Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Endelig kommer jeg også innom :) Hadde ikm i går (eller i dag... litt usikker), men ingen tr enda. Har vært "rar" i magen hele uka, litt svimmel og fryst en del (men det har jeg vært flere ganger før, uten at det har hatt betydning). Har vært litt småkalm i noen dager også nå, men ellers ingenting. Tror jeg psyker på meg alt..... Vil så gjerne ha en baby til vet du!

 

Æsj så kjedelig da Turid (Fy Sander.. he, he). Når man skriver en hel del og så blir det borte eller slettet. Det er skikkelig frustrerende!!! (Noen ganger kan du høyreklikke og velge back, så kommer alt tilbake, om det ikke er trykket masse i mellomtiden. Ellers kan man gå på Rediger og velge angre.... men er det trykket masse imellom som sagt, hjelper ikke det heller!).

 

Gratulerer såååååå masse med ettårs dagen til Sander i går da. Så det på MSN Turid, men da jeg svarte deg i går, så var du avlogget. Vi satt å spise sen kveldsmat, og når jeg kikket på pc'n igjen, hadde du sendt melding, men også rukket å logge av :)

Håper dere koste dere med rundstykker ++ og at Sander fikk mye fint :)

(Ser det nå lenger ned her at du har skrevet at han fikk mye fint.. he, he).

 

Takk -lucy-. Synes også både snuppa og bildene er veldig fine :) Du er vel i Frankrike og storkoser deg du nå! Heldiggrisen!! Er kanskje på tide å handle inn litt nå ja.. he, he. Hadde ikke klart å la være i hvert fall. Når vi nå ev. blir gravide igjen nå, så har vi jo det meste, men litt klær og sånn skal jo shoppes. Vi handlet inn vogn ca 3 uker før termin, og ellers var det meste på plass før det. Vi gjorde jo ingen storhandel før et par måneder før, det gjorde vi jo ikke....men jeg gikk å småshoppet litt hele tiden! :) Det er jo sååå gøy å shoppe. Håper du kjøper mye søtt i Frankrike. De har så mye nusselig tøy :)

 

Håper alt er bra med deg BabyDior. Har ikke somlet meg til å logge meg på MSN i det siste fra her på jobben.. og på kvelden er jo ikke du pålogget :)

 

Håper dine to små blir friske snart Turid. Ikke gøy når de er så syke at man blir redd. Men det høres jo heldigvis ut som de er på bedringens vei begge to heldigvis. Masse god bedring!

 

Lykke til med barnehagestart i morgen til Sander!!!! Det går sikkert kjempefint, og så har han vel storesøster i nærheten, slik at hun kan komme å trøste litt også, om det skulle bli veldig skummelt :) Blir sikkert godt for deg også, med en liten avlastning og flere dager for deg selv, når du ikke er på jobb!

 

Ellers var jeg superflink i går da. Vasket, støvsugde og tørket støv i hele huset (leiligheten), vasket en par maskiner med klær, laget middag osv. så når kvelden kom, lå jeg å glodde på tv'n resten av kvelden, med unntak at jeg var litt inne her, tok meg et deilig bad og hadde det kos med sambo... :)

 

Alt dette fikk jeg tid til, fordi vi kjøpte sykkelsete til snuppa på fredagen (fikk ikke prøvd det lørdagen da det snødde), så sambo og hun dro ut på tur i går (søndagen), og var borte i over 3 timer. Da var snuppa så trøtt at hun sovnet bakpå! Da de kom hjem var hun våken en stund, men når jeg var ute å handlet og kom tilbake litt før 19, hadde hun sovnet på soafen. Da var det bare å bære henne i seng og så sov hun til nesten 8. Ny rekord.. he, he. I hvert fall på en stund, da hun har hatt en tendens til å legge seg etter 21 (står opp igjen) og enda senere, og så må hun jo opp igjen tidlig dagen etter.. Blir altfor lite søvn for en liten knært. Så hun hadde nok litt å ta igjen, pluss at hun fikk jo masse "frisk" Oslo-luft i går :) He, he. Tror vi må slutte med dagluren, da den ødelegger leggingen om kvelden. Hun er jo ikke trøtt!

 

Så spennende med venninnen din og tvillinger da! Skal se de kommer litt før tiden :) I hvert fall er vekten god, så da tåler de et par uker før, uten problem :)

 

Ha en flott dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yo!

 

Enda ingen tr her gitt :) Skal kjøpe test i dag, om tantekreket ikke kommer mens jeg er på jobb!! Blir spennende dette gitt. Magen vrir og vender seg, og jeg prøver og huske om det var sånn sist.....! Om jeg kjenner godt etter, har jeg hatt litt småkvalme de siste dagene, men ikke sånn at det har plaget meg. Er veldig trøtt (var ikke det sist), men det kan være fordi jeg har sovet lite og dårlig i det sist. Lagt meg sent, og tenker og tenker fælt. "Tenk om jeg endelig er gravid" osv.....!

 

I morgen skal det testes i hvert fall :) (Men kjenner jeg "meg" selv rett, så rekker jeg vel ikke det...snufs!

 

Ha en toppers dag snupper!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Og nøyaktig 1 time etterpå kom a gitt! Fa... møkkakjerring altså! Vel, vel. Da er det vel bare å få skaffet seg en Pergokur til da, for å se om det kan hjelpe noe!

 

Slapp i hvert fall å køpe et par tester, og sparte de pengene... he, he. Litt galgenhumor må jeg få "spy" ut!

 

Håper ellers -lucy- koser seg i France og at dere andre tuppene har det bra :)

 

Ha en toppers dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEiiiiiiiiiiii!!!! Trudde tanta var reist til frankrike og eg....sørens tante altso..hehe...

Du får skaffe deg pergokur og hoppe i høyet tenker eg.....!!

 

I dag har eg tatt av alle sengene,og skifta på dei...vaska heile huset frå loft til kjeller...så no er eg heilt ferdig...har sett meg på ein stol og slappar av....funne meg eit glas med cola(fy turid)hehe....berre måtte...!!

 

Begge ungane e i barnehagen...det er godt...Sander skal gå i ein annar barnehage fram til sommaren...den barnehagen der faren er rektor på skulen...e ca 35 min å køyre kvar veg....var ikkje plass i hovedbarnehagen no,men skal begynne der til hausten....men alt er ganske usikkert her for tida....dere sjønner, at om de om de har høyrt om Terra-kommunen vik i sogn,så er det der eg bur...og no må dei kutte 100 millioner på 4 år..hehe...så då skal dei gå ned på barnehagetilbudet...skal legge ned fleire ungdomsskular...me er då ein kommune på 2800 innbyggere, og har 4 ungdomsskular og 5 barneskular...er ein veldig langstrakt kommune....så det er altfor langt å køyre frå den eine utkanten til den andre...då bruker du ca 1 time kvar veg....mannen min er rektor på den eine barne-og ungdomsskulen som er nedleggingstrua...så det blir spennande tider framover....!!!

 

er så stillt i huset...vant med å ha ungane rundt meg heile tida..hehe...men det er jammen godt og....på fredag skal eg til voss ein tur...skal rydde i huset til besta..kan ikkje sei eg gler meg...sikkert masse skrot og rot og boss...uff...så får eg vel handle litt kanskje...!!

men jenter de får ha ein fine dag....sjølv om tr kom....

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Huff ja. Hun kom denne gangen også. Uansett hvor uønsket hun er, så kommer hun innom ei ukes tid. Møkklei nå ja!

Men, da blir det ingen julebaby i hvert fall. Får satse på januarbaby i steden for. Nå må det da bosette seg en liten spire snart.... !

