Gå til innhold

til Graviden,Barnimagen og camhella


keisersnittnr3

Anbefalte innlegg

Hei Graviden

 

Då var da berre oss igjen her inne.... Men snart så er me 4 nybakte mødre, så da blir kjekt :o)

 

Eg var på helsestasjonen med Erik i dag. Han er no 4400 gram og 56 cm. Har lagt på seg nesten 1 kg siden sist måling, for 2 veker siden :o)

 

Kor tung er Snorre blitt?

 

Ha ein fin kveld og ei god natt

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Camhella!

 

Rart å tenke på at akkurat nå ligger keisersnittnr3 og barnimagen3 UTEN barn i magen...hehe!

Gratulerer dem begge to:)))

Blir gøy når vi alle sammen skal treffes og vise frem nurkene våre i sommer:)

 

Å legge på seg 1 kg på 2 uker er jo rimelig bra gjort da!!!:)) Men lille gutten din trenger det vel.....:)

Jeg har ikke vært å veid Snorre siden 30.april, men kan tenke meg at han er omtrent samme vekt og lengde som Eirik. De klærne han har i str 50 står vertfall i spenn når vi tar de på, så nå bruker vi nesten bare 56...62 er fremdeles for stort.

I morgen skal han ha på seg ny, kjempetøff, marineblå matrosdress, hvite sokker og hvit lue. Hehe -kommer til å være SÅ stilig:) Må jo ta seg godt ut på sin aller første 17. mai;)

Du kommer vel til å dresse opp Eirik oxo tenker jeg:))) Og så er det jo meldt kjempevær!!!:)))

Det er verre med meg og hva jeg skal ha på meg. Bunaden dropper jeg - blir for tungvint med tanke på amming..... Dessuten er alle klærne mine drit-trange enda!! Har vel 7-9 kilo igjen som skal av *sukk*

Klarte NESTEN å få igjen en dongeribukse her om dagen, men neida....det gikk ikke.

Sitter faktisk her og vurderer om jeg skal svippe ned på senteret og se om jeg finner meg noe....det er jo enda nesten en time til de stenger....hmmmm..valgets kvaler.

Får se hva det blir til. Først av alt må Snorre få seg litt mat, så får jeg se hva klokken er etterpå.... Skulle vertfall hatt meg en "hold-in"-strømpebukse. Hehe!

 

Ha uansett en fortryllende 17.mai, Camhella!!!!!!

- Og hils masse til de 2 på føden fra meg dersom du prater med dem!!!!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer med dagen.

 

Fekk mld frå Barnimagen i går: Ho fekk ei jenta. Ho var 3380g og 48 cm og nydelig i følge mora :) Har ikkje fått svar på korleis det går med keisersnitt.

 

Eg hadde ikkje komt i bunaden i dag om eg so hadde 30 hold-in strømpebukser på meg :) Har over 10 kg igjen å ta av...

 

Ha ein fortsatt fin 17 mai!

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, og vel overstått 17.mai:)

 

Dagen i går ble jo en kjempeflott dag! Kan ikke huske at vi har hatt så fint 17.mai vær på årevis! Vi startet dagen på Langeland skole, så var vi en tur hjemme hos pappa og de, før vi reiste til Mehammer. Der lagde vi langbord, grillet pølser, spiste rømmegrøt og spekemat, hadde leker og koste oss skikkelig. Ungene var ikke i seng før nesten halv ti! Hehe!

Utrolig tragisk med han som sprengte seg under salutten da....huff, jeg vet godt hvem han var. Utrolig ekkelt! To av kompisene til mannen min var på kaien og såg på nar det skjedde, og han ene hadde med sønnen sin på 9 år. Tenk å oppleve å se noe sånt! grusomt! stakkars familien oxo.

 

Håper de på føden hadde en fin 17.mai da:) Må vel være litt spesielt å ligge der oppe på nasjonaldagen:) Rart at vi alle er "ferdige" nå...

