Gå til innhold

til Graviden,Barnimagen og camhella


keisersnittnr3

Anbefalte innlegg

GOD MORGEN JENTER:)

 

Velkommen hjem, Camhella!:) Gjett om jeg har lurt på hvordan det går med deg..skal si du fikk en brå start på din mamma-tilværelse! Veldig kjekt å høre at alt går så bra -må jo være himmelsk å "endelig" få komt seg hjem:)

Klart vi må treffes når alle babyene er kommet til verden! Kan ta oss en latte og en is i sola vettu:))) Da har alle fri, og sikkert mulighet til å være med oxo:)

 

GRATULERER med ny bil, keisersnittnr3:))) Høres ut som en flott doning -hvilken farge er den??

Vi har en kar fra Bergen som skal komme enten i dag eller i morgen og se på vår bil...han hørtes VELDIG interessert ut. Håper han kjøper den - sånn at vi oxo kan kjøpe ny bil:)))

Det er en Honda Accord stv. stor type, men vi vil likevel ha en romsligere bil nå når 3.mann melder sin ankomst... Vil ha bil med tre hele seter baki...vi må jo tross alt ha plass til barneseter til alle ungene.

TVITVI - håper salget går i box!

 

Ja...fredag den 13. i dag ja...noen av dere som er overtroiske da? Hehe...en gang falt jeg og slo hull i hodet på fredag 13. -det er det eneste jeg kan huske som noen gang har skjedd på denne dagen.

 

Ene niesen min, som jeg er fadder på, blir 6 år i dag:) Så i ettermiddag blir det selskap. Gleder meg skikkelig til kake -sjokoladekake:) NAMNAM! Må spise og kose meg nå mens det ikke gjør å mye:) Etter fødselen skal jeg rett på rensekur nemlig...SKAL ned i vekt igjen FORT! Har i overkant av 20 kg som må av før sommeren -hehe!

 

Vi knottes!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere jenter:)

 

Hatt en fin lørdag??

Jeg har hatt lørdag "from hell"!!! Det hele begynte i gårkveld med litt "kløing" i en jeksel...utover natta begynte det å verke så enormt at jeg ikke fikk sove. Reiste opp og spiste på paracet, gikk bare rundt og grein -det var helt forferdelig! Så i dag har jeg fortsatt hatt sånn tannverk at jeg ikke klarte å stå opp engang..halve ansiktet hovna helt opp, klarte verken snakke, spise eller smile.

Til slutt (etter MANGE telefoner) fikk jeg komme til hos en akkutt-tannlege i hgs. Da var det bare å hive seg i bilen og kjøre sørover...

Nå har jeg borra så det holder, fått ny midlertidig fylling, blitt sprøyta full av bedøvelse og fått en pencillinkur:) Ansiktet ser atter en gang normalt ut, og jeg håper verken blir borte sammen med bedøvelsen:) Hehe!

Men seriøst....tannverk er helt forjæ.... vondt altså! Kunne heller født 10 unger enn å gå med vondt i kjeften -hehe!

Må gå til min faste tannlege etter fødselen og skifte fyllingen oxo...så det blir mere tid i tannlegestolen på meg fremover....

 

Jaja...det var det-MÅTTE bare fortelle hvor grusomt det var-hehe!

Ellers så er det ikke mye nytt fra min front... Bare at i dag er det 1 uke til jeg og mannen feirer 1års bryllupsdag, og det er akkurat 2 uker til termin:))))

 

Koz dere videre på denne sommerslige lørdagskvelden da!!!!!!:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Uff hørtes ikkje godt ut det der graviden, får håpa at du blir bedre i tanna i morra:)

Ja det har vert to herlige dager i sola, har vore ute mesteparten av dagane. Idag skulle eg og vilde og ei venninna av ho som var på overnatting, gå tur. dei sykla og eg sku gå bort te sentrum som er vel på 3 km fra oss. Herre......... så vondt eg fekk, heldigvis så kom faren te venninna og spurte om me sku sitta på, vi var vel komt litt over halvegs he he gjekk så ei ku, he he. ja ja

føler no den siste veka er det blitt så mykje tyngre, alt presse på nedentil,magen har vokst seg dobbelt så stor på to veker føler eg. misunner deg som har to veker igjen,

 

