Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Syngensang skrev:

Så lenge kjerringa får gå med det ho vil er eg og med!

Men høyvannsbukser (kjende det vart eit litt trøblete ord på nynorsk, men la gå), kvar kjem dei inn? Før eller etter capribuksene? mellom capri og pirat?

Høyvannsbukser er tydelig in for tiden, ser de hver eneste dag, både på unge og ikke fullt så unge.

I dag har jeg til og med sett to tenåringsjenter (hver for seg) med høyvannsbukser med høyt liv, type 80-tallet, med tømmerhoggerskjorter til.

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, sug lut skrev:

Kan noen vennligst legge inn bilder som illustrerer forskjellene på følgende:

Høyvannsbukse

Piratbukse

Capribukse

Knebukse

?

Og hva er egentlig kortbukse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Og hva er egentlig kortbukse? 

Hihi og shorts, bermuda, sykkelshorts? Pedal pushers på engelsk er lengre enn sykkelshorts på norsk, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hihi og shorts, bermuda, sykkelshorts? Pedal pushers på engelsk er lengre enn sykkelshorts på norsk, nemlig.

Det er tydeligvis ett helt hav av korte bukse varianter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sug lut skrev:

Kan noen vennligst legge inn bilder som illustrerer forskjellene på følgende:

Høyvannsbukse

Piratbukse

Capribukse

Knebukse

?

Jeg tror det er svært flytende grenser her, men min indre kjerring følger med i spenning på om avklaring kan komme.

Anonymkode: d2230...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, amandine skrev:

Jeg har omtrent ikke en eneste bukse som er nedenfor ankelen, mine stopper stort sett litt over ankelen.. I am doomed.

Ding ding ding. Auch 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mamsemums skrev:

Dette er hva jeg har trodd er capri-bukse.
https://www.bonprix.no/produkt/culotte-jeans-blue-bleached-961139/#image

Her står det som Culotte-jeans (aldri hørt om). Og på Google-søket dukker det opp like mange bilder av det jeg trodde var knebukser når jeg skriver capri-bukser. Så jeg er helt uten evne til å navigere her.

Veldig kule bukser, da! Og gir jo egt på et vis mening med "culottes" - som i "kort og vid midt på leggen" https://www.cosstores.com/en_nok/women/womenswear/trousers/product.topstitched-jersey-culottes-blue.0722798002.html?gclid=CjwKCAjwtNf6BRAwEiwAkt6UQgR-rUZCRgq3Br-RJ0zzQiNfuWc3cKTL9j3In2p69atFlnIo6RURfxoCusYQAvD_BwE  (dvs vanligvis verdens styggeste plagg), men definitivt ikke hørt det brukt om jeans før, og disse fine på bildet ditt er dessuten lenger. Og capri er det i hvert fall ikke i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sug lut skrev:

Kan noen vennligst legge inn bilder som illustrerer forskjellene på følgende:

Høyvannsbukse

Piratbukse

Capribukse

Knebukse

?

Jeg kasta meg på og tenkte at dette kan da ikke være så vanskelig. Det er det. Det er ett ullent felt. Ga opp da jeg fant piratbukse som var det jeg ville kalt langbukse. Så her er min helt personlige gradering fra øverst til nederst på beina:

G-streng

truse

hotpant

shorts

knebukse

piratbukse/ knikkers

caprit

høyvann/ culotte

langbukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg kasta meg på og tenkte at dette kan da ikke være så vanskelig. Det er det. Det er ett ullent felt. Ga opp da jeg fant piratbukse som var det jeg ville kalt langbukse. Så her er min helt personlige gradering fra øverst til nederst på beina:

G-streng

truse

hotpant

shorts

knebukse

piratbukse/ knikkers

caprit

høyvann/ culotte

langbukse. 

Prisverdig, men jeg vil anføre at det er forskjell på høyvann og culotte. Culotte er kortest i følge meg.

G-streng

truse

hotpant

shorts

knebukse

piratbukse/ knikkers

caprit

culotte

Høyvann

Ankellang

Langbukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Prisverdig, men jeg vil anføre at det er forskjell på høyvann og culotte. Culotte er kortest i følge meg.

G-streng

truse

hotpant

shorts

knebukse

piratbukse/ knikkers

caprit

culotte

Høyvann

Ankellang

Langbukse. 

Hjeeelp, er det rart man blir forvirra. Hva er forskjellen på knebukse og pratbukse/knikkers da, hvor stopper hven av de?

Anonymkode: e4a3e...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Hjelp? Så for å unngå å være kjerring må man helst gå bukseløse? Og uten merkesko? 

Barbeint og PittPottNøtt heretter, altså! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjeeelp, er det rart man blir forvirra. Hva er forskjellen på knebukse og pratbukse/knikkers da, hvor stopper hven av de?

