Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Superdolly skrev:

Hvis pandaen (med eller uten nakne gale damer på taket) kommer på disse kanter kan jeg tilby overnatting. Rømmegrøt og spekemat skal dere også få. Man er da gjestfri her på bygda! Jeg kan også stille med snøscooter dersom pandaen skulle så problemer på glatta.

Jeg trodde alle dere på bygda hadde traktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg trodde alle dere på bygda hadde traktor?

Det har vi. Opptil flere, faktisk. Både Fendt og Massey Ferguson. 

Du skal få lov å kjøre en av dem når du kan høre hvilken traktor som kommer, før du ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superdolly skrev:

Det har vi. Opptil flere, faktisk. Både Fendt og Massey Ferguson. 

Du skal få lov å kjøre en av dem når du kan høre hvilken traktor som kommer, før du ser den.

Det er en utfordring jeg kan like! Traktor er hot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Superdolly skrev:

Det har vi. Opptil flere, faktisk. Både Fendt og Massey Ferguson. 

Du skal få lov å kjøre en av dem når du kan høre hvilken traktor som kommer, før du ser den.

Det må være en julerød Massey Ferguson nå i adventstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Det må være en julerød Massey Ferguson nå i adventstiden!

Rødt er da ikke adventsfarge! Kunne vi svinga innom Biltema på vei mot fru Olaisen og kjøpt noen spraybokser så vi kan få pyntet den Massey Fergusonen i riktig farge? Det er faktisk ikke jul enda, og rødt er bannlyst før 23.12. Lilla, litt lys og litt diskret pynt i sølv, derimot, vil bare bli tradisjonpent og lekkert på en traktor. Om Masseyen skal bli med til fru Olaisen, så pakker jeg skuterdress og ullundertøy, og så kan jeg sitte på tilhenger'n. Siden jeg tar opp noen få kubikkcentimeter mer enn fastlegen min synes jeg burde, så er det greit å kunne få manspreade litt på et lasteplan. Er det forresten noen som vet hvor i landet fru Olaisen bor, eller kjører vi på måfå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Rødt er da ikke adventsfarge! Kunne vi svinga innom Biltema på vei mot fru Olaisen og kjøpt noen spraybokser så vi kan få pyntet den Massey Fergusonen i riktig farge? Det er faktisk ikke jul enda, og rødt er bannlyst før 23.12. Lilla, litt lys og litt diskret pynt i sølv, derimot, vil bare bli tradisjonpent og lekkert på en traktor. Om Masseyen skal bli med til fru Olaisen, så pakker jeg skuterdress og ullundertøy, og så kan jeg sitte på tilhenger'n. Siden jeg tar opp noen få kubikkcentimeter mer enn fastlegen min synes jeg burde, så er det greit å kunne få manspreade litt på et lasteplan. Er det forresten noen som vet hvor i landet fru Olaisen bor, eller kjører vi på måfå?

I følge Annie 621 så holder hun til "borti gata her". Nå er jodet en ganske tynn adresse, med tanke på at ingen vet hvor Annien selv befinner seg, men Giss, pandaen, pakkegutten og en stor gjeng gale dibdamer har jo allerede funnet veien ved hjelp av den beskrivelsen, så da burde det vel være mulig å bruke den for dere i Masseyen og, uansett hvilke farge dere ender opp med. 

Siden dere likevel skal inom biltema så kanskje dere kunne tatt med noe annet småtteri? Vi må fylle alle nødsekkene vet du, og selv om jeg vet at det viktigste å ha i nødsekken er en sametruse og masse kluter, så har jeg en sånn irriterende fornuft som prøver å fortelle meg at vi trenger stormkjøkken og tykke sokker. og siden vi skal ha stormkjøkken bør vi kanskje ha kokebananer?

Endret av jooooooda
noen skrivefeil klarer selv ikke en portvindrikkende dyslektiker å la bli stående...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, jooooooda skrev:

I følge Annie 621 så holder hun til "borti gata her". Nå er jodet en ganske tynn adresse, med tanke på at ingen vet hvor Annien selv befinner seg, men Giss, pandaen, pakkegutten og en stor gjeng gale dibdamer har jo allerede funnet veien ved hjelp av den beskrivelsen, så da burde det vel være mulig å bruke den for dere i Masseyen og, uansett hvilke farge dere ender opp med. 

Siden dere likevel skal inom biltema så kanskje dere kunne tatt med noe annet småtteri? Vi må fylle alle nødsekkene vet du, og selv om jeg vet at det viktigste å ha i nødsekken er en sametruse og masse kluter, så har jeg en sånn irriterende fornuft som prøver å fortelle meg at vi trenger stormkjøkken og tykke sokker. og siden vi skal ha stormkjøkken bør vi kanskje ha kokebananer?

Stormkjøkken og ullsokker skal fikses. Kokebananer er kanskje ikke helt biltema? Jeg ser hva vi finner. De har uansett fuglefrø og sikkert en og annen pakke med sjokolade. Banansjokolade duger kanskje? Nå er jeg usikker på toppfarta på denna traktoren, siden Luten ikke får lov til å kjøre enda, men Superdolly kan sikkert noen snarveier sånn at vi får tatt igjen pandaen. Den bør jo være lett å få øye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, gale damen skrev:

Jeg foreslår at vi gir Annie 4ed til dem som satte opp fjorårets julekrybbe i fjor. Det er vinn vinn. De får et jesusbarn til krybba, ingen kommer for å lete etter henne og vi får fred fra oppgulpet. Kan jeg få være med til fru Olaisen, Giss? Jeg kan sitte på taket og holde meg fast ettersom jeg skjønner at det begynner å bli trangt på innsiden.

Bilen har antenne, så det går bra å holde seg fast! Så bra at du er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Himmel og hav skrev:

Hvis du danderer deg i sånne blinkende, blå lyslenker (179,- på Jula), mens du klorer deg fast på taket, så kommer sikkert pandaen litt raskere fram i førjulstrafikken. Dessuten, så har jeg hørt at politiet rynker litt på nesa av folk som henger i takgrinda, men blålys på taket er jo lov, så da går det sikkert greit.

Genialt! 🖒😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frk Nilsen skrev:

Nå er jeg stuck i Seljord! Hvordan faen kommer man seg ut. Jula er ikke avlyst, det viser seg at crazy-annie er i Seljord og lagt ut hele historien på face med håp om at det ble fanget opp av noen gærninger, og jaggu beit både document og resett på kroken og slukte agnet rått. Jeg kan ikke bli der, det er ville tilstander etter sannheten kom i lyset.
Ikke var spidermammaen der heller.(snakk om bomtur)
Nå er det bare å vrenge rattet pandaen og vende nesen mot Seljord, og plukke meg opp før jeg blir til juleribbe til Seljordsormen! Jeg trenger virkelig portvinen til fru Olaisen, for guds skyld ikke drikk opp alt. 

Er på vei!

Tror kanskje guttungen sitter på en uåpnet flaske. Resten har gale damen på taket så vet ikke hvor mye som er igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pashla skrev:

Huff, ja! Låter kaldt! Og bare blålysene å klamre seg fast i. Nei, da skal det noe til for å holde på humøret! 

Nei-nei! Pandaen har da antenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frk Nilsen skrev:

Skal se om jeg får rappet med meg et ullpledd fra en gærning mens jeg venter på pandaen. 

Jeg er sikker på at jeg oakket et nsb-pledd en plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Superdolly skrev:

Hvis pandaen (med eller uten nakne gale damer på taket) kommer på disse kanter kan jeg tilby overnatting. Rømmegrøt og spekemat skal dere også få. Man er da gjestfri her på bygda! Jeg kan også stille med snøscooter dersom pandaen skulle så problemer på glatta.

Høres bra ut! Liker rømmegrøt og kan helt sikkert trenge litt hjelp på glatta. Kan ikke snøscooteren være med i kortesjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Stormkjøkken og ullsokker skal fikses. Kokebananer er kanskje ikke helt biltema? Jeg ser hva vi finner. De har uansett fuglefrø og sikkert en og annen pakke med sjokolade. Banansjokolade duger kanskje? Nå er jeg usikker på toppfarta på denna traktoren, siden Luten ikke får lov til å kjøre enda, men Superdolly kan sikkert noen snarveier sånn at vi får tatt igjen pandaen. Den bør jo være lett å få øye på.

Pandaen er ikke akkurat en ferrari - særlig ikke når den er fullstappet og har folk på taket, så du tar oss sikkert snart igjen. Om du er innom biltema kan du gjerne ta ekstra batterier med til lyslenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Himmel og hav skrev:

Rødt er da ikke adventsfarge! Kunne vi svinga innom Biltema på vei mot fru Olaisen og kjøpt noen spraybokser så vi kan få pyntet den Massey Fergusonen i riktig farge? Det er faktisk ikke jul enda, og rødt er bannlyst før 23.12. Lilla, litt lys og litt diskret pynt i sølv, derimot, vil bare bli tradisjonpent og lekkert på en traktor. Om Masseyen skal bli med til fru Olaisen, så pakker jeg skuterdress og ullundertøy, og så kan jeg sitte på tilhenger'n. Siden jeg tar opp noen få kubikkcentimeter mer enn fastlegen min synes jeg burde, så er det greit å kunne få manspreade litt på et lasteplan. Er det forresten noen som vet hvor i landet fru Olaisen bor, eller kjører vi på måfå?

Det verste er at jeg tenkte på det der med fargen når jeg skrev det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Himmel og hav skrev:

Stormkjøkken og ullsokker skal fikses. Kokebananer er kanskje ikke helt biltema? Jeg ser hva vi finner. De har uansett fuglefrø og sikkert en og annen pakke med sjokolade. Banansjokolade duger kanskje? Nå er jeg usikker på toppfarta på denna traktoren, siden Luten ikke får lov til å kjøre enda, men Superdolly kan sikkert noen snarveier sånn at vi får tatt igjen pandaen. Den bør jo være lett å få øye på.

MF-en er gammel og går ikke så fort, særlig med tilhenger, men vi kan ta snøscooteren og ta noen snarveier tvers over jordene. Da går det kjappere enn å kjøre på veien. Jeg er god til å ta meg fram i skog og på fjellet. Når vi kommer til mer urbane strøk kan sikkert noen andre ta over, for der mister jeg retningssansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jooooooda skrev:

 

Annie for Ed (hvem er Ed forresten? Har han humoristisk sans?) få fortsette å komme med så mange surmaga kommentarer hun bare ville.

 

Nå har jeg løst det ene tradisjonsmysterie. Jeg vet hvem Annie 4 Ed er: en 69 år gammel dame fra Sverige. Bare google det. Så nå da Annie ikke er annie mer kommer det da flere sure oppstøtt? Og nå som Annie er uanni blir hun da kiddnappet av jesusbarnnappene før hun blir ferdig med Jesusdokka? Er det muligvis Annie 4ed som startet kaoset i Seljord? Er hele denne julenisse affære som Fru Olaisen så et svensk komplott? Vil svenskene ødelegge den norske jul? Er det derfor Amazing Spidermamma er på oppdrag for KGB, MI5,CIA eller hvem det nå er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superdolly skrev:

MF-en er gammel og går ikke så fort, særlig med tilhenger, men vi kan ta snøscooteren og ta noen snarveier tvers over jordene. Da går det kjappere enn å kjøre på veien. Jeg er god til å ta meg fram i skog og på fjellet. Når vi kommer til mer urbane strøk kan sikkert noen andre ta over, for der mister jeg retningssansen.

Jeg er med på alt som er gæærnt. Har ikke voldsomt med retningssans jeg heller, men jeg har ingen sperrer for å spørre folk om veien, eller om de har sett en overlasta Fiat panda med ei vettaskremt og blåfrossen dame på taket. Dette skal nok gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Jeg er med på alt som er gæærnt. Har ikke voldsomt med retningssans jeg heller, men jeg har ingen sperrer for å spørre folk om veien, eller om de har sett en overlasta Fiat panda med ei vettaskremt og blåfrossen dame på taket. Dette skal nok gå fint.

Nok en gang, bare å invitere meg med. I tillegg til tidligere nevnte utømmelige veske har jeg veldig godt indre kompass. Jeg kan finne frem hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Nok en gang, bare å invitere meg med. I tillegg til tidligere nevnte utømmelige veske har jeg veldig godt indre kompass. Jeg kan finne frem hvor som helst.

Da kan du være sjåfør. Kjører du snøscooter eller foretrekker du nylakkert MF med henger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amandine skrev:

Nok en gang, bare å invitere meg med. I tillegg til tidligere nevnte utømmelige veske har jeg veldig godt indre kompass. Jeg kan finne frem hvor som helst.

Eg har eit nokolunde fungerande moralsk kompass til utlån ved behov. Ser for meg det kan bli nyttig utover i desember..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superdolly skrev:

Da kan du være sjåfør. Kjører du snøscooter eller foretrekker du nylakkert MF med henger?

Har traktoren førarhus? Eller i det minste veltebøyle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Da kan du være sjåfør. Kjører du snøscooter eller foretrekker du nylakkert MF med henger?

Hva som helst! Kjører mye forskjellig på jobb, overholder de fleste trafikkreglene og tilpasser etter behov. Mulig stjernas moralske kompass kan være nyttig fra tid til annen.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...