Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Heisann - må bare si at her er det ikke noe spennende å fortelle :) var negativ den testen, og det var nesten et lite puh, det - selv om jeg jo hadde blitt superglad, også!! fornuften min sier at det er best for nora å få være alene litt lenger, at det ikke kommer noen ny mini før hun er ca halvannet ihvertfall. men ser egentlig for meg at problemet ikke blir at det bilr for tett -snarere tvert i mot... jaja, nå er det bare å nyte den lille solstrålen vi har. for ho er jo det, stort sett, selv om det har vært tull på nettene og hun fortsatt sliter med magen. var litt i min egen verden sist, mye om hennes vekt, manglende spising og nattetull, bedre nå etter at min kjære har tatt henne mesteparten av helga, jeg har fått sovet MASSE og truffet venninner flere ganger, deilig med nye input!! men så dramatisk, da, turid, med sander!!! så forferdelig første gang noe sånt skjer og man blir virkelig redd for barna - vet jo ikke om det var første gang for dere da - men ser for meg at det blir en første gang fro alle, gruer meg til det!!! godt det gikk bra, da, men er dette noe han kan bli plaget med framover? også jobbsit til mannen din, fryktelig spennende!!! huff!! håper dere sitter ganske trygt i det økonomisk, da, hvis han skulle bli uten jobb en liten stuntd? dere har hus? nora synes emil er veldig heldig som får eget nyoppussede rom, hun må nøye seg med vårt og et kontor etterhvert... for ikke å snakke om snuppa di, dotten - hun får ikke nora høre om en gang :) vi drømmer om hus etterhvert vi også, men ikke før om noen år, nå nyter vi livet på grunerløkka med alt det fører med seg - enn så lenge.

huff jeg gruer meg til vi på nytt må avvenne nora med vugging - vet ikke om jeg sa at vi hentet vuggen tilbake igjen, ho skreik jo på seg en låsning i nakken i ren fortvilelse, og sluttet helt å smile på dagtid. nå vugges det igjen, og da sovner ho ganske greit. men kan jo ikke fortsette med det for alltid... håper bare hun skal bli flinkere til å sovne selv når ho blir et par mnd eldre - noen erfaringer?

klar for ny uke? litt klar... men beg å merke at jeg savner noe helt vanvittig å sove lenge om morran, er så ekstremt b-menneske!!!!!!

klemmer herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Da er nok en begivenhetsrik helg over..... Har rukket en del i helga ja :) He, he. Traff noen jenter på fredagen og måtte ha med meg snuppa. Hun sovent i bilen, og jeg bærte henne med meg sovende "ut på byen" på kvelden... (stakkars... he, he). Hun sov under hele treffet på sofaen i restauranten (helt borte vekk), og da vi gikk igjen våknet hun gitt. Da var hun sulten så vi kjøpte litt Mækkern mat (næringsrikt og god... he, he), og hun koste seg med det i bilen på vei til min eks kollega som vi skulle besøke og overnatte hos. Klokka var jo nesten 21 før vi var der, og hun hadde jo sover i over en time fra 1830 til 1930, så hun var jo ikke akkurat umiddelbart trøtt igjen......

 

I hvert fall holdt hun seg våken til over kl 22, før vi fikk lurt henne i seng igjen :) Var flink jente å la seg pent ned. Leste litt bøker for seg selv, og holdt seg ellers i ro. Selv om vi var på et nytt sted for henne, så kom hun aldri ned til oss i 1. etasje. Helt overrasket jeg. Lørdagen var vi i barnebursdag på Hoppeloppeland. Bursdagen varte i 2 timer, men vi ble i enda 1,5 timer og lekte, og da måtte jeg bære henne hylende ut! Hun skulle ikke hjem nei. Men siden vi skulle til Moss hos ei venninne (og overnatte der også), måtte vi jo nesten dra. De ventet jo med mat og greier... Men når vi først kom oss ut, fikk spist enda en is.... (fikk en i bursdagen også), kjørt forbi huset vårt og vinket til pappa, så tok det 5 minutter så sov hun som en sten.....! He, he. Kom fra Moss i går kveld og rett i nok en barnebursdag... Eller voksenselskap. Min nevø ble 12 år! Skal si vi har hatt en travel helg, men kjempekoselig! Ble litt sent på henne i går igjen (da hun sovnet i bilen fra Moss til Oslo), så morgenen i dag var nok litt trist. Var litt snørr og tårer da ja... Men hun får legge seg tidlig i kveld og sørge for å få en laaaang natt med god søvn..... Det trenger hun. Må innhente seg litt igjen :)

 

Men skal si det er farlig på Hoppeloppeland... He, he. Skle ned ett bratt rør (jada... hu mor måtte bli med på flere leker der inne... Godt jeg ikke er så mye større og tyngre enn noen av de eldre barna... Fnis), og dermed klarte jeg å skrape av meg hud/brannsår på store deler av albuen pluss hånda... Au. Skal si det sved godt etterpå ja. Snuppa slo leppa og blødde litt, men det gikk heldigvis fort over..... Så heretter må jeg nok overlate lekeapparatene til ekspertene... Nemlig barna :)

 

Ellers håper jeg alt er bra med Sander nå Turid, og at dere heretter slipper sånne skumle opplevelser! Huff og dobbel huff!

 

Var kanskje godt du ikke var gravid alikevel da -lucy-, men skjønner jo det at du kanskje også var litt skuffet. For min del hadde det blitt for tett med bare i overkant av 1 år ++ mellom dem, men heller det enn så stor aldersforskjell som det nå blir mellom snuppa og ev. nr. 2. Blir jo i hvert fall 4 år! Huff! Tror 3 år mellom barna er fint jeg. Minimum 2 år. Men har du fått tantebesøk igjen da? Jeg fikk tanta tilbake etter 10 uker på dagen jeg. Grrrr. Da ble jeg sur gitt. Hadde sett for meg mensenfri i hvert fall enda et år!! Men neida. Og jevn og trutt har hu kommet siden ja... Møkka kjerring :) Enda jeg fullammet hele tiden .... og enda litt lenger :)

 

Men om symptomene ikke gir seg får du teste igjen om ei ukes tid. Du kan jo være litt treg med å produsere hcg vet du :) He, he. Nei, dere får satse på at dere heller lager nr. 2 til sommeren, slik at Nora får være alene med mamman og pappan sin litt til :)

 

Skjønner godt dere fant frem vugga igjen jeg. Sikkert noen som synes det er en enkel løsning, men så lenge Nora skriker på seg kink i nakken, har hun det absolutt best i vugga, pluss at mamman og pappan får det bedre i hjerte sitt, slipper å bli så utslitt og sover bedre de også :) Ikke ha dårlig samvittighet. Hun gir nok slipp på vugga etterhvert. Turid skriver jo at Emil på bæres i søvn hver kveld. Det er nok vi som skjemmer bort de små og får litt ris til egen bak, men samtidig så er det for vondt å være så streng mot de små. Jeg gav jo nattapupp i 15 mnd. Altfor lenge... Og jeg jobbet 100 % i 6 av de mnd.... Gjeeesp! Nei, rutiner og regler ER til for å bryters :) Så lenge barna har det godt, har jo vi det også bra :)

 

B-menneske ja.. Jeg er et Å-menneske jeg... He, he... :) Skal si deg det at søvn kan du nok bare glemme til de små kommer i tenårene, ev. at de står opp selv og fikser seg litt mat o.l. I hvert fall i helgene når de ikke må ha hjelp til å komme seg på skole/barnehage :) He, he. Venninna jeg var oss i helga har en gutt på 7 og en på 10. De står bare opp å ser på TV e.l. og plager ikke foreldrene før de står opp selv. De klarer alltids å smøre seg en lite skive eller noe sånt selv... Så du må nok i hvert fall regne med enda 6-7 år uten lange morgener :) He, he. Tror ikke snuppa sov en hel natt før hun var laaaangt over 2 år.... og hun våkner jo innimellom enda.... Men, men. De små er jo sååå forskjellig. Noen barn sover jo hele natten omtrent fra dag én, mens andre tuller fælt lenge. Er nok som sagt litt vår egen feil også, men noe barn sover bare veldig lett, mens andre kan sove igjennom bomber og granater :)

 

Enda godt vekta hennes ikke var altfor lav da... Er utrolig hvor godt de klarer seg, selv om det kan virke som om de ikke spiser så masse. Får håpe hun får opp igjen matlysten sin snart, sli at du ikke renner over :) Hmmm. Synes det å bæsje en gang i uke eller sjeldnere var litt lite?? Kan ikke huske snuppa gjorde det? (Bortsett fra nå det siste året, men det har heldigvis rettet seg igjen etter bleieslutt). Tror hun bæsjet omtrent hver dag jeg!??

