forstå til å være så minipini og se så babyete ut, for på noras hode er det fortsatt lite hår og en tydelig babylook på hele henne :)

ellers er vi friske og raske og har vært det overraskende lenge, så bare å psyke seg opp på at det kjipe slår til igjen...

dotten, denne pergoen, ja, det funket jo på meg første gang, men ikke nå, hvis ikke syklus 2 etter pergokur også har noe effekt av den da. ser ut til at det er gode gamle "når du ikke tenker på det" som funker på meg, og det er jo helt PYTON for da blir det umulig å få til en nr tre. for med både nora og nå hadde jeg gitt opp (med nora tenkte jeg at vi får begynne med prøverør over jul, orker ikke mer av dette nå) og denne gangen var jeg fornøyd med beslutningen om å utsette 10 mnd. dette er jo ikke noe jeg kan "fake", bestemme meg for å ikke ville bli gravid for å bli gravid..., da vil jeg jo tenke nå vil jeg ikke så nå må jeg jo bli... jaja! at det skla være så umulig!!!!!!!! for noen, hm, turid, heldiggrisen :)

jeg håper uansett du kommer etter veldig veldig snart dotten!!! det har vært din tur uendelig lenge nå!

varme vinterklemmer fra meg og mini og mini2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann=)

 

i dag har eg fri,og ungane er i barnehagen=)eg har bakt kransekakestenger,brød,vaska gardiner og vaska soverommet vårt...fått gjort masse=)har fri på torsdag og seinvakt fredag,og då er alle i barnehagen og=)fantstisk veke=)=)

 

ja no må du henge deg på lucy dotten...ta pergoen og prøv...!!

håpa veldig at du blir gravid no snart...da fortjene du...=)

men eg kjenner og at eg ikkje er så veldig missunneleg(litt sjølvsagt),men eg orkar ikkje tanken på å bli gravid ein gang...hehe...ha meir enn nok med dei eg har...skal søke dei opp i 100 % i barnehagen frå hausten av...da skal bli godt...!!sander spør kvar morning om han skal i barnehagen...så han kunne tenkt seg da i allefall...!!!då må han nok skifte avd men sånn er da..er berre 50 % på avd hans...emil og victoria sin er da 100 % i...!!

 

I går vart Victoria og Emil vaksinerte og...godt å få da overstått...friske og raske her og...heldigvis...=)

elles er eg snart ferdig med julepakkane,...skal til bergen den 10.des,og førde den 15 des,så då får eg gjere ferdig siste rest....!!

skal på julemiddag med jobben den 4.des,fotballfest den 5.des,og julebord med fagforbundet den 12.des...så er mykje som skal skje framover=)=) hehe....!!!

 

men no får eg av å handle fløyte...for da hadde eg gløymt...kyllinggryte til middag=)==)nam nam.....

lykke til med svangerskap,og sengekos....=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo.

 

Håper alt er bra med dere jenter :)

Nå fant jeg oss nede på side 7 tror jeg... he, he. Merker at vi ikke er så aktive lenger. Men bare vi er innom en gang i blant, så er jo der superhyggelig.

 

Her er vi delvis i gang med juleforbredelsene :) Har endelig fått frem adventsstaken (rakk det ikke i helga), julepynt osv. Mangler den store julevasken + juletreet som kommer opp noen dager før julaften i år siden jeg og snuppa reiser bort, men det blir jo bare ekstra julete hjemme da og det gjør jo ingenting. Nå tennes tusen julelys hver kveld og det er også kjempekoselig :) Er ikke så flink til å tenne lys ellers.

 

Ellers hadde vi julebord denne uka her på jobben. Det var ca 250 påmeldte og det var god stemning. Synd bare at maten ikke var noe særlig. Stedet vi hadde det på klarte ikke å servere fort nok og ikke alle fikk mat en gang. Det var tapas (noe jeg ikke synes noe særlig om og i hvert fall ikke det som ble servert). Hadde stående bufé. Tror rett og slett de ikke skjønte at tapasen skulle være hovedmåltiden vårt. Ikke bare litt snakcs... Og selvfølgelig fikk jeg dundrende hodepine så jeg gikk hjem i 23-tiden. Var glad vi hadde fått noen timer fri på morgenen etter alle mann slik at jeg fikk sovet litt ekstra. Våknet flere ganger på natten av hodepinen, men etter en god frokost (sambo dekket til bords for oss tre og det var superkoselig. Snuppa var hjemme fra barnehagen. Hadde "tatt seg" fri hun!), og et par tabletter, så var jeg i god form igjen og klar for en kort arbeidsdag :) Så da er julebordet over for denne gang, men vi har jo enda litt juleting igjen her på jobben da.

