Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ☆☆☆ skrev:

Har traktoren førarhus? Eller i det minste veltebøyle?

Det er førerhus på den. I tillegg tenker jeg at vi kan ta sauehengeren, den har høye karmer og stenger over på tvers slik at vi kan slenge over en presenning. Da får vi tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Superdolly skrev:

Det er førerhus på den. I tillegg tenker jeg at vi kan ta sauehengeren, den har høye karmer og stenger over på tvers slik at vi kan slenge over en presenning. Da får vi tak.

Ein lettelse å høyre. Om hengeren er stor nok fungerer den vel også som campingvogn? Blir nok ikkje nokon dagstur, dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, amandine skrev:

Hva som helst! Kjører mye forskjellig på jobb, overholder de fleste trafikkreglene og tilpasser etter behov. Mulig stjernas moralske kompass kan være nyttig fra tid til annen.

Nå er jeg veldig usikker her altså.

Snøscooter går raskere og vi kan ta noen snarveier over jorder og i utmark. Mens MF-en blir nylakkert i lilla og med sølvpynt, og stil er jo viktig. I tillegg har den bedre plass, særlig hvis vi tar sauehengeren. Da kan vi få med alle som vil. 

Endret av Superdolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ☆☆☆ skrev:

Ein lettelse å høyre. Om hengeren er stor nok fungerer den vel også som campingvogn? Blir nok ikkje nokon dagstur, dette..

Ja, det går fint. Jeg kan legge oppi litt høy også, så har vi et lunt og mykt (dog noe stikkete) underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superdolly skrev:

Ja, det går fint. Jeg kan legge oppi litt høy også, så har vi et lunt og mykt (dog noe stikkete) underlag.

Julekrybbe på hjul, eller hjulekrybbe om du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amandine skrev:

Nok en gang, bare å invitere meg med. I tillegg til tidligere nevnte utømmelige veske har jeg veldig godt indre kompass. Jeg kan finne frem hvor som helst.

Da trenger vi deg i pandaen!

I blant kommer jeg rett når jeg tror jeg har kjørt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Superdolly skrev:

Nå er jeg veldig usikker her altså.

Snøscooter går raskere og vi kan ta noen snarveier over jorder og i utmark. Mens MF-en blir nylakkert i lilla og med sølvpynt, og stil er jo viktig. I tillegg har den bedre plass, særlig hvis vi tar sauehengeren. Da kan vi få med alle som vil. 

Om vi kan møtes en plass kan kanskje en av dere bytte plass med gale damen? Jeg tror hun ville sette pris på å få varme seg litt i sauehengeren. Kanskje Amandine kan sitte på pandataket og hjelpe meg å holde stø kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Giss skrev:

Om vi kan møtes en plass kan kanskje en av dere bytte plass med gale damen? Jeg tror hun ville sette pris på å få varme seg litt i sauehengeren. Kanskje Amandine kan sitte på pandataket og hjelpe meg å holde stø kurs?

Det er greit. Da møtes vi utenfor huset til naboen til nevøen til fru Olaisen. Jeg tar med ekstra høy, så gale damen kan grave seg ned i det. Det er godt og varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, mine damer! Jeg tenkte akkurat på at det etter en stund begynte å bli fryktelig kaldt der oppe. Hvis jeg har pakket riktig( og det har jeg) så har jeg nok en kjøredress i veska, så jeg kan kjøre snøscooteren en stund. Hvem overtar plassen på taket ved siden av frk. Nilsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jooooooda skrev:

Julekrybbe på hjul, eller hjulekrybbe om du vil!

Der ble det definitivt avgjort at det ble MF og sauehenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 4:

 

