Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Da kommer det noen ord fra meg igjen også. Har hatt litt for mye å gjøre på jobben i det siste (har fått ny kollega nå, og det hjelper masse), og så er jeg en smule Dib-lei for tiden (kanskje på tide, he, he, he), men får jo nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke er innom litt oftere. Snikleser litt, men har ikke hatt ork til å skrive så masse!

 

Håper alt står bra til med dere alle tre, og alle deres små. Nå må du også BabyDior stikke innom her og fortelle om din lille skatt!! Går alt bra??

 

Nå er i hvert fall all ferien min vel overstått. Huff og huff. Siden vi ikke har skolebarn, så blir det ingen høstferie heller. Har veldig lyst på en sydentur, men får vel heller spare pengene til julestria :) Den nærmer seg faktisk med stormskritt :) He, he.

 

Som sagt var vi jo på bobilferie til Helgeland, og brukte ca 2 dager ++ på turen opp. Vi ville ikke stresse siden vi hadde med snuppa, så vi hadde jo overnatting både i Lillehammer og Trondheim. Overnattet også rett før Mosjøen. Kom frem til en campingplass 0030, så den var jo egentlig "stengt" (stenger for innkjøring kl 23), men vi fikk da kjøre inn. Ellers var vi jo på Helgeland i ca ei uke, og hadde fint vær hele tiden. Så ei lita regnskur og det var alt. Regnet kom først når vi reiste nedover igjen. Snuppa storkoste seg i bobilen, og ville slett ikke levere den igjen. Vi kjøpte jo DVD-spiller til henne, slik at hun kunne kose seg masse, og det gjorde hun. Hun la seg enkelt hver kveld, og fikk se litt på Postmann Pat e.l. før hun sovnet. Vi fikk være i fred stort sett baki bobilen hvor sengen vår var. Turen var fin, men det ble jo litt dyrt da. Kostet en del å leie den, men bilen var helt ny, og de satte på skiltene dagen før vi hentet den!! Angrer ikke på turen altså, men tror ikke vi kommer til å kjøpe/leie bobil igjen. Nå har vi prøvd det :)

 

Ellers var vi jo en uke til England nettopp. Vi bodde litt utenfor London (Reading) og bare slappet av hele dagen lang. Sambo var på kurs fra 9 til 17, og jeg og snuppa bare reiste rundt, shoppet og koste oss. Fredagen dro vi inn til London og var turister alle tre. Dette var snuppas første flytur, og hun koste seg masse på flyet også hun :) Enda godt disse flyulykkene osv. som har skjedd siste uken ikke skjedde før vi dro, da sambo slett ikke liker å fly. Han hadde sikkert droppet hele turen og heller blitt hjemme!

 

Ellers blir snuppa 3 år snart. Vi har ikke helt bestemt oss hvordan vi skal gjøre det med feiringen. Enten blir det hjemme med barnebursdag, ev. tar vi med en flokk til Hoppeloppeland e.l. men vil liksom at hun kan få en feiring hjemme først, og så kan vi heller gjøre noe sånt når de har begynt på skolen! Vi får se. Kakebaking blir det nå uansett :)

 

Jeg har ikm rett over helga, og regner med at det ikke skjer noe stort denne pp-en heller. Her om dagen sa min sambo heeelt av seg selv, at han får vel gå til legen med en liten prøve da. Tror det ikke før jeg får se det, men han vil jo like mye som meg ha en til, så da er det jo like greit å få det overstått. Ikke sikkert det er noe galt med ham heller. Vi har jo klart det én gang før!! Har ikke tenkt å spørre etter mer Pergo..... Ikke før ev. sambo får dratt å levert en prøve. Gidder ikke å stappe meg full av kjemiske greier, om det ikke hjelper alikevel!

 

Så deilig at Nora har skjønt at hun skal sove om natten da -lucy- :) He, he. Ikke minst at hun har mindre vondt i den lille magen sin. Blir spennende å se om dere får to supertette da :) Men kanskje greit å vente i hvert fall 3 mnd før du blir gravid igjen (siden fødselen), kroppen må rekke å innhente seg litt i hvert fall :) He, he.

 

Fikk du kost deg og shoppet masse i Haugesund da Turid? Hadde du med alle tre barna?? Husker også at du ikke fikk igjen mensen før du ble gravid med Emil :) Husker du ikke kunne dra å kjøpe test heller, da du hadde kjente på apoteket som kunne "sladre" videre, så du kjøpte vel en test i Oslo når du var hos bestemoren din på besøk, og så kom du tilbake med positiv test :) He, he.

 

Vel, får vel kanskje jobbe litt også. Ha en flott helg jenter og så skravles vi igjen her inne :)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter=)

Korleis står da til med dekan??Her er det bra....koser meg heime med mine søte små=)i dag har eg og ei vennine gått tur...det var koseleg...

Eg og har lyst til England...hehe...eller syden... me har snakka om ein tur i februar...so får me sjå...=)Ja julestrida du...hehe...er berre 4 mnd til jul=)faktisk 4 mnd til nyttårsafta i dag...hehe..så det går fort...snart er me i gang med julepakkehandel og kakebakst alle sammen....

 

Blir spennende med ikm no då dotten=)håper spiren snart sitter for dekan og....men heldigvis har dere lille sjønne jenta dekans...er vel faktisk verre for dei som ikkje har noken frå før...sjølv om ein så sårt ønsker søsken til den første...

 

ja hehe...mamma jobber på apoteket så det vart ikkje kjøpt noken test her nei....er nesten ingen i bygda som tørr å kjøpe test her..hehe...lettere å kjøpe der ingen kjenner deg..hehe...=)

men no skal eg slappe av....og kose meg med smågodtet eg har kjøpt...=)hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! hyggelig å høre fra dere igjen! er stadig innom og kikker og håper :) på tide å bidra litt selv også! vi har vært i bergen siden onsdag, på besøk hos søster og samboeren hennes som har kjøpt nytt hus. det var faktisk første gang jeg var i bergen! flott by, vi koste oss veldig, det gjorde mini også! første gang hun også fløy, og som snuppa di dotten, koste hun seg på flyet. perfekt blanding av sus og dirr for henne, så hun sov i fanget mitt hele turen. det går virkelig så utrolig mye bedre med henne nå, hun er så søt å være sammen med!!!! smiler og ler nesten hele tida når hun er våken, ellers sover hun. vi har enda ikke hatt en våkenatt med henne, det var jo på ettermiddagen/kvelden hun hadde kolikken sin. nå står hun og hopper i fanget når vi holder henne opp og kaser hodet baker og ler. vi hadde henne i bæresjal på flyplassen og fikk masse kommentarer på hvor søt hun var - sånt er jo veldig koselig :)

nå har jeg vaska huset og venter på besøk fra ei veninne og dattera hennes på 6 uker, som ikke sover om natta. mini sover og sover, så jeg har god tid, tydeligvis, får kanskje holde på litt mer med albummet eller skrive på en artikkel jeg holder på med i forb. med jobb. skulle jo ikke gjøre noe jobb-ting, men nå er jo det nesten som kos - deilig å bruke hjernen litt, også. sov til ti i dag, så at livet med baby er slitsomt, stemmer ikke akkurat nå - men det har jo stemt til fulle, og vil vel stemme igjen snart...

høres ut som dere hadde supre ferier dotten! både helgeland og london - deilig å komme masse bort. skjønner godt snuppa koste seg jeg, så tett oppi dere hele tida, det er vel drømmen i den alderen :)

jeg drømmer også om syden, sommeren ble jo helt sabotert av denne kolikken, så vi får sette oss ned å se hva vi får skrapt sammen. må gjøre det nå før det blir dyrere å ha med mini, og før det kanskje kommer en mini til :) er så typisk at vi som så gjerne vil ha flere tette ikke blir gravide, mens andre bare popper de ut (godt dere er et unntak turid, både ønsket og fikk det til :) du kan hilse sambo fra min kjære, dotten, og si at den prøven ikke er så ille - føles nesten som alle mennene i vennegjengen har tatt den - går litt tregt for oss over 30, tydeligivs :)

men hvor er det blitt av babydior - er så spent på å høre om snuppa hennes og fødselen!

klemmer fra meg og mini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turid, jeg må bare spørre deg - husker du sa du ble gravid igjen før du fikk mensen - hvordan visste du da at du muligens var gravid, og prøvde dere bevisst? huff jeg må skjerpe meg å ikke tenkte på det nå, med den lille prinsessa mi som akkurat er kommet ut, men savner å være gravid og vil så gjerne få mange barn :) selv om vi driver litt på nå, har jeg jo ikke peiling på evt. el siden jeg ikke har mensen. synes å huske at du trodde du var gravid, turid, helt i strarten da vi alle 4 skulle teste ganske samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja...

ja korleis eg visste det...nei eg hadde eigentleg ikkje noken symptom...eg hadde veldig lyst på ein til,mens han var litt meir lunken,men fant ut at me prøver også ser me...skjer det så skjer det...hehe...

eg hadde ikkje peiling på når eg hadde el...men hadde ein del slim nokre dagar,og fant ut at da måtte vere el-slim...også klaffa det berre...så det var vel eigentleg litt flaks og...men det går...

 

sjønner godt at du saknar å gå gravid..da gjere eg og...me sitter liksom å diskuterer når me skal ha neste igjen....(får berre håpe eg blir lei ein gang så me ikkje sit her med 10...hehe)

så det er vel eigentleg berre å ha sex av og til heile tida liksom...slik at ein kan treffe el om du er heldig....

me hadde vel i grunnen berre sex 1-2 ganger då....også tok eg ein test(etter å ha vore hjå mormor...hehe)hugsar at eg ikkje gjekk å tenkte på anna...hehe...

 

i dag har eg vore på småbarnstreff...i kyrkjestova...og i kveld skal mannen spele fotballkamp...så då blir det vel opp der å sjå...

i måro får eg besøk av ei vennine og dattra hennar...så tenkte eg skulle lage ei sjokoladekake i kveld....