 

Ringte gyn i går, og la igjen beskjed om å få fakset resept... Og tror du ikke gyn-damen min ringte meg tilbake i går kveld, og bablet litt da? Hun skulle sende resept hun. Så får vi se om det hjelper denne gangen da!

 

Nå må du ikke slite deg helt ut da Turid :) Husk du er på tjukka :) He, he. Men flink har du nå vært alikevel. Merker hvor myye mer man får gjort når barnet/barna ikke er hjemme!

 

Håper at det ikke går utover jobben til din mann, de eldre, ungdommene, barna osv. i kommunen din nå da, kun fordi disse idiotene av noen politikere har bæsjet skikkelig på leggen. De kan jo ikke legge ned i hytt å pine for å spare penger. Skal ungene få en times kjørevei til og fra skolen hver dag da mener de, for å spare inn noen kronasjer? Nei, da får de heller sette ned sine egne lønninger og så ta ting deretter! Huff. Enkelte yrkesgrupper (politikere) skulle hatt skuddpremie på hodet! Men de kan gjøre hva de vil, uten å bli straffet, får spaken e.l. i så fall får de også en klekkelig fallskjerm som er flere ganger min årslønn!! He, he. Er nok ikke så stor fan av politikere nei :)

 

Håper alle har en fin dag. Skal ikke feire noe i dag jeg da, men kanskje vi tar en kakebit på lørdag. Blir vel bare meg, sambo og snuppa, da jeg ikke orker å be inn noen. Får vente til jeg runder 40 :)

 

Ellers skal vi til tannlegen i dag. Snuppa har slått på seg blåtann (husker ikke om jeg skrev om det i innlegg i går... så sorry om det kommer to ganger), så vil gjerne få det sjekket ut! Håper det ikke ender med at hele tannenfaller ut!!! Skjønner ikke hvordan hun har fått det. Må ha slått seg i barnehagen, men der vet de jo ikke noe....!

 

Vel. Hei då flickor :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dei eldste elevane får ca 35 min køyre tid kvar veg til skulen...Barneskulen skal dei behalde..Alle ungdomsskuleelevane skal samlast i kommunesenteret Vik.Så blir spennande å sjå kva som skjer...mannen min er inhabil han då,siden han både er rektor og sit i kommunestyre...!

 

I dag har eg vore på kontroll med sander....har lagt på seg 50 g på 2 mnd...så helsesøstra var ikkje heilt fornøgd med da---han et jo som ein hest..hehe..men er veldig aktiv...skal prøve å gi han meir melk...for å sjå om det kan hjelpe litt...så har han strekt seg 1 cm...så er ikkje nokon tungvektar...no er han 9800 g og 74 cm....jaja...det kjeme vel!!

 

I kveld skal eg opp til svigermor...ho skal ha noken damer frå jobben på kake og kaffi....så då skal eg opp å gjere meg enda feitere...hihi...!!

 

Oj..nei kan ikkje huske å ha lest om tanna....ho må nok ha slått seg i barnehagen ja...merkeleg det der...håper ikkje tanna detter ut då...

GRATULERER MED DAGEN DOTTEN.....:)

 

bra gyn skal sende resept til deg då.....så skal du sjå da blir januar baby på deg...:)

i dag skal eg ha restane av kyllingsalaten eg laga i går til middag...steike meg noken ciabattaer....!!!nam nam...!

 

Men no får eg gå å lage litt middag trur eg....

Ha ein fin dag jenter:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Håper helgen er vel overstått og at alle har fått kost seg i deilig vårsol :)

-lucy- er vel tilbake i gamlelandet også??

Vi har bare slappet av og kost oss i hvert fall. Er så deilig å kjenne at sola varmer igjen :)

 

Var ute å syklet litt i går (snuppa syklet og jeg løp ved siden av). Hun har jo to-hjuling med støttehjul. Gikk tilfeldigvis forbi noen fra barnehagen, så da ble det med dem hjem, og lek i sandakassen og litt morro for snuppa :) Ikke så ofte hun har barn å leke med utenom barnehagen dessverre!

 

Takk for bursdagshilsen Turid og BabyDior!! :) Kjempekoselig!

 

Håper ellers du koste deg hos svigermor Turid, og en kake eller to tåler du nok, uten å bli aaaltfor tjukk... he, he. :) Og om Sander ikke har lagt på seg så masse i det siste, så er det sikkert ikke farlig, så lenge han spiser bra og ikke er for tynn!! :)

 

Fikk ellers resept på Pergo på fredagen. Skulle dra å hente ut på lørdagen, men glemte (!!!!!!!!!!!) det! Er DET mulig eller? Så nå er jeg på dag 7, og venter til neste pp heller (som helt sikkert kommer). Men vi prøver jo denne pp for det da :)

 

Ha en strålende dag jenter, og håper jeg hører litt fra dere utover uka :)

 

Og nå som det går mot lysere tider, er dere kanskje klare for å prøve å treffes? Hadde vært skikkelig kos altså! Gjerne i mai, før dere blir for store og ikke minst føder :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:):):)

 

Her går alt berre bra...Sander er fortsatt sjuke..Var til doktar i dag...jaggu gått eg ikkje skal betale for desse legetimane...fekk beskjed om å bruke saltvatn og det var det...ikkje lytta han på han,tok ikkje crp eller noko....trur eg blir sprø...han har stått på penicillin i 10 dagar no, og er ikkje bedre....snørrete og surklar...jaja..da kjeme seg vel..!!

 

No ligg han ute i vogna og søve godt...Victoria sit og ser på tv...(som vanleg)

Ho fekk seg ny sykkel på laurdag..onkelen hennar var til Voss på handling med svigermor mi...og han kom jammen heim igjen med rosa sykkel m/støttehjul og rosa hjelm..hehe...dei blir jammen bortskjemte dessa ungane mine...hihi...

so no syklar ho som berre da...

 

Ja korleis det er muleg kan du godt spørre om...eg veit ikkje..hehe....:)skal berre sjå at det klaffar denne pp når du har gløymt pergoen....:)

 

Nei han er god og rund...no får han melk måro og kveld...so får me sjå om det hjelper...han skal opp å få sprøyte 6.mai,så då vil eg vege han og sjå om han har lagt på seg meira....spent...:)

 

For eit nydeleg ver me har no...heilt fantastisk...skal snart ut på altanen og slappe av litt...:)elles har snuppa bestillt pannekaker til middag...so då får ho mor laga da...hihi:)

 

Ha ein fin dag jenter...

Håpar du har hatt det knall i frankrike lucy...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da var jeg tilbake etter noen HIMMELSKE dager i sør-frankrike, på stranda og små uterestauranter, mmmmmmmmmmm. også så deilig å komme tilbake til dette været, nesten like varmt her, jo! også oppdaget jeg der nede at jeg er i mye bedre form enn sløve jeg trodde, jeg har jo beveget meg lite de siste ukene, synes en stund jeg hadde litt vondt i hoftene og trodde jo at jeg også sikkert hadde litt bekkenplager, men der nede måtte jeg gå 300 trappetrinn opp og ned til stranda og i noen kraftige nedoverbakker itl byen - og det var jo ikke noe problem, ble heller bedre av det, så nå lurer jeg faktisk på om jeg skal trene litt igjen de siste ukene før, sånn at formen kanskje kommer raskere tilbake etter fødselen? ikke for å være treningsfreak, men jeg tror faktisk det var bra for meg med den bevegelsen - sitter jo ellers bare på stol eller ligger på sofaen :/

