Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

starter en ny tråd igjen, jeg - var så lang den andre! kopierer bare inn innlegget jeg la der:

heisann! oi så utrolig bra at dere er besøkshjem, da, dotten! det har jeg også tenkt på kunne vært bra, men sikkert veldig slitsomt også! dere gjør jo en fantastiske ting for gutten og familien hans!!! hvor gammel er han? tenker snuppa blir sjalu, ja, men da får hun jo trent seg litt til den nye kommer. for dette hørtes jo lovende ut - igjen!!! hva annet kan det være enn festeblødning, du fryser, svimmel - jeg synes det var masse gode tegn, jeg, åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh nå blir jeg så håpefull!! har jo så god erfaring med pergo, pute og beina i været selv, så dette her må klaffe - selv om det jo klaffet for oss i pausemnd etter første pergorunde.

det er så godt at tiden går... har trøstet meg så med det hele veien, det går jo framover, det nærmer seg jo, og det har det virkelig gjort nå. synes på mange måter det har gått fort etter at angsten ga seg da jeg var 12 uker. det har vært så kos siden, så utfattelig fint og jeg nyter hvert sekund, virkelig! tror det er derfor jeg orker dette andre også, har det så utrolig godt, etter at våren var så trist og slitsom. teller ned dager igjen litt nå, etter å ha vært ganske oppslukt i jobb den siste tiden. er vel blitt litt lei jobben igjen også, det kommer og går jo litt i bølger. nå har jeg så lyst til å dra bort en tur igjen, føles så lenge siden jeg var ute å reise sist (var jo en tur i oktober, men det er SÅ lenge siden, hehe). vi skal en weekend til kjøbehavn i slutten av april, men det er jo også lenge til. får se om vi får skrapt sammen penger og funnet ut av noe, hadde vært så deilig med litt andre impulser nå.

er muligens litt utslitt av jobbingen og opppussingen, også. synes jeg merker det litt i hoftene og korsryggen, så får håpe ikke bekkenet begynner å klusse seg til.

merker du noe til noen vondter, turid? dere har tenkt på navn - synes det var fine navn alle! må være rart å vite at det blir en liten gutt - er så vant til å tenke på mini som mini, uten kjønn - rart hvordan det er blirr "kjent og vanlig" - forbinder ikke nurket inni der med hverken gutt eller jente, bare min lille kjærlighetsklump, som nå åler seg rundt omkring inni der. lurer på om mini også pusser opp?

det blir spennende å høre hvordan møtet deres er på torsdag - så kommer jeg sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloen jenter!

 

Godt å høre at det står bra til med dere alle!! :)

Åh - jeg ser SÅ frem til den dagen jeg kjenner sparkene ordentlig..!! For ikke snakke om UL den 31.mars... :)

Formen er fin her, ikke noe mer nytt eller noen endringer siden sist!

Begynner å ta seg opp på jobb også da det nærmer seg årsavslutning og nok å gjøre ifm det :)

For ikke å snakke om at sommeren snart er på vei :) åh det skal bli så deilig med sol og varme! :)

Var og kjøpte vognpose på Barnas Hus her forrige dagen da..morsomt..er jo lenge til vintern kommer igjen, men den var SÅ fin den posen, så MÅTTE bare ha den :=)

Og så har vi funnet vognen vi skal ha da..en marineblå Simo :) åh så fin atte :)

 

Ja, Dotten hva gjør vi med tanke på i morgen?

Skal vi møtes eller skal vi vente til vi evt blir fler?

Ser på msn at Turid skal innover til oslo på fredagen, så jeg sender en liten mld til henne der nå..he he travel dame det der ja :=) ( ref. msn med turid.. )

 

Hvordan er det med deg ellers da Dotten? Ikm nærmer seg - har du en følelse av det ene eller det andre?

Håper sånn på at det sitter en spire hos deg nå - det hadde vært så utrolig morro, og jeg unner det det over alt!

 

Så dere begynner å merke litt dere andre jentene også da - med tanke på rygg osv..mitt råd er i hvertfall : ta det med ro!! Og lytt til hva kroppen sier!

 

Vel vel, kikker innom i kveld og ser om det er skrevet noe mer her.

Evt sendt meg en pm Dotten! :)

 

Klem til dere alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Beklager BabyDior at jeg ikke har fått skrevet før, men var opptatt i møte i hele går, og sist jeg sjekket her (i går morges), hadde du ikke vært innom :( Tittet nettopp innom nå. Våknet i går med tett neste og småsår hals, så kanskje like lurt at vi venter, så slipper du å bli smittet av noe nå før påske, og ikke minst når du går rundt med en liten spire :) Slitsom å være syk og gravid!! Skulle gjerne møtt deg alene jeg altså. Er ikke redd for det :) He, he. Men tiden flyr fort, og kanskje -lucy- også får tid å være med om ikke altfor lenge? Vi SKAL møtes snart altså! Jeg er bare sååååååå klar :)

 

Takker så mye for hurraropene :) He, he. Føler absolutt ingenting som vanlig. Heller mindre kanskje. Men, jeg håper jo! Tenkte å teste i morges, men siden jeg bare har sånne billigetester, får jeg heller vente til i morgen tidlig, en dag før ikm, da de ikke er like følsomme som CB-testene o.l. tenker jeg da....!

Når det kommer til at jeg har fryst så mye i det siste, kan det like gjerne være at jeg brygger på noe :( Svimmel har også sambo vært... he, he. Prøver å overbevise meg selv her, så jeg ikke skal bli så skuffet nok en gang!

 

Den lille gutten vi skal ha en helg i måneden er 20 mnd. gammel. En snill og søt gutt! Så får vi håpe snuppa og han blir kompiser og ikke krangler for mye :) Litt slitsomt er det jo, men vi er jo to voksne som skal ta oss av dem, så det går nok greit får vi håpe. Han sover jo hele natten, selv om han er en morgenfugl!