 

Skal si deg at jeg skjønner deg at du gleder deg litt til å begynne å jobbe igjen, få litt voksenkontakt og bruke hode på andre plasser. Det er faktisk mindre mas og stress på jobb enn hjemme. Synes det var mer slitsomt hjemme jeg. Men jeg valgte jo selv å være hjemme et helt år, og det kommer jeg til å gjøre med ev. nr. 2 også. Selv om pappan er fullt kapabel til å ta seg av de små uten meg :)

 

Men jenter. Ærlig talt. Skal vi få til ett treff snart eller? Fikk sms av BabyDior (og mms med bilder av et lite lykketroll av Martine. Kjempesøt), og hun vil gjerne treffes. Nå jobber jo jeg hver dag med unntak av helga, men kan alltid komme fra litt tidligere én dag, om vi skulle klare å finne en dato. Hadde vært så koselig. Vi har jo skravlet her inne lenge nå. Og så må vi jo ta med tuppene våre. OM vi i tillegg hadde klart å legge det til neste gang Turid er her (om du skal sørover/østover) før jul, hadde det jo vært topp!! Noen som stemmer for et treff i november ev. før??

 

Nei hjelpes så mye babling det ble her da... Sorry. Litt munndiaré her gitt. Ha en flott dag jenter!

 

Vi skravles :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Høyrest ut som ei svært travel helg for deg Dotten.....Må ikkje slite deg heilt ut....

No står eg og laga middag her....i dag er det spaghetti på menyen....Victoria skal ha med seg ei vennine heim frå barnehagen..Er veldig spent på korleis det går...Aldri gjort det før....Men satsar på at det går bra...

Var på 4 mnd kontroll med emil i går..fekk sprøyte og vege no 8630 g og er 66 cm lang...så ein skikkeleg kraftplugg...=)

Skal opp igjen på tysdag,då skal han til fysioterapeut....

Spørst om det sitter denne pp'en eller ikkje då dotten....krysser fingrane...

Var du eigentleg gla for at grav.testen var negativ lucy????Sjønner at dere vil ha Nora litt for dere sjølv først...slik tenkte eg med victoria og...Så Sander kom 2 å og 2 mnd etter ho, og da var heilt perfekt tykte eg...synst eigentleg da e greitt med dei 2 minste og,men eg gjere da ikkje ein gang til...Da er visst....Jarle sa forresten hin dagen,at me endar vel opp med både 5 og 6 ungar me....hihi=)=)=)

så vil tiden vise da kor tida mamma seie stopp:P

 

Uff ja tur til Oslo blir sikkert ei stund til...mormor kjem hit før jul ein gang...så er ikkje sikkert da blir før til sommaren igjen...Men då LOVAR eg at eg skal vere med på eit treff...hadde vore utrule morro å treffa dekan=)

 

Men no får eg dekke på og komme meg i barnehagen og få heim ungane...hihi=)

me snakkast seinare jenter=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dagene flyr og nå er det jammen en stund siden sist jeg var inne og skrev noen ord :) Tanta har jo kommet igjen dessverre, men hadde vel ikke trodd noe annet. Tror i bunn og grunn at dette ikke går av seg selv lenger... Vi får vel krype til korset og be om hjelp kanskje?? Hmmm. Uansett skjer det ikke før over nyttår vil jeg tro! Er en smule møkklei for å si det pent!

 

Ellers har nå søstra mi vært til full bodyscan og alt så bra ut. Tror ikke de kunne se noe spredning, så nå har hun fått første dose med cellegift, og vil fortsette med det hver 3. uke en periode. Parykken er anskaffet og humøret er stort sett på topp heldigvis. Det har jo myyye å si at hun klare å ha litt humor oppe i det hele også. Enn så lenge har hun ikke mistet håret, men sykehuset sa at det kunne forsvinne én uke etter første cellegiftkur (noe det ikke har), i hvert fall før neste dose som er 3 uker etter første dose... men enn så lenge har hun det heldigvis. Hun vil jo miste alt av hår, øyevipper, øyebryn osv.... (ja selve dotten også!!!) men det kommer jo heldigvis tilbake. Det viktigste er jo å få kontroll over kreften slik at hun kan opereres snarest mulig!

 

Ellers har det ikke skjedd så mye spennende her siden sist tror jeg. Skal ha besøkshjemgutten til helga... Litt forkortet helg, da jeg skal på fest her på jobben på fredag. Det er en årlig fest, så den MÅ jeg bare ha med meg. Men som plaster på såret for moren, lar vi det bare gå 14 dager til neste gang, for å kompansere for at hun mister en dag. Eller det gjør hun jo egentlig ikke, men hun må vel styre litt for å finne barnevakt fra fredag til lørdag... da hun skal til kjæresten sin hele helga :) Den kjærleiken :) He, he.

 

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men jeg og snuppa reiser til mine foreldre denne jula. Snuppa har ikke fått feiret jul med besteforeldrene sine enda, da vi alltid har feiret hjemme hos oss selv siden hun ble født, men i år reiser vi hjem!!! (Har jo vært der i romjula da, men ikke selve julaften). Det blir koselig. Blir alle utenom sambo, da han må være kattevakt, pluss at siden han ikke går helt sammen med den ene gale søstra mi, så blir det sånn. Hans forslag, så jeg har ikke dårlig samvittighet. Vi tar julefeiringen når vi kommer tilbake i romjula/nyttårsaften. Så da får snuppa to julaftner :) He, he. Koselig. Mine foreldre begynner tross alt å bli meget gamle, søstra mi er syk (ikke hun gale, hun er psyk) osv. så ingen vet hva fremtiden bringer. Så denne jula håper jeg blir koselig, og slett ikke den siste som samlet familie!!

 

Nå hvordan gikk det for Victoria å ha med ei venninne hjem fra barnehagen da? Bare bra vil jeg tro?

 

He, he. Tror dere burde stoppe etter 4 unger jeg... Fnis, 5-6 stykker kan bli i det meste laget. Da kan dere bli beskylt for å være med i Smiths venner eller noe sånt :) Kanskje dere er det?? En eller annen "smågal" liten sekt som bare eksisterer i en liten bygd på Vestlandet :) He, he..... :)

 

Synd det er en stund til neste Oslo-tur Turid, men skjønner jo at det ikke bare er å pakke med seg 3 unger og 1 mann og så komme nedover :) Men om du får husmorfri til sommeren (da er jo Emil stor gutt å regne), så hadde det jo vært koselig med ett treff. Ev. med hele ungeflokken for den saksskyld! Bare passe på å møtes et sted vi kan "slippe dem litt løs" så vi voksne kan prate litt. Da er jo alle de små barna 1 år, og de store enda eldre :)

 

Ellers kom jo den første snøen her i går. Som vanlig blir det jo kaos her på Sør- og Østlandet. De sitter å godter seg der oppe i nord, men glemmer at her sørpå har vi ca 100 000 flere biler som skal til jobb enn dem, mens de stort sett bare har å sette seg på scootern eller reinsdyret :) He, he. Den var stygg, men man KAN ikke si at søringer er håpløse på vinterføret mens de er såååå flinke. Er så utrolig usaklig. Trafikken i Oslo og i f.eks. Tromsø kan ikke sammenlignes. Men det er det ikke mange "nordinger" som tenker på....!

