Gå til innhold

til Graviden,Barnimagen og camhella


keisersnittnr3

Anbefalte innlegg

Hei

 

Du er effektive med oppussinga di du Renate :) Eg står visst på stedet kvil... sku liksom pussa opp kjøkkeninnredningo, men er ikkje komt i sving enda. Har planlagt alt så eg veit koss da skal bli sånn ca, men sjølve pussinga av skapdørene er eg ikkje akkurat komt i gang med. Kvir meg vell i grunn til da. Må gjera da ute i carporten, så da blir sikkert både kaldt og kjedeligt... Men får vell snart ta meg i nakken og hiva meg i sving.

 

Er samma for meg om da blir denna torsdagen eller neste.. Er jo kjekkast når alle blir med :)

 

No sitte eg å vente på at ein fotballkamp skal bli ferdige, sånn at eg får sett meg ned å sett litt tv før eg legge meg :)

 

Ha ei god natt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Poff - og så var denne helga over!

Det var KNALLGØY på fredag! Kom jo (selvfølgelig) masse folk på festen, så vi var en rimelig god gjeng til slutt. Måtte ha fire biler før vi alle var komt oss til Leirvik:) På Delis var det skikkelig liv -traff masse kjentfolk:))) Hehe - Ronald Hareide (gamlesjefen) var ute sammen med en kompis. Lenge siden jeg har sett Ronald såpass "i seget" -hehe! Rocka og tok`an skikkelig ut på dansegulvet:)

Havna selvflgelig på narchpiel -rimelig bortkasta tid -må vel være det daueste etterpartyet jeg noen gang har vært på! Men alt i alt var det en kjempekveld:) Drakk kun cider, så formen var helt ok dagen derpå oxo!

Lørdag: bare "sløvedag" hjemme. Utrolig godt. Ikke så mye å finne på med dette drittværet likevel...

I kveld har jeg hatt med meg ungene på "Shrek 3". Den var helt middels...synes 2`en var bedre. Ungene syntes det var knallstas!

Passer helt fint for meg oxo å ta treffet neste torsdag - så lenge vi kan ha det på en torsdag så er det bare knall!

Nå skal jeg i seng -tidlig opp for å følge Kristoffer på skolen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

ja så var da mandag igjen. Var ikkje på bading idag for eline er litt snufsen. No har eg valgt ut golv til gongen, trur det skal bli kjempefint, og så har eg farga dei gardinene eg hadde fra før, så dei og vart nett som ny:))

ser når eg går inn på bim sidene så står det at eg har 32 dager igjen, skal dåke fornye da eller? Bare lure på koss me ellers skal ha kontakt, for da må me jo sant??

Skal me sei neste torsdag då kl 12? Svigerfar har bursdag på torsdag så da passer bra at me utsetter da ei veke, for eg og svigerinna mi har planlagt middag ute på svigers og 4 vennepar pluss oss, så då blir han sikkert overraska:)

Ser det er fint vær i morra då skal da nytast for eg er så lei dette drittværet no, blir ein laaang vinter skal det fortsette sånn:))

 

nei no skal eg ta kveldstellet på nurket.

snakkes :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Går da ikkje ann å fortsetta "praten" på DinBaby sidene?

 

Neste torsdag (da blir vell den 13?) kl 12 passer fint for meg.

 

Eg er begynt å kvi meg til å ha Erik i barnehage. Har mest lyst til å vera heima med han nåken år, men da har me sikkert ikkje råd til. Ho kunne godt vert litt større den kontantstøtta sånn at da gjekk ann å vera heima 1 år til... men men.. Skal høyra med sjefen om da er mulig å søka om permisjon for litt av stillinga mi, sånn at eg kan vera heima med Erik 1 dag i veka eller noko sånt. Men da spørst om da lar seg ordna sånn praktisk. Dei klare sikkert ikkje å få til at eg får ein fast dag i veka eg får permisjon, og då går da sikkert ikkje ann å ordna i forhold til barnehage. Ikkje veit eg om han får noko barnehageplass heller... Då veit eg ikkje ka eg skal gjera... Sku vunne i lotto... Da hadde vert noko :)

 

Nei, no må eg sterilisera noken flasker.