 

Ja vet du hva???? Snorre har smilt!!!!! Det var i dagmorges - 2 ganger på ca 1/2 time:)))) Og det var IKKE mageknip-smil, men skikkelig smil!:)

Han er så oppvakt blitt...stirrer oss i senk, følger oss med blikket og "prater" med oss:)

 

Nå får jeg gå og få på meg noen klær, subber rundt i morgenkåpe enda -skikkelig søndagsfølelse i dag nemlig:)

 

Knottes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Høyres ut som du hadde ei super 17-mai feiring. Her var me berre heima Åt pølser og rømmagraut med fenalår. Erik er ganske så tett i naso for tida, så då våge eg ikkje ta han med meg så mykje ut.

 

Keisersnittnr3 fekk ei jenta som var 3010g og 47 cm. Ho skal heita Eline.

 

Barnimagen si jenta skal heita Nadine.

 

Blir kjekt når me kan ha babytreff :)

 

Erik har ikkje vore fornøyd i natt. Sikkert magaknip. Har klagd seg eindel stakkars, så da har ikkje blitt så mykje søvn på oss.

 

Ha ein strålande dag.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloen, no e me heima ijen:-)). eller, kom heim i går på ettermiddagen. Har ikkje ro i kroppen t å vera på føden legre, kjede meg so utruli der, sjøl om å komma heim te to kranglehøner ikkje akkurat va å foretrekka. Men ting blir nok mykje bedre når eg e oppegåande te å jera ting sjøl. Hadde glømt kor vondt ett ks e ittepå!!! Da slite i såret og alt må jo jerast i slow motion.Å so har eg fått verdens mest slitande tørrhste, og da e drit vondt å hosta med ett ks snitt!!! So eg synes egentlig ganske synd på meg sjøl no. Bortsett frå ditta, e da herlig med en liten baby å kosa me ijen:-)). Ho e et skikklei matvrak og hive innpå kvar 3.time...........og gulpa oppijen halvparten, sånn at eg må jera da mesta på nytt ijen:-s.......i natt gav eg ho 2 gonga,men da tar jo litt tid då, sio og må få "påfyll" itte gulpinga. Nei, no daua eg snart av tørrhoste her, so me snakkes:-))

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Velkommen heim Barnimagen3! Eit lite tips til tørrhosting når du har tatt keisersnitt, er å trykka ei puta e.l mot opperasjonssåret kvar gong du hoste... men da e du sikkert klar over :)

 

No må eg prøva å få litt mat i meg før goklumpen vakner igjen.

 

Ha ein fin kveld og ei god natt.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og god morgen!!

 

Velkommen hjem barnimagen...eller ikke-barnimagen:) Hehe! Gratulerer så masse med jenta! Skal jammen si du e beintøff som reiser hjem så tidlig etter et keisersnitt, men må si jeg forstår deg... Jeg oxo klarer ikke føden, og har reist hjem etter halvannet døgn alle gangene...men nå har jo jeg født vanlig da... Håper mannen din er grei og hjelper deg masse:) Ene jenta di er vel på skolen om dagen, og hun andre er kanskje i barnehage..?

Gleder meg skikkelig til vi skal treffes igjen!!!! Både du og keisersnittnr3 får kjenne etter og gi beskjed når dere er opplagte til et treff:)

Hvordan går det med keisersnittnr3 egentlig??? Hun er vel kanskje kommet hjem? Håper hun klarer seg fint, og at formen er bra:)

 

I dag er Snorre 1 mnd:)))) Herregud så fort tiden har gått! Er redd denne permisjonen kommer til å være over før jeg får sukk for meg....må jammen bare nyte det mens det varer.

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:)))

Ja no er eg komt heim, eller kom heim i går. Då var me tre stk igjen på føden som alle reiste, så dei jormødrene ville at me sku vera lenger for dei hadde ingenting å gjera på he he.

Var godt å komme heim sjøl om formen ikkje er heilt på topp. Har fått urinveisinfeksjon på toppen av alle dei andre smertene,men går vel øve:)

 

Skal på helsestasjonen i morra for det lille nurket mitt vil bare sove og glømmer heilt å ete så ho hadde ikkje lagt på seg noke på føden. Trur ho har gjort da no men får gå bort alikevel. Ho var 2780 når eg reiste heim.