 

Vel, uansett var snuppa hjemme med sambo i går, og det kom jo myyye snø. De var ute å luftet nesen litt og lagde en kjempestor og fin snømann, men trepinnearmer, steinøyne og munn og selvsagt en gulrotnese! Meeeen, i dag hadde den veltet og smeltet masse. Er mildt her igjen i dag.... og snøen forsvinner nok.

 

Jeg har fortsatt sommerdekk på bilen, så jeg skal snike meg avgårde på verkstedet i dag. Har hatt avltale for lenge siden om å bytte i dag. De har tilbud hver høst og vår om dekkskifte pluss en 10-punkts sjekk. Får det for en hundrelapp, og da gjør vi det heller der enn å gjøre det selv. Fort gjort for en billig penge. Siden snøen omtrent er borte igjen, kjører jeg dit. Ellers hadde jeg nok måtte jaget ut sambo. Han pleier jo også å gjøre det om vi ikke leverer bilen, men det er superdeilig å få det gjort på verkstedet. De har jo lufttrykkborr (heter det det?) og gjør det på 5 minutter... Så slipper vi å bli svette, møkkete og helt utslitt :) Så jeg håper siste slapset forsvinner i løpet av dagen, så jeg kan snike meg ut på sommerdekk i ettermiddag.

Kjørte forresten på sommerdekk i går når det var masse snø... Tjenestebil. Det gjør jeg ikke igjen. Måtte bytte dekk på en bil her på jobben (kjørte den bare til et verksted som gjør det da), da ingen av mannfolka hadde anledning! Kjørte jo mest på de mest trafikerte veiene som var delvis bare, men på de andre var det slett ikke gøy. Skle jo med en gang man touchet bremsen!! Fysj. Satt med hjerte i halsen da ja. Bleike mannfolk altså. De turde vel ikke tenker jeg! He, he. Men nå har alle bilene her på jobben også vinterdekk, så da kjører vi snart trygt alle sammen!

 

Meeeen for -lucy- og BabyDior sin del, må vi gjerne møtes før sommeren da. BabyDior er klar for et møte nå, og det er jeg også. Gjerne før julebordsesongen setter inn for alvor... da jeg stort sett bare kan møtes etter jobb. Kan sikkert stikke noe før, men om vi kan prøve på ett treff snart, så kanskje vi kan møtes en ettermiddag i 15-tiden? Ta en liten matbit og skravle i vei?? Hadde vært supert!

 

Nei, nå har jeg bablet lenge nok :) Vi skravles jenter! Håper alt er bra med dere alle, og ikke minst de små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!!!

Ja no var det lenge siden noken av oss hadde skreve her inne=)

No har me vore hjå mamma og pappa siden tirsdag...Var her i går,då dei bur i eit byggefelt og har leikeplass rett utanfor huset...så da e lettare å sleppe ungane ut aleine her,enn heime,der det er 50 meter ned til hovedvegen...Også er det småunger i fleire hus her som dei går i barnehagen med som og har fri om onsdagane....OG mannen min er vekke frå i går til i dag.så då vart me ein dag ekstra....

I går var me i bursdagsselskap til ei som blei 2 år....Da var kjekt=)

Hadde kjøpt ei bok til ho....Emma må på sjukehus trur eg dan heitte...=)

 

Eller skal me gjere klart rommet til Emil i helga forhåpentlegvis....Er igjen å male lister..skal eg gjere i måro,så skal pappa og jarle legge golv til laurdag....!!godt å få ting klart=)victoria og sander har sove på rom i lag her hjå mamma ,og då har dei sove natta igjennom begge to...så kanskje eg skal flytte dei på rom i lag heime og...!!

 

Da gjekk veldig bra når Victoria hadde med seg ei vennine heim...Henta dei i halv 4 tida,og ho var til kl 18.30....Åt spaghetti til middag,og dei var ute og leika i hagen....koste seg masse....Victoria var heilt utslitt når ho skulle legge seg....

 

I dag skal eg og Emil på trilletur med trillegjengen...NRK Sogn og Fjordane ska komme og lage reportasje om oss...litt usikker på om da er radioen eller om da e tv....spennande å sjå...=)

Har ikkje vore så mangen i haust,men me prøver å få med dei som har fått baby i år med og....For dei som fekk i fjor er stort sett begynt i jobb igjen....

 

Ja spørst da om eg blir beskylt for å vera med i ei sekt=)hehe....trur ikkje da.er i allefall ikkje det..er faktisk ein del familiar her med 5 og 6 ungar=)men trur besteforeldre hadde lurt litt om me satt med 6 stk...hihi=) men ein til blir da i allefall....OM me får da til...da vil jo tiden visa

 

Så kjipt med tanta då...eg synst at no kan de gå å få hjelp dotten...Ser ikkje ut som da går på "normale" måten,så eg ville ha fått hjelp...hadde blitt sprø for lenge sidan eg....

Ja vinteren kjeme alltid bust på folk....og folk er alltid like lite forberedt...me skifta til vinterdekk på mandag....greitt å få da gjort...!

Mannen skulle øve fjellet i går så då måtte me ha vinterdekk...snø oppå dar=) her e da berre kaldt....-4 grader i dag...snøa litt på tirsdag....!!

Men no får eg gjera meg klar til trilletur...startar om 25 min....så får ta på meg litt ullklær tenker eg..=)

 

klem klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere jenter=)

 

korleis står da til??

I går sovna emil kl 8....var vaken 2 ganger fram til kl 10 i dag tidleg når han vokna=)hehe....då var han jammen snill med mammen sin=)hihi......

no har eg to brød ståande i ovnen og...fått dilla på å bake brød=)ellers er da ikkje så masse nytt her i gården.....

Søstra mi og typen har støypt grunnflata til huset no....så da blir spennande tider framover med husbygging....

ellers driv me med innspurten på rommet til emil...har igjen litt listing langs golvet...også skal pappa lage 2 senger på veggen=)

etter det skal me begynne i kjellaren...og lage trimrom og kjellarstue....

 

korleis går da med søstra di dotten????og no må de få sendt dette tantekreket på reise snart....lokk ho med 1.5 år i syden...sjå om da hjelper=)

 

men no får eg ned å sjekke brød i ovnen....så må de ha ein fin kveld og helg jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Er bare en rask tur innom for å si god helg.

Så deilig å være nesten ferdige med rommet til Emil da.. Og det å få en kjellerstue også må være flott! Det ønsker vi oss også, men får jo aldri ut fingern!! :)

Ellers er søstra mi i fin form hun. Hun har heller ikke mistet håret enda, selv om de påsto at det kom til å forsvinne i løpet av 3 uker... og det er jo positivt. Det faller nok av til slutt, men godt å få beholde det lengst mulig.

Skal skrive litt mer over helga jeg... Har liksom ikke skjedd så mye. Nå over helga har jeg vel EL, så da får vi det travelt når jeg ikke er på jobb... he, he.