 

 

koss går det med ikm din dotten???like spent kvar mnd....=)

men no får eg fortsette med middagen...kylling og ris i dag igjen siden mannen skal spele kamp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det blir baby før om 2-3 år på dere, turid - selv om det er det du sier :) det håper jeg det blir på oss også, men allermest på deg, nå dotten - det er så veldig DIN TUR!!!!!!

jeg må bare fortelle at nora har fått to tenner! er ikke det rart? syntes hun har vært så bitete og siklete en del dager og tenkte på tenner, men alle sa at nei det er ikke før tidligst et halvt år! den nederste er brutt tydelig gjennom, så ingen tvil. da har hun altså fått dem når hun er 11 uker. mamma sa jeg ikke fikk før jeg var rundt ett år, så dette har hun ikke arvet fra meg, hvertfall.

jaja - natta fra oss, og heiarop igjen for ikm'en din, dotten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...no kjeme snart spiralen inn,so no får me venta litt...hehe=) men eg saknar veldig det å gå gravid....synst det er så spesielt og ei slik stor ære å få bære fram barn,at det gjere eg gladeleg igjen...=)

 

tenner????å jøsses bevares...victoria var 10 mnd, og sander var 14 dager frå året, før han fekk første tanna si...så da er ho tidleg ute...hehe=)bere ho ikkje teke godt tak i puppen og biter...hehe...da er grusomt...victoria gjorde da...sander var eg slutta å amme når han fekk tenner....

 

i dag har me vore på fjelltur...eg,mamma,victoria og emil....og nesten 40 andre....gjekk til ei mark og grilla pølser....fin tur....so no er me slitne...hehe=)var slik barnas turlag tur....

 

i går hadde eg 8 gjester til kvelds...åt gryterett,salat og baguetter....kosa oss masse...så reiste me ut ein tur etterpå...søstra mi satt barnevakt,og når eg kom igjen hadde ho rydda og vaska heile kjøkkenet mitt...då var det ei som var glad gitt...hehe=)

 

men no skal me ete mddag hjå mamma...ha ein fin dag vidare jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Litt travel i dag, men i morgen skal jeg komme sterkere tilbake og skrive litt.... Ikke noe nytt og spennende, men skal nå alikevel klare å skrive noen ord :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kommer noen ord fra meg også... Ser dere har vært skikkelig aktive her. Litt treig for tiden jeg :) Så bra at dere koser dere så masse med de små :)

 

Tantekreket mitt kom et par dager på overtid. Hadde ikke testet fordi jeg skal liksom vente til da og da, om ikke tanta har kommet da, da skal jeg teste. Rakk det ikke denne gangen heller... Grrrrr.

 

He, he. Når du sendte mld til meg Turid, så trodde jeg du hadde sendt den feil med en gang. Tror hjernen ikke var helt med. "Har tante kommet enda. Er så spent. ...." eller noe skrev du. Trodde du ventet besøk av tanten din og gledet deg stort... fnis. Men så etter at jeg lot hjernen fundere litt og før jeg rakk å svare deg (heldigvis)... så skjønte jeg at det var min "tante" du lurte på... he, he. Ja, ja. Denne altzheimeren :) Koselig at du heier på meg :)

 

"Kort" tid igjen til jul ja.. he, he. Tiden flyr!! Blir nok litt ekstra stas med jula i år -lucy-. Må tro lille Nora vil få masse gaver :) Dere får en hver, og ca de resterende 50 er til gullklumpen :) He, he. Må jo bli det gavehavet hos dere Turid med tre små troll!! Vil tro snuppa mi også skjønner litt mer av jula i år, og at det blir mer spennende med pakker o.l... :) Håper det.

 

Så flott at dere hadde en fin tur til Bergen da -lucy-! Og ikke minst at flyturen gikk bra. Ofte at de små kan få vondt i ørene, og da er puppen, flasken, smokken e.l. god å ha. Det skal jo hjelpe å suge når man tar av og lander, fordi de små klarer jo ikke å utligne trykket sånn som vi voksne. Men det virker jo om som sovedukken din taklet det fint :)

 

Jeg også savner å gå gravid. I hverfall siden jeg bare har positive opplevelser med det. Omtrent null plager. Kun de ekstra kiloene, men det er jo ikke plagsomt. Savner å kjenne spark osv. He, he. Og dere da -lucy- og Turid som nettopp har født, og så snakker dere om en til :) Fnis :) Men det tyder jo bare på at dere har det flott og koser dere masse. Så deilig at Nora sover så godt også da, og ikke minst at kolikken har gitt seg masse. Du får være glad du Turid at lille Emil ikke har hatt disse plagene, fordi med to andre småtroll vil jeg tro det hadde blitt slitsomt! :)

 

Nei, ser ut til at vi alle har lyst på en sydentur, så vi får håpe vi får oss en tur alle tre i løpet av 2009. Jeg MÅ ha litt sol og varme jeg altså....! Tror det er fint for små i både Hellas og ev. Grand Canaria. Nå må man vel til Østen får å få knallvær, kanskje Kypros har finvær enda... Snufs. Vil dra nå jeg....

 

Vet ikke om jeg skal mase på sambo -lucy-.. ang. prøven...... men om ikke noe skjer snart, drar jeg til Danmark alene og prøver der... så om jeg ikke skulle bli gravid, så vet jeg at det kanskje er meg... he, he. Nesten desperat her nå ja... Fnis.

