Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sug lut skrev:

Julegjørelista, versjon 1

Skrive julegjøreliste
Drikke portvin
Bake sju slag
Drikke portvin til småkaker
Finne og beholde en annen og rimeligere kilde til portvin enn Polet

Skrive julekort
Ha julebord i grenseskogen

Finne Rudolf og julevaske ham
Krangle om julematen
Krangle om vegetarisk eventuelt lacto- eventuelt ovo eventuelt lacto-ovo alternativ til julematen
Krangle om vegansk alternativ til vegetarisk alternativ til julematen
Krangle om fruktiansk alternativ til normal livsførsel
Vente mens Lut soner 1,5 år for troverdig trussel om å grille og spise en veganer, med en pent anrettet fruktianer til dessert
Enes om julematen
Finne ei annen ribbe enn GIss og Giss sine nærmeste
I den anledning, anmode Giss & nærmeste om en form for varemerking så ubehagelige forvekslinger unngås
Antaste nissen
Bli enige om hva som er topp tre julefilmer
Bli enige om at ingen trenger Polarekspressen
Se topp tre julfilmer i portvinsfylla og kommentere dem
Stikke ut etter kebab
Bake sju slag halvannen gang ekstra

Krangle om nødvendigheten av alkohol til julemiddagen
Stryke juleduk og servietter
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt, hos dem brukes papirduk
Pusse sølv
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt og faktisk eie sølv - og hva skal det brukes til egentlig, antijuleannie spiser grandis på julaften
Synge jula inn etter kåring av beste julesangen - flerstemt i portvinsglede

 

 

Jeg kan vaske Rudolf med våtservietter mens jeg synger Rudolf er rød på nesen gjentatte ganger. Tenker det er viktig å styrke selvfølelsen hans etter denne strabasiøse starten på desember. 

Har allerede antastet nissen på det lokale kjøpesenteret og coca-cola-nissen som farter rundt. Vanskelig å vite hvem som er den ekte nissen før en har fått prøvd ut noen forskjellige, men det var ingen av dem. 

Vi spiser spiser pinnekjøtt til jul altså! Kan gå med på ribbe som ekstramat, men neeeeeeeeeekter å ta ansvar! Veganere og fruktianere synes jeg kan benytte seg av skogens grøde og stoppe klagingen. De har jo et helt koldtbord tilgjengelig-alltid!!!!!!! Giss og familien kan vi rulle i glitterlim så forvekslinger unngås.

Julefilm: die hard i New York, love actually og Disneys julekavalkade. Her er jeg ikke åpen for diskusjon eller argumentering. Polarekspressen trenger vi kun om togturen sees i simulator.

Foreslår vi samler alt sølvet og selger det for å få råd til mer portvin, og kanskje noen frimerker til julekort. 

Videre lurer jeg på hva vi egentlig skal fremover? Vi fant en nervøs, litt spinkel, mann med kålformet hode på en litt avsides grusvei et stykke inn i Sverige da vi prøvde å stikke av fra polisen. Han hadde mye hjemmebrent, men vi forstod ikke helt hva han sa. Han snakket gebrokkent svensk eller skånsk eller no. Uansett, siden han hadde kålformet hode tenkte vi kanskje han visste noe om alle disse mysteriene, men han satt bare og gjentok det samme om og om igjen; jag vett inte, jag såg intet. Tror det er en ledetråd for det er vel ingen annen grunn til å være nervøs i desember?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mammaaaa? skrev:

 

Vi spiser spiser pinnekjøtt til jul altså! Kan gå med på ribbe som ekstramat, men neeeeeeeeeekter å ta ansvar! Veganere og fruktianere synes jeg kan benytte seg av skogens grøde og stoppe klagingen. De har jo et helt koldtbord tilgjengelig-alltid!!!!!!! Giss og familien kan vi rulle i glitterlim så forvekslinger unngås.

 

Jæ tar ansvaret for ribba. 

