Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, jooooooda skrev:

Neimen se der dere. Det er visst luten som er denne eksklusive eliten som alle Anniene klager over hele tiden. Tenk å ha så velutdannede ben at de ikke tåler nyere universiteter.  Betyr det at du vet bedre enn alle de som er utdannet ved "livets hare skolle" også Lut? 🤣🤣🤣

De fra hareskolen vil jo alltid ha et forsprang i livet, selvsagt. De har jo så lange bakbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blop tenker at det er godt hu reiser med Amandine. Så lenge sekken er fylt med alt av nødutstyr og vaskemidler og Amandine har innebygd kompass, er vi rustet for alle utfordringer. Og bananer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blop skrev:

Blop tenker at det er godt hu reiser med Amandine. Så lenge sekken er fylt med alt av nødutstyr og vaskemidler og Amandine har innebygd kompass, er vi rustet for alle utfordringer. Og bananer. 

Det er viktig å være rustet for alle bananer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blop skrev:

Vet ikke hva en banan kan finne på nei. 

En klase bananer og en enkeltseng?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om Amandine drar til Bergen, Luten til Toten (er du med i Pandaen, Luten?) så kan kanskje traktortroppen dra til Skien? Da kan vi svinge innom Bakkenteigen på veien og se om det skulle være sånn at fru Olaisen kanskje har tatt inn på en studenthybel for å ta en aldri så liten bachelor i sosiologi på sine eldre dager. Det kan forklare hvorfor hun er så observant til tross for alderen, og tildels også hvorfor hun er fordrukken rundt eksamenstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg håper at det snart dukker opp en nysgjerrig hær i julekalenderen, for jeg føler at jeg ble snytt for det i et annet innlegg her på siden! 

Det er kanskje større sjanse for at det dukker opp en hevngjerrig HI fra den tråden, som føler seg misbrukt og latterliggjort ...og nå vil hun ikke leke i det hele tatt, hun vil ta igjen, evt ta med seg ballen sin og gå hjem. Hm, har jeg ikke lest noe om sånne i media i det siste? Kan det hende at HI i den tråden er POTUS?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mange av dere mangler både kart, kompass og retningssans; kanskje dere vil ta dere tid til en liten svipp sør for Skien? Vi sørlendinger har hatt en rådslagning her nede om at forsiktige jenter herfra kanskje bør tilnærme seg fru Olaisen og få henne med et trygt sted, før noen mer brautne østlendinger overtar utspørringen om hva hun egentlig så den natten. Sjekk inn på face når dere kommer til Feset bedehus. Her vil jeg og en hel armé annier stå klare med egen julepynta 7 seters tesla, selvsagt utstyrt med alt som trengs av nødutstyr fra biltema på Stoa, inkludert dieselaggregat til nødlading langs veien. Vi har også bunkra opp med gluten-, soya-, melke- og nøttefri proviant, foruten portvinsgløggen. Den inneholder det meste av overnevnte. Vi har med varmedresser, bikinier, pass, nødpass, reisebevis, ulykkesforsikring, uføreforsikring, reiseforsikring, og tamponger og bind i alle størrelser. Vi tørker mose (og sopp) på batteriet underveis til de som ønsker det alternativet. Venter på oppdatering på face!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mammaaaa? skrev:

Siden mange av dere mangler både kart, kompass og retningssans; kanskje dere vil ta dere tid til en liten svipp sør for Skien? Vi sørlendinger har hatt en rådslagning her nede om at forsiktige jenter herfra kanskje bør tilnærme seg fru Olaisen og få henne med et trygt sted, før noen mer brautne østlendinger overtar utspørringen om hva hun egentlig så den natten. Sjekk inn på face når dere kommer til Feset bedehus. Her vil jeg og en hel armé annier stå klare med egen julepynta 7 seters tesla, selvsagt utstyrt med alt som trengs av nødutstyr fra biltema på Stoa, inkludert dieselaggregat til nødlading langs veien. Vi har også bunkra opp med gluten-, soya-, melke- og nøttefri proviant, foruten portvinsgløggen. Den inneholder det meste av overnevnte. Vi har med varmedresser, bikinier, pass, nødpass, reisebevis, ulykkesforsikring, uføreforsikring, reiseforsikring, og tamponger og bind i alle størrelser. Vi tørker mose (og sopp) på batteriet underveis til de som ønsker det alternativet. Venter på oppdatering på face!

Dette lukter grepa kvinnfolk lang vei, jeg kjenner at jeg føler meg roligere på alle fronter i livet bare av å lese det. Hvis dere kan nærme dere gamla litt forsiktig og si S-JEKTA og sånne fine sørlandsting tenker jeg hun kan  bli mer snakkesalig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at dere mangler en selverklært besserwisser og lektor med opp til flere tillegg, noen faglige, noen mentale og noen fysiske. Og alle elsker å ha en gammel lektor med i følget, så her er jeg til tjeneste. 