Første natta heime sov ho fra kl 24-06 fekk melk og sov te ni så håper det fortsetter sånn he he.

Løye å tenka på at for ei veke sidan hadde eg stor mage og no sitter eg med verdens finaste baby (i følge meg sjøl c",) i armane.

Gleder meg te å sjå nurkene dåkas, no er det amme tid

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gratulera med jento keisersnitt :o)

 

Kan eg snart la Erik sova lenger om natta?

Har heila tio fått beskjed om at han må ha mat kvar 3-4 time om natta og, men e jo ikkje kjekt dei gangane eg må vekka han for å gi han mat. Han e jo faktisk 2 mnd i måro, så no trenge han kanskje ikkje så mykje mat om natta? Helsesøstera som eg har gått til har vert veldig "etter boka". Ho meinte han skulle ha mat MINST kvar 3 time. Men no kjeme da heldigvis ny helsesøster her. Håpe hu er litt mindre "streng" :o)

 

Ha ei god natt!

 

Gler meg til å sjå dåke og babyane dåkas :)

 

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Idag er Erik 2 måneder!!!!! Fy kor fort tida har gått..... Da er foresten bilde av han i Sunnhordland i dag, men bildet er "gammalt" så han er både større og kraftigare no...

Han har jo til og med arva dobbelthako til mammo si :)

 

Fy for eit vær da har vert ute i dag. Da regna jo flodhesta... Hadde ikkje hjerta til å setta hunden ut på bakken i dag, sjøl om han har hundahus han kan ligga i.

 

I går var da jo da nydliga været. Eg, Erik og hunden gjekk oss ein tur til ein plass som eg pleier sleppa hunden laus så han får springa laus. Gjett om han var fornøyd :) Han sprang så han var galen. Trynte og trilla bortover bakken sikkert 5-6 rundar, og fortsatte å springa. Måtte le då :)

 

 

Barnimagen: Eg stikke oppom i døra til deg med dei bleiene ein dag. Kjeme "skikkelig" på besøk til deg når da som eg har bestilt til Nadine er komt :) Kjekt å kjøpa jenteklær til ein forandring :)

 

Lure på ka eg skal laga til middag i dag... Trur da blir kjøttdeig, kjøttdeigsaus og ris. Da får vera godt nok i dag.

 

Ha ein kjempefine dag.

 

Klem frå

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Hun dere helsesøstera om du går til virker noe gammeldags ja, camhella... I og med at gutten din er blitt såpass stor nå så hadde jeg ikke hengt meg opp i klokken når det gjelder mating. Jeg har alltid blitt fortalt at jeg skal la barnet styre...og det fungerer veldig fint.

Jeg har heller aldri vekket ungene om natten for å mate noen av dem. De fikk mat når de krevde det, det samme gjør Snorre. Etterhvert opparbeider vi en rutine uansett, det kommer av seg selv. -har vertall gått supert med de to andre:)

Klart at et prematurt barn trenger nok mye hjelp til mating i starten... men dere finner nok ut av det:)

 

Ja, dette været skifter voldsomt -det er sikkert! Ene dagen sitter vi ute og griller i strålende sol og masse plussgrader, mens neste dag er det ordentlig høstvær!

Vi skal i bryllup til tanta mi på lørdag, så da hadde det vært kjekt om solen hadde tittet frem. Og så har jeg bursdag i morgen (hallveis til 50!!! = 25 år!) så da hadde det vært greit om vi kunne tatt kaffegjestene med ut på den nye terassen i strålende sol:)

 

Er de veldig trege i Sunnhordland med å få inn bilder av nye Sunnhordlendinger? Jeg sendte inn bilde av Snorre for vertfall 2 uker siden, men kan ikke se at han har vært på trykk enda. Jeg sendte over nettet da.. Hmmm..vil jo ha skjønningen min i avisa:)))

 

Nei...får gå og se om jeg kan gjøre noe fornuftig tenker jeg.... Skal snart på Senteret og hente 4 filmer med bilder av Snorre som jeg har fått fremkalt:)

 

Knottes!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar VarGraviden*har født nr3*. Trur Erik skal få styra litt meir måltida sjølv. Han har jo til ein viss grad begynt å styra da allerede (fått mat oftare enn kvar 3 time viss han vil ha).