No skal eg og mannen slappa av litt, vilde har fått vera oppe til no!!!! er som regel lagt til kl ni på kvelden så ho var trøtt,me har vore hos naboen og grilla, og nytt ettermiddagen

 

dåke må ha ei god natt uten dogåing og kramper i leggene he he

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:-))

 

For et strålende ver me har hatt desse dagane!!! E jo nett so sommar. I dag e da 18 grade i skyggen og eg har logge i sola nesten i heile dag!!:-))..............da visast dessverre på alle dei 2 milliona fregnene eg har fått:-s. Men,men da må berre nytast:-))

Vett du keisersnitt3, trur da du skreiv om dogåing og krampa fekk motsatt effekt, for i natt va eg på do 6 gonga og våkna av enorm krampe i samme leggen to gonga, so den foten e temmelig redusert i dag kan du sei!!*ler*. Sånn turgåing so du prøvede deg på, har eg slutta me for lengst!! itte ca 100 meter e da vondt og eg får sånn skikkelige kynnara!! Får vel holda meg i ro og bli meir feit i 4 veke te tenke eg:-(. Heldige du graviden so berre har to veke ijen!!!*missunli*. No ska me snart i familieselskap og då får eg joi meg endi meir kaloria!!! Satsa på at eg klara å kvitta meg me da mesta i løpet av sommaren, sjøl om den hardaste treningo må eg venta me te 3 mnd itte KS. Synes virkeli synd på deg Graviden me den tannverken!!! Hadde da sjøl ein sommar for 4 år sio!! Jekk frå fredagsnatta te søndags ettermiddag før eg fekk hjelp. Ditta va self om sommaren når alle tannlega tar fri samtidig!!(sku ikkje vore lov!!!). Åt 27 paraglinforte på to døgn!!! ikkje bra,men tannverk, e so du seie da versta so finst, da synes eg åg!!!!!!!!!!!!!

 

Nei, nyt dagen vidare, forhåpentligvis går da bedre/bra me dåke alle idag:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Her sitter eg og venter på at Erik skal vakna noko lunde til sånn at eg får lurt litt mat i han før eg legger meg. Eg har faktisk bursdag om 2 minutt. 25 år. Har aldri brydd meg så lite om ein bursdag som no. E viktigare ting i livet :o)

 

I måro kjeme jordmor på heimabesøk. Ho skulle ta med seg vekt sånn at me får sjå kor mykje Erik har lagt på seg etter me kom heim. E veldig spente på da. Han var 2509g når me forlot nyføden. Håper han har auka eindel :o)

 

Har dåke noko erfaring med TummyTub (badebøtta for babyer)? Har nett bestilt ei. Såg den var anbefalt av jordmødre osb.

 

Har vert eit nydeligt vær dei siste dagane. Har ikkje vågd meg ut med Erik enda. Tenkte eg sku høyra med Jordmor i måro korti eg kan begynna å ta han med på trilletur.

 

Nei, får prøva å vekka guten.

 

Ha ei god natt.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å so kjekt å høyra litt frå deg camhella:-))!!! Og GRATULERA MED DAGEN!!!!!!!!!!!!Du har jo fått verdens beste bursdagpresang då!!!!!

 

Du kosa deg vel som mamma du no:-). E nåke spesielt me da å bli mamma for første gong.......då e du plutseli MAMMA, du har nåken som e "din" og so e avhengig av deg nesten heila livet og som du komme te å vera "avhengig" av og redd for, bekymra for og glad i resten va livet. Da e herlig, men samtidig skremmande. Du må nyta spedbarnstio i fulle drag, for før du vett ordet av da, e da kjekkast å "klara seg sjøl" og ikkje allti tid te so masse kosingo, so me helst vil*ler*. Håpa Erik kjeme seg snart og at han har lagt på seg, du må komma inn her å sei koss da går. Gleda meg te eg kan komma å sjå han og helsa på dåke!!

No har ikkje eg so lenge ijen te KS heller, "berre" 4 veke ijen, og håpa dei vekene går knall fort!!!!!!!! Kvir meg te dei første vekene itte KS, men so lenge ungen e frisk og alt går bra, so ska eg holda ut dei smertene/ubehaget, har no klart da før:-p........Den badebøtta e visst veldig deilig for ungen, fordi da e "trangt og trygt", men mange so har klaga litt, fordi da ikkje e mulig å vaska håret te ungen, når den sitte heila tio. Skjønna ikkje heilt da problemet men, e jo berre te å vaska håret me vaskeklut og skylla me vaskeklut åg. Eg skal bruka badebaljen so e i stellekommoden i begynnelsen, og so har eg ein større stamp te seinare. Sikkert smak og behag................

