Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, jooooooda skrev:

Folkens, nå er jeg langt nedi det ehhh, tredje? femte? tiende?!? melkeglasset. Det betyr at jeg , hikk, for sckøyeblikket ikke er heeeeeelt i vater, så jeg tror det er best at jeg venter litt med å fotelle dere hva gamle fru Olaisen har fortalt meg. Men dere, dette er stort altså! Og det er kjempeviktig at vi samles, så vi kan diskutere hva vi skal gjøre med det. Jolnek er i fare! Dere må for all del ikke reise til Nordnorge nå, det er helt feil vei for øyeblikket, og vi har ingen tid å miste. Nei, kom dere hit her så fort og straks som mulig!

I mellomtiden begynner jeg og fru Olaisen på den neste flasken med portvin. vi gleder oss til stilton, pepperkaker og en gammel dansk!

Skrenser pandaen rundt. 

Setter nesen mot sør.

Vi er på vei!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å kjøre trailer  med Luten som det står Toten transport på er fint. Heldigvis visste vi at Toten Transport kjører for arcus så vi har kapret en trailer med portvin. Vi er straks på vei fra Kapp, dit alle som skiller seg på Toten flytter. Tror de har egen avdeling av hue og ræva der. Om vi kommer igjennom Skreifjella uten ras er vi på E6 om en halvannen time. Luten er sjåfør og jeg kartleser. Vi har alle god erfaring med besserwisserere og kart. Vurderer å råne Lena sentrum på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. desember 2019 den 0.16, Anonym bruker skrev:

Helt enig - Annie 4ed er muligens tom for medisinen sin. Vet du hvilken hun går på? Er det kun smugling av bleier fra Norge til Polen, eller er det verre det hun driver med? Den portvinen av fru Olaisen, er det jordbærvin importert fra Polen, eller er det polakker i Norge som har plukket bærene?

Anonymkode: 803f4...4ed

Annie 4ed tror nok det må være polakker som plukker samtlige jordbær i Norge. Trodde dere at det er nordmenn som gjør slik jobb? Kanskje må dere opprette julekalender 2020 også, bare for å få dette avklart? 

Anonymkode: 803f4...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Annie 4ed tror nok det må være polakker som plukker samtlige jordbær i Norge. Trodde dere at det er nordmenn som gjør slik jobb? Kanskje må dere opprette julekalender 2020 også, bare for å få dette avklart? 

Anonymkode: 803f4...4ed

Dette kan vi avklare allerede nå. Jooooooooda, det finnes norske jorberplukkere, også. Jeg er helnorsk, med norske foreldre på begge sider, så langt tilbake som slektstreet er kjent. Likevel har jeg tilbragt flere somre med å plukke jordbær. Det begynner riktignok å bli noen år siden, men jeg kan altså skrive under på at det finnes norske jordbæærplukkere. Så det så!

Hvordan står det til med Ed forresten?

Anonymkode: 01a50...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette kan vi avklare allerede nå. Jooooooooda, det finnes norske jorberplukkere, også. Jeg er helnorsk, med norske foreldre på begge sider, så langt tilbake som slektstreet er kjent. Likevel har jeg tilbragt flere somre med å plukke jordbær. Det begynner riktignok å bli noen år siden, men jeg kan altså skrive under på at det finnes norske jordbæærplukkere. Så det så!

Hvordan står det til med Ed forresten?

Anonymkode: 01a50...f36

Men i alle dager, hvordan ble jeg en Annie? Må være all portvinen.

Jeg er forøvrig gledelig overrasket over at Annie for Ed foreslår julekalender 2020!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan vi avklare allerede nå. Jooooooooda, det finnes norske jorberplukkere, også. Jeg er helnorsk, med norske foreldre på begge sider, så langt tilbake som slektstreet er kjent. Likevel har jeg tilbragt flere somre med å plukke jordbær. Det begynner riktignok å bli noen år siden, men jeg kan altså skrive under på at det finnes norske jordbæærplukkere. Så det så!

Hvordan står det til med Ed forresten?

Anonymkode: 01a50...f36

Ja, det finnes norske jordbærplukkere, skulle bare ønske at de hadde kunnet stavet det de plukker.

Hvem eller hva er Ed?

Anonymkode: 803f4...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jooooooda skrev:

Men i alle dager, hvordan ble jeg en Annie? Må være all portvinen.

Jeg er forøvrig gledelig overrasket over at Annie for Ed foreslår julekalender 2020!

 

Hva feiler deg?

Anonymkode: 803f4...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det finnes norske jordbærplukkere, skulle bare ønske at de hadde kunnet stavet det de plukker.

Hvem eller hva er Ed?