Anonymkode: e4a3e...e26

Jeg tipper at pirater og nickers-adel aldri traff hverandre, så de stoppa på samme sted uten å vite om det, og så er det jo vidde som samles i mansjett på nickersen. Knebukser er for meg i hvert fall kortere, type engelske skoleuniformer/gamle dager, de slutter over knærne, ikke under. https://digitaltmuseum.no/021018348722/gutter-matrosdress-knebukse-jente-strahatt-gjerde-bolighus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Hjelp? Så for å unngå å være kjerring må man helst gå bukseløse? Og uten merkesko? 

Jeg tror jeg går for hotpants, knytebluse med kniplinger og Buffalo sko☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tror jeg går for hotpants, knytebluse med kniplinger og Buffalo sko☀️

Da har du styrt klar av kjerringkategorien. Mulig at du havner i en annen en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Da har du styrt klar av kjerringkategorien. Mulig at du havner i en annen en...

Jeg tenkte jeg velger litt av hver stil. Omtrent sånn som spillet man spilte når man var liten. Mange forskjellige kropper med sko,bukser,hatt osv og så skulle man sette det sammen til en fullstendig antrekk. Kjerring stilen er jo uansett utrolig bred☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Hjelp? Så for å unngå å være kjerring må man helst gå bukseløse? Og uten merkesko? 

Nei, da blir du gal kjerring. Mine barn godtar å gå med meg på gaten i mine knebukser. Starter jeg med bukseløs-stil er jeg redd de skygger banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyvannbukser = For korte langbukser eller for lange capribukser

Piratbukser = For lange knebukser eller for korte capribukser.

Capribukse = For lange knebukser eller for kort bruker.

Knebukse = Shorts for langlemmede.

Så mener jeg at pirat og knikkers har linning nede. Det har ikke capri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Prisverdig, men jeg vil anføre at det er forskjell på høyvann og culotte. Culotte er kortest i følge meg.

G-streng

truse

hotpant

shorts

knebukse

piratbukse/ knikkers

caprit

culotte

Høyvann

Ankellang

Langbukse. 

Mest enig i dette, men to problemer. Både g-streng, truser og boksere er jo truser, så hva spesifikt heter det vi kaller truser?

For meg er piratbukse og capri det samme, bruker dem om hverandre. Knikkers er jo... vel knikkers.

Denne listen minnet meg på at jeg har en bukse som jeg ikke har brukt fordi jeg egentlig føler den har vært litt for kort, jeg hadde oversett at det stod at den var til bruk av sandaler (litt sleng, så for at slengen ikke skal subbe i bakken). Sleng er på vei inn igjen, heldigvis, så må rett og slett sjekke den buksen. Men hvor hører den hjemme på listen? Mellom ankellang og langbukse? Og langbukser, de kan nok også få en kategori til, de vanlige og de med ekstra lengde som man bruker til høye støvletter.

Når ble det å dra på seg en benklær (eller er det undertøy??) så vanskelig?

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mest enig i dette, men to problemer. Både g-streng, truser og boksere er jo truser, så hva spesifikt heter det vi kaller truser?

For meg er piratbukse og capri det samme, bruker dem om hverandre. Knikkers er jo... vel knikkers.

Denne listen minnet meg på at jeg har en bukse som jeg ikke har brukt fordi jeg egentlig føler den har vært litt for kort, jeg hadde oversett at det stod at den var til bruk av sandaler (litt sleng, så for at slengen ikke skal subbe i bakken). Sleng er på vei inn igjen, heldigvis, så må rett og slett sjekke den buksen. Men hvor hører den hjemme på listen? Mellom ankellang og langbukse? Og langbukser, de kan nok også få en kategori til, de vanlige og de med ekstra lengde som man bruker til høye støvletter.

Når ble det å dra på seg en benklær (eller er det undertøy??) så vanskelig?

Anonymkode: b4448...6c6

Lurte seg inn en uvelkommen "en" i siste setning... detta sku'kke være lett...

Anonymkode: b4448...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mest enig i dette, men to problemer. Både g-streng, truser og boksere er jo truser, så hva spesifikt heter det vi kaller truser?

For meg er piratbukse og capri det samme, bruker dem om hverandre. Knikkers er jo... vel knikkers.

Denne listen minnet meg på at jeg har en bukse som jeg ikke har brukt fordi jeg egentlig føler den har vært litt for kort, jeg hadde oversett at det stod at den var til bruk av sandaler (litt sleng, så for at slengen ikke skal subbe i bakken). Sleng er på vei inn igjen, heldigvis, så må rett og slett sjekke den buksen. Men hvor hører den hjemme på listen? Mellom ankellang og langbukse? Og langbukser, de kan nok også få en kategori til, de vanlige og de med ekstra lengde som man bruker til høye støvletter.

Når ble det å dra på seg en benklær (eller er det undertøy??) så vanskelig?

Anonymkode: b4448...6c6

Tenker string, truse og boxer alle er underbukser, men berre truser er truser. 

I ein bekjennelsestråd: eg brukar aldri nemninga g-streng, fordi eg ikkje veit kva g står for i samanhengen. Vil nødig avsløre meg som uvitande, og unngår problemet ved å seie string/stringtruse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...