Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Tusen takk for det!!

Her ligg Emil på gulvet og søve...har nett fått pupp....i natt sov han godt...sov frå 11 til halv 4...så til halv 7.så til 8 og så til 9.15...så skal ikkje klage....

Han sov med mammen sin då..hehe...frå 11 til halv 4...så sov han i korga til halv 7...så opp igjen til mamma...

Sander er veldig nyskjerrig på denne krabaten...skal helst ta på heile tida...hehe....Victoria tek det heile med ganske stor ro....vil halde han av og til..men ikkje så meir enn det...er borte å klapper på han osv...

 

høyrtest ut som ein herleg lunsj...her går det i pepita kjeks...hehe...

men skal til med middagen no snart...graut i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Nå hvordan går det med dere nybakte mammaer?? Regner med at det blir litt mindre søvn enn for noen dager siden, men dere koser vel dere masse også :)

 

Det er helt utrolig hvor lite søvn man kan klare seg med. Man innfinner og venner seg til det meste. Husker et par ganger jeg nesten sovnet "hengende" på sprinkelsenga. He, he. Nå om jeg blir vekket en gang om natten, er jeg nesten ødelagt.. :) Som senest i natt kl 0445... Mamma.... Dyna og puta mi...!!!! Da ville hun inn til oss. Så måtte opp å hente hennes dyne og pute. Så sov hun godt igjen. Jeg der i mot brukte jo litt tid på og sovne igjen, så når klokka ringer 0630, er man fortsatt trøtt. La meg jo ikke før 0015 heller da... Gjeeesp!

 

Det er veldig koselig å ha de små i senga, men for at jeg skulle klare å sove selv, så måtte snuppa pent ligge i sin egen seng. Jeg tåler ingen ting, og våkner av alt! Nok at en maur kommer krypende på madrassen, så merker jeg det. He, he. Vel, litt overdrevent kanskje, men det gikk i hvert fall greit at hun lå i egen seng. Hendte jo at jeg sovnet mens hun lå til puppen, men når jeg våknet, løftet jeg henne over i sin seng, som sto heeelt inntil min side!

 

Rart å tenke på at det er snart 3 år siden hun ble født. Tiden flyyyr! Nyt tiden hjemme altså! Den kommer aldri tilbake!

 

Så lenge du får med deg en jordmor på en hjemmefødsel, er det ikke noe problem når du hadde en så "enkel og fin" fødsel på sykehuset sist. Men, nå skal dere jo kose dere med snuppa før dere skal planlegge nr. 2 vil jeg tro -lucy- :)

 

Så bra Emil sover godt og forholdsvis lange økter da Turid. Er nok spennende for Victoria med en ny lillebror også, selv om hun kanskje ikke viser det så mye enda.. He, he. Litt sjalu kanskje? Enda en som skal kjempe om mamma og pappa :) Høres ut som Sander er nysgjerrig ja... He, he.

 

Vi skal ellers ha besøkshjemgutten vår denne helga også. Ble to tette helger denne gang, da juli er ferie (i følge kontrakten), og så er han på ferie i august, så nå ser vi han ikke før 3. helga i august. Det blir lenge til det! Da ser vi nok litt forandringer på språket også vil jeg tro. Han fyller 2 år nå i juli, så det begynner å løsne. Skjønner litt mer hva han sier nå :)

 

Snart ferietid for oss også. Jobbe en uke til, og så fri i 3 uker. Da blir det nok stille fra min kant! Så skal jeg jobbe 2 uker, og så 1 uke til England. Sambo skal på kurs, og vi henger oss på. Skal bo et stykke utenfor London, men vi tar sikkert toget inn for å slå ihjel litt tid :)

 

Ha en god helg jenter, så skravles vi.

 

Koooos dere tupper!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da var helgen vel overstått. Puh! Merket at det har tatt litt på i helga ja. Liiit uvant med to små rabbagaster! Vi var stort sett bare hjemme denne helga. Fant ikke på noe spes. med de små. Bare småturer i nærområdet, men sikkert godt og ikke nødvendig å dra på events hver gang han (besøkshjemgutten vår) er på besøk heller! Trøtt i dag ja. Lite søvn, da snuppa har sovet inne hos oss i helga, og helst på tvers i senga.. he, he. De to små kan ikke dele rom, for da blir det aldri kveldsro, og ingen av dem får sove... he, he.

 

Huff. Hadde verdens verste drøm natt til i går. Drømte at snuppa døde (så henne aldri da heldigvis, men drømte at hun var borte). Huff. Har aldri hatt en sånn drøm før. Skikkelig ekkelt! Drømte også at jeg måtte inn hit og skrive om det. Liiit mye Bim/Dib kanskje. Godt det er ferie straks, og fri fra både jobb/Bim/Dib og alt det hverdagslige. Håper sånne drømmer ikke betyr at noe fælt skal skje en av mine nærmeste, men sanndrømmer aldri heldigvis! Huff.

