Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i går eg:)alt berre bra....!!magen har sunket enda meir...nå ligg eg akkurat på normalstreken..har lege over det grønne feltet før...men eg reknar nå med at eg må gå til termin denne gangen og...!!

mamma fødte søstra mi(nr3) 7 minutter etter ho kom på sjukehuset..og eg har hatt dei samme fødslane som mamma har hatt med oss til no...derfor trur ho kanskje at den kjem fort....

jordmor er med om det er 10 min eller mindre mellom riene,eller om vatnet har gått...med første mann begynte eg å blø, og hadde ingen rier...så då køyrde me sjølv ....men som regel er ho med ja...

 

nei veit du at bagen er enda ikkje pakka...hehe....fekk ikkje tid den dagen, og har hatt det så travelt i det siste at eg har ikkje tenkt på det ein gang....mannen har vore ein del vekke på jobb og kurs osv...så då har det gått i eit her heime...men sånn er det..og det blir vel ikkje akkurat mindre travelt framover..hehe....!!

i dag har eg lagt sammen masse kler,dritt jobb...hehe...og vert¨på butikken...

I helga som kjem skal me ha noke som heiter Gammalostfestival her i bygda vår....har de høyrt om gammalosten??den blir laga her i vik som eg bur,og er den einaste plassen i verden som lagar denne osten...dei har den sikkert i butikken i oslo og..Då er det masse opplegg på dagen..Eliasbåten kjem,og det gler snuppa seg masse til..Er masse konserter og så er det fest på kvelden...Så eg lurar på om eg skal ut ein tur i kveld,og kanskje ein liten tur i måro...me får sjå....

 

Du skal ikkje ha dårleg samvittigheit for ikkje å skrive her inne....kan tenke meg det er travelt der heime....har du ikm snart eller???alltid like spennande:)me får nå ikkje tru du blir bestemor før du blir mor igjen...hehe.....

no ser eg på en-to-tre oppussing på fem....hehe...eg elska oppussingsprogram...;)tid for hjem er min favoritt...

 

Her har det vore knallver siste veka...i dag er det litt overskya,men varmt og godt...ungane har sprunge rundt i skjørt og shorts...Sander har forresten slept seg:)*stolt mamma* tok dei første stega for ei veke sia...og siden har han berre gått meir og meir....

I går begynte eg på permisjonen min...det er jammen godt å tenke på....hehe...er så krise på jobben og visst...mangler så masse folk...

 

uff...i dag er eg kjempetrøytt...augene dett igjen her eg sit...vart ikkje så masse søvn i natt,då Victoria låg å hosta i heile natt....så kanskje eg får ta meg ein blund før ungane kjem heim..er aleine med dei i kveld så det er nok bånn gass frå dei kjem heim frå barnehagen kan eg tenke meg....

Då seier eg god natt...hehe;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Så bra alt var i orden på kontrollen da :) Og det at magen har sunket og babyen ligger godt plassert, tyder vel også på at han kan komme når som helst? Plutselig går vannet, eller så våkner du med rier en natt, og plopp, noen timer senere har dere blitt trebarnsforeldre :) He, he.

 

Du får se til å få pakket baggen da Turid :) Du vet at om du får en rask fødsel, og i tillegg har lang reisevei, er det liksom ikke bare å slenge noe oppi baggen å løpe. Da glemmer du helt sikkert det meste :) He, he. Får med deg et par høyhælte sko og en ullgeneser, og alt det andre blir liggende :) Fnis! Ikke for at man alltids kan få kjøpt tannbørste o.l. men litt unødvendig er det jo!

 

Gammelosten har jeg hørt om... he, he. Men kan ikke si at jeg har smakt den... Er det no alla Pultost?? Ikke helt min ost det i hvert fall :) Er nok litt kjedelig der gitt :) Hvit (gul)-, brun- og nøkkelost er mer meg :) Og noen smøreoster da :)

Ang. Eliasbåten ja. Søren også. Så at den skulle komme hit til Oslo også i helga, så det må jo finnes flere av den da?? Så dette i går, og da var det for sent. Sååå dumt. Og så skulle Nysgjerrige Nils komme. Var noe i regi av Redningsselskapet og bruk av redningsvest o.l.! Men vi var jo på Barnefestivalen på Akershus festning. Var masse for barna der. Dyr, sirkus og andre aktiviteter som hoppeslott o.l. He, he. Og så var jo bare været helt knall! Var litt varmt i sirkusteltet, men vi skle heldigvis ikke av benkene da, selv om det var like før. Ble litt klam for å si det mildt. Men vi fikk jo se en stooor elefant, og da ble snuppa glad :)

 

Vi pleier også å se på oppussingsprogram.. Synes også der de pusser opp på 60 minutter er litt kult jeg da :) Litt stressende o.l. men utrolig mye de rekker på kort tid.... Nå jukses det jo sikkert litt, i og med at det er tv-opptak, men dog :)

 

Så gøy at Sander har sluppet seg :) Skal se han rekker å begynne å gå før han blir storebror. Hadde jo vært greit å slippe og bære for mye på han, i tillegg til en liten baby :)

 

Og ja... Vi får håpe jeg rekker å bli mor igjen, før bestemor. Fnis. Blir i så fall verdens eldste mor vi jeg tro... da jeg sikkert vil være i 70-årene før snuppa blir mor :) Ellers har jeg vel ikm ca den 8. juni om jeg ikke har telt helt feil. . . . .

 

Håper du har fått hvilt ut, og er klar for en ny dag/uke. Godt du er i perm nå da i hvert fall!

 

Ellers håper jeg alt er bra med dere -lucy- og BabyDior. Noe baby enda -lucy-?? He, he. Kommer til å mase en del fremover nå... :) Neida. Regner med at du legger inn et innlegg her så snart du får anledning :) Lykke til!

 

Kos dere og nyt finværet jenter! Jeg må sitte inne på jobb :(

 

Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp-

 

ja dotten-.---NO er bagen pakka....for sånn ca 10 minutter siden...hihi....og ingen ullgensere har funnet vegen oppi der du...hihi...er er det 25 varmegrader og eg held på å dø...og huset ser ikkje ut..så nå har eg fått gjort litt...3 vaskemaskiner som skal gå...har ryddet litt...vert til doktar med Victoria...ho har hosta og hosta..fekk penicillin for bronkitt....så me får tru ho blir bedre no...sander ligg og søv...

 

Gammelosten ja...nei eg må da ærleg innrømme at pultost veit eg ikkje kva er...veit ikkje korleis eg skal forklare gammelosten...hehe...den er vel brun...så er det laga, og lagra ei god stund....klapper på den fleire ganger i prosessen før dei har den i butikken(søstra mi jobber som ekstravakt på meieriet)hehe.....men eg er ikkje så inne på denne jobbender...hehe...!!