MEN NEIENIENEINEINEI dotten, jeg leste med hjertet i halsen over her da det så litt lyst ut for deg, så kom tanta igjen, og jeg som også trodde den hade tatt ferie, men til frankrike, der får den ikke dra, den hører vel heller hjemme på svalbard eller noe? fantastisk tålmodig du er, jeg tror jeg hadde rent ned gyn-kontoret og nesten satt igang med prøverør, huff så opphengt var jeg før det klaffet. håper jeg blir roligere neste gang hvis det tar tid, at det hjelper å ha en liten en fra før. Åh som jeg håper for dere!!

drama i kommunen din, da, turid - ja har jo hørt mye om det, utrolig at det rammer enkeltpersoner slik, fy søren!! ble også imponert over husvasken din, hm, lurer på om jeg vil orke noe slik når jeg går i perm om snart 3 uker???? da vil jeg egentlig også nyte å ha fri, er jo ikke vant til det sånn utenom ferier.

men mye å ta tak i på jobb nå de siste ukene, som bør være ferdigskrevet og ordnet osv før jeg blir borte - selv om det vel spørs om jeg klarer å holde meg helt borte, men skal gjøre et seriøst forsøk :)

klemmer fra meg og mini

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

 

så bra du har kosa deg i frankrike...det har du fortjent....tenk berre 3 veker til du skal ut i permisjon...i måro er det 5 veker til eg går ut i permisjon.....spennande...:)

I dag har eg vore heima og kosa meg med ungane...er jammen travelt med ein 1-åring..han og victoria er så ulike...han river ned blomsterpotter og lysestakar...ho trur eg ikkje reiv ned ein einaste ting....merkeleg det der..hehe..:)

I dag kom tann nr 2 hjå sander og!!han er eit mareritt å legge for tida...ein periode var det berre faren som fekk lov til å legge han..med meg så berre reiste han seg opp igjen og lo og tøysa...kom faren so sovna han med ein gang...men no er rollene bytt om...no tøysar han med faren og sovnar når eg kjem inn...hehe...rart det der...

 

I måro skal begge ungane i barnehagen og ho mor skal kosa seg heima...må i allefall støvsuge stova...sander har ete bolle aleine i dag...då er det lekkert på golvet..!!

så skal eg opp på jobb og printe ut noke, og ta noken kopiar av noken attestar osv...så har fullt program i måro..lage middag....så opp å sjå på broren spele fotballkamp kl 6....:)hehe....!!

No har eg nett ete ein stykke av ein grandiosa og er svært god og mett....og so sit eg og ser på fotball kamp...man.utd- barcelona....

 

håpar alt er bra med dere jenter:)ha ein flott dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikkje mykje liv inne gitt....;/ er dere for opptatte med å stelle i hagen....??hihihihih.....

her er det ikkje så masse nytt...var til doktar på kontroll på fredag...alt var berre bra..men eg går fint lite opp i vekt...lagt på meg 400 g på 1 mnd...

No kom nett victoria inn igjen...hehe...er i det umulige hjørnet i dag...jaja...ho er no stort sett flink..eg får snart legge minsten og tenker eg...han e heilt ferdige....!!!

elles har eg ferie denne veka..ingen store planer,men skal i konfirmasjon på søndag...så skal me kanskje til voss på laurdag og rydde i huset til besta og male hytta til pappa...såg det va meldt knallver(foreløbig i allefall)

hadde meg ein gåtur i stad,men det var ikkje så godt for bekkenet kjende eg...men men...blir jaggu lei av å gå heime heile dagen og..hehe...

i måro er eg no aleine heime..begge ungane i barnehagen...det blir godt...lurte på å bake mufins...hihi...fekk so lyst på ...!!:)

 

jaja...var ikkje rare oppdateringen herifrå men...hiih

eg får gå å legge knøttet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Oj, nå er det lenge siden sist jeg var her inne på tråden. Er litt Dib-lei for tiden :) Leser mye, men orker ikke å skrive! Er ikke lei dere altså....!

 

Har ikke skjedd noe spesielt spennende siden sist heller. I helga var det stille og rolig. Var jo så dårlig vær. Vi var på et lite marked på lørdagen for å slå ihjel litt tid, og så var det karuseller o.l. der. Jeg måtte jo være med og ble svimmel av barnekarusellen som gikk rundt og rundt! Jeg elsker jo tivoli til vanlig, men det bør være litt mer skremmende enn disse "babykarusellene" ja. Men snuppa stoorkoste seg jo :) He, he. Søndagen var det regn og atter regn, men vi var da ute en liten tur for å lufte nesen :) Ble litt mye sofaligging og tv-gloing den dagen ja :)

 

Ellers er vi jo nesten ute hver dag og prøver sykkelen m/støttehjul. Hun blir bare flinkere og flinkere, og det er gøy å se. Den ene katten gikk tur sammen med oss i går, så vi kunne ikke dra for langt.... :) Vi møtte 3 jenter som kom med en løs shæfertispe.... katten freste og "blåste seg opp" og bikkja kom løpende mot oss. Jeg sa NEI, NEI til hunden, men plutselig løp Tom (katten) mot hunden, og jeg måtte rope NEI, NEI til han i steden for. He, he. Bikkja bråsnudde, da den likte å løpe etter katter, men ikke bli jaget selv. Eieren sa bare at "den katten var tøff" :) Han hoppet regelrett på bikkja. Han skulle nok beskytte oss og ikke minst tøffe seg litt for oss ja :) He, he. Men det gikk bra. Men han var rimelig "stoor" hele veien hjem. Gikk med bustehale og var rimelig tøff!!! Så bare for meg at shæferen skulle ta et skikkelig bitetak over Tom, men det endte heldigvis med at hunden gav seg med en gang!!! Puh! Er det forresten ikke båndtvang nå??

 

Lenge siden jeg har sett noe til BabyDior nå. Håper alt er bra med henne. Vet hun har vært sykmeldt 50 % eller så, men er så sjelden på MSN selv på dagtid, så har ikke sett om hun har vært på nett i det siste! Gi et lite pip da :)

 

Ellers har jo tantekreket reist igjen, og jeg har vel el i dagene fremover nå. Er en smule lei for tiden, og har litt lyst å "gi opp". Men. Vi får se!

 

Håper formen til Sander er bedre nå Turid? En stund siden du skrev han var syk, så nå er vel formen bedre?? Koser Victoria seg på nysykkelen da? Snuppa har også rosa sykkel og sykkelhjelm.. Hun fikk den når hun var 18 mnd....++. Hun nådde ikke ned en gang skikkelig, så vi måtte dytte henne rundt :) Hoppet over trehjulssykkelen vi da, men hun har jo tilgang på det i barnehagen :) Det at Sander og Victoria er så forskjellige, har nok med at jenter ofte er litt roligere enn gutter også da.. og uansett er de jo to forskjellige individer, og har nok forskjellige utforskertrang :) He, he. En blomsterpotte fra eller til er ikke så nøye, så lenge han ikke får dem i hodet :)

Snuppa driver å få sin siste 2-års jeksel nå, så da er hun ferdig til tannfellingen begynner om noen år :) Håper Sander blir minst mulig plaget fremover da. Huff og huff.

 

Ellers er jo været mye bedre i dag enn på lenge. Er meldt 19 grader!!! Og kanskje vi får se litt til sola også. Den har såvidt vært igjennom skylaget, men er fortsatt mest overskyet her i storbyen i dag :) Vil ha sommer NÅ!!!

