Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

om graviditetstesting og brudekjoleprøving ::)

men først, turid, så skummelt med emil og mulig epilepsi! håper det går bra med dere alle, og at dere får noen flinke og ikke minst hyggelig folk som utreder og behandler!

så må jeg bare si at jeg skrev et kjempelangt innlegg her i forrige uke, men så forsvant det for meg da jeg skulle lage. ble så motløs at jeg ikke orket skreve et nytt. men nå kommer det!

først til testing, nei, ingen spire i magen, puh!! det var nok en uslåelig kombi av influensa og at systemet mitt er igang igjen. fikk mensen forrige lørdag, og da ble jeg faktisk lettet. hadde vært så UTROLIG dårlig, med høy feber, masse vondter i kroppen, kvalm, ingen matlyst og INGEN krefter i 3-4 dager, og tenkte etterhvert at dete må være noe mer/annet enn graviditet. og det var det jo. å være så dårlig ga meg nok en liten realitetsorientering av hva en ny graviditet kan innebære, og jeg merket da at det er jeg IKKE klar for enda. nå nytes nora i fulle drag, og ikke minst det at jeg er alene med kroppen min, på jobb og har en baby som sover på natta MAX i et par mnd til før vi prøver på nytt igjen.

Så til det gøye! i helga var den store brudekjoleprøvingen! hun forloveren som bor "hjemme", kom til oslo og den andre, pluss toastmaster og ei god veninne til var med og vi hadde en SUPER dag! en gigantisk hold-in strømebukse var kjøpt inn for anledningen, jeg hadde pyntet og sminket meg og fløte meg klar for oppdraget (hadde nesten kommet over tanken at dette skulle skjedd for 10 år siden minst, da brudekjolle og drømmebryllup hadde en litt annen plass i hodet mitt enn det ahr i dag...). på fredag ruslet jeg litt rundt i designerbutikker på grunerløkka med nora, og da dukket DRØMMEkjolen plutselig opp! jeg kjøpte ikke den da, men var nesten sikker på at jeg hadde funnet kjolen, selv om jeg ville prøve brudekjoler også på lørdag. vi startet dagen med champagnelunsj ute på løkka, så deilig, og var ganske brisne da vi troppet opp til prøvetimen i brudesalongen. jeg prøvde haugevis av kjoler, var så gøy og jeg følte meg så fin!! fant en fantastisk en, men var likevel i tvil pga den andre fine kjolen jeg hadde sett dagen før. så da prøvingen av over dro vil til den butikken, jeg hoppet inn i kjolen og merket igjen at DETTE er kjolen for meg nå. de andre var ganske enig, selv om de hadde forelsket seg i en av brudekjolene. jeg endte likevel opp med denne kjolen, en nydelig 50-talls inspirert kjole i lys champagne med brokadeliv, tyllskjørt og veldig fine silkebroderier i overdelen. Jeg følte meg som en prinsesse, og også at denne kjolen passer supert til sånn bryllupet vårt blir, ute, med bryggedans og et ekte sørlandssommerbryllup. Nå gleder jeg meg så!!!

ellers er nora syk for forhåpentligvis siste gang i vinter, hoser til hun spyr og er skikkelig klein. siden jeg jobber, tar min kjære henne på natta og det er utrolig deilig! jeg koser masse med henne på dagen og hele ettermiddagen og kvelden, og får da nesten ikke dårlig samvittighet overfor henne for at mamma ikke er der på natta - pappa er jo så super :)

det var alt for denne gang, nå må jeg jobbe!!

klemmer fra sommersola på østlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Ja sit og venter på innkallelse til Førde,så får me håpa dei finn ut kva det er for noko.Han har ikkje hatt anfall på 1.5 veke...'

 

Då var det vel eigentleg like greitt at det ikkje var spire i magen...Bra ein får ein sånn opplevelse,så ein ikkje hopper i noko som ein ikkje er klar for...Heldig er du i allefall som har ei snuppe som sover om natta(til vanleg) emil er sikkert vaken 8-10 ganger for natta.og da er ganske slitsomt...!!

 

Elles ligg eg strak på sofaen med spysykje..Spydde 5 ganger i natt,men i dag har eg berre brekt meg,og komme opp magesyre og skum...Har ikkje noke å få opp,og da e svært ubehageleg...!!

Håpar berre ikkje ungane blir smitta av dette og...Eg har nok blitt smitta på jobb,der pasientar og ansatte har lege i ei veka no..Heldigvis har eg fri heile veka....

 

Åå..so fantastisk morro med brudekjoleprøving..EG huskar da var ein stor dag og ein knallmorro dag,då eg fant min,...Eg hadde med meg forlovaren min,og kona til forlovaren til mann min...!!

Når er den store dagen då Lucy????Du blir nok ei fantastisk fine brud...Høyrest ut som ein knallfine drømmekjole du har funne deg!!!

Bryllupsdagen er ein heilt fantastisk dag....Berre gled deg MASSE=)=)=)

no skal eg finne sofaen igjen tenker eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Då var det faktisk 1 mnd siden me har skrive her inne,so eg får skrive noken ord eg=)=)

 

I dag er Emil 10 mnd,og eg ska på kontroll om 30 min =) spennande å sjå kor stor han e blitt...!!