 

Ei dame fra Kosovo her på jobben skal lage tradisjonell hjemmelaget Kosovo-Albansk mat, noe hun pleier å gjøre hvert år til oss. Den er kjempemektig og man trenger bare spise noen "smuler" for å bli kjempemett :) Så skal vi har julegrøt med mandel og tilbehør uka etter og så er det straks jul :) Og så blir det jo Lucia-feiring i barnehagen osv. osv. så det blir nok mye kos før jul også :)

 

Har forresten ikke tatt Pergo denne pp-en. Skal stappe litt E-vit og Sink i sambo først for å gi han en litt ekstra puff også, så får vi heller kjøre på for fullt ved neste pp som jeg regner også "kommer". Blir jo spennende. Har ikke de store forhåpningene, men vil liksom ikke gi opp helt heller. Tenker faktisk mest på snuppa som blir enebarn.....!

 

Kan tenke meg at det er rart å være her inne på tråden igjen som gravid med nr. 2 -lucy- :) He, he. Men bra du er mer avslappet nå. Kanskje litt godt og ikke ha så mange symptomer?? De kommer nok tidsnok. Håper lille spire ikke "ødelegger" for jobben din nå?? Det blir England-tur ett års tid for det? Blir nå spennede å følge deg videre både her og der :) Har dere forresten bestemt dere for tidlig UL eller ei?? Ev. når? Ang. det med Nora og babylook... he, he. Snuppa har fortsatt en del babylook hun altså. Men da tenker jeg at hun vil holde seg ung leeeeenge. Ser på mange av de andre jevnaldrene barna i barnehagen har fått mer "voksen" form på nese og ansikt, men snuppa fortsatt har et litt rundt babyansikt. Men synes det er ok. Samme hadde jeg. Jeg så jo ut som jeg var 14 til jeg var langt oppi 20-årene :)

 

Har dere jenter kommet i gang med juleforberedelsene da? Jeg har ikke begynt på en eneste julegave enda, men det er jo meg i et nøtteskall. Digger litt å gå i butikkene midt i all julemaset jeg da. Litt "tradisjon". He, he. Ikke har vi sendt ut julekort enda heller. Får fikse noe i helga tenker jeg. Tar bilde selv, bestiller på papir og sender de ut så fort vi får skrevet noen ord :) Rekker det nok akkurat før jul i år også..... :)

 

Godt å ha vaksineringen overstått da Turid :) Og du skal jo ut å farte litt før jul også ser jeg. Husker når jeg bodde på Lillehammer så pleide jeg og ei venninne å ha tradisjon med å reise til Oslo en helg i desember for å shoppe litt julegaver. Ikke at vi måtte, men for kosens skyld. Nå har vel Lillehammer større sentrum enn Vik også, så skjønner godt du vil ut å reise :) Med eller uten barn for din del da? Kos deg på julemiddag med jobben i dag og fotballfest i morgen :)

 

Ha en toppers helg jenter og kos deg med magen -lucy- :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Måtte bare dytte litt på oss så vi ikke forsvinner helt :)

Håper alt står bra til med alle nå i førjulsstria :)

 

Lykke til med magen -lucy- og ellers får vi håpe alle holder seg friske og raske både store og små folkens :)

 

Ha en fortsatt god helg. Ikke noe nytt og spennende å komme med herfra sånn ellers!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No var da jammen lenge sidan ja....=)

I dag har eg og ungane baka pepperkaker...mamma hjalp meg med pepperkakehuset.=)veldig koseleg...var på julebord i går,men tok da fint ...hehe...var ute forrige helg,og da enda ikje so bra....hihi.....!!!nok om dan saken==))=)haha.....

 

har det roa seg i tankane dine no lucy??håpa du gleda deg masse over svangerskapet=)sikkert rart å vere her inne med nr 2 ja....

håpa da sitte snart hjå dikka og dotten...eg hadde vore dritt lei prøving hadde da vore meg .....du må ha stor tolmodigheit....

 

no site ungane å ser på Jul i Svingen.Kjempekjekke serie=)=)

elles har eg frihelg.var til bergen på torsdag,og gjorde unna nesten resten av pakkane. har igjen svigerfaren min,og Victoria.Tenkte å kjøpe hodelykt og litt kler til ho!!! svigerfar min får fjelljoggesko.