 

Så flott at du hadde en knall ferie i Frankrike -lucy- og at dere fikk kost dere masse!! Strand også.... snufs. Jeg og!!! :) Du har jo fått trimmet litt også... tenker på alle trappetrinnene. Puh! Har du begynt så smått å trene litt igjen da?? Så lenge du orker å røre deg, er det bare å sette i gang. Men merker du nedpress eller ubehag, er det bare å gi seg med god samvittighet :) Ellers takk for fine ord... Er nok en smule lei og har nesten lyst å be om hjelp jeg også nå... men det er det å få sambo med da. Har egentlig ikke snakket så mye om det. Det er beste er nok at HAN får foreslå det selv :)

Du får nyte de siste dagene på jobben, slik at du kan nyyyyyte de siste ukene hjemme, uten dårlig samvittighet e.l. for ting som skulle vært gjort før du gikk i perm. Fy søren. Er ikke lenge igjen for deg og Turid nå! Tiden flyr nå som dagene blir lysere og man kan være mye ute i forhåpentlivis sol og varme :)

 

Ellers har vi ikke begynt så mye i hagen gitt. Har utsatt all planlegging ang. planering osv. da kommunen skal grave opp alle hagene p.g.a. ny vann- og kloakkledning. Hele gata får en koselig høst/vinter ja....! Blir også bygd støyskjerm.. Håper bare den ikke blir så høy at vi får skygge i hele hagen. Surt! Nå som vi endelig har fått ned alle trærne til naboen som skygget......! Mister liksom litt gnisten av å gjøre noe i hagen, når man vet den blir rasert til høsten. Så det blir nok litt trimming av hekken, plenklipping osv. men ellers får den være som den er!

 

Så flink du er Truid. 400 gram!!! Du må nok lære litt kosthold hos meg du. He, he. Jeg gikk opp 17-18 kg, selv om jeg ikke stappet snop o.a. Noe "dritt" spiste jeg, men uansett.. alt la seg på kroppen min. Snufs. Håper det blir bedre ev. neste gang! Kos deg hjemme i ferieuka di. Du er ikke 100 % sykmeldt enda vel?? Er det vondt å bevege seg mye, får du heller bare ta korte turer og ellers slappe mest mulig av.

Skal se du og -lucy- får baby ganske likt. Hun går over tiden og du føder før, så møtes dere på midten, og vips har dere barn på samme dag :)

 

Har det blitt noe muffinsbaking da? Nam, nam. Det er også godt :) Sist jeg bakte ble det ostekake som jeg hadde med her på jobben (bursdagen min). Det er også godt!

 

Nei. Nå skal jeg lunsje litt med ei venninne. Stikker av fra jobben :) Ha en knall dag jenter, og håper jeg hører fra dere igjen snart!

 

Klemmis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! da er det en dag igjen til jeg er offisielt høygravid, som er et stort tema på 3-tri etter hva jeg forstår - 40 dager igjen til fødsel :) var hos jordmor i går, mini har lagt seg godt til rette og hodet er festet. ble litt overrasket, for har ikke merket noe til det, trodde jeg skulle få nedpress og kjenne noe i bekkenet da, men fortsatt ikke noe. bare det ikke er sånn at lett svangerskap resulterer i hard fødsel... men jeg trøster meg med at siden det var så hardt i forkant så...

nå blir det litt babyrapportering på meg, da. men i går hentet vi også vogn, en teutonia s3, brun - veldig fin brunfarge - og masse annet stæsj som vi gnudde ned i vogna før jeg trillet den hjem og fikk prøvd den ut på 20 og 37 bussen - grikk bra :) så nå!!!! åh!!! fikk også se mni'n til en kollega på vei ut fra abc, som var 3 timer gammel, åh!

 

Men dotten, jeg skjønner virkelig at du blir lei dib - det ble jeg også, måtte ha restriksjoner en stund. babydior hadde det vel på samme måten?? kanskje hun også er litt lei nå - jeg var det en stund midt på jeg også, bade hun og jeg brukte jo masse masse tid her før vi ble gravide også - det er vel grenser for hvor mye ungesnakk man orker uten å ha en selv hjemme :)

 

Ja turid, skal se vi føder på likt! selv om jeg har en snikende følelse av at mini kommer før tida, litt skumnmelt det, for da blir jo ventetida bare lengre hvis ikke. men jeg vil gjerne har ukene med perm også, men til termindato, det hadde vært supert!

 

nå nærmer opppussingen seg slutten. i morra skal min kjære male badet mens jeg er på jobb, så drar vi på hyttetur, også drar jeg derfra og hjem til mine foreldre mens resten av malingen blir unnagjordt i beg av uka. så da kommer jeg hjem til fiks ferdig bad neste torsdag - det blir DEILIG!!!

 

Noen ville spark fra mini og klemmer fra meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!!

Sender ett livstegn fra oss :) her står alt bra til - men har ikke hatt ett sekund med overskudd til å være her inne...

Dagene er litt stressende på jobb når man skal dekke inn en 100 % stilling på 50 % tid..det er ikke bare enkelt - pluss at det har vært ett kjør uten like.. Så dagene jeg har fri har jeg holdt meg mest mulig unna pc'er og bare slappet av...!

 

Godt å høre at alt er bra med dere alle..trist å lese at spiren ikke har satt seg enda Dotten..men vi håper turid har rett - at den sitter nå som du har glemt å hente resepten din!!!!

Jeg er nå i min 24 uke..så ligger jo litt etter dere andre jentene, men hver dag så vokser magen synes jeg :) Noen sier jeg er stor andre sier at jeg har liten mage, så det er ikke lett å vite gitt hehe. Men nå kan hvertfall alle se at det er en baby der så sånn sett så er alt bra :)

Mini sparker som bare det - har kjent det godt over 5 uker nå, så det er deilig. Og litt snålt..at noen lever inni magen liksom..ganske sprø følelse..

 

Jeg er med på ett treff i mai i hvertfall, en dag solen er i godhjørnet og viser seg i sin fulle prakt :)

Si tid og sted :)

 

Skal på andre svangerskapskontroll på tirsdag, så blir jo spennende å se på alt av målinger, fryktelig mange som er int i hvor mye jeg har gått opp osv..jeg har jo ikke anelse..men men..vi får se..

 

Den 23-25 mai er det jo Foreldre og Barn messe på Hellerudsletta..noen av dere som skal dit? jeg skal ta meg en tur, se om jeg finner noen gode tips og tilbud :)

 

Skal prøve å være litt flinkere til å gi lyd fra meg heretter :)

Ha det så bra så lenge, så snakkes vi snart.

 

Stor klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

No sit eg ved kjøkkenbordet og tenkte å skrive noken ord....Prøver å gi sander litt banan i mens..hehe....

Victoria sit oppe og ser traktor tom og ete mat....!!

 

Elles er det ikkje så masse nytt her..Babyen har vore SVÆRT aktiv i det siste..Ein periode var det slik at eg måtte liksom dytte på magen for å kjenne om det var liv...men no sparkar det heile tida...berre eg sit meg ned sparkar det....og etter eg har lagt meg er det voldsomt...

skal på kontroll neste fredag(16 mai) spent på kor stor eg er blitt då...føler sjølv at eg ikkje er så stor...følte eg var større med sander,men eg veit ikkje...

 

I går var me i konfirmasjon...da var kjekt..masse god mat og gode kaker...nam nam...hehe:)lov å skeie ut av og til...så åt eg is når eg kom heim...hihi....

 

Har de prøvd å bli spådd her inne???eg har prøvd..hehe...har blitt spådd både fødsel 15 og 22 juni....spennande å sjå...har faktisk blitt spådd at eg har jente i magen og...men får vel tru meir på ultralyden og jordmora kanskje..hehe...

 

me skulle ha utveksla mobilnummer slik at me kunne sendt mld til kvarandre når dei små nurka er komne til verden....

elles har eg hatt ein del kraftige kynnere...det er ikkje noke godt...slik at eg må stoppe opp med det eg drive med....

håpar det gir seg....!!

