Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig - Annie 4ed er muligens tom for medisinen sin. Vet du hvilken hun går på? Er det kun smugling av bleier fra Norge til Polen, eller er det verre det hun driver med? Den portvinen av fru Olaisen, er det jordbærvin importert fra Polen, eller er det polakker i Norge som har plukket bærene?

Anonymkode: 803f4...4ed

Ho kallar det portvin, men den er laga av jordbær og fleinsopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår at vi gir Annie 4ed til dem som satte opp fjorårets julekrybbe i fjor. Det er vinn vinn. De får et jesusbarn til krybba, ingen kommer for å lete etter henne og vi får fred fra oppgulpet. Kan jeg få være med til fru Olaisen, Giss? Jeg kan sitte på taket og holde meg fast ettersom jeg skjønner at det begynner å bli trangt på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tippper glemsomhet pga måkesprit-fyll, skrivesperre, kombinert med barn som røyker cannabis og som stjeler i butikken. Videre tipper jeg at du har ekteskapsproblemer, samt problemer på jobb. Tipper videre at du er den som løper rundt i en viss by og tramper på jobb fordi du har hatt endel utfordringer. Tipper at du snart er skilt og at du er den som blir gjort narr av i neste julekalender (2020)

Anonymkode: 803f4...4ed

Der tok du grundig feil, gitt! 

Mannen min er sendt på Huet og ræva etter å ha stått i med nabodattera på 18. 

Og dessuten RØYKER ikke barna mine cannabis, de får hjemmebakte cannabis-cookies (søtet med stevia, selvsagt - jeg er ikke et monster som overforer ungene med sukker heller). 

Ikke stjeler de i butikken heller, jeg har lært dem at det heller lønner seg å true førsteklassinger til å gjøre det for seg. 

Så jeg må si at gjetningene dine her er helt på jordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gale damen skrev:

Jeg foreslår at vi gir Annie 4ed til dem som satte opp fjorårets julekrybbe i fjor. Det er vinn vinn. De får et jesusbarn til krybba, ingen kommer for å lete etter henne og vi får fred fra oppgulpet. Kan jeg få være med til fru Olaisen, Giss? Jeg kan sitte på taket og holde meg fast ettersom jeg skjønner at det begynner å bli trangt på innsiden.

Hvis du danderer deg i sånne blinkende, blå lyslenker (179,- på Jula), mens du klorer deg fast på taket, så kommer sikkert pandaen litt raskere fram i førjulstrafikken. Dessuten, så har jeg hørt at politiet rynker litt på nesa av folk som henger i takgrinda, men blålys på taket er jo lov, så da går det sikkert greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hvis du danderer deg i sånne blinkende, blå lyslenker (179,- på Jula), mens du klorer deg fast på taket, så kommer sikkert pandaen litt raskere fram i førjulstrafikken. Dessuten, så har jeg hørt at politiet rynker litt på nesa av folk som henger i takgrinda, men blålys på taket er jo lov, så da går det sikkert greit.

Hvorfor ble Gale Damen naken i mitt hodebilde? Naken gal dame iført blå lyslenke på takgrinda? Herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg stuck i Seljord! Hvordan faen kommer man seg ut. Jula er ikke avlyst, det viser seg at crazy-annie er i Seljord og lagt ut hele historien på face med håp om at det ble fanget opp av noen gærninger, og jaggu beit både document og resett på kroken og slukte agnet rått. Jeg kan ikke bli der, det er ville tilstander etter sannheten kom i lyset.
Ikke var spidermammaen der heller.(snakk om bomtur)
Nå er det bare å vrenge rattet pandