Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, sug lut skrev:

Tror ikke jeg er kjørbar før utpå nyåret, men Doppler kan alltids ta rattet så tar jeg gass og brems. Tut og kjør, konduktør! Vi er på vei!

Ta gassen du.  Vi skal ikke ha noe (fest)brems her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare beklage på vegne av alle oss her i hjulekrybben. Det "datt" en dunk med portvin, kan også ha vært et par dunker...ikke så lett å se i desembermørket i Seljord (Det lyser ikke noen julestjerne her, det er ihvertfall helt sikkert. Unnskyld. Tradisjonsstjerne.) av et lasteplan... Det er mulig at vi har gått på en liten, kollektiv portvinssmell, for så å duppe av i høyet. Det er varmere enn man skulle tro, å ligge nedgravd i høy, og med presenningstaket så var det riktig så lunt. Vi er våkne nå, men mangler sjåføren vår. Har noen sett @Superdolly?

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg må bare beklage på vegne av alle oss her i hjulekrybben. Det "datt" en dunk med portvin, kan også ha vært et par dunker...ikke så lett å se i desembermørket i Seljord (Det lyser ikke noen julestjerne her, det er ihvertfall helt sikkert. Unnskyld. Tradisjonsstjerne.) av et lasteplan... Det er mulig at vi har gått på en liten, kollektiv portvinssmell, for så å duppe av i høyet. Det er varmere enn man skulle tro, å ligge nedgravd i høy, og med presenningstaket så var det riktig så lunt. Vi er våkne nå, men mangler sjåføren vår. Har noen sett @Superdolly?

Superdolly er sist sett med håndveske og hårsløyfe på vift med'n Donald, den fåmælte inseminator'n hu blei kjent med på Dyrsku'n i fjor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Superdolly er sist sett med håndveske og hårsløyfe på vift med'n Donald, den fåmælte inseminator'n hu blei kjent med på Dyrsku'n i fjor. 

 

Jepp. Han skrudde på sjarmen, og dermed var jeg solgt. Jeg liker den sterke, tause typen.

Bare kjør videre, dere, jeg kommer etter med bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2 små orkaner skrev:

Ettersom Jooooooda via julebrevdue hadde videreformidlet at teatergruppen nå hadde funnet frem til Rudolf og sleden, svingte den gamle danske sin bitte(r) kropp opp i stigebilen og kjøre mot den økende rødfargen som viste seg i skogen til venstre mot nord.

Kjære Gammel-Danske, kan jeg spørre om du er i slekt med Gamle Ole? Og om Ole også er på en kål- og banan-diett? Det kunne forklare mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superdolly skrev:

Jepp. Han skrudde på sjarmen, og dermed var jeg solgt. Jeg liker den sterke, tause typen.

Bare kjør videre, dere, jeg kommer etter med bussen.

Den sterke, tause typen med lange gummihansker? Jaja, velsigne dere, alle skal få.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Superdolly skrev:

Jepp. Han skrudde på sjarmen, og dermed var jeg solgt. Jeg liker den sterke, tause typen.

Bare kjør videre, dere, jeg kommer etter med bussen.

Den er god. I følge sertifikatet mitt, så har jeg lov til å kjøre "Traktor ubegrenset, med eller uten tilhenger", så detta skal nok gå. Er du veldig glad i denne Masseyen, og hvordan er forsikringa? Full kasko?

(...har det skjedd mye på traktorfronten siden 1985? For det var sist jeg pløyde et jorde...)

(Ok. det er mulig jeg er litt skrudd i toppen sånn på morrasida, men er det flere enn meg som fikk litt kofferttanker av "sist jeg pløyde et jorde". Harva over en bonde, liksom?)

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Himmel og hav skrev:

 

(...har det skjedd mye på traktorfronten siden 1985? For det var sist jeg pløyde et jorde...)

(Ok. det er mulig jeg er litt skrudd i toppen sånn på morrasida, men er det flere enn meg som fikk litt kofferttanker av "sist jeg pløyde et jorde". Harva over en bonde, liksom?)

Fnis, satt her og prøvde å formulere noe i retning av at "jepp, det ble pløyd jævla mye i -85", lizzom :D :D  :D  Det var vel i praksis det første store pløyeåret, egentlig :D  :D  - det står om det i historiebøkene på skolen, faktisk, utslag på Richters skala og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Den er god. I følge sertifikatet mitt, så har jeg lov til å kjøre "Traktor ubegrenset, med eller uten tilhenger", så detta skal nok gå. Er du veldig glad i denne Masseyen, og hvordan er forsikringa? Full kasko?

(...har det skjedd mye på traktorfronten siden 1985? For det var sist jeg pløyde et jorde...)

Detta fikser vi lett! Onkern på Hedmarken sier det er stødig med traktor, og jeg har også traktorlappen på grunn av skreden alder. Jeg har med lunsj og pc og må nok jobbe litt, men er sosialt med!