Elles har me feira 2 årsdagen til Sander,som var den 13 april.Då hadde me selskap ...Emil hadde eit lite uhell,...han stod på kne ved verandadøra,så vart den opna frå utsida...så datt han ned,og traff dørstokken..So han har hatt eit blått fint auga...heldigvis ser han bra ut no!!!Så på søndag,så velta han kaffikanna over seg...så han har eit stort brannsår på venstre låret...Var ikkje noko kjekt å sjå at han hadde so ilt...sette han i vasken med kaldt vatn...så nå han han fucidinkompresser og kompresser på foten....!!

 

Elles har eg gått ut igjen i permisjon..hadde igjen 6 veker,så dei tek eg no..så skal eg ha litt ferie osv.så då skal eg jobbe 14 dager i juni,så skal eg ikkje på jobb før 20 juli...da skal bli godt=)

 

på tysdag var eg på shopping på voss...godt å komme seg litt vekk..Mannen er i skottland på noke skulegreier,så eg er aleine med ungane..Har rømt til mamma i går,vere her til i morgo...so får me vera heima litt og tenker eg=)=) Er da noke nytt på austlandet då??eg kjem nok til oslo i juli ein gang...mest truleg løpet av veke 29....Har ikkje bestemt kor lenge me skal vera enda....

Nærmer det seg den store dagen eller Lucy???gud kor spennande...Gler deg...Da e ein fantastisk dag=)=) skulle gjerne gifta meg om igjen,(med samme mann då) berre for å få den fantastiske dagen=)=)

 

men no får eg gjere emil klar for kontroll her=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! var sjokkerende lenge siden nå! ser ut til at det er du og jeg igjen her, nesten, turid. lenge siden noe fra babydior, var innom her kort for en stund siden, og dotten er kanskje veldig veldig lei alt som har med graviditet å gjøre??

går voldsomt for seg med emil for tida!! er vel sånn med gutter :) nora er veldig typisk jentete, ser det ut til, ligger og piller og piller og piller på ting på gulvet, på magen, kan absolutt ikke sitte og er ikke så interessert i å komme seg rundt heller. for tida er det å bla ett og ett blad i bøker med tynne blad favoritten. vittig å se de små fingrene, tommel og pekefiner som jobber og jobber. Men hun kommer seg hvertfall fremover nå, da, i soldatstil, løfter ikke magen foreløbig. treg motorisk som mamma'n :) Men så søt så søt når ho setter igang med trikse-reportoaret sitt, som består i å rynke på nesa, vise hvor stor og så løfte noe opp foran øynene og leke borte-titt-tei :) hun synes tydelig selv at hun er den flinkeste i hele verden til å gjøre disse triksene :)

tenk at sander er 2 år - husker i beg når vi beg å chatte, da var han 7-8 mnd, ting har virkelig skjedd siden da!!

Vi utsatte jo prøvinga litt, men nå lurer jeg likevel på om det kan ha skjedd noe forrige gang. telte litt feil i forhold til el og tenkte ikke vi trengte beskyttelse, kom på etterpå at det var på dag 13 og likvel ikke umulig. nå synes jeg jeg er både kvalm, har stikkinger og vondt i korsryggen. tror jeg er notorisk til å kjenne etter hva som skjer i kroppen når jeg teoretisk sett kan være gravid - spørs om ikke dette skjer hver mnd men at jeg ikke merker det ellers...

uansett, vi beg med ordentlig prøving neste rundt og håper da veldig på mars-april bebis :)

den store dagen er 22 august, og jeg gleder meg SÅSÅSÅ!!! beg å få ting på plass nå, tror det blir fantastisk, skal fortelle mer senere.

Vi skal være en del i oslo i sommer, så vil gjerne treffes hvis vi er her. må få med oss dotten også, og babydior, hvis hun stikker innom.

Jeg vil også på shopping.... :)meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg kommer innom i morgen en tur å skriver litt jeg, om jeg får tid. Intet nytt her egentlig :) Har ikke vært innom på lenge. Kun tittet kjapt, kjapt innom... :) Min stoooore dårlige samvittighet gnager til stadighet. Vil IKKE miste kontakten altså.

Håper på et treff snart. Er jo så deilig akkurat nå :) Skriver mer i morgen jenter!!

 

Klem, klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei og hopp!

 

NÅÅÅÅ er det lenge siden sist altså. Huff og huff. Fy skamme meg. Har ikke vært noe særlig inne og lest en gang. Var bare såååå lei. Sorry altså!!

 

Så spennende da -lucy-. Er du gravid nå da??? Om du skulle være gravid nå, så må du nok legge ut drømmekjolen din litt foran vil jeg tro :) He, he. Men det gjør jo ingenting. En gravidemage er jo bare så søtt :) Skjønner jo at dere har gifteplaner, og får bare gratulerer så masse og lykke til frem til den store dagen (OG etter selvsagt). Får satse på en spire i løpet av hvetebrødsdagene da,om dere ønsker en aprilbaby!

 

Her har intet nytt skjedd som vanlig. Gidder ikke å telle pp-er lenger heller, men må minst være i pp 35. Har liksom mistet litt piffen for dette, men "sørger" nok over at vi ikke makter å lage et søsken til snuppa.. Huff og huff.

 

Vel, vel.

 

Ellers er jo påskeferien vel overstått, he,he. Men mye av den ble tilbrakt inne med en liten prikkete påskekylling. Snuppa fikk vannkopper så nå er i hvert fall den biten over.