Liker at vi reiser med både moralske og indre kompass, og i sauehenger. Bor ikke så langt fra Toten så møter dere der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Noterer meg at dere mangler en selverklært besserwisser og lektor med opp til flere tillegg, noen faglige, noen mentale og noen fysiske. Og alle elsker å ha en gammel lektor med i følget, så her er jeg til tjeneste. 

Liker at vi reiser med både moralske og indre kompass, og i sauehenger. Bor ikke så langt fra Toten så møter dere der. 

Vi trenger ei sånn ei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, sug lut skrev:

Vi trenger ei sånn ei.

 

Der var jeg der gitt, helt tatt på kornet. Til og med skjorta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 5:

Da Joooooooooda satt seg ned for å skrive luke fem opplevde hun at det var litt vanskelig å få oversikten over alt sammen. Ikke bare måtte hun prøve å finne ut hvor alle dibdamene befant seg, og hvem som var på vei hvor. I tillegg hadde hun ikke mindre en to hærer å holde styr på. Det hadde nemlig dukket opp både en arme’ med Annier og en nyskjerrig hær siden sist Joooda hadde skrevet noe. Dessuten kom Jooooooda på at det var svært lenge siden hu hadde hørt noe fra teatertruppen fra Fredrikstad. Det var dermed svært uklart for Jooooooda hvilke retning julekalenderen burde ta nå. Skulle hun bruke luke fem til å følge dibdamenes ville ferd rundt i landet? Hittil var Jooooodas eneste tilknytning til militæret var en nesegrus beundring av menn i uniform, skulle hun ta kontroll over den ene eller den andre hæren? Eller skulle hun prøve å kontakte Prækes og teatergruppa fra Fredrikstad? Eller kanskje hun skulle finne på noe helt annet, bare for å vippe damene enda litt mer av pinnen?

Det skjedde selvfølgelig en hel del mens Joooooda vurderte de ulike mulighetene. Luten og Lektoren hadde møttes på Toten, og akuratt mens Joooooooda satt å skrev var de to på besøk hos Olga Oliasen. Det viste seg å være en bomtur. Olga Oliasen var riktignok taknemmelig for besøk, men hun kunne opplyse at hun aldri hadde sett julenissens slede. Dessuten var hun ingen fan av portvin, så da konkluderte Lut og Lektor Doppler med at dette var feil Oliasen. Da de var på vei ut rakte Olga dem et kort der det sto «rykk tilbake til start». Lektor Dopler skulle til å styre pandaen tilbake mot de andre dibdamene, men Luten hadde andre planer, så de ignorerte kortet, og satte avgårde i retning Toten Transport.

Omtrent samtidig kom Amandine og Blop fram til Bergen.  Store deler av turen hadde vært svært ubehagelig. Det er nemlig ikke er så lurt å kjøre snøscooter der det ikke er snø. Men de hadde nå kommet fram, og oppdaget at fru Bergliot Olaisen var en meget pen Fana Frue, som så absolutt ikke drakk portvin, nei, hun ville da bare ha champange må dere vite. Amandine og Blop kikket på de utslitte meiene på snøscooteren, og bestemte seg for at de måtte finne en annen måte å komme seg hjem på.

Damene i traktoren hadde ikke fått med seg noe av det som skjedde hverken i Bergen eller på Toten. Da Jooda satt seg ned for å skrive hadde traktoren nettopp vendt nesen sørover, for å plukke opp Mamaaaa? og en arme Annier.

På samme tid hadde Den Nysgjerrige Hæren (DNH) så smått begynt å bevege på seg. Selv om det var ganske mye bevegelse i hæren brukte den svært lang tid på å tilbakelegge korte strekninger. Lange strekningen hadde den store problemer med. Grunnen til dette var at alle soldatene var så fordømt nysgjerrige, så hver gang noe fanget oppmerksomheten deres, så måtte de undersøke hva det var. I det Jooooooooda satt seg for å skrive, forsøkte hærlederen å flytte hæren sin gjennom en liten by hvis navn ingen lenger kan huske. Dette var usedvanlig vanskelig, fordi det var så mye forskjellig for soldatene å være nysgjerrige på. Hærlederen klarte ikke å holde troppene samlet, og dermed var byen full av soldater som undersøkte viktige tring, som f.eks. hvor mange trappetrinn det var i trappen opp til rådhuset, hvor mange kumlokk det fantes i byens gater, og selvfølgelig, om det var noen søte dib damer der.

Hvem som skulle få hovedrollen i luke fem?  Amandine og Blop? Luten og Dopler? Traktorgjengen, Mamaaaa? og Anniearmeen? Eller Den Nyskjerige Hæren kanskje? Jooooooooooda tenkte hardt og lenge, det var vanskelig å bestemme seg, for det var mye morsomt hun kunne finne på, uansett hvem av disse hun valgte. Plutselig gikk det opp for Jooooooda at hun hadde en mulighet til. Som selveste julekalenderforfatteren kunne hun jo også velge å snu plottet, og gjøre noe helt uventet. Det hadde hun lyst til! Jooooooooooda kastet seg rundt, pakket sin egen nødsekk, og la i vei. Nå var det temmelig langt fra Joooooooooda til Skien, men siden Jooooooooooda skrev historien selv bestemte hun seg for at hun bare forflyttet seg selv helt magisk til det stedet hun helst ville være akkurat da. Og slik hadde det seg at mens hærføreren rev av seg alt håret i frustrasjon over mangelen på kontroll over de nysgjerrige soldatene, og alle de andre dibdamene fortsatt fartet rundt omkring i det ganske land, Så satt Joooooooda seg ned på kjøkkenet til Signe Oliasen og ble tilbudt et melkeglass med portvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg heier på Jooooda på portvinsfylla! Følg med i neste episode!