 

Ut å reise ja. Skulle gjerne tatt meg en tur snart jeg også. Aller helst syden, men det får vente. Mulig vi reiser sørover med bil i sommer, kanskje helt til Spania :) Vi får se. Skal i hvert fall bruke mellom 2-3 uker i sommer! Å gleder meg også til lysere tider, varme i lufta og sol, sol, sol... (Bare det ikke blir regn, regn, regn!!).

 

Dere må nyte påsken nå da jenter. Håper dere har fri alle tre, og bare kan slappe av å kose dere. Er lov det nå.... :) Og nå som dere er ferdig med oppussingen -lucy- kan du/dere kose dere i dobbelforstand. Nyte det fine skue :)

 

Har du fått bakt noe enda da Turid? He, he. Du må bare sende over noe snadder hit takk! Stakkars lille Sander da. Skjønner godt dette må være kjempeplagsomt! Huff! Håper noen av salvene lindrer noe, slik at han får slappet litt av. Har dere sjekket at han ikke reagerer på noe mat?

 

Skjønner godt du gleder deg masse til å kjenne sparkene skikkelig BabyDior :) Det hadde jeg også gjort! Har ei kollega som er høygravid nå. Hun satt her inne i sted og sa au, au, au :) He, he. Den lille gutten er slem mot mamman sin og sparker jevnt og trutt på et ribbein. Hun måtte ut å gå for "å vugge" ham i søvn... he, he. Husker at snuppa var så snill så snill mot meg i magen. Fikk meg aldri noen vonde spark heldigvis :)

 

He, he. Tidlig ute med vognpose, men det er jo nå det er på tilbud. Var på Barnas Hus for noen uker siden med ei kollega som hadde blitt bestemor. Hun shoppet også en vognpose. De skal på hytta i påsken, og barnebarn o.l. skal komme på besøk. De bor vanligvis i Spania, og trenger jo ikke noe sånt der, men når de kommer til Norge, er det jo kjekt at bestemor har handlet inn alt :) Husker vi kjøpte vogna ca 3 uker før termin. Vi var ikke ute å tittet heller før det. Eller jeg var jo da.. Måtte jo sniktitte litt :) He, he. Hadde jo flere venninner som var gravide likt, så vi var ofte ute å tittet og snuste på barneutstyr :)

 

Lykke til med nok en UL da. Men, vi snakkes nok kanskje før det.... Skjønner det er noe spesielt å se frem til :) Man får jo titte på den lille der inne enda en gang :)

 

Regner med at Turid ikke har tid å møte oss når hun kommer på fredag? Vil tro alle planene er klare? Om Turid kan, kunne vi utsatt møte til i morgen, men det er kanskje dumt med fredager?? Jeg er jo fortsatt småforkjølet, og ikke så lurt å smitte dere begge :) Åhhh. Har så lyst å treffe dere, men fornufte bør vel gå foran. Huff.

 

Om vi ikke sees, så må dere ha en kjempetopp påske. Jeg får ikke noe internettilgang i påsken det jeg tror, så da blir det stille i fra min side. Reiser hjem til mine foreldre, og vil vel bruke tiden mye ute, om været tillater det! God påske jenter!!!!

 

Lover å komme innom å legge igjen en melding om tr dukker opp eller ikke i løpet av helga. Reiser ikke før mandag! I tilfellet noen av dere skulle stikke innom tråden vår :)

 

Ha en toppers dag jenter!

 

Klemmis :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Ja, da starter vi på nytt igjen, for selvfølgelig kom jeg borti en knapp på musa (!) slik at jeg gikk tilbake til forrige siden her..grrrrrr blir SÅ irritert assa!!! Hadde ikke skrevet så mye men allikvel..grrr..

 

Så trist å høre at du har blitt syk Dotten..uff og uff - og jeg vil ikke bli mer syk nei..er litt småsnufsete allerede - men håper i det lengste at det ikke skal sette seg noen forkjølelse! Så vi får se!

Vi har jo uansett nok at dager tilå treffe hverandre på, så dette ordner seg nok en dag :) Hørte med Turid om hun kunne i morgen - men de har fullt program hele helgen :) så vi tar det bare igjen en dag :)

 

Det er jo ikke alltid man trenger å kjenne noe spesielt for at det skal være noe der - så håpefulle tanker sendes deg inntil det motsatte er bevist! :)

 

De to små kommer nok sikkert til å bli gode venner etterhvert - er nok en tilpasning for snuppa di også Dotten, og plutselig ha en ny liten person hjemme hvor hun har vært den som har vært "sjefen" he he, men det ordner seg nok helt sikkert!

 

Åh - ja, som jeg gleder meg til lysere tider ja!! Men merker det for hver dag som går nå, så snart er sommeren her! he he

Håper påsekeværet blir bra også, slik at man kan få litt sol i ansiktet..hadde vært greit det nå, føler jeg ser likblek ut.. :(

 

Men men, må haste tilbake til jobb her - jeg skriver mer senere!

Ha en fin dag alle sammen!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Åhhh. Nok en supertravel dag her på jobben! Litt lei nå! Får jo aldri tid til å være her inne jo :)

 

Skal være superkjapp. Tok en test i går ettermiddag... og den var veeedlig negativ, så da kommer nok tantekreket i løpet av helga! Møkk også! Men, hva kan man gjøre med det da? Bare å prøve igjen :)

 

Ha en fantastisk påske, godt tur til Oslo Turid, kos dere på hytter, fjell og hvor dere måtte nyte påsken, så skravles vi over påske :)

 

Stor påskeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Åh - Dotten..det var trist å høre... hadde vært så hyggelig om spiren snart satt hos deg også! Unner deg det så utrolig mye.

Tok du el tester denne mnd + pergo? Eller kun pergo?