 

BABYDIOR nå må du komme innom snart da. Vi dør jo av nysgjerrighet.

Har ikke vært så mye på msn i det siste, så jeg vet ikke om hun er der. Hvordan fikk du vite at hun hadde fått ei jente Turid??

 

Tror nok også Turid får en til før om 2-3 år... Blir for stor aldersforkjell ellers vet du. Nesten en liten attpåklatt... He, he. Skal se at innen sommeren er du på vei igjen Turid :) I hvert fall i løpet av 2009!

 

Oj. Skal si Nora var tidlig ute med tennene ja. Ammer du enda? Snuppa fikk vel tenner rundt 10 mnd. alderen. Huff. At jeg kan glemme det da. Men hun bet aldri (vel to ganger med det var ikke vondt). Og godt var det for jeg ammet jo til hun var nesten 18 mnd. Får håpe Nora er snill og ikke biter da. Gi henne en bitering eller noe å gnage på, fordi det klør sikkert. Ellers får du kjøpt et middel på apoteket som du kan smøre på!

 

Skal si dere er sosiale Turid. (og -lucy-). Synes dere har gjester hele tiden jeg, eller at dere er borte på besøk :) Tror sambo og jeg må skjerpe oss gitt. Vi høres jo ut som de ermittene i forhold :)

 

Meeen, det hadde vært utrolig koselig å treffe dere snart da. Nå som de små er ute og greier. Neste gang Turid er i Oslo, og om hun ikke har det så travelt, så kanskje hun også kan bli med? Vi andre tre Oslo-fruene burde jo også klare å finne en dag :) Må jo bli ettermiddag for min del, siden jeg er den eneste i jobb :( Snufs. He, he.

 

Ble mye bla, bla her nå....!

Nei, klokka flyr. Nå må jeg hjem å hente snuppa i barnehagen. Ha en toppers dag jenter.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

eg fekk melding av babydior på mobilen eg...dagen etter fødselen....så sånn veit eg det....fekk melding her om dagen...ho hadde det så travelt at ho hadde ikkje hatt tid til å vere her inne....lille jenta skal heite Martine...

 

huff...me får nå håpe du slepp å reise til danmark...hehe...men sjønner at du ikkje vil mase på samboeren din...men må kanskje gjere det ,skal det bli fleire nurk på dekan.....ja heier på deg dotten....vil jo så gjerne at de skal lykkest...

ja me må treffest neste gang eg skal til oslo...veit ikkje når det blir men....lover å sei i frå...hehe=)

 

ja no har sander stått opp igjen....som vanleg...pleier hän å gjere kvar kveld...får vel prøve å legge han igjen...han styrer på oppe i sprinkelsenga til emil no.....som står her i stova....

i måro får eg besøk av vennina mi og dattra hennar...det blir kjekt...

 

ellers er det ikkje så masse nytt her.....kosar meg heime med ungane...og er skikkeleg husmor...hehe....men må sei eg gler meg til å komme ut igjen i jobb og...skal begynne igjen i januar...det blir godt...då skal mannen vere heime...=)

 

men no får eg gå å legge meg trur eg...no e grays anathomy slutt og...=)natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ok. Da skjønner jeg. Trodde kanskje det var msn. Jeg fikk aldri somlet meg til å utveksle mobilnummer med BabyDior. Kun deg.... :) Men om du vil kan du jo sende det på pm, så kan jeg sende henne en sms :)

 

Håper ellers alt er bra med dere. Jeg kommer til å forsvinne litt herfra kanskje en liten stund, da jeg nettopp har fått vite at ene søstra mi har fått brystkreft. Det er ingen andre som vet dette enda, da hun får 100 % bekreftelse i dag og vil selvsagt fortelle dette selv..... Kommer nok derfor ikke til å bruke så mye tid her inne, men jeg titter nok innom....!

 

Ha en god helg jenter, så skravles vi igjen. Jeg gir meg nok ikke helt her inne vet du!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp jenter=)

 

så trist med søstra di dotten...håper det går bra....krysser fingrer og tær her=)tenker på deg!! sjønner godt at du ikkje kjem til å vere så masse her....=)

 

Gjekk bursdagsselskapet til snuppa bra????håpar det...sikkert kjempekjekt=)

 

her går det berre bra...i dag reiste victoria til bergen med besta si, for å besøke oldemor og oldefar...ho gleda seg masse...!!Emil sit på fanget mitt her og Sander er i barnehagen...!

I kveld reiser me til Nessane på hytta til svogeren min...så skal eg og søstra mi, + sander og emil til førde på shopping i måro...=)gleda meg masse...kjem til å gå vekk masse pengar..hehe!!!

ellers er det ikkje så masse nytt her......emil er begynna å bli litt kjip om natta...vaken ein 4-5 ganger...det har vore litt slitsomt...håpar det kjem seg snart...!!

men no får eg til med middagen her...mannen kjem tidleg heim...han skal spele fotballkamp.....:/ er ikkje mykje heime.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superkjapt innom for å gratulerer BabyDior så masse med dagen :)

Feir med måte!