 

Håpa dåke alle får ein fine dag:-)))

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter

GRATULERER så mykje dagen camhella. Håper du får ein fin dag, og at alt går bra med veiinga i dag. Gleder meg te da snart er min tur te å få holda mbabyen min i armane, og no er da som barnimagen sa bare 4 veker igjen. Glad for at det er ein av bimme damene som er på føden med meg. Har jo fulgt kverandre noken mnd no, så skal bli kjekkt å vera der med ei av dåke:)

 

Koss går det med graviden? Har ikkje hørt noke fra ho, og då trur jo eg med ein gong at no er da noke på gong:) Ho har jo ikkje så mange dagane igjen no:)

Har dåke hørt noke?

 

No skal eg legga meg nedpå litt, har nett komt fra fysio, så er litt gåen i ryggen:)

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

 

GRATULERER MED DAGEN, Camhella:))) For en fantastisk flott dag å ha bursdag på - du har visst vært veldig i snill i året som gikk -hehe:)

 

Vet dere hva? Nå kan det UMULIG være lenge igjen til denne babyen min kommer! Trodde seriøst (igjen) at det var på gang i dagmorges... Hadde skikkelige tak i ryggen og mensmurringer nedi magen + den var steinhard! Akkurat som "ekstreme" kynnere. Det sto vel på fra ca 08- 10.30-tiden, men så daffet det av...hva er det som skjer????? *oppgitt*

Ellers så har jeg gått med konstant kynner-mage resten av dagen, og det stikker skikkelig nedentil. NOE er det vertfall som skjer:)

 

Og så fikk vi en positiv overrasskelse i dag:)) Fant ut her i helgen at jeg ville koste på meg en ny sprinkelseng:)- Og i dag så ringte pappa og så at vi IKKE måtte kjøpe for det ville de gjøre for oss:) Så nå får vi ny sprinkelseng i gave av dem:) Ble jo kjempeglad da!:)))

 

åh, håper inderlig det blir det samme deilige været i morgen:)))))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter:)

 

Ja no er eg spent c",) Hørest ut som da er noke på gong ja graviden, kanskje du ligger på føden no???? Må komma innom å gje beskjed når da er skjedd,virker jaffal som det var fødselen som var starta:)

 

om 4 veker på denne tida er eg ferdig eg og,så eg håper det går kjempefort!!!!!!

 

I dag var det skikkeleg surt og kaldt ute, og det skal jo bli kaldare i moraa og torsdag, var jo så deilig i helga, nei no skal eg bake litt, begynner å fylla litt i frysen:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Neida, sitter her enda jeg:) Denne ungen har grodd fast inni her, det er jeg sikker på -hehe!

Menmen..tar egentlig det hele med knusende ro. Det har for alvor gått opp for meg hvor liten tid som egentlig er igjen...så jeg prøver å finne på så mye gøy som mulig sammen med ungene mens jeg enda er "ledig":) Vi går på turer, leser i bøker, ser på tv sammen, lager middag sammen---jah, prøver å engasjere dem og gjøre mest mulig sammen med dem...

Har oxo vært og kjøpt "storebror" og "storesøster"-presanger til dem som de skal få når babyen kommer:) Kristoffer får rullebrett (som han har mast om i en evighet), og Anne Marte får Prinsesse-sett:) De må jo få pakke de oxo:)))

 

Tenkte på hvor moro det hadde vært om babyen kom på lørdag...da har vi nemlig 1-års bryllupsdag:) Da hadde det vært et såkalt "ekte kjærlighetsbarn" hehe!

 

På den andre siden, dersom jeg IKKE har født til lørdag, så tenkte jeg at jeg ville markere dagen på en koselig måte.... Skal kjøpe en sølvring og blomster til mannen, og kanskje det blir kake oxo.

Lurer på om HAN husker det jeg.....hehe- best å ikke ha for store forhåpninger. Vi snakket om det for ikke så altfor lenge siden, at nå er det snart 1 år siden osv., men det kan jo ha gått i glemmeboken....

Jaja, uansett så har jeg tenkt å markere litt fordet jeg:))

 

Trist med dette været som ikke klarer å bestemme seg altså..... Var jo sommer i går. Ikke så veeeeeldig fristende å legge ut på langtur i dag nei... tror vi holder oss inne. Kanskje bake noe, eller et eller annet...får se hva vi finner på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bursdagen min blei feira veldig roligt kan ein sei.. eg var ikkje opplagt til noko anna heller, for eg hadde ikkje sove heila natto. Erik sleit med å få "bommelomt" og var litt suttrete pga av da. I tillegg så begynne han å bli litt tett i naso, noko eg ikkje like i da heila. Leste på nettet at ein skulle prøva å dryppa morsmelk i naso når den va tett, og da hjalp faktisk litt.

 

Samboeren min bakte kake til meg på bursdagen min, og så fekk eg ny mobiltlf av han (har samma nr Barnimagen..). Og så kom da verdens nydeligste rosebukett på døra frå han og Erik. Gjett om eg blei gla :o)

 

Jordmora var jo på besøk på mandag. Da blei ingen veging då, for ho hadde så ustabil vekt med seg. Men i måro skal eg på barseltreff på helsestasjonen. Eg trur me var 5 stk so skulle. Blir spennande. Eg kunne jo i grunn tenkt meg å venta litt med barselstreff sånn at eg havna i gruppa med Barnimagen, men men.... Blir vell kjent med fleire her på fitjar då, og da e jo bra. E kjempespent på den vekto hans. Han ete ganske godt for tida, så eg håper han har lagt på seg ein del.

 

Eg kose meg sånn som mamma, at eg kan ikkje få sagt da. Da e verdt fødselen, vekene på sjukehuset og mangelen på søvn. Da e verdt da og mykje meir. Å sitta med han i armane e da besta som finst. Me kose oss skikkelig.

 

Graviden: Da høyres jo verkeleg ut som ting e på gong hos deg. Når eg blei overflytta til haugesund sjukehus, dagen før fødselen, så havna eg på rom med ei som hadde hatt rier om natta men som det var stoppa opp for så snart ho kom på sjukehus. Heldigvis for ho så starta da opp igjen litt utpå ettermiddagen igjen, og fødselen var over i løpet av kvelden. Så snart e da nok i gang for fullt hos deg og. Håper du informere oss så snart du kan når du har fått babyen. E so spente vettu :o)

 

Me tenke på å kjøpa ny bilstol til Erik. Den som me har (kjøpte den brukt) er så tungvint. Den festes med sikerhetssele og e vanskelig å få til å henga skikkelig. Så da blir til at den henger fastspent i bilen heila tio, og at me bere guten på armen eller i bagen når han skal utav. Hadde vert meir praktisk å hatt eit sete som me kunne bera han rundt i og som var lett å festa i bilen. Kanskje eit med sånn base som ein kan klikka da inn på? Har dåke noken annbefalingar? Hadde vert greit om da gjekk ann å regulera sittestillingen på den og, då da ikkje kan vera så bratt i ryggen no når Erik er so liten. Eg er veldig glad for råd og annbefalingar, for detta har eg ikkje greia på... :o)

 

Barnimagen: Ein dag du er i form så må du ta deg ein tur på besøk til oss. Så lenge du ikkje e forkjølt eller noko sånt, så skulle da gå bra no. E so lenge siden eg har sett deg no. Blir kjekt å snakka med deg igjen "face to face" :o)

 

ÅÅ... eg gler meg sånn til dåke og får babyane dåkas, og me kan treffast igjen alle sammen MED babyer... Da blir kjekt! :o)

 

Ha ein fantastisk fin kveld jenter.