 

Ønsker dere en riktig god påske jeg også, stor klem til deg Dotten og en litt mindre til dere andre to med spirer :=)

 

Stor klem fra meg og mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Er innom en liten tur igjen :)

BabyDior: Ja, jeg tok både Pergo og el-tester denne pp'n. Må nok dytte sambo avsted for en liten test nå. Han skal heller ikke slippe unna :) He, he.

 

Tusen takk for klemmen BabyDior :)

 

Ha en toppers helg og påske jenter :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh jeg var så spent nå, dotten!! men er det avgjort enda?? huff det er vel det, hadde vel vært noen rungende jippi-innlegg fra deg her innen nå... jeg gleder meg så fryktelig til det innlegget kommer!!!!

er en tur innom jobb, skal sjekker ut litt flypriser til frankrike igjen, selv om vi vel egentlig ikke har helt råd. tar opp et mini-lån til opppussingen, så da forsvinner det i det store lån-sluket. ikke ferdig med opppussingen enda, mangler fliselegging og nye baderomsmøbler - det tar tid med disse håndverkerne og vi også, som skal finne ut av hvordan vi skal ha det osv.

nå håper jeg dere er ute å nyter vårsola, det er jo fantastisk vær her i oslo, hvertfall, har drukket mine første kaffekopper ute i år, og det er så fantastisk!!

påskeklemmer til dere alle tre fra meg og mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sniker meg innom her nå mens snuppa sover. Skal til legen begge to etterpå. Jeg er "driiit"forkjølet, hoster osv. og må ha Cosylan hostesaft (på resept). Den eneste som virker på meg. Smaker æsj og fysj, men jeg orker ikke enda en natt omtrent uten søvn og ligger å hoster og hoster.

Snuppa har søren meg fått øreverk igjen. Hun gråt seg igjennom ei natt her i tillegg til hostinga mi... Men da måtte det en stikkpille til, og hun sov i hvert fall i 4 timer i ett strekk! Vel. Skal ikke syte mer... bare litt til. Tantef.... kom i morges, så nå er det over i 21. pp! Puh!

 

Lykke til med videre oppussing -lucy-. Håper dere får den store kabalen med håndverkere osv. til å gå opp :) Ellers var vi ute både lørdag (eller sambo og snuppa. Jeg jobba ekstra) og i går, og koste oss i sola. Men i dag har vi holdt oss inne. Er sol og fint, men en kald vind. Skal som sagt ut til legen etterpå, og det får holde!

 

Kos dere videre med påskesol og feire :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter

no er eg tilbake etter ei langhelg i tigerstaden!!

Har kost meg masse med eit fullpakka program....Kom til bror til mann min på fredag(han bur på maura)så koste me oss der med taco og norske talenter og alt anna som er på ein fredagskveld...så overnatta me der til laurdag...reiste inn til oslo i 9 tiden,så me var på hotellet i 10 tiden..så reiste eg,søstra mi og sander ut på litt shopping,før me reiste ut på Bleikøya til mormor...der vart me varta opp med alle dei gode retter,mens resten var i holmenkollen og såg på skiskyting...

Så kom me inn igjen til byen i halv 7 tiden...så reiste me på peppes for å ete kvelds...Sander underheldt alle gjestene der :)hehe....så var det heim å legge sander og eg og søstra mi koste oss på rommet med chips,sjokolade og brus...dei andre var på eit anna rom...

søndag var det tidleg opp å ete frukost,og gjere seg klar til kollen....så var det inn på trikken....og gud for eit liv det var der...når fleire tusen folk(føltest i allefal sånn ut) skal inn på trikken samtidig..hehe.heldigvis tok folk litt hensyn til barnevogna...så var det å kjøpe billetter og rigge seg klar til skiskytingen...sat i kapellskråningen og hadde god utsikt...tok masse bilder:)

så når alt var slutt bar det ned igjen på hotellet...så gjekk me kvar for oss for å ete mat...så var eg på rommet med sander,mens dei andre gjekk for å sjå på kino...eg er ikkje noko film menneske,så få fekk dei lov til å gå...:)

så i dag var det opp å ete frukost,pakke,sjekke ut av hotellet..så hadde me 2 timer til å handle på,og då veit du Turid var effektiv når ho fyst kjem seg på shopping...så det for nok ganske mykje peng ut glaset då gitt...jaja:)så var det å sette seg i bilen og vende nasen heim igjen...sander var sovna før me var komme i rådhustunnellen..hehe

han har vore kjempesnill gut...

måtte handle litt til ho snuppa som var heime hjå besta og besten og då...så no ligg ho i senga med lue på..hehe...

 

Kom heim litt over 7 i kveld..og no trur eg at eg går å legger meg snart...er trøytt etter turen...og i måro er det tidleg opp og på jobb...

 

Så kjipt at tante rød er komen då dotten...no som ho skulle reise på påskeferie til Beitostølen...grmf...hehe...du får sende mannen av gårde...så får de sjå om det er noko gale der...

Ha ein fortreffeleg kveld jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Oj, høres ut som om du har hatt litt av en helg Turid :) Slitsom men fin :) Og shopping er et must :) He, he.

Skjønner godt du satte alle kluter til, i de 2 timene du hadde "å slå ihjel" mens de andre var på kino :) Jeg burde hatt medalje for shopping :) I hvert fall før i tiden :)

 

Jeg selv og ei venninne har vært noen turer i USA, og at vi ikke har måtte betale overvekt er et mysterium :) Var en gang vi måtte tigge oss ut av det, men slapp heldigvis da v i "løy" og sa vi var studenter og ikke hadde råd, pluss at det kom en haug med japanere som kun hadde håndbagasje. Mannlige businessfolk :) Den gangen hadde vi 15 kolli tilsammen. Jeg tuller ikke en gang. Vi lånte bagger og kofferter av ei venninne som bodde der. (Hun var gift med en fra USA og vi var den gangen på barselbesøk og dette var i tillegg rett før jul!). He, he. En annen gang hadde jeg 5-6 kolli håndbagasje. Litt sure flvertinner, men jeg fikk det med meg.

