Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, gale damen skrev:

Kjære deg.. Du har mistet gangsynet fullstendig. Polisen som slanger seg i høyet med deg er en tro kopi av Jan Eggum, bare at han har kortere hår og er ualminnelig både kalv- og kortbent. Du insisterer fnisende på at han ligner Tom Cruise omtrent hvert femte minutt når du stikker hodet opp for litt luft. Jeg vet at du har fått for mye portvin, og du er jo en voksen dame som selv velger, men Herrefred - du kommer til å ha tidenes fylleangst når edruskapen og dagslyset velter over svenska polisen i sin fulle begredelighet. Vi skal stoppe på nærmeste bensinstasjon for tomatjuice og stangselleri, for du vil måtte ha en grundig reparasjon. Vi har stoppet på systembolaget og bunkret opp litt sprit, og tenker å komme trugegåerne til unnsetning snabbt som öget!

Nå synes jeg du ser veldig kynisk på både kjærleik og kåtskap i høyet, altså, for om han nå har farga og litt for langt hår og er lav i lortefallet så kan dette være  den magiske julesvenskeprinsen til Himmel og Havpott, hun har kanskje knekt nøttene hans allerede!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, sug lut skrev:

Nå synes jeg du ser veldig kynisk på både kjærleik og kåtskap i høyet, altså, for om han nå har farga og litt for langt hår og er lav i lortefallet så kan dette være  den magiske julesvenskeprinsen til Himmel og Havpott, hun har kanskje knekt nøttene hans allerede!

Nei, Luten - dette er nok ikke et tilfelle av magisk julekåtskap eller kjærlighet, det er gode, gammeldagse, riktig møkkete portvinsbriller. Han hører hjemme på Hue og Rævva og jeg aner virkelig ikke hvordan han har kommet seg ut derfra, for han er IKKE moden for løslatelse. Jeg hører allerede at han beordrer himmel og Hav til å gre høyet bedre, for ellers vil han ikke *mumle mumle* og dessuten så er det hennes skyld at han *mumle mumle*. Hun bare fniser og kommer opp av høyet for å informere oss om at han ligner Tom Cruise, er snill med barna innimellom og at hun nok ikke prøver hard nok.
Jeg har hevet meg i knivkvessingen og håper de ikke har knullet i stykker nødbagen min der jeg har lutflaska liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, gale damen skrev:

Nei, Luten - dette er nok ikke et tilfelle av magisk julekåtskap eller kjærlighet, det er gode, gammeldagse, riktig møkkete portvinsbriller. Han hører hjemme på Hue og Rævva og jeg aner virkelig ikke hvordan han har kommet seg ut derfra, for han er IKKE moden for løslatelse. Jeg hører allerede at han beordrer himmel og Hav til å gre høyet bedre, for ellers vil han ikke *mumle mumle* og dessuten så er det hennes skyld at han *mumle mumle*. Hun bare fniser og kommer opp av høyet for å informere oss om at han ligner Tom Cruise, er snill med barna innimellom og at hun nok ikke prøver hard nok.
Jeg har hevet meg i knivkvessingen og håper de ikke har knullet i stykker nødbagen min der jeg har lutflaska liggende.

Jeg forstår. At noen likner Tom Psychocruise er aldri et godt tegn. Kan du håndtere dette eller må du ha hjelp av noen antikultister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 15, som kan komme til å bli litt amputert på grunn av begivenheter irl som har ført til at den må skrives på telefon: 

I hjulekrybben begynte de andre damene å bli alvorlig bekymret for Himmel og Hav sitt alkoholforbruk, og når dib damene i julekalender blir bekymret for alkoholforbruk, så skal det være temmelig ille! For å beskytte Himmel og Hav fra seg selv bestilte de en taxi, som de kjørte i møte. Etter mye om og menn fikk de plassert Tom-Cruise-ikke-loock-alickeen i taxien. De betalte taxisjåføren godt, og gav ham adressen til "på hue og ræva". Dette skjedde til høylytte protester fra Himmel og Hav, men siden hun var i mindretall klarte de andre damene å obermanne henne, og beholde henne i hjulekrybben, selv om polisen forsvant. Dette tok så lang tid, at de ikke rakk fram til Rudolf og gjengen den kvelden heller. 