 

Ha en topp helg girls!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tiden flyr og det er gått mange dager siden siste innlegg.... :)

 

Vel da er farsdagen vel overstått. Siden vi var på en dagstur til litt nord for Hamar (16 mil fra Oslo) og ikke kom hjem før 0100 på natten, så sov vi litt for lenge på farsdagen. Sambo vekket oss kl 1100!!! He, he. Så han ble snytt for frokost da, men så fikk han flere farsdagsgaver senere på dagen med bl.a. belte, bok, bokstøtte, tegning og kort m/fotavtrykk fra snuppa. Jeg klinte inn foten hennes med fingermaling, tråkket på kortet, lot det tørke og vips et minne for livet... :) Dette har jeg gjort hvert år så vi virkelig ser hvor mye hun har vokst fra år til år. Første gangen var hun jo bare i overkant av 2 mnd... Gøy :) På ettermiddagen/kvelden bakte vi boller til sambo, da han heller vil ha det enn små masseproduserte luftige marsipankaker til 120 kroner stykket! Så alt i alt bør han være fornøyd, selv uten frokost på sengen :) Men han fikk jo en "gave av mor" på kvelden da......... :)

 

Jeg begynner å glede meg til jul... Ikke kjempemye, men merker jeg gleder meg mer og mer, selv om vi ikke skal være hjemme hos oss selv denne jula og jeg slipper unna en del julestyr.... Vel, det skal jo pyntes som vanlig 1. advent og juletreet må på plass før jeg og snuppa reiser bort, men selve julaften slipper jeg unna litt matlaging. Skal jo hjelpe til da. Men får juleribbelaging senere i jula i steden for :) Blir to julaftner på oss i steden for :) He, he. Koselig det. Synes ikke det gjør noe med denne julestria jeg da :)

 

Ellers skal vi ha besøkshjemgutten vår allerede til helga igjen.... og om enda 14 dager. Puh. Men så er det "fri" i godt over én måned :)

 

Jeg har tatt meg fri fra jobben torsdag og fredag for å få slappet litt av før helga :) He, he. Har ikke sovet skikkelig ut på lenge, men min egen feil da jeg kommer meg så sent i seng. Skal bli godt. Sambo leverer så jeg slipper å stå opp også! Mmmmmmmm!

 

Ellers er det ikke så mye nytt og spennende. Har vel hatt EL nå (tester jo ikke), og vi har nå fått lagt inn noen aksjer, men det skjer vel ikke mye denne pp-en heller vil jeg tro innerst inne.

 

Håper alt er bra med dere jenter og kom gjerne innom en tur med noen ord :) Er fortsatt klar for et treff jeg :) He, he.

 

Ha en flott dag og helg. Jeg rekker sikkert ikke innom de dagene jeg er hjemme... da jeg skal prøve å ha litt pc-fri. Om jeg klarer å holde det er noe helt annet :)

 

Klemmis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter!! nå var det lenge siden for min del, igjen!!! så koselig å lese alt dere har skrevet, de små og store tingene fra livene deres, rart dette vennskapet vårt :) og ja, jeg er klar for møtet, det er nok nora også!! men jeg synes det er litt skummelt også, tenkt hvis vi matcher dårlig i det virkelige liv... men det gjør vi jo sikkert ikke, siden det er så koselig her :)

så flinke dere er med opppussing, turid, og nora er jo som sagt så misunnelig på emil!!! vi skal flytte henne over på eget rom også til helga, men det er bare et bittelite gjesterom/kontor-kott, som ikke blir fikset på i det hele tatt for henne, stakkars.... vi håper å få lemmet inn ett rom til i leil mot sommeren, som har vært en trappeoppgang, så da skal vi ordne barnerom der. er spent på å ha henne på eget rom, jeg, nå for tida er det jeg som er på eget rom... ho våkner så ofte når jeg ligger på samme rom som henne, så jeg har faktisk nytt å sove alene fram til hun spiser i 5 tida, da bytter jeg og min kjære plass, for fra da sover ho så dårlig!! emil sov til 10 i dag, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sier jeg!!!! nora er rimelig klar for dagen kl 5, da synger ho av full hals nedi vugga og smiler fra øre til øre. jeg vugger og vugger til hun sovern igjen i6-tida, men våken igjen ca halv sju, da tar kjære henne til han drar på jobb halv åtte. men hun sover veldig godt på dagen, da, opptil 6 timer, så det er superdeilig!!!! tenkt på å redusere det, men så er det noen som sier at jo mer de sover på dagen jo bedre på natta, så lenge det ikke blir for tett oppi de skal legge seg. hva er deres erfaringer?

da får jeg tid til å jobbe, hehe, har kost meg med det. skrevet en artikkel, og på onsdag hadde jeg et dagsseminar på elverum for miljøpersonale på psyk.sengepost. da var svigermor med som barnevakt og det gikk kjempefint. i morra skal jeg ha et lite foredrag for studentene på psykologi, sånn rødvinseminar, tror jeg skal unne meg et glass selv også. også er det jo desember og vips så er jeg tilbake på jobb. og det er jeg ganske så klar for, utrolig nok :)

dotten - hva med å henge med vår vennekrets en liten stund, der har nemlig 3/4 av alle mennene testet stæsjet sitt :) her tulles det tom :) vi er jo så trege til å lage barn hele gjengen at nesten alle sliter og prøver alle mulige ting. nå krysses fingrene for et par som holder på med 1.runde prøverør. igjen, du er imponerende tålmodig og utholdende, jeg hadde nok løpt ned riksen for å få en baby i magen! men en ting må jeg si, da, at disse mennene som ikke vil teste seg - hvis de visste den smerten de da muligens utsetter sine kjære for hver gang mensen kommer.... hvis prøvinga er for gjeves mener jeg, det skjønner jeg ikke at de kan gjøre!!! selv om de jo ikke tenker sånn, da.

jaja, nå tror jeg jejg skal legge meg og kanskje lese bittelitt på senga, mens jeg enda er på eget rom...

vame klemmer fra meg - og nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jentene mine=)

 

no sit eg i sofaen og slappar av=) emil søve ute og dei to andre er i barnehagen....!!

I går hadde eg klubb...da var kjempekjekt...Hadde laga pastasalat og eplekake...var nam nam...=)

Me var 6 venniner...3 som ikkje kunne komma......!!!

 

Så flinke du er til å lage til for mannen din då:) her fekk mannen ingenting..hehe..han var ikkje heime...så då får han ha det så godt..men me var først hjå svigers og åt bløtkake og så var me hjå mamma og pappa og åt vafler....

 

Sikkert lurt av dekan å byte på å ta nora om natta...og visst ho søv bedre når du ikkje er der,så er det vel det beste å gjere...me skal flytte emil på eige rom no....da blir godt...

 

No er han faktisk begynt å snu seg rundt....4-5 mnd....tidelegast av mine....victoria var 5 mnd og sander va 6 mnd....!!!

so no ligg han ikkje i ro lenger.....men utrule kjekt at ting skjer....

 

Håpar du har fått slappa av dei to dagane her før de får besøksgutten på besøk....så du har overskot til å vera med dei og leika masse=)

I dag skal eg berre slappa av og nyta fridagen...skal ha rester til middag...så da blir ein ikkje-gjera-noke dag.......