I dag blir det kjøttkaker til middag....enkelt å greitt...tenkte å steike ein heil haug med kjøttkaker..hehe...godt å ha i frysaren....!!!

 

Men no mao eg visst dra på badet og ta ei bleie på han karen att med meg her...hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Nå måtte jeg søke oss fram... Tror vi var langt nede. Har ikke hatt tid til å komme innom, da jeg man. til ons. var hjemme med sykt barn. Og da hoper det seg opp her på jobben, så jeg har ikke hatt tid å bruke her inne heller. Snufs. He, he.

Håper alt er bra med dere, og jeg lover å komme sterkere tilbake over pinse :)

 

Kos dere og nyt finværet jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! merkes at det er sommer på aktiviteten vår her inne ;) Har kost meg så i sola de siste dagene, badet (huff håper ikke det er kommet noe gørr fra oslofjorden inn til mini :) og slappet av. for nå er det siste innspurt - går ut i perm på fredag. UTROLIG!! merker jeg beg å innstille meg på at mini kommer, tenker på fødselen, gruer meg ikke enda, hvertfall, for vet jo virkelig ikke hva jeg går til (lurer nesten på om jeg vil grue meg mer en forhåpentligvis neste gang, da vet jeg jo... - hvordan er det for deg, turid?). også tenker jeg også litt skrekkslagen hvordan jeg skal få av meg de 20 - ! - kiloene jeg har lagt på meg, igjen???? var tynn før, alltid hatt ganske laber matlyst og høy forbrenning - derfor ingen trening i å begrense meg i matveien :) - det har altså satt sine spor, med den gigamatlysten jeg har hatt gjennom hele svangerskapet. har ikke orket å holde igjen. hvis mini ikke vil amme, da...

håper snuppa holder seg frisk i HELE sommer, dotten - det har dere virkelig fortjent!!

solskinnsklemmer fra meg og mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Eg gruer meg ikkje til fødselen...det har eg ikkje gjort med noken av dei andre heller...Alle fødsler er jo ulike og spesielle...I dag vart eg spådd igjen og ho fekk opp fødsel 29.mai...(den dagen eg går i permisjon) og at fødselen kom ti å vare i 3 timar...så dette blir spennadne...tenk du har berre 3 veker til termin....tenker d er begynt å telle ned....I måro er det 5 veker til eg har termin....spennande...!!

Ein del av kiloane forsvinn rett etter fødselen....elles forsvinn ein del når du ammer...og om du går ein del turar og har eit "relativt" sunt kosthold så forsvinn nok kiloane du..

 

Eg har igjen berre noken få vakter no før eg går i permisjon...går i redusert stilling og berre dagvakter....så nyt dagane heime

i dag har eg vore på gartneriet og kjøpt blomster og planta i krukker og bed...har igjen å plante i noken kasser som er på altanen...så har eg igjen eit bed som eg må lage først,men der skal eg ha slike blomster frø....

i går var eg til bergen på shopping...huff...kontoen løp løpsk der gitt...hehe...vart masse sommarkle til ungane, og fint lite til ho mor sjølv..hehe!!!

Ja merker at folk ikkje har så god tid til å vere her inne....korleis går da med deg då dotten??er det testetid snart eller???uff...må vere kjipt å vente slik mnd etter mnd.....

 

no skal me opp på bana og sparke litt fotball med ungane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere folkens....

lenge sidan eg har høyrt frå dekan no....

her er alt bra....klør og klør og klør..hehe..var på kontroll på fredag og skal ta masse blodprøver i måro....lever og nyre prøver for å sjå om det er svangerskapskløe....elles meinte jordmor at fødselen kunne skje før tida, for magen har sunke veldig og babyen ligg langt nede i bekkenet...Har blitt spådd inne på spå/horoskop at den kjem både 29 og 30 mai...so blir spennande...har liksom ein følelse sjølv og at han kjem før tiden...

Lucy har vel termin snart ho...er det noken som har mobilnummeret hennar???ho har vel ikkje internett heime ho....me må jo få vite når ho har født:)

Elles feira me 17.mai heime..Gjekk i barnetoget her i bygda vår,så var me i ei nabobygd etter¨på(der mann min er rektor)Åt rømmegraut(som kan starte fødselen) is,pølser osv....

i måro reiser Victoria på ferie med besta til søskenbarnet sitt...ringte nett til meg og ville ikkje legga seg...ville ingenting...var så trøytt....huff...håper det går bra med dei på toget i måro....!!!

Ellers er det ikkje så masse nytt her...har nett pakka vekk noken kler som er for lite til sander....dei veks så fort,at ein vinn nesten ikkje å bruke alle klærne....

 

Men de får ha ein fin dag....er vel snart testetid for deg dotten eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Og vel overstått 17. mai :) Brrrr. Det var en kald opplevelse gitt. Var kun nedi byen i noen timer, før vi dro hjem. Altfor kaldt! Sola kom jo omsider, men det ble jo aldri noe særlig "godvær". Vi grillet og koste oss med god mat, men satt inne og spiste. Ellers var det en stille og rolig feiring for vår del!!

 

I går var vi på en biltur, og skulle egentlig bare ta litt bilder o.l. (Vormsund) av noen ruiner og en foss, men siden vi var så "nære" Sverige, så tok vi like godt turen til Charlottenberg. He, he. Shoppet ikke så mye, men fikk da kjøpt 3 par sko til snuppa! Kostet 298,- så det var jo billig :) Koste oss ellers med litt mat, og fikk også shoppet litt snop :) Det er jo obligatorisk når man er på svenske-tur. Shoppet ikke kjøtt eller noe annet, da turen ikke var planlagt, og vi kom bare rett før stengetid. Var ikke hjemme før kl. 21, og vi var ikke lenge hjemme før snuppa ba om å få legge seg :) Sliten stakkars. Hun la seg med et av de nye parene med sko, og nektet å ta dem av.. He, he. Men jeg fikk da "overtalt" henne til at de kunne stå på guvlet ved senga :) Var nok litt stolt av ny-skoene ja :)

 

Ellers beklager jeg at jeg ikke har fått vært her inne på en stund. Er litt smålei hele Bim/Dib. Har vært innom og lest o.l. men kun skrevet (svart) kort på enkelte innlegg. Men lover og ikke kutte dere helt ut :) DET vil jeg jo absolutt ikke :) He, he.

 

Tenk at du -lucy- allerede har gått ut i permisjon! Hjelpes. Begynte å skrive her på torsdag for å ønske deg lykke til, i tillfellet du ikke kommer innom nettet før ev. fødsel... :) men innlegget ble borte for meg, og jeg orket ikke å skrive på ny. Hadde heller dessverre ikke tid, men ønsker deg all mulig lykke til, og håper du kommer innom en tur før fødsel. Hadde jo tenkt å foreslå et ev. treff nå som du "bare" går hjemme i noen uker, og kun har deg selv å passe på :) Ikke det at jeg ikke vil treffe deg med den lille, for det vil jeg så absolutt, he, he, men tenkte kanskje du hadde bedre tid nå i disse ukene før fødsel, uten jobb og ev. andre "forpliktelser". Bare si i fra i så fall. Tror BabyDior også blir med :) Gjør du ikke?? Om det passer vel og merke!!

 

Ellers skal jeg kanskje på Def Leppard konsert til fredagen. He, he. Mimre, mimre fra 80-tallet! Skulle når jeg var 16 år, men ble syk og fikk ikke lov å dra. Hadde billett og greier :( Så jeg få ta det nå i steden for. Har billettene, men hun jeg skal dra med kan kanskje ikke alikevel, da bestemoren har blitt superdårlig, og kanskje hun må reise til henne i steden for :( Suurt, men skjønner jo henne veldig godt da. Kan nok finne en "erstatter" å dra med, så det er jo ingen krise for min del!! Skal jo helt sikkert på Bon Jovi konsert 18. juni, så dette blir en liten mimre sommer for min del.... ang. 80-talls musikk! He, he.