Tar resten av portvina i tønna på trillebåra og marinerer den 👍 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jooooooda skrev:

Luke 13:

 

 

 

Rudolf likte den gamle danske, hun var både omsorgsfull og full av godt humør, ja, også full, full da, men det var jo alle disse dibdamene hadde han hørt. Da lysene dukket opp skulle Rudolf ønske han kunne snakke. Han ble nesten litt flau på den gamledanske sine vegne, der hun vimset fram og tilbake mellom lysene og lurte på hvem det var som kom. Det burde ikke være mulig, tenkte Rudolf, å være så gammel og likevel ikke forstå hva dette er. Også han amerikaneren da, som tror det er overnaturlig. Rudolf sukket tungt. Kanskje hverken amerikaneren eller den gamle danske hadde vært så langt nord før? Det var vertfall tydelig at ingen av dem hadde sett nordlyset…

 

 

 

I portvinssiltraileren kjente de igjen nordlyset. Det var så vakkert at de nesten sakket farten for å se på det et øyeblikk, men så kom de på at de hadde det travelt, så Luten tråkket gasspedalen i bånn igjen, Doppler holdt et hardt grep om rattet, mens Jooooooooda holdt seg fast i dashbordet og viiinte av fryd. Dette var nemlig akkurat som å kjøre karusell og berg- og dalbane samtidig! Etter hvert som de nærmet seg oppdaget de at det vake nordlyset kom til å skape problemer for dem. Nordlyset lyste nemlig mye sterkere enn rudolft nese, dermed var det ikke lenger mulig å følge Rudolflyset for å finne ham, Og Luten, Doppler og Joooooda visste ikke lenger hvilke vei de skulle kjøre.

 

 

 

Traktoren og Teslaen mættes omtrent på Svenskegrensen. Himmel og Hav ble degradert til passasjer, Mammaaaa? Overtok traktorrattet og Frk. Nilsen hoppet inn bak i hjulekrybben. Det hadde vært litt diskusjoner omkring de svenske trafikkreglene, og i traktoren klarte de ikke bli enige om hvilke side av veien de skulle kjøre på. Tilslutt ble de enige om et kompromiss, de bestemte seg for at hvis de bare kjørte midt i veien, så ville sikkert alle de andre trafikantene flytte seg. Det hjulekrybbekjørerene ikke hadde tatt med i beregningen var at politiet i Sverige ikke var opptatt av å etterforske alle mysteriene i Fredriksta. Så da traktoen med hjulekrybben suste avgårde i midten av veien tiltrakk den seg en del uønsket oppmerksomhet, og det gikk ikke lang tid før traktoren hadde en lang hale av politibiler etter seg,

 

 

 

Giss kjørte fortsatt rundt i pandaen, uten å ha noen ide hverken om hvor hun var eller hvordan hun skulle komme seg dit hun ville. Plutselig så hun en dame med en trillebår full av portvin. Giss gjettet på at det sikkert måtte være en dibdame og stanset for å spørre om veien. Sommer er Best ble litt forvirret. Hun ventet riktignok på ribbe, men hadde ikke regnet med å få den levende. Hun var heller ikke sikker på om hun hadde lyst til å spise Giss, og Giss var helt sikker på at hun ikke hadde lyst til å bli spist. Det viste seg at Sommer er Best kunne veien til svenskegrensa. Giss var litt skeptisk, men etter å ha fått utallige lovnader om at hun ikke skulle bli spist tok hun Sommer er Best med seg i Pandaen. Hun kunne jo ikke godt fortsette å virre rundt uten å komme av flekken.

 

 

 

IrriterendeFAUdameAnnie var kjempefrustrert. Disse dumme dibdamene drev og virret rundt og flyttet på seg og byttet kjøretøy om hverandre, og ingen av dem hadde klart å følge den helt enkle instruksjonen hennes for hvordan de skulle holde listen oppdatert. Nei, tenkte IrriterendeFAUdameAnnie, disse damene er det nok ikke håp for. Dermed bestemte IrriterendeFAUdameAnnie seg for at hun ikke ville bruke tid eller krefter på listen over ting som måtte gjøres. Dermed ville det bli opp til dibdamene selv å komme på alle nødvendige gjøremål. Kunne damene klare å redde julen uten irriterendeFAUdameAnnies liste?