 

 

Ellers så har jeg ferie fra helga, og da blir det stille fra meg :) Dere får Dotten-fri og fri fra mine lange innlegg, på i hvert fall et par uker.. he, he. Men regner med at det blir stille på tråden uansett, da flesteparten er ute i finværet (er lov å håpe på godvær) og ellers har fri/ferie :) Dere, med unntak av BabyDior, er jo fullt opptatt med bæsjebleier, amming og kos, så vil tro dere har nok å henge fingrene i med :) BabyDior får bare pleie seg selv og kose seg i feiren (om du skal ha sommerferie da).

 

Deilig i dag og noen dager fremover i hvert fall. Jeg får nå bare sitte her inne jeg da. Når jeg starter ferie, så blir det vel kaldt og regn igjen.. he, he. Vi reiser nå nordover allerede mandag! Håper det blir en fin tur. Skal sikkert skrive en liten rapport når jeg er tilbake :) Av alle ting så har vi leid oss en splitter ny bobil! De vi skulle bo hos hadde plutselig ikke plass, så da måtte vi gjøre som snegla og ta med oss eget hus :) Meeen, nå er ikke jeg et campingmenneske da, så håper jeg ikke "dør" av dette her. Dyrt er det også! He, he. Men snuppa vil sikkert kose seg masse, og det er det viktigste!!

Og så har vi jo kjøpt DVD-spiller til bilen, så dette blir nok bra. Vi blir nok lei av Postmann Pat, Karius & Baktus osv. i løpet av turen, men, men. Snuppa har aldri vært vanskelig å ha med i bil, men for at det ikke skal bli for kjedelig, så investerte vi i et DVD-anlegg. Var vel egentlig mest for sambos skyld. He, he. HAN kjeder seg vel mer enn snuppa i bilen :)

 

Ha en toppers ferie/permisjon/sommer osv. jenter! Skravles igjen om noen uker... :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter:):):):)

 

Her går det eigentleg ganske bra...Prøvde med flaske til Emil i går...og den tok han....heldigvis:)så kanskje det ikkje blir så masse amming framover....han sug all krafta ut av mammen sin:)elles er han snill om natta...søv frå ein gang mellom 22-23 til kl 04...så er det pupp også søvn til 8....så ein kan ikkje klage på det...

 

Elles har me omgangssjuka i huset...Victoria begynte å kaste opp før helga, og har hatt diare fleire ganger om dagen...hadde i dag og...og Sander har kasta opp 2 netter på rad og i dag fekk han diarè og....så det er litt travelt her no...-Heldigvis er emil ikkje blitt sjuk..dei små blir sjeldne sjuke og....!!

 

I går kom kusinene til victoria på besøk..så no leikar dei så fint i lag...er ikkje så ofte dei ser kvarandre....

Mann min får ferie på torsdag...så då kan me begynne å planlegge litt kva me skal finne på i sommar...blir ikkje så masse med ein liten i hus...

Ellers skal me ha dåp 10.august...så da e berre til å planlegga da...bestilla mat osv..

Skal på helsestasjonen på torsdag,og vege han...spent på kor masse han har lagt på seg....

 

Vil ynskje alle ein riktig god sommar og god ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turid - hvordan er det mulig at han sover så mye?????????????? her er det jo nesten ikke noe sammenhengende søvn på kreket, har ikke vært siden hun ble født! vi har jo hatt ho i senga hos oss, selv om jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver dotten - jeg sover også dårlig med andre/med bevegelser osv, så det er jo egentlig ingen god løsning. men beg med det på sykehuset, også har ho ikke villet roe seg i vugga vi har ved siden av senga, og når ho gråter, er ho vel for liten til å la ho ligge å gråte der enda? men puh, det tar på kreftene til mamman!! hun ligger inntil meg og sover og spiser fra ca 12 til 6 hver natt, jeg sover også da, våkner bare når hun slipper pubben/vil bytte putt. er veldig nøye med at det ikke blir varmt for henne, hun har et helseteppe over seg, jeg en tynn dyne som ikke dekker over henne, og hun ligger på ryggen inntil meg, men puh - drømmer om en rytme som deres, turid!! er det fordi det er 3.barnet - drevne dere - har dere noen mirakeltips til oss?

 

ellers har ho også vært litt urolig de siste dagene, grått en del og nok hatt vondt i magen, ikke rart kanskje så vanvittig mye som hun spiser. hadde jo tatt igjen fødselsvekten etter 3 døgn, og har ikke spist mindre siden, for å si det sånn. får besøk av helsesøster i morra, må høre med henne om masse ting jeg lurer på også, som om hun kan få for mye mat i seg?