 

Forrige uke så satt jeg på torsdagen i ansettelsesintervjuer hele dagen. Jeg var stort sett bare bisitter, og satt og så på de stakkarene som kom til intervju. He, he. Så er jeg heldig får jeg en ny kollega om kort tid!!! Tar vel enda noen uker før vedkommende kan begynne, men etter 1,5 år alene her, og jobbe for to, så skal jeg vel klare å vente enda noen uker! Men skal bli godt med avlastning, selv om de første ukene/mnd går til opplæring o.l.Håper uansett at vedkommende som blir ansatt går mentalt og sosialt godt sammen med meg, da vi tross alt skal dele kontor osv.

 

Pinsa gikk rolig for seg. Vi var hjemme hos mine foreldre og brukte altfor myyye penger på shopping. Over 3 000,- takk!!! Men da var det mye sommerklær til snuppa (og sola og varmen forsvant dagen etter) og en "bunad"/festdrakt, som jeg også håper passer til neste år, da den er bittelitt for stor i år...! Litt synd å må kjøpe ny hvert år liksom. Kjøpte kun bunadsko til meg selv. Er alltid mye artigere å kjøpe klær til snuppa enn meg selv. Kjøpte bunadsko til snuppa også, men byttet de første, da de var litt stive og babyaktige. De andre jeg byttet til var makne til mine og litt mer "damete" :)

 

Ellers så brukte vi toget oppover til mine foreldre... Snuppa synes det er så gøy, så denne gangen lot vi bilen stå. Men når vi skulle tilbake til Oslo, sto selvfølgelig alle togene p.g.a. reparasjoner e.l. på skinnegangen. Huff. Jeg hater buss og blir bilsyk omtrent bare jeg ser på en buss. Men etter mye om og men bestemte jeg meg for å ta bussen, så lenge jeg fikk sitte fremst. Snuppa var storfornøyd hun, og satt som et lys i 3 timer!!!!!! Da vi gikk av i Oslo kom bussjåføren og skrøt av, og til henne, som hadde sittet så stille og pent på en så lang og kjedelig busstur! Ble litt stolt jeg også da, men hun er jo forholdsvis et rolig barn, og ikke minst veloppdragen... he, he. :)

 

Ellers så kom jo tantekreket 1-2 dager før ikm da, så nå er det over i 23. pp... huff og huff. Tenkte meg på apoteket å hente ut Pergoen, selv om jeg ikke har så stor tro på den, men siden jeg slet så veldig med hodepine denne mensenperioden, orket jg rett og slett ikke, da Pergoen også kan ha hodepine og svimmelhet som bivikning! Så får heller ta det neste pp.. som da blir nr. 24... 2 år!! Men da skal jammen sambo også til pers, enten på den ene eller andre måten. Ellers sparker jeg ham ut!!!!!!!!! :) Leiiii ja! Ellers blir det ikke testetid før om ca 14 dager pluss... Har vel el om ei ukes tid....! Akkurat reiste igjen denne møkkatanta vet du!!

 

Er dere helt ferdig oppusset nå -lucy-?? :) Deilig å få det ferdig når man selv er ute å reiser, he, he, og ikke minst være ferdige før den lilel kommer! Og så deilig å få vogn og utstyr ellers på plass. Vi også kjøpte vogn "rett før". Kjøpte vel 3 uker før termin....! Gøy å prøvekjøre litt ja. He, he. Så nå vet du hvordan den virker til du får babyen oppi også :) He, he.

 

Oj. Ikke lenge igjen før deg heller Turid. Skal se du føder noen uker før ja. Håper de på spå-sidene har rett....! Da blir det ikke mange dagene mellom deg og -lucy-. Plutselig ligger dere der likt, på hver deres kant av landet :) Har dere tenkt på navn da jenter?? Husker Turid har sagt hva den lille skal hete, men akkurat nå husker jeg deg ikke. Fy meg!! Har sånn guttefølelse for -lucy- også nå.. he, he. Skal se dere begge får hver deres lille rampegutt :) Turid vet jo sikkert da, men for -lucy- er det jo fortsatt "hemmelig" :) Ønsker dere begge så masse, masse lykke til!!!

 

Skjønner godt du synes det er litt sprøtt å kjenne liv i magen BabyDior :) Er en veldig spesiell men samtidig deilig følelse, så lenge det ikke gjør vondt :) Nå var snuppa mi så snill at hun aldri sparket sånn at jeg fikk vondt, kun for å si i fra at "her er jeg" :) Har ellers ingen planer om "Foreldre & Barn-messen". Det er den helga vi har besøkshjemgutten vår, så det passer heller dårlig. Er nok å passe på snuppa på et sted med mye folk, om vi ikke skal løpe etter to... he, he.

Men vil helt klart treffe dere da som jeg allerede har nevnt... Håper -lucy- også kan og har overskudd!

 

Og -lucy-..... 20 kg klarer du fint å ta av igjen. Jeg gikk opp ca 18 kg (gulp...), og trente litt og gikk masse turer i ettertid. Fikk av omtrent alt. Hadde jeg hatt et litt bedre kosthold, hadde nok alt vært tilbake til det gamle nå..... Har vel igjen 4 kg... Mer enn nok på min lille kropp, men er så altfor glad i usunn mat og snop! Har også alltid vært tynn og har og kan fortsatt spise hva jeg vil, uten å gå mer opp (men går jo ikke ned heller nå da). Veide 48 kg før jeg ble gravid... men ligger nå på ca 52 kg....

 

Hvordan gikk svangerskapskontrollen for din del BabyDior? Og Turid har jo også akkurat vært på kontroll...! Jeg nektet å veie meg hos jordmor jeg, og ble heller ikke "tvunget". Det må da for søren være frivillig... :) Eneste gangen jeg oppgav vekten min var på sykehuset før epiduralen (keisersnittet).... da de må vite dette p.g.a. bedøvelsen i forhold til vekt og høyde!! Nei, ingen skulle få vite hvor mye bollekroppen min veide nei :)

 

Ang. mobilnummer, så kan vi jo bare sende de på pm.... :) Ev. msn :) Artig å få vite når gullene har kommet til verden, klart det :)

 

Ellers har jeg prøvd å bli spådd her inne flere ganger, men det har aldri stemt for min del i hvert fall :) Men artig er det nå :) Håper det stemmer for deg Turid!