Spar litt portvin til meg da! River i litt Stilton til portvinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktortuppene svinger innom nærmeste butikk og hamstrer pepperkaker til Stilton og portvin. Det er helt sikkert priskrig på pepperkaker et sted. Den gale damen har tina såpass at hun nå har hodet oppe av høyet og kan mates med pepperkaker så hun får opp blodsukkeret igjen. Kan ellers rapportere at vi enten har pandaen i hælene, eller så er det noe annet som blinker blått bak oss på E-18. Vanskelig å se godt ut av sauehengeren, alle damene og alt nødstæsjet sperrer for sikten. Kanskje en av de som sitter bakerst i hengeren kan se hva som skjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Traktortuppene svinger innom nærmeste butikk og hamstrer pepperkaker til Stilton og portvin. Det er helt sikkert priskrig på pepperkaker et sted. Den gale damen har tina såpass at hun nå har hodet oppe av høyet og kan mates med pepperkaker så hun får opp blodsukkeret igjen. Kan ellers rapportere at vi enten har pandaen i hælene, eller så er det noe annet som blinker blått bak oss på E-18. Vanskelig å se godt ut av sauehengeren, alle damene og alt nødstæsjet sperrer for sikten. Kanskje en av de som sitter bakerst i hengeren kan se hva som skjer? 

Må skuffe deg der altså. En sauehenger har høye karmer og jeg har jo slengt en presenning over som tak, så utsikt er det dårlig med. Men jeg kan skimte noe blått i speilene, jeg som sitter i førerhuset. Det ser nesten ut en brannbil? Rød med blå lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Superdolly skrev:

Må skuffe deg der altså. En sauehenger har høye karmer og jeg har jo slengt en presenning over som tak, så utsikt er det dårlig med. Men jeg kan skimte noe blått i speilene, jeg som sitter i førerhuset. Det ser nesten ut en brannbil? Rød med blå lys.

Ja, da er det ikke pandaen - men jeg overveier å spraye den julerød med gullglitter. Så kan den følge naturlig etter adventstraktoren. 

Kanskje vi skal snu nesene mot nordnorge. Så kan nordlyset vise oss veg! Og det blir kanskje enklere å kjøre snøscooter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Må skuffe deg der altså. En sauehenger har høye karmer og jeg har jo slengt en presenning over som tak, så utsikt er det dårlig med. Men jeg kan skimte noe blått i speilene, jeg som sitter i førerhuset. Det ser nesten ut en brannbil? Rød med blå lys.

Det er meg som kommer med stigebil. Jeg tenkte den kunne komme til nytte. Om noen av damene i sauehengeren sliter med å komme ned derfra, om vi skal sette opp en stjerne i juletræet eller rett og slet komme oss opp i høyden for å få et godt overblikk over situasjonen. I tillegg er den fylt med alt slags verktøy og utstyr. Og Jooooooda til og med et par karer i uniform.

Anonymkode: f0f50...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er meg som kommer med stigebil. Jeg tenkte den kunne komme til nytte. Om noen av damene i sauehengeren sliter med å komme ned derfra, om vi skal sette opp en stjerne i juletræet eller rett og slet komme oss opp i høyden for å få et godt overblikk over situasjonen. I tillegg er den fylt med alt slags verktøy og utstyr. Og Jooooooda til og med et par karer i uniform.

Anonymkode: f0f50...6a4

Skulle da ikke være Annie (for jeg er ikke en gammel svensk dame, men en gammel dansk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hull med utsikt nedi høyet. Det er en brannbil. Og sju politibiler og tre ambulanser. Dere må da høre ulingen om dere ikke ser lysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nå er jeg langt nedi det ehhh, tredje? femte? tiende?!? melkeglasset. Det betyr at jeg , hikk, for sckøyeblikket ikke er heeeeeelt i vater, så jeg tror det er best at jeg venter litt med å fotelle dere hva gamle fru Olaisen har fortalt meg. Men dere, dette er stort altså! Og det er kjempeviktig at vi samles, så vi kan diskutere hva vi skal gjøre med det. Jolnek er i fare! Dere må for all del ikke reise til Nordnorge nå, det er helt feil vei for øyeblikket, og vi har ingen tid å miste. Nei, kom dere hit her så fort og straks som mulig!

I mellomtiden begynner jeg og fru Olaisen på den neste flasken med portvin. vi gleder oss til stilton, pepperkaker og en gammel dansk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...