 

Men, dette var før 11. september......!

 

Siden vi fortsatt er syke og jeg har fått sykmelding (heldigvis, så taper jeg ikke noen av feriedagene mine), kan jeg fortsatt stikke innom her en tur jeg.... Er vi heldige får vi dratt avgårde i morgen, og da kommer jeg meg ikke på nettet før jeg er tilbake på jobb, tror jeg :) Går på medisiner både jeg og snuppa! Så irriterende. Kunne vi ikke heller ha blitt syke etter påske?? He, he.

 

Håper alt er bra med dere alle, og så skravles vi igjen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp jenter'

nå var tråden langt nede no...

me har vel alle hatt påskeferie....eg har kosa meg masse i påskeferien og slappa godt av..begynte igjen på jobb laurdagskvelden, og skal jobbe til og med i måro...so skal eg ha fri til laurdag igjen,når eg skal jobbe ekstra...skal avspasere helga etter der igjen,for då blir svigermora mi 60 år...då skal det feirest..noken som har gode gavetips???

 

elles var me ute på livet skjærtorsdag...var kjempeartig...var ikkje i seng før 02.30...hehe...og sander vakna 06.55...så vart ikkje så masse søvn akkurat...men tok det igjen på laurdag,då eg sov til 10.45....

 

i måro skal eg til jordmor igjen på kontroll...spennande...merker at eg har vokst ein god del....så blir spennande å sjå kor stor magen er ....så skal eg på seinvakt etterpå som sagt...

 

torsdag og fredag skal eg ha avsluttande eksamen i hjelpepleien...både gler og gruer meg....blir veldig spennande...håpar berre eg står...

 

elles starta kvelden i går med at victoria kasta opp 3 ganger...men har heldigvis ikkje komme noko meira enn dei 3 gangene...men ho har feber (39,1 i kveld) og er slapp og dårleg matlyst....

får sjå an formen i måro om eg sender ho i barnehagen eller ikkje....

 

no vakna sander opp igjen og,,,,berre skrikng...er nok ikkje heilt i form han heller....

men no får eg gå å lage meg noko mat...svolten....

 

snakkest jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og vel overstått påske!

 

Håper alt er bra med dere. Jeg går på slutten av kur nr. 2 med antibiotika... Hele påsken var bare syyyyykdom :( Men vi dro nå en tur for det. Hostet meg rød og blå, snørr og tårer rant, og har ikke hatt det gøy. Utrolig lite søvn når man hoster hele natten. Snuppa har også gått på penicilin, da hun fikk nok en ørebetennelse. Denne gangen på begge ørene, og det rant fra det ene øret. Huff. Er en smule lei nå......... kan man trygt si! Har lyst å banne HØYT!!!

 

Hvordan gikk det hos jordmor da Turid? Bare bra vil jeg tro! Fy som tiden flyr. Det er nå søren ikke lenge før dere alle tre sitter der med hver deres lille nurk :) Vel, jeg får vel ta sikkelig i og bli gravid med trillinger jeg da..... he, he. Å hjelpes. Da hadde jeg hoppet utfor ei bru :)

Neida.... Men hjelp!

 

Oj. Du har eksamen du nå ser jeg Turid. Håper det går bra :) Masse lykke til. Er du ferdig utdannet hjelpepleier nå da? Er det det du jobber med "hos" svigermor også? For om jeg ikke husker helt feil var hun sjefen din?

 

Håper ellers barna dine er friske igjen nå Turid :) Slitsomt med syke barn, og spesielt når man går gravid vil jeg tro!

 

Og igjen håper jeg alle sammen har hatt en fin og sykdomsfri påske :) Ønsker dere en riktig god helg, så skravles vi igjen til uka :)

 

Jeg har min 2. dag på jobb i dag, da jeg også var borte tirs. og ons. Orket ikke å gå på jobb, når nettene ble så slitsomme med hosting! Vel. Nok syt herfra!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snupper!

 

Oj, da er det lenge siden jeg har vært her inne..så nå var det på tide.

Påskeferie ja..skulle jo egentlig ha fri onsdagen, men endte med å bli sykmeldt de 3 dagene pga kraftig urinveisinfeksjon...AU - DET var vondt det..første gangen jeg har tissa blod...uff og uff, så da var det rett på antibiotika og så ble det bra gitt - så jeg fikk nyte påsken allikevel!

Vi dro en tur på hytta og har kost oss masse! Gått på ski og begynt å strikke til det lille nurket.. Nesten ferdig med en bukse, og holder på med ett teppe :=) håper sluttresultatet blir bra :)

 

Så er det jo ultralyd på mandagen da..åh dere kan tro jeg gleder meg..!!!! Endelig skal vi få se nurket igjen! ( eller..var jo ikke så mye å se for 9 uker siden men.. ) Håper det er fullt liv der - har lest her inne at man bør spise litt sukker slik at mini våkner, så får vel gjøre det :)

Magen har blomstret for fullt i hvertfall - i påske uka spratt den ordentlig ut! ( kanskje det var alt godiset.. :) )

 

Uff Dotten, så kjedelig at det har vært så mye sykdom hos dere..ikke bra dette her..du burde fått slappet ordentlig av slik at du var sikker på at du ble ordentlig frisk..Ikke noe morro å gå slik og "hangle".

Vi håper jo på at spiren sitter hos deg snart og da er det greit å være i tipptopp form! :)

Gooood bedring i hvertfall - og ta heller livet med ro enn å stresse på jobb..

 

Vel vel - da er det helg for min del...kommer innom på mandag og forteller dere om ul'en min :)

 

God helg snupper,

 

Klem fra oss to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!!