 

Når det kommer til fødselen -lucy- er det ingen "vits" å grue seg :) Jeg grudde meg overhodet ikke. Hadde et supert svangerskap, og spøkte med at jeg sikkert da får et helvete under fødselen. Det fikk jeg jo forsåvidt ikke, i og med at jeg endte i keisersnitt. Gikk jo mange dager med rier og vondter i forkant uten at noe skjedde, men ellers gikk jo alt bra. Jeg sa at det var ikke noe vits å grue seg til fødselen, da jeg ikke visste annet at det kom til å gjøre vondt, men hvor vondt visste jeg jo ikke. Jeg sa jo at jeg sikkert fikk vondt i maks 24 timer, så var alt over... Nå gikk jeg i 4 døgn.... men slapp jo selve fødselen da.. he, he Vi alle er såpass forskjellig, opplever smerte forskjellig osv. så det beste er bare å bry seg om seg selv og sin fødsel, og ikke la seg skremme av andre! Hos noen sier det bare "plopp", og andre sliter litt, men ikke gru deg! Gled deg heller :) Og så får du ellers ta alt litt som det kommer. Du har jo foreberedt deg med yoga o.l. har du ikke?? Tror dette går så fin så. Og for Turid sin del, så er det jo nr. 3 og kort siden Sander kom, så dette går nok unna skal du se :)

 

Nei, hjelpes. Nå ble dette et langt innlegg igjen. Kommer nok og titter innom senere i uka jenter!!! Håper alt er bra med dere, og ønsker dere sååååå lykke til med nær forstående fødsler :)

 

Stor klem fra ei treig Bimmer/Dibber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! i perm, men likevel på jobb :) sånn går det når alt er så flytende som i denne jobben her. tok meg fri i går, var på super-shopping og handlet masse pynt til de nyoppussede rommene og litt stasj til mini, åh så GØY!!! beg å få en del i hus nå, men har ikke noe osm helst system på det, da vi ikke har kommode å ha klærne i, ligger over alt, eller fått opp stellebord. men nå har jeg jo tid til å holde på med sånt, da. jeg skal få ordnet med laptop'en sånn at vi får internet hjemme nå som jeg kan benytte meg av jobben hver dag - så jeg blir på nett framover også, hvertfall fra om noen uker. og fram til da er jeg nok innom jobb i ny og ne. skal sjekke opp dette med pm - se om jeg får sendt dere mob.nr mitt, og da kan jo jeg få deres også å gi beskjed. ellers får jeg logget meg inn på sykehuset (?) - da kan jeg gi rapport så raskt som mulig! utrolig dette her!

formen er fortsatt god - husker ikke om jeg fortalte at jeg drev og syklet? jeg trynte hvertfall her om dagen, surrealistisk, fikk en melkekartong inn i forhjulet, men underlig hvordan hele kroppen satt inn DEN anstrengelsen for å ikke få magen i bakken - så det ble myk landing på hender og knær og rulling over på ryggen, puh! så nå er jeg litt forsiktig med det, da.

skal til fysio nå - plutselig var klokka veldig mye, men gøy å lese innleggene deres om en brrrr 17, var brrr for oss også, men varmet oss inne med champagnefrokost (for de som kunne drikke det) og masse god mat.

Takk for beroligenede ord om fødsel og kilo dotten og turid!!

Klemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So koseleg å "sjå" deg lucy.....går ikkje an å skrive privat melding til deg...så kunne me ha utveksla telefonnmmer....må jo få greie på når du har født:)tenk no er det ikkje lenge til du har termin...

Du må holde deg vekke frå jobben no når du har perm....nyte dagen fram mot fødselen....:)

Vennina mi fekk 2 tviling gutter i går...fødte normalt:)den eine var 2544 g og den andre var 3014 g.....hadde 5 dager til termin...

Har de bestemt navn eller???me blir ikkje einige...Finn opp nye navn heile tida...hehe....

Du må passe på deg sjølv lucy....og ikkje skremme deg sjølv slik med å dette på sykkelen...trur du skal halde deg på føtna eg:):P

Idag var eg på kurs med jobben....holdt på å sovne...hehe...satt på knallharde stoler...og hadde så ilt i ryggen etterpå...huff og huff

I dag har eg faktisk vaska babykler...hehe....heile snora er fullt i babykler...Mamma skal komme ned med ein kommode som me skal ha foreløbig....I måro tenkte eg kanskje å pakke bagen til føden...tilfelle noke skulle skje....har ingen forhåpninger men..hehe...godt å ha i beredskap...

De får ha ein fin kveld jenter....so snakkast me....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper!! Skal si vi var laaaangt nede her nå ja..så nå var det vel min tur til å skrive litt.. Huff jeg beklager SÅ mye at jeg ikke er så aktiv her inne lenger, men jobber kun 40 % nå, så det er jo fullt stress på jobb hver eneste dag, og dagene jeg har hjemme tilbringer jeg mest mulig unna pc.. he he..blir sliten av å sitte foran den også! Men nå fikk jeg litt dårlig samvittighet siden jeg ikke har vært her inne på så lenge..

Håper dere tilgir meg for det!! - er jo lov å bli litt "lei" en gang i blandt :)

 

Ellers så står alt bare bra til her..mini er aktiv som bare fy og fyrer løs med spark jevnlig :) det er jo så utrolig deilig å vite at alt er bra med den lille.. Var jo på kontroll for 1 1/2 uke siden og alt var bra.. H*n ligger veldig langt ned da, så kjenner det veldig godt når h*n snur seg osv..det sprenger ganske så bra da ja.. Men uansett alt av "plager"..DET ER VERDT DET!!! :)

Ellers så hadde jeg gått opp nå totalt 8.5 kg..så det blir spennende å se nå på de neste kontroller. Merker på kroppen at den har noen ekstra kg å dra på ja.. Skulle ønske jeg kunne gjøre ALT mulig av trening, men bekkenløsningen blir ikke noe bedre, så det begrenser seg ganske så mye..men prøver å være flink da..er på bassengtrening en gang i uka og på sats 1-2..så er det jo turer på voffsene :)

 

Jeg er helt klart med på treff, si tid og sted og jeg stiller :)

Hadde vært veldig koselig å møte dere :)

 

Og lucy da..du må ikke jobbe i permisjonen..som disse andre sier..nyt tiden du har nå frem til fødselen..det er en "treningsøkt" det også vil jeg tro!! Trenger nok av krefter til den bragden!

 

Ellers så var vi på Foreldre og Barn messen da..fikk med oss litt småting, som dyne,sengetøy, laken, bleiebøtte, stellematte osv.. :) litt morro da selvom det må ligge i boden noen mnd :)

 

Turid, du går jo også snart ut i permisjon nå :)

Håper dere nyter tiden så godt dere kan snupper og at vi får full oppdatering!!! :) gleder meg til det er min tur, bare 3 mnd igjen nå he he he.

 

Trist å høre at tanta kom igjen dotten..huff, så utrolig kjedelig.. Nå har jeg trodd at det skulle sitte snart!!! Krysser uansett fingrene for dere at spiren snart sitter..

 

Ellers ønsker jeg dere alle en fin kveld videre, så snakkes vi plutselig :)

Stoooor klem fra "oss"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:)

 

koss går det med dei gravide???tenk no har du snart termin lucy....guri malla så spennande....ei vennine av meg fekk på laurdag...og han skal heite loke....eg personleg synst det var eit grusomt navn,men da e no so...er ikkje eg som skal bestemme det..hehe

ellers nyter eg dagane heime...i dag er eg aleine...skal ordne litt forskjellige ting i huset...sende 2 pakker...så skal eg ete middag hjå mamma...:)

elles reiser kallen til bergen i måro,so då blir eg aleine med ungane...eg hater å vere aleine..men søstra mi kjem kanskje heim,så då ville ho sova her..hehe:)har hatt min siste dag på jobben...godt å tenke på at eg skal vere heime til januar...då begynner han i pappa perm...så har eg igjen litt av min permisjon etter han er ferdig med sin....!!

er så nydeleg ver her...gurimalla...skal ut å sette meg på altanen etterpå...det skal bli kjekt:)nyte dagen.....!!!

Sant det er godt å kjenne liv???her er det ikkje så masse spark lenger..mest bevegelser...ser berre at magen omtrendt vrenger seg når han snur seg...hihi....sikkert vanvittig rart for andre å sjå på...hihi

 

Så kjedeleg med denne bekkenløysinga di...klart alle ting begrensar seg då med kva ein kan gjere ¨på...ei her i bygda vår hadde kraftig bekkenløysing...mora hennar var å vaska huset hennar...ho måtte legge seg på sofaen etter å ha gått å henta posten....og i tillegg hadde ho ein 2.5 åring ho skulle passe på...det var jammen ikkje lett for ho..dette fekk ho når ho var 4 mnd på veg...

