Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Polly-Esther skrev:

Innser akkurat nå, mens jeg sitter på bussen, at jeg i dag har en skikkelig kjerring-dag. Jeg har greid å kjøre gul allværsjakke, gule støvler (riktignok ikke Ihlse Jakobsen!), gul kjole, gul sekk og har håret i en ball 😬. Ka faen skjedde med meg?!

Jeg håper ikke kjolen er sydd i polyester? 😮 Det er ganske kjerring nemlig 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er skikkelig kjerring å henge seg opp i hva andre har på seg. Det er det ingen med selvtillit som kommer på å gjøre. 

Ikke minst det å antyde at andre går med fake fordi man selv ikke har råd til ekte vare. Det er kjerring det. 

Anonymkode: 7da06...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber sammen med mange damer fra 25-35 og stilen deres er jo kjerring. Vide skjørt som går til midt på leggen med bluse/t-skjorte oppi, blomstrete stooore kjoler, hele buksedresser, bukser med høyt liv som gjør rumpa laaang osv. 

Moten går i sirkel og det meste kommer tilbake, kanskje med ørsmå forandringer. Jeg såg tilogmed en Ball-genser på en butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg jobber sammen med mange damer fra 25-35 og stilen deres er jo kjerring. Vide skjørt som går til midt på leggen med bluse/t-skjorte oppi, blomstrete stooore kjoler, hele buksedresser, bukser med høyt liv som gjør rumpa laaang osv. 

Moten går i sirkel og det meste kommer tilbake, kanskje med ørsmå forandringer. Jeg såg tilogmed en Ball-genser på en butikk!

Seriøst? 😯Hvilken butikk var dette?

*Vilhavilha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er skikkelig kjerring å henge seg opp i hva andre har på seg. Det er det ingen med selvtillit som kommer på å gjøre. 

Ikke minst det å antyde at andre går med fake fordi man selv ikke har råd til ekte vare. Det er kjerring det. 

Anonymkode: 7da06...ac0

Denne tråden bærer jo aller mest preg av selvironi og selvinnsikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Husker ikke, det var på tv🙈

Og så tenker jeg at hvis jeg nå hadde funnet en Ball-genser og tatt den med inn i prøverommet, så ville jeg ha stått der og sett på meg selv i speilet og tenkt:

"Hjelp, hva tenkte du egentlig på?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Listedamen skrev:

Jeg håper ikke kjolen er sydd i polyester? 😮 Det er ganske kjerring nemlig 😄 

Nei, men faktisk en skjortekjole 😅

Endret av Polly-Esther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Superdolly skrev:

Og så tenker jeg at hvis jeg nå hadde funnet en Ball-genser og tatt den med inn i prøverommet, så ville jeg ha stått der og sett på meg selv i speilet og tenkt:

"Hjelp, hva tenkte du egentlig på?!"

Haha, noe bør nok forbli et godt minne. 

Jeg har et bilde av meg selv da jeg var 15-16 år med knallrosa Ball genser, jeans med høyt liv og converse. Kunne faktisk vært hentet fra dagens motebilde, selv om min kropp nok ikke hadde kledd det like bra nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Polly-Esther skrev:

Nei, men faktisk en skjortekjole 😅

Vet ikke hvorfor men når noen sier skjortekjole så ser jeg for meg Hu ene i Fredrikson fabrikk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser hva mange av ungdommene går med nå angrer jeg bittert på at jeg kvittet meg med mine klær fra den tiden. Ikke at jeg hadde fått de på meg i dag, men kunne ha imponert litt ;)

Er fornøyd med at jeg har fått tommel opp for stil av elevene mine! (ungdomskole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Når jeg ser hva mange av ungdommene går med nå angrer jeg bittert på at jeg kvittet meg med mine klær fra den tiden. Ikke at jeg hadde fått de på meg i dag, men kunne ha imponert litt ;)

Er fornøyd med at jeg har fått tommel opp for stil av elevene mine! (ungdomskole)

Jeg så i fjor vinter at det var vinterdress aka 80 tallet og selskapsreisen i butikkene.. På loftet hos mamma henger det flere eksemplarer, til og med ekte vare. Nå lurer jeg på om de skal få nytt liv. Neida. Joda. Neida😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Haha, noe bør nok forbli et godt minne. 

Jeg har et bilde av meg selv da jeg var 15-16 år med knallrosa Ball genser, jeans med høyt liv og converse. Kunne faktisk vært hentet fra dagens motebilde, selv om min kropp nok ikke hadde kledd det like bra nå. 

Jeg lærte en gang av ei tante at når du har brukt en mote en gang, f.eks Ball-genser (som jeg aldri fikk for det var for dyrt), og den moten kommer tilbake igjen, så er du for gammel til å følge den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringstil kommer ikke an på hva man har på seg men hvordan det passer kroppen og hvordan det styrkes.

Jobber i klesbutikk og er veldig bevist på akkurat det.