Skal få skrevet litt mer i morgen heller. Ikke noe nytt å spennende fra min kant egentlig :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med dagen babydior=) håpa du har hatt ein fin dag....

no har eg nett kommet opp frå badekaret....nydeleg mann....hehe=)

so nå er det senga=) natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

En liten tur innom i dag også :) Har egentlig ikke skjedd så mye spennende i det siste, med unntak av at vi har feiret bursdagen til snuppa da :)

 

Hun fylte 3 år forrige onsdag og det ble feiret med den aller første barnebursdagen. Gikk supert. Var kun en pappa der i tillegg til jeg og sambo, og til sammen var de 6 barn. Skulle vært 8, men en ble syk og ei dukket ikke opp!! Uansett var barna kjempeflinke. De var jo 2-3 år alle sammen. Nesten ingen smuler å støvesuge opp rundt bordet. Ellers så det jo ut som ei bombe hadde blitt sluppet ned på rommet til snuppa og en sti ut derfra og inn i stua..... med leker. He, he. Men det gikk fort å rydde og synes alt var velykket jeg. Snuppa koste seg med masse venner og rot. Stas å vise frem leker og sånn :) Ingenting ble ødelagt heller!!!

I år inviterte vi kun de fra gamle avdelingen hennes. Hun flyttet jo til storbarnavdeling nå i sensommer/høst, og der er de 18 barn. Kjenner ikke noen der enda.... så da tok vi de gamle. Det var stas for alle å leke sammen igjen, da de nå er spredt på 4 avdelinger! Noen er igjen på småbarnsavdelingene, mens andre er delt på de to store avdelingene. Ble et skikkelig reunion :) He, he. De sees jo hver dag, men det blir alikevel ikke helt det samme å ikke tilhøre samme avdeling lenger. Hun fikk masse flotte gaver, og selv om det ble mye penger ut for oss, litt å forberede osv. så er vi veldig fornøyde. Snuppa fikk liiiiitt dyre gaver av oss... Ehhh. Egen 32 tommers TV på rommet. Flatskjerm. Kjøpte først en 22 tommer med integrert DVD-spiller, men den gikk i stå etter 15 minutter. Så da byttet vi til en større TV uten DVD-spiller for 1000 lappen mer, og så overtok hun vår gamle DVD-spiller... og så fikk vi oss en ny i stedenfor... He, he. Soms sambo sa, så har vi kun henne, så da får vi skjemme henne litt ekstra bort. I "morgengave" fikk hun ei dukke som kan snakke, røre på armene osv. pluss muffins med 3 lys... he, he. Var litt av et forundret bustetroll som stakk hode opp av dyna når vi kom inn med levende lys og stooor pakke :) He, he.

 

Ellers får vi håpe det går bra for søsteren min. Kan jo ikke tro eller håpe noe annet. Når man først skal få en krefttype er jo brystkreft ganske "greit", da det er stoooor overlevelsesprosent på det heldigvis. Misunner henne ikke alle prøvene, medisiner osv. hun må igjennom. Huff! Nå som det største "sjokket" har gitt seg litt, så kommer jeg nok til å henge her inne alikevel. Klarer nok ikke å holde meg unna :) I hvert fall så lenge alt går bra med søsteren min!! :) Ingen grunn til noe annet :)

 

Håper alle turene som Victoria, og du og gutta har vært på var velykket og at alle har kost seg, fått shoppet osv. :) He, he. Håper ellers at Emil roer seg litt om natten igjen. Er sikkert bare for en periode får vi håpe :) Godt du kan slappe litt av på dagen når barna sover da, OM de velger å sove noen lunde likt :)

 

Håper ellers at du fikk feiret dagen din i går BabyDior. Og -lucy- må også komme innom igjen snart :) Håper alt er bra med både Nora og Martine jenter :) Og lille Emil, Sander og Victoria :)

 

Klemmis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Er bare innom for å oppdatere dere litt, da tantekreket kom som vanlig hun vet du. Ikke overrasket egentlig, siden vi begge har vært syke, og jeg er det enda. Ikke form til sånn dere vet da vet du :)

 

Skal prøve å få skrevet litt senere i dag. Om jeg ikke rekker det, får dere ha en god helg. Reiser hjem i dag, da vi skal feire gullbryllupet til mine foreldre i helga. Hjelpes.... :)

 

Klem til alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.....!!!

Så kjipt med tantekreket dotten....nå får du jammen sjå til gjere noko så det blir spire.....

No har eg nett gitt emil ei flaske med litt graut i....skal legge victoria og sander snart...Godt å få dei i seng...hehe=)

Emil var kjip i dag når me skulle ut å gå trille tur...vart berre skriking så eg måtte gå heim...får prøve igjen neste gang...trur han var varm og overtrøytt...har sove veldig lite i dag...så trur han ser fram til å komme i senga ...hehe=)

 

Gullbryllup ja...så koseleg....foreldra mine hadde sølvbryllup i sommar...=) Og svigerforeldra mine har vore gift i 38 år i desember....

 

Elles er det ikkje så masse nytt her...har fått lagt fram rapporten om kva dei må spara etter terra skandalen...og ser litt mørkt ut for jobben til mannen min....så me får sjå kva framtida bringer....e litt kjipt men...sånn er det berre....