 

elles skal eg jobbe seinvakt julafta,men da har eg sikkert sagt før.lurte på å kjøpe ein liten gavepose,og ha oppi litt te og sjokolade til dei eg skal jobbe med....gleder meg faktisk littegrann til å jobbe og...!!sjølv om da aller beste er jo å vere heime,men når ein er innstillt på da,så må ein gjere det beste ut av det...!!!

 

kva skal de kjøpe til ungane dikka???sander får sykkel,emil har me kjøpt teppe til,med bilbane på. Skal til førde på tysdag.Sander skal på kontroll med astmaen..!!

 

no får eg ned å lage litt kveldsmat,så eg får dei seng. skal opp å hjelpe søstra mi etterpå,og vaske ned noken rom i nye huset==)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere i førjulsstria :) vau som dere står på!!! jeg har fortrengt litt jul jeg, eller ikke bare litt! er så trøtt trøøøøøøøøøøøøøt trøtt, vil bare ligge på sofaen og sove, og har vært skikkelig forkjøla i snart 2 uker i tillegg, host hark og snørregørr. min kjære har lært nora å si mamma me (dere vet sånn utslått at man bare sover og sover, huff, ikke noe å tulle med, egentlig). i tillegg har jeg ikke kunnet sykemelde meg fra undervisningen med studentene, for hun andre som deler ansvaret med meg ble sykemeldt pga premature rier rett før kvalmen og trøttheten min slo inn. så det har vært fullt kjør på jobb med unverdisning og forberedelse til eksamen for studentene og VELDIG slacking hjemme. gleder meg så til å få energien tilbake!!! det var siste undervisningsdag på fredag, JOHEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIII, så jeg har hele tida tenkt at etter det, DA skal jeg slå til! og i dag tenker jeg, mmmmm vil hjem og sove... ligger en lilla duk på stuebordet, hvertfall... kjøpte noen gamle kakebokser på loppis i helga som var så fine, får se om de blir fylt med noe - virker ikke veldig lovende :) men vi skal uansett feire jul i nord hos min kjæres familie, så satser på litt julestemning der. der skal noras fetter på 8 mnd også være, og foreldrene hans, så det blir koselig. han ser ut som en maskulin versjon av nora, altså en krympa versjon av mannen min, hehe, så jeg får skikkelig morsfølelse for ham. hvis mini2 er en gutt, ser jeg for meg at han vil bli akkurat slik.

ellers er det jo utrolig annerledes å være gravid gang 2. nå er det mest kvalme, trøtthet og oppblåst mage jeg forholder meg til, synes det er rart å tenke på at der er noe inni der. men pga symptomer, er jeg ved godt mot og har ikke vært så engstelig, og det har vært deilig. men på onsdag ettermiddag skal vi på ul, egentlig mest for at det skal gå litt opp for meg så jeg kan begynne å glede meg litt. holder nok veldig igjen nå. er litt nervøs for det, men ganske rolig foreløbig, likevel.

da får jeg se om det blir litt julegaveshopping, har ikke ordnet EN ENESTE EN enda, huff!!! turid - det er vel bla dette som gjør at du ikke orker en til akkurat nå??? jeg vet jammen ikke om jeg orker en 3. - hvis vi skulle komme dit, da.

dotten, jeg heier og heier og heier på deg!!!

 

masse klemmer fra meg et et lite rykk fra mini2

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

so morsomt å gå på loppemarked=)=) høyrest kjekt ut....!!

eg kunne godt å gått gravid igjen no,men da er da når ungen er kommet eg ikkje orkar akkurat no.har meir enn nok med å halde styr på dei eg har...hehe==) eg og mannen snakka om fleire i dag...han spurde om eg hadde bestemt meg for å få ein til..ja sa eg...ja ogso noken år etter den er kommet,så vil du ha enda ein til sa han...hehe...ja kanskje da sa eg...hehe=) tiden vil vise....!!

 

håpa da er avslapping som skal til dotten..så får du trykke i mannen din litt forskjellig..hehe=)så håpar me at jula bringer lykke på vegen=)

 

så spennande med ul lucy=) då må du oppdatere oss etterpå...!!

I dag har me vore til førde ..sander var på kontroll med astmaen.skal fortsette samme medisinering fram til våren.då trappe ned til 1 gang pr dag.og til sommaren skal me prøve heilt uten medisin.ny kontrol om 1 år.