 

No får eg legga meg på sofaen og sjao pao dan firkanta klossen so staor pao golvet her....sjao om da e noke spennande dar...=)

Ha ei super helg jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Måtte jo bare stikke innom en liten tur før helga :) Snakket litt med Turid på msn og sa jo at jeg skulle få lagt igjen noen ord før helga, og man må jo holde det man lover :)

 

Vel. Planene for helga er å kose oss. Skal bl.a. til Nes (ved Hamar) og besøke ei venninne. Har hjulpet til med pc-ene hennes, og denne helga håper jeg vi blir ferdige :) Vi skal overnatte så det blir jo ikke bare jobb (er jo sambo som må "jobbe" da det er han som er it-guruen). Vi skal sikkert stappe masse god mat og snop også, og så får snuppa være oppe lenge... da hun garantert sovner i bilen og helt sikkert vil da være våken til midnatt... Grøss :) He, he. Samme det. Blir ekstra kos for henne å "rase" litt rundt med gutta til min venninne :)

 

Ellers forrige helg hadde vi jo besøkshjemgutten vår. Gikk veldig bra denne helga og var lite krangling. Noe er det jo alltid, men de er så sta begge to, men begge er også veldig flinke til å be om unskyldning og gi kos :) Jeg har ikke trengt å "kjefte" så mye heller. Vi koste oss både ute og inne, og nå er det bare en helg igjen før jul, før han reiser på juleferie, og da blir det nesten 5-6 uker før neste gang vi skal ha ham :) Skal bli litt godt det også. Kun oss å konsentrere oss om i jula og juleforberdelsene.

 

Kjøpte jo pepperkakedeig (orker ikke å lage selv lenger) i helga da jeg tenkte barna skulle få lage litt pepperkaker, men tiden rakk ikke til, så jeg og snuppa bakte på onsdagen. Pyntet med Non Stop og de ble veldig gode og fine. Skal bake pepperkaketog nærmere jul, hvor jeg har lokomotiv, lukkede og åpne vogner. De åpne fyller jeg med snop, seigmenn, twist, pepperkakefigurer o.a. godt. Veldig dekorativt og ikke minst godt :) Selve toget får leve til over jul, før vi knuser det :) Det er litt av en jobb som tar mange timer (utskjæring av mønster), steking, liming og pynting. Går fort 3-4 timer tilsammen!!

 

Ellers skal vi vel pynte til jul rundt 1. advent. Bare selve juletreet som vi i år må pynte litt tidligere enn vanlig, da jeg og snuppa reiser bort før julaften! Det går fort mot jul nå jenter, men jeg har enda ikke kjøpt en eneste julegave. Kjøper sjelden før i desember! Dere da?

 

Vel... når det kommer til treff -lucy- så tror jeg ikke du trenger å være redd for at det skal være skummelt å møte hverandre. BabyDior var klar for å møte meg alene i fjor hun.... men det synes jeg var skummelt... He, he. Vi fikk jo aldri somlet oss til det da, mye p.g.a. at jeg var så mye syk i mellom november og påske i fjor.

Jeg er ikke den mest skravlete når jeg treffer nye folk (men nå har vi jo "kjent" hverandre en stund), men er vi flere enn to, så synes jeg det er litt bedre. Litt mindre sjanse for "pinlig stille øyeblikk". Men jeg har truffet noen fra Bim/Dib alene også jeg, bare jeg og ei til, et par ganger (to forskjellige damer da), og det har gått veldig bra :) Har fremdeles kontakt med dem altså! Så så sjenert er jeg heller ikke. Og begge damene skravlet i vei, så det var aldri stille er "flaut" :) He, he.

 

Så har du en ettermiddag du har lyst på en liten luftetur ut på cafe eller noe, så si i fra. Så kan jeg sende sms til BabyDior og høre om det passer for henne og Martine også :) Tviler på at jeg tar med snuppa mi, da det blir mest mas......Mye frem og tilbake, henting i barnehage osv!

 

Hvordan gikk det med flytting på eget rom for Nora da? Snuppa var vel rundt 8 mnd når hun fikk eget rom, og det gikk veldig greit, men jeg måtte jo opp om natten å amme... Det var litt tungvindt, men gikk seg til det også :)

 

Ang. søvn, så sies det jo at søvn avler søvn, men 6 timer om dagen hørtes mye ut?? Men nå er hun jo liten enda, og det deles vel opp i flere økter, så så lenge hun sover såpass bra om natten som det hun gjør, tror jeg du fortsatt bare kan la henne sove mye om dagen. Hun slutter selv med dagsovingen etterhvert. Plutselig sover hun bare en gang om dagen, og det vil du nok merke ved at du får mindre tid til å gjøre andre ting :)

 

Du begynner jo å jobbe igjen snart også, så om vi skal rekke å treffes, så kanskje vi bør gjøre det fort fort?? Er det ikke bedre å bare hoppe i det :) He, he.

 

He, he. Tror nok ikke jeg kunne funnet på å være så åpen med sambo i nærheten av vennegjengen din ang. en ev. spermprøve o.a..... Han vil holde alt sånn veldig privat. Men siden dere her inne ikke vet hvem han er (ikke enda i hvert fall, og regner med at dere "holder munn" om dere skulle treffe ham), så er jeg ikke redd får å si noe her. Ingen i vår vennegjeng vet noe. Bare at vi sier at vi ønsker en til, men stresser ikke med det......! Har ikke lyst å spre det jeg heller :)

Meeeen, min tålmodighet begynner å skrante den også nå. Så over nyåret kommer jeg til å sette ned foten! Er lei som du skriver ja at mensen kommer, uten at jeg tror sambo egentlig forstår at det er ekstra fortvilende for oss damene!!

 

Så gøy at Sander har begynt å snu seg da :) Snuppa var ganske treg med å snu seg.... men hun satt da hun var 5 mnd om jeg ikke husker feil. Hun var ikke sist, men ikke først heller til å gjøre fremskritt i barselgruppa... men hun var tidlig til å gå da. Treg helt frem til hun skulle gå... 10,5 mnd. He, he.

 

Håper alt står bra til med dere alle, både store og små. Ha en riktig god helg, så skravles vi til uka igjen håper jeg. Må løpe nå... Jobbe litt lissom :) He, he.

 

PS: Skrev ikke så mye til deg nå Turid, men vi skravlet jo litt på msn her om dagen, så er litt tom i topplokket :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppene mine=)

Skriva eit lite innlegg før eg varmar opp at middagen frå i går.....hehe=) so lat e eg....laga heimalaga lapskaus i går då=)

Så bra helga med besøksgutten gjekk fint..

I dag kjeme svogeren og svigerinna mi på besøk....med dei 2 tanteungane mine....da gleda me oss masse til...elles skal me på basar i kveld på frelsesarmeen.....Svigerforeldra mine e med der....

 

Faktisk så er da Emil som e begynt å snu seg rundt...hihi og ikkje sander....sjønner at da går i surr...hihi=)

 

SJønnar og at tolmodigheiten din snart tek slutt....da hadde min gjort for lenge sidan....

Julepakker ja....jo eg har da kjøpt noken...men fortsatt ein god del igjen=)så får ha meg ein tur ut av bygda ein dag og handle siste rest tenker eg.....!!!Julekorta er skrivne(nesten alle)....også tenkte eg at eg skulle begynne å bake litt når det lir inn i desember ein gang...Tida går så fort fram til jul at ein vinn ikkje å holde følge....Jula skal me feire heime...får besøk av svigerfamilien til middag(Svigermor skal på seinvakt) og så kjeme familien min til kaffi.....kjøper de julepakkar til ungane??me lurer på å ikkje gjere det...har ikkje gjort det før....For det første blir det så masse pakker,for det andre så får dei så masse ellers i året,for det tredje så merker ikkje dei enda om dei får noko frå oss eller ikkje....!!