 

vi har henne også i et sånt bæresjal som man kan bruke til nyfødte - det er helt supert!! litt plunder å få det til i starten, men nå har vi fått dreisen på det, og der roer hun seg alltid, pluss at vi har hendene frie og ikke kjenner vekta av henne. har dere prøvd det?

 

ferie dotten - så deilig!! vi drar bare noen uker sørover til der jeg kommer fra, og også en tur nordover til min kjæres familie. har dere familie i nord, dotten? og blir du borte i sommer? kommer itl å savne innleggene dine, de er så lange og underholdende! nå som vi har fått internett hjemme sjekker synes jeg det har vært så koselig med litt livstegn utenfra også!

 

håper dere nyter sommeren alle tre - og kom gjerne med tips til dette med soving!

 

klem, meg og nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sovetips ja...nei sei da...vår førstefødte sov ikkje i da heile ho...skreik om dagen og om natta...ho og åt og åt,men ho vart aldri mett på melka eg hadde...så starta eg med flaske til ho...og då begynte ho å sove...

nr 2 sov heile døgnet dei første vekene...merka ikkje at me hadde han...

emil er litt uroleg om dagen han....søv lite og berre et....men men...

eg har han i senga og....har ikkje ove i korga si enna...best å v m mammen sin:)

i dag skal me ut på trilletur...det blir kjekt...:)

sit og ete frukost eg no...med sander i stolen og emil i puppen...hihi:))

men no blir sander utolmodig her:) får skrive meir seinare...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Måtte bare en liten tur innom for å si god sommer, og for dere som skal ha en liten ferie: God tur :)

 

Snakkes om et par uker :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiesann! må innom her å gi en liten rapport fra vår sjokk-hverdag som foreldre. vi har virkelig fått ei kollik prinsesse, som ikke bare gråter noen timer på ettermiddag/kveld, men holder det gående døgn i strekk! vi skjønner ikke at det kan være mulig, men har vært på helsestasjonen med henne og alt ser fint ut, bortsett fra at hun har fryktelig vonodt i magen veldig mye av tida. den siste uka har ho hatt vondt og vært urolig og våken, gått, først ett døgn, så ett halvt døgn, så ett døgn, sånn går det annehvert døgn. jeg er egentlig helt utslitt, så vi må prøve litt mer om det er noe å gjøre med dette. "vanlig" kollik virker jo som en drøm sammenlignet med sånn som snuppa har det. det er så vondt å se at hun har det så vondt også, hele kroppen knyter seg. hun som var så rolig den første halvannen uka! heldigvis har min kjære ferie nå, for dette hadde ikke gått alene. når han er ferdig er ho 6 uker, da må det ha bedret seg. nå har ho en rolig formiddag, som ho altså har annenher formiddag, men da er det bare å psyke oss opp til ettermiddag, kveld natt g hele dagen i morra.... huff dette ble litt sytete, vi er jo så forderdelig glade i henne og ville aldri i verden vært henne foruten, men det tar jammen på!!

tenker på lille emil som bare sov og sov.... og babydior - det blir ikke sånn for dere, tror dette er ekstremt. du gleder deg vel bare nå og teller veldig ned - men nyt permisjonen, for det blir jammen tett kjør når mini kommer ut!!

klemmer - og store gjesp - fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

 

uff så kjipt å lese lucy at nora er så grinete og har vondt i magen sin....her er det ein del grining om ettermiddagen blitt....har visst ikkje så masse melk til han,så me har begynt med erstatning om kvelden...jordmor anbefalte amme te,men eg HATER te,så det blir ikkje aktuelt....ho var nett på heimebesøk, og vegde han, og nå har han blitt 4110 g...så har lagt godt på seg...heldigvis....

 

Eg minner korleis du har det lucy...slik hadde me det med Victoria og...ho skreik heile dagen, og heile natta...og har heilt frå ho var liten hatt lite behov for søvn...var noken hektiske,vansklige,tøffe måneder hjå oss,der det vart felt masse tårer osv...men som du skriv...me ville jo aldri vore ho foruten....men ein har stort behov for søvn sjølv, og du må berre nytte dei stundene ho søv,til å få sove litt sjølv...tenke litt på deg sjølv og oppi dette...la husarbeid vere husarbeid og slapp av....

