Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, Mamsemums skrev:

Jeg trodde one-piece var et barn/ungdomsfenomen? Her i huset har vi bare enhjørning- og kanin-versjon i størrelse 110-134. 

Buksedrakt er vel noe annet enn one-piece? Eller er vi tilbake i capri/knebukse-gjørma igjen?

Viss buksedrakt er onepice kan ein vel seie eg brukar onepice i fjøsen? Og så får vi plutseleg mykje defineringsarbeid føre oss igjen ja... 

Anonymkode: 6b49c...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 11.46, sug lut skrev:

Kjerring er ikke positivt, selvsagt. Kjerringer av begge kjønn er en plage. Kjerringstil er heller ikke noe hedersord, men det betyr ikke at man ikke kan eie hele eller deler av den, og det betyr heller ikke at man kan enes om hva det er.

Det der er litt sånn dialektbetinga faktisk, i denne tråden har eg jo skjønt kva som ligg i den, og brukt den betydninga når det har passa meg. Men, her eg bur er det absolutt ikkje noko negativt å vere kjering, dog med ein r. Viss ein mann snakkar om kjæringa, så meiner han kona og han er slett ikkje nedlatande eller ondsinna. Ei skikkeleg kjering er det godt driv i, og har mykje godt vit. Men ja, ho har nok ofte kjerringstil, med to rr-ar. Sjølv om vi alle er ueinige om kva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Men jeg må jo få si at det er hyggelig at folk liker ulver, og om de vil ha dem på jakka så velsigne dem, det er mer estetisk fornærmelig med de tynne boblejakkene alle andre har, synes nå jeg.

Ønsker meg tynn boblejakke eg, dei tjukke blir for tjukke og dei uten bobler blir for tynne og to lag under tynnare jakke blir så varmt på kontoret og då må eg finne noko som passar under det ytste laget og som kan visast fram i offentlegheit utan at bhen tyt ut der knappane ikkje er på skjorta, eller magen ramlar ut mellom buksa og den tynnare undergenseren. Eller valkane velter seg over buksekanten, for det er jo så ekkelt med vide kle under det ytterste laget med innekle.... Berre strev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superdolly skrev:

Takk. Jeg tåler en fleip jeg. Det er vondt, men jeg kan gå. For det meste uten stokk, gåstaver eller krykker. Men i ulendt terreng må stavene være med. 😊

Det er det jeg alltid har trodd om deg. Du er et råskinn! Eller bør jeg si grepa kjerring, siden vi nå er i den tråden vi er i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamsemums skrev:

Jeg trodde one-piece var et barn/ungdomsfenomen? Her i huset har vi bare enhjørning- og kanin-versjon i størrelse 110-134. 

Buksedrakt er vel noe annet enn one-piece? Eller er vi tilbake i capri/knebukse-gjørma igjen?

For noen år siden fantes det er One-piece- butikk på Majorstua. Der solgte de kun one-piece til voksne! 

Hender fortsatt jeg ser en mann på t- banen i en rosa  han med stor sannsynlighet kjøpte der en gang i tiden

Anonymkode: 58ffa...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Viktigste er å gå med dem med stolthet 😊. Min onkel skulle gi slike i julegave til mamma ett år og da det var tilbud på slalomstaver så ble det visst det. Stav er stav mente onkel 

Jeg. Ser. For. Meg. Din. Mor. (Skrevet slik, ja.) Hun blir god i svinger iallfall. Høhø. Han kjøpte ikke slalomstøvler i samme slengen, da? Maken til god trening skal man lete lenge etter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ☆☆☆ skrev:

OMG: eg er stolt eigar av gåstavar 🙈

Man skal ikke kimse av ett godt sett gåstaver!

Hilsen stav-frelst-admin-etter-rehabiliteringsopphold-på-Rauland... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prebs skrev:

Jeg. Ser. For. Meg. Din. Mor. (Skrevet slik, ja.) Hun blir god i svinger iallfall. Høhø. Han kjøpte ikke slalomstøvler i samme slengen, da? Maken til god trening skal man lete lenge etter! 

Det ble med stavene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er en litt sånn voksen greie å tenke. At man er redd for å dette for man vil ikke (har ikke tid til) å brekke noe 😅

Trur det er omvendt. At det er ein sånn ungdomsgreie at det er viktigare å sjå kul ut enn å ikkje dette. Men krykker er jo ikkje kult, tyder på at hjernane deira ikkje er heilt ferdig utvikla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Syngensang skrev:

Ønsker meg tynn boblejakke eg, dei tjukke blir for tjukke og dei uten bobler blir for tynne og to lag under tynnare jakke blir så varmt på kontoret og då må eg finne noko som passar under det ytste laget og som kan visast fram i offentlegheit utan at bhen tyt ut der knappane ikkje er på skjorta, eller magen ramlar ut mellom buksa og den tynnare undergenseren. Eller valkane velter seg over buksekanten, for det er jo så ekkelt med vide kle under det ytterste laget med innekle.... Berre strev. 

Kan anbefale på det varmaste. Både eg og Oddlaug lufta jakkene våre i dag.

Ekstra bonus: tynn boblejakke er supert under regnjakka på skikkelig sure dagar. Og tek liten plass i sekken på fjelltur, i tilfelle skalljakka blir for kald kan ein smette på dunjakke under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strittet i mot brodder i årevis. Men har nå begynt å tenke at det muligens er kulere å gå lett og frisk iført brodder for så å komme helskinnet frem til bestemmelsesstedet i stedet for å skjelve bortover som Bambi på isen, eventuelt sidelengs som en krabbe med leddgikt, tviholde seg fast i gelender og rekkverk, men til tross for anstrengelsene ramle så lårhalsen og tenner spretter ut og dra med seg sidemannen i en interessant isdans. *Kjøp brodder*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brodder OG piggsko før fylte 40! Riktignok bor jeg ikke lenger i Oslo, men hadde noen hvisket brodder for noen år siden ville jeg fnyst høylytt! 
Nå er jeg veldig glad i dem og ler litt av alle uten 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Kan anbefale på det varmaste. Både eg og Oddlaug lufta jakkene våre i dag.