 

Ja har hatt eksamen i går og i dag...og fekk bestått...så no er eg ferdig utdanna hjelpepleier...godt å få ei utdanning...så nå er eg ganske sliten i kveld...sjølv om det er masse å gjere heime...har vaska stova og kjøkkenet(golva) og lagt to unger..hehe..så skal eg lage pizza(feire at eg er ferdig) også er det ein STOR balje med kler som må leggast sammen...!!

hehe....så blir tidleg kveld etterpå..hehe..opp tidleg i måro og på jobb...

 

Sander er fortsatt sjuk....feber...har ikkje kasta opp meira..heldigvis..men er ikkje forkjøla,og virkar ikkje så han har ilt i halsen...så veit ikkje heilt kva det er ....får sjå kor lenge det varer,så får eg elles ta ein tur til legen med han....Victoria er heldigvis frisk igjen...

i måro skal me i bursdagsselskap til ei vennine av victoria...ho vart 2 år i påsken...!!

 

Så spennande med ul på mandag....Nesten så eg har lyst på ein ny ul..hehe...berre for å vere nyskjerrig...hehe...:)

stakk berre nett innom eg ....får begynne med pizzaen tenker eg....

ha ein fin dag jenter:)og ei god helg:)

 

og svigermor mi er sjefen min ja...eg jobber på ein sjukeheim,og ho er gruppeleiar på gruppa mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! på tide å hente opp tråden igjen! mye spennende lesing siden sist - koselige påskeferier - om enn litt mye sykdom :( dere har jo vært superuheldige dotten, huff har ikke du hostet deg helt gal neste i hele vinter? akkurat det virker som noe ganske slitsomt med barn - det at de blir syke og smitter osv... jaja, mini holder seg vel frist de første mnd hvertfall, jeg gruer meg mer til det med søvn og nattevåk nå. merker jeg sover dårligere, må ligge med pute under hofta eller ml beina og våkner hver gang jeg snur meg. legger meg også på ryggen i søvne og våkner med panikk for at mini har kuttet av blodtilførselen for oss begge :) men er ikke så trøtt på dagtd likvel, så kanskje det er noe i det at man tåler dårlig søvn bedre - også før babyen popper ut?? dere med barn, noen erfaringer?

så spennende babydior - at dere har sett den lille i dag!!! da ble det hvertfall mye virkeligere for meg at det var en liten baby der, som levde sitt eget liv (=strekke seg og sparke litt rundt og gni seg i øynene, ganske utfordrende liv :)

jeg var hos jordmor i dag, alt vel, fikk med meg attest på at jeg kan fly som bare det de neste ukene - først hjem til sambos familie, så en - JIIIIPIIIII - deilig tur til frankrike i midten av april.

Sender masse styrkende tanker til eggene dine dotten - at de får tak på noen bra smågalninger og klamrer seg fast og vokser seg store store (eller helst bare ett, kanskje) og kommer ut om ni mnd!

Gratulerer med overstått eksamen, turid!

-meg og mini-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere!!

ja søvn ja...berre vent..ein treng mindre og mindre av det...i allefall føler eg det..før kunne eg gjerne sove til 9 og 10,men no gjer det meg ingenting å stå opp i 7-8 tida...

så bra at alt er bra...eg skal til lege 25/4....så skal eg til jordmor 16/5...får sjå kor lenge eg orkar å gå på jobb...

har vondt i bekkenet og press nedover føler eg...så spørst kor lenge eg klarer å gå...får kanskje tilrettelagt arbeid....då blir det ikkje fullt så tungt,men like masse gåing(i allefall nesten) og berre dagarbeid(det er litt godt)..men eg trur det beste hadde vore å blitt sjukemeldt...får høyre ka doktaren seier...

sjukdom er noko dritt når ein har ungar...og når dei begynner i barnehagen får dei som regel enda meira sjukdommar...victoria var veldig masse sjuk første året i barnehagen...no e det berre 14 dager til sander skal begynne og...blir spennande...

Me får tru det klaffer denne mnd for dekan dotten....vil ikkje at du skal blir for langt etter oss....

 

Frankrike????så heldig du er...EG OG VIL!!!! hehe...aldri vore der....

mine reisemål er barcelona og praha...noken som har vore der???

 

men no får eg reise i barnehagen og hente victoria...også heim og lage middag...i dag blir det poteter og fiskepinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper!!

Åh, for en fantastisk opplevelse jeg hadde i går..så utrolig å se den lille kravle seg frem rundt i magen... :) åh, jeg er så gla, så gla!

Alt sto bra til med den lille, mini sparket med bena og viftet med armene.. vi fikk se at den lille drakk av fostervannet, så at leppene beveget seg sammen og at tunga stakk ut av munnen - he he he så utrolig morro assa..skulle gjerne sett det der hver eneste dag! :)

Ellers så sutta mini litt på totten da..og ville helst ikke bli tatt bilde av men jordmora klarte til slutt å få kjempe bra bilder i profil + at jeg har avtrykk av den ene foten - super kult bilde!

Samboeren min sier at han så en liten tissetass der, så det blir jo spennende å se hva som kommer ut da :) mulig han har rett!

ellers så ble ikke terminen flyttet noe, så fortsatt termin 30.august. Åh, som jeg gleder meg - og så var det jo så utrolig koselig å se at samboeren min koste seg også når vi var på ul, han satt og smilte for seg selv og følte nok alt veldig sterkt han også..

 

Var hos legen igjen i dag da og er nå 50 % sykmeldt til neste kontrolltime i mai...bekkenløsning med gangvansker..så er hos mauell terapeut to ganger i uken også nå..

Blir deilig og sette ned tempoet litte grann, så jeg slipper å bli sengeliggende eller gåendes på krykker den siste tiden av sv.skapet..det hadde vært døden tror jeg..

Så en får gjøre det beste ut av det, og strekke seg inntil punktet for når kroppen sier i fra er nådd..!

 

Har nok samme greia som deg -lucy- når det gjelder sovestilling...begynte med pute mellom bena for en stund siden men måtte bare legge den bort for den lå rundt om i senga..he he, men nå tenkte jeg at jeg skulle ta den frem igjen iom at jeg får vondt av å ligge for lenge på ryggen..phu gleder meg til 8 mnd :) tji hi, hvordan blir det da mon tro....