 

Anngåande bilde i Sunnhordland, så tar da lang tid. Me venta sikkert eit par veker før bildet dukka opp. Blir kjekt å sjå snorre i aviso :)

 

Nei, no er da ein som har lyst på litt mat høyre eg.

 

Gratulerer med dagen i måro VarGraviden*har født nr3* (i tilfelle eg ikkje er innpå då)! Kos deg på dagen din :)

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Gratulerer med dagen graviden (kaller deg da enno eg he he)

Ja no er enno ei fin natt øve, Ho har sove dei tre siste nettene no fra tolv til halv seks - seks , fått pupp og sove nokre timer til. Så er eg skikkeleg utsoven.

Camhella: Du kan jo prøve å la han få styre det litt sjølv,dei våkner når dei vil ha mat desse små. Var kanskje i begynnelsen at han måtte vekkast sido han var så tidleg født:)

Du får prøve deg litt fram:)

Merka at eg er så mykje roligare denne gongen, tar alt så med ro.Huska med førstemann så stressa eg mykje meir,men har jo masse erfaring og no så da sku vel bare mangle:)))

Gleder meg te eg kan ut å gå tur, var ute litt i går men kjente i såret at eg må venta litt te. Noken dager føler eg meg heilt på topp og då gjere eg litt husarbeid, og då blir eg heilt ferdig etterpå, så eg får smøra meg med litt tålmodighet enno:)

Må ha ein kjempe fin dag på bursdagen din graviden

snakkes jenter

ps er dåke masse inne på din baby no?

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Takktakk for gratulasjoner:) Ser ikke ut på været at jeg har vært særlig snill i fjor nei....det bøtter ned!!! jaja..da får vi ta kaffeselskap inne i dag.

Blir ikke rare feiringen likevel -skal ta det igjen i sommer når Snorre kan ta flaske:)) Da skal jeg og jentene ut!!!:)

 

Har det akkurat på samme måte,keisersnittnr3:) Føler meg ekstremt avslappet denne gangen -alt går så greit. Hår nok utvilsomt noe med erfaring å gjøre:) Slapper av og koser meg skikkelig med babyen og de "store" ungene mine. De er jo så flinke til å hjelpe til, og jeg legger stor vekt på at de får lov.

Snorre er våken ca 2 ganger hver natt. Jeg har han enda oppi senga med meg, men tror han skal få flytte oppi sin egen seng nå snart... I starten ville han ha melk omtrent hver halvannen time, så da var det lettest å ha han nær...men nå kan han få sove for seg selv snart. Skal bli litt godt for meg og mannen å få hele plassen for oss selv igjen oxo:))

 

Ja, i dag får vi ny bil!!!:)))) Vi har kjøpt Wolksvagen Sharan. Det er en 7 seter med MASSE plass:) Skal bli vannvittig godt å slippe å presse 5 personer inn i Hondaen lenger:) Nå får ungene hver sin stol, vi får masser av plass til både vogn, bagasje, varer ++++ baki, og så føles det litt som "kongen på haugen" å kjøre -hehe! (er ikke vant til å sitte så høyt)

Må sikkert ut og ha meg en lang kjøretur i kveld:)

 

Nå skal jeg lage gulrotkake- jeg ELSKER gulrotkake:)

 

Snakkis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:-))

 

Grattis med dagen "graviden"!!!:-). I dag e da faktisk akkurat to veke te eg har bursdag åg. Her går da kjempe bra, Nadine e so snill, sove og ete om dagen og får berre mat ein gong om natto no. I går fekk ho klokko 22.30 og sov heilt te 7.30 i dag morges!!! Forsette da sånn, so ska eg jammen vera glad:-)). Einaste so slite meg no, e at eg har mindre og mindre melk te ho, men da holde vel sikkert ei veka te tippa eg og so må eg begynna med morsmelkerstatning i tillegg, før ho forsvinne heilt. Kjedelig å mista melka,men på den andre sio e eg vant te å koka flasker i ett år. So lenge ho får da ho trenge og blir mett og ikkje sulta, so får eg klara da dinna gongen åg....

Camhella: eg hadde latt Erik styra matingo sjøl, han e jo blitt so pass store no. Synes jordmora og helsesøstera(som ivertfall går slavisk itte boko) e litt for gammeldagse.

Koss går da me såret ditt keisersnitt3? E da lika sårt enno?? Mitt har vore upåklagelig, mykje bedre dinna gongen enn dei andre gongane. E litt redd for at da ska spretta opp ijen, sio eg ikkje kjenne te dinna måten å sy på, men eg tar da so pass m ro, at eg rekna me da går bra. Men e litt so deg, nåken daga føle eg meg bedre og da tar eg litt for mykje husarbeid, og so blir eg sliten ittepå. Da so e mest vondt hos meg,e ryggen, akkurat der dei satt bedøvelsen(sikkert pga at eg fekk rier akurat når han satte den). Gleda meg te å bli so pass frisk/sterk t at eg kan gå ut på tur og begynna å trena. Har 6 kilo so må av ijen, og alt ligge på magen, so når eg har lov t å trena magamuskla, ska da trenast:-))*ler*. Ellers so har eldsta jento i huset fått vannkoppa, so no kryssa eg fingrane for at Nadine ikkje får da åg, synes da e so skummelt m dei ittesjukdommane eg. Men no må eg ha litt lunsj, me "snakkes"

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

No har eg slutta å mata etter klokka, og så langt har Erik villa hatt mat seinast kvar 3 time inkludert om natta :) Men men, satse på at da snur snart. Han er veldig tett i naso for tida, så han vakne sikkert pga at da er tungt å pusta. Men elles e han bli og fornøyd.

 

No har eg ein gubbe som mase på meg (ska skru opp noko blomsterkassevesen), så me får skrivast :)

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter

 

Ja no er det ei veka sio du kom heim barnimagen:)) Synst den siste mnd har gått veldig fort. Får ikkje håpa at det går så fort den tida me har framfor oss og, har lyst å nyte denne nyfødt tida lengst mulig :))

Såret mitt er komt seg litt men har veldig vondt på den høgre sida til tider, veit ikkje kva det er om det har noke med steriliseringa å gjer eller om da er noke anna. Får ta da opp med helsesøster hvist da ikkje gjer seg. I dag har eg tatt meg ein trilletur med storesøskena, dei var så stolte, var ein tur som gjekk veldig seint oppover bakkane, klare jo ikkje gå så fort for tida he he:)

 

Ellers så er Eline veldig snill, sove masse og har visst fått seg ein rutine på å sove fra 23.30- ca 6 kvar morning. Har nokre timer på kvelden der ho er våken og er litt urolig, men ho skriker ikkje noke bare ligge å lage lyder:)

 

Har gått ned 10 kg no, så då er eg 4 kg mindre enn før eg vart gravid, men har enno 6-10 kg eg vil gå ned før eg er i match vekt c",)

Gidder ikkje å strese med da , får ta da litt etter litt trur eg, og når høsten kjeme er da tebake te treningstudioet, har frøse medlemskapet til september:)

Nei no er det tid for kveldsmat kjenner eg, er vannvittig tørst for tida, drikker sikkert 3 l vatn te dagen, har dåke da sånn og?

Ha ein fin kveld

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Godt å lese at det står så fint til med alle:)))

Mandag neste uke skal jeg på 6-ukers kontroll med Snorre, og jeg er veldig spent på hvor stor og tung han er blitt. Han har vokst veldig!:)

Jeg har kjøpt en ny tutteflaske og et par sånne små pakker med ferdig utblandet nan-melk..tenkte jeg skulle forsøke å se om han vil ta det... Hadde vært deilig om han gjorde det:) Skal såklart fortsette å amme uansett, men det er veldig befriende om han kan ta både pupp og flaske. Siden sommeren nærmer seg og sånt så hadde det vært godt å ha muligheten til å ha "ammefri" en kveld i ny og ne:)

Men...han er IKKE særlig begeistret for tutten sin, så det spørst om flasken blir noe bedre. Vet ikke om jeg tør å være for optimistisk, men skal gjøre et lite forsøk.

 

Har forressten lagt ut et nytt bilde av Snorre som ble tatt i bryllup på lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:))

 

Ja i natt hadde vi vår første våkenatt:) Eline hadde litt feber og var potte tett, så eg klarte ikkje å sove, var livredd for at ho sku slutta å pusta,Får håpa det kjeme seg snart.

Var og vegde ho i går og no har ho tatt igjen fødselsvekta si med 30 gr, så no er ho blitt 3040 gr:))

 

Kor tid var det dåke sku ha dåp, camhella og gravide ?

Me har tenkt på 19 august,dei som ska vera faddra er i syden fram te 12 august så då blir det helga etter trur me:)

 

Er det noken av dåke som er blitt pysete i matfatet? c",) Eg blir likedan kvar gong eg, tør ikkje prøva meg fram heller,så her går da i skive med ost,syltetøy,vatn, ikkje noke fancy te middag he he, blir vel bedre etter kvart,

 

nei no er da ei lita tulle som skrike etter mat. me snakkes jenter:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her har me hatt 2 sånne våkenetter no... og eg har ein mistanke om at da blir ei til.. (klokka er 01.00 no, og han har ikkje roa seg). Erik og er plaga med tett nasa. Er brukte morsmelk og saltvannsdråper i begynnelsen, men gjekk over til saltvannsnesespray, og da fungerer mykje betre. Han blir ikkje så sinte når eg bruke den. I tilegg bruke eg ein sånn nesesuger. Erik har vert tett i nasa i over ein måned. Noken dagar mindre, andre dagar meir... Slapper litt meir av i forhold til da no.

Keisersnittnr3: Legen min/erik sin sa at ein ikkje trengte vera redd for at babyane skal slutta å pusta pga at dei er tette i nasa. Dei kjeme ALLTID (i følge legen) til å pusta med munnen dersom nasa er heilt tett. Da roa i alle fall meg litt :) Viss nasa er heilt tett, og da går ut over amminga og/eller søvnen, kan legen din skriva ut Rhinox til Eline.

 

Barnedåp skal me ha den 24 juni. Blir veldig enkelt. Har da heima. Kun dei nærmaste. Koldtbord og karamellpudding og kaker og kaffi.

 

Barnimagen3: Har dåke bestemt dato for barnedåp? Koss går da med vannkoppane foresten? Trur me vente med å koma på besøk til jento di er friske igjen. Du får gi ein lyd når da passer :)

 

Ha ei god natt alle sammen.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Erik har ikkje sove noko særlig verken i natto som var eller i dag. E suttrete og skal opp eller ha mat veldig ofta. Eg kjenner eg begynne å bli temlig sliten. Trenge søvn no, kjenne eg... Men han er fremdeles suttrete og vaken. Håper eg får sova litt i natt..