 

Endelig! På rett vei og nå med både selskap og portvin! Dette tegner bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Julegjørelista, versjon 1

Skrive julegjøreliste
Drikke portvin
Bake sju slag
Drikke portvin til småkaker
Finne og beholde en annen og rimeligere kilde til portvin enn Polet

Skrive julekort
Ha julebord i grenseskogen

Finne Rudolf og julevaske ham
Krangle om julematen
Krangle om vegetarisk eventuelt lacto- eventuelt ovo eventuelt lacto-ovo alternativ til julematen
Krangle om vegansk alternativ til vegetarisk alternativ til julematen
Krangle om fruktiansk alternativ til normal livsførsel
Vente mens Lut soner 1,5 år for troverdig trussel om å grille og spise en veganer, med en pent anrettet fruktianer til dessert
Enes om julematen
Finne ei annen ribbe enn GIss og Giss sine nærmeste
I den anledning, anmode Giss & nærmeste om en form for varemerking så ubehagelige forvekslinger unngås
Antaste nissen
Bli enige om hva som er topp tre julefilmer
Bli enige om at ingen trenger Polarekspressen
Se topp tre julfilmer i portvinsfylla og kommentere dem
Stikke ut etter kebab
Bake sju slag halvannen gang ekstra

Krangle om nødvendigheten av alkohol til julemiddagen
Stryke juleduk og servietter
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt, hos dem brukes papirduk
Pusse sølv
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt og faktisk eie sølv - og hva skal det brukes til egentlig, antijuleannie spiser grandis på julaften
Synge jula inn etter kåring av beste julesangen - flerstemt i portvinsglede

 

 

Generelt: Ingen som går med klær bør spises. Da løser mange problemer seg av seg selv. 

Men lurer på om jeg skal ønske meg et selvforsvarskurs i julepresang. For en sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gale damen skrev:

Jeg er av pinnekjøttvarianten og kan påta meg å lage det sammen med giss. Da blir det ingen forvirring, i tillegg til at jeg er utstyrt med stor kniv og har dugelig med kamptrening. Ikke i fylla riktignok, men det er sikkert ikke så annerledes. Julebordet i skogen er jo sikkert både stort og rommelig, og vi kan ha mye forskjellig julemat. Veggiser og andre livssyn kan selv lage sin mat, så unngår vi mange av kranglene på listen din. I tillegg kan vi legge inn en klausul om at de som har behov for å kjefte ut noen andre for valg av mat havner kneblet og bakbundet og uten en eneste vindråpe i nærmeste tre, litt som sangeren i Asterix.

Full støtte fra meg - men holder meg litt på avstand grunnet den store kniven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Mammaaaa? skrev:

Jeg kan vaske Rudolf med våtservietter mens jeg synger Rudolf er rød på nesen gjentatte ganger. Tenker det er viktig å styrke selvfølelsen hans etter denne strabasiøse starten på desember. 

Har allerede antastet nissen på det lokale kjøpesenteret og coca-cola-nissen som farter rundt. Vanskelig å vite hvem som er den ekte nissen før en har fått prøvd ut noen forskjellige, men det var ingen av dem. 

Vi spiser spiser pinnekjøtt til jul altså! Kan gå med på ribbe som ekstramat, men neeeeeeeeeekter å ta ansvar! Veganere og fruktianere synes jeg kan benytte seg av skogens grøde og stoppe klagingen. De har jo et helt koldtbord tilgjengelig-alltid!!!!!!! Giss og familien kan vi rulle i glitterlim så forvekslinger unngås.

Julefilm: die hard i New York, love actually og Disneys julekavalkade. Her er jeg ikke åpen for diskusjon eller argumentering. Polarekspressen trenger vi kun om togturen sees i simulator.

Foreslår vi samler alt sølvet og selger det for å få råd til mer portvin, og kanskje noen frimerker til julekort. 

Videre lurer jeg på hva vi egentlig skal fremover? Vi fant en nervøs, litt spinkel, mann med kålformet hode på en litt avsides grusvei et stykke inn i Sverige da vi prøvde å stikke av fra polisen. Han hadde mye hjemmebrent, men vi forstod ikke helt hva han sa. Han snakket gebrokkent svensk eller skånsk eller no. Uansett, siden han hadde kålformet hode tenkte vi kanskje han visste noe om alle disse mysteriene, men han satt bare og gjentok det samme om og om igjen; jag vett inte, jag såg intet. Tror det er en ledetråd for det er vel ingen annen grunn til å være nervøs i desember?! 

Problemet med årets julekjole er løst! Vi ruller oss i glitter! 🖒😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sug lut skrev:

Nå har jeg smelt til med liste og kjenner på en ekstrem overhøyhet i forhold til hele resten av universet. Er det slik det er å være irriterendeFAUdameAnnie hele tiden?