 

Ha ei god natt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!:-))

 

So flinke du e Renate so pusse opp!!! Eg har åg utruli lyst,men eg har bestemt meg for å venta te me har ditta påbygget på huset(so sikkert tar 2 år før da e ferdi:-s.........e jo ingen so har tid te å tegna da eller jera da her:-( ). Men då ska eg iallefall pussa opp alle soveromma og mala kjøkkenet har eg bestemt meg for. Sjølva innredningo blir vel ikkje fornya før om tiligast 10 år tenke eg, e jo sooooooo dyrt. Passa for meg neste torsdag klokko 12, va da frugård?? Me må vel nesten sitta rett fram innfor døro der då, for å få plass te vogner?? Angåande den kontantstøtto Camilla, so e da jo faktisk snakk om å fjerna ho i januar neste år:-(, iallefall ein del av ho. So da blir jammen lite penga på oss so må vera heima elle so ikkje har jobb. Eg har iallefall ikkje NÅKE å gå tebake te, so eg trenge VIRKELI pengane!!! Søstera mi jobbe i hspl på husnes og ho har iallefall hatt fri ein dag i veka, og tidligare fekk ho permisjon i 40% og jobba resten(60%). So då hadde ho 60% barnehage og jobba sånn ett år, fordi ho synes han minste va for liten te å begynna i barnehagen når han va berre 1 år, iallefall på fullt. Eg synes da e altfor tili å senda ungane i barnehage før dei e 2 år uansett kor masse dei går, men MÅ ein so må ein. Håpa da ordna seg for deg iallefall Camilla for eg skjønna deg godt!

I måro ska eg te fotograf me Nadine, da blir spennande. Ho e jo so mammadalt og henge på lippo visst andre kjeme for nærme ho, men ho lika iallefall å bli tatt bilde av:-)).

 

Me snakkes, no må Nadine ha mat før ho legge seg for natto:-)

 

Klem fra stina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Snakka med sjefen min i dag, og forsto da sånn at da sikkert gjekk fint viss eg ville ha permisjon frå 20% av stillinga mi, sånn at eg får fri 1 dag i veka. Ho trudde til og med ho sku få da til at eg får ein fast dag i veka fri :) Egentlig har eg vell lyst å gå enda mindre, men trenge pengane. Min kjære har ikkje akkurat noko fantastisk lønn der han jobber, men håpe da kjeme seg litt etter lønnsforhandlingane..

 

I måro tidlig skal me på helsestasjonen til fysioterapeut med Erik. Er den vanlige 4 mnd kontrollen som kjeme litt seint. Sku vera der 8.30, så då må eg kanskje til og med vekka Erik. Hende nemlig at han sove til kl 9, men variere veldig.

Han sove i alle fall søtt no. Sovna 19.15 i dag :)

 

Stina: Bekkenet ditt, er da heilt bra igjen?

 

Eg lure på å begynna på Aerobic på torsdag. Er i gymsalen på skulen rett nedi her, og ei av dei i barselgruppa mi skal ha aerobicen, så då blir da kanskje ikkje SO skummelt.. E veldig mange år siden eg var på aerobic sist..

 

Nei, eg får vell hiva i meg noko mat. No begynne jo snart Gray`s Anatomi :)

 

Ha ein fin kveld.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!

 

Uææ...er det seriøst tilfelle at kontantstøtten skal reduseres/fjernes til neste år????!!?

ÅNEI..dette MÅ jeg finne ut av!

Vurderer sterkt å utvide permisjonen min, siden jeg ikke tjener noe særlig økonomisk på å gå ut i jobb. Men da er jeg jo avhengig av å ha kontantstøtten som inntekt!

Jeg som er sååå innstilt på å slippe å ha sfo og barnehageplasser til neste år...og jeg må gi beskjed til sjefen før jul. (kvir meg ihjel til det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

 

Torsdag 13. kl 12 på Frugård passer supert!