 

Ja Victoria var ombord i elias båten...og ho storkoste seg....var masse å sjå på, og festivalen hadde visst rekord med antall besøkande,,,,...

I dag skal me grille til middag...nam nam....

eg reknar no med at eg må gå til termin og vel så det...men som du seier..du skal berre sjå at plutseleg så går vatnet...hehe..veit ikkje kva eg skal gjere då..hihi...med dei 2 andre har dei tatt vatnet på sjukehuset...

 

ja du må sende eit innlegg med ein gang du får tid etter fødsel lucy...eg får sende ei mld til snuppene eg,når eg har fått ut denne krabaten...

men eg får ut å henge opp ei maskin med kler...ha ein fin dag jenter....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! puh nei, ingen mini å melde om enda :/ muligens er både mini og mora for svett til at noe som helst vil starte før denne varmen gir seg?? har ikke fått ordnet med nettet hjemme enda, men denne uka fikser vi det (måtte ordne noe med laptopen fra jobb, på jobb, derfor så utrolig trege...) så nå karret jeg meg opp på jobb for bla å maile dere :) ja turid, blir spennende hvem som får først nå, jeg synes jammen jeg fortjener å være først (all sympatisk beskjedenhet er borte tydeligvis...), men prøver å innstille meg på at mini ikke kommer før termin (som jo er tirsdag, om 6 dager!!!)

må faktisk innrømme at jeg kjeder meg litt hjemme. har drømt så om å bare slappe av og alt det der, tenkt at det til og med måtte vært deilig å være sykemelde litt (huff sprøtt, men er liksom aldri syk så har litt ville fantasier) - men nå ser jeg hvertfall at det ikke er så supert som jeg hadde fantasert om!! må vel gi litt av skylden til varmen, tør nesten ikke gå utenfor skyggen i bakhagen hjemme eller leil nå om dagen, får helt hetepanikk bla. på offentlig transport - også har jeg denne skuldra som bare blir verre og verre (etter at jeg datt på sykkelen...) kan ikke ta betennelsesdempende eller røntgen, og fysio-behandling har ikke effekt, så får liksom ikke ordnet noe hjemme heller, kan ikke bruke armene noe særlig (dårlig timing!!!). min kjære jobber som en helt, da :)

men koser meg jo med blader, is, iskaffe og solstol i hagen, og fantasier om hvem mini er og hvordan det blir å føde. gleder meg så!!! det spørs om det blir noe treff på oss nå før mini kommer, da, men jeg vil fortsatt veldig gjerne treffe dere som har vært så størrende og oppbackende helt fra starten av!! jeg husker vi "traff" hverandre første gang da vi alle tre (før du kom på banen, turid) lurte på om grav-testene vvåre ar positive - og hele veien derfra, både nedover og oppover!

da satser jeg alt på at nesten gang jeg er innom, er det for å melde at mini er ute og at alt har gått fantastisk fint :)

svette sommerklemmer og lykke til hilsner til dotten (med eggene osv), babydior (med bekkenløsning og videre grav) og turid (med fødsel og alt både før og etter) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!!!

 

Ingen fødsel enda nei lucy.....men det skjer vel noko snart tenker eg hjå deg.....eg fekk victoria på termindagen...(1,mann)og gjekk over tiden med sander...no håper eg den kjem før...hehe:)

I dag har eg vore på kontroll hjå jordmor...kvar veke no dei siste 3 vekene...har fått 1 på ødem(har måtte legge gifteringen vekk),gått opp 400 g(hihi)...har hatt ein del mens smerter og ilt i ryggen og masse kynnere,så ho undersøkte meg i dag for å sjå om eg hadde fått noke opning...men nei gitt....der var mormunnen midtstillt(kva no det vil sei)hehe...og fortsatt lukka...så ingen opning...så det blir nok ikkje noko fødsel med det første nei...må nok belage meg på å gå i 14 dager til...

Time igjen neste fredag...då er det fredag den 13...sander kom på fredag den 13,så kanskje det blir det denne gangen og:)hehe....

 

Korleis går det med dekan andre då??nermer seg vel ikm no dotten eller???spennande....håper den sitter denne pp....

Ellers er det så varmt at eg held på å krepere...sander liker ikkje denne varmen,så me blir ein del innendørs....

I dag tok dei bilde i barnehagen...hadde ei veldig stolt jente som gjekk i skjørt til barnehagen i dag,for å ta bilde...pynta seg på håret osv..hehe:)så nå venter me spent på resultatet....

 

Tenk nå er det ikkje lenge til noken av oss sit med ein liten baby i fanget...husker så godt når me jubla ut at me hadde fått positive tester...guri malla så fort tiden går...vinn nesten ikkje å følge med....

 

Men no får eg ned å finne meg pizza...mannen har steikt ein grandiosa....:)

Ha ein fin kveld jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Tenkte å skrive eit lite innlegg eg...hehe:)er ikkje så masse aktivitet,så ein merker at me har gått ut i permisjon, er sjukemeldte osv:)

I dag har eg vore ein tur på sjukehuset....Var så lite liv i helga, så jordmor sendte meg til voss for slik ctg registrering...alt var berre bra...heldigvis...men var ein veldig bedageleg baby sa jordmora(fekk ho som tok i mot sander)ho trykte og herja med magen men han gav ikkje frå seg unødvendige spark..hehe....

 

Elles er det ikkje så masse nytt herifrå....me er begynna å lura på navnet lukas/lucas no då:)ka synst de om da???

ellers går da i fotballkampar her heime no....mannen er heilfrelst i fotball,så da blir mange kampar...

skal til jordmor igjen på fredag...spennande å sjå om det er noko framgang eller om fødselen snart finne sted....

Lurar på om eg har fått bekkenløysing...du babydior kan du forklare meg korleis det kjennest ut??Eg har liksom ilt framme i bekkenet,også "strålar" da liksom ned i føtna...er ilt når eg sit,går, og ligger....er heilt grusomt...men eg overlever vel 1.5-3-5 veke med dette.hehe....

 

Lucy du har vel termin no du....gud kor spennande....blir spennande å høyre om du har fått noko....og er tr kommen hjå deg dotten,eller blir da ein liten spire i feb/mars???