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Detta fikser vi lett! Onkern på Hedmarken sier det er stødig med traktor, og jeg har også traktorlappen på grunn av skreden alder. Jeg har med lunsj og pc og må nok jobbe litt, men er sosialt med!

Med det føret som er nå må det legges på kjetting. Det kan ikke jeg, kan du? Ellers kan det ropes på @Ziva, hun er kjettingmester i både gravid og ferdig født klasse, veit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Med det føret som er nå må det legges på kjetting. Det kan ikke jeg, kan du? Ellers kan det ropes på @Ziva, hun er kjettingmester i både gravid og ferdig født klasse, veit jeg.

Jeg har lagt på kjettinger før, ja. For alle oss som regelmessig ferdes i høyereliggende områder er det viktig kunnskap i tillegg til fjellvettreglene. Tar gjerne med Ziva uansett kjettinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Den er god. I følge sertifikatet mitt, så har jeg lov til å kjøre "Traktor ubegrenset, med eller uten tilhenger", så detta skal nok gå. Er du veldig glad i denne Masseyen, og hvordan er forsikringa? Full kasko?

(...har det skjedd mye på traktorfronten siden 1985? For det var sist jeg pløyde et jorde...)

(Ok. det er mulig jeg er litt skrudd i toppen sånn på morrasida, men er det flere enn meg som fikk litt kofferttanker av "sist jeg pløyde et jorde". Harva over en bonde, liksom?)

Den er gammel. Tror det er en 1960-tallsmodell eller noe. Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Superdolly skrev:

Den er gammel. Tror det er en 1960-tallsmodell eller noe. Kjør på!

Hvis du nå hører en ilter fresing er det bare sekstitallsmodellene. Gammel, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sug lut skrev:

Kjære Gammel-Danske, kan jeg spørre om du er i slekt med Gamle Ole? Og om Ole også er på en kål- og banan-diett? Det kunne forklare mye.

Jepp, har var faktisk min far. Dessverre så  har han nå legget og mugnet (eller lagret som noen sier) en del år. Tror han stinker mye mer enn noen på kål- og banan-diett.

Kan jeg foreslå at vi prøver en rugbrødsdiett til Rudolf? Tror magen hans trenger til sunn mat som styrker immunforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2 små orkaner skrev:

Jepp, har var faktisk min far. Dessverre så  har han nå legget og mugnet (eller lagret som noen sier) en del år. Tror han stinker mye mer enn noen på kål- og banan-diett.

Kan jeg foreslå at vi prøver en rugbrødsdiett til Rudolf? Tror magen hans trenger til sunn mat som styrker immunforsvaret.

Skikkelig pumpernickel! Det ordner det meste. Og så betyr det faktisk djevel(nisse)promp, hahahahahah, det synes jeg i min barnslighet er forferdelig festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sug lut skrev:

Den sterke, tause typen med lange gummihansker? Jaja, velsigne dere, alle skal få.

Har aldri sett den sterke, tause typen med lange gummihansker altså. Selv om jeg har vært på en god del inseminering. Har livserfaring, vet du. 😀

7 timer siden, sug lut skrev:

Hvis du nå hører en ilter fresing er det bare sekstitallsmodellene. Gammel, faktisk!

Jeg er sekstitallsmodell sjøl. Men du vet, lut, at det er forskjell på traktor og mennesker. De førstnevnte varer ikke like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 11:

Jammen ble det liv I leiren da Jooooooooda følte seg ensom og nesten ga opp hele julekalenderen! Da de andre dibdamene fikk med seg det hev de seg rundt, og snart var de fleste i farta igjen. Luten måtte riktignok «overtales» med milde trusler om vennegrupper og mammakvelder, men da hun først bestemte seg for å fortsette å være med tråkket hun bokstavelig talt inn gassen så det sang etter. Lektor Doppler, som hadde hendene på rattet, var ikke helt sikkert på at det var så lurt at Luten styrte pedalene, særlig ikke siden Luten ikke rørte bremsen, Luten hadde nemlig mer enn nok med å holde gassen i bånn, om hun ikke skulle begynne å styre med en pedal til. Doppler styrte portvinstraileren så godt det lot seg gjøre, det var på hengene håret gjennom de fleste svingene, og det at traileren hverken veltet, kjørte på noen, eller forårsaket noen ulykker, bør nok betraktes som det største julemirakelet siden Jesu fødsel. Luten og Doppler hadde altså flaksen og marginene på sin side. Vettet var det kanskje litt verre med. Det var for eksempel temmelig uvettig å dundre over svenskegrensen i et tempo som var så langt over fartsgrensen at traileren nesten kunne holdt følge med et fly nedover en rullebane. Da var det jammen flaks at tollerne hadde lunsjpause akkurat da de kom forbi, og at politiet ikke hadde noe mannskap til overs til fartskontroller. Alt ikke essensielt personell fra andre politidistrikt var nemlig overflyttet til Fredrikstad, fordi de, som vi jo vet, hadde hatt en eksepsjonell økning både i forsvinningssaker og julenektyverier. Politiet trodde de lette etter en massekidnapper med julenekfetish.