Åh, frankrike..så heldig du er da.. Godt å ha noe å se frem til :) blir nok kjempe kos.

Vi var i Barcelona forrige sommer og hadde det knall fint! Utrolig fin by med koselig atmosfære..anbefaler å dra til Turid!

 

Hvordan er det med deg da Dotten? Henger du fortsatt i stroppen?

Krysser fortsatt fingrene for at spiren skal sitte snart!

 

Stor klem til dere alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Endelig får jeg satt meg ned å skrevet litt også. Har egentlig ikke skjedd så veldig mye spennende siden påske :) Har klart å holde oss friske og raske. Er litt småtrøtt enda, men det er fordi jeg aldri får lagt meg i senga om kvelden..... i tillegg at det ble så lite søvn et par uker rundt påske p.g.a. hosten!

 

Hyggelig å se at du hadde en topp påske du da BabyDior. Selv om du hadde uvi... huff. Det har jeg aldri hatt heldigvis! Kan tro det svir og er vont.. å tisse blod! Auuu! Godt antibiotikaen tok knekken på den og at påskeferien ble kos med ski, strikking og det hele :) Jeg kan ikke å strikke. Kanskje en gryteklut eller noe sånt, men ikke noe med mønster eller som skal sitte på kroppen :) He, he.

 

Glemte å gratulere deg med eksamen og ferdig som hjelpepleier Turid! Flink jente!!! :) Deilig å få en utdannelse på plass vil jeg tro. Nå som du er faglært går du jo opp i lønn også :) Grattis!!

 

Jeg har ikke hostet så fælt i hele vinter, men vi har hatt konstant sykdom lucy..... Jeg har hatt mye forkjølelse, sååår hals og nå til slutt hoste! Vi får håpe vår, sommer og kanskje sol setter en stopper for mye sykdom og dritt. Jammen på tide!! Snuppa har stort sett hatt forkjølelse og ørebetennelse... og sambo har vært generelt dårlig....! Ja, ja. En gang må det jo ta slutt!

 

Huff i morgen skal venninnen min i "retten". Saken hvor siktede skal få sin "straff". Mannen hennes ble jo drept i en ulykke, hvor siktede brøt vikepliken. Huff. Det som er så synd er jo at han sikkert ikke får noe straff i det hele tatt. Straffene her i Norge er latterlige. Får vel en bot og ei klapp på skuldra, og beskjed at han ikke må gjøre dette igjen.

 

Vi får håpe du får en snill baby lucy :) En som sover godt og ikke plager dere for mye. Mens det holder på som verst, er det utrolig hvor mye man tåler. Men i ettertid når man ser tilbake, skjønner man ofte ikke hvordan man klarte det. Om jeg blir vekket en gang om natten nå eller to, så er jeg helt ødelagt :)

 

Så deilig med tur til Frankrike :) Har bare så vidt vært over grensa til Frankrike da vi var på motorsykkeltur for noen år siden... :) Må nok få meg en tur til Paris en vakker dag jeg også!

 

Vi får håpe du får deg en sykmelding om du skulle trenge det da Turid. Ikke noe vits å jobbe deg skikkelig dårlig! Du skal jo orke å ta deg av de to små du har, pluss en ganske nær forstående fødsel! Men når man er gravid, så er vel ikke sykmelding det vanskeligste å få :)

 

Vet ikke helt om jeg vil det skal klaffe denne måneden jeg. Vil liksom ikke ha julebaby... Nå spiller det ingen rolle om jeg må vente enda en pp liksom! Begynner nesten å bli litt likegyldig! Lei... :(

 

Har aldri vært i Barcelona eller Praha. Har hatt lyst på Praha da :) Men har jo vært veldig mange andre steder i verden da :) Både, Afrika, USA og Midt Østen, pluss en del i Europa. Ikke Østen eller Australia....!

 

Så flott å få se den lille igjen da BabyDior. Skjønner godt du liker å gå på ul... Man blir litt "bitt av basillen", selv om du også går for å se at den lille har det bra! Så gøy at dere så at h*n drakk og greier :) Ikke sikkert det var en liten tissemann sambo så, men kanskje? Tiden vil vise :) He, he. Ei venninne av meg fikk beskjed om at hun skulle få ei jente... og ut kom gutten. Neste gang var det heeeelt sikkert en gutt, men jammen kom det ikke ut ei jente :) Så kjønnet er ikke alltid lett å se, da jentene kan være ganske hovne når de er så små :)

 

Får håpe bekkenløsningen din ikke forverrer seg. Da er det bedre å ligge på sofaen å slappe av (om ikke det også gjør vondt da), enn å slite seg ut på jobb!

 

Ellers er nå alt bra her. I helga skal vi ha besøkshjemgutten vår, så det blir i hvert fall ikke en stille og rolig helg :) Men vi skal jo kose oss da :)

 

Ha en toppers helg jenter! Snakkes over helga :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da svinger jeg innom tråden vår en tur til :)

 

En litt slitsom helg er over med to små! Vi hadde jo besøkshjemgutten vår i helga, og det gikk over alt forventning, men litt småkjegling var det jo. Ikke bare bare for snuppa og måtte dele på leke sine nei :) He, he. Vi fikk vært ute hver dag og lekt. Snuppa fikk vist frem barnehagen sin og ellers så badet de sammen i badekaret og hadde det gøy. Siden sambo elsker fotografi, rigget vi til masse utstyr, det være seg bakgrunn, gulv, blitser osv. og fikk tatt noe fine og søte bilder av dem. Skal spørre mamman hans om det er greit for henne at vi legger bildene på nettet, når hun selv har sett dem, så kan dere også få se. De gikk bare i bleia og var så gode. De er jo black & white (gutten er mulatt), så skikkelig stilig ble det. He, he.