 

Klem frå Camilla

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

Åhh da hørest ut som at du nyte barseltida skikkeleg camhella. gler meg skikkeleg te da er min tur igjen, er jo noken år sio sist, så er litt spent på koss da går:)

 

Me kjøpte nytt bilsete når me kjøpte bil i haugesund,eller me fekk da med på kjøpet,så eg er litt spent på da, er ikkje sånn som du kan klikka innpå,men eg trur da er ganske bra, besafe eit eller anna:)

 

Blir koseleg for deg på treff i morra då. Ser fram til me skal ha eit eget bim treff når alle har fått,synst dåke er kjekke jenter alle sammen:)

 

No skal eg gå å legge meg i badekaret, kjenner på ryggen min at eg har stått for lenge og bakt i dag,men no er frysen full i bakevarer c",)

 

Koss går da med deg graviden, du blir vel lei alle disse spm kvar dag,men da er bare for eg er så spent he he, kjekkt at det nærme seg for oss alle, er jo ikkje så lenge sio me nett hadde testa positivt:)

 

Ha ein fin kveld alle sammen

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var på barselstreff i dag. Kosligt. Blei ikkje så mykje tid til å snakka oss i mellom, men skal på nytt treff 16 mai (da e vell då du Barnimagen skal ta keisersnitt?)

 

Fekk vega Erik i dag. Han var: 2775g. Han var 2509g når me reiste i frå haugesund sist tysdag, så han har lagt godt på seg siste veka :o)

Skal å vega han igjen på onsdag som kjeme.

 

Nei, no er da vell tid for mat til guten. Må visst vekka han først...

 

Ha ein fin kveld.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå kor irriterande; akkurat når eg hadde skreve so longt inne her, so datt internet ut!!! Typisk!! No får eg prøva å huska alt då........

Har ikkje sett deg Graviden her no, e da nåke på gong?? E so spent:-)). Du må gi beskjed te oss me ein gong, da e obligatorisk vett du:-))

E har nett vore ute å inspisert arbeide te sambo og "svigers"*ler*. Dei holde på å setta opp lekehytta te ungane:-). Ser veldig fin ut,men e ikkje akkurat verdens beste kvalitet trur eg,men so lenge den holde te ungane ikkje bryr seg om da lengre so e da greit. Har vore ute å rydda i lekene og kasta da so va ødelagt og kjøpt nye. Kjøpt ei ekstra huska åg og fylt sand i sandkassen, so no trur eg ungane ska få ein del å jera på i sommer mens eg sikkert e stort sett opptatt med baby. E ikkje so masse eg klare, prøve å rydda litt i huset og vaska ting som eg for sjelden vaska osv,men har so masse og vonde kynnara for tio at eg må ta pause itte 15 min heila tio. Plagsomt!. Hinn dagen måtte eg stort sett legga meg ned på heile dagen og pusta meg ijennom kynnarane. Har heldigvis ikkje vore SO plaga idag.

Høyres ut som du storkosa deg camilla:-)))). Og so godt å høyra at Erik har lagt på seg, då går da rette veien vett du:-)).Ikkje lenge te, so e han lika store som dei andre på hans alder:-)). Trur du komme te å bli ei lito "hønemor" eg*ler*. Gleda meg te da e min tur!! Stemme at da e 16 mai. Du e hjertelig velkommen te å komma på besøk på føden visst du vil Camilla:-)). Da hadde vore koseli:-). So flotte presang(a) du fekk av samboen din då:-) og so roser på døra!!! Sånt sette eg VIRKELI pris på:-)). Synes da blir litt for lite av da her i gården,men eg e ikkje so flinke te da sjøl, so eg bør vel ikkje klaga*ler*. Eg har kjempe lyst te å komma på besøk, å få sjå Erik og få snakka med deg itte gammalt:-). Frisk e eg iallefall, men hadde vore kjekt om du gav beskjed om ein dag so passa for deg og når du synes Erik e klar. Angåande da bilsete, so har eg høyrt at da nya te Akta Graco 0-13 m/base e veldi bra. Da går an å regulera sittestillingen åg på da. Eg har fjorårets modell, men da e litt for bratt i ryggen for ein nyfødt når da står i basen,men uten går da greit. Nei, no får eg begynna å jera klart te leggetid, med kvelds og div.