Samtidig sto trugetroppen og kikket inn i området der det gikk spor inn men ikke ut. De vurderte hvordan de best kunne lokalisere snøhule, som etter alle solemerker, og fotspor, burde være rett i nærheten. Mens de sto der og diskuterte så de plutselig et nødbluss, men nødblusset kom ikke fra området de var på vei inn i, det så ut til å komme fra den lille røde stugan. Var det Knugen selv som hadde gått seg bort i hagen? Hva skulle de gjøre nå? Skulle de redde Knugen eller Jolenek? Var det mulig å redde begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gode damer. Nå som portvinståka har letta noe, så beklager jeg så mye min noe uhemma adferd det siste døgnet. Godt dere har vurderingsevne når jeg mangler. Jeg vurderer å skrive et innlegg med "Er det bare meg...eller er det flere som har feilbedømt svenska polisen?". Til mitt forsvar kan jeg i grunnen bare si at han hadde uniform. Men, mens jeg lå nedi høyet der og...ja, altså, hm. Ihvertfall så landa stussen min på et punkt på noe hardt som ikke kan være noe annet enn en nattkikkert. Har vi raida forsvarets overskuddslager på veien, eller er det polisprinsen som har mistet sine? Uansett, så ser jeg nå ting i mørket som jeg aldri har sett før gjennom ei sprekke i hjulekrybben. Det kan være huldra som svinser mellom trærne, men det kan også være ei lettkledd Seljordsdame med gåsehud og juleforakt. Verd å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, jooooooda skrev:

Luke 15, som kan komme til å bli litt amputert på grunn av begivenheter irl som har ført til at den må skrives på telefon: 

 

Håper irl begivenhetene lar seg forene med førjulsglede og fortsatt kalendergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sug lut skrev:

Jeg forstår. At noen likner Tom Psychocruise er aldri et godt tegn. Kan du håndtere dette eller må du ha hjelp av noen antikultister?

Jeg takker for tilbudet, men vi var jo flere vettuge damer i traktoren, så Mostly Harmless tok rattet (vi har grisekjørt helt nok nå) mens både Pashla, Spidermamma og en annie som hadde forvillet seg inn i høyet, og nok har tatt støyten UNDER det glade paret, hjalp til med å overtale Himmel og Hav til å gi slipp på Polisprinsen sin.

Himmel og Hav har tørket opp, og vi har jo sendt sjarmøren hjem. Det er kanskje bedre at vi kommer dere i møte for å undersøke sporene? Dere har jo hendene fulle, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, jooooooda skrev:

Samtidig sto trugetroppen og kikket inn i området der det gikk spor inn men ikke ut. De vurderte hvordan de best kunne lokalisere snøhule, som etter alle solemerker, og fotspor, burde være rett i nærheten. Mens de sto der og diskuterte så de plutselig et nødbluss, men nødblusset kom ikke fra området de var på vei inn i, det så ut til å komme fra den lille røde stugan. Var det Knugen selv som hadde gått seg bort i hagen? Hva skulle de gjøre nå? Skulle de redde Knugen eller Jolenek? Var det mulig å redde begge? 

Nede fra lilla röda stugan hørtes et rop: Rädda Joppe, död eller levande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Håper irl begivenhetene lar seg forene med førjulsglede og fortsatt kalendergodt!

Ikke noe å bekymre seg for 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere endelig kom frem. Jeg var ved å bi lei teatergruppens fremføring av Jesus Christ Superstar for n'te gang. Ikke nok med det så har jeg stått her og frosset og har derfor blitt forkjølet. Tror jeg må kurer meg selv med litt masse portvin.