 

I kveld begynner "Jordmødrene" kl 19.55 på nrk1 -det må dere få med dere. Det skal vertfall jeg se:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

i dag er eg så trøtt og dårlig. er enno ikkje heilt kvitt den f...... soppen, var til legen på mandag for å fjerne ein føflekk og då spurte eg om han kunne sjekke ein kul eg har hatt i brystet ei stund men da var bare ein kjertel, det var ein student der og, og begge to kjente på brystet( var hardhendte) så i går hadde eg så vondt, er blitt forkjøla og fekk feber i går, så eg tenkte at no har eg vel fått brystbetennelse og. men eg har ikkje vondt når eg amma. brystet er fullt av blåmerker i dag ser ikkje ut, får vel bare vente å sjå om det går øve.

dei siste to nettene har eline våkna alv to og halv fem, får ikkje håpa at dette forstetter, me som hadde komt inn i ein sånn fin rytme:

 

mykje klaging på meg i dag:)) men mannen er jo aldri eime til å høre på meg he he.

no skal eg gjera meg klar til resten av dagen, jonas skal på turn, vilde håndball og turn, og eg er blitt turninstr, pluss to timer foreldremøte.

gla når denne dagen er øve,har egentlig lyst til å bare ligge på sofaen i dag.

 

skal få med meg jormødrene i dag c",)

 

nei får begynne på middagen

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

ja no er me komt fra babysvømming. eline storkoser seg i bassenget:))

fekk dåke med dåke jordmødrene på nrk sist onsdag, var så kjekkt, skal få da med meg denne veko og.

No er eline komt inn i den gode vanen igjen. har lagt ho i åtta tio og så våkner o i fira tio for mat, så sover me til åtta igjen:))

 

i dag har eg bakt brød ,boller og rundstykker med ost skinke og oregano i, så i kveld blir det rundstykker og kakao:))

 

nei no skal eg og ei venninne ut å gå tur,sku bare innom å si hei.

 

ps blir da treff på torsdag? må ha barnevakt då:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallu:))

 

no skriver eg hvist bare med meg sjøl for tida he he. No er me snart ferdig å legge nytt golv i gongen. vart ferdig med å beisa møblane som skal vera der, blir kjempefint)))

 

Eline sov rundt for første gong i natt, fra kl 20.15 til .6.00, men me får no sjå koss denne natta blir,me kan jo håpe he he

 

kom innpå dåke og, er litt kjedelig å skriva med seg sjøl c",)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagane berre fyke, så da er ikkje kvar dag eg er innpå BIM sidene. Blir kjekt med treff på torsdag.

 

Me var i haugesund på lørdag og kjøpte blant anna sprinkelseng til erik. Så natt til Mandag flytta Erik inn på eget rom og ligger i sprinkelseng. Da går kjempefint. Han har jo rom rett over gangen, og me har dørene åpne + at eg har babycallen på nattbordet :) Han sover som ein engel :) Kose seg verkeleg i den nya senga. Ligge å pluddre og snakke med seg sjøl når han våkner og er blid og fornøyd :) Kvidde meg litt til å legga han på eget rom, men da gjekk over all forventning :)

 

Eg har kutta ut alt som heite P-piller no. Er so lei av å ha blødningar heila tida. Har brukt 2 typar piller etter fødselen, og har hatt masse blødningar av begge. Gidde da ikkje meir. Lure på å kjøpa ein LadyComp eller noko i den dur, men e jo ingen billig fornøyelse. Men da er jo ein invistering som varer i mange år.

 

Nei, no tenkte eg eg sku sjå noko på tv før eg legge meg.

 

Ha ei god natt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

En stund siden sist..dagene har visst fått vinger og bare flyr avsted!