Det er mulig, men IrritrendeFAUdameAnnie har gått til streik, så det kan vi ike spørre henne om. Jeg må tilstå at jeg liker listen din veldig godt, og ser for meg at IrriterendeFAUdameAnnie sin liste hadde vært temmelig kjedelig i forhold. Når det er sagt tror jeg kanskje IttirerendeFAUdameAnnie hadde klart å huske på visse viktige ting som du har glemt ut, som f.eks. å finne Jolnek og julnekene, å reparere sleden og returnere den og Rudolf til nissen, og å finne ut om den lettkledde damen har flere lumske planer. Kanskje vi skal prøve å sette det på listen, sånn at det blir jul i år og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jooooooda skrev:

Det er mulig, men IrritrendeFAUdameAnnie har gått til streik, så det kan vi ike spørre henne om. Jeg må tilstå at jeg liker listen din veldig godt, og ser for meg at IrriterendeFAUdameAnnie sin liste hadde vært temmelig kjedelig i forhold. Når det er sagt tror jeg kanskje IttirerendeFAUdameAnnie hadde klart å huske på visse viktige ting som du har glemt ut, som f.eks. å finne Jolnek og julnekene, å reparere sleden og returnere den og Rudolf til nissen, og å finne ut om den lettkledde damen har flere lumske planer. Kanskje vi skal prøve å sette det på listen, sånn at det blir jul i år og?

Nå opererer jeg strengt etter prinsippet om at det jaggu bli jul, uanfaensett hvor lite som blir gjort - og så er jeg ufattelig uinteressert i å være verktøysvinger, man har da folk til slikt. Så sleden kan jeg kjenne at jeg ikke kan gjøre noe med, og nesten ikke orker å forholde meg til, men jeg kan tilby nissen skyss med portvinstraileren til Toten Transport. Da kan Rudolf få litt lenger rekonvalesenstid også, etter påkjenningene i de dype svenske skoger. Den lettkledte har jeg derimot en ledetråd på (ikke bare var hun lettkledt, men det var dårlig håndverk) - hun er i går meldt observert på kopirommet og i heisen lettere kledt enn vanlig, faktisk, og kan men stor sannsynlighet ha våknet i dag med litt trang skyggelue, det er den store Dagen Etter Julebord-lørdagen i kongeriget, så jeg tror vi bør lete etter henne i paracet-og-ibux-køen på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Giss skrev:

Problemet med årets julekjole er løst! Vi ruller oss i glitter! 🖒😁

Jeg kjenner at det er en tiltalende ide. Ingenting som strammer, da gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 14:

 

IrriterendeFAUdameAnnie klarte ikke la være å fælge med på julekalenderen selv om hun streiket. Hun satt nesten fyrstekaken i vranga da hun leste Luten sin to do liste. IrriterendeFAUdameAnnie tok fram det sterkeste ordet hun kunne klare å presse over leppene sine, og mumlet «Luten suger!» mellom sammenbitte tenner. Heldigvis hadde Jooooooda lagt til noe om å finne savnede Jol- og julenek, og å få sleden reparert og returnert, men Joooooda hadde, på lik linje med Luten, ignorert all julevasken og baksten. Det gikk da virkelig ikke ann, Hvis alle dibdamene skulle rave rundt i portvinsfylla uten mål og mening fremover kom det ikke til å bli jul i år, uansett hvor mye Luten påsto at jula kom til å dukke opp uansett. IrriterendeFAUdameAnie ble nødt til å gjøre noe, og det fort. Så hun gjorde det hun kunne best, og innkalte til et hastemøte i FAU for å prøve å få orden i sysakene.

 

Traktoren og hjulekrybben fortsatte langs midten av veien, og halen av politibiler ble bare lenger og lenger. Plutselig kom de rundt en sving og møtte på en politibarikade. På dette tidspunktet burde det egentlig vært Himmel og Hav som kjørte, hun hadde jo så god erfaring med harving, så hun hadde sikkert kommet unna med å harve over alle politifolkene også. Men nå var det nå engang Mammaaaaa? Som kjørte, og hun var redd for å skade politifolkene med harven sin. Dessuten var hun redd for at traktoren og hjulekrybba skulle velte hvis hun kjørte over politibilene. Heldigvis hadde ikke polisen tenkt så langt da de satt opp sperringen, som var det sted der veien gikk langs et jorde. Mammaaaa? Svingte rett og slett traktoren ut på jordet, og fortsatte over det. Traktorer er jo laget for å kjøre på jorder, det er ikke politibiler. Dermed sto snart hele politistyrken å ventet på at Viking skulle komme å hjelpe dem å få bilene opp igjen på veien, og Mammaaa? Kunne kjøre uforstyrret videre.