Joooooooooda hadde store problemer med å forstå hva som skjedde med julekalenderen hun holdt på å skrive på. Hun hadde riktignok hørt andre, betydelig mer velansette forfattere, fortelle om hvordan karakterene de skrev om fikk egne personligheter, og at historiene ikke alltid utfoldet seg nøyaktig slik forfatterne hadde sett for seg da de begynte å skrive. Npr hun hadde hørt slike historier hadde Joooooooda alltid trodd at forfatterne mente at forfatternes egen fantasi løp løpsk når de begynte å skrive, og at skriveriene dermed bare ble til av seg selv. Det hadde det vært mulig å forstå. Julekalenderen derimot, den var overhodet ikke til å forstå. Jooooda forsto den ikke i hodet heller, eller under det. Den var rett og slett ikke til å forstå på noen side av hodet. Her var det nemlig sånn at det skjedde en hel masse rart uten at Jooooooda hadde noe som helst med det å gjøre. I tiden fra hun la fra seg en ferdig luke til hun plukket opp kalenderen for å skrive en ny, så hadde karakterene selv spunnet videre på historien og funnet på alle mulige rare sprell. I tiden etter hun la fra seg luke tre oppdaget Joooooooda at hun til og med kunne gå inn å kommunisere med karakterene. Hun kunne kommentere på ting de sa, og de kunne svare henne. Det hele var ganske så utrolig. Det ble dessuten enda mer utrolig da Jooda oppdaget at tiden ikke lenger virket helt som den skulle. Da Jooda la fra seg luke nummer tre hadde hun satt fra seg pandaen med pakkegutten og alle dibdamene på tunet til Fru Olaisen. Da hun plukket fram kalenderen og skulle skrive luke fire, så hadde ikke pandaen kommet fram likevel. Dessuten var ikke alle dibdamene i pandaen, de hadde nå også en lilla traktor med en hjulekrybbe på slep og en snøscooter, og alle disse kjøretøyene var på vei mot fru Olaisen, både med og uten blåfrossne gale damer på taket. Jooooooooda syntes det var veldig gøy å se karakterene forme historien på denne måten. Dessuten tenkte hun at det nok var en bedre løsning, fordi selv om det er utrolig hvor mye man kan få inn i en panda, så hadde dibdamene rett i at de nok trengte litt mer plass når alle sammen skulle forflytte seg på en gang. Hvis de hadde fortsatt med bare pandaen hadde det vært fare for at den innpakkede guttungen ville blitt flatpakket, og det hadde sikkert ikke vært særlig behagelig for ham.

Så, da luke fire begynte var alle dibdamene fortsatt i vill fart i retning fru Olaisen. Eller de var i alle fall i full fart, de hadde litt problemer med retning, for det var ingen som egentlig viste hvo fru Olaisen bodde. Anni 621 hadde sagt «borti gata her», men hvor var nå egentlig her? Et gooogle søk på borti gata her tok 0,34 sekunder og ga omtrent 145 000 resultater. Det var omtrent 144 996 resultater mer en hva Joooooooooda gadd å bla seg gjennom. Av de fire resultatene Joooooooda leste var det to som handlet om en globetrotter som vendte hjem, et om noen som trengte mer plass, og flyttet rett borti gata, og ett om bilvask. Etter å ha grublet litt på dette kom Jooooda frem til den logiske konklusjonen at fru Olaisen hadde vært en globetrotter, som trengte mer plass da hun vendte hjem, og derfor flyttet rett borti gata for et bilvaskeri. Så da hev damene seg på telefnen til opplysningen, og spurte etter fru Olaisen borti gata for bilvaskeriet. Det viste seg at det over det ganske land fantes hele åtte kvinner med etternavn Olaisen som bodde rett borti gata for et bilvaskeri. Dessverre het ingen av bilvaskeriene «her», så diberne måtte finne fram til riktig frue på annet vis.

Det hadde seg sånn at alle kjøretøyene nå tilfeldigvis befant seg i nærheten av hverandre, så de bestemte seg for å møtes for rådslagning og oppvarming av kalde gale damer på parkeringsplassen utenfor Biltema. De fikk noen rare blikk (herregudogjesus har ikke folk sett en lilla traktor med glitter og hjulekrybbe på slep sammen med en proppfull panda med kalde gale damer flagrende i antennen før???). En stund så det ut som de ansatte på Biltema vurderte å be dem flytte seg, men de oppdaget snart att diberne var gode kunder, det gikk nemlig unna på alt som fantes av nødsekker, vaskekluter, batterier, og annet overlevelsesutstyr. I tillegg hang det med en del iherdige Annier, som fortsatt hadde planer om ikke bare å gjennomføre normalt renhold til jul, men i tillegg å ha en omvendt julekalender der alt fra komfyrknapper til viftefilter skulle vaskes etter alle kunstens regler. Dermed gikk det fort tomt for rengjøringsprodukter i hyllene på Biltema. Så de ansatte fant ut at med en slik omsetning kunne de nesten ikke be damene om å flytte seg, selv om de øvrige kundene var litt usikre på om det var trygt å bevege seg i nærheten av butikken.

Etter handleturen fikk Gale damen på seg masse klær som ikke var keiseren, og fikk lagt seg godt ned i høyet i hjulekrybben, så hun kunne tine mens de rådslo. De andre samlet seg rundt henne, så nå var det nesten som om det var hun som var jesusbarnet. Men bare nesten, for Gale Damen snakket som en foss, så det var helt tydelig at hun ikke var noen baby. Dibberne begynte å gå gjennom listen over Olaisener. Det viste seg at fem av de åtte var under 70 år, og dermed kunne utelukkes. De tre som gjensto var Olga, Bergliot, og Silje Olaisen. Olga bodde på toten, så hun var nok noen sin tante (alle som har spilt monopol vet jo at tante Olga bor på toten). Bergliot holdt til i Bergen, mens Silje bodde i Skien. Nå kom damene fram til at de ble nødt til å skille lag igjen. For å komme seg til bergen måtte de helt over fjellet, så dit dro Amandine, siden hu  hadde innebygget kompass. Amandine fikk ta med seg snøscooteren, siden den var det raskeste fremkomstmiddelet. I baksettet satt Blop. Jooooda hadde ikke lagt merke til Blop før julekalenderen, men karakteren hadde likt en hel haug med innlegg, og  sågar skrevet litt selv. Dermed tenkte Joooooda at når Blop ble plassert i baksetet av snøscooteren så kunne det hende at denne karakteren også fikk en hel masse liv før hun selv rakk å sette seg ned å skrive neste luke.