Anonymkode: 60e79...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min stohetstid her inne ble jeg vel opptill flere ganger kronet til Harrydronning. Innrømmer glatt at jeg bruker capri bukse foran shorts anytime. Det er like mye for min egen del som for andres. Med skikkelig bollemage, og lår som gjerne tyter ut under shortsekanten (Shorts har nemmelig en tendens å krype oppover på fremsiden), så er ikke det et vakkert skue. Jeg er gammel nok til å i det minse vite hva som kler meg. Harry? Ja sikkert, men Kjerring det blir jeg aldri. Ihvertfall ikke i hodet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke hva som er kjerringstil. Noen får det meste til å se ut som det kommer fra catwalken. Jobbet sammen med ei dame som hadde passert seksti. Hun fikk alt, absolutt alt, til å se ut som hun hadde betalt mye for det. Enten det var foldeskjørt, eller terylenbukser, eller bomulls t-skjorter, jeans eller strikkekofter, cardigan sett eller dyre klær fra dior. Helt utrolig. Store uekte smykker, (men også ekte), glitter og perler. Ingenting kjerringaktig med det. Hadde vi andre, som var i 20 årene, tatt på oss det samme, hadde vi sett både kjerringaktige og billige ut. Hun fikk faktisk oss til å føle oss gammelmodige og satt. Som om vi hadde drevet i land fra et skipsvrak.  Men det hele hadde med hennes vesen, utstråling og selvsagt også kropp, å gjøre. Helt,helt utrolig. Mange år siden vi jobbet sammen, men fortsatt tenker jeg på henne med jevne mellomrom, og den utstrålingen hun hadde. Smiler bare ved tanken på henne nå.

Anonymkode: 1ef94...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frk Nilsen skrev:

Når jeg ser hva mange av ungdommene går med nå angrer jeg bittert på at jeg kvittet meg med mine klær fra den tiden. Ikke at jeg hadde fått de på meg i dag, men kunne ha imponert litt ;)

Er fornøyd med at jeg har fått tommel opp for stil av elevene mine! (ungdomskole)

Jeg har tatt vare på. Så min garderobe fra ungdommen og framover får stadig nytt liv, enten hos meg selv, ungene eller ungenes venner. Akkurat som jeg plyndra loft og kjeller og boder og kott hos bestemødre og tanter og mora mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg lærte en gang av ei tante at når du har brukt en mote en gang, f.eks Ball-genser (som jeg aldri fikk for det var for dyrt), og den moten kommer tilbake igjen, så er du for gammel til å følge den. 

Uenig. Jo, hotpants og navlen bar, men ikke lange kjoler, fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superdolly skrev:

Seriøst? 😯Hvilken butikk var dette?

*Vilhavilha*

Haha, datteren min på 17 kjøpte ballgenser denne uken. Og jeg lurte henne til å kjøpe den litt for stor, så den passer til meg også 😂

Og ja, jeg har tenkt til å låne den!

Anonymkode: 1994b...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet sannelig ikke hva som er kjerringstil. Noen får det meste til å se ut som det kommer fra catwalken. Jobbet sammen med ei dame som hadde passert seksti. Hun fikk alt, absolutt alt, til å se ut som hun hadde betalt mye for det. Enten det var foldeskjørt, eller terylenbukser, eller bomulls t-skjorter, jeans eller strikkekofter, cardigan sett eller dyre klær fra dior. Helt utrolig. Store uekte smykker, (men også ekte), glitter og perler. Ingenting kjerringaktig med det. Hadde vi andre, som var i 20 årene, tatt på oss det samme, hadde vi sett både kjerringaktige og billige ut. Hun fikk faktisk oss til å føle oss gammelmodige og satt. Som om vi hadde drevet i land fra et skipsvrak.  Men det hele hadde med hennes vesen, utstråling og selvsagt også kropp, å gjøre. Helt,helt utrolig. Mange år siden vi jobbet sammen, men fortsatt tenker jeg på henne med jevne mellomrom, og den utstrålingen hun hadde. Smiler bare ved tanken på henne nå.

Anonymkode: 1ef94...bdc

Er så enig i dette, er det jeg har forsøkt å få frem tidligere også.

Det du skriver her minner meg på en tidligere kollega av meg også som var slik. Da hun fikk kreft fant hun frem noen gamle silkeskjerf som hun knyttet på hodet, plasserte et par store briller på toppen... Ingen fikk med seg at hun hadde ca. fjorten hårstrå igjen på hodet. Og noen få uker senere begynte dette å spre seg som mote i byen (det var ikke mote ellers på den tiden), og både langt yngre og eldre kopierte det. Ingen så så fresh ut som hun som egentlig var så syk. Heldigvis ble hun frisk igjen :)

Min bestemor var litt på samme måten. Aldri opptatt av moter, men hun kunne ta det enkleste plagg og likevel se veldig stilig ut, selv klær som på andre ville sett både "kjerring" og "harry" ut.

 

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...