 

I dag har eg lagt bordkort til dåpen. Veldig enkle men heilt ok trur eg. Kjeme 13 til middag og 19 til kaffi viss alle dukker opp, så da eg måtte ikkje laga så mangen :)

 

Ha ein fin kveld og ei god natt.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Guri for en fantastisk dag det har vært i dag - skikkelig syden jo!:) Jeg er kjempesolbrent, men smører på med aloe-vera, så det skal nok gå bra:)

Snorre har ligget og sprelt i vognen i bare body og tynne sokker i dag, og har storkost seg i varmen:))

 

Camhella: Snorre har oxo hatt økedager siste uken. Mating i ett kjør hele dagen og natten, så jeg vet hvordan du har det. En blir sliten, men det går over:)

I går var jeg på apoteket og kjøpte brystpumpe...måtte bite i det sure eplet...Ville helt unngå å begynne med pumping denne gang, men har prøvd å gi Snorre nan-melk et par ganger og det er IKKE vellykket:/ Han får så vondt i magen av den at det er helt uutholdelig. Orker ikke høre på skrikingen og vite at han har det vondt. Så da får jeg heller pumpe meg og gi han brystmelk på flaske isteden....Jeg vil absolutt at han skal venne seg til å ta både bryst og flaske slik at jeg kan "leve" litt:)

 

Vi skal ha dåp 1. juli. Det blir koltbord, kaffe og kaker hos oss oxo. Kjører samme oppskrift som vi har gjort 2 ganger før:) Vi skal kjøpe gravert dåpstallerken i gave til Snorre, det har begge de andre fått hos oss -så vi må gjøre likt:) Ellers så skal jeg bestille kransekaken om ikke så lenge. Siden det er midt i bryllupssesongen tenkte jeg å være litt tidlig ute.

 

Nei, får se til å komme meg i seng. Skal på 6-ukers kontroll med Knøtten kl 08.30 i morgen. Er spent på å se hvor mye han har vokst- har jo ikke veid han siden han var 9 dager gammel!

 

Natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Var supert vær i dag ja. Håper me får litt fint vær framover.

 

Har eg fortalt dåke kor eg slite om nettene? Nesten kvar natt våkne eg lettare hysterisk, og saumfare dyno mi. Eg trur eg har sovna med Erik hos meg, og at han har tumla seg inn i dyna og ikkje får pusta. Da er heilt grusomt ekkelt. Da versta er at med ein gang eg har våkna så "kjenner" eg liksom at han ligger inni dyna, så eg prøve å finna åpningen i trekket for å få han ut. E so ekkelt!!! Nåken av dåke som har opplevd noko sånt? Eg forstår jo ikkje koffor eg helde på sånn på nattestid, for eg lar aldri Erik sova oppe i senga med meg. Samboaren min er heldigvis grei og tålmodig med meg og realitetsorientere meg ganske kjapt. Så ler me litt av meg morgonen etter. I natt hadde eg visst spurt han heilt roligt mens eg saumfarte dyna mi :" Trur du at du kunne hjelpt meg å finna Erik ?" :) Han hadde svart: "Eg trur du kan begynna å leita etter han i senga hans" :) Eg kan jo ikkje anna enn le heller. Eg e jo heilt på trynet :) Men da e ekkelt når da står på :(

 

Graviden: Har du prøvd NAN Hypoalergen? Den trur eg er betre for magen enn vanlig NAN. Får kjøpt den på apoteket. Er kun den eg gir til Erik. Lukke til på 6-vekers kontrollen foresten. Blir spanande å høyra kor tung og lang Snorre er blitt :)

 

Eg registrerte meg foresten på www.facebook.com. Hadde vert kjekt om dåke og registrerte dåke der, så kunne eg ført dåke opp i vennelisto mi :)

 

Ha ei god natt.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter:))

 

Ei stund sio eg har vore innom her no,men går litt rundt i den berømte ammetåka for tida he he,

Er skikkeleg sydentemperatur i dag. Eline liker ikkje varmen., har låge te puppen i heile dag, men no har eg kokt opp vatn te ho, har sove i heile kveld, så da spørs om ho vil sova i natt.

 

21 juni skal me te haugesund, då får me den nye bilen vår, det skal bli godt å få den, for den me har er så liten:)

 

Kor tid passe det for dåke å møtast?

vilde (eldste dattera ) Skal reise på jentetur med svigermor te syden neste onsdag, så eg lurte på om da passe for dåke i neste eller veka etter det?

 

Nei no skal eg prøve å legge meg, er så varmt at det blir ikkje lett:))

 

God natt jenter

klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...