 

 

MEn no må eg til med middagen her...mannen ringte å sa han reiste frå¨jobben no=)

Ha ei super helg jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann! ja, vi hiver oss rundt og treffes! vi har besøk hele uka, men neste uke skulle gå fint. hva passer for dere, da? jeg er jo hjemme så alt passer forsåvidt for meg, men koselig å ha med nora, da. hun er dreven kafegjenger, holder en time eller så, avhengig av hvor uthvilt hun er. ho legger seg kl sju, så må være hjemme i seks-tida, jeg da.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå fantastisk å få ho på eget rom!!! det gikk som en drøm, tror ikke ho merker forskjell, egentlig, bare at ho sover bedre og jeg sover så utrolig mye bedre!!!! ble helt gal av all fektingen hennes etter at hun hadde spist, bare lå og lå og ventet på at den skulle gi seg, og når den endelig ga seg var jeg så våken at det tok lang tid før jeg sovnet igjen. nå spiser hun bare en gang tidlig på morran, mellom 5 og 7, og sover stort sett til sju - og jeg nyter nyter å ha soverommet for oss selv igjen. huff, synes alle sier de synes det er så trist å flytte dem, får nesten dårlig samvittighet, jeg :/

Dere høres så flinke og huslige ut, dotten og turid, vi er nok litt forskjellige der. julegaver nå?? og julepynting?? jeg elsker jul, men gavene blir nok kjøpt inn et par dager før jul i ekspressfart og pyntingen tas litt i rykk og napp. nå har jo ikke vi noen små enda som forstår noe av jula, da, så det blir nok litt annerledes når nora vokser litt til - forhåpentligvis... :)

men vi skal ha litt julaktiviteter oss venninnene som er hjemme, bake litt og lage julekort, men jeg må nok bestille mine, er så uendelig treg til sånt, har ikke fått ut alle takkekortene enda, en gang...

emil snur seg, ja, en liten kjappis, det :) nora er litt lat på det området, tydeligvis, ligger der på gulet og oier når jeg legger noe litt utenfor rekkevidde for å motivere henne, så blir det hvin og etterhvert grin, ikke noe særlig antydning til snuing her nei. men hun kommer seg vel opp og fram i livet, likevel, satser vi på :) men hun er desto bedre på matspising! jeg var kjempepingle som liten, ville ikke spise noe og det var visst et veldig styr, så ventet meg litt det fra henne også, men ho er helt vill, virkelig! i går ålte ho seg ut av vippestolen i en gledesåledans, ler og hviner om hverandre og gaper og smatter og kan ikke få ned grøten eller hva som helst egentlig raskt nok. hadde tenkt å ta dette rolig, bare gi henne små smaksprøver fram til 6 mnd, men i dag beg hun å grine når det var tomt, og da hadde jeg laget grøt av 50 ml mm og i tillegg spiste ho masse sviskepurre. hm..., det lover jo ikke så godt for videre amming, og jeg vil jo gj amme en stund til. hvordan gjør du tivenningen, turid? når introduserer du grøt med gluten og hvor fort trapper du opp, og hvor mange måltider hver dag? du også, da dotten, hvis det ikke er for lenge siden du drev med sånt så minnene er bleknet ?:)

skjønner godt at hverken du eller mannen din snakker om det med graviditet og at han ikke vil at det skal tulles med! er nok litt sprøtt i gjengen vår at det har skjedd med så mange, så de er blitt veldig avslappede, men nok litt uvanlig. jeg venter bare på mensen, da, så vi kan få kommet i gang med å lage en til. har du fått tilbake, turid?

nei nå skal jeg legge meg og lese litt på senga, er så deilig!

gleder meg veldig til å treffes!

natteklemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Jau, jau... He, he. Sander har vel kanskje klart å snu seg en stund... Mente jo selvfølgelig Emil :) He, he. Ikke kan jeg skylde på ammetåka heller.. Vel Altzheimer'n da :) Fnis!

 

Ellers har vi hatt en koselig helg. Var hos ei venninne fra lørdag til søndag.... (Hun som har blitt enke), og hjalp henne med pc-ene. Vi hadde kjøpt med ny pc, pc-flatskjerm, høyttalere, mus, tastatur, flere spill osv. til begge gutta. PC, mus o.a. skal de betale selv, men skjermene, høyttalere med suround og spillene får de i julegave av oss. Litt råflott, men vi synes jo synd på dem, i tilegg er de noen snille gutter som absolutt fortjener en stor og flott gave :) Og så fikk de Xboks 360-en vår, da vi ikke bruker den. .... så nå har de en hver, da de hadde en fra før... Høres litt bortskjemte ut nå ja.. he, he.

Og... mamman ble ikke helt uten gave hun heller. Vi kjøpte en ny og flott bærbar pc til henne. Skal si hun ble glad... Ville betale den selv, men da trua vi med å ta den med oss igjen :) He, he. Hun er sisteårs student og trenger den sårt :) Så da er vi blakke med fått kjøpt 3 flotte julegaver :) Blir de eneste dyre gavene i år dette gitt! Godt vi får en lønning til før jul! Fnis!!! Stakkars snuppa får få en gave fra Fretex hun da... :) Ikke det at det er så ille. De har faktisk noe fint der også!!

 

Ellers har vi ikke kjøpt inn noen andre julegaver enda. Vi pleier også å kjøpe i desember... Gjerne bare noen dager før julaften..... He, he. Alltid treg jeg nesten :)

 

Vi har som sagt bakt pepperkaker allerede, men skal lage nye litt før jul. Pepperkaketog... Ellers blir det ingen baking her i huset. Vi spiser så lite sånt. Men vi starter nok pyntingen rundt 1. advent.... :) Setter frem lys, henger opp stjerne osv. men ingen overpynting. Skal se litt koselig ut uten å drukne i julepynt :)

 

Vi har jo allerede tatt julefoto av snuppa (sambo gjør det selv), så vi mangler bare å få ut fingern med å bestille kort og x-antall bilder av snuppa. Altså kopiert de over på papir. Og så skal vi bestille årskalender da. Det må vi ha i år også :)

 

Ellers koste vi oss med masse god mat og snop (og drikke) og så fikk vi trimmet litt på den store trampolina som sto i hagen hennes. (Ble helt andpusten etter 2 minutter.....). Snuppa elsker å hoppe på "hoppa", så vi får vel gå til innkjøp av det til sommeren. Har lovet det lenge, men aldri fått somlet oss til å handle. Har syntes hun var litt liten. Men til sommeren er vi typisk hageløse, da kommunen skal grave opp hele hagen (grrrrr) i forbindelse med nytt vann- og kloakkavløp langs Kolsåsbanen... og oppgraderingen av togskinner osv. Og vi er noen av de uheldige som "mister" hagen hele sommeren 2009. Pluss minus vår/høst! Og vi som gravde opp for bare ett år siden selv... Kunne spart de pengene da gitt. Vel, vel. De rydder jo opp, planter og fikser opp igjen, men en heeel sommer :( Vi får sette hoppa foran huset da... men der er det ikke helt flatt... :)

 

Vi kommer til å kjøpe julegave til snuppa. Det har vi gjort hvert år... men skjønner jo dere som har tre stykk, og litt annet som skal handles inn til jul også. Og som du skriver Turid, så får de jo en haug med gaver fra venner, tanter, onkler, besteforeldre osv. Spar de pengene og heller bruk de på noe alle kan kose seg med :) Snuppa har ikke så stor familie/vennekrets, så da er det jo mer naturlig for oss å kjøpe en ting eller ti :)

 

Skal sende en sms til BabyDior jeg -lucy- og høre om hun kan en dag til neste uke. Jeg kan sikkert stikke fra jobben en time før, så vi kan møtes rundt kl 1500 et sted... Skravle litt og bare kose oss. Regner med at BabyDior tar med seg Martine og du må ta med Nora. Så koselig å få se de små spirene som har blitt store babyer :) Har jo hørt om dem fra de var "ingenting" til nå :) He, he. Forslag til hvor vi kan møtes??

