Gå til innhold

rungende heiarop for dotten - fra turid, babydior og lucy!!


-lucy-

Anbefalte innlegg

Hei og hopp=)

No er eg komen heim etter nokre flotte dager på Lillehammer=) var på lilleputthammer,og da var superkjekt da)= victoria va så stolt som tok froskehoppet med pappen og tanten sin.(mammen er litt pyse) hehe=)=)

GRATULERER så masse med vesle Sophia Lucy...fantastisk flott navn=) og heilt sikkert nydeleg=)=)

Her er det ikkje mykje nytt heller nei....!!bestemt oss for å begynne å prøve i april/mai 2011....så får me sjå om da skjer når me vil eller ikkje....:/:)

I dag begynte mannen på jobb igjen,så nå er det tilbake til kvardagen!!!

Eg og sander skal i to bursdagsselskap i dag.....hehe..da blir koseleg=)

 

i går feira me mamma som fylte 50 år=)=) Kanskje me lagar stor fest for ho seinare..me får sjå=)=)=)

du skal berre sjå at tanta holder seg vekke no dotten....*håper håper*

vesle snuppa må jo få eit lillesøsken...:)

 

Ellers kjeme eg til Oslo den 20.august,og skal vere til den 24 eller 25. har ikkje heilt bestemt meg kor lenge eg blir...DÅ er eg klar for treff folkens...håper det ikkje er då du er i syden dotten????

 

Men no får eg sette på ei vaskemaskin ....mykje skittentøy etter feriene....:/ men men..sånn er det vel hjå alle...:)

 

håper å høyre frå deg babydior når babyen har kommen=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann dere!! Her kommer rask info fra hektisk men fanttasktisk liv som tobarnsmor - UTROLIG!!!

fødselen å helvete helvete!!!!! det var jo så heroisk med nora, jeg var

liksom superføder, gikk inn på føden med full åpning og bare trykket ut. nå

ble jeg trillet inn på båre, helt vekk, var sinnsykt vonde og tette rier,

så jeg var helt klar for bare å trykke ut igjen. så ble jeg undersøkt og

hadde 2 cm åpning!!! What?????????????????????? videre derfra en

sammenhengende helvetesrie på 45 min - jeg var helt tidsløs og trodde jeg

hadde lagt der i 5-6 timer - og uttrykking i 15 min, hvor jeg skrek krig,

afghanisstan og kom deg helvetes ut jacob - inni meg, heldigvis - før

altså lille, nydelige, store sophia på 4010 kom seg ut. var aldri så ille

med nora, og jeg fikk sjokk da jeg så på klokka og oppdaget at vi bare

hadde vært på sykehuset i 1.10 min. tror det var bekkenet som gjorde det

så mye verre, lå så vondt og formen min var jo så dårlig, pluss presse ut

liggende på sida med beinet i alt for høy stigbøyle anbefales ikke. MEN SÅ

VAR VIDUNDERET DER!!!!! hun er nydelig, mørkere enn nora, litt hår, breit,

rundt fjes men mindre panne og ansikt enn nora, nok likere min side. også

var hun så ROLIG!!!! o lykke lykke, vi bare nøyt at hun sov, spiste litt

og sov igjen, og at hun koste seg så hos oss, særlig hos meg - nora koste

seg jo aldri, bare med kjøkkenvifta og andre mekaniske ting. denne idyllen

varte i 9-10 dager, nå er hun 15 dager og har vært ganske urolig de siste

dagene. kollik-angsten kommer og går litt, men tror ikke hun har det. hun

vil bare spise på ene puppen - supert, ser ganske korny ut allerede - så

har lurt litt på om ho har fått i seg litt lite mat, eller at ho bare har

hatt litt vondt i magen, er jo så liten enda. ho roer seg i sjalet, thank

heaven for sjalet, og når ho spiser, så så lenge ho kan ligge hos meg i

sjalet eller ved super-boobsen, går det bra, og det er jo mye mye bedre

enn det vi er vant til :) nå sover ho faktisk i vugga i stua, og det er jo

deilig. første dagen for jens og nora ute av huset og vår første dag elene

hjemme - som jo lover bra!

det har gått supert med nora, virkelig, ho er veldig opptatt av bæbi fia,

vil gjerne kose mye, holde og se på bæsjen, ingen tegn til sjalusi enda.

vi syens egentlig at livet som tobarnsforeldre er supert og at det går

rimelig bra, og gleder oss VELDIG til alt det gøye vi kan gjøre sammen

framover med drømmejentene våre :)

gratulerer med super-hagen dotten!!! håper som vantlig at det dukker opp en liten mini ti lhos dere som vil få glede av den!! og turid, spennende, men litt tid igjen, da, før dere setter i gang!!

da knirker det i vugga her, klemmer fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen :)

 

Så koselig å lese om baby Sophia -lucy- :) Gratulerer så masse og ikke minst at det ser ut til at hun er en rolig baby. Vi får håpe hun bare har en kort periode hun uroer seg litt :) Og for din del får vi håpe at den andre puppen blir interessant også, slik at du slipper å bli helt skjev :) Ønsker dere masse lykke til og såååå flink storesøster Norah er som bare ville kose og passe på. Håper hun ikke blir sjalu :) Litt er lov da :)

 

Masse gratulasjoner til BabyDior også med ei lita prinsesse. Håper alt er bra med dere og at dere storkoser dere, og at dere har ei stolt storesøster :)) Lykke til! Og skriv gjerne noen ord om fødselen din :) Nysgjerrig vet du :)

 

Og Turid, selv om dere har planlagt babylaging til våren, har du lovet å vente på tur.... he, he. Meg først!!!!