 

men no er emil utolmodig her...så får ha han i senga...

 

 

ha ein fin kveld jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter -endelig!! puh, da var den en stund siden, har vært så mye de siste ukene. men allerførst, dotten, så forferdelig trist med søstera di! det er min store skrekk, at det skal skje med meg eller noen jeg kjenner. selv om som du sier, det går bra med de aller fleste - så er jo usikkerheten og behandlingen så vond. trøstende klemmer fra meg! også tranta oppi det hele, neineinei! men høres ut som den lille familien er god til å kose seg no matter what - men det supre selvskapet og de gavene! snuppa har jammen mye mer fancy tv enn det vi har :)

vi har reist så masse de siste ukene, bergen, bodø og sørlandet. har vært veldig koselig, gira besteforeldre over alt, 1.barnebarnet på begge sider. men deilig å være hjemme litt nå. jeg har frist på en artikkel jeg har sagt ja til å skrive neste uke, så prøver å jobbe med den når mini sover på dagtid, ellers har jo nesten alle venninnene mine babyer nå, så blir masse besøk, kafeturer og turgåing. fy søren tida flyr!

turid, i min vanlige anti-solidariske stil - godt å høre at emil også kan være litt trøblete - vi sliter nemlig med akkurat det samme! snupi har vært så grei å legge og ALLTID sovet godt på natta (etter de første sjokkerende ukene), men så bestemte vi oss for å bytte ut vuggen med en søt seng, og da ble det balluba. var så lei den vuggingen, men da sovnet hun alltid uten grining. nå er det blitt så styrete å få henne til å sove, både på dagen og kvelden, og hun våkner nå også mer på natta :(

har lest på nettet og i bøker, prøvd alle mulige tips, men - typisk nok, kanskje - funker det ikke på mini. ser ut som om hun tror hun må grine seg i søvn. vi har laget så koselige rutiner og greier, men når vi starter med dem på kvelden (før hun er overtrøtt men trøtt nok, tror vi hvertfall) begynner hun å sutre med en gang - skjønner hva osm kommer. det tar ml 10-40 min med grining, sutring og kaving før hun sovner. det er kanskje ikke så ille, men ganske pyton mens det står på, likevel.

er dette noe som gir seg igjen, en fase? det er liksom det vi håper på.... går hvertfall ikke tilbake til vuggen, får stå løpet ut.

det var langt fra min babyverden - nå er jeg så spent på å høre om lille martine! kan ikke du si hun gi oss en rapport, da, turid, du som er i litt kontakt med henne?

klemmer herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter....

 

Her kommer noen ord og et lite pip fra meg også! Har ikke skjedd så mye nytt og spennende fra min kant.

 

Til helga skal vi ha besøkshjemgutten vår, da det ble forskjøvet fra forrige helga, da jeg var hjemme i gullbryllupet til mine foreldre, så det blir nok en livlig helg vil jeg tro :) Men de er nå glade for å se hverandre, selv om det blir litt krangling også :) Har ikke store planene denne gangen, men blir nok forholdsvis rolig. Tror det er meldt pent vær også, og det er bra slik at vi også kan være mye ute.

 

Ellers så vet jeg fortsatt ikke noe mer om min søster. Hun har vært til nye prøver, og dessverre var kulen mye større enn først antatt, slik at de ikke kan operere enda. Hun må igjennom cellegift og stråling først, for å stangnere veksten og ev. forminske den. De tror hun kan ha gått med dette i mer en ett år, så vi får bare krysse fingrene for at alt går bra fremover!!

 

Ellers får vi håpe mannen din ikke mister jobben da Turid. Det hadde vært surt!! Takket være noen idioter som sitter å leker med skattebetalernes penger, så går nesten kommunen konkurs og flere uskyldige mister jobben! Huff!

 

Skjønner dere har vært mye ute å reist -lucy-... :) Koselig det da. Skjønner godt besteforeldrene "krangler" om barnebarnet sitt :) He, he.

Har du fått skrevet ferdig artikkelen du skulle da? Lykke til i hvert fall!

Det er jo bare så koselig å kunne dele permisjonstiden med venninner med baby også da. Mye felles å prate om, og ikke minst noe tid å slå ihjel :) He, he.

 

Ellers hvordan går det med søvnen til de små? Skjønte at både Nora og Emil slet litt for tiden!

Når det gjelder å flytte de fra vugge til seng, så er det en ganske stor overgang. Senga er jo såååå stoooor i forhold til vugga, så det lønner seg å legge noe rundt de små, pakke de litt godt inn, så føler de seg tryggere. Husk de er jo vant til å ha det trangt fra magen o.l. Vi får håpe det bare er en fase for både Emil og Nora, og at de snart igjen sover godt og ikke plager mamman og pappan sin :)

 

Ha en toppers helg jenter, så skravles vi!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere snupper=)

Her går det berre bra....no sit eg og slapper av i sofaen med eit glass med cola...ja..fyfy..veit det...hihi....

ellers er alt berre bra her....var på 3 mnd kontroll med emil på onsdag...då var han 8450 g og 65 cm...så ein veldig stor gut...kor store var nora på 3 mnd kontrollen????

i måro er sander 1.5 år.....så blir stor gutt han og....hehe....men broren tek han snart igjen på vekta...hihi=)

i dag har me vore ute og leika i regnet....då storkosar ungane seg...=)

 

Ellers er det kjipt med jobben til mannen ja..men me veit ikkje enda kva som skjer....blir bestemt i midten av november trur eg....