Hvem var det forreste som ga Rudolf portvin? Må si jeg først ble litt irritert. Nå som jeg endelig hadde fått han sunn igjen med rugbrød så kommer dere DIB damer og skjenker han full.... MEN dere, portvinen gikk tydeligvis ikke i årene til Rudolf men i nesen. Det ser ut som han har blitt forvandlet til et slags sporingsreinsdyr. Portvinen har tydeligvis gitt han bedre luktesans. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva han kommer til å spore opp. Er det mer portvin, "julesopp" eller bare et skikkelig party? Kanskje han er på vei til party i den lilla röda stugan sammen med Knugen. Skal vi følge etter Rudolf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 16:

 

Da ropet: "Rädda Joppe, död eller levande!», hørtes nede fra lilla röda stugan, satt Rudolf avgårde i stor fart. Den Gamle Danske trodde portvinen hadde gått til nesa på ham, men sannheten var at Rudolf ville redde Joppe. Det hadde seg nemlig slik at Joppe en gang, for mange, mange juler siden, hadde væt med julenissesleden, og blitt gitt i gave til en ung svenske. Rudolf og Joppe hadde rukket og bli svært gode venner på sledeturen den gangen, men hadde ikke møttes siden. Rudolf hadde likevel sett mye til sin gode venn, som jo endte opp som stjerne på barnetv, der han stadig trengte å reddes, død eller levande. På bakgrunn av dette var Rudolf slett ikke fornøyd med hvilket hjem Joppe hadde endt opp i. Det skortet ikke på kjærlighet til Joppe, det hadde han skjønt, men omsorgsevnen var det vist så som så med. Rudolf hadde mang en gang gremmet seg over at svenske leketøy ikke hadde et vern, han mente man trengte en organisasjon på linje med det norske barnevernet. Uansett, da Rudolf hørte det dessverre alt for velkjente ropet «Redda Joppe!», så satte han av gårde i retning av lyden. 

Den Gamle Danske var usikker på om hun skulle følge etter Rudolf, og ba derfor om råd på sosiale medier. Dansken bestemte seg til slutt for å følge etter, men innen hun hadde bestemt seg var Rudolf ikke lenger å se. Heldigvis hadde Rudolf i forfjamselsen glemt at han kunne fly, og det var dyp snø der ute i den dype svenske skogen, så Den Gamle Danske kunne lett se hvilken vei han hadde løpt. Å følge sporet var litt verre, fordi alle trugene enten var i bruk, eller lå i den lilla röda stugan. Den Gamle Dansken bakset seg gjennom snøen, sammen med teatergruppen, som fulgte etter henne mens de trallet og sang på en melodi fra Jesus Christ Superstar.

Luten, Doppler og Jooooooda hadde også hørt ropet, like etter at de så en nødrakett som så ut til å komme fra den lilla röda stugan. Da dette skjedde hadde de tre stått og vurdert hvordan de skulle gå inn i området der de antok at Jolnek ble holdt fanget. Nå var de rådville, hvem trengte hjelpen deres mest? Kunne de ta sjansen på å dele seg? Det var bare tre av dem, hvilket ville si at hvis de delte seg, ville en bli helt alene. Var det trygt? Etter en liten rådslagning kom de fram til at siden Joooooda var forfatteren kunne hun gå alene. Hvis hun råket ut for for mye problemer kunne hun jo bare på magisk vis flytte seg selv til et annet sted i historien, sånn som hun hadde gjort da hun dukket opp i portvinstraileren, etter å ha glemt å plassere seg selv i et kjøretøy. Dermed styrtet Luten og Doppler tilbake til den lilla röda stugan, mens Jooooda begav seg inn mot den ukjente snøskavlen på egenhånd.