 

Ellers har vi sagt opp besøkshjemgutten vår (hadde han i over ett år da), så enn så lenge blir vi ikke besøkshjem, men mulig vi tar på oss et barn mot høsten igjen. Var jo kjempekoselig (men litt slitsomt også), men det frister til gjenntakelse :)

 

Og så har jeg nettopp kommet tilbake fra én uke på Mallorca. Var sååå deilig. Jentetur uten barn!!!! Første turen uten snuppa, og før har jeg kun vært borte én natt i hele hennes liv, så det var jammen på tide! Var jeg, en ekskollega og en kollega (jenter), og vi storkoste oss. Var en rolig tur med strandtjeneste/soling hele dagen, ut å spise på kvelden og skravling på verandaen hver kveld etter mat med Sangria/øl. Ikke ut på disco eller noe, bare en skikkelig pensjonist tur :) He, he. Var så deilig. Bare synd jeg sov sååå dårlig. Vondt seng osv. så den utsovingen som jeg trodde jeg skulle få uteble, men turen i seg selv var topp. Det store unntaket var alle disse fæle, støyende, fulle og småvulgære brittene. Fysj og fy. Er det mulig å gjøre såååå mye ut av seg?? Puben dagen lang, synging/skriking konstant, tv på full styrke med fotballkamper selv på mange restauranter osv. Kan de ikke like gjerne bli hjemme da? Nei, det var veldig negativt, men det overskygget ikke kosen på stranda og kveldene på verandaen for det da :) Men anbefaler ingen barnefamilier å dra dit. Ev. dra så til Alcudia... Vi var på Magaluf/Palma Nova og det UTENFOR høysesongen. Enda var det ille der. Lurer på hvordan høysesongen er.......? Må jo nesten slå Ibitza.....! (Og der har jeg aldri vært. Kun sett det på tv.).

 

Akkurat nå har jeg fått svineinfluensaen også... he, he, .... i hvert fall forkjølelse, så formen er heller laber. Men jeg er da i det minste BRUN :) Og det er jo så deilig. Har fått litt sommer. Sånn det ser ut utenfor vinduet her akkurat nå (det regner vannrett) så er det ikke mye å rope hurra for. Håper dette er været som var fryktet til 17. mai og at finværet står i kø like bak :) Jeg vil ha sol, sol og sol :) Ellers blir det innedag i år. Orker ikke ut å fryse som i fjor!

 

Ønsker dere ellers alle en kjempekoselig 17. mai. Skal bli flinkere til å skrive litt nå og da, og ikke la det gå såååå lenge mellom hver gang. Tenker på dere ofte, så har litt dårlig samvittighet :) He, he.

 

Jeg har ferie i ukene 29, 30 og 31, og blir i Oslo i hvert fall et par av dem, så håper det klaffer slik at vi kan ta et treff :) Hadde vært superkoselig. Snakket om dette i et par år snart nå... he, he.

 

Kos dokker snupper, så skravles vi :)

 

KLEM!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppene mine=)=)=)

 

So utrule kjekt med syden tur...da har eg lyst til og...!!eg får ta meg ein tur til neste vår tenker eg..!!=)=)

 

Her i bygda har da vore ei veldig spesiell veka.I helga omkom ein ungdom i den ulykka i tunellen i Odda.22 år gammal. Kjende ikkje han personleg..men kjenner mora,brødrene og søstra...Er utrule trist,tragisk og urettferdig...Har vore felt mange tårer siste tida...

Tragisk når slike ting skjer,med så unge mennesker....

 

Svineinfluensa ja....me får tru dan helde seg unda oss...sjølv om han visst nok e kommen t landet...!!

 

Men LUCY...e du gravid???så utrule spennande...!!eg og mannen diskuterte da her om dagen, at me vil ha ein til om noken år..eg kunne tenkt meg å begynne å prøve til neste vår,men han vil vente enda eit år...så får me sjå kva det blir til....!!e jo på ein måte greitt å spre da litt og,så eg får tid til å slappe av,og kosa meg max med dei 3 trolla me har fått...=)

Emil krype rundt her,...går når han skubber ting framfor seg...Så er vel ikkje så lenge før han sleppe seg...!Tenk no er han og Nora snart 1 år...tida går so vanvittig fort...vinner nesten ikkje å følge med...!

 

Me kjem sikkert til Oslo i løpet av veke 29 i sommar...Da e siste ferieveka mi....Då blir det kanskje nokon dagar på Gol,eller hjå bror til mann min på Maura...Me har ikkje heilt bestemt oss enda...!!Så blir da noken dagar på Bleikøya...Då må me få til eit treff damer...I`m in!!

 

Her er det sol og fantastisk fint ver...Blese litt...Etterpå skal eg og Emil ut å luke i hagen..Begynte før i dag,men vart avbrutt av eit besøk hjå frisøren...=)=)

Må lage det fint til 17.mai, for toget går forbi huset vårt..så da er det greitt at da ser fint ut=)=)=)=)

 

Men no får eg rydda litt,også får eg og han hoppe i kledna og komme oss ut å gjere noko=)=)

 

Ha ein fin dag snuppene mine=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, der var du igjen ja :) Måtte hurtiglagre her i sted, og rakk ikke å spørre hvordan det gikk/går med Emil ang. ev. epilepsi!! Håper det ikke er det altså.

Huff. Leste at han hadde vært litt uheldig før i vår også, med både knall og fall og brannsår. Huff. Stakkars liten!

 

Ja tenk at disse små rakkerene deres er snart 1 år!! Hjelpes!