 

no er det leggetid for ungane her,....skal bli godt å få dei i seng...hehe...ho mor er sliten i dag...:)

Det var dagens preik frå Vestlandet,som no har fått 10-12 grader og regn...hihi....litt av ein overgang frå 25 varmegrader og steik sol....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Er innom å leser litt her hver dag da, men har ikke alltid tid eller "ork" til å starte å skrive så masse... Men klarte å sette meg ned nå, for å "avlegge" rapport fra siste uka :)

 

I helga var vi på Musikkens dag her i Oslo. Var jo knallvær på lørdagen, og ble litt solbrent ja. Vi var i byen i 5-6 timer, og snuppa vasset litt i fontene og storkoste seg. Det var forskjellige band overalt, og alt fra popp, rock, "satan-rock"/heavy metall, hipp hopp osv. Kaller akkurat det ene bandet "Satan-rock", selv om det ikke var det og de ikke så sånn ut. Det var bare et møl av spilling og hyl, hyl. Ingen mulighet til å oppfatte hva de sang. Jeg kunne godt vært vokalist. Hadde gjort null forskjell.. he, he. Men ellers var det jo mange flinke band. Vi holdt oss mest ved Rådhuset vi da. Var også innom tivoliet en liten tur, slik at snuppa fikk kjøre tog-berg-og dalbanen! Det er jo sååå gøy.. he, he. Siden hun ikke sov hele dagen, sloknet hun da vi ventet på bussen hjem i 19-tiden. Men siden hun ikke hadde spist noe særlig, så var vi slemme å vekket henne når vi kom hjem. Koste oss med kebab, pomfritt, kinamat, bacon/cheesburger og innbakt pizza... he, he. Skikkelig lørdagsmat. Jeg hadde kinamaten da for øvrig. Og da hun hadde "plaget" oss i noen timer til.. (fnis) sloknet hun i senga, og sov til kl 10 neste dag! Men da hadde hun jo lagt seg nærmere kl 23, så kanskje ikke så rart :) Huff. For noen foreldre vi er!!!

 

Neste helg skal vi ha besøkshjemgutten vår igjen, og håper det ikke blir for ille vær, slik at vi kan finne på noe ute. Bare å sitte inne hele dagen blir for kjedelig altså!

 

Oj. Stemmer det. I dag har -lucy- termin. Får håpe hun slipper å gå lenge over!! Blir spennende. Har liksom såååå guttefølelse for henne, og har hatt det lenge nå. Blir spennende å se om jeg tar grundig feil eller får rett. Det viktigste er jo at alt går bra, og at babyen er frisk og rask.... :) Selv om det er veldig koselig å dolle litt med ei jente da... Fnis. Men det er jo så klart litt mer enn klærne som spiller inn da. Jeg ønsket meg jo bittelitt mer jente enn gutt, men hadde ikke blitt skuffet om det kom en liten med tut altså! Man blir jo så glad i dem uansett! Søstra mi (den eneste av dem som har barn utenom meg) ønsket seg også nok litt mer jente enn gutt (for 12 år siden), men hun fikk gutt, og nå sier hun jo at hun ikke kunne ønsket seg jente.... Men man vil jo ikke bytte bort den man har fått, mot alle pengene i hele verden! Aldri! Om jeg får en nr. 2, må det gjerne være en gutt! Spiller ingen rolle altså. Bare den er frisk! Men skulle den heller ikke være det, så blir man like glad i dem også. Heldigvis :)

 

Så bra du har fått pakket baggen da Turid :) Flink jente!!! Kjekt at alt er på plass. Skal se du kanskje kan få bruk for ullgenseren alikevel.. He, he. Nå har jo gradestokken falt med mange grader, og snart er det vel vinter igjen. Vi har nok hatt sommeren for i år. Som i fjor var det vel ca en uke med flott vær, så var det regn, regn, regn og møkkavær resten av tiden. Lønner seg nok å ha ferie i mai/juni. Det er da finværet har vært de siste årene!!!

 

Håper Victoria er i toppform igjen, og har sluttet å hoste! Ikke gøy å være syk nå som det har vært så varmt. Jeg har vært potte tett i 2-3 uker nå, og håper det er/var en forkjølelse, og ikke at jeg har blitt allergisk på mine gamle dager. Begynner så vidt å letne litt i nesa nå. Har vært uten luktesans lenge, og det er så kjedelig. Kjenner jo ikke om jeg stinker selv en gang. He, he.

 

Pultost er en "stinkende" ost som i hvert fall selges her på Østlandet. Tror ikke jeg har smakt den en gang. Den er av en sånn konsistens at det ikke kan brukes høvel på den! Lukter promp!! Helt sant!

 

Nå -lucy-..... ingen mini enda heller?? Vel, nå er det jo termindag i dag, så det kan jo hende du ligger på Ullevål for alt vi vet... Ønsker deg uansett masse, masse lykke til, og NÅ er det bare snakk om dager før du får den lille i dine armer. Det blir nok stas det vil jeg tro :) Liiiit misunnelig ja :)

 

Og BabyDior... Har du overlevd varmen du også? Husker at når jeg gikk gravid og vi hadde en ukes tid med likt vær som vi har hatt nå, så lå jeg ute i sola å kosa meg! Varmen plaget meg ikke i det hele tatt :) Håper dere har kost dere alle tre, selv om det har vært på kanten til liiit for varmt... men dog så deilig.

 

Selv om du har kjedet deg litt nå disse dagene du har gått hjemme og ventet -lucy-, så får du nok ikke tid til det når den lille kommer. Da er det sååå mye man liksom skal rekke, men stort sett blir det bare baby, baby, baby :) Og når den sover, bør du også slappe av litt. Husarbeidet kan alltids vente :) Tror du kommer til å trives etterhvert jeg :) Håper det!

 

Huff, så synd at du sliter med skuldra da. Men den tok jo av for fallet, og heller skulda enn magen!! Får håpe du får "fikset" den når babyen er ute, og du kan ta medisiner ev. kortisonsprøyter e.l. som kan gjøre deg bra igjen! God bedring!! Litt synd om du skulle bli helt "handikappet", nå som du får en liten å bære på!!

 

Vi får treffes når mini er ute da vet du -lucy- og så får BabyDior komme med mage... og jeg uten. He, he. Fikk dessverre besøk av den forb.. drittkj... nå på søndagen, på ikm-dagen. Men like greit det, enn å gå over og starte å håpe! Tror jeg gir opp snart. Nå er det 24. pp... Altså 2 år! Får vel prøve prøverrør eller noe snart. Huff!

 

Håper formen din er bra Turid. Kjedelig med vonde kynnere, ryggvondt osv. Håper den lille luringen vil ut snart. Kjekt "å bli ferdig" med det liksom :) Selv om du har vært på kontroll, og det ikke er noe tegn på åpning e.l. så kan jo dette skje plutselig og "helt uventet". Du er jo 3. gangs, og da kan som sagt ting skje fort. Alt fra NÅ til om et par uker. La oss håpe det skjer i løpet av uka :) Skal sende over noen "fødetanker" til deg (og -lucy- som står først i køen). He, he.