På dette tidspunktet var det nesten så Joooooooda savnet IrriterendeFAUdameAnnie, eller, hun skulle vertfall nesten ønske at de hadde fulgt rådet hennes med å oppdatere listen. Jooooooda hadde nemlig mistet noe av oversikten, og visste ikke lenger hvor Pandaen befant seg. Hun husket at den ble sluppet inn i Sverige etter en hel masse tull fra tulleren, men hva hadde skjeddd med den, og med Giss og Sommer er Best, siden da? Jooooooda fant fram telefonen og hev ut en etterlysning på sosiale medier mens hun vandret nedover mot sporene i snøen. 

IrriterendeFAUdameAnnie på sin side, var meget frustrert. Hun hadde prøvd å kalle inn til et hastemøte i FAU, men ikke engang FAU kollegene hennes skjønte allvoret. De mente at dette kunne vente til neste ordinære møte, som ikke var før langt uti januar. Dermed visste ikke IrriterendeFAUdameAnnie sin arme råd, det var visst ingen andre enn henne i hele verden som hadde et snev av sunn fornuft.

I hjulekrybben var det flere som mente at de hadde mer enn et snev av sunn fornuft, selv om Himmel og Hav hadde mistet sin et lite øyeblikk. Fornuften hennes var dog på vei tilbake, i takt med at promillen gradvis gikk ned til et mer akseptabelt nivå. Det var selvsagt ingen som mente at hun trengte å bli helt edru, men når man var så ukritisk i harvingen som Himmel og Hav hadde vært en periode, så var det nok best å være litt forsiktig med inntaket en liten stund. Etter å ha lempet politimannen over i taxien, kjørte traktoren videre i retning den dype svenske skogen.  Følget fra hjulekrybben var klar over at Luten, Doppler og Jooooda var på leteaksjon, men de hadde ikke fått med seg at Rudolf hadde stormet avgårde med Den Gamle Danske og teatertruppen hakk i hæl. Dermed ble de både forvirret og rådville da de kjørte inn på plassen der det var planer om å holde julebord, og ikke fant en levende sjel. De fant ingen døde sjeler heller forresten…  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me tanke på julebord så har jæ kommet over et konkurslager me glitter. 

Så da har jæ tenkt litt å komme fram til atte vi trenger en 1/2 kg pr pærs. 

Vi ær vel litt forskjellige i både høyde og bredde så etter mine beregningær,

+ - 1.70 og + - 70 så skulle vi væra innafor. 

Å noen, nevner ikke navn, likær jo å væra mer lettkledd enn vårs andre. 

Så hvis vi finner ut a hvor mange som kommer så bara tar jæ å bestiller. 

Å jæ ræjnær me at alle har like goe ærfaringær me Post Nord som det jæ har så da får jæ døm til å levere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sommer er best skrev:

Me tanke på julebord så har jæ kommet over et konkurslager me glitter. 

Så da har jæ tenkt litt å komme fram til atte vi trenger en 1/2 kg pr pærs. 

Vi ær vel litt forskjellige i både høyde og bredde så etter mine beregningær,

+ - 1.70 og + - 70 så skulle vi væra innafor. 

Å noen, nevner ikke navn, likær jo å væra mer lettkledd enn vårs andre. 

Så hvis vi finner ut a hvor mange som kommer så bara tar jæ å bestiller. 

Å jæ ræjnær me at alle har like goe ærfaringær me Post Nord som det jæ har så da får jæ døm til å levere. 

Et prisverdig tiltak. Glitter på dørmatta på natta - det er Post Nord i et nøtteskall.

Jeg har imidlertid et par spørsmål:

For det første: snakker du løsglitter eller glitterlim? Hvis det er løsglitter må vi også ha løslim. Jeg kan påta meg å skaffe, jeg ikke løs, bare veldig generøs.