Anonymkode: 803f4...4ed

Jeg regnet med han var typen din? Eller en du stalker?  Annie 4ed, Annie four Ed, Annie for Ed

Endret av jooooooda
manglet et mellomromm. Mellomromstasten er nemlig litt vanskelig å finne her i portvinsrusen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det finnes norske jordbærplukkere, skulle bare ønske at de hadde kunnet stavet det de plukker.

Hvem eller hva er Ed?

Anonymkode: 803f4...4ed

Jeg synes du er litt storforlangende når du krever at en dyslektiker som har drukket portvin i hele dag ska være i stand til å stave jordbær!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 6:

Luke seks måtte skrives på formiddagen, før Jooooooooda og fru Olaisen hadde kommet for langt ned i portvinen. Det hadde nemlig vist seg at så sant man snakket med fru Olaisen før hun hadde fått for mange melkeglass, så husket hun mye mer av det hun hadde sett, og forklarte mye mer sammenhengende, enn hun hadde gjort da hun gjenga historien til Annie 621.

 

 

Historien var som følger:

Gamlefru Olaisen borti som i edru tilstand var helt klar på at hu ikke var et år eldre enn 83, hadde en natt vært oppe på en av sine evinnelige late-vannet-turer. Av og til glemmte gamlefru Olaisen at hun levde i 2019, og da hender det hun ved en ørliten feiltakelse går ut for å tisse på det hun da mener er utedoen. Mulig forglemelsen kan  ha noe med at gamlefru Olaisen er litt over gjennomsnittet glad i sin ørlille portvin. Usansett, den aktuelle natten hadde hun sett noe som minnet om Julenissen. Hun måtte etterpå til og med inn for å sjekke at ikke julaften hadde kommet som kasta på henne.

Først hadde hun trodd hun så et nødbluss, for det lyste så rødt. Men så så hun at det røde forflyttet seg, og oppdaget at det var Rudolfs nese som lyste så fint der han sprang i sikksakk over himmelhvelvingen. Oppi sleda så hun tydelig det hun først trodde var Julenissen og ei lettkledd dame som ikke lignet fru Julenisse. Først stusset hun på all den sikksakkjøringen, nesten som om Julenissen var full, eller - skrekk og gru - kanskje hadde fått slag og hadde glemt hvordan styre reinspannet sitt? Men når gamle fru Olaisen fikk sett bedre etter hadde hun oppdaget at figuren hun trodde var Julenissen, slett ikke var nissen likevel. Med mindre nissen hadde vært på en alvorlig slankekur da, og hadde klippet av seg alt sjegget sitt, men det trodde ikke fru Oliasen. Hun sjønte også etter hvert at sikksakkjøringen rent faktisk var et resultat av at ikkejulenissen og den lettkledde damen (som hun forøvrig var sterkt bekymret for helsen til, alle vet jo at om man ikke dekker halsgropen på vinteren blir man syk!), kranglet om tømmene, slik at Rudolf opplevde å få svært motstridende beskjeder. Hun oppdaget også at sleden ikke var lastet med julegaver, men med julenek?

Rett før sleden forsvant hadde den tatt en sveip nesten ned til hagen til fru Olaisen, og hun kunne sverge på at ikkejulenissen hadde så fine, lyse kålgrønne øyne. Han hadde sett rett inn i hennes øyne, sendt henne et papirfly. Så hadde sleden steget igjen, og kranglingen om tømmene hadde fortsatt en stund. Det siste fru Olaisen hadde sett var at den lettkledde damen hadde overumplet ikkejulenissen,, bundet ham fast og lagt ham nederst i sleden under alle julenekene, før hun selv hadde tatt tømmene og styrt Rudolf avgårde i retning Skien sentrum.

Da hadde fru Olaisen bøyd seg ned og plukket opp papirflyet, som hun oppdaget at egentlig var en lapp. Dette sto på lappen:

                                             "Hjelp!

                                            

                                              Få tak i dibdamene!

                                             

                                              Lettkledd dame fra Seljord prøver å stoppe all julefeiring.

                                            

                                             Hun har stjålet nissens slede så ingen skal få presanger.

                                             

                                             Nå bruker hun sleden til å reise rundt i landet for å fjerne alle julenek, så ikke

                                              en gang  småfuglene skal få jul. Jeg vet ikke hvilke andre skumle planer hun 

                                              har

 

 

                                              Jeg har kastet meg på sleden, skulle prøve å sabotere, men nå har hun

                                               oppdaget meg.

 

                                              Hvis dette ikke går bra, må noen fortelle C-B at jeg elsker ham over alt på

                                              jorden!!!!!!!

 

 

                                               Hilsen alles kjære Jolnek"

Endret av jooooooda
bare fordi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg på dialekt og svar til dette. Når det gjelder koder bak anonymbruker følger de brukernavnet i enkelt tråder og kan ikke spores på andre måter.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, sug lut skrev:

Var det Seljorddialekt på det som ble sletta, tru?

Garantert! Sikkert rapportert seg sjølv då det var for mange gode ledetråder i innlegga. Måkeskitfylla har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jooooooda skrev:

Luke 6:

Luke seks måtte skrives på formiddagen, før Jooooooooda og fru Olaisen hadde kommet for langt ned i portvinen. Det hadde nemlig vist seg at så sant man snakket med fru Olaisen før hun hadde fått for mange melkeglass, så husket hun mye mer av det hun hadde sett, og forklarte mye mer sammenhengende, enn hun hadde gjort da hun gjenga historien til Annie 621.

 

 

Historien var som følger:

Gamlefru Olaisen borti som i edru tilstand var helt klar på at hu ikke var et år eldre enn 83, hadde en natt vært oppe på en av sine evinnelige late-vannet-turer. Av og til glemmte gamlefru Olaisen at hun levde i 2019, og da hender det hun ved en ørliten feiltakelse går ut for å tisse på det hun da mener er utedoen. Mulig forglemelsen kan  ha noe med at gamlefru Olaisen er litt over gjennomsnittet glad i sin ørlille portvin. Usansett, den aktuelle natten hadde hun sett noe som minnet om Julenissen. Hun måtte etterpå til og med inn for å sjekke at ikke julaften hadde kommet som kasta på henne.

Først hadde hun trodd hun så et nødbluss, for det lyste så rødt. Men så så hun at det røde forflyttet seg, og oppdaget at det var Rudolfs nese som lyste så fint der han sprang i sikksakk over himmelhvelvingen. Oppi sleda så hun tydelig det hun først trodde var Julenissen og ei lettkledd dame som ikke lignet fru Julenisse. Først stusset hun på all den sikksakkjøringen, nesten som om Julenissen var full, eller - skrekk og gru - kanskje hadde fått slag og hadde glemt hvordan styre reinspannet sitt? Men når gamle fru Olaisen fikk sett bedre etter hadde hun oppdaget at figuren hun trodde var Julenissen, slett ikke var nissen likevel. Med mindre nissen hadde vært på en alvorlig slankekur da, og hadde klippet av seg alt sjegget sitt, men det trodde ikke fru Oliasen. Hun sjønte også etter hvert at sikksakkjøringen rent faktisk var et resultat av at ikkejulenissen og den lettkledde damen (som hun forøvrig var sterkt bekymret for helsen til, alle vet jo at om man ikke dekker halsgropen på vinteren blir man syk!), kranglet om tømmene, slik at Rudolf opplevde å få svært motstridende beskjeder. Hun oppdaget også at sleden ikke var lastet med julegaver, men med julenek?

Rett før sleden forsvant hadde den tatt en sveip nesten ned til hagen til fru Olaisen, og hun kunne sverge på at ikkejulenissen hadde så fine, lyse kålgrønne øyne. Han hadde sett rett inn i hennes øyne, sendt henne et papirfly. Så hadde sleden steget igjen, og kranglingen om tømmene hadde fortsatt en stund. Det siste fru Olaisen hadde sett var at den lettkledde damen hadde overumplet ikkejulenissen,, bundet ham fast og lagt ham nederst i sleden under alle julenekene, før hun selv hadde tatt tømmene og styrt Rudolf avgårde i retning Skien sentrum.

Da hadde fru Olaisen bøyd seg ned og plukket opp papirflyet, som hun oppdaget at egentlig var en lapp. Dette sto på lappen:

                                             "Hjelp!

                                            

                                              Få tak i dibdamene!

                                             

                                              Lettkledd dame fra Seljord prøver å stoppe all julefeiring.

                                            

                                             Hun har stjålet nissens slede så ingen skal få presanger.

                                             

                                             Nå bruker hun sleden til å reise rundt i landet for å fjerne alle julenek, så ikke

                                              en gang  småfuglene skal få jul. Jeg vet ikke hvilke andre skumle planer hun 

                                              har

 

 

                                              Jeg har kastet meg på sleden, skulle prøve å sabotere, men nå har hun

                                               oppdaget meg.

 

                                              Hvis dette ikke går bra, må noen fortelle C-B at jeg elsker ham over alt på

                                              jorden!!!!!!!

 

 

                                               Hilsen alles kjære Jolnek"

Jeg har en helt klar ide om hvem det ufyselige kjerringspøkelset som stjeler jule- og Jolenek er. Hun slutter neppe før hun innser at Eddie har blitt spist og hun må gå videre alene - på skriftspråksnormalen, intet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 12.19, Superdolly skrev:

Nå er jeg veldig usikker her altså.

Snøscooter går raskere og vi kan ta noen snarveier over jorder og i utmark. Mens MF-en blir nylakkert i lilla og med sølvpynt, og stil er jo viktig. I tillegg har den bedre plass, særlig hvis vi tar sauehengeren. Da kan vi få med alle som vil. 

Jeg vil! 

- og har portvinreserve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oslofrk skrev:

Jeg vil! 

- og har portvinreserve! 

Et lykkelig øyeblikk der trodde jeg du skulle si "og har portvinsnese".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Google ekspert i denne tråden ha jeg tatt til tastene for å prøve å identifisere denne lettkledde damen fra Seljord. Det er ikke en enkel oppgave. Viser seg at det tydeligvis finnes mange lettkledde damer i Seljord som tilbyr masse rart. Det mest skremmende handlet ikke om en dame fra Seljord, men om klinikksjefen fra Sykehuset i Telemark som er forelsket i en naken dame i høyhælte sko (turte ikke klikke meg inn på den)

Det nærmeste jeg kommer er dette funn:

25. nov. 2012 - Trump raser mot Demokratene idet han setter kurs mot NATO-toppmøte · Faktisk.no: Innsikt: Slik oppsto julebråket i Seljord ...
 
Men den er jo fra 2012 og involver Trompeten. Er det mulig at julekomplottet startet tilbake i 2012?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, da må vi vel til Seljord, da? Eller til Seljord igjen, for Frk. Nilsen og alle i Pandaen. Seljord er vel ikke så stort at det kan mysse av nakne, julehatende kvinnfolk med flysertifikat? Eller trenger man ikke det for julenissesleden? Om hun skal kunne gjemme en hel slede, så bør hun kanskje ha tilgang på en låve eller et lager også. Noen lokalkjente her inne som kunne guide oss? "MF and the traktorbabes" er uansett på vei. Noe har vi måttet slå ihjel tida med i tilhengeren, så vi har starta et band. Inspirert av sesongen er vi foreløpig ganske gode på White Christmas. Av og til synger vi, om enn utilsikta, trestemt. Vi kan bruke det som et skalkeskjul når vi kommer til Seljord. At vi kommer for å holde julekonsert på sykehjemmet og på barneskolen eller no' sånt. Det vil jo gi et ypperlig utgangspunkt for å spane på kvinnene i bygda, for det er vel høy kvinneandel i arbeidsstokken der, som ellers i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Men, da må vi vel til Seljord, da? Eller til Seljord igjen, for Frk. Nilsen og alle i Pandaen. Seljord er vel ikke så stort at det kan mysse av nakne, julehatende kvinnfolk med flysertifikat? Eller trenger man ikke det for julenissesleden? Om hun skal kunne gjemme en hel slede, så bør hun kanskje ha tilgang på en låve eller et lager også. Noen lokalkjente her inne som kunne guide oss? "MF and the traktorbabes" er uansett på vei. Noe har vi måttet slå ihjel tida med i tilhengeren, så vi har starta et band. Inspirert av sesongen er vi foreløpig ganske gode på White Christmas. Av og til synger vi, om enn utilsikta, trestemt. Vi kan bruke det som et skalkeskjul når vi kommer til Seljord. At vi kommer for å holde julekonsert på sykehjemmet og på barneskolen eller no' sånt. Det vil jo gi et ypperlig utgangspunkt for å spane på kvinnene i bygda, for det er vel høy kvinneandel i arbeidsstokken der, som ellers i landet?

Jeg synes dere bør holde den konserten på den skolen der hun heimkunskap, ehh, jeg mener mat- og helselæreren jobber. Der tror jeg kanskje de har godt av så mange stemmer i jule, ehh tradisjonssangene som overhodet mulig. 

Endret av jooooooda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er'e blitt a teatergruppa fra Fredriksta????? 

Noen som har sett døm? 

Døm skulle hatt en forestilling hær, men har visst forsvinni så jæ på lokalnyhetene i går. 

Kanskje døm har blitt kidnappa og låst inne av noen i Seljord siden døm skulle turnere rundt med en juleforestilling. 

Går ann å sjekke låver og andre store bygg mens dere er der. 

Vi hær i Fredrikstad blir så ille nærvøse se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sommer er best skrev:

Men hvor er'e blitt a teatergruppa fra Fredriksta????? 

Noen som har sett døm? 

Døm skulle hatt en forestilling hær, men har visst forsvinni så jæ på lokalnyhetene i går. 

Kanskje døm har blitt kidnappa og låst inne av noen i Seljord siden døm skulle turnere rundt med en juleforestilling. 

Går ann å sjekke låver og andre store bygg mens dere er der. 

Vi hær i Fredrikstad blir så ille nærvøse se. 

 

Kan Raymond være involvert?

Anonymkode: da857...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...