 

Har dere fått bildene av Victoria enda da?? Litt tidlig kanskje? Snuppa tok bilder i fjor høst, og vi kjøpte bare gruppebilde vi da, da de andre var litt "rare". Var liksom ikke henne. Lignet ikke seg selv. Men Victoria er jo så stor nå, så hun er vel litt mer med fotografen, og hun gledet seg jo tydeligvis, så det blir sikkert fine bilder :)

 

Litt ekkelt at det var så lite liv i magen din da Turid, men sånn er det vel på slutten. Bare man kjenner noe i løpet av døgnet, så er jo alt bra, men det er jo trangt, og om babyen i tillegg er litt "lat/bedagelig", så blir det jo ekstra rolig der inne! He, he. Får håpe den fortsetter å være rolig på utsiden også :)

 

Synes Lucas er kjemefint jeg! Passer fint til de andre to også det :) Tror jeg ville valgt med c..... Sånn som Victoria :)

Heldigvis er ikke sambo fotballfrelst her, så her er det ingen fotball! Puh! Glad for det ja. Ellers hadde jeg flyttet ut disse ukene, ev. sendt han på hotell :) Fnis!

 

Ellers er det sol her i dag, men en del skyer også. Var ca 17 grader når jeg dro på jobb, men vi hadde over 22 grader i går, så det krabber seg vel opp mot det på gradestokken i dag også. Varmt når sola titter frem, men ellers er det en smule kjølig ja. Litt sur vind.... Brrrr. 20 grader og kaldt. He, he. Litt bortskjemt med strålende sol og varme i noen dager nå ja :) Har jakke og langbukse i dag jeg!!

 

Massevis av lykke til dere to som står i kø om å føde hvilken dag som helst nå, og ellers håper jeg du BabyDior koser deg med magen!

Vi får treffes i løpet av sommeren da, om dere har tid i mellom perm, sommerferie osv. Hadde vært så koselig! Jeg har ferie i ukene 28, 29 og 30, men blir nok ikke borte hele denne tiden! Men vi skravles jo før den tid!

 

Lykke, lykke til!

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, nå hadde jeg skrevet DET lange innlegget og hva skjer...jo alt blir BORTE!!! Så nå måtte jeg telle til 10 og så prøver jeg meg igjen..grr!!

 

Godt å høre at alt er bra med dere alle..

Får håpe vi snart hører fra lucy så hun slipper overtiden..den tror jeg kan bli litt drøy...hvertfall for min del - kan jo ikke vente til å få treffe den lille!! Har jo 11 uker igjen da, men synes allikevel at ukene går veldig fort. Nå er jo sommeren her, eller var, og da føler man seg litt freshere og gjør mye mer enn når det er snøstorm ute..

De dagene jeg hadde fri forrige uke var det jo bare knall vær, så koste meg i sola da ja :) merket også at huden på magen er litt tynnere enn før he he he - men mini har det bra. Litt mindre aktiv når det var som varmest, men man skulle jo tro at det var en liten turner inni magen.. Så utrolig morro, og deilig å kjenne at man får respons :)

Ellers så var jeg på kontroll hos legen i går..hadde gått opp 600 gram på 4 uker..men var visstnok ikke farlg, for baby har de mål h*n skal ha. Bekkeløsningen blir ikke noe bedre og korsryggen begynner også å kjenne at det blir tyngre på magen ja..men går til behandling hver uke og skal også nå på bassengtrening to ganger i uken..utrolig deilig å være i vann og kjenne at kroppen er så lett og ledig :)

 

Holder du fortsatt motet oppe da Dotten eller merker du det på kroppen...? Jeg synes fortsatt at du er en helt strålende person som klarer å holde deg oppe på den måten du gjør.. Du er fantastisk! Men uansett, så husk at du har fått ett lite mirakel :)

 

Hadde vært veldig koselig å treffe dere, så jeg er klar med enten mage eller baby jeg vet dere, avhengig av når det blir.. :)

 

Kos dere videre da snupper - vi snakkes snart..må lagre nå før jeg mister alt igjen :)

 

Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig å høre fra deg også BabyDior, og at alt er bra med deg og mini!! :)

 

Huff, det er så kjedelig når man har skrevet masse, og så forsvinner alt. Bare liiiiit irriterende!!

 

Skjønner godt det blir litt mindre aktivitet i magen nå som det har vært så varmt. Blir nok litt varmt der inne også, og da blir man jo bare så daff :) He, he. Men så lenge mor orker å oppholde seg i sola, beskytter magen på det varmeste, så er det ikke noe problem, bare man får i seg nok drikke!

Men nå er jo den verste varmen borte, men forhåpentligvis bare for en stund :)

 

600 gram!!! Er jo ingenting :) He, he. Heldig du! Skulle vært meg det. Jeg hadde vel 6000 gram jeg tenker jeg :) Men siden du sliter sånn med bekkenløsning, og ikke får beveget deg så mye, er det bra du ikke legger på deg så mye. Det ville jo gitt bare enda en belastning! 11 uker igjen... Det går nok fort skal du se. Spesielt siden nesten alle ukene er i sommer, og forhåpentligvis fint vær :)

Og møtes skal vi... :) Det må vi. Hadde vært så koselig. Uansett med barn inni eller utenpå :)

 

Ellers holder jeg vel stort sett motet oppe. Har liksom ikke så mye valg. Har jo litt lyst å bare "gi opp", men det hjelper jo ikke det heller :)

 

Kos dere ellers masse, og krysser fortsatt fingrene for dere to som står i "fødekø" :) Ha en fin dag jenter!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei - fortsatt ingen mini på utsiden :( Beg å bli lei av å vente nå - synes ejg har ventet så mye på denne mini'n, men når man venter på noe godt!! trøster meg med at hvertfall svangerskapet har vært utrolig fint, uten noen plager (fysisk sett, eh) - så får vel tåle noen dager (for nå er det jo snakk om dager!!!) til! dagene går egentlig veldig raskt, sover leeeenge, soser rundt, leser litt, skuldra er bedre, og shopper. er mer avslappet og uthvilt enn jeg sikkert har vært på årevis, så nettene er kjipe, da sliter jeg med å sove og ønsker bare at noe skal starte. har litt vonde kynnere i ny og ne, men ellers er formen nesten for bra. vi går lang kveldstur lange elva hver kveld, jeg går mye på dagtid, og synes disse kreftene burde brukes på noe nyttig, som å trykke ut mini!!

 

men nok om meg - dotten så kjipt, IGJEN, med denne tanta di. du har jo en syklus som en superklokke! fortsatt ikke pergo-bruk på deg, igjen? du er god som klarer å la være, jeg synes jeg presset meg til alt mulig kjipt i den desperate augustmnd før det klaffet, i desperasjon. er nok best å ta det litt roligere, slik det ser ut som om du klarer.