 

Ellers første kvelden lå de på snuppas rom, men det ble med det forsøket denne gang. De hadde det supert, men la seg jo ikke til å sove :) Gutten lå jo i sprinkelsenga (da vi ikke har ryddet den bort enda) og snuppa i sin "store" seng (junior). Hun sto opp igjen ørten ganger, fylte sprinkelsenga med hele lekekassen, bamser osv. så stakkar'n sto/lå oppi alt dette. Det var omtrent ikke plass til ham.. he, he. En gang dyttet hun en stol bort til senga, slik at han klarte å klatre ut...Men men... Søte var de nå uansett, selv om klokka ble godt over 2200 før det ble stille.... puh!

 

Ellers har jeg ikm til lørdag/søndag, null symptomer som vanlig (eller før har jeg jo innimellom hatt litt, selv om mye sikkert har vært "inbildning"). Så det skjer vel ikke noe nå heller... Hmmm.

 

Ha en koselig uke jenter. Kan ikke vente til fredagen/helga med testing/tr besøk (eller tr kan jeg jo egentlig vente med da tror jeg) osv.... :) he, he.

 

Håper alt står bra til med dere snupsene, og håper jeg hører noe fra dere i løpet av uka. Har ellers ikke skjedd så mye her vettu :)

 

Mens jeg sitter her nå får jeg jammen meg noen "mensmurringer". Ja, ja. Er vel bare fordi jeg er inne her eller at jeg må på do :)

 

Hei og hoppsann :)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! tilbake etter en intens familiehelg hos svigers, pga begravelse av sambos kjære bestefar som var så heldig å være sprek 90-åring bare for noen uker siden, OG feiret 65 års bryllupsdag med sin kone, som fortsatt lever, i høst. Det må jo være drømmen! men veldig veldig trist likevel at han er borte!

ellers ikke noe særlig nytt her, bortsett fra at jeg nå gleder meg voldsomt til ferie!! har ikke vært i barcelona eller praha, jeg heller, som du anbefaler, turid - har hørt så mye fint om de byene at jeg håper jeg kommer meg dit snart. har hatt frankrike som yndlingsreisemål lenge, etter at jeg bodde der for mange år siden, og ellers prioritert afrika og asia - som det jo blir vanskeligere å reise i nå med mini som nok har litt andre ferieønsker enn jeg... får høre på mini nå de neste årene, selv om jeg lurer på om jeg synes det blir litt kjedelig :)

føler meg fortsatt overraskende sprek, merker nesten ingenting til magen eller graviditeten - av plager altså - bare mini som driver på. er nå over 31 uker, så beg å bli stor, men det kjennes liksom ikke. Skjønner det er annerledes for dere, turid og babydior, som plages med bekkenet bla? huff, men jeg hadde nå tatt det med også, bare for å få lov til å være gravid (eller det er kanskje lett å si når jeg ikke har plagene...)

Igjen ser jeg lyst på denne pp'n for deg dotten, like håpeful hver gang!! mensmurringer flere dager før ikm var det som gjorde meg sikker på at det var noe på gang - de var kraftige - også var det jo også i runden etter første forsøk med pergo det klaffet for oss, så fingers crossed again!!

ønsker dere alle tre og de to miniene en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

no er eg komen at frå legen...er sjukemeldt frå seinvaktene mine...so no skal eg kose meg kvar kveld:)hehe....så får eg tilrettelagt arbeid på dagtid...så eg ikkje blir så aktiv i stellet...for det begynner å bli tungt...

Elles er victoria heime frå barnehagen i dag...vakna med 38.7 i temp...men er bra no...like aktiv..men litt meir sutrete osv...Har fått sjokolade og brus hjå mammen sin:) sander ligg ute og søve...

 

På laurdag skal me ha barnebursdag...Sander blir 1 på søndag..så nå skal eg ha 7 unger på besøk på laurdag...Blir rundtstykke til mødrene og ingenting til ungene..alle dei andre er yngre enn sander og det er litt begrensa kva dei kan ete...skal bake kake og boller og tenkte eg..!!

Elles skal eg og Victoria i bursdag på torsdag...så då blir det tidleg henting i barnehagen...om ho er frisk igjen..noko eg håpar:)

 

Elles er det ikkje noko nytt her i frå

 

Trist å høyre om bestefaren til sambuaren din lucy....men ein får tenke på at han har fått leve til han var 90 år...Det er jammen ein bra alder...Og kjempeheldig som har fått ha sin kone ved sin side heile tida...Det er jammen ikkje mangen som får...!!

 

elles har eg tru på deg eg og denne mnd dotten...sjølv om du begynner å miste håpet sjølv...sjønner at ein blir skuffa og meir og meir lei får kvar pp det ikkje går....!!

Er vel ikkje så lenge til testedag om tr ikkje kjem på besøk....!!!

 

Men no får eg ta å gjere noko her...har ikkje gjort noken ting i dag..elles har støvsugt stova...men det er einaste...skal lage pannekaker til middag:) nam nam....

 

Ha ein fin dag jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så koselig med familiehelg da -lucy- selv om det kanskje var en litt trist setting. Nå ble jo bestefaren 90 år, og siden han var sprek til det siste, vil jeg tro han hadde et flott liv, og han var jo så heldig å ha kona si ved sin side hele sitt voksne liv :) Sånn vil jeg også forlate verden. Frisk, rask og klar i hode (og helst 80 år+++). Det må heller være ille sånn som bestemoren din Turid, som var så syk på slutten!

65 års bryllupsdag er ikke dårlig!! Mine foreldre har 50 år i år, så vi må nok feire dem vil jeg tro... Selv vil de nok slippe, men det kan de bare glemme :) He, he.