Å du keisersnitt3; du må ikkje slita deg totalt ut!!! Eg vett da e utruli kjedeli å sitta heima heila tio,men du må "lya" fysioen og legen din!!!!:-)

 

Me snakkes

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Innom for å si at jeg sitter her enda....*sukk*. Har en tung dag i dag...irritert og trøtt. Kunne, sovet og sovet og sovet og sovet enda litt til! Ryggen er ikke god heller, men heldigvis er ungene i barnehagen -så jeg nyter egentlig bare freden:)

Var hos legen i dag igjen...hadde 2 på protein, 2/3 på ødemer, men bare gått opp 1 kg siste uken.... Igjen samme beskjed: Vondt i hodet eller magen så skal jeg ta kontakt med føden for innleggelse.... Er kommet så langt nå likevel, at jeg håper fødselen starter før noe eventuelt rekker å forverre seg:)

Tenk at det bare er 1 uke til termin i morgen! Så "lenge" har jeg aldri gått før! Blir noen grufulle uker dersom det viser seg at det blir overtid altså. Har fått ny time hos lege om 10 dager, men han tvilte på om jeg fikk bruk for den.....HÅPER det stemmer..hehe!

 

Ellers så var jeg på senteret etter kontrollen i dag og kjøpe ny lue til babyen. (fant ut da jeg gikk over fødebaggen min at jeg ikke hadde lue til nurket!) Kjøpte en søt grå en, som passer til de andre henteklærne.

Og så har jeg kjøpt sølvmansjetter til mannen i 1-årsbryllupsgave:) I morgen skal jeg kjøpe roser, lage kake og deilig kvelds.

 

Huff, nå ringte mannen og sa han blir sein....måtte ta en tur til Fitjar, og blir vel ikke ferdig før 16.30.... Kjedlig. Da er hele dagen gått i det!

Jaja..heldigvis er det helg etterpå!

Jeg får snart tusle bort i barnehagen og plukke opp ungene... Burde vel tenkt på noe middag etterhvert oxo, men tanken byr meg imot. Har IKKE matlyst i dag!

Tar sjangsen på at ungene har spist i barnehagen, og at de klarer seg en stund i dag..........

 

Ha en finfin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da tar visst si tid med deg Graviden. Eg hadde trudd du hadde fødd for lenge siden. Men viss da e noko trøst, så e eg faktisk littegranne misunlig på dåke som får gå høygravide å gå venta og gle dåke. Eg kom aldri so langt. Må vera kjekt å gå med sommarfugla i magen å gle og kvi seg på ein gang. "No e da so mangen dager igjen til termin...korti kjeme han tru?". Dåke syns sikkert eg e galen som seier at eg e litt misunnleg på den tida, men eg har aldri opplevt den, da e berre da. Så nyt den litt for mi skuld, ok? :o) I følge min betre halvdel så blir da ikkje fleire graviditetar på denna jenta... håper han ombestemmer seg når han ar fått ting litt på avstand... :o)

 

Ha ein fine kveld jenter og ei god helg.

 

Klem frå

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:)

Skjønner kva du meiner camhella, alt skjedde jo ganske fort med deg.

Begynner å bli tungt no, men har bestemt meg for at eg skal nyte denne tida som er igjen, for det er jo siste gongen eg går gravid,og sjølv om eg er litt lei no, så kjeme da sikkert den tida eg savne magen, og kjenne ein baby som lever inni der:)

Du skal berre sjå at mannen din kjeme te å ha lyst på fleire etter kvart. Kan jo være at han fekk seg eit lite sjokk når det vart som det vart med deg, at du måtte fø så mange veker før termin:)

 

Graviden: Du skal sjå ar om ei veke på denne tida så kan det være at du koser deg med babyen din. Sikkert litt løye for deg at denne gongen så går du lenger enn kva du har gjort med dei andre,men no er det jo berre ei veke til termin, tenk det ei veke,synst da går fort no:)

Du får nyte dei siste dagane og få nok kvile,for snart er det på'n igjen med nattevåk osv c",)

Har hatt skikkelege vonde kynnere i går og i dag og igår var det 15 min mellom dei i 4 timer, var litt nervøs for om det var noke på gong, men det gjekk over:)

Har kjøpt det første babyplagget i dag og, har ein del fra før så eg vil ikkje kjøpa for mykje,og er blitt veldig i tvil om det er ei jente som ligge i magen min,leser jo så mykje om dei som får motsatt kjønn av ul:)

Men no er det berre 25 dager igjen!!!!!

No skal eg finne meg litt brus og chips og kosa meg, Få litt meir halsbrann he he

ha ein fin kveld:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Ville bare innom og si gratulerer med 1 års bryllupsdag graviden. Ser ut som om vægrgudene vil gratulerer deg i dag og c",)

Håper du får ein fin dag og kanskje babyen kjeme og:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer med 1 års bryllupsdag graviden (litt på overstått, siden klokken har passert 24).