For det andre, jeg er 1.80 alle veier. Høyde, lengde, bredde, diameter, radius, omkrets og generell flikkflakk. Dermed sier det seg selv at glitterdekning til "+-70 kg" blir tildels grovt underdimensjonert for mine behov, om du ikke virkelig slår til med "+".

For det tredje går jeg helst naken. Dette kan påvirke glitterets feste-evne.

Jeg håper dette er til hjelp og at du kan ta dette med i beregningen av glitterbehovet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

Detta ær løsglitter, så hvis du orn'ær lim er'e suuuuuverent. 

2.

Da tenker jæ vi går opp til 750g pr kropp. Det må vel holde??????? 

3.

Hvis du klarer å få tak i no superlim æv så bør vel det gjøra susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 17

 

Luten og Doppler løp rett på Rudolf utenfor den lilla röda stugan, og alle tre falt sammen i en stor haug i snøen. De bakset, og kavet, og det var armer, bein og reinsdyrkløver overalt. Det var et rent kunststykke, men på en eller annen måte klarte de å sortere alle kroppsdelene på plass igjen, og reise seg opp. Da de hadde kommet på beina hørte de noen hyle inne fra den lilla röda stugan: «Nej inte Joppe! Använd inte Joppe! Jag struntar i handduken, men använd inte Joppe!». Rudolf, Luten og Doppler styrtet inn i den lilla röda stugan. Det ble veldig trangt der inne med et helt reinsdyr, særlig siden Rudolf slett ikke sto i ro. Nervene hans var i utgangspunktet i helspenn, fordi han var bekymret for Joppe, og nervene ble ikke bedre da han i tillegg kom inn i den lilla röda stugan og så trofeene eter hjortejakta som hang på veggen. Da Doppler så hvordan Rudolf skulte fra trofeene til Knugen og tilbake til trofeene, tok hun på seg pedagogrollen, og forklarte Rudolf at det var tradisjon med hjortejakt, men svært uvanlig å jakte på reinsdyr. Rudolf roet seg litt ned, så det ble lettere å fo oversikt over hva som foregikk i den lilla röda stugan. Knugen og Co hadde gått lei av å leke leteaksjon temmelig fort, og gått inn for å varme seg. Vel inne hadde de oppdaget at følgets yngste medlem hadde bommet litt på toalettet. En stakkars hofftjener, som antagelig snart ville bli degradert til hoffnarr, hadde i beste mening plukket opp et håndkle, og bøyd seg ned for å tørke de spilte dråpene. Det hofftj, ehh, hoffnarren, ikke visste, var at Knugen selvfølgelig barebruker Lexington håndkler, og alle vet jo at man ikke tørker urin med Lexington håndklær. Nå hadde Victoria heldigvis sett hva som var i ferd med å skje, og dermed klart å redde håndklet fra denne tragiske skjebnen. Videre hadde hun fortalt hoffnarren at han kunne bruke hva som helst til å tørke opp med, så lenge det ikke var Lexington håndklene. Hoffnarren hadde kikket seg rundt, og det eneste han fant var det som for ham så ut som et utslitt og ubrukelig kosedyr. Lite visste vel hoffnarren at verdien på et kosedyr i de fleste tilfeller blir større jo mer slitt det er. Hoffnarren hadde dermed plukket opp det utslitte kosedyret, og atter en gang bøyd seg ned for å tørke opp sølet. Denne gangen var det Knugen selv som så hva som var i ferd med å skje. Knugen, som hadde adoptert Joppe etter at TV serien var ferdig innspilt, rakk akuratt å stoppe hoffnarren med utbruddet som hadde fått Rudolf, Luten og Doppler til å storme inn i den lilla röda stugan. Gjensynet mellom Rudolf og Joppe ble svært gledelig.