Hadde vært supert om vi klarer å treffes til sommeren. Vi er hjemme enten uke 29 eller 30... (håper 29 da slik at vi kan treffes), da sambo og jeg skal ha en felles uke hvor vi skal på Kaptein Sabeltann show med snuppa. Hun vet ikke noe enda da :) Blir gøy.

 

Ellers skal vi på Walking wiht Dinosaurs i november tror jeg det var. Så reklame på tv, og det så så kult ut. Spurte om hun turde å dra og jada det turde hun. Så får vi se når vi kommer dit da. Vi sitter i hvert fall ikke nærmest, så vi får håpe det går greit. Ble over 1200 kr for oss tre... så surt om vi må gå midtveis i showet!! Hjelp!

 

Hei då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dei trudde ikkje da var epilepsi....men følelsesmessige anfall....han blir rett og slett så lei seg,eller så redd(alt etter som) at han skrik til han besvimer....har hatt 3-4 anfall etterpå og...

Ekkelt....

Ja har vore nok uhell no....sander gjekk nett på medisin for brannkoppar..og no har han fått utslett fordi han ikkje tålte medisinen...hehe.....

 

Ja hadde vore veldig morro å møtast dao....du får overtale sambo til å vere i oslo då....=)

Høyrest kjekt ut med Walking with dinosaurs...kva er da???

 

I helga skal me prøve å slutte med amminga...mannen skal ta han heile helga,og eg skal jobbe...så får me håpe det går bra...eg gir han litt vanleg melk no,so tenkte å begynne å gi han da i staden for pupp..Eg skal bort ei heil helg i juni,så vil ha slutta til des....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bare kjapt innom... :)

 

Walking with dinosaurs er et show i Oslo Spektrum i oktober/november. Følg litt med på tv.. så ser du sikkert reklame.

Det er dinosaurer i reell størrelse som har et eller annet show. Det er vel en blanding av dyr som er elektronsike og noen styres sikkert av mennesker innvendig... Ser i hvert fall veldig stilig ut på tv. Håper det er sånn i virkligheten også.

Håper ikke snuppa blir redd i hvert fall og at vi sitter greit så vi ser godt :)

 

Bra det ikke er epilepsi da :) Det at han får anfall får vi bare håpe han vokser av seg. Lykke til med ammeslutt. Det går sikkert greit så lenge pappan stiller opp og tar seg av den biten... Pappan har jo ikke pupp, så da får suttekoppen/flaska være bra nok :)

 

Ha en god kveld jenter. Skravles!!!!!!!!!!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dytter litt på innlegget vårt så det ikke forsvinner for langt ut :)

 

Da var en laaaanghelg over, snufs, men det var deilig med langfri. Hadde planleggingsdag fredagen i barnehagen, så jeg tok meg fri fra jobb!

Har ikke gjort så mye, men i går grillet vi og koste oss masse. Deilig.

 

Ellers har vi ryddet bort babyvong og trille, så nå er babyperioden over for godt... for snuppas del i hvert fall Vognene har stått der å samlet støv leeeenge nå, så var sannelig på tide. Hun måtte prøve både baggen og selve vogna før vi ryddet den bort. Hun ønsker seg fælt en rosa baby, men en lillebror går vel det også. He, he.

 

Så vi får håpe vi klarer å oppfylle ønsket hennes før vi selv må trilles rundt :) Fnis!

 

Håper alt står bra til med dere jenter!

 

Klem, klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir denne en bitte liten dytt før jeg skriver noe mer etterpå :) Lettere å finne igjen :) Slipper å lete side opp og side ned en gang til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg nyyyter det flotte været og har fått bruna kroppen litt i et par dager. Hadde jo litt grunning fra sydenturen så skulle ikke så mye til for å få litt farge igjen. Jeg pleier jo å bli blek igjen etter en ukes tid, men har nå tatt litt betakaroten og det ser ut til at det har "holdt" litt på brunfargen gitt :) Og nå etter to dager er jeg nesten like brun som når jeg kom tilbake fra Mallorca. Er så deilig med litt farge og slippe å gå rundt grå/hvit/grønn som jeg pleier :) He, he.

 

Håper alle koser seg med sine små, og at dere også nyter finværet :) Regner med at de minste går på egenhånd snart og må passes litt ekstra godt på for tiden :)

 

Har ikke så mye spennnede å skrive om for tiden. Har vært mye hjemme og lite nytt og spennende har skjedd. Som skrevet så koser vi oss ute i sola og snuppa nyter to plaskebasseng som hun kan hoppe i mellom og jeg ligger å koser meg med ei bok. Sambo er en del inne da han ikke orker sol... he, he. Men han kan sitte i skyggen og bli brun, og jeg må ligge i timesvis å slite for litt farge, så han kan bare holde seg inne!!!!!!

 

Nå -lucy- har du en liten spire på gang?? Like spent denne gangen :)

 

Ha ei fortsatt flott Pinse jenter :)

 

Klemmis!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, må bare si det...denne tråden var laaanng..og mer enn et år gammel..flinke dere er å skrive..