 

Giss, som hadde fått selskap av Sommer er best, hadde endelig funnet svenskegrensa. Giss og Sommer’n hadde ikke like mye hell med seg som portvinstraileren hadde hatt. Det ble mye tull på grensa da Pandaen ble stoppet av en svensk tuller. Heldigvis var de svenske tullerene, som navnet jo tilsier, noe helt annet enn norske tollere. Så etter å ha hørt tulleren lese høyt fra en vitsebok i fire timer, og deretter sett ham utføre femten enmannssketsjer, fikk Giss og Sommer’n lov til å fortsette inn i Sverige.

 

Luten. Doppler og Joooooooda måtte stoppe for å fylle bensin. Før fylling sjekket alle tre saldo på konto, og da fant de ut at enten leste bankid på mobiljulekalenderen, eller så ble bankid ordene sendt spesifikt til dem, som et slags tegn fra oven. Luten var den første som sjekket, og hennes bankid ord var «MANGLENDE JULENEK», så sjekket Doppler, som fikk «ØDELAGT SLEDE», til slutt var det Joooda sin tur, og hennes ord var «FORTVILET JULENISSE». Dette kunne jo ikke bety annet enn at julenissen var fortvilet over at sleden og julenekene var borte. Luten, Lektor og Doppler var rådville en stund, de hadde ikke i sin villeste fantasi (og fantasien der i gården var temmelig vill!!!) tenkt seg at bankid ville kommentere det de drev med, men det så jo ut som det var det den gjorde. De diskuterte fram og tilbake en stund. Hva betydde dette? Hva mente bankid å fortelle dem? Var dette hele meldingen? Så begynte de å logge seg inn og ut av nettbankene sine, for å se om det kom fler hint fra bankid. Hintene lot ikke vente på seg: «OVERFYLT SNØHULE», «BAKBUNDET JOLNEK», «BORTGJEMT SNØHULE», «LETTKLEDD DAME», «LETTKLEDD SKURK», «SKURKETE IBUX» , «USPISELIG GISS» «SNEKRENDE JESUSBARN». Etter disse tydelige hintene begynte bankid å oppføre seg mer normalt igjen, og gav ord som «STENGD KONTO», «TOMM PENGEPUNG» og «VENLEG SPAGAT».

 

Etter å ha tenkt seg litt om kom  Luten, Doppler og Joooda fram til at dette måtte bety at Jolnek lå bakbundet i en bortgjemt, overfylt snøhule. Siden snøhulen var overfylt var det sannsynligvis der alle julenekene også befant seg. Det var tydelig at de hadde hatt rett i at det var den lettkledde damen som ar skurken, og at Luten hadde hatt rett i at nevnte dame antagelig var å finne i kø for å kjøpe ibux. Videre regnet de med at Giss var svært fornøyd med at bankid var enig i at hun ikke skulle spises. Det snekrende Jesusbarnet brukte de litt lenger tid til å forstå. Nå hadde Jesus riktignok vært snekker, men hva hadde det med dagens situasjon å gjøre? De trengte riktignok noen som kunne fikse nissens slede, og Luten følte ikke for å reparere den, så det måtte noen andre gjøre, men Jesusbarnet? Plutselig kom de på at i fjor var Jolnek Jewusbarnet. Det måtte det være, de måtte finne snøhulen og befri Jolnek, så kunne han reparere julenissens slede! Da de hadde klekket ut denne kløktige planen fylte Luten traileren full av bensin, mens Doppler og Jooooooda løp inn på butikken og kjøpte alle nødbananene de kunne finne. De kjøpte også med seg all julematen som fantes i butikken, og hadde dermed flere bæreposer med både ribbe og pinnekjøtt, samt forskjelige vegetarianske og veganske varrianter. Doppler og Joooooda var nemlig enige om at de ikke gadd all denne kranglingen som Luten hadde lagt opp til. De gadd heller ikke å lage all denne maten, men så lenge den var tingjengelig, så kunne de med sære interesser tilberede sitt eget.  Da de var ferdig med bensinfylling og handling dukket turbussen opp. Den hadde kommet seg ubemerket inn i Sverige, uten innblanding fra hverken polis eller tull. De oppdaget også at nordlyset hadde forsvunnet, og lyset fra Rudolfs nese var igjen lett å se.  Dermed tok det ikke lang tid før både portvinstraileren og turbussen dukket frem mellom trærne i den dype svenske skogen, og gleden sto i taket hos Rudolf, den gamle danske og teatertruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
18 timer siden, sug lut skrev:

Nå har jeg smelt til med liste og kjenner på en ekstrem overhøyhet i forhold til hele resten av universet. Er det slik det er å være irriterendeFAUdameAnnie hele tiden?