Samtidig sto damene fra hjulekrybba litt forfjamset på møteplassen. De hadde ikke like god hørsel som Rudolf, så de hørte ikke ropene fra den lilla röda stugan, og skjønte dermed ikke hvor alle de andre hadde tatt vegen. Dermed bestemte de seg for at det beste de kunne finne på var å begynne å gjøre klart til julebordet. De dro fram nødsekken fra høyet, og den var selvsagt fylt av det meste de kunne trenge, resten fant de i portvinstraileren, som sto parkert i utkanten av rydningen. Ribba ble marinert i portvin, mens de satt sammen stormkjøkkenet som den skulle kokes på. Det var nok nødbananer til å lage den deiligste fruktsalat. Nødsekken inneholdt selvsagt nål og tråd, og det var nok vaskekluter igjen til at de kunne sy seg en duk til en lavo, så de hadde et sted å søke ly.

Siden Himmel og Hav nettopp hadde harvet fant de ut at det var best at hun tok en graviditetstest, selv om enkelte snusfornuftige Annier mente at det var alt for tidlig til å få et pålitelig resultat. Damene opprettet selvsagt sporenstreks en tråd der de ba om hjelp til å tyde testen, det er tross alt ikke alltid like lett å se hvor mange streker som finnes på en slik test… Himmel og Hav tisset to ganger på testen, sånn for å være på den sikre siden.

Da det nesten var klart til fest kom Pandaen rullende inn på plassen i sen sky av glitter. Giss og Sommer’n hadde nemlig kjøpt alt det glitteret de kunne komme over, og et par av posene hadde sprukket, slik at det nå var glitter overalt, både i, utenpå og rundt pandaen. Sommer’n hadde også vært fremsynt nok til å tenke på at de etter et slikt julebord antaelig kom til å ha behov for en betydelig mengde ibux, så de hadde kjøpt med seg et lite lager. (Hvorfor er det ingen som har tenkt på å putte ibux i nødsekken????). De kunne dermed melde at de hadde sett en dame med svært lite klær på i ibuxkøen. Kunne det være snakk om Den Lettkledde Damen? Giss og Sommer’n hadde hatt det for travelt med å samle glitter til å følge etter henne, men de hadde hørt at hun  hadde sagt noe om at det ikke hadde nyttet å gjemme den sleden, så nå måtte hun  tette alle piper, så julenissen ikke kunne komme seg inn med presanger.

I en snøskavl ikke langt unna, satt Jooooda midt i en haug med 555 julenek, og prøvde å løsne tauet som Jolnek var festet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet. 

Har tenkt litt hær. 

Dessert:

Hva med tilslørte bondepikkær? 

Underholdning: 

Kan få tak i Rune Rudberg....... 

Grande finale:

Dere har kanskje skjønt at jæ ær fra Fredriksta......... 

Nå her'e sæ sånn at han Ahre Ketil

(sist sett i Førstegangstjenesten på NRK) 

er nevø'n min. 

Ille stol tante kann'u si. 

Han ær jo litt sånn trigger happy og likær atte det smeller. Har nemli' kommi over et konkurssalg til. Rakettær denna gangen. 

Å han Ahre er mer enn gjærne villig te å skyta opp dissa for oss. 

Så hva tenker dere....... 

Ska jæ slå te på alt samma? 

Eller syns dere jæ tar for mye styringa hær nå? 

 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sommer er best skrev:

Julebordet. 

Har tenkt litt hær. 

Dessert:

Hva med tilslørte bondepikkær? 

Underholdning: 

Kan få tak i Rune Rudberg....... 

Grande finale:

Dere har kanskje skjønt at jæ ær fra Fredriksta......... 

Nå her'e sæ sånn at han Ahre Ketil

(sist sett i Førstegangstjenesten på NRK) 

er nevø'n min. 

Ille stol tante kann'u si. 

Han ær jo litt sånn trigger happy og likær atte det smeller. Har nemli' kommi over et konkurssalg til. Rakettær denna gangen. 

Å han Ahre er mer enn gjærne villig te å skyta opp dissa for oss. 