 

Kan tenke meg at babydior berre teller ned til fødsel ja...sjølv om det er 1-5 mnd til termin....spennande...:)her er det ikkje så masse nytt...nyter dagane heime,og prøver å slappe litt av,sjølv om eg ikkje er flink til slikt...eg finn heller noko å gjere på,når Emil søv osv....må ta meg sjølv i nakken av og til,og sei at no må du kvile deg....!!:)

Dotten er vel reist på ferie ho,men kanskje ho får snike seg inn på nett ein plass, og gitt oss ein tilstandsrapport.....kanskje det blir spire på ho i sommar og:)da hadde vore kjekt.:)

No får eg ei vennine på besøk,(ho som var forlovaren min) så eg får finne fram noko lite å bite i:)

me snakkast jenter:) fortsatt god sommar...

og MASSE MASSE lykke til lucy...håpar Nora begynner å bli litt snill med mammen og pappen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! tusen takk for trøstende ord, turid!! vi kommer oss gjennom det, så vidt :/ ho hadde to dårlige dager i forgårs og i går, men ho har sovet så godt i natt, uten å ha vondt og bare spist to ganger, og sover fortsatt, og nå er klokka 13!!! så jeg har fått sovet godt, og det hjalp så! vi er dratt på ferie til sørlandet hos mine foreldre, og togturen var litt kjip, kan man si... jeg stod med ho i bæresjalet i gangen store deler av turen, og følte folk tenkte "men hvorfor gir hun ikken den stakkars ungen mat???" når ho skreik i sjalet, men var jo ikke sulten...

godt å høre dere kom dere gjennom noe lignende, turid, og at det ikke har vært sånn med sander eller emil. har hørt at det som oftest er slik med den førstefødte - selv om det jo ikke er så ofte med de heller, da - babydior :) snuppa di har ikke hatt det slik, dotten?

 

vi skal hvertflall prøve å få litt sommer her i sør, selv om været er dårlig i dag. håper på noen strandturer hvis mini er rolig på formiddagen, er så veldig glad i å være på stranda, svaberg, sol og varme, åh!!!

 

håper formen din er overkommelig babydior - du har jo vært plaget med bekkenet! og at du gleder deg til fødsel - jeg er klar for neste, og kommer til å glede meg da, det var en fantastisk opplevelse, helt surrealistisk, særlig det å trykke ut, synes jeg! så stort, og så fantastisk når mini ble lagt på brystet mitt - åh jeg håper jeg får oppleve det mange ganger!!

 

ikke fullt så desperate klemmer fra meg, og sovende snork fra nurket i senga :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!!

Da var det vel på tide med ett lite innlegg fra meg også :)

Veldig godt å høre at dere har det bra, men stakkars deg -lucy- at lille snuppa di ikke er helt fornøyd...skjønner at det tar på.. Du har ikke noen som skal steppe inn litt i ny og ne slik at dere får dere litt søvn på dagtid da? Noen dere kjenner godt som kan trille en tur eller noe?

Er nok sikkert ikke så godt for den lille heller å ha det sånn..krysser fingrene for at det snart er over..

 

Ellers så står alt bra til med meg. Er nå 100 % sykmeldt..har ikke noe mindre vondt i bekkenet, samtidig som jeg faktisk har fryktelig mye kynnere, som blir sterkere..så har fått beskjed om å ta det mest mulig med ro..¨

Er jo ikke noe særlig om h*n kommer lenge før tiden..

Men det er slik aktivitet i magen at det er helt utrolig..flytter på seg konstant :) ser magen skifter helt form, sprøtt å se på.

H*n ligger med hodet ned da - har gjort det de siste 6 ukene i hvertfall, de mener at h*n ligger så langt ned med hodet at det ikke er sannsynlig at h*n beveger seg oppover igjen...så alt er vel klart til å se verdens lys :)

 

Det meste av babyting har kommet i hus, mangler sengen og vuggen ellers så tror jeg faktisk alt er på plass :) morro :)

Så det blir rolige uker for meg fremover nå i hvertfall, skal prøve å komme innom å skrive litt rapporter i ny og ne :)

 

Kos dere masse med bebsene deres, så skal jeg nyte tiden som er igjen til vår mini kommer :)

Håper du koser deg på ferie Dotten :)

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter=)

Her kjem eit lite innlegg frå det våte vestland og:)

i dag har eg vore på kontroll med Sander og vore og vegd Emil...Sander er no 10700 g og 77.5 cm....Emil er 4485 g og 56 cm..så har lagt godt på seg...=)heldigvis...

Ellers er Emil snill og grei....søver om natta, og er masse våken om dagen....må ut på tur med han for at han skal sove om dagen...

Håper du får litt søvn lucy....det er ikkje lett det der,men det er heldigvis ein overgang...har ei vennine som har balt med akkurat det samme...dei har prøvd fotsoneterapi,akupunktur og kiropraktor uten at det har hjelpt...men han er begynnt å bli bedre no...heldigvis...