Ikke på tide å starte med en ny en? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er kjempeflinke - takk for det, fantasy :) det synes vi også!! Så allerførst, damer, jeg håper vi får til å treffes i sommer! vi skla være her det meste av juli, borte mye i aug og juni. Var så lenge siden jeg har vært her nå, ble kjempeglad da jeg så at dere har skrevet så masse. dotten, du har virkelig kastet det uti igjen, hehe, tross alle tusen pp og alt det der, det er jeg så glad for!! jeg er IKKE gravid, hehe igjen, huff må være notorisk til å tro det, beg å lure hver gang det kan være mulig, kjenner alle mulige symp osv. fikk plutselig så kort syklus igjen, 22 dager sist, så da trodde jeg jeg var grav, mens det var pms som kom overraskende tidlig. litt dumt, det, for det var muligens de korte syklusene som gjorde det vanskelig sist. så finner jeg ikke el heller, som sist. Men, det som ikke er som sist, er at verdens nydeligste lille jente nå ligger og sover på rommet sitt - det gjør at jeg til nå ikke har blitt lei meg i det hele tatt og fortsatt tar det hele med stor ro. hadde en treningsintensiv her litt tidligere, et par mnd med trening 3-4 ganger i uka på sats og da fikk jeg nesten den gamle kroppen tilbake og ble så glad for det, og for å kunne gå i skjørt og bukser igjen UTEN vide topper over (la jo på meg 25 kg og hadde ti kg igjen veldig konsentrert på magen), så jeg merker at bare det gjør at jeg godt kan vente litt med mage igjen. rimelig lei av vide topper, for å si det sånn!!

Så deilig det hørtes ut med jenteferie i syden, dotten, å drømmer om det!! enn så lenge ble det familieferie i syden for oss, frankrike - nice, sammen med annen familie, på besøk hos svigerinna mi. vi er der hvert år på våren, deilig med littt tyvstart på sommeren!

så godt det ser ut til ikke å være epilepsi for emil, turid. høres ut som han lever opp til navnet sitt, hvis det er emosjonelt? tror du det, eller, det er jo du som kjenner han best. er han temperamentsfull? Lurer på hvordan nora blir, egentlig. synes ho er tillittsfull og sosial nå, håper det fortsetter! men ser også at hun blir litt engstelig med mye bråk og andre barn, sammenlignet med de som har søsken. vi har fått barnehageplass til ho på ullevål, ansatte-barnehage, ble kjempeglad for det!! tror det skal bli supert for ho, ho koste seg veldig med de to andre barne som var med på frankrike når ho ble bedre og bedre kjent med dem.

Skal Emil beg i barnehagen snart? nora beg ikke før i slutten av august, siden vi skal være så mye borte i august og ville få mest mulig kontinuitet i innkjøringen. før det skal hun være med mamma på konferanse til london (og pappa, som skal være barnevakt) og være brudepike :) Å det er deilg med dette været - vi var ute på øyene i går og har kost oss i park i dag, nora riktig heiv innpå sushi, fikk skikkelig dreisen på det og smattet i vei.

Ellers satser jeg på en god natts søvn og på at nora sover til ni i morra, så vi får en siste prøve-runde, hehe, er nok midt i el nå, kjenner det selv om ikke utslag på tester, så det er bare å stå på. i går hadde sambo forresten klart å bytte om på babycallene... får håpe ho ikke fikk varige men av det....

Så da spørs det om jeg ikke kommer inn hit om en ukes tid og er sikker på at jeg er gravid igjen :)

klemmer fra meg og mini

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja me har i grunnen vore flinke til å skrive med kvarandre,sjølv om det dabba veldig av etter at me fekk barna våre,og gjekk ut i permisjon...Men håpar me fortsatt kan holde kontakten sjølv om ungane vekse til.

 

Her er alt berre bra.Me e begynt å vera strenge med Emil om kveldane,så no legg han seg kjempe fint kvar kveld.og søve heile natta..Da e heilt herleg.Sjølv om Victoria no har ein tendens til å vokne og komme ned til oss..

 

Ho snakkar ikkje om anna enn at ho vil ha ei lillesøster...Men trur nok ho lyt vente litt...Om 1 år eller 2,kjem me nok sikkert til å prøve på nr 4. Har alltid sett for meg 4 eller 5 ungar..Så vil tiden vise kva me orkar og har tid til...

Ellers har me kosa oss masse i pinsen. Grilla og vore på 2 fjellturar..Er faktisk blitt litt brun,og ein del raud...hihi...eg toler ingenting før eg blir brent.Og da gjere ikkje mannen heller.Men håpar at raudfargen går over til brun snart..No er da visst slutt på sola for ei stund og,so me får fram igjen med gensaren og langbuksa tenker eg..!

Elles var siste dag av permisjonen min i går:( litt vemodig,men sånn er da...22 dagar til Emil blir 1 år..Nora har jo snart bursdag Lucy..Og eg er like spent som dotten,om da er spire i magen din.....Hadde vore veldig morro..Og so dotten- so må ikkje du gi opp.Dere må få satt i gang med pergo eller noko anna...Kan ikkje late tiden renne ut...Snuppa vil sikkert ha ein lillebror eller ei lillesøster å krangle med=)

 

No skal eg snart legga meg...Ligge å lesa litt på senga,mens mannen ser 24.Eg tykkjer ikkje noko om dan serien.Bedre å ligge under dyna og lese ei god bok=)=)

 

Håpar de har det bra alle sammen=)

Klem klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva øy de var på da??Mormor bur jo på bleikøya=)=)

hehe...

Jo han er nok litt emosjonell...og han får anfalla om han blir sint,lei seg eller redd...har hatt 2 i dag...eine fordi eg la han ned i vogna....andre når han skulle legge seg...!!!Men eg er så vant med det no,at eg blir ikkje så redd....!!