 

Ellers fikk jeg vite i dag at heldigvis så er alt bra med babyen i magen til min venninne. Hun har en sterkt hadikappet gutt fra før (cp fra fødselskade/sykehustabbe). Hun venter en liten gutt, så dette blir koselig. Hun ønsket seg en gutt også, så ingen julegave kan slå denne :) Hun har ei jente fra før i tillegg til den handikappede gutten.... så nå blir det liv i stua deres også om noen år .... Vel, det er jo liv der fra før, men den cp-rammede gutten får jo dessverre ikke gjort så mye annet enn å skrike... Han kan ikke gå, snakke, spise..... osv. Huff! Men en nydelig gutt er han uansett!! Men jeg er kjempeglad lillespire gutten er frisk :) Så deilig :)

 

Så flott at overgangen til eget rom for Nora har gått så bra! Hun koser seg nok masse og nå er hun jo blitt stoooor jente med eget rom :) Dere kunne jo gjort det før.. he, he, men da er det ikke sikkert hun ville tatt det like bra!

 

Så flott at Nora spiser så bra da. Snuppa ville aldri ha grøt hun. Kun litt glassmat, men ellers var det kun puppen som gjaldt. Jeg har også alltid spist lite! Men etter at jeg fikk barn (gikk gravid), så har matlysten økt... men jeg spiser jo ikke såååå mye forskjellig da. Er nok litt dårlig til å prøve nye ting osv. Jeg er ikke vrang i kosten, bare veldig bevist på hva jeg spiser... øhh.. kremt... :)

 

He, he, -lucy-... Du skal se at du blir gravid igjen før tanta kommer, sånn som med Turid... Vips så er du på vei med nr. 2 :)

Lykke til :)

 

Nei, nå får jeg vel jobbe litt :) Kos dere masse girls... Lager et nytt innlegg til deg -lucy- når jeg har hørt fra BabyDior :) Blir koselig altså :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Fått svar fra BabyDior allerede. Det passer best tirsdag 2. desember (f.eks. kl. 1500) for henne :) Kan du da -lucy-? Håper det. Jeg kan. Skal bli så gøy å se dere :)

 

Bare så synd Turid ikke kan. Mangler liksom én... :(

 

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp=)

Rekner med at Nora kjem seg opp og fram i livet allikevel ja=)hehe....faktisk så er det godt når dei ligg i ro og...no snur han seg over alt heile tida...og da er litt bale det og....hehe=)

No e alle 3 ungane i seng...godt e da...victoria va litt tøysete i kveld...var ikkje trøytt sa ho..kom inn igjen,men måtte pent gå å legge seg igjen..."Streng mamma i dag" hehe=)

 

Mensen nei...har ikkje fått den igjen...men nå sette eg inn spiral 3 mnd etter fødselen...så veit ikkje om eg får den tilbake eller kva eg gjere...da vil tiden visa....

 

Så bra at alt er bra med gutten til vennina di....eg lurer på om ei vennine av meg er gravid og...var her på besøk på laurdag....og snakka masse om babyer, og så drakk ho ikkje...hehe...og ho seier ikkje nei til ein fest....har vore gift med typen i 3.5 år snart, og vore i lag med han i 12 år...så kanskje på tide=)hehe....tiden vil vise....

 

Skulle så gjerne ha vært med på treff ....men tviler på at da går no...mormor kjeme på besøk i helga trur eg....da gler eg meg masse til=)

i går var emil 5 mnd...tiden går så vanvittig fort....victoria e 3 år og 9 mnd i måro...tenk vesle jenta mi blir snart 4 år...huff og huff...hehe=)gjekk i gjennom klærne hennar hin dagen, og tenkte med meg sjølv , at håpar eg får bruke desse om igjen....så kjenner med meg sjølv at eg har lyst på ei jente til...så vil tiden vise kva framtida bringer....!!

I helga var me på fest....da var veldig kjekt..=)

 

Elles har eg ikkje så masse planer for veka..Skal på kontroll med Emil på torsdag...Veldig spent på kor tung og lang han er....alltid lika spennande...=)

Så på torsdag skal det vere avslutning på ein Forut aksjon som barnehagen her er med på.....Skal vere kakelotteri og så skal ungane selge litt ting som dei har laga....pengane går til eit prosjekt i nepal....så eg skal bake kake til kakelotteriet...tenkte å lage ei eplekake...=)har fått heilt dilla på eplekake...hehe....

 

Sit og ser på 71g Nord....Synst da er spennande...må vere ein heilt fantastisk opplevelse....Men eg får i gang med noko her...har ei klesmaskin som ventar på meg=)

ha ein fin kveld jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløymde å sei noko om tilvenningen ja...=)

No får han ei sånn lita skål med graut(skål frå ikea)om du veit kva eg meiner....veit ikkje heilt kor masse melk eg har oppi..har 4 teskeir med grautpulver....Han fekk litt banan i dag..og da likte han veldig godt...elles starta eg berre med noken smaksprøvar...også auka eg på kvar dag.....er ikkje begynna med middag eller noko enda..han greier seg fint på morsmelk på dagen, så visst han får noko frukt eller noko på dagen,så får me sjå kor lenge han greier seg med det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eisann! etter en vanvittig hektisk uke og helg, med hele 5 forskjellige overnatiingsbesøk, dåp +++, som jeg gj forrteller mer om snart, må jeg bare få sagt til deg dotten, at vi er beg på et babymusikkopplegg på tirsdager så det passer ikke så bra på tirsdag. må rette opp noe på den artikkelen jeg skrev, og drar hjemover en uke fra fredag, så vips der ble to uker oppslukt. men tilbake uka før jul, DA vil jeg veldig gjerne treffes, hvis det ikke er for hektisk for dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjappt innom jeg også. Skal skrive mer senere i uka :)

 

Går greit at vi utsetter det vet du. Fikk sms fra BabyDior her i dag, og hun kunne heller ikke p.g.a. navnfest o.l. til helga. Hadde det travelt. Skal høre om hun kan siste uka før jul... Hva med onsdag 17. desember da? Ev. mandagen eller torsdagen??

 

Skal sms BabyDior igjen jeg, og si i fra og høre hva som passer henne best :)

 

Ha en fin dag jenter!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

Så koseleg med dåp Lucy....da var sikkert veldig koseleg...eg er veldig gla i slike arrangement..hehe=)

Elles er det ikkje så masse nytt her i frå...eller hadde eit lite uhell på fredag...skulle i barnehagen på fredag med Sander,også hadde eg Emil på armen...så vart det glatt,og eg datt...emil slo hodet sitt i bakken, men hadde lue og hetta på jakka som tok i mot...trur han vart meir redd enn han slo seg....

Han har ingen merke i hovet,ikkje blå, og var heilt normal den dagen ,og siden.....men trur eg aldri har vore so redd i heile mitt liv....!!

 

No ligg eg på sofaen, potte tett og med feber..heldigvis e Victoria og Sander i barnehagen og emil søve, so eg får slappa av litt....drikke litt cola og synst synd i meg sjølv ....hehe=) får stabbe meg opp på butikken etterpå og kjøpa litt middag...pølse i brød...hehe=) skal sova hjå mamma og pappa i 2 netter no...mannen skal til oslo på kurs...

