Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Hjertefru skrev:

Ånei, der ble paisleymønster nevnt også. Jaja.

Vi kan furte sammen, om du vil. Jeg har portvin og småkaker. Og paisley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske tydelig ut i fra overskriften at trådstarter mener at kjerringstil ikke er noe positivt.

Har ikke lest hele tråden, men flott at det finnes flere stolte kjerringer.

 

Anonymkode: 55565...e01

Kjerring er ikke positivt, selvsagt. Kjerringer av begge kjønn er en plage. Kjerringstil er heller ikke noe hedersord, men det betyr ikke at man ikke kan eie hele eller deler av den, og det betyr heller ikke at man kan enes om hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hehehehe! Jeg fikk undertøy av ex svigermor jeg. Av den "sexy" typen i julegave. Uten ironi. Var en fest det😅

Jeg fikk av farmor da jeg var 18. Til bursdagen min fikk jeg fornuftige underbukser med blondekant og høyt liv. Jeg ville kalt dem kjerringtruser og bruker fortsatt ikke sånne. Jeg nevnte vel at det ikke var akkurat dette slaget jeg brukte. Til jul fikk jeg så en bittebitteliten pakke av henne, og inni den lå verdens minste stringtruse. Vi snakker fem kvadratcentimeter sort blonde og litt strikk. Jeg har aldri kommet over tanken på at min særdeles tekkelige, dypt religiøse farmor, som kalte undertøy for "de unevnelige", har stått i en understøysforretning med strikkhaugen og bedt om å få den pakket inn. Humor hadde hun, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Jeg fikk av farmor da jeg var 18. Til bursdagen min fikk jeg fornuftige underbukser med blondekant og høyt liv. Jeg ville kalt dem kjerringtruser og bruker fortsatt ikke sånne. Jeg nevnte vel at det ikke var akkurat dette slaget jeg brukte. Til jul fikk jeg så en bittebitteliten pakke av henne, og inni den lå verdens minste stringtruse. Vi snakker fem kvadratcentimeter sort blonde og litt strikk. Jeg har aldri kommet over tanken på at min særdeles tekkelige, dypt religiøse farmor, som kalte undertøy for "de unevnelige", har stått i en understøysforretning med strikkhaugen og bedt om å få den pakket inn. Humor hadde hun, da. 

Hahahaha! Jeg fikk varianten som er pakket som en rose. Med stilk og det hele 🌸🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Hjertefru said:

Ånei, der ble paisleymønster nevnt også. Jaja.

Det fikk jeg ikke med meg, men jeg er dypt uenig uansett. Stjerna vet ikke hva hun snakker om (det er mulig jeg hadde på en kjole med nettopp det i går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, beef sister skrev:

Det fikk jeg ikke med meg, men jeg er dypt uenig uansett. Stjerna vet ikke hva hun snakker om (det er mulig jeg hadde på en kjole med nettopp det i går).

Eg føler for å forsvare meg. Eg har ingen ting imot paisleymønster, men det er ein lei tendens til at det blir brukt på heilt uhyrlege klede.

Det er altså sterk korrelasjon mellom kjerring og paisley, men meg bekjent ingen kasualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er riktig tråd å fortelle dette i, litt usikker på om det havner i kategorien å være "kjerring" eller "tenåring". Aldersmessig vil nok mange si det første er riktigst, men alder har jo lite med det å gjøre.

Sist jeg brukte joggeskoa mine ble de veldig våte. Kliss våte. Usikker på hvorfor joggeturen endte i myra, tror det er fortrengt. Glemte joggeskoa et par dager i gangen, og de luktet da myrhøgg. Inn i vaskemaskina, fylte på med vaskemiddel, vasket skoa, tørket skoa. Klar for ny tur i dag. Så langt alt tilsynelatende vel.

Unngikk myra i dag, men traff derimot på alle dagens verste regnbyger. Tenkte underveis at det ikke var måte på hvor våte skoene føltes, akkurat som om alt vannet kom inn, men ikke noe gikk ut igjen. Kom til asfalten der jeg skulle gå siste lille stykket hjem, og kjente samme følelsen. Et par hundre meter senere hørte jeg surklingen i skoene og syntes det var en merkelig følelse mellom tærne...

Kikket ned og mine knall rosa joggesko SKUMMET! Store, hvite, skummende dotter tøyt ut alle steder på skoa!