I går ble Kristoffer 6 år og hadde gutte-party her hjemme. HERREGUD! At 10 guttunger kan lage sånt liv er bare helt utrolig!! Var skikkelig skutt etter de 2 timene det varte. Men, hovedpersonen var kjempefornøyd -så da var det verdt det:)

 

Jeg har begynt å gi Snorre litt grøt likevel. Ville helst vente til han var passert 5mnd, men han er så urolig -spesielt på nettene - så da tenkte jeg at med litt mere "magafyll" så må det vel bli bra. Og det ble det:)

Han er jo helt vill når jeg mater han. Øynene står på stilker, og bein og armer veifter overalt:) Skikkelig morro å se på.

Nå sover han mye bedre om nettene, og er blidere om dagen -selv om han fremdeles plages kraftig med gommene.

 

Nå skal jeg male gangen -HVIT!

 

Vi snakkes i morgen kl 12!!!!!!:)))

 

PS. Husk "jordmødre" i kveld kl 19.55 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)))

 

Uff, ja e sjelden her inne no for tio. orka rett og slett ikkje. E so plaga med migrene og bihulebetennelse for tio. Har hatt bihulebetennelse i 2 mnd sammenhengande no!!!! Drit lei, ingenting so virka, so no vil legen min senda meg te spesialist. Angåande dei p-pillene camilla har eg samma problemet, og no gidda eg ikkje meir. Va te legen i dag og me blei enige om at eg ska komma te Bruckner å snakka me han og eventulet setta inn spiral..............kvir meg te da, har jo ikkje akkurat god erfaring me da, men rekna me at sånt berre skjer ein gong i livet*trur eg*. Nadine vise ingen interesse med å snu seg rundt,men huska eg rett so jore jo ikkje søstrene da heller, men me får sjå. No har tlfen min klikka ijen, so eg har mista alle nummerene igjen!!! Drit lei!!! Men no får eg legga meg, me snakkes i måro:-))

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter:))

 

Ja i dag dukka eg eline for første gong, synst da virka litt skremmande ,men det gjekk kjempe fint, var noken som ikkje var klar så dei venter til neste gong.

i går lo ho endeleg, sånn ein herlig trillande latter, synst det skjer noke nytt kvar dag no.

No sit eg her aleine, mannen har vore på jobb sio sju, og han trudde ikkje han var eime før elleve, og han "trøsta" meg med at det kom te å vera sånn heile veka, av og til sku eg ønska me hadde jobber som me ikkje eigde sjølv, men kjeme jo mykje goder med da og då, så eg skal vel ikkje klaga:)

Eg er no med på eit treff igjen snart eg he he, med eller uten unga. Hvist da ikkje passer å ha uten ungar for deg stina kan me jo ta eit treff med ungar før november ??

 

no skal eg ta meg eit bad før eg legger meg.

natti natti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen:)

 

Tenkte jeg skulle inn og skrive litt etter gammelt...men her har det jaggu ikke vært mye liv - hehe!

 

Denne helgen har bare vært helt herlig! Det har bare vært meg og gutta.(Heine, Kristoffer og Snorre) Stemoren min har med seg Anne Marte til Skånevik, og da blir det lixom så mye roligere i huset med en gang:)

I går tok pappa med seg Kristoffer på "Åpen dag" på Brannstasjonen -så da fikk jeg og Heine nesten 3 timer alene med bare Snorre. Herli altså.

Da Kristoffer kom hjem hadde han fått brannhjelm, spist is, slukket brann og kjørt i brannbilen -så han var kjempefornøyd!

På ettermiddagen heiv vi Snorre i vogna og gikk en laaang tur (på over 2 1/2 time) gjennom skjepåsen/landåsen, rundt andedammen, over høylandet og tilbake til kårevik. Var hjemme litt over kl 19 - da lagde vi taco (etter bestilling fra Kristoffer), spiste og koste oss. Så såg vi litt på tv og koste oss med sjokolade, før guttungene gikk og la seg.

Da fant Heine og jeg frem cideren:)) Satt og pjallet, prata og nøt det...ble litt småfull da men...hehe!