 

Erik er 1 måned i dag søndag. På ein måte kan eg ikkje forstå kor tida e blitt av. Var som eg nett fødte han. Men på ein anna måte føler eg at eg har kjent han lengre enn ein måned. Kor store pleier babyar født til termin vera når dei e 1 måned? Berre lurte.

 

Ha ei god natt jenter. Nyt natteroen mens dåke kan :o)

Og ha ein fin søndag.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har lagt inn eit bilde av Erik på BIM. Trur dåke kan sjå da på denne linken viss dåke vil:

 

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/460672/offset/1

 

Elles var da veldig kjekt å ha besøk av deg i dag barnimagen3. Gler meg til babyen din e komt ut. Da bilde som eg tok av deg og erik blei da kjempedårlig kvalitet på når eg lasta da inn på dataen. E noko tull med kameraet vårt trur eg *lei*

 

Nei eg må vell begynna å tenka på noko å laga til mat til min kjære. Eg eige ikkje fantasi.

 

Ha ein fin dag jenter.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Da er jeg tilbake -uten kul på magen:))) Lille Snorre fant i all hastverk ut at han ville komme til verden på vår bryllupsdag 21. april:))) Han ble født kl 16.11, var 3440g og 50 cm lang, 34 cm rundt hodet. Verdens fineste gutt så klart, hehe!

 

Litt om fødselen:

Våkna lørdagsmorgen, sto vel opp i 8-tiden og ante fred og ingen fare. Skulle feire bryllupsdag og nyte det flotte været:)

I 10-tiden kjenner jeg en liten slags murring nederst i magen, men tenker ikke noe over det. (hadde jo kjent på så mye de siste dagene) I 12-tiden kjører vi opp til pappa og fruen for å prate litt med dem og spise lunch der. Imens vi sitter der kjenner jeg fremdeles på "noe" i magen, og nå oxo litt stramming i ryggen. Jeg nevner det for mannen, men mener fremdeles at "det er sikkert bare falsk alarm".

Bare for moro skyld vil de andre ta tiden mellom hver gang jeg kjenner noe..vi finner raskt ut at det er ca 2-5 min mellom "riene".

Etter hvert går det opp for meg at jeg faktisk er i fødsel..men vi tar det med ro, drikker kaffe og prater mens tiden går.

Kl 15 finner jeg og mannen ut at det er best å komme oss hjem en tur. Jeg begynner nå å kjenne ubehag, og vil gjerne ta meg en dusj og sånt i tilfelle det blir tur på føden. Ungene blir igjen hos besten, mens vi drar hjem.

Vel hjemme på badet, halvveis avkledd, kjenner jeg bare plutselig "shit"! Fikk sinnsykt vondt i ryggen, roper på mannen -som hiver seg på tlf til føden! Jeg får på meg klærne igjen i en fart, og er klar på minutter.

Bilturen opp til føden er alt annet ann behagelig...riene er nå skikkelig vonde!

Vi ankommer føden kl 15.20, og jordmoren konstaterer at jeg har 8 cm (!) åpning:) Ctg viser at babyen har det fint.

Klokken 15.55 er vannet fremdeles ikke gått, og trykketrangen melder seg hos meg. Jordmor sier da at vannposen ligger i åpningen, vannet er noe misfarget og hun velger å stikke hull. GUD, for en følelse!! Utrolig godt da "trykket" var borte i sånn ca 15 sek. Men nå kjenner jeg at babyen kommer..og på tre pressrier (kl 16.11) kommer gutten vår til verden med et VRÆL!