 

Så synd at du ikkje er gravid Lucy...men som du seier...ein blir ikkje så lei seg når ein har noko so nydeleg liggande å sova på rommet=)Sånn tenker eg og.Kan ikkje me få nr 4,så må me vere kjempefornøgde med dei 3 friske ungane me har fått=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir oss bare en liten dytt her i natten, og så skal jeg skrive litt mer i løpet av helga :)

 

God natt snupper!

 

PS: Liiit synd du ikke var gravid da -lucy-, men så lenge det går greit for dere er det jo heller ikke noe krise heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! å jeg har hatt en helt fantastisk helg - utdrikkingslag :) ble tatt så vanvittig på senga, bokstavelig talt!!! hadde stått opp med nora, men gikk og la meg igjen da sambo stod opp, i ti-tida (veldig B-menneske). holdt akkurat på å sovne inn da døra plutselig ble revet opp og 10 venninner stormet inn. for et SJOKK!!!! er jo lenge til bryllupet og jeg hadde ikke tenkt tanken en gang. og bare det å få alle sine gode venninner inn på soverommet, flere hadde reist langveis fra, å så utrolig rørende! vi hadde champegnefrokost i flere timer, laget bollywood dans på et dansestudie, en del mer rolig og koselig opplegg før vi endte opp i leil til ei venninne med et fantastisk dekket langbord, reker og hvitvin og masse parting og kos. Det var godt merkbart av vi alle er småbarnsmødre, ble ganske så trøtte etterhvert og tok ikke helt av i dansinga, kan man si. men så veldig veldig koselig. jeg og mine 3 nærmeste venninner sov over, vææææ, første natt uten nora, men ho eine venninna har ei jente som er 6 uker yngre enn nora, så vi delte felles sjebne. gikk kjempefint og jeg er i lykkerus enda :)

 

så bra emil både sovner og sover godt for tida, det er bare så utrolig deilig!! tenk at de snart er ett år! nora ser ganske bebiete ut enda, lite hår og ellers litt mini, men så søt så søt! vi krysser fingre for en hårlokk som egner seg for spenne til ho skal være brudepike :) ellers er det bare ståing som gjelder for tida. er ganske treg motorisk, veldig ustødig og har bare reist seg i et par uker, så ho går nok ikke på et par mnd enda. hvordan er det med emil? men ho har en sinnsyk bløtekakehumor vi koser oss meg å tilrettelegge for:)

 

jeg tror som vanlig jeg er gravid igjen, men det er altfor tidlige å vite det. hehe, tror jeg har mye symp rundt og etter el som gjør at jeg tror det, kjenner nok på det nå, merket det ikke før når jeg ikke var oppmerksom på det. denne gangen tror jeg hvertfall vi traff :) men dotten, jeg vil absolutt ikke snike i køen og unner deg så veldig å bli gravid før oss!!!!! har dere lagt utdredning og evt. hjelp bort?

 

heia mammaer - klem, oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufatteleg morro med utdrikningslag...Eg skal i eit til ei vennine i helga..gler meg så sinnsjukt...Skal vere i bergen,så det blir første helga uten ungane ever omtrendt...er litt spent..Eg og søstra mi reiser på fredag,og skal sove på hotell heile helga...

 

I dag er eg heime med alle 3 ungane..har rukke å skifta på sengene,og no skal me snart på butikken og handle...!!

Ja gravid ja...- har faktisk vore inne på tanken sjølv,sjølv om eg har spiral inne...Har vore masse på do,laus i magen,stikiningar i magen....men eg håpar for all del at da ikkje er da...vil vente til neste år med å bli gravid...Trur eg må ta ein test i helga,kjøpe ein når eg er borte....Kjøper ikkje sånt på apoteket her,som mamma jobber...hihi=);P

 

Men håper at de traff denne gangen då Lucy=) og dotten,eg vil så gjerne høyre at no har da klaffa for dekan og...!!:( :/

 

Men no får eg kle på ungane å ut og gå ein tur...blir fort krangling inne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Innom en liten tur. Her har tanta akkurat kommet på besøk igjen, men har liksom ikke forventet noe annet. Tross alt har det jo ikke skjedd noe på en stund, så jeg blir nok mer overrasket om hun skulle dra på sommerferie og ikke komme tilbake på en god stund :) He, he.

 

Så flink du har vært da -lucy-. Jeg har heller gått opp noen kg i det siste. Huff og huff. MÅ komme i gang med treningen igjen jeg også! Stoppet helt opp før jul (!!!!) og enda ikke kommet meg i gang igjen. Syklet til jobb et par ganger, men tar en time, så det er litt tiltak. Er ca 13,5 +++ km og en del oppover. Og med min pust, tar det en time en vei......!

 

Jeg har faktisk kjøpt EL tester for neste pp men om det hjelper noe vet jeg jo ikke. Bare "gøy" for å se når ev. EL er. Om jeg "bommer" på når jeg tror det er :)

 

Ellers har vi ikke gjort så mye spennende i det siste. Var en tur på "Harry-tur" i helga og fikk shoppet inn masse og fylt opp fryseren. Leeeenge siden sist. Pluss kjøpt inn en stooor pose med smågodt :) Nam, nam. Der røk DEN bikinisesongen også gitt. Blir badedrakt i år også :) He, he.