 

godt at du har blitt sjukemeldt...sikkert ikkje noko godt å gå på jobb med veldig vondt bekken og masse kynnere...me får tru babyen held seg inne i magen litt lenger....sjølv om det er kjekt når ein er ferdig og...blir tungt på slutten...

Ellers er eg så lei alle kommentarane om at no må du passe deg, og no må du vente noken år til neste kjem....ååå..blir so lei...klart eg veit da..hehe=)men om me vil ha ein til neste år eller noko så er nå det vår sak..hehe..må berre få ut litt frustrasjon...=)mann min seier han vil ha ein til om 3-4 år..og det er eg einig i...har så lyst på ei jente til..hehe=)

Har dere tenkt på navn då babydior???eg kjenner liksom litt at eg angrer litt på at eg ikkje trumfa igjennom Lukas...hehe=)men men...Emil er søtt og fint da og=)

 

ellers var me på akvariet på søndag...ungane synst da var knall morro...=)masse dyr å sjao...hehe=)ellers blir me stort sett heime i ferien..kanskje ein liten tur til det blide østland i slutten av juli...

 

koskos frå meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter i regnet! ikke mye til sommervær - men vi hadde vel ikke fått benyttet oss maks av det noen av oss tre, hvertfall, høygravid eller med baby - men synd for dotten, eller hvordan er det oppi nord?

det høres jo himmelsk ut turid, at han sover om natten og er våken om dagen. mini har et litt villt mønster det er helt umulig å se noen rytme i, sover plutselig godt i flere timer på natten, så helt våken neste natt, så gråting i mange timer p ettermiddagen, så igjen på morran - finner ikke system i noe. ligner muligens på mamma'n... :)

men det går mye bedre nå, likevel! har jeg mine foreldre rundt oss som bærer mye på ho, også er ho blitt roligere også, DEILIG! nå smiler ho masse, ligger og kikker rundt seg og kan også ligge litt alene i vippestol eller sofaen. og best av alt - ho tar nå sutt!!!! det var fantstisk! da får vi ho til å ligge i vogna også, og jeg fantaserer litt om å prøve å ha ho i egen seng igjen, for å få sovet litt bedre. men det er nå koselig å ha ho inntil meg også, og vi har sovet godt sånn begge to mesteparten av tida (dvs noen timer hver natt...).

håper du får slappet godt av babydior - jeg har kanksje sagt det før, men jeg klarte ikke helt å nyte permisjonen, var så spent og ventet på det som skulle komme. neste gang skal jeg nyte MAX, da vet jo hvor vanvittig altoppslukende livet blir etter fødselen. klarer nesten ikke forestille meg hvordan det var før vidunderet kom :)

 

så fantstiske at dere har lyst på enda flere barn, turid!!! at folk advarer mot det - hjelpemeg, det er jo dere som står i slitet, og hvis dere har lyst, synes jeg de rundt burde bukke av beundring!! typisk at folk blander seg så inn, kommer med tusen råd som vel er godt ment, men litt slitsomt i blant. jeg tenker nå kjør på, jeg!! vi skal nok også gjøre det, men tenker også på at nora skal få litt alenetid med oss før en ny stjeler mammas oppmerksomhet helt - merker du noe på det, turid, eller vil du bare anbefale å få de så tett?

 

nå er det middagstid her - sommerklemmer fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei...no sit eg og gir emil flaske og har litt tid...jarle e ute og fisker,og dei 2 andre søve godt=)

mellom victoria og sander er det 2 år og 2 mnd...det synst eg var bra aldersforskjell...då var ho så stor at ho kunne hjelpe litt til...

1 år og er supert,men trur dei har større glede av det når dei blir større...eg synst ikkje det er så travelt som alle skal ha det til,men hadde sikkert blitt enda travlere om Emil var urolig....

Men 2 år i mellom vil eg absolutt anbefale..sjølv er det 2 år mellom meg og søstra mi...og me har vore gode venner heile tida, og no er me veldig gode venner...(gler meg til ho flytter heim.Ho og typen skal begynne å bygge hus til hausten)

Me har i allefall lyst på 1 barn til...om ein 3-4 år tenker eg...:)så får tiden vise om me får eit til og når det blir.....kan ikkje alltid planleggast...da veit me vel alt om her inne....

Lurer sånn på kor det går med dotten...om det er ein liten spire i magen ,eller kor lenge ho må vente før det skjer noko....