Gjekk det bra med besøkshjemgutten deres eller??fant de på noke spennande i helga????dei kosar seg vel med kvarandre kan eg tenke mg....

ellers lyt me snart høyre med babydior og vesle Martine synst eg....=)har ikkje snakka med ho i det siste....ho kjem vel inn når ting fekk på plass...

 

korleis går da med Nora då lucy-???er ho begynne å roe seg i senga si???eg har ikkje skifta til seng enda til emil....men tenkte å gjere det snart...driv og malar rommet hans, så tenkte han snart skulle få flytte på eige rom....han skal ha ei seng på rommet sitt som eg kan bruke til overnattingsgjester tenkte eg.....

ellers er rommet hans i ein slags kvit farge..heiter sesam, så skal det vere limegrønne lister....limegrønne gardiner med bamser på ...hehe=) mora er veldig gla i limegrønt...så strikker eg limegrønt sengeteppe til han=)

 

men no skal eg hoppe i køyen tenkte eg.....få meg litt sjønnhetssøvn=)

kos kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp igjen...=)

 

ja på tirsdag vart sander dårlig....var i barnehagen..eg var på tur til førde...så ringde dei frå barnehagen,så bestemora måtte hente han...hadde 30 i respirasjon(normalt er vel 15 trur eg)faren kom heim i 4 tiden, og reiste til doktar med han..og rett til førde på sjukehus med ambulanse....når han kom inn i førde hadde han nesten ikkje oksygen inntak i det heile tatt...skikkeleg ekkelt...fekk inhalasjon med astma medisin...kom seg med ein gang...heldigvis...var der til onsdag med faren....fekk inhalasjonar anna kvar time....kom heim i går kveld og får nå medisin morgen og kveld....er heldigvis mykje bedre....og er aktiv,ete og drikke godt....

trur eg aldri har vore så redd i mitt liv.....men det ordner seg nok til slutt...

 

det var mi veke...=(

korleis går da med søstra di dotten????

og no babydior må du snart gi eit pip frå deg her....!!!

 

ellers er da ikkje så masse nytt...ei vennine fekk ein gut i går.....3460 g og 49 cm.....så var ikkje store karen,...hehe=)

 

men no vaknar emil her så eg får gå å hente han,,,,,

klem klem jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

 

Skal si Emil har blitt en stor gutt ja :) He, he. Husker ikke hva snuppa var jeg, men ikke mye mer enn 5-6 kg i hvert fall! Og brukte str. 56 i klær :) Men du har vel kanskje fløte i puppene, og da blir de jo gode og runde :)

 

Vi får håpe mannen din får beholde jobben. Ikke bare bare å få seg en jobb der oppe kanskje? Nå husker ikke jeg hva han drev med, men småstedene har jo mindre utvalg på jobber, og de stillingene som er attraktive går gjerne i "arv", og ellers tviholder folk på dem til de avgår med døden :) He, he.

 

Ellers var helga vår forholdsvis stille og rolig. Vi hadde jo flott vær med sol og 15 grader på lørdagen. Søndagen var litt kjøligere, men fortsatt sol og fint mye av dagen. Barna lekte, kranglet og alt var som vanlig :) Vi gjorde ikke store sprellene. Var kun i nærområdet og lekte, men barna koste seg nå i hvert fall!

 

Huff og huff og dobbel huff. Stakkars Sander da. Enda godt det gikk bra. Håper han blir helt frisk. Har han astma?? Skikkelig skummelt, og det å få i seg så lite oksygen heller er slett ikke bra. Stakkars, stakkars liten. Skjønner godt du ble skremt. Var du i Førde hele tiden, eller kom du deg hjem mens han var på sykehuset??

Masse god bedring til lille!!

 

Hvordan går det med oppussing osv. da??

 

Ble mye spørsmål til deg nå Turid, men de siste innleggene var jo fra deg :)

 

Ellers fikk jeg ikke snakket så mye med søstra mi siden forrige sykehustime, da hun ikke var alene når jeg ringte (var på jobben). Men vet i hvert fall at hun skal begynne med cellegift til uka. Skal besøke henne på søndag, da nevøen min også har bursdag i helga, og vi skal ha voksenselskapet på søndagen.

 

Ellers blir helga for min del veldig travel. Skal besøke ei ekskollega fra fredag til lørdag. Bursdagselskap på lørdag til en gutt i barnehagen, så videre til Moss til tremenningen min, hvor vi skal overnatte fra lørdag til søndag. Så er det tilbake til Oslo hvor vi skal i bursdag til nevøen min. Puh! Mye reising hit og dit og liiit slitsomt, men vi overlever nok det også. Er bare jeg og snuppa som skal ut å farte, da sambo skal jobbe delvis i helga!