Sannsynligvis.

Jeg savner imidlertid ett punkt:

Få klippet håret på ungene, før pappaen drar dem med til frisøren og gir dem en sånn bob som "Majka - jenta frå verdsrommet" måtte drasse med midt på 70-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Giss skrev:

Generelt: Ingen som går med klær bør spises. Da løser mange problemer seg av seg selv. 

Men lurer på om jeg skal ønske meg et selvforsvarskurs i julepresang. For en sikkerhets skyld...

Du antyder vel ikke at vi skal spise @gale damen?? Bare fordi hun har lite tøy på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, jooooooda skrev:

 

 

 

 

Giss, som hadde fått selskap av Sommer er best, hadde endelig funnet svenskegrensa. Giss og Sommer’n hadde ikke like mye hell med seg som portvinstraileren hadde hatt. Det ble mye tull på grensa da Pandaen ble stoppet av en svensk tuller. Heldigvis var de svenske tullerene, som navnet jo tilsier, noe helt annet enn norske tollere. Så etter å ha hørt tulleren lese høyt fra en vitsebok i fire timer, og deretter sett ham utføre femten enmannssketsjer, fikk Giss og Sommer’n lov til å fortsette inn i Sverige.

 

 

 

 

 

Hikk......... Å hælle måne....... Trudde jæ og giss giss var på vei ut av sverige jæ. 

Nei, nå trur jæ portvina får hvile noen timær....... Hikk....... 

 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jooooooda skrev:

Hva mente bankid å fortelle dem? Var dette hele meldingen? Så begynte de å logge seg inn og ut av nettbankene sine, for å se om det kom fler hint fra bankid. Hintene lot ikke vente på seg: «OVERFYLT SNØHULE», «BAKBUNDET JOLNEK», «BORTGJEMT SNØHULE», «LETTKLEDD DAME», «LETTKLEDD SKURK», «SKURKETE IBUX» , «USPISELIG GISS» «SNEKRENDE JESUSBARN». Etter disse tydelige hintene begynte bankid å oppføre seg mer normalt igjen, og gav ord som «STENGD KONTO», «TOMM PENGEPUNG» og «VENLEG SPAGAT».

Det er bare å konstatere at luddittene hadde rett, det er driiiiitskummelt når maskinenen begynner å ta grep og kommentere samtida utover sitt egentlige virkeområde. STENGD KONTO er forståelig og burde egt inntreffe i 48 timer etter hver lønnsutbetaling, en nedkjølingsperiode litt som for å kjøpe gønner i junaiten, så man ikke går rett på tilbudstrynet og havner i TOMM PENGEPUNG og generell tristesse.

Siden jeg var regjerende kretsmester i snøhule som barn, tar jeg styring og begynner å lete etter terreng der det kan være mulig å ha gravd en stor nok hule. Dessverre medfører det vassing i snø, så etter noen timers sammenhengende banning (som gjorde at Bank-ID ble helt tyst av misunnelse) avgjør Joooda og Doppler at vi rett og slett må snekre eller stjæle noen truger, siden det ikke er noe venleg over spagaten der vi bøttesvetter oss rundt i svensk snølandskap. Vi oppdager lilla röda stugan og velter inn som ei åsgårdsrei for å se hvem som holder til der, og jaggu er det ikke svenskekongen, OL-vertinna hans og assorterte europeiske kongelige med svake hakeparti og merkbar svikt i genetikken. De har jo heldigvis tradisjon for stiff upper lip siden de alle egentlig er søsken og barn av Victoria eller tsaren, så de blir sporty med på å raide stugans låve for truger og lurer på om de kan få være med og lete - Polen er jo et gammelt aristokrati og Jolenek kan tenkes å ha nærmere forbindelser til Knugehuset enn vi og han selv har vært klar over: vi viser frem et bilde av ham og Knugen roper at det er jo som å se hans onkel, markgreve Żółć Szymankowszczyzn og han ser ser for seg at markgreven med navnet som krever mer enn spagat godt kan tenkes å ha vært ute og vifta litt med marken. Vi ser på Jooooda, vår åndelige leder i jakten på Jesus, jula og Jolenek, som takker høflig og anviser de kongelige et lite område nederst i hagen der de kan leke leteaksjon. De hviner av fryd og bestemmer straks å grave ned prins Andrew og så glemme å finne ham igjen. Selv drar vi videre, betruget og uten bannskap, og etter bare atten timers truging har vi funnet en lovende skavl: mange spor inn, ingen spor ut. Hva gjør vi nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pashla skrev:

Du antyder vel ikke at vi skal spise @gale damen?? Bare fordi hun har lite tøy på?

Nei, endelig ikke! - men nå er hun vel også pakket inn i en dress fra felleskjøpet?

Det er bare en tommelfingerregel. Man må aldri glemme å vurdere saken ut fra den aktuelle situasjon man befinner seg i før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! BankID er på min side!!!

Jeg lar IrriterendeFAUdameAnie få en del av kålen i pandaen. Så blir hun opptatt med å lage surkål en stund og følger ikke så nøye med på hva alle andre holder på med. I tillegg fylles hun av en varm og god følelse av at hun selv i alle fall - i motsetting til alle disse andre damene - vet hvordan man lager til jul. Dermed blir hun litt mer spiselig å være sammen med.....NEINEINEI! Jeg mente det ikke bokstavelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Giss skrev:

Yes! BankID er på min side!!!

Jeg lar IrriterendeFAUdameAnie få en del av kålen i pandaen. Så blir hun opptatt med å lage surkål en stund og følger ikke så nøye med på hva alle andre holder på med. I tillegg fylles hun av en varm og god følelse av at hun selv i alle fall - i motsetting til alle disse andre damene - vet hvordan man lager til jul. Dermed blir hun litt mer spiselig å være sammen med.....NEINEINEI! Jeg mente det ikke bokstavelig!

Hmmm... ikke vær sjenert nå, det var en nokså god ide. Men vi bør nok la være å spise henne siden hver gang jeg antyder at jeg skal spise noen får @Admin så forbasket mye ekstraarbeid. Så lenge irritasjonsAnnie koker surkål er det både hjerterom og husrom, surkål må vi jo ha til jul uansett. Og hun er vel ikke av dem som drar med seg fastlegen og typen fra Tyrkia inn i FAU, så det går nok fint. Men vi bør jo tilby å klippe henne, Jenta-frå-verdsrommet-sveis er jo nettopp noe for sånne usexy organisatorer. Er det forresten ingen som har lagt merke til at Nure i Svingen har samme sveisen?

En plutselig tanke: kan den lettkledde faktisk tenkes å være @Fru Banderas ? Sjekk antrekk!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Det er bare å konstatere at luddittene hadde rett, det er driiiiitskummelt når maskinenen begynner å ta grep og kommentere samtida utover sitt egentlige virkeområde. STENGD KONTO er forståelig og burde egt inntreffe i 48 timer etter hver lønnsutbetaling, en nedkjølingsperiode litt som for å kjøpe gønner i junaiten, så man ikke går rett på tilbudstrynet og havner i TOMM PENGEPUNG og generell tristesse.

Siden jeg var regjerende kretsmester i snøhule som barn, tar jeg styring og begynner å lete etter terreng der det kan være mulig å ha gravd en stor nok hule. Dessverre medfører det vassing i snø, så etter noen timers sammenhengende banning (som gjorde at Bank-ID ble helt tyst av misunnelse) avgjør Joooda og Doppler at vi rett og slett må snekre eller stjæle noen truger, siden det ikke er noe venleg over spagaten der vi bøttesvetter oss rundt i svensk snølandskap. Vi oppdager lilla röda stugan og velter inn som ei åsgårdsrei for å se hvem som holder til der, og jaggu er det ikke svenskekongen, OL-vertinna hans og assorterte europeiske kongelige med svake hakeparti og merkbar svikt i genetikken. De har jo heldigvis tradisjon for stiff upper lip siden de alle egentlig er søsken og barn av Victoria eller tsaren, så de blir sporty med på å raide stugans låve for truger og lurer på om de kan få være med og lete - Polen er jo et gammelt aristokrati og Jolenek kan tenkes å ha nærmere forbindelser til Knugehuset enn vi og han selv har vært klar over: vi viser frem et bilde av ham og Knugen roper at det er jo som å se hans onkel, markgreve Żółć Szymankowszczyzn og han ser ser for seg at markgreven med navnet som krever mer enn spagat godt kan tenkes å ha vært ute og vifta litt med marken. Vi ser på Jooooda, vår åndelige leder i jakten på Jesus, jula og Jolenek, som takker høflig og anviser de kongelige et lite område nederst i hagen der de kan leke leteaksjon. De hviner av fryd og bestemmer straks å grave ned prins Andrew og så glemme å finne ham igjen. Selv drar vi videre, betruget og uten bannskap, og etter bare atten timers truging har vi funnet en lovende skavl: mange spor inn, ingen spor ut. Hva gjør vi nå?