Det var da jeg kom på at jeg hadde stusset på om jeg kanskje tok litt for mye vaskemiddel i da jeg vasket dem. Gjorde visst det.

Fem minutter før hadde jeg - med hvitskummende sko - stått og pratet med en ungdomskompis som jeg ikke har sett på 30 år...

Hvor på skalaen kommer skummende joggesko når det gjelder kjerring-/tenåringsfaktor??? :D

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er riktig tråd å fortelle dette i, litt usikker på om det havner i kategorien å være "kjerring" eller "tenåring". Aldersmessig vil nok mange si det første er riktigst, men alder har jo lite med det å gjøre.

Sist jeg brukte joggeskoa mine ble de veldig våte. Kliss våte. Usikker på hvorfor joggeturen endte i myra, tror det er fortrengt. Glemte joggeskoa et par dager i gangen, og de luktet da myrhøgg. Inn i vaskemaskina, fylte på med vaskemiddel, vasket skoa, tørket skoa. Klar for ny tur i dag. Så langt alt tilsynelatende vel.

Unngikk myra i dag, men traff derimot på alle dagens verste regnbyger. Tenkte underveis at det ikke var måte på hvor våte skoene føltes, akkurat som om alt vannet kom inn, men ikke noe gikk ut igjen. Kom til asfalten der jeg skulle gå siste lille stykket hjem, og kjente samme følelsen. Et par hundre meter senere hørte jeg surklingen i skoene og syntes det var en merkelig følelse mellom tærne...

Kikket ned og mine knall rosa joggesko SKUMMET! Store, hvite, skummende dotter tøyt ut alle steder på skoa!

Det var da jeg kom på at jeg hadde stusset på om jeg kanskje tok litt for mye vaskemiddel i da jeg vasket dem. Gjorde visst det.

Fem minutter før hadde jeg - med hvitskummende sko - stått og pratet med en ungdomskompis som jeg ikke har sett på 30 år...

Hvor på skalaen kommer skummende joggesko når det gjelder kjerring-/tenåringsfaktor??? :D

Anonymkode: b4448...6c6

Ikke kjerring, men jeg ler så jeg hikster :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ikke kjerring, men jeg ler så jeg hikster :D 

Det gjorde jeg også resten av veien hjem :D

Hadde egentlig tenkt meg innom butikken på vei hjem, men lot det være, for jeg la skumspor etter meg på veien!

Nå har de gått en runde i vaskemaskina, helt uten vaskemiddel, og det skummet godt. Paranoiaen har tatt meg, så tenker de skal vaskes enda en gang uten vaskemiddel...

Kanskje ikke rart han kompisen fra ungdommen smilte sånn :D Alle hunder vil hilse på meg, men bikkja hans bare så dumt på meg som om jeg ikke var helt i vater...

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er riktig tråd å fortelle dette i, litt usikker på om det havner i kategorien å være "kjerring" eller "tenåring". Aldersmessig vil nok mange si det første er riktigst, men alder har jo lite med det å gjøre.

Sist jeg brukte joggeskoa mine ble de veldig våte. Kliss våte. Usikker på hvorfor joggeturen endte i myra, tror det er fortrengt. Glemte joggeskoa et par dager i gangen, og de luktet da myrhøgg. Inn i vaskemaskina, fylte på med vaskemiddel, vasket skoa, tørket skoa. Klar for ny tur i dag. Så langt alt tilsynelatende vel.

Unngikk myra i dag, men traff derimot på alle dagens verste regnbyger. Tenkte underveis at det ikke var måte på hvor våte skoene føltes, akkurat som om alt vannet kom inn, men ikke noe gikk ut igjen. Kom til asfalten der jeg skulle gå siste lille stykket hjem, og kjente samme følelsen. Et par hundre meter senere hørte jeg surklingen i skoene og syntes det var en merkelig følelse mellom tærne...

Kikket ned og mine knall rosa joggesko SKUMMET! Store, hvite, skummende dotter tøyt ut alle steder på skoa!

Det var da jeg kom på at jeg hadde stusset på om jeg kanskje tok litt for mye vaskemiddel i da jeg vasket dem. Gjorde visst det.

Fem minutter før hadde jeg - med hvitskummende sko - stått og pratet med en ungdomskompis som jeg ikke har sett på 30 år...