 

No har dei to elste lagt seg, og Emil har fått flaska...so no skal me på badet å ta på han pysj....eg har nett ete pizza...nam nam...

håpa de har det berre bra alle sammen:)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og hopp jenter:)

no er me komne atte frå ferie i hovedstaden....har kosa oss masse...kom på mandagsettermiddagen....tirsdag var me ein tur på ekeberg og handla litt...så var me ute på øya igjen og koste oss...var eit forferderleg ver på kvelden....det var det vel hjå dekan og...da lyna og tordna noke grusomt...sånn er det ikkje her på vestlandet så det var eigentleg ein fantastisk skue...:)

Onsdag reiste eg,min mann og Emil til byen og handla..me handla masse på salg og var svært fornøgde med resultatet...=)

Om kvelden feira me mamma og pappa..dei hadde sølvbryllup på onsdag...så da var det masse slektninger der ute, og me koste oss med reker og kvitvin(eg hadde sjølvsagt alkoholfri) og me sat til langt ute i de små nattestimer...

torsdag hadde pappa bursdag og då feira me han med kaffi og kaker...bror min og mann min reiste på kino i byen...batman...veldig bra...

og i dag reiste me heim...så har vore opplegg heile tida...

så nå er ho mor ganske sliten....no søv ungene godt og eg slappar av på sofaen....har vaska litt kler etter me kom heim og rydda bort det me ikkje har brukt....

 

Korleis står det til med deg og Nora da lucy???er ho blitt litt snillere??

og nå nermer det seg med stormskrtt for Babydior og...tenk no skal du snart få møte nurket ditt...har dere navn klart eller???

Korleis er det med dekan då dotten??har dere prøvd å bli gravide i sommerferien??eller har de vert for varmt for den slags ting...hehe===??'

 

emil har vore så snill i ferien...godt veldig bra å køyre så langt med bil og sove godt om natta....=)heldigvis....no ligg han i vippestolen at med meg og søve godt....huff så varmt det er....altfor varmt nesten...var 25 grader her når eg kom heim i dag....

Neste veke begynner min mann igjen på jobb,så då er det slutt på ferien...men eg skal nyte tiden heime godt...hehe=)begynner igjen 19.februar....og den tiden går fort....altfor fort....

men no skal eg sette meg litt på altanen og slappe litt av...=)

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter.

 

Det er liv i meg altså... men er veldig travel på jobben. Er alene og jobber da for tre!!!!!!!

Skal til England neste uke, men etter da skal jeg prøve å komme sterkere tilbake og avlegge litt rapport om sommerferie og Englands-tur :)

 

Tantekreket kom dessverre i går, så da er det over i 26. pp. Tror jeg gir opp nå! Blir nok alenebarn lille snuppa stakkars :(

 

Kos dere med småtrollene deres, og så må du ha fortsatt lykke til med lille spire som du snart skal treffe BabyDior. (Er vel ingen spire lenger akkurat... men.. he, he).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! skal si intensiteten har dalt litt med oss - fokuset på andre ting for tida? jeg beg å få litt mer taket på å være mamma :) nå smiler mini masse når ho ikke plages med magen, vil helst stå i fanget og bli holdt under armene, pludrer litt, sier mye ææææ, jobber masse med munnen i snakkebevegeler, stikker ut og inn tunge og er veldig i kontakt -- det er så fantastisk koselig!! jeg er så overrasket over at de er så i kontakt når de er så små - jeg så for meg at de sov søtt i armkroken til de varm minst 3-4 mnd, ho hater å ligge i armkroken! vi får også mer taket på kolikken, ho roer seg lettere i vogna - det er supert å trille den ved mølla langs elva, vi bor rett ved og går der støtt og stadig - bra shake i brosteinene der og susinga fra fossen er reine sovemedisinen. det at ho har så gode dager nå, hjelper også veldig. nå er ho ilkke bare et skrkende, sugende lite krek, men beg å bli et lite menneske vi blir mer og mer kjent med. i kveld har ho hatt mye vondt, men nå har ho endelig sovnet i vippestolen under kjøkkenvifta :/ ikke helt heldig, muligens, men desperasjonen tar oss av og til...

skal prøve å få ho i seng nå, jeg er også trøtt etter sene kvelder meg besøk av søstera mi.

Babydior, hvordan er det med deg nå? når er terminien din? åh det er så fryktelig spennende på slutten! håper du gleder deg - det er en så utorlig opplevelse!!! og at du får slappet av masse og ladet deg opp max! vit bare at de intense første ukene etter fødselen gir seg - ting oppleves mer normalt etterhvert - synes hvertfall jeg. nå er ikke jeg den mest erfarne, da, men jeg trodde livet kom til å være så unntakstilstand som ejg opplevde det var i beg for alltid, nesten, jeg - men ser jo nå at ting går seg til, også søvnen.

dotten og den tanta di - du har vel ikke resignert?? du som har vært så seig og tapper? itilfelle håper jeg det er en gi-faen resignasjon, som resulterer i en liten spire!!!

turid, du er så heldig som har disse tre barna dine -jeg kunne gj blitt gravid igjen nå, jeg!! vi driver nå litt på igjen, da - er overrasket over at jeg hadde lyst til det så raskt og at det er så så bra - så håper nesten litt jeg er gravid, men det ville jo ikke vært bra, sånn fornuftig sett, da. men gleder meg alt så både itl et nytt svangerskap, ny fødsel og ny liten baby - forhåpentligvis!!! Men myter jo livet maks nå med lille nora!!!!!

klemmer fra meg - som nå må prøve å lirke ho over i senga si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter...