Luten og Doppler var ikke de eneste som bedrev en vill ferd i retning svenskegrensa. Himmel og hav frisket opp gamle traktorkunster, og harvet over både den ene og den andre, mens hun styrte traktoren og hjulekrybben mer eller mindre trygt i retning dype svenske skoger. Alle var glede for at hjulekrybben var full av halm. Det var lenge siden Gale Damen var ferdig tint, så nå kunne en medtatt Rudolf få nyte godt av halmen. Det var meningen at Rudolf skulle hoppe i halmen så fort hjulekrybben kom fram. Hvem han skulle hoppe i halmen med var foreløpig ikke avklart.

Super Dolly hadde lovet å komme etter med bussen. Da hun skulle kjøpe billett oppdaget hun at det ville ta alt for lang tid hvis hun skulle reise kollektivt hele veien. Et øyeblikk visste ikke Super Dolly sin arme råd, hun hadde jo lovet å komme med bussen, så det måtte hun jo. Etter å ha tenkt seg litt om, kom hun fram til en løsning. Hun kunne jo bare kapre en buss. Det kunne uansett vært praktisk med en buss, teatergruppa fra Fredrikstad hadde tross alt ikke noe transportmiddel, og dibdamene ville ikke forlate dem der i de dype svenske skogene når de selv skulle videre. Da tanken først var tenkt, gikk det ikke lang tid før Super Dolly suste av gåre i sin nyervervede turbuss.

Den Gamle Danske hadde et forsprang på både trailer, traktor og buss. Hun hadde kommet seg av sted først, og kjørte i tillegg stigebil for fulle sirener, så hun kunne om mulig bevege seg enda raskere en Luten og Doppler. Rudolf følte seg litt bedre, selv om han fortsatt var medtatt. I takt med at han følte seg bedre begynte nesa hans å lyse igjen, så Den Gamle Danske hadde et sterkt rødt lys å peile seg inn på, og var dermed førstemann som nådde fram til Rudolf og teatertruppen. Det ble en viss oppstandelse da hun kom skrensene inn mellom trærne for fulle sirener. Teatergruppen stimlet rundt henne lurte på om noen hadde hørt fra Spidermamma. «Spidermamma?» Den Gamle Danske var forvirret et øyeblikk, før hun skjønte at teatergruppen ikke hadde fått med seg at Spidermamma hadde funnet seg selv. Teatertruppen hadde heller ikke skjønt hvorfor de hadde funnet Rudolf midt i svarte skauen, og siden reinsdyr ikke kan snakke hadde jo ikke Rudolf kunne fortalt dem om den lettkledde damen som hadde stjålet sleden, og Rudolf selv, og alle julenekene, og kidnappet Jolnek.

Alle var glade for at den lettkledde damen hadde gått fra Rudolf et sted der de kunne finne ham. Men hvor var damen nå? Hva hadde hun gjort med alle julenekene? Og sist men ikke minst, hvor var Jolnek?

Endret av jooooooda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med! 

Har slengt på meg truger og småjogger mot toget! 

Hvor skal jeg trekke i nødbremsen Giss? Med eller uten saks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, oslofrk skrev:

Jeg vil og være med! 

Har slengt på meg truger og småjogger mot toget! 

Hvor skal jeg trekke i nødbremsen Giss? Med eller uten saks...

Jeg kan plukke deg opp! Hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, oslofrk skrev:

Jeg vil og være med! 

Har slengt på meg truger og småjogger mot toget! 

Hvor skal jeg trekke i nødbremsen Giss? Med eller uten saks...

Hvis ikke Giss finner deg, kan du få skyss i turbussen. Jeg tror jeg har skjønt hvordan den skal kjøres nå, så det går nesten helt fint. Vink tre ganger, så skal jeg stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Giss, men kan vi ikke haike med bussen begge to? Med miljøhensyn og i våre dager...

Jeg viiiinker og løper!

På truger - med portvinsreserver!

Ser du meg? 

Endret av oslofrk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis dere har mulighet så hadde det vært toppers om dere kunne kjøpt med e tynnribbe te mæ ❤️

Skakke ha den før på juleaften, så det hastær ikke. 

Men da må dere si ifra når dere kjører gjennom Fredrikstad sentrum så kan jæ stå dær å vifte me no julenek så dere kjenner mæ igjen. 

Kan åsså ha e tønne me portvin i trillebåra tilfelle dere har råka opp 

😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sommer er best skrev:

 

Hvis dere har mulighet så hadde det vært toppers om dere kunne kjøpt med e tynnribbe te mæ ❤️

Skakke ha den før på juleaften, så det hastær ikke. 

Men da må dere si ifra når dere kjører gjennom Fredrikstad sentrum så kan jæ stå dær å vifte me no julenek så dere kjenner mæ igjen. 

Kan åsså ha e tønne me portvin i trillebåra tilfelle dere har råka opp 

😲

Pass deg for neknappere, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...