Hvor på skalaen kommer skummende joggesko når det gjelder kjerring-/tenåringsfaktor??? :D

Anonymkode: b4448...6c6

:D  Jeg vil si at historien har et lett demens-preg som må sies tippe den over i det geriatriske? Festlig, da! :D  Han du prata med lurer nok på hva slags fotsvette du har. :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sug lut skrev:

:D  Jeg vil si at historien har et lett demens-preg som må sies tippe den over i det geriatriske? Festlig, da! :D  Han du prata med lurer nok på hva slags fotsvette du har. :D  

Ha-ha :D Ikke noe demens her... som jeg husker :D Geriatrien utsetter jeg en stund - det var heller ikke et av alternativene :P

Og så jeg som aldri har svettet på føttene :D

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, beef sister skrev:

Det fikk jeg ikke med meg, men jeg er dypt uenig uansett. Stjerna vet ikke hva hun snakker om (det er mulig jeg hadde på en kjole med nettopp det i går).

(Det er mulig jeg kjøpte en kjole til i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutes ago, sug lut said:

Utafor budsjett, flagrende og lekker og lang og generelt gledesbringende 😃.

Høres nesten ut som noe jeg burde ha kjøpt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Utafor budsjett, flagrende og lekker og lang og generelt gledesbringende 😃.

Gledesbringende er jo bare helt utmerket 👏🏻👏🏻

Anonymkode: b9377...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 10.42, Pashla skrev:

Tror det meste ville vært søtt og nydelig på Malin eller Audrey, altså. Selv plysj-kjole med hette. Kanskje til og ned ulvejakka! 

Og her står Saltkråkan i et helt nytt lys for meg... *Malin danser rundt midtsommerstangen med ulvejakke*. Dævver litt. For øvrig er min menig at noen klær kan være kjerring på én og knallflott på en annen. 

Og ulvejakka bør sendes til Trygve Slagsvold Vedum nu! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.
(noen sitater er ikke ryddet dersom den som siterer det også holder seg til trådens tema).

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kanskje på sin plass å introdusere noe jeg føler har blitt oversett gjennom hele denne tråden om kjerringklesskapets gull og gråstein: Hva med onepiece?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Her er det kanskje på sin plass å introdusere noe jeg føler har blitt oversett gjennom hele denne tråden om kjerringklesskapets gull og gråstein: Hva med onepiece?

Oooo det er hverken gubbe eller kjærring.. Kun usmakelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oooo det er hverken gubbe eller kjærring.. Kun usmakelig 

Men når jeg ser på skikkelig gamle damer har jo mange av dem helt naturlig onepiece-fasong, jeg er sikker på at de ville likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Men når jeg ser på skikkelig gamle damer har jo mange av dem helt naturlig onepiece-fasong, jeg er sikker på at de ville likt det.

Er det nå jeg skal fortelle at exen hentet ungene i onepiece engang? Mange år siden og hadde visstnok forsovet seg og røsket på seg det eneste han fant (jadda!!!) og troppet så opp i bhg med onepiece og Mine moonboots. Værste er at det var en sånn sponsor dress med Coca-Cola motiv på hele dressen. Det finnes faktisk ikke ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Er det nå jeg skal fortelle at exen hentet ungene i onepiece engang? Mange år siden og hadde visstnok forsovet seg og røsket på seg det eneste han fant (jadda!!!) og troppet så opp i bhg med onepiece og Mine moonboots. Værste er at det var en sånn sponsor dress med Coca-Cola motiv på hele dressen. Det finnes faktisk ikke ord

Å - jeg finner ord!

Tenk så fantastisk han trolig fikk andre til å føle seg! «Joa, jeg ser ut som en dass i mine hvite capri, fargefrekke joggesko og allværsjakke, men jeg har ihvertfall ikke cola-one-pice og moonboots!»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, oslofrk skrev:

Å - jeg finner ord!

Tenk så fantastisk han trolig fikk andre til å føle seg! «Joa, jeg ser ut som en dass i mine hvite capri, fargefrekke joggesko og allværsjakke, men jeg har ihvertfall ikke cola-one-pice og moonboots!»

Sant!! Og moonbotsene var 2 nummer for små. Var dessuten en langhåret versjon. (alt jeg selv har kjøpt dem er en skam) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal man ikke KIMSE av onepiece med obskure avtrykk av enhjørninger når man er småforkjøla, alene, verden går en imot, og man føler seg dratt i alle retninger. Greit med en onepiece som holder en sammen da. Onepiece og sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...