 

I dag aner jeg ikke hva vi kommer til å finne på. Heine sover fremdeles, og jeg vet ikke når Anne Marte kommer hjem. Mulig vi tar oss en tur til Mehammer i ettermiddag...må finne på NOE:=)

 

Snorre er så utrolig enkel å ha med å gjøre for tiden. Han sover som en stein om natta, er blid og fornøyd stort sett hele dagen og er kjempeflink til "å gjøre seg forstått". Han kan ligge i leengre tid på teppet på gulvet og leke - det er skikkelig herlig, for da får jeg gjort litt ting.

Jeg har kjøpt sånn havregrøt fra 6 mnd med aprikos og banansmak - og han spiser og spiser. Hehe! Kjempespent på vekta på neste kontroll -kommer vel til å sprenge alle mål! *flire*

Ja, det må jeg si. Jeg bestilte 2 skt lammeskinn på nettet, på Going. no, til bare 299 pr stk. Nå har Snorre et i senga og et i vogna. De er skikkelig herlige! Synes det var kjempebillig jeg altså.. Det er helt ekte, klinisk behandlet lammeull, med stempel og alt. Grunnen til at de var så billige er at de er naturlig flekkete..(sauen som har hatt flekker). Et skinn uten flekker må en jo betale oppimot 8-900 kr for.

 

Oisann..dette her ble langt..får gi meg nå.

Vi knottes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Innpå igjen en liten tur jeg..

Har akkurat vært på helsestasjonen og veid og målt Snorre. Han er i dag 5 mnd og 3 dager gammel og målene er som følger: 7,450 kg og 68 cm.

Jeg trodde kanskje vekta skulle gjort et seriøst hopp pga all grøten og fruktpureen jeg propper i han..men han er helt perfekt. Veier ikke mer enn han bør.

Nå skal det nevnes at han er blitt veldig aktiv.. Bruker masse energi på å rett og slett være våken, strekker seg etter alt, snur og vrir seg rundt på teppet (Ja, han snur seg helt rundt nå:)), og så er han begynt å dytte seg så smått bakover. Moro å se.

Neste veiing blir 9.okt på forsinket 5.mnd kontroll -spent på utviklingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag var Erik på 6 mnd kontroll (han er 6 mnd og 3 dagar). Han var 8810 gram og 70 cm :) store gut :)

 

ha ein fine kveld.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Veldig kjekt å sjå deg på Facebook Hege :) No må dåke snart koma innpå der dåke andre og....

 

No har eg nett bestilt meg LadyComp. Har fått nok av alt som heite p-piller. Er ein dyr fornøyelse med LadyComp, men den har ein jo lenge så ein spare da vell inn på sikt. Var tilbud på den til slutten av oktober, so no måtte eg berre slå til. Har tenkt på da ei stund. Koste 4600 kr inkl frakt og då er da med oppladbare batteri. Men da er jo SJUKT dyrt.. Håpe verkeleg da svare til forventningane....

 

Såg på nrk på nettet desse so venta baby. Såg fødselen i dag. Rørande. Og godt å høyra at da er andre enn meg so ikkje klara å fø i stillhet ;)

 

Ha ei kjempegod helg!

 

Klem frå meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

KNALL på Facebook ja! Stina å Renate må komma innpå åg!! Har funne igjen omtrent alt så kan krypa å gå av folk eg har gått på skule m og sånt - kjempekjekt!

 

Fekk åg m mg fødselen på nette i dag...utruli rørande, og jaggu va da volum på ne du! Håpa me får følla di litt i barseltio åg, atte di ikkje berre slutta av no så ongen e komt ut..kjekt å sjå koss da går m di:)

 

Huff...havna på Country-fest på Horneland land i går. Va DRITGØY då...men kjenne på kroppen atte da

blei litt i seinaste laget, og store nåkk mengde alkohol jah.... Jarle Jacobsen og Ingmar Bukkøy var der, å dava knall å treffa dei ijenn itte gammalt! Har ikkje snakka m di på fleire år!

 

No ska eg rett å slett hoppa i køys..e heilt ødelagt i dag!

 

KOMMA DÅKE PÅ FACEBOOK JENTER!:=)

 

Koooz!!