Da snøscooteren med Amandine og Blop forsvant av gåre bak horisonten var det på tide for de andre dib damene å bestemme hvem som skulle til Toten og hvem som skulle til Skien, og å fordele traktor og panda mellom seg. På dette tidspunktet fant Joooooooooda ut at luke nummer fire begynte å bli ganske lang, så hun tenkte som så at det der, det kan damene faktisk få lov til å finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkers. Jeg har glemt vaskekalenderen! Er det noen som vet hvilket vaskemiddel som er best når man skal vaske festehullet for trekkroken på en panda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Giss skrev:

Pokkers. Jeg har glemt vaskekalenderen! Er det noen som vet hvilket vaskemiddel som er best når man skal vaske festehullet for trekkroken på en panda?

Substantiv!

Nå viste ikke jeg at Substantiv var et vaskemiddel, men dette er hva google kom opp med (ser mer ut som en bok, men altså, google har vel alltid rett?)

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1280&bih=663&tbm=isch&sa=1&ei=mPznXa3TLYvQrgSUiYjgCQ&q=vaske+festehullet+for+trekkekrok+panda&oq=vaske+festehullet+for+trekkekrok+panda&gs_l=img.3...3478.5639..6548...0.0..0.121.789.4j4......0....1..gws-wiz-img.szRH3cdzjYg&ved=0ahUKEwit_8aw0ZzmAhULqIsKHZQEApwQ4dUDCAY&uact=5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar til Toten. Der skal jeg få meg en lastebil fra Toten Transport og kjøre til Tyskland. I tillegg skal jeg se om ikke jeg kan få destillert Prøysen og all annen god julestemning og lagt den på sprit til julegave til Jooooooda, som virkelig gjør den store julejobben i år, med innlevelse og snert og fnisevidd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Giss skrev:

Pokkers. Jeg har glemt vaskekalenderen! Er det noen som vet hvilket vaskemiddel som er best når man skal vaske festehullet for trekkroken på en panda?

Har'u glømt å vaske festehullet kan du skylde'ræ sjæl om mannen er utro med naboen i engledrakt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Jeg drar til Toten. Der skal jeg få meg en lastebil fra Toten Transport og kjøre til Tyskland. I tillegg skal jeg se om ikke jeg kan få destillert Prøysen og all annen god julestemning og lagt den på sprit til julegave til Jooooooda, som virkelig gjør den store julejobben i år, med innlevelse og snert og fnisevidd. 

Høres bra ut!

Ikke glem å sjekke om det er vår Olaisen som bor der da, siden du har så mye annet å gjøre også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Har'u glømt å vaske festehullet kan du skylde'ræ sjæl om mannen er utro med naboen i engledrakt 

Er det naboen som har engledrakt, eller er både mannen og naboen i engledrakten mens de er utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jooooooda skrev:

Er det naboen som har engledrakt, eller er både mannen og naboen i engledrakten mens de er utro?

Begge, tenker jeg, det gir en opplevelse av renhet som kompenserer for skitne festehull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jooooooda skrev:

Skal man tro bildet trenger jeg mer utstyr fra biltema for å greie denne oppgaven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Giss skrev:

Skal man tro bildet trenger jeg mer utstyr fra biltema for å greie denne oppgaven....

Da er det jammen godt at vi fortsatt står der å finner ut hvem som skal reise hvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det snart dukker opp en nysgjerrig hær i julekalenderen, for jeg føler at jeg ble snytt for det i et annet innlegg her på siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Giss skrev:

Hm. Kanskje er det dit vi skal.... må jo være et spor!

Nekter å sette mine velutdannede ben på noen av de nye liksomuniversitetene. Det får bli noen andres jobb. Men det er jo hylende festlig at det er der man får treff på "borti gata"! :D  :D  :D  

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sug lut skrev:

Nekter å sette mine velutdannede ben på noen av de nye liksomuniversitetene. Det får bli noen andres jobb.

Neimen se der dere. Det er visst luten som er denne eksklusive eliten som alle Anniene klager over hele tiden. Tenk å ha så velutdannede ben at de ikke tåler nyere universiteter.  Betyr det at du vet bedre enn alle de som er utdannet ved "livets hare skolle" også Lut? 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...