På torsdag skal eg på kontroll igjen...spennande...lura på om magen har vokst masse,eller om eg fortsatt ligg på normalen...datt ned på normalen forrige kontroll for magen hadde sunke veldig....

Jordmor trudde kanskje at denne kjem før tida....så ho har pakka kofferten sin og er klar for ein kjapp fødsel...ho trur det går fort...og me må køyre over eit fjell for å komme til sjukehuset...så ho trur det kan skje i ambulansen...hehe...men ein kan aldri vite..plutseleg tek fødselen 30 tima...hahahaha....

i måro skal eg kanskje til sogndal med ungane og svigermor....men eg har ingen penger så da blir ingen handling...hehe....!!må ha myggnetting til tvillingvogna...det er alt eg skal kjøpe..hehe....!!

Men no får eg bort å sende desse pakkane tenker eg.....

 

Ha ein fine dag allesammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Endelig innom en tur. Dagene flyr, og jeg har ikke så mye tid og overskudd til å være her inne, men tenker på dere flere ganger om dagen, og den dårlige samvittigheten gnager over at det går sååå mange dager mellom hver gang jeg er her inne. Godt dere også ikke "løper ned dørene her" med mange innlegg :)

 

Har ikke skjedd så mye spennende i det siste. Forrige helg hadde vi besøkskjemgutten vår, og lørdagen var vi bare inne, da det regnet og blåste, og var skikkelig møkkavær. Men søndagen var det toppers vær og vi var på Kjeller på flystevne. Knøttene storkoste seg, og jeg holdt på å svette bort i varmen. Sambo tok bilder, og tror alle koste seg med is, pølser, brus osv. De små sloknet i bilen på vei hjem, og tror de hadde en fin dag. De tok årest første "bad" også, så de satt bare i t-skjorte og bleie med tepper på i bilen, da begge fant en stor søledam de bare måtte løpe i gjennom da jeg snudde ryggen til et sekund før vi dro hjemover...... gjennomvåte fra lårene og ned ble de jo selvsagt. He, he. Ble sinna der og da, men måtte smile litt i ettertid. Ja, ja. Hadde vel gjort det samme selv i den alderen. Fredagen var jeg forresten på Def Leppard konsert :) He, he. Kjempegøy.

 

Denne helga blir det vel en tur på Akershus festning, da det er barnefestival der. Prøver å få med oss alt som kan være gøy for snuppa, så lenge været er fint, og vi alle er i form. For øyeblikket er vi forkjølet alle tre. Jeg har vært tett i ukesvis (har ikke allergi som jeg vet om), men nå slo forkjølelsen ut. Æsj altså. Sambo hadde det mest forrige uke, og snuppa er mest snørrete. Men formen er jo egentlig ganske bra. Ellers har jeg vært på kurs denne uken (uten pc), så derfor har jeg ikke vært innom her. Hjemme har jeg ikke orket å logge meg på! Men nå må jeg jo bare følge med fremover. Er kjempespennende. Plutselig er jo en av dere blitt mamma Turid eller -lucy- :) Heia, heia :) He, he.

 

Men -lucy- da.. he, he. Du må jo ikke stikke innom jobben nå som du har gått ut i perm!! Litt avhengig kanskje?? He, he. Har du kommet i orden hjemme da, men klær o.a. som lå og "fløt" rundt, med behov for en kommode å ligge i? :) Du har jo litt tid nå som du "bare" går og venter :) He, he. Gøy å shoppe ja :)

Du får fikse internetten hjemme da, slik at du kan både jobbe og chatte litt her på Bim/Dib-en mens du går hjemme, OM du får tid. Babyen tar enormt mye mer tid enn man tror. Og sover den, anbefales det i begynnelsen å sove selv også, så man ikke blir helt utslitt, om det skulle bli mange våkennetter :) Håper ikke det da. Husarbeid og sånt tull får bare vente :) He, he.

Du får lage deg en superenkel profil, uten noen spesielle opplyninger, slik at du får sent pm med mobilnummeret da :) Hadde vært topp å kunne få sms når den lille kommer til verden!!

Huff. Hørtes skikkelig skummelt ut at du trynet på sykkel!!! Huff. Du må være forsiktig nå de siste ukene så det ikke skjer dere noe!! Huff. Godt det gikk bra!

 

Er så deilig at det er fint vær, og i helga er det meldt 25 grader ++ i Oslo (Østlandet). Håper dere også har godvær Turid :) Skal kose meg ute i hvert fall :) Trenger sårt litt farge på min likbleke kropp! Tror jeg må henge opp nabovarsel, med anbefaling om solbriller, for å unngå snøblindhet for de rundt meg :) He, he.

 

Har du fått pakket baggen da Turid? Og -lucy-... Du er jo liksom først i fødselskøen av dere to :) Tror jeg pakket en ukes tid før jeg.... Hadde ekstra ny tannbørste også, slik at jeg ikke skulle måtte huske på noe i siste liten :)

 

Såååå koselig å høre fra deg også BabyDior. Du er ikke den eneste som er litt treg i avtrekkeren her inne for tiden :) Vi alle har nok annet å henge fingrene i, pluss at for min del orker jeg ikke å henge så mye her inne. Er litt lei... Men ikke dere da som sagt. Tenker jo mye på dere, enda jeg aldri har truffet dere :) He, he.

Så deilig at du kjenner så mye liv :) Savner det jeg også. Har så lyst å kjenne liv igjen... men jeg blir vel bestemor før den tid :) Er så trygt og godt å kjenne den lille :)

Kan ikke si at du har gått opp mye da BabyDior :) Jeg lå sikkert på over 10 kg jeg når jeg var like langt som deg. Totalt gikk jeg opp 17-18 kg. Meeer enn nok! Huff. Men er man flink å går turer o.l. i ettertid, så raser de av igjen :)

 

Har veldig lyst å treffe dere jeg. Vet ikke om -lucy- har ork, tid eller lyst, men er også veldig klar for et treff :) Passer nok best for meg en ettermiddag i ukedagene, da helgene fremover er ganske fulle og brukes myyye på snuppa :)

 

De derre venninnene dine får jo barn hele tiden jo Turid :) He, he. Er ganske mange som har fått barn av dem, siden vi begynte å skravle her inne :) Tvillinger, enlinger osv... He, he. Kjempekoselig da, og så kjekt for de små som får mange venner :)

 

Så deilig at du også er ute i perm nå da Turid. Da er det bare å gå og vente på at den lille kommer ut da :) Har dere blitt enige om navn enda?? Loke er litt spesielt, men ikke grusomt synes jeg da. Tenker jo på den norrøne guden Loke jeg da... som ble fanget og drept av en annen.. he, he. Husker ikke helt hvem... men så det på barne-tv... fnis.. for en stund siden.. rundt jul var det vel.

Håper du har fått kost deg alene hjemme da.. og fått litt hjelp av din søster :)

Har du forresten vært på kontrollen igjen? Alt bra? He, he. Litt rart og "ekkelt" når magen "vrenger" seg litt ja.. Men det er jo ikke vondt!

Vi får håpe at fødselen din ikke blir så raskt at du føder i ambulansen! Den lille får vente pent til mamma er på sykehuset :) Kjører dere uansett ikke selv, siden jordmor skal være med? Åhh. Så spennende!

 

Dere må ha så mye lykke til om noe skulle skje i helga :) Og ellers nyt finværet og koooooooos dere og ha en topp helg!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...