Turid, spørs om du ikke får før meg nå, da, to uker igjen for deg, kan jo poppe ut en liten lucas - kjempefint navn - any time! tenk da har du tre!! det hadde vært en drøm å få, men nå skal jeg være glad for denne ene mini'n, da, så får vi se hva som skjer framover :) Og at du bare ahr 11 uker igjen, babydior, det er jo utrolig!! jeg syesn de siste ukene, fra uke 30, også har gått utrolig fort, perm-ukene også, men de bare slukes i en litt kjedelig tralt, synes jeg. skulle gjerne nytt dem bedre, håper jeg får det til en forhåpentligvis neste gang, med en mini i barnehage på dagtid og litt mer stress. nå synes jeg både det blir litt ensomt, stille og kjedelig, selv om jeg trefffer venner også på dagtid. Hvordan er det for dere, da? dere har jo alle erfaring med det - du som går sykemelde, babydior, kjeder du deg? skjønner det kanskje er litt annerledes for deg, turid, med de to andre som krever så mye når de først er hjemme.

 

Nei, nå skal jeg ha litt pausing med kolleger her, å få med meg laptop'en hjem, slik at vi får installert internet - har ordnet med alt nå, så i ettermiddag skal vi være på nett.

 

Da er det bare å holde ut og telle ned for min del! klemmer fra meg og mini (som koser seg litt for mye der inne!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Åhh, nå var jeg spent på om den lille hadde funnet veien ut :) Men neida. Men det sies jo at førstegangs ofte går noe over termin. Du er jo 3-4 dager over termin nå, så innen én uke bør h*n ha kommet ja :) He, he. Skjønner godt du venter og venter nå!

Skal se Turid "trøkker" ut lillegutt før deg, og dermed sniker i køen!! He, he. Men vi får krysse fingrene for at du ikke går for lenge.

Jeg har hentet Pergoen vet du, og starter i dag! Er på dag 5, så det holder akkurat :)

 

Skal ha besøkshjemgutten i helga, så regner med at det blir en litt "stressende" helg, og null aktivitet her inne, men skulle det skje noe for -lucy- eller Turid, så regner jeg med at de ikke rekker inn hit med det første :) Skulle bare mangle!

 

Forresten er du jammen flink som orker å gå masse turer nå -lucy-, men det er jo godt å få beveget seg litt, og siden formen er på topp, er det jo bare å trimme mest mulig til lille kommer. Blir nok masse turer fremover også!

 

Masse lykke til, og venter spent på å høre fra dere som står først i køen :)

Vil jo høre fra deg også BabyDior, men liiit tidlig for deg å føde enda :) He, he.

 

Ha en toppers helg jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere snupper

No sit eg her og klokka nærmer seg fort leggetid.....mannen er vekke på fotballkamp og kjem at kl1 i natt....kjenner ingenting til fødsel enda så reknar med da går bra...hehe:)

 

Var på kontroll hjå jordmor i dag...ho sa at ho ville strippe meg neste fredag om eg ikkje har fått innen det....og det reknar eg eigentleg ikkje med heller....Hovet til babyen ligg veldig langt oppe,så ho håpte han ikkje fant på å snu seg til seteleie...for da var da faktisk plass til sa ho....uff håper ikkje det.....ellers var alt berre bra sa ho....

eg er så spent på kor lang tid fødselen tek denne gangen...brukte 29 timer med victoria...6.5 med sander...så det kan vel eigentleg gå fort denne gangen....

 

Eg var så spent på om det var blitt baby på deg lucy....gud kor spennande...for nokre månadar sidan gjekk me å venta på om tr kom, og om testane var postitive...og no ventar me på babyar

 

 

ja eg må berre få sagt kor masse eg beundrar deg dotten.....tenk å vente så lenge på å bli gravid...godt du har begynt på pergoen .....blir spennande framover å sjå om du får postive testar og ingen tr snart...:)hold motet oppe så går det nok bra...!!

 

må misunne deg som klarer å gå turer om kveldane...eg har meir enn nok med å gå opp trappa her,for bekkenet mitt er ikkje godt om dagen..

No har me klart badet oppe,so no slepp eg å gå ned på do,..hehe...(har stua oppe)

har hatt besøk av ei vennine i kveld..(ho som var forlovaren min) me har kosa oss med fotballkamp,brus og chips....hehe:)

i måro skal eg av å sjå eit vennepar av oss gifte seg....skal ikkje i bryllupet,men tenkte å reise i kyrkja å sjå....!!!

 

men no tenker eg at eg får gå å legge meg...opp tidleg med ungane i måro:)

 

god natt snupper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, damer!! nei nå, altså!! mini vil ikke ut, når vi snakker itl mini nå, sier mini bare neineinei :)

men vi har hvertfall fått internett hjemme! eller egentlig ikke, ikke fått til å koble til, men fant et åpent trådløst nettverk her, så må være kjapp så jeg ikke blir kastet ut. internetfolka sa det er umulig å ikke få det til selv.... typisk, ikke så tekniske av oss :) vi får gjøre et nytt forsøk senere, jeg er for lat tii å prøve selv :)

men det å gå å vente sånn, utrolig å tenke på at det bare er max 9 dager til vi har mini hos oss, og samtidig føle at det er en uoverkommelig EVIGHET!! det er jo egentlig ingenting, og vi venter jo bare på noe godt, likevel er det litt kjipt. men holder motet rimelig bra oppe, klarer det bedre nå enn da jeg ventet på el og grav-testing, huff!!

håper dere har hatt en fin helg med besøksgutten, dotten'1

jeg skla på overtidskontroll i morra halv ni, blir muligens strippet da, så får vi se om det resulterer i noe. satser på at jeg kan oppdatere dere da, hvis nettet funker!

klemmer fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp!

 

Oj, NÅ lurer jeg veldig på om ikke en av dere to ligger på føden snart altså! -lucy- er jo på god overtid, og Turid har jo termin om et par dager!! Dette er spennende saker gitt. Er sååå spent, men klart sikkert ikke i nærheten av dere selv. He, he.

 

Håper alt er bra med dere, og at dere slipper å gå i dagesvis med vondter....!

 

Får håpe lillegutt kommer ut av seg selv på termin Turid, slik at du slipper stripping. De sier jo at det er så vondt..... Jeg ble jo også strippet et par dager før snuppa kom, men hadde allerede gått i noen dager med vondter, så jeg merket null nada... eller så er jeg kanskje ikke så følsom der inne :) He, he. Vondt var det i hvert fall ikke! Ser at du også kanskje skulle strippes -lucy-.... Gikk det greit hos jordmor?

 

Vi får virkelig håpe han ikke snur seg da Turid, og du ender i seteleie! Hjelpes. Det høres ikke særlig ut, men de kommer jo på den måten også :) Min mor hadde setefødsel med min bror!

 

Siste tablett av Pergoen skal tas i dag, så får vi se om det hjelper for vår del denne pp'en da....! Har egentlig ingen tro på det, men men!