 

Ha ellers en flott dag og helg. Vet ikke om jeg rekker så masse mer innom denne uka :) Det er ellers enda en stund til ikm, og ingen store forhåpninger på klaff. Hadde vel EL i helga, og da var vi opptatt med barn og det ble liten tid og overskudd til noe mer :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-heisan

veit ikkje heilt om eg har fløyte nei....får flaske i tilleg,men no vil han ikkje ha flaska lenge....da er litt kjipt..men eg lurar på om han har vondt i halsen.....er litt forkjøla og er veldig uroleg om natta....

 

Mannen min er rektor å ein skule i ei lita bygd...og nå skal dei slå sammen rektor stillingane så får tiden vise om han får den jobben eller om han må gjere noko anna.....

 

Ja da var ikkje noko kjekt...Han har fått diagnosen forkjølselsesastma....så går på medisin no....Eg var ikkje i førde nei..reiste ned igjen for Emil var så uroleg..så Jarle var der med han heile tida....har holdt han heime frå barnehagen i går og i dag....men han er bedre i dag...veldig snørrete men....

 

Oppussinga går ganske bra...har malt alle veggene no, så skal me male listene limegrønne...også er det å legge golv,så er romme ferdig....får sjå om eg får malt litt lister i dag....mannen kjeme heim i 12 tida for å avlaste eg litt...for eg er så sliten....orker snart ingenting,og griner heile tida...men det går vel over tenker eg....!!

 

 

Da blir ei travel helg for deg dotten.....må du ikkje bli heilt utkøyrt du og....me skal berre slappe av i helga....neste helg blir travel hjå oss....då skal me i bursdag til ein kamerat av victoria og så skal me på fotballfest.....

men no får eg gjere noko her i huset...hehe...=)

ha ein fin dag jenter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere kjære nettvennene mine :) det er tøffe tider for noen og en hver, skjønner jeg! allervest selvfølgelig for søstera di, dotten, når man tenker på det blir jo klaging over lite søvn litt rart, men likevel...

kjenner meg igjen, turid!! er også veldig trøtt for tida, og litt oppgitt, blir bare surr med denne søvnen til snuppa - funker det på nettene klusser det seg til på dagen og vice versa. holder hodet over vannet, men så har jo vi bare en unge, også, da... over 8 kg på emil, vau!!! nora veide 5,6 da ho var 3 mnd, 6,2 nå. det er noe surr med maten til nora også - eller magen - hun spiser så veldig lite til tider. dro på hs med ho på mandag, da hadde ho verken sovet eller spist på flere døgn, føltes det som, og var bekymret for vekta, men det var helt perfekt, helt på streken hun skal følge. helsesøster kunne ikke forstå det, hun så et av hennes måltid, som varer i ca 15 sek så er det over (har bare ett-tre gode, lange måltid i døgnet, i tillegg til to-tre kjappe). men så bæsjer hun bare annenhver uke, så må nyttegjøre seg det lille ho får i seg godt... det rare er at jeg har masse melk, det fosser ut så hun blir helt overveldet og må derfor drikke veldig fort. prøver å pumpe ut litt først, funker av og til så ikke. what to do??? er litt på go with the flo-stilen nå, synes alt av rutiner og løsninger bare forskyver seg og endrer seg hele tida. vi tenker også på å få henne på eget rom, men da ryker gjesterommet... og tenker på grøt på kvelden, men hs trodde ikke det ville hjelpe. må få fart i systemet hennes med svisker, det hjalp sist, også skal ho til fysio igjen pga stiv i nakken, om 2 uker, håper det hjelper.

puh akkurat nå er jeg litt glad for at jeg skal beg å jobbe over jul, da blir jo mannen min hjemme også kan jeg tilpasse min jobbing hennes søvn og få sovet litt mer selv - og brukt hjernen på en litt annen måte igjen, savner det, jeg.

når hun våkner nå skal vi en liten tur ut på grunerløkka for å kjøpe grav-test... sprøtt, tror egentlig aboslutt ikke jeg er gravid, men har vært så øm i puppene (selv om jeg pumper de og ikke har melkespreng), hun vil jo ikke drikke melka, har vært litt kvalm og trøtt sånn jeg var når jeg var gravid i beg. MEN - alt dette er sikkert bare fordi jeg er trøtt, men må bare vite, orker ikke gå å lure. har ikke kjent noe i magen, og det ha jo vært hovedsymptomet ellers.

jjaja jenter, ute skinner sola - håper vi kvikner litt til igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ....så spennande....no er eg så spent på restultatet lucy....no må da ikkje gå så lang tid før du kjem inn igjen og fortel resultatet av testen......så morro om det hadde klaffa for deg....igjen....

så var det berre dotten då....håpa da klaffa for dekan og sjølv om da ikkje er så kjekt kosestunder når ein har besøksgutten der.....da sjønnar eg godt....

 

no sit eg og ser på løvebakken...emil sovna endeleg....lot han berre skrike litt,så sovna han.....heldigvis....kvar kveld må me bere han i søvn....og da er slitsomt....

 

er så spent eg ....hehe=)men no får eg logga av og v litt m mannen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...