 

Vel, da var sydenturen vel overstått og jeg og min venninne hadde det topp på Kreta. Vi hadde skikkelige late dager på stranda, kun med avbrekk av lunsj. Og kvelden var det en dusj og så ut å spise og shoppe, og dette gjentok seg hver dag uten at det føltes kjedelig. Bare deilig. Fikk litt sol og varme (og farge) på skrotten og det var også deilig. Ikke minst det å se en BLÅÅÅÅÅÅ og skyfri himmel :) Heaven for meg altså :) Det ble kun to øl og noen gratis ouzo (de deler ut dette sammen med regningen på restaurantene) i løpet av uka, så ikke akurat hæla i taket. Nå var det jo ikke heller Ibiza vi var på (grøss), så det var en rolig ferie. Overvekten av folkene der var eldre og barnefamilier. Stille og rolig. Helt perfekt.

 

Ellers har jeg hatt en behandling man ikke kan ta som gravid og tillegg gitt blod denne måneden, så jeg regnet slett ikke med noe spire denne pp'en. Hadde DET skjedd hadde jeg blitt forundret. Så var ikke redd for et par øl eller så.

 

Har ellers jobbet en uke allerede. Tanta kom den 3. sept. som "bestilt". Siste dagen i syden (den morgenen/formiddagen vi skulle dra), så det ødela ikke noe. Jeg har jo sjelden plager med unntak av hodepine og det har det vært lite av denne pp'en heldigvis. Er så slitsomt å ha vondt i hode i forbindelse med tantebesøket i flere dager i strekk. Knasker Paracet uten at det hjelper nevneverdig heller. Nei, det var faktisk en frihet å gå gravid sist og ikke ha vondt i hodet på 9 mnd. Ei heller noen andre plager for den saks skyld.....!

 

Satt forresten å regnet ut ca hvor lenge siden vi startet prøvingen på nr. 2.... Det er 4 år siden nå (august 2006) og det skulle bli ca 46/47 pp'er.....! Hjelp! Men nå har vi jo ikke vært superaktive hver måned da og kun prøvd Pergo 3 ganger. Hadde vi gått til nærmere utredning eller noe, så kanskje det hadde skjedd noe før... men, men. Kan ikke tenke på det nå. Snart fyller jeg 40 år (grøss for et tall), og da takker jeg for meg i hvert fall.....! Har frem til april 2011....!!! Jau, jau.

 

Ellers så har hele gjengen her i huset blitt syke. Jeg er snørrete og "tett" i hodet, sambo er slapp og snuppa har blitt skikkelig syk. Jeg reiste til Svinesund i dag alene, siden vi ikke ville dra med henne på en 3 timer lang kjøretur tur retur til sammen, og godt var det. Sambo ringte meg akkurat når jeg hadde kommet frem og sa at snuppa hadde blitt verre og hadde en puls i over 200 og hun hyperventilerte!!! Lite jeg kunne gjøre derfra med det (annet å bekymre meg) men vi fant ut at han fikk ringe legevakten, men han tok henne med seg til Volvat i stedet. Der fikk hun puste inn noe medisin, tok blodprøver m.m. og de viste for mye og svært for mye av div. som ikke jeg skjønte helt. Bl.a. crp som jeg vet indikerer infeksjon. Kosta kjappe 1500,- men penger teller ikke i sånne tilfeller uansett. Legen som var spesialist på barnesykdommer var også bekymret og konferete med Ullevål sykeus og så fikk sambo et direkte tlf.nr. han kunne ringe om hun ble verre, slik at de kunne ta i mot henne umiddelbart og slik at de visste hva forløpet var. Ser heldigvis ut til at vi ikke trenger den hjelpen!! Vi fikk resepter på et par ting, så nå håper vi at hun blir fort frisk igjen.

Det var vist en reaksjon på noe??? Samt bronkitt!?? Hun har hostet i absolutt hele natt så jeg har sover i 5 minutter totalt. Trodde ikke jeg skulle orke å dra til Sverige, men brus og smågodt fristet for mye :) Samt at jeg handlet inn til bursdagen hennes som skal feires til onsdagen. Hun fyller år den 17. men tar feiringen litt på forskudd. Ofte at folk reiser bort på fredager så litt dum dag og ha bursdag på :) Så nå blir vi hjemme et par dager slik at hun er frisk og rask igjen til bursdagsfeiring. Surt om vi måtte utsette den også, siden vi har leid lokaler. (For lite for 20 unger hjemme hos oss).