Så hva tenker dere....... 

Ska jæ slå te på alt samma? 

Eller syns dere jæ tar for mye styringa hær nå? 

 

Sånn til vanlig er det svært lite styring på dibdamene, så hvis noen kommer å tilbyr seg å ta styringa, så er vertfall jeg veldig taknemmelig. Da kan vi dessuten fortelle IrriterendeFAUdameAnnie at detta går greit, Sommer'n har styringa, så kanskje vi slipper at hun organiserer kakebakelister, kaffikokelister, ryddelister eller andre mer eller mindre tilfeldige gjør-ditt-og-datt-fordi-FAU-sier-det-lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jooooooda skrev:

Sånn til vanlig er det svært lite styring på dibdamene, så hvis noen kommer å tilbyr seg å ta styringa, så er vertfall jeg veldig taknemmelig. Da kan vi dessuten fortelle IrriterendeFAUdameAnnie at detta går greit, Sommer'n har styringa, så kanskje vi slipper at hun organiserer kakebakelister, kaffikokelister, ryddelister eller andre mer eller mindre tilfeldige gjør-ditt-og-datt-fordi-FAU-sier-det-lister.

Suuuuuverent. 

Da kjører jæ på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommer er best skrev:

Suuuuuverent. 

Da kjører jæ på 👍

Supert! Jeg tar ansvar for kaffen dagenderpå; kjører 300 g per liter. Tror det vil gangne de fleste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 18:

Etter å ha strevd en stund med knutene fikk Joooooda endelig befridd Jolnek. Han var både stiv og støl etter å ha ligget lenge i snøhulen, og veldig sulten og tørst. Nå var sekken i høyet heldigvis ikke den eneste nødsekken som var pakket, så Jooooda kunne trylle fram et gourmetmåltid av nødbananer og portvin. Mellom munnfullene fotalte Jolnek at han og CB hadde vært i Fredrikstad fordi de hadde planlagt å se en Jesus Christ Superstar staring teatergruppa vi alle nå kjenner så godt. Lenge før de hadde kommet så langt som til forestillingen, hadde Jolnek og CB oppdaget en dame som kjørte rundt med Rudolf og nissesleden og stjal julenek. Jolnek og CB hadde selvfølgelig prøvd å stoppe damen, man kan jo ikke la folk få lov å kjøre rundt å stjele sånn helt uten videre.  Det var bare det at selv om Jolnek og CB var to, og damen bare var en, så hadde hun en stor fordel av å sitte i en flygende slede. Hun hadde styrt sleden rett mot dem flere ganger, og forsøkt å kjøre dem rett ned. Heldigvis likte Rudolf slett ikke damen som hadde stjålet ham, og var dermed ikke videre samarbeidsvillig. Gang på gang hadde damen styrt Rudolf rett mot dem, men Rudolf hadde sett sitt snitt til å vike unna i siste øyeblikk. På et av disse forsøkene hadde CB og Jolnek hoppet opp i sleden, og forsøkt å ta tømmene fra damen. De tre hadde hatt et skikkelig basketak, som endte med at Jolnek fikk tak i tømmene, men CB hang utenfor kanten på sleden, det taket han hadde i damens jakke og genser var det eneste som hindret ham fra å styrte til jorden. Jolnek styrte Rudolf nedover, så det ikke skulle bli så langt ned hvis CB mistet taket. Likevel var det fortsatt et stykke til bakken da damen tok av seg jakken og genseren, og CB falt. Jolnek fikk sjokk av å se CB falle, og damen, som nå var blitt lettkledd, utnyttet situasjonen, og fikk rykket tak i tømmene. Jolnek var fra seg av redsel for CB, og klarte ikke helt å konsentrere seg om kampen. Han visste at de på et tidspunkt nesten hadde krasjlandet oppå en portvinsdrikkende gammel dame, og at han kort tid etter hadde funnet seg selv bastet og bundet i bunnen av sleden, dekket med julenek. Han visste ikke hvordan det hadde gått med CB, og håpet inderlig at Joooooda hadde noen nyheter. Joooooda ante heller ikke hva sm kunne ha skjedd med CB, men Jolnek fikk en rask oppsumering av hva dibdamene hadde opplevd i desember.