No er endeleg alle ungane i seng...hehe....etter ein lang og travel ,men veldig fin dag...

I dag er vesle Emil døypt,så nå har han fått navnet sitt=)

Han har vore snill gut i heile dag.Ikkje noke skrik i kyrkja(noke som onkelen som bar han til dåpen var veldig glad for)han sov igjennom heile middagen, også vekte me han etter middagen for få var det fotoseshion(eller korleis det nå skrivest;P)

Gått å vere ferdig med det!!! skal nora døypest??

Korleis er formen babydior?nærmer seg med stormskritt no...Gled deg masse til fødselen og tida etterpå....

 

Så bra at Nora er begynna å roe seg...ja det er jammen ikkje lenge dei er små babyer før dei begynner å lage lyder,følge med osv...Er så kjekt å få smil tilbake når ein smiler til dei....

 

Her er det nok ikkje blitt noke sengekos igjen etter fødselen...skulle gjerne gjort da,men me har 2 andre umulige unger..hehe..så me har vel knapt sove ei heil natt ilag etter fødselen...hihi...berre vent jenter=)

har time hjå doktaren i september..skal då få time på sjukehuset på voss for å sette inn spiral...er det noken av dekan som har hatt da??eg skal ha hormonspiral tenkte eg...Får vel kanskje prøve å unngå å bli gravid igjen..hehe;P

sjølv om eg skulle gjerne gått gravid igjen,men det er veldig travelt etterpå..hehe...mannen min sa her om dagen at me skulle prøve å få ein til om 3 år....den er eg med på...:) så då håper eg at det blir ei jente

Eg har fallt heilt for navnet melissa....synst da er så fint. hehe...eg får nå å tenker på navn heile tida eg...hehe...så om det blir jente blir det nok melissa,martine eller julie(som mannen er veldig gla i,men eg ikkje likar heilt)

 

No slappar eg av i stresslessen og skal snart krype til køys etter ein lang dag...i måro skal eg ha etterselskap med noken på jobben...hadde så mange kaker at eg kunne ha fore 25 personer til trur eg...hehe;) hadde 9 kaker ,og det er alt for masse til dekan som skal ha dåp seinare...hehe=)

men no får eg gå å legge meg hehe...sjølv om klokka ikkje er halv 10 ein gang....i måro er eg aleine med alle 3 ungane,så det blir nok ikkje noke kviling på sofaen då heller..hehe:)så på tirsdag begynner victoria og sander i barnehagen.....det blir godt....

ha ein fin dag jenter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med vesle jenta babydior....Martine var så nydeleg...godt du slapp å vente lenger....

Her går det berre bra....eg kosar meg masse heime med mine 3 søte små troll....i dag har eg alle 3 heime...Victoria og Sander begynnte i barnehagen i går...Det gjekk veldig bra...Victoria har bytta avdeling så faren var der litt med ho før han reiste på jobb...Eg var med Sander frå kl 08.15 til kl 10.15...så var han aleine til kl 15.30...hadde gått veldig bra...sove i nesten 3 timar....var veldig trøytt når han kom heim,men sov som ein stein i natt...så da var godt...fekk sove til kl 8 i dag tidleg...da var godt...=)

No går da masse i OL..hehe..er veldig interessert i håndball og volleyball...men har ikkje vore så gal at eg har stått opp om natta for å sjå på...hehe...mann min var oppe og såg på svømmefinalen med Alexander Dale Oen...hehe...

Elles er kvardagen begynnt igjen,og mannen er begynnt på jobb...så no merker eg at det er ganske travelt...men eg trur det kjem til å gå bra eg...

Korleis går da med vesle Nora då lucy???er ho snillare???håpar det,at at ho blir bedre i magen etterkvart....veit korleis du har det,så eg misunner deg det ikkje...