 

PS: Går i sjikkeli dialekt no på skrivingo....hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen jenter:))

 

I helgo har me vore på hytta, og da var så deilig og avslappandes. var på ovden på badeland og men da var sjukt mykje folk der no når da e høstferie:)

eline rulla seg fra rygg te mage på lørdag så no er da det einaste ho gjere på he he.

 

no skal eg ein tur ut, har lagt litt på meg igjen så no er da harde tider. kjenner at det går seinare og seinare å få av desse kg etter eldre du blir.

 

skal på babybading idag, så da blir kjekkt.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld jenter:))

 

ja så var ei ny veke gått, har kost oss masse i finværet, gått på tur med heimebakt pizzahorn i sekken,kakao og kvikklunsj, ungane har storkost seg i høstferien.

 

var på kontroll på onsdag, då var eline 6320gr og 62 cm lang. skal tilbake om to veker og ta sprøyte.

og ho har fått si første tann!!!! ser ut som om den andre snart kjeme den og, eg åper det er da som er skyld i at ho er så urolig om natta for tida, er blitt litt bortskjemt med at ho har sove så godt, så eg håper det snart snur igjen for no er det kl24,03,06, uff det er ikkje den utviklinga eg ville a men men.

 

Lurte litt på ein ting eg jenter:

kvart år pleier eg å ha såkalla jentejulebord. der eg lage heimelaga koldtbord,så drikker me å har da løye.

i år skal eg ha det fredag den 16 november, då skal dance with a stranger spela her på husnes,blir kjemep liv he he.

 

så da eg lure på er om dåke har lyst til å ta turen hit då? kan ligga her heile gjengen,ingen problem:))

tenk litt på da, hadde vore kjempekoselig om dåke hadde hatt lyst.

 

fredagsklem fra renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Dinna helgo har eg vore åleine-mamma, for maen har vore på kurs i Rosendal m jobben. Herli å ha tv`for seg sjøl:)))) Har nøte da, logge på tvers i sengo å alt -hehe!

Satt her i gårkveld itte ongane va lagde å såg ein film, så va eg inne på facebook litt, hadde meg et par glas rødvin og sjokololade (go mix:)) og berre storkosa meg;)

 

I dag skal me ha Taco t søndagsmiddag!! Har glømt å handla , så då blir da da. Da e jo da besta Kristoffer vett då, så han e ikkje LITE glad for da *glise*

 

Hørres utruli kjekt ut med jentejulebord, Renate!!! Eg melle meg på;)) Håpa di andre åg har mulighet, for eg ser for meg at da kan bli knallkjekt!!!

 

Gratulera med tanno så e komt forressten! Lika før da går hål her hos Snorre og. Han e RASANDE te tie. Trur di kjeme så perle på ei snor når di først bryte ut, for han e så hoven og ein ser da e kvitt helie veien nedi der...

Når da gjelde sovingo så har den sklidd ut her hos oss åg..Han e allti i seng t før 20.00, men drive å våkne i tie å utie...hørre med da no;/ Da e vel uansett verst for han....ser han da fælt å slite skikkeli. Håpa berre da går hål snart!

 

Nei, no ska eg fyra litt i peisen kjenne eg....va ikkje nåko varme...

 

Knottes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

 

Kjempekoselig om dåk kjeme den 16:)) håper dåke får da te på ein eller annan måte.

 

Ja no er tann nr to komt, var så urolig i natt og, så no håper eg da er ei stund te da kjeme nye tenner, sånn at me får tebake nattesøvnen igjen he he.

 

Jonas har fått vannkopper, trur han har over 40 bare på ryggen, stakkar han klør sånn, men har fått tak i kvitvask så håper da hjelper litt.

 

No er da brannkamp, vinner dei idag er dei seriemester, om tre veker skal eg og mannen på helgetur uten barn, og sjå brann viking, tenk da livet da blir ute på lørdagen i bergen hvist dei vinner:))

 

nei no skal eg og eline bade, så skal eg gjera meg klar te personalmøte.

 

snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...