 

elles er eg faktisk nesten ferdig med julepakkane....har igjen ein 2-3 stykker....og da e eg faktisk ganske fornøgd med...aldri vore så tidleg ferdige...hehe...=)

 

nei eg får legge meg litt nedpå...heller komme sterkere tibake seinare....ha ei fine veka alle sammen=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er bare innom en liten tur. Har ikke skjedd noe nytt å spennende på min kant :) Driver å småpusler litt før jul, men ellers er dagene like. Snuppa ligger hjemme småsyk (hadde nesten 40 i feber i går da) og jeg er på jobb. Internettlinjen her er så jæv.. treg, så derfor blir det lite dibbing/bimming på meg om dagen. Når jeg kommer hjem er det fullt av alt mulig annet som skal/må gjøres. Er ikke ferdig med å pynte til jul en gang, og adventskalenderen til snuppa (gavekalenderen) fikk jeg først ferdig i går!!!! Huff. Sååå dårlig samvittighet. Men hun fikk jo åpnet 5 pakker i dag da sammen med sambo! He, he.

 

Kos dere masse i helga. Vi skal ha besøkshjemgutten vår nok en gang, på tur til Hamar og ellers bare pusle litt rundt å rydde, vaske og pynte til jul :)

 

Huff Turid. Hørtes skummelt ut! Godt det gikk bra med Emil (og deg da). Sambo gjorde det samme på vei til barnehagen med snuppa. (I fjor). Hadde henne på armen og ramlet så lang han var på isen. Heldigvis var det "bare" han som slo seg, men snuppa fikk nok sjokk og gråt men slo seg ikke.

 

Du får ha god bedring, håper formen blir rask bedre. Godt du er ferdig med mye av juleforberedelsene da :) I hvert fall gavekjøp og sånn. Jeg har ikke begynt!! He, he. Skal ikke ha så mange. Mest til barn. Vi voknse har sluttet å kjøpe til hverandre. Samme med venninner. Kjøper kun til barna :) Kun de venninner som er barnløse jeg kjøper gave til! Uansett blir det nok av gaver gitt :)

 

Vel... Får jobbe litt da. Er vi heldige så klarer vi å treffes i uke 51 -lucy- he, he. Sendte sms til BabyDior men hun kunne ikke svare sikkert enda, men vi får meldes/skrives her inne, så håper jeg vi klarer det. Snart jobber jo du også -lucy- og da blir det verre med et treff!

 

Ha det helt topp i helga jenter :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp=)

No var det lenge siden......Denne veka har berre gått som ein vind...hatt noke å gjere kvar einaste dag....I kveld får eg besøk av 2 venniner....kjem med pakke til emil...hehe=)

No har eg fyrt i ovnen, og kosar meg heime aleine..Emil ligg ute i vogna og søve....tenkte eg skulle bake litt julekaker i dag...Så må berre komme i gang...da er liksom da som står igjen no...hihi

 

I måro skal eg til Sogndal og handle siste rest av julepakkane...er nattopent så blir nok ei stund der inne....!!

Godt å vera ferdige....Trur kanskje da blir litt kjøping av julekaker i år og....huff...har ikkje akkurat den ånden over meg...men den kjeme kanskje...Tenk at i går var det 2 veke til julafta....!!

Nora er vel blitt eit halvt år og ho no...tiden går så vanvittig fort..Emil blir 6 mnd vesle julafta...Etter jul er det tilbake i jobb for meg...gler meg litt til å begynne igjen...Sjønnar ikkje heilt dei som orkar å gå heime år etter år....

 

I dag er da kaldt her...-5 grader...brrr....håpa da hadde komme litt snø og....då hadde da blitt skikkeleg julestemning...=)

 

Er tante rød kommet eller dotten???hadde jo vore veldig kjekt med ein spire til jul då...Ei vennine av meg her som skal ha, hadde vore hjå jordmora her...Ho hadde sagt at da var like mange på vårparten 09,som i heile 08 her i vik...så da blir nok eit godt kull til neste år...Alle mine ungar er i små kull her....06 var vel topp her dei siste åra med over 40 fødslar,,,,Elles har det lege på 20-25 trur eg....!!

 

Men no får eg sette i gang med bakinga tenker eg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere!! oj som tida flyr - og nå mener jeg det virkelig, en sånn klisje som plutselig er så veldig sann :) tror vi er ganske like jeg turid, for jeg gleder meg også til å beg på jobb etter jul!! treffe kolleger hver dag, kaffepauser, slappe av helt alene på kontoret, bruke hodet, åh!! men blir nok litt tøft også å tenke på at mini er borte fra meg - tøft for meg, for henne tror jeg det er like supert at hun er med pappaen sin, da!! men ho er jo like mye hans baby så det føles veldig riktig at vi deler helt likt - selv om det er fordeler og ulemper med det også! men emil tar flaske greit han? det der er litt utfordrende med nora. vi får trene i jula, også skal min kjære og mini komme på besøk på jobb de første ukene hvertfall, så går det seg nok til.

Må bare fortelle om den FANTASTISKE fasen vi er inne i nå, søvnfase altså - NORA SOVNER I 19-19.30 TIDA OG SOVER TIL 9-10 neste dag, avbrutt av mat i tolv-tida på natta når jeg legger meg, og av og til i sju-tida på morran. det er bare helt utrolig!!!! hun sover så mye at jeg nesten lurer på om det er unormalt, er bare våken 6-7 timer i døgnet.... er jo deilig for oss da, men jeg håper for hennes del at hun ikke har arvet mitt vanvittige søvnbehov og ekstreme b-rytme... men det kan godt vare til over jul :) skal på 6 mnd kontroll i morra så får høre med legen da...

så skummelt med det fallet, da, turid, det er min store skrekk!!! redd for å glippe barenvogna også, huff, orker ikke tenke på det, men det skjer vel med de fleste og går vel som regel bra også.

treffet vårt dotten - blir det hektisk før jul, eller? jeg lover lover at jeg skal prioritere det veldig på nyåret!!! skjønner ikke at dagene blir så spist opp! jeg har ikke kjøpt inn noe særlig av julegaver, og vi bestilte julekortene i går............ HUFFHUFF det var vel ikke vits i det hele tatt, kommer jo sikkert ikke til jul... skjerpings neste år, men det blir sikkkert det samme da...

hadde super navnefest, i rådhuset med humanetisk forbund, var høytidelig og fint, nora var supersøt i gammel dåpskjole. så hadde vi middag hos oss etterpå, med 17 gjester, det tror jeg ikke vi skal styre til med igjen!! masse overnatting også, da måtte nora tilbake på vårt rom og det ble kluss med søvnen igjen.

dotten - så spent på om det er noe nytt på gang, noe assistanse eller annet action?

nå er vel emil nesten så gammel som sander var da du ble gravid med emil? jeg har ikke fått igjen mensen, men håper på det snart, synes det blir spennende å prøve igjen... hva med å hive oss rundt igjen alle 4?? hehe, det blir vel kanskje oss to dotten som får kjempe sammen videre?

masse førjulsklemmer fra meg og nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! er det skjedd noe underlig med tråden vår? var så sikker på at jeg så at turid hadde lagt et innlegg etter meg?? hvor da fortalte om emils søvn som var litt slitsom for øyeblikket?? og er det ingen som har skrevet siden 14??

vi er iallefall midt i julestria her, begynner å roe seg nå, og jeg gleder meg villt til å åpne alle pakkene til nora :) skal bare vaske badet nå, sånn at vi ikke kommer tilbake til et helt bomba hus på 3.dag, så skal vi ta kvelden og jeg nyte den siste dagen min hjemme alene med nora -nå trer jo min kjære til.

vi drar til mine foreldre i jula, søstera mi kommer, blir nok koselig -første jul som mamma - også skal vi slappe av hjemme hos oss selv resten av jula. uvant med jul i oslo, første gang, men merker jeg har lyst til å få litt "egen" jul etterhvert nå.

hvordan går det med dere, jenter?? hva er skjedd med tråden vår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...