 

Når var det du skulle på ferie igjen -lucy-?? Hmm. Jeg vil også, men helst enda nærmere sola og varmen. Savner dyyypt å ligge på en strand... Åhhhh.... Feire! Ja takk :)

Selv om ev. reisemålene dine forandres p.g.a. mini -lucy-, så er det ikke sikkert det blir kjedelig. Det er helt utrolig hvor anderledes man prioriterer når man får barn. De går foran ALT!!! :)

 

Hjelpes... er du i uke 31 alt? He, he. Ikke sikkert du synes det har gått så fort, men for meg har tiden "flydd".... ! Er jo bare et par måneder igjen jo. Hva var termindatoen igjen? Turid hadde termin like før deg eller var det omvendt... huff. Denne Altzheimeren :)

 

Takk for det Turid og -lucy-. Godt dere begge ser på denne pp'en som positiv :) Selv har jeg egentlig ingen symptomer. Kun når jeg kjenner etter.... He, he. Har ikm lørdag trodde jeg, men tror det er mer riktig søndag eller mandag... Går litt i stå her....!

 

Så godt at du har blitt delvis sykmeldt da Turid. Det er viktig å spare på kreftene vet du :) Selv om det sikkert er slitsomt nok å bare gå dagvakter (MÅÅÅÅ opp tidlig), så har du kvelden i fred og ro, og i tillegg får du jo tilrettelagt tjeneste, så da må jo alt bare bli helt topp :)

 

Håper Victoria er i bedre form. Sjokolade og brus er fin medisin til å bli bra det :) He, he. Men så lenge de er hanglete og syke, er det viktigste at de får i seg noe. Spesielt væske. Så da får det heller være om det er Cola og ev. potetgull eller noe sånt.

 

Puh! Nok en bursdag :) Godt barna er så små enda, at de ikke krever så mye eget å spise. De får vel alltids smake av mammaene :) Men dere voksne får kose dere da :) Grattis med aller første bursdagen på forskudd til en stor gutt :)

 

Nei... ellers har det ikke skjedd så mye her...

 

Tar sjansen på å legge ut en link til min sambos side... Den er ikke helt ferdig, og mangler en del bilder og sånn, men gå inn på der det står barn, så ser dere snuppa og kompisen :)

 

www.fotomedia.no

 

Ha en fin dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Så utrolig søt snuppa di er, dotten - klikket meg inn på bildene, åhhhh!

jeg er bare raskt innom jobb for å sjekke mail og ordne noen småting, må løpe hjem igjen for å administrere håndverkere som forhåpentligvis skal få gjort unna det meste for oss mens vi er bortreist neste uke. drar i morra tidlig, åh, det blir så deilig!!!! Da blir det vel ikke noe internet på meg neste uke, litt deilig med pause, men jeg kommer til å være så spent på hva som har skjedd med deg, dotten! husker enda da jeg logget meg inn etter jul og du skrev at du var gravid, babydior, det var så fantastisk!!

Det er jammen utrolig hvordan tida går, klisjefullt dette her, men når jeg kommer tilbake er jeg 33 fullgåtte uker og permdatoen nærmer seg faretruende. vi har enda ikke shoppet inn noe, så vi må jammen se å få ordnet det grøvste snart - mini er litt bekymret for at det ikke skal være noe til hxn når hxn kommer ut :)

Da ønsker jeg dere en super helg og en god neste uke - og masse kryssing for deg, dotten! meg og mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere

 

hadde skreve eit ganske langt innlegg,ogso kom sander og sletta det...typisk..no har eg lagt han,så får tru det er trygt å skrive:)

Korleis går da med dekan??er tr kommet dotten??spennande å høyre...har tru på det denne pp----

Me har hatt ei travel helg....Begge ungane vart sjuke på onsdag...ilt i halsen,snørrete og hoste...Sander begynte på penicillin,og går på det enda...er faktisk veldig flink til å ta medisinen sin...:)

victoria var så slapp at eg var veldig bekymra for ho..torsdagen fekk me i ho 2 kopper med vatn...ho hosta til ho kasta opp...var så slapp ho låg på sofaen og klarde ikkje å svara oss ein gang...ho hadde astma når ho var baby,så eg har efedrin til ho i kjøleskapet til ein kvar tid...når ho får denne astmahosten sin,så gir eg ho efedrin..Det har doktaren sagt at eg må gjere...då går det ein dag eller to så er ho seg sjølv igjen...no et og drikk ho som berre det....:)

sander er fortsatt litt snørrete,,men er på bedringens veg han og...

Eg har då og blitt forkjøla...kjipt..godt eg har fri til torsdag...elles trur eg at eg måtte ha holdt meg heime frå jobb...

 

I går var Sander 1 år...hipp hurra..hehe:)laurdag hadde me barneselskap(eg tok sjansen)og det gjekk veldig bra trur eg..har ikkje høyrt noko om smitte enda...hihi...var 7 unger under 1 år her...hadde laga rundtstykker til mødrene med godt pålegg...så hadde eg fruktfat med kiwi,ananas,banan og druer...slo veldig godt an:)

I går feira me med besteforeldre og tante og onkler..han fekk veldig masse fint...regnsett,barnehagedress,støvlar,sko,leiker,kler,og masse pengar....

 

I måro erde store dagen då sander skal begynne i barnehagen..Det blir spennande...og det blir godt for mor å ha heile huset for seg sjølv...blir sikkert litt rart og...men ho har store planer for mårodagen...då skal ho rydde og vaske hus...hehe....!!eg er begynna med ryddinga...må i allefall vaske rommet til victoria ...det ser ikkje ut...!!

Driv og strikker på teppe til ei vennine som skal ha tvillingar..ho har termin 24.mai,men ho var på kontroll forrige veke, og då var livmorhalsen moden og ho hadde 1 cm opning..så det kan skje når som helst...ungane var estimert til å vere 2340 og 2350 g...så dei er no store og gode for å vere to:)

Men no får eg fortsette ryddinga her tenker eg...

 

Ha ein fin dag jenter, og blir spennande å sjå om tr kjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...