Ler så jeg griner, og tenker at dette innlegget tilsier at det bør være Luten som skriver kalenderen til neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå ligger bak i hjulekrybben og harver over den kjekke polisen som slang seg på i beste actionheltstil (om jeg lukker det høyre øyet og myser med det venstre, så er han egentlig litt lik Tom Cruise), så har jeg mistet oversikten over hvor vi er hen. Har vi kommet fram til de dype svenske skoger? Kan noen eventuelt sende gps-koordinatene til snøskavlen til Mammaaaa? Det er plass til alle julenekene baki her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Siden jeg nå ligger bak i hjulekrybben og harver over den kjekke polisen som slang seg på i beste actionheltstil (om jeg lukker det høyre øyet og myser med det venstre, så er han egentlig litt lik Tom Cruise), så har jeg mistet oversikten over hvor vi er hen. Har vi kommet fram til de dype svenske skoger? Kan noen eventuelt sende gps-koordinatene til snøskavlen til Mammaaaa? Det er plass til alle julenekene baki her. 

Gps-koordinatorer er for pyser. Følg det røde lyset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi være sikre på at det med snøhula ikke er et blindspor. 

Lurær på om jæ fikk en åpenbaring i portvinsrusen i natt........... 🤔 

Er en melodi  som surrær rundt i hue. 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶 åsså kommer'e:

med jolenek og gronne joletrær. 

Kanskje jolenek holdes fanga i døm dype grønne skogane. 

Jæ bara lurær jæ se. 

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Sommer er best skrev:

Kan vi være sikre på at det med snøhula ikke er et blindspor. 

Lurær på om jæ fikk en åpenbaring i portvinsrusen i natt........... 🤔 

Er en melodi  som surrær rundt i hue. 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶 åsså kommer'e:

med jolenek og gronne joletrær. 

Kanskje jolenek holdes fanga i døm dype grønne skogane. 

Jæ bara lurær jæ se. 

Kanskje i en snøhule i de dupe grønne skogene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pashla skrev:

Du antyder vel ikke at vi skal spise @gale damen?? Bare fordi hun har lite tøy på?

Herregud! Jeg har da grønn dress fra felleskjøpet, er edru og har en diger slaktekniv å forsvare meg med (som jeg i tillegg kan å svinge). Det blir ingen gnafsing på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Himmel og hav skrev:

Siden jeg nå ligger bak i hjulekrybben og harver over den kjekke polisen som slang seg på i beste actionheltstil (om jeg lukker det høyre øyet og myser med det venstre, så er han egentlig litt lik Tom Cruise), så har jeg mistet oversikten over hvor vi er hen. Har vi kommet fram til de dype svenske skoger? Kan noen eventuelt sende gps-koordinatene til snøskavlen til Mammaaaa? Det er plass til alle julenekene baki her. 

Kjære deg.. Du har mistet gangsynet fullstendig. Polisen som slanger seg i høyet med deg er en tro kopi av Jan Eggum, bare at han har kortere hår og er ualminnelig både kalv- og kortbent. Du insisterer fnisende på at han ligner Tom Cruise omtrent hvert femte minutt når du stikker hodet opp for litt luft. Jeg vet at du har fått for mye portvin, og du er jo en voksen dame som selv velger, men Herrefred - du kommer til å ha tidenes fylleangst når edruskapen og dagslyset velter over svenska polisen i sin fulle begredelighet. Vi skal stoppe på nærmeste bensinstasjon for tomatjuice og stangselleri, for du vil måtte ha en grundig reparasjon. Vi har stoppet på systembolaget og bunkret opp litt sprit, og tenker å komme trugegåerne til unnsetning snabbt som öget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...