Heldigvis søv Emil godt...han sov mellom 5-7 timar om natta...vaknar om måroen,får mat og er vaken ein times tid...så søv han borti 4 timar i vogna, før det er mat og vaken ein time eller to,så er det ut igjen i vogna og noken timar til der...legg han i 10 tida om kvelden...godt...=)

går det med deg då dotten??kosa deg i england??kjipt med tantekreket...må berre sei at eg er imponert over kor du står på...eg hadde reist til doktaren og bedt om alt som kunne gjerast for å bli gravid eg,hadde eg vore deg....går du på pergo eller???

håpar spiren snart sitter for deg og=)

men no skal eg ned å lage pannekakerøre tenkte eg...nam nam...=)ha ein fin dag jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er innom å snikleser litt. Har liksom så lite tid om dagen. De to ukene jeg jobbet mellom feriene mine, så var jeg så nedlesset i jobb, at jeg ikke hadde tid. Jobbet overtid hver dag siste uka, og hadde til sammen 20 timer overtid, i tillegg til vanlig uke på 35 timer (nå som det er sommertid). Så når jeg endelig kom meg hjem orket jeg ikke mere tid foran pc-en liksom :)

 

Så godt å lese at det begynner å ordne seg for lille Nora og at magen ikke plager henne så mye mer :) Deilig å få litt rutiner og at man mest bare kan kose seg med en lille.

 

Skjønner godt at dagene blir ltt stressende for det Turid som har tre små å passe på :) He, he.

 

Og selv om du ikke har skrevet noe innlegg BabyDior, så skjønner jeg på innlegget til Turid at du har fått din lille skatt :) Gratulerer så masse med jenta! Var det Martine hun skulle hete? Håper dere koser dere, og du får skrive litt om fødselen din når du får tid og ork :)

 

Ellers er jeg vel rett over el nå, så får vi nå se hva som skjer. Har ikke så store forhåpningene. Har litt lyst å gi faen ja. Innimellom vi jeg gi opp, men så tenker jeg jo på snuppa og at hun gjerne skulle hatt søsken. Nå blir det jo nesten 4 år mellom dem i så fall, og det er litt i meste laget! Men men. Time will show!

 

Må ta en liten lagringspause. Det skal være kake her nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer tilbake i morgen jeg.... Tiden flyr og nå må jeg hjem og hente snuppa i barnehagen :)

 

Hei og hopp jenter og håper alt står bra til med mor og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! så koselig med innlegg her igjen! babydior - du har fått ei lita jente?? venter også spent på historien, i mellomtiden, masse masse gratulasjoner! nå har vi ei snuppe hver her :)

det går så utorlig mye bedre med nora!!!!!!!!!!!!! for en omveltning!!! nå sover ho natta gjennom, har gjort det de siste to ukene, o lykke! har en rytme ganske lik emils nå, turid, våkner i 6-tid, sover så noen timer igjen, også timer i slengen i løpet av dagen. når ho er våken smiler og ler ho masse, lager lyder og blir riktig så imponert og overrasket selv også over det som kommer ut av den lille munnen sin. nei fy søren nå virker det helt utrolig at vi kom oss igjenom det, huff og huff, men vi har vel egentlig vært heldig, ho er jo bare 9 uker og siste uka har vært super! muligens det hjelp henne med fysioen jeg var på forrige tirsdag.

så nå er jeg superklar for å lage mini 2, jeg, håper bare jeg får mensen igjen snart!!!

dotten - nå må det skje!!! hva med å pøse på med mer pergo, da? har ei venninne som hardde prøvd i halvannet år som ble gravid med pergo nå. det var vel muligens det som funka på meg også.

jeg ser også ol på dagtid, ja, litt luksus må vi unne oss, turid :)

nattaklemmer fra en lettet og glad mamma til mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter=)

No har eg kara meg til Haugesund eg...hehe...besøker ei vennine..ho som fekk tvillinger i mai...og me koser oss masse..kom i går og skal vere til søndag..!!

Skal inn i byen på shopping...hehe...må kjøpe noke nytt til desse små trolla mine=)

så bra at nora er blitt så flink til å sove...da unner eg dekan...da e veldig slitsomt å ha slike urolige ungar..men ein kjem seg igjennom da, og sidan du er superklar for å lage baby nr 2,så er du nok ikkje blitt skremt heller=)

men du veit lucy..eg hadde ikkje fått mensen igjen etter at eg hadde fått sander...så emil vart til uten mens, og med amming=)

så det er berre å køyre på...hehe=)

 

ja sjønner at du har hatt det travelt dotten...men du må ikkje ha det så travelt atdu ikkje får tid til litt sengehygge=)

du får prøve igjen med pergoen din...så skal du sjå at spiren sitter snart...!!

 

Eg er nok ikkje heilt superklar for å lage ein baby til enda..hehe..mannen seier han vil han neste om 3 år...så får me sjå kva tiden bringer...

ja babydior fekk vesle martine 12 august...mål og slikt skal ho få sei sjølv=)

men no får eg gi emil litt mat her høyrest da ut so=)

me snakkast jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...