 

Vel, da klarte jeg å skrible ned litt denne gangen også :) Håper alt er bra med alle :) God natt :)

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koseleg å høyre frå deg lucy=)høyrtest ut som ein fæl fødsel,men godt det er over,og du kan nyte tiden heime med sophia og nora.

 

ja da dotten,eg skal vente på tur..men me satser på prøving frå april/mai,så då har du sjansen fram til dess=)=)

no må det være din tur,men eg vil anbefale deg å få litt hjelp,om de ikkje klarer det sjølv.eg sjønnar ikkje korleis du har greidd å prøve og vente så mange pp. Nesten beundringsverdig=)

 

I dag har eg vært til sogndal og kjøpt 3 kommodar,nye lamper,nye gardiner og litt stasj til soverommet=) fornye litt=)=)

elles har me nett vert sjuke alle mann her og....!!spysykja med oppkast og diare.victoria hostar litt,men me er alle på bedringens veg....!!!

ellers er det ikkje så masse nytt her...jobber og jobber,og rydder og rydder...hehe...må ha meg ein dag no,og bake ein del...var tomt i frysaren no...berre masse jordbær...er vel igjen ein 11-12 kg jordbær der nede....!!!=)

 

No har eg vore so trøytt dei siste dagane....i går la eg meg kl 20.30...heilt ferdig..kjenner at da blir senga snart no og her...!!

 

håpa de har da bra...=)og at me får til eit treff ein gang...de e hjerteleg velkommne til å komma til sogn=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei og hopp=)no var det 1.5 mnd sidan sist.....me har tydligvis mykje å gjere på...hehe=)

Koss går da med deg dotten??er tanta reist på ferie eller??og med dere 2 andre snupper??jentene veks vel og blir store=)

 

Her er det ikkje so masse nytt....har slitt litt økonomisk denne mnd men...fekk ei bilrekning på 30 000...den satt litt langt inne...+ faste utgifter som kommunale avgiter,lån og barnehage....men men..har levd på frysaren denne veka...godt er da=)=)tømt den litt av og til og...=)=)

Elles går dagane i jobbing,husarbeid og kos med ungane....emil e blitt superflink til å legga seg,sjølv om han vaknar før eg har lagt meg...men men...!!!syng 3 sangar,og seier god natt,so sovnar han!!!

da er so herleg...før brukte me 30-60 min på han....mareritt=)hehe....

 

elles er me friske og raske no....ingen sjukdom,og da er godt!!!=)=)

er faktisk begynt med julepresangar,...kjøpt og pakka inn noko...tenkt litt på julekort og!!!må vel få fingen ut og ta eit bilde av ungane....!!!

 

Nå skal forbundet mitt starte forhandlingar med kommunen ,om at eg får større stilling.. forhåpentlegvis 75 %....er kjempefornøgd med da...så kan eg berre fylla opp med så masse eg vil jobbe...!!

 

Kor dokker skal feire jul då??me blir vel heime reknar eg med...men veit ikkje kem som skal vere her...om det blir svigers eller mamma og pappa..mormor kjeme t oss dette året...men no har søstra mi bygd seg hus,så dei vil nok feire heime...så då får me slost om mamma og pappa=)=)

Elles er det ikkje so masse nytt her i frå....Skal til bergen ei helg i desember...sammen med 4 andre vennepar...så skal me på humorgalla og kosa oss masse=)=)=)

Eg er forresten begynt å trena...prøver 2-3 ganger i veka no...=)=)er kjempe stiv i skuldrane i dag...hehe=)=)håpa å gå ned ein 4-5 kg så eg kjem ned på matchvekta mi=)men da spørst...hehe=)=)=)

men no får eg gjera noko her,før eg skal på seinvakt...=)=)=)

GOD HELG JENTER=)KOS DERE=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Heisann!!

Ja no nermar det seg jul med stormskritt... Kor skal dokker vere da jenter i jula?? Me skal vere heime i huset vårt...Får besøk av mamma,pappa,min søster og min bror + min kjære mormor frå Oslo=)ho kjem i måro,og ut i neste veke=) Det gler me oss masse til=)

Så kjem svigers ned og drikk kaffi og opnar pakkar=)

 

So me blir mange tilslutt=)

 

Elles er eg ferdig med julepresangane...godt er da=)=)

julekaker har eg ikkje baka så masse av....vart julebrød i dag...pepperkaker frå mega ...hehe=)=)

 

Korleis går da med deg og prøving då dotten??

håpa julekortene har kommet fram=)=)

Her er det ikkje så masse nytt.....!!!Ingen baby i magen..hehe...men har bestillt time hjå legen i slutten av januar...då blir det sikkert ut med spiralen...og til med prøving i løpet av våren=)=) Eg skal ha seinvakt i måro og lillejulafta...så har eg fri nesten heile jula...!!!Da blir godt=)

 

Blir nok ein Oslo tur i løpet av 2011,så då håpar eg på å få treffe dere igjen=)=)

ynskjer Dykk ei GOD JUL OG EIT GÒDT NYTTÅR=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...