 

Det ble et ekte kjærlighetsbarn, født på mamma og pappa sin 1-års bryllupsdag:)))

 

Klarte meg, nok en gang, helt uten smertestillende og uten rifter/klipping/sying:)

Formen er upåklagelig, og vi er nå vel hjemme fra føden. Storebror og storesøster er bare SÅ stolte, og jeg blir helt rørt når jeg ser hvor ømme og forsiktige de er med babyen:)))

Nå skal vi bare koze oss masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå gu for ei herlig fødselhistorie!!!!!:-)) Og gratulerer så møkje me ein nydelig gut med eit flott navn!!!! Tenkte på at me ikkje hadde hørt nåke frå deg i helgo her inne og har jo forsåvidt venta lenge på at da sku skje nåke. Tenke dåke kosa dåke masse no ja:-) og kor kjekt at storesøskene e snille me han:-). Misunne deg skikkeli, e ganske lei sjøl no, men har fremdeles 3 veke ijen:-(.................gleda meg te å få kosa me ein liten baby, og blei jo ikkje akkurat mindre babysjuk itte eg va på besøk hos camhella og såg den litle herlige guten hennas!!!! So skjønne:-))). Eg kvir meg jo litt te KS, men gleda meg te å få kosa me MIN baby no!! Trur eg komme te å nyta da meir enn eg nåken gong har jort før, kanskje fordi eg e eldre no??? Berre ikkje keisersnitt3 åg får før tio no då, har faktisk ein følelse av at ho kanskje jere da..............men da e jo bra at babyen venta me å komma ut te da e tid for å komma då.

 

Nei, no ska eg kvila litt, e so sliten og trøtte for tio......me snakkes

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Gratulerer så mykje med guten:)

Fekk mld av barnimagen at eg måtte innpå bim sidene , har ikkje hatt tid til å sett på sidene i dag, stresser med å få alt klart til på jobben til eg skal fø. Kjenner på meg at eg stresser kanskje litt for mykje,no er alt snart klart:)

Er skikkeleg misunneleg på graviden og camhella no, tenk no er dåke komt heim fra føden og kan kosa dåke med babyen. Men om tre og halv veka er da endeleg våras tur barnimagen. Me får smøra oss med litt tålmodighet :))

Var ei i feltet som fekk ei jente i dag h var 4924 og 53 lang!!!!!! var stor ja:)) Var jo ikkje så stor snorre, akkurat passe:)

Og fødselen gjekk så fort og,sku ønske det var eg som kunne fødd sånn,men men.

Kosa dåke masse ilag,og kom innpå her av og til og sei koss da går

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

GRATULERER SÅ MYKJE GRAVIDEN!!! Snorre var eit herligt navn.

Den fødselen din høyres ganske missunelsesverdig ut. Kunne ønska da gjekk so kjapt med meg....men men, sånn e da berre.

Kos deg masse med guten.

 

Godt at eg ikkje e den einaste som har født her :o)

 

Eg helde på å koka på flasker... ein av medaljens baksider.. Elles begynner Erik å bli litt tett i naso.... Så eg har brukt morsmelk, Nacl og nesesuger, med heldigvis god effekt.Satse på at da kjeme seg snart. Trur ikkje han er forkjøla...berre litt snørrete..

 

Ha ein kjempefin kveld jenter..

 

Gleder meg til me kan treffast med babyane våre!! Da blir kjekt!!! :o)

 

Klem frå

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Åh, hvilken dag! Melken har satt inn for fullt, og jeg bærer seriøst rundt på 2 bowlingkuler!! Helt sinnsykt hvor store, harde og ømme de kan bli -hadde helt glemt ut hvordan der er! AU-AU-AU! Men, har klart meg gjennom denne dagen, og satser på det stabilserer seg snart:) Det beste er vel å ikke tukle med det, selv om det er rimelig fristende å hoppe i dusjen og bare pumpe de tomme! Får vel overlate til Snorre å ordne opp:)

Husker da jeg fikk Kristoffer, og hadde melkespreng..da satt jeg og håndpumpa meg og syntes det var så godt å få tømt seg....men 40 minutter etterpå så var de jo DOBBELT så fulle, og DOBBELT så vonde. Hehe..visste jo ikke bedre da..:)

 

Ellers så strømmer det på med besøk:) Kan ikke huske å ha hatt så mye fine blomsteroppsatser før! Og så har vi fått en del klær, 2 sengesett, babyteppe og masse sjokolade. Gøy med gaver da:)

 

Hvordan går det med dere keisersnittklare da??? Ikke mange dagene igjen etter hvert nå! Synes fremdeles det må være litt rart å vite når det skal skje.......? Hehe. Men veldig praktisk oxo da selvfølgelig!

 

Nå kommer det besøk....igjen. Kompisen til Heine som er å vil kikke:))

Ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...