 

No e da leggetid i heimen her.Sliten etter ein lang dag....!!! I måro er eg heime aleine heile dagen med ungane,så må lade opp til ein travel dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! en kjappis rapport fra ul, som var en fantastisk opplevelse - igjen :) så en liten rykkende bamsemums med et bankende hjerte, så deilig deilig å se det! men har vært så fryktelig kvalm og utslitt de siste dagene at jeg ikke var i tvil om at det skulle være en liten mini inni der :) men fint og virkeligere å se det, da.

turid, du med julegavene ferdig og julevasking spredt godt utover desember, å jeg vil bli som deg :) jeg har ikke fått ordnet noe, og med denne kvalmen og trøttheten, og nora som tuller så på nettene nå, PUH!!! men i dag fikk vi ordnet med julekort, de ble veldig fine, men takkekortene fra bryllupet - i august - huff og huff, de rekker vi ikke før jul. hvis dere sender adressene på sms kommer det i posten til dere også :9 nå skal jeg bare finne noen adresser her, så må jeg skyndte meg hjem.

ønsker god jul nå, jeg, i tilfelle jeg ikke er innom jobben før jul (internet hjemme streiker for tida), så varme juleklemmer fra en kvalm og frossen, men lykkelig meg, pluss fra nora og mini2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morro=) nå rykker det i eggstokkene,når du snakker om ul altso=) hehe...men eg lyte nok venta ...haha=)=)

men so bale at du er kvalmen....det er ikkje noko kjekt...

prøv reisesjuketabletter...da brukte eg med sander,når eg var så dårleg....!!da hjalp faktisk veldig mykje....!!!

 

hehe...eg er IKKJE noko superhusmor om de trur da altso....eg må berre benytte dei fridagane eg har uten ungar heime...derfor so tidleg ferdig...må vaske over gulvene på tysdag...so er eg klar for jul=)

 

og det er komme så ENORMT med snø her....og da er slik julestemning .....fantastisk rett og slett=)=)

 

koseleg med julekort=)eg og er ferdig med mine...godt er det...!!

skal sende adr mi=)gler meg til å sjå bilde av kjolen og av dere=)

me skal i bryllup på Geilo 10.april=) fekk vite det i dag.Søskenbarnet mitt skal gifte seg med ein kamerat av Jarle....dei traff kvarandre i bryllupet vårt=)stas=)

 

eg er nett komen frå seinvakt,so no får eg legge meg.opp tidle på jobb i måro=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

GODT NYTTÅR jenter=)

Håper de har hatt ei fantastisk jul,og kosa dikka masse=)

Eg jobba jo seinvakt på julafta,men da gjekk fint da.greitt å vite at da er lenge til neste gang.Fekk masse pengar t jul,sjekk på 5000 av svigers,2000 av mannen + av mamma og pappa.skal kjøpe meg kjøkkenmaskin for dei.=) elles fekk eg rosendahlskåler,bondemønster dessertskåler,veske,bolero,vanter,skjerf,øyredobber,vin,konfekt.

Ungane fekk sjølvsagt mest. Victoria fekk dokke,3 barbiedokker,jakke,gensera,tunika,snehvit drakt,dataspel,dvd,lydbøker,cd med favorittsangar,peng-

Sander fekk sykkel,jakke,kler,lastebil,traktor,peng,ullkler,lego

Emil fekk teppe,kler,ullkler,lastebil,traktor,jakke,osv

Har ikkje heilt oversikten siden eg ikkje var der...hehe....!!

Kosa meg masse når eg kom heim.Emil hadde lagt seg når eg kom heim,men dei to andre var veldig høgt oppe når eg kom.Sovna i 11-11.30 tida.

No er det tilbake til kvardagen,med barnehage og enda meir jobbing. koss går da med prøvinga hjå deg då dotten??? og har kvalmen gitt seg hjå deg lucy??og kor er du babydior?? ei vennine på jobb skal ha små til sommaren.Da blir stas=)

har to guttar heime i dag...vil veldig gjerne vere med mamma og skrive på dataen..hehe...til hausten blir da 100 % i barnehagen på alle 3.

då har eg muligheit til å jobba meira og.no blir da ganske oppdelt.

 

Me har holdt oss heime i jula.Nyttårsafta var me og åt hjå mamma og pappa,også reiste me opp til svigers i halv 10 tida.så sov me der,så me slapp å rikse med ungane seint på kvelden.Victoria og Sander var ikkje i seng før halv 1 om natta...hehe....emil sovna i halv 12 tida....

I måro har eg fri,og ungane i barnehagen.lurte på om eg skulle reise til voss ein tur..eller førde...litt shopping.sjølv om eg ikkje treng da....einaste den kjøkkenmaskina eg skal kjøpe,og den kan eg bestille på nettet og.

 

No får eg og ungane til å lage middag.håpa de har da bra alle sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...