 

Ellers hadde vi besøkshjemgutten vår i helga, og vi var bl.a. på Hoppeloppeland. Det var søndag, regn og myyye folk... he, he. Men de små hadde det nå gøy de da :) Mye hoppeslott, trampoliner, ballbasseng osv.

 

Har dere fått orden på internetten da -lucy-?? He, he. Ikke alltid like greit å få til dette. Skal være sååå enkelt ja.. Hmmm. Godt jeg har en ekspert på dette hjemme i stua, så slipper jeg! Men disse åpne nettverkene er de helt å stole på da?? Mulig du koblet deg på hos naboen?? Bare sørg for å ha en god brannmur og antivirusprogram på pc-en, så er det en del tryggere :)

 

Er veldig travel på jobben, men måtte jo bare innom her en liten tur å snoke... :) Venter spent.

 

Håper alt er bra med deg også BabyDior!!

 

Snakkes! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

nei ingen baby her....sit her berre med masse kynnere...så det er nå lov til å håpe at dei gjere litt forarbeid før riene sete inn....2 dager til termin no....men innstiller meg på å gå overtid.så blir eg kanskje ikkje so lei....prøver i allefall å tenke slik...

 

gjekk det bra hos jordmor lucy?Eg skal til jordmor på fredag....spennande om eg kjem til timen,eller om lillegull er født...

Har de forresten bestemt navn på dei små???me har ei LANG liste...huf...blir ikkje klok...hehe....

 

Du får hoppe ekstra i høyet denne ppen så skal du sjå at det blir ein liten ein i mars til neste år....:)

I dag har eg bakt sjokoladekake og vaska huset nede....i måro blir det husvask oppe, og avslapping....alt for å prøve å få i gang fødselen og bli ferdig m det----

 

er så spent på om noko har skjedd med lucy???spennande....blir spennande å høyre fødselshistorier osv og:) hehe....

men no får eg ta å krype til køys tenker eg...opp tidleg med ungane i måro:)

 

natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjem ein tilstandsrapport frå den fortsatt gravide damen på vestlandet:)

Var til jordmor i dag..vart strippa,så eg går å venter på rier eg då...sjølv om eg veit at dei ikkje treng å komma enda....var 1 cm opning...Ho kunne kjenne vannblæra og hovet til babyen....er så rart å tenke på...hehe:)

Har vore skikkeleg uvel dei siste dagane...laus mage og kvalm..i dag har eg ete ein halv sjokolade....klarer ikkje å få maten ned...er grusomt...får tru det har med graviditeten å gjere, og ikkje er omgangssjuke...

 

Elles brant Sander seg på ovnen i dag...Fingrane er fulle i blemmer, og han skrike og skrike....er så grusomt når me ikkje klarer å roe han på noken måte....tenker me må ein tur til doktaren for å få noke salve eller noko....ellers har me flytta opp til svigerforeldra mine for øyeblikket,så slepp me å vekke ungane mitt på natta osv...kjenner no at eg er begynt å få mens smerter,kynnere som eg kan håpe på utviklar seg til rier...hehe....får til å ta tiden om dei kjem regelmessig....

 

Du då lucy???er det kommen baby hjå deg??er så spennande....og dotten??er tr kommen på besøk eller korleis er ståa der???håper de nyt dagane :)her hølje regner det, og bles litt...så er ikkje akkurat noko sommarver nei....

victoria skal på grillfest med tanten sin i barnehagen no...eg orkar ikkje...så då sender me tanten i staden....:)

men de må ha ei super helg jenter,så skal eg sende ei mld når knøttet er komen til verden.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

En liten hilsen fra meg før jeg tar helga :) Skal bli godt med et par dager fri! Hjemme er det litt sykdom. Feber og hodepine, så snuppa og sambo har vært hjemme et par dager. Ikke noe alvorlig heldigvis. Jeg holder meg frisk i hvert fall!

 

NÅ må jo -lucy- ha fått lille knært??? Er så spent. Er jo godt over en uke på overtid nå?? Håper alt er bra med dere!

 

Og Turid går rundt og vagger og venter skjønner jeg :) Skal se den lille finner veien ut i løpet av natta eller i hvert fall helga! Spennende! Rart å tenke på at de kan kjenne hodet ja :) He, he. Lurer på hva den lille tenker... Hvem f... er det så tar på hodet mitt??? Er jeg ikke alene her inne?? He, he. Om de kunne snakke! Fnis.

 

Håper det bare er graviditeten som gjør deg uvel ja, ev. kynnerene. Ikke kjekt med omgangssyken NÅ! Ligge å spy og føde er ikke noe særlig vil jeg tro!

 

Ellers har jeg el i disse tider. Gidder ikke å teste, så vi får bare håpe vi treffer da! Har ikke merket noe spesielt med el-slim, men jeg har jo el i følge ul og blodprøve. Håper det er hver måned så!

 

Er ellers ikke noe staselig vær her heller. Overskyet og sol på en gang. Men heldigvis ikke regn i dag da, og det er jo bra! Ligger vel på 18-20 grader, så fryser heldigvis ikke!

 

Nei jenter, nå må dere få se å få trøkket ut disse små gullene deres da :) Så kan "tante" Dotten få se bilde av de små nurkene :) Om dere får lagt inn et bilde e.l. :) Kan sende på mail eller via Facebook for de som er der :) He, he.

 

Huff stakkars Sander da. Du får jo kjøpt bedøvelseskrem/salve på apoteket også! Pluss Alo Vera på parfymeri/helsekost! Det viktigste er kaldt vann i mange minutter rett etterpå. Det er jo bare såååå vondt å brenne seg. Au, au!!

 

Håper Victora koser seg masse i barnehagen i dag med tanta da, og at de ikke regner helt vekk!

 

MASSE lykke til jenter, og BabyDior du får fortsatt kose deg med magen din :)

 

God helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen snupper!!

Må jo sende ett lite livstegn :) her står alt bra til, masse bevegelse i magen, så det er en aktiv liten krabat ja! Hara utrolig mye kynnere nå jeg også, men de er ikke vonde da, bare ubehagelig..så livmora øver eg på bragden om 9 1/2 uke!

Ellers har vi vært på 3D ul da og sett på den lille babyen vår.. :) det var utrolig kos! Han, jeg tror jo det fortsatt er en gutt, ligger med hodet ned og koser seg nok der, for han var ikke akkurat velvillig til å snu seg så vi så hele ansiktet på ul..men men, har allikevel fått bra videosnutter i profil da :) og han geipet, og blunket med øynene og "smilte" :)

I dag har vi kjøpt barnevogn da, så den 10/7 er den i hus også :) morro morro!

 

Nå er det jo bare så utrolig spennende om det kommer noen bebiser her snart!! I tillegg til dere to her, så gikk vannet til ei venninne i dag tidlig, så det blir nok en baby der innen i morgen tenker jeg..spennende :) gleder meg til det er min tur, samtidig som jeg også synes det er litt skummelt da :) men det hører vel med!!