 

He, he -lucy-. Disse symptomene :) Og du da turid. Nå får du jammen se til å bremse her. Du trenger ikke å befolke hele Vestlandet vet du :) Fnis. Neida. Dere trenger IKKE å stille i kø -lucy- eller turid. Om dere skal vente på meg ender dere med rullator før dere blir gravide :) He, he. Men klart hadde ikke akkurat blitt lei meg om det skjedde noe her. Tror nok vi MÅ gjøre noe snart. Jeg blir jo ikke akkurat yngre :) Men det er godt du tar det med ro -lucy- og kooooser deg med Norah.... Og så skal dere se at dere begge er med spire igjen :)

 

Høres så koselig, overraskende og gøy ut med utdrikkningslag da. Er jo nettopp sånn det skal gjøres. Ikke et par helger før bryllupet, for da forventer man det i hvert fall :) He, he. Kjempekos det kom venninner langveisfra også!

 

He, he. Om det hadde vært opp til Victoria, så hadde vel nr. 4 vært på vei nå :) Snuppa her ønsker seg en rosa baby, så det bør bli ei jente til her om vi får en nr. 2 :)

 

Kjedelig at permen din er helt over da turid, men du ser jo barna ofte alikevel, og det er alltid godt å komme seg litt tilbake i arbeide også!

 

Håper ellers det er bra med alle og at dere koser dere masse :)

 

Ha en toppers dag jenter, så skravles vi mer her inne.

 

Klemmis :)

 

PS: Det ser jo såååååå lovende ut for at vi ENDELIG skal klare å treffes også. Ser ut til at uke 29 (i juli) blir helt perfekt. Jeg har også ferie da (det var den uka du skulle komme turid?), -lucy- er hjemme, så får vi håååååe BabyDior også kan. Jeg skal sende henne en sms etterhvert om vi klarer å bestemme en dato... Eller litt før da, slik at hun også kan si i fra når det passer best. Jeg tror jeg kan være ganske fleksibel. Vil tro det er verre med turid som sikkert har mye hun skal rekke over når hun først har tatt en Oslo-tur :) Gleeeder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jentene mine=)=)

 

Ja no er eg komen heim frå jentehelga mi i Bergen...og for ei fantastisk helg da har vore=)=)

Eg og søstra mi reiste på fredag,stoppa i Åsane og shoppa litt...Kjøpte faktisk ein grav.test,men den var som forventa negativ,og eigentleg takk og lov for da...!!Trur faktisk ikkje eg hadde orka eit svangerskap no...!Er ikkje berre berre å gå gravid....

Så reiste me inn i byen,fant fram til hotellet,og skulle møte svogeren min på Ricks,der me skulle på quiz..Etter dette var det rett på hotellet i seng....Opp tidleg på laurdag...dusje,ete frokost..ned i byen..kjøpte mg eit par finsko og eit par sandalar til sommaren...så skulle me møtast utanfor leiligheiten til bruda...Me var 8 jenter samla,som gjekk opp og ringte på døra hennar...Ho vart veldig overraska,og begynte nesten å grine..hehe=)=) Så hadde me piknik på stuegolvet hennar...med eggerøre,skiver,pålegg, jordbær,vannmelom, og champagne(muscato)

 

Så bar turen i taxi.ho fekk bind for augene,og me reiste til Fyllingsdalen,for å reise i studio og synge inn 2 sanger...Ho vart litt skeptisk,så me måtte synge med ho...men var fantastisk morro,sjølv om resultatet vart so som so...hehe=)

Så gjekk turen til torgalmenningen..Igjen fekk ho bind for augene,og me reiste inn på FAME studio,for å ta vennebilde...Utrule morro...Lo so me grein...=) og eit supert minne=)=)

Så gjekk me for å ete litt...før eg og bruda reiste på spa..Fy søren kor deileg..Me hadde algeinnpakning. Først vart me skrubba inn med eit eller anna..var heilt ruglete..(minner litt om den Heitur Pottir serien) så måtte me dusje det vekk.Så vart me smurt inn med alger..var heilt grønne..hehe...vart pakka inn i plast,så eit laken,og til slutt ein varmeteppe..Låg med dette i 20-25 min,og var vel sånn at me dubba av av og til..hehe...Så måtte me dusje det av,og til slutt vart me smurt inn med ein peelingkrem....Utrule mjuk hud etterpå.

Så reiste me opp til ho eine som var med,og åt taco,sjokoladekake,is og snacks....!!Og sjølvsagt drikke...Hadde pakkeleik,der alle skulle kjøpe ein liten ting,som forbinder den personen med bruden..så skulle bruda fortelle historien som låg bak. Eg hadde laga album med Emil i,som ho er fadder på=)

Me hadde drikkeleik og quiz...Kjempemorro,...Var ikkje på hotellet før i halv 4 tida...

Og i dag var det opp kl 10,ete frukost,slappe av..sjekke ut av hotellet,så reiste me på besøk til eit vennepar av oss...var der i 1.5 time,før me reiste heim...Godt å komme heim til ungane,sjølv om da var godt å vere vekke og!!