Da Jolnek hadde fått i seg bananer og vin trasket han og Jooooda opp til den lilla röda stugan. Der møtte de Rudolf, Doppler, Luten og Joppe, som akkuratt hadde sagt farvel til både Knugen og hoffnarren. Knugen hadde sett hvor glade Rudolf og Joppe var i hverandre, så han hadde fåreslått at Joppe kunne bli med Rudolf. Det var, mente Knugen, en fin måte å redda Joppe, inte død men levande, fra den noe usikkre tilværelsen det var å være gammelt elsket kosedyr i nærheten av en viss hoffnarr. Alle ble svært lettet over at Joooooda hadde funnet Jolnek, og gruppen bakset seg gjennom snøen tilbake til møteplassen. Teatergruppa fra Fredrikstad trasket også. Jooooooda kom på at hun visst hadde glemt dem på et tidspunkt da hun skrev forrige luke, så nå var det ingen, hverken Joooooda eller teatergruppa selv, som visste hvor de hadde vært mens Jooooooda hadde reddet Jolnek og alle andre hadde reddet Joppe.

Da de kom tilbake til plassen var festen i full gang. Sommer’n hadde full kontroll, eller, hvertfall en viss styring, og alle var happy. Vel, nesten alle IrrriterendeFAUdameAnnie opplevde denne festen som et rent mareritt, og opprettet en tråd på Ris og Ros der hun klaget på at julekalenderen var en mobbekalender. Kira gjorde selvsagt et forsøk på å stenge kalenderen for å få slutt på denne mobbingen, men så oppdaget hun at det var julebord, så da valgte hun heller å være med på festlighetene. IrriterendeFAUdameAnnie ble også invitert, men hun valgte å heve seg over den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye løse juletråder og forsvundne krumkakejern og uteblevne vaskehjelper og glemte polturer og julefrister og sådant mer i det generelle innspurtslandskapet om dagen, så det er veldig ekstremt voldsomt påfallende avsindig innmari superberoligende, Jooooooda, at vi under din kyndige ledelse  har fått grep på både Rudolf og Joppe og Jolnek, vi ruller oss glade i lim og glitter og kaster oss ut i julebordet! Jeg melder meg frivillig til å holde herrenes tale, deretter danse på bordet, og så rulle grasiøst innunder det for å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Det er mye løse juletråder og forsvundne krumkakejern og uteblevne vaskehjelper og glemte polturer og julefrister og sådant mer i det generelle innspurtslandskapet om dagen, så det er veldig ekstremt voldsomt påfallende avsindig innmari superberoligende, Jooooooda, at vi under din kyndige ledelse  har fått grep på både Rudolf og Joppe og Jolnek, vi ruller oss glade i lim og glitter og kaster oss ut i julebordet! Jeg melder meg frivillig til å holde herrenes tale, deretter danse på bordet, og så rulle grasiøst innunder det for å sove.

Siden du byr opp til dans henger jeg meg gjerne på, bordet er vel stort nok til fler?

Ellers ruller jeg gjerne i glitter, men jeg tror jeg foretrekker å sove i lavoen, synes det høres litt kaldt ut å sove under bordet.

Endret av jooooooda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jooooooda skrev:

Siden du byr opp til dans henger jeg meg gjerne på, bordet er vel stort nok til fler?

Klabern! Utareisjælåpplevelse!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå, jæ å elsker å danse. 

Å spesielt te han Rudis ( Rune Rudberg) 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

🎶🎶🎶🎶🎶 Ut å nave 🎶🎶🎶🎶🎶

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...