 

Krysser alt jeg har for at det klaffer denne gangen Dotten!!! Du fortjener det nå!!!

Skal du evt til noen videre utredning? eller hvordan er det...?

Håper du i hvertfall snart kommer etter!

 

Ellers ønsker jeg dere alle en rikig fin helg, så snakkes vi snart.

 

Stor klem fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH FANTASTISK FANTASTISK!!!! nå er mini kommet, hun er en nydelig liten prinsesse, veide 3415, 49 cm lang og helt perfekt!!!!! hun kom mandag 17.15, 6 dager på overtid. har hatt besøk nesten non stop av besteforeldre langveisfra, vært hektisk, nå er alle dratt og ENDELIG skal vi få ha henne helt for oss selv!

Vannet gikk natt til mandag kl 3, fikk svake rier da, ringe abc kl 5 som ikke trodde det var vannet, syntes det hørtes lite ut, mente det var slimproppen og at fødselen var helt i startfasen. ringte igjen kl 9, synes riene var ganske vonde da, kom veldig hyppig, hvert 2 min ca, varte i 15-20 sek, og de sa se det an, du er nok ordentlig igang i kveld, forhåpentligvis. så da så vi det an - VELDIG LENGE!!! for riene ble aldre lengre enn 30-40 sek, etterhvert fryktelig vonde, men ejg tenkte at nei jeg er jo litt smerte-pingle. kl 15 var de fryktelig vonde og kom ca hvert 3-4 min, ringte abc halv fire og sa nå må vi komme. skulle da ut i taxi, som virket som et mirakel å skulle få til. kreket meg ned trappa, hadde da ligget på siden i 12 timer, gjennom alle riene, klarte ikke gå, stå, være i badekaret, måtte bare ligge. taxisjofføren visste ikke hvor sykehotellet var, i en vanvittig rie fikk jeg så vidt åpnet øynene og sett slørete - stønnet ut, til venste der. kom meg opp på føden, jordmødrene kom i mot meg, trodde jeg var i beg.fasen fortsatt og ville snakke litt. jeg stønnet og vi gikk inn på en fødestue. jeg la meg ned på senga, og da eksploderte det. hun føder NÅ ropte hun ene jordmora ut i gangen. så da var det bare å trykke mini ut, det tok en time så lå hun i armene mine. Det hele var et lite sjokk, trodde jo selv jeg nesten ikke var igang, men hadde altså tatt taxi med nesten full åpning. synes presriene var flotte å holde på med, deilig å kjenne at noe skjedde, at jeg fikk kontroll og virkelig gjorde en jobb for å få henne ut.

 

etter at hun kom, har alt gått så fantastisk fint!!! hun ble lagt til puppen, spiste i en time, sovnet, sov gjennom natta og spiste litt, og har stort sett sovet og spist siden. griner lite, lar seg lett roe ned, ligger og gløtter med øynene på stellebordet og når hun ammes, og i natt fikk pappa'n sovet gj hele natta, hun bare spise og sov og trengte ikke skiftes på.

jeg har ikke sovet så mye, selv om hun jo er så grei, blir liggende å se på henne og kose meg, og beg vel nå også å bli litt overtrøtt. nå sover hun, så nå skal jeg også legge meg til å sove - alene i senga mens hun koser i vuggga i stua. håper jeg får noen timer nå, og at natta går like fint som den i natt. gleder meg til ukene osm kommer, til å bli bedre kjente med henne, være litt mer alene og komme igang som en liten familie.

har tenkt på dere og villet skrive så mange ganger, men har vært litt tull med nettet og så masse tlf., meldinger og besøk at alt har gått i ett.

 

masse klemmer fra verdens lykkeligste mamma - og nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse med prinsessa:)no vart eg gla....eg sit her fortsatt med mage eg....er 2 dager over i dag,men eg tek dagane med ro....har småkynnere heile tida..men dei er ikkje vonde....så eg tek da med ro

 

 

Høyrest ut som ein fin fødsel,sjølv om det gjekk ganske fort når du først kom til sjukehuset....For å vere førstegangsfødende må det vere fint:)

Dette blir eit kort innlegg,for her er det kveldsmat tid.....

Nora er forresten eit nydeleg navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhh, gratulerer SÅ masse -lucy-!!! Så fantastisk!!!

Hadde vel kanskje blitt litt skremt at din opplevelse, men så godt å slippe unna med en så kort fødsel!!

Kan tenke meg dere koser dere masse, så nå må du bare nyte den tiden dere får alene uten altfor mye besøk!

Og håper vi treffes snart!!

 

Gratulerer så mye nok en gang - og for en nydelig navn dere har valgt til lille tulla deres :)

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED EI LITA PRINSESSE -LUCY- :)

 

Åhhh, så herlig å være ferdig å endelig få møte lille mini :) He, he. Virker som du hadde en flott fødselsopplevelse selv om det var vondt. Vondt er det jo uansett, men veldig slitsomt når du har så hyppige rier, som ikke varer kanskje lenge nok til å ha noe særlig effekt. Men det virker jo som om du egentlig hadde en veldig kjapp fødsel til å være førstegangs! I overkant av 12 timer!!!

Akkurat det å bevege seg med rier er ikke kult. Husker det fremkalte nye rier hos meg, så jeg brukte vel en halvtime fra parkeringsplassen og inn på føden den gang da jeg skulle ha snuppa. He, he. Virket i hvert fall sånn!

Så koselig med ei lita jente da. Nå får dere en liten dukke å leke med :) He, he. Ikke at en liten gutt også kan være "dukke" :) Og så fint navn da! Har en kollega her som fikk ei lita Norah (med h) i april. Veldig flott og søtt navn! Og så var hun jo passe stor. Ørlite tyngre enn min snuppe, men en cm kortere! Snuppa mi veide 3 280 gram og var 50 cm. 34 cm rundt hodet! Men hun kom jo med keisersnitt til slutt da!

Kos dere masse nå som dere er alene. Virker som hun er en snill sovebaby, og det må være deilig. Skjønner godt du ikke klarer å se deg mett på henne :) Når alt har roet seg litt, så MÅ vi treffes, så du får vist fram gullet ditt :) Lå du forresten lenge på sykehuset??

 

Huff stakkars Turid da... Men det sies jo at nr. 3 er en liten luring! Enten så kommer den før termin, eller så lar den vente på seg! Virker ofte som nr. 1 er treg, nr. 2 kommer som et skudd, og som sagt.... nr. 3 er en luring :) Håper du slipper å gå så mye lenger nå, og at lille knert kommer i løpet av en dag eller to :) Masse lykke til! Venter spent å høre fra deg!