 

Spennande å sjå no då Lucy,om de traff denne gangen=)=) hadde vore morro....og me MÅ få til eit treff i sommar...!!No skal eg ut å vatne blomstrene i hagen,før eg kryper til køys tenker eg...har vert ei lang helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei dere! nei, bom denne gange også! og nå var jeg om mulig enda sikrere enn de andre gangene, hadde virkelig mye symptomer og synes det lignet veldig på den gangen med nora, hvor jeg også var helt sikker. så hadde skikkelig innstilt meg på at jeg var gravid, på gravidetøy og greier, også vups, der kom mensen. Jeg ble mer paff enn lei meg, egentlig, og lurer veldig på hva det er som skjer nedi der. får komme meg til en gyn snart, gikk til en privat en sist som jeg var veldig fornøyd med, men koster jo en del og nå med bryllupet så er jammen tusen kr mye penger... men lurer på om vi burde prøve pergo igjen, klaffet jo i 1. pause mnd sist. litt raskt å prøve det, kanskje, men hvis det kan speede opp så... jaja, spørs om det ikke blir noe før over bryllupet. men ville så gjerne ha en ny mini i mars/april, så da er det bare å krysse fingre de neste to mnd :)

men nok om det!! høres ut som du hadde en drømmehelg, turid!!! utrolig hvor deilig det kan være å være alene litt igjen! og første gang for deg på så mange år, vau!!! jeg var uten nora og min kjære i halvannet døgn og jeg nøyt det!!! de ble igjen hos hans familie i nord, og jeg synes det var ille da jeg dro, men så gikk det overraskende bra overraskende fort :) tenk nå er ho ett år, ganske så utrolig å ha en liten mini som ikke er så mini lenger, men som skal begynne på blindern over sommeren. hehe, vi var superheldige å fikk ho inn i ansatte barnehagen på universitetet og den er bare helt fantastisk!!!! masse masse penger, 4 voksne pr 9 barn, så flinke og helt supre lokaler, så nå er jeg så veldig rolig på at det blir supert for ho. som forresten har begynt å kjede seg skikkelig inne sammen med oss, vil ut, og aller helst leke med andre barn. ikke visste jeg at sånne små kunne kjede seg sånn!!! ser at ho er klar for barnehage nå, ja! hvordan er det med emil? men han har jo to søsken som kan underholde ham, han :)

dotten, så spennende med el-tester, da, du har ikke brukt det så mye før? jeg har gitt det litt opp igjen, får nesten aldri utslag. husker jeg fikk da vi laget nora, men har ikke fått utslag nå når vi har prøvd så dropper det - blir bare lei meg når de aldri slår ut. men hvis de først funker er det jo supert!

turid så luksus med en mormor på bleikøya, eh var det den øya, uansett på en av disse fantastiske øyene, å det drømmer vi om, å ha en hytte der, men det er jo helt uoppnåelig!! uansett fint med dagssturer, da, lurer på å ta en tur i morra og onsdag. jeg kan jo ta ferie når jeg vil, så tenker å ta ut litt når det er fint vær også heller jobbe litt når det er dårlig. litt dum ordning, egentlig, for da blir det aldri skikkelig ferie, men synes jeg har vært så mye borte fra jobb i utgangspunktet i vår pga nora, så er ganske motivert for å få skrevet en del i løpet av sommeren.

skal jobbe litt nå.... b-menneske som jeg er :)

nattaklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann=)=)

Seier hipp hurra for Emil eg...I dag fyller han 1 år..om nøyaktig 1 time og 3 min=)=)hehe....!!

 

Me skal feire med heile slekta her i Vik,så me blir 17 stk på grilling og rømmegrøt i dag=)=) Da blir morro=)

GRATULERER med overstått til Nora. Håpa ho hadde ein fine dag, med pakkar og kake=)

 

Ja da er på Bleikøya ho bur=)Gleda meg masse til å reise ut der...Me reiser enten tirsdag eller onsdag...!!Og blir til søndag,så då må me få til eit treff ein av dei dagane=)Må til byen på litt shopping ...hehe=)=)

 

No får eg kle på ungane...Emil og Sander var klare for dagen kl 6.15...heldigvis sto Jarle opp med dei,så eg fekk sove til halv 8..Snille mannen min=)=)

So synd da ikkje klaffa denne pp heller Lucy...prøv pergo du,so skal du sjå at spiren sitter snart=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var uke 29 du kom nedover ikke sant Turid? Vi må kanskje bestemme oss snart for hvilken dag vi skal satse på, slik at jeg også får sendt en sms til BabyDior. Tipper hun vil være med om hun kan :)

 

Grattis med overstått 1 års dag til Norah -lucy- og ikke minst grattis til Emil også. Den aller aller første bursdagen. Ser ut til at dere fikk feiret skikkelig i hvert fall Turid. Tipper at Nora også fikk feiret dagen sin.

 

Har hatt fri fra jobb i dag og vært med barnehagen på tur. Deilig å være ute i sooooola og varmen. Var ute på Hovedøya (svippet innom Bleikøya da båten tok en liten "melkerute"), hvor barna fikk kose seg i vannkanten på jakt etter krabber, skjell og ellers lage sandkaker osv.

 

Ble jo ikke akkurat noe avslapping, men jeg fikk jo vært ute å nyyytt det flotte være. Håper det holder til langt over helga... men vi bor jo i Norge, så man må jo bare være obs på at været varer ikke hele sommeren... men flytter vi Norge litt sørover så kanskje :)

 

Håper vi sees om et par uker snupper. Hadde vært superkoselig. Jeg har i hvert fall fri i uke 29 (og 30 pluss 31) :)

 

Nyt været jenter så sees vi snaaaaaart!!!!!!!!!!! Gleder meg!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...