Ekstra bonus: tynn boblejakke er supert under regnjakka på skikkelig sure dagar. Og tek liten plass i sekken på fjelltur, i tilfelle skalljakka blir for kald kan ein smette på dunjakke under.

Berre plussar og ingen minusar, og Oddlaug blir glad for å få selskap! Skal ønske meg til jul!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prebs skrev:

Jeg har strittet i mot brodder i årevis. Men har nå begynt å tenke at det muligens er kulere å gå lett og frisk iført brodder for så å komme helskinnet frem til bestemmelsesstedet i stedet for å skjelve bortover som Bambi på isen, eventuelt sidelengs som en krabbe med leddgikt, tviholde seg fast i gelender og rekkverk, men til tross for anstrengelsene ramle så lårhalsen og tenner spretter ut og dra med seg sidemannen i en interessant isdans. *Kjøp brodder*. 

Brodder er jo gull, helt uovertruffen oppfinnelse, du bør kjøpe Yaktrax til å begynne med og så kan du jo jobbe deg opp til disse jeg ikke husker navn på...må google...kommer tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Syngensang skrev:

Berre plussar og ingen minusar, og Oddlaug blir glad for å få selskap! Skal ønske meg til jul!!! 

Altså minuset er jo estetikken! Og de gøyale fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, oslofrk skrev:

Jeg kjøpte brodder OG piggsko før fylte 40! Riktignok bor jeg ikke lenger i Oslo, men hadde noen hvisket brodder for noen år siden ville jeg fnyst høylytt! 
Nå er jeg veldig glad i dem og ler litt av alle uten 😁

Her og, og jeg bor i Oslo... Kollegaene mine ler av meg når jeg kommer inn døra med piggsko på vinteren, men på den andre siden har jeg aldri blitt sykemeldt pga fallskader på is ;) 

Brukes ikke når jeg er i sentrum da, der er det jo ikke snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Himmel og hav skrev:

Det er det jeg alltid har trodd om deg. Du er et råskinn! Eller bør jeg si grepa kjerring, siden vi nå er i den tråden vi er i?

Det må nok bli grepa kjerring :) . Det høres ut som en skikkelig hedersbetegnelse!

*Stolt grepa kjerring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i min gamle morgenkåpe i fløyel... Det må være kjerring eller? Sitter i kaffen og blir beskyldt for å mobbe mannetrusa... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Brodder er jo gull, helt uovertruffen oppfinnelse, du bør kjøpe Yaktrax til å begynne med og så kan du jo jobbe deg opp til disse jeg ikke husker navn på...må google...kommer tilbake...

Start med disse, og jobb deg opp til de under. https://www.fjellsport.no/yaktrax-pro-sort.html?channable=01384b69640031303832363111&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQfi53sMO9X--qUiHa_98JetHppMKKdNR9XwA3_Q8OWFtTD4_veYmmxoCWWoQAvD_BwE

De gjør det mulig å gå behagelig når underlaget veksler mellom asfalt, asfalt-med-tynn-ishinne og asfalt med nok is/snø til faktisk grep for faktiske pigger.

Altså disse her, da går du som en gud når det er skikkelig is. https://www.xxl.no/snowline-snowline-trail-brodder-gra/p/1131319_2_style?gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQWU-_nMAp8dw-S_8rxaf0ry8mzwlnnEa8UjQYowt4t-mrrLG3dpssBoCNNQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

og dette er ikke kjerring, dette er brodder med baller!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Start med disse, og jobb deg opp til de under. https://www.fjellsport.no/yaktrax-pro-sort.html?channable=01384b69640031303832363111&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQfi53sMO9X--qUiHa_98JetHppMKKdNR9XwA3_Q8OWFtTD4_veYmmxoCWWoQAvD_BwE

De gjør det mulig å gå behagelig når underlaget veksler mellom asfalt, asfalt-med-tynn-ishinne og asfalt med nok is/snø til faktisk grep for faktiske pigger.

Altså disse her, da går du som en gud når det er skikkelig is. https://www.xxl.no/snowline-snowline-trail-brodder-gra/p/1131319_2_style?gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQWU-_nMAp8dw-S_8rxaf0ry8mzwlnnEa8UjQYowt4t-mrrLG3dpssBoCNNQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Eg har faktisk begge desse broddane, og går god for alt som blir sagt.

Eit lite tips frå ein broddebrukar: dei er ikkje berre gode på is og snø. Når det er søkk vått  gjørmete og glatt i skogen er det også fint med broddar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ☆☆☆ skrev:

Eg har faktisk begge desse broddane, og går god for alt som blir sagt.

Eit lite tips frå ein broddebrukar: dei er ikkje berre gode på is og snø. Når det er søkk vått  gjørmete og glatt i skogen er det også fint med broddar.

Jøss, trodde bare det var meg som gjorde akkurat det, men helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brodder på hendene også. Fire bein er dobbelt så bra som to, tenker jeg. Det er innovativ kjerringvirksomhet! Har ikke onepiece, men bukseskjørt. Det kan vel umulig være (negativ) kjerring?

Anonymkode: 605c9...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...