 

Hallo BabyDior. Godt å få et lite livstegn fra deg også :) Er nok litt slitsomt med disse kynnerene. Husker jeg hadde dem også, men de var ikke vonde. Kun at magen strammet seg og ble steinhard. Kan ikke huske at de plaget meg..... men man glemmer jo alt det vonde, og husker bare det koselig :) Åhhhh så kos å få se den lille på 3D da. Vi var også på det. Men mest for vi ville vite kjønnet, samt at vi fikk en veldig nøye og god sjekk av babyen! Vi har også profilbilde og en liten videosnutt. Vi var på Majorstuaklinikken! Dyrt men vel verdt pengene synes jeg!

Regner med at venninnen din også har født nå... Hva fikk hun da?

Synes at det har gått fort for deg også jeg BabyDior. "Bare" 9 1/2 uke. Det går fort. Vips så er tiden der :) Det går så bra så. Er lov å synes det er litt skummelt for man vet jo ikke hva man går til første gangen, men det er egentlig bare helt topp. Litt vondt er det jo :)

Vi har ellers ikke snakket om noe utredning, men vi burde vel kanskje gå de tunge skrittene..... Vi har jo tross alt prøvd i 2 år. Men så surt, siden vi har klart det på egenhånd en gang før!

 

Kos deg med prinsessen -lucy-, krysser fingrene for at lillegutt kommer ut snart Turid, og BabyDior får kose seg med magen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp:)

 

på jonsokafta kom vesle Emil til verden....3840 g og 52 cm lang....fødselen starta med at eg vakna med svake rier kl 3 om natta.låg og kjente på desse og fant ut at det veksla mellom 7 og 4 minutter mellom....men dei var ikkje sterke i det heile teke...låg slik til kl halv 5...då vekte eg jarle(min mann) og sa at no var det i gang....05.40 ringte eg til jordmor og sa at no måtte me reisa...var til jordmor kl 6...ho undersøkte meg og hadde då 5-6 cm opning....ambulanse vart tilkalla og kl 6.15 for me....køyrde over fjellet med blålys for då var det 2 min mellom riene...kom til sjukehuset kl 7.15.....kl 8 tok dei vatnet for då hadde eg tilnærma 10 cm opning, i håp om å fremskynde fødselen litt...men riene dabba av...var 5-7 min mellom dei, og dei var veldig korte...så hadde ingenting å jobbe med...slik var det i nesten 2 timer....når kl var 09.45 satte jordmor noken akupunkturnåler i føtne mine for å frigi energien i kroppen min...riene vart med eit mykje lenger og kom oftare, og 3 press seinare var vesle Emil ute.....kl 09.52...

 

No er me komne heim og kosar oss...sleit med nattesøvnen på sjukehuset då han er veldig puppegal og berre et litte grann om gangen for så å sovne.....så er veldig spent på korleis det går i natt....i natt som var vart det 3 timer søvn....

 

nå nyt eg dagane og det må de og gjere jenter:)

no er det puppetid igjen:) skriv meir seinare....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED LILLE EMIL :)

 

Gratulerer deg igjen jeg Turid. Virker som om det gikk ganske så rask med fødselen alikevel da! 7 timer fra du våknet til han var ute er jo ikke ille i det hele tatt!

 

Så da ble det Emil og ikke Lucas?? He, he. Emil er også et flott navn. Tenker jo klart på den rampegutten Emil i Lønneberget, men vi får håpe han ikke finner på så mange rampestreker som sin navnebror :)

 

Håper også knærten lærer seg å spise seg mett før han sovner, slik at du også får slappet av i litt mer enn 3 timer per natt! Puh! Høres slitsomt ut! Snuppa var også rask ferdig, men hun spiste seg mett for det. Kosa seg skikkelig med puppen, og lagde mange lyder når hun spiste. Fnis. Andre satt jo å ammet i "timesvis" og vi var ferdige på maks 10 minutter. Hvorfor bruke en evighet når man kan gjøre det raskt :) He, he. Hun spiste ca hver 3. time da, men mellom der fikk jeg jo slappet av sånn stort sett.

 

Kos dere masse med lillegutt, og håper de to stooore er stolte storesøsken. Sander lurer kanskje fælt på hva dere har tatt med hjem?? He, he. Victoria er jo såpass stor, så hun skjønner nok at "dette" som har kommet hjem nå, skal være der for alltid!!! Eller i hvert fall 18 år frem i tid, minst! He, he.

 

Lykke til som trebarnsmamma!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, turid!!!! tenk, 3barnsmamma!!!!! og veldig fint navn!!!høres ut som om det var en fin, men litt slitsom fødsel midt i der! en liten puppegaling, ja, det har jammen jeg også!! synes ikke 3-timer søvn hørtes så ille ut, jeg, det er max jeg har fått i døgnet i disse 9 dagene siden hun ble født, men underlig nok så går det likevel - blir litt vant til å gå i en døs :)

 

Det var ikke meningen å skremme, babydior, jeg hadde vel egentlig en drømmefødsel, bare at jeg ble for lenge hjemme - ikke gøy med full åpning i taxien, men det er det jo lett å unnå, hvis man ikke venter og venter slik vi gjorde. neste gang blir det hjemmefødsel eller rett på sykehuset ved første tegn! men både jeg og min kjære tenker at, ja, vi kunne ha fått ho ut her hjemme også, pressriene gikk jo så fint.

 

Åh som vi nyter dagene!!! ho sov litt mer i natt og da fikk jeg også sovet litt, så føler meg litt mer normal i dag. har funnet en ammestilling hvor jeg kan lese litt, det er deilig, og i dag har min kjære laget luksuslunsj med røykalaks, eggerøre, brie og alt annet jeg ikke har kunnet spise på så lenge. DEILIG!! er overrasket over at magen har gått såpass mye inn, men har jo nesten ammet non stop i 9 døgn nå, så kiloene renner vel litt av - har ikke fått veid meg.

 

nå skrifter pappa bleie, blr en del bæsjebleier i løpet av et døgn.

 

Er det 8-9 uker igjen for deg, babydior?? åh det blir så fantastisk å få gullet ditt ut og hjem - tenk da har vi barn alle 4!!!

 

vi ler også masse av henne - særlig på nettene når hun åker seg inntil meg, forsiktig for ikke å tippe over på magen, som en liten mark, rykk rykk, så smack, huke seg på puppen. vi har ho i senga med oss, det er veldig koselig¨, men gjør vel også sitt til at det ikke blir så mye søvn på meg. hvordan gjør dere det, turid? og dere dotten?

 

huff hvis dere må igang med utredning, kan det ikke være at et par runder til med pergo, kanskje litt akupunktur igjen, kan gjøre susen? men godt å vite at svømmerne holder mål, da! veldig lykke til!!!

 

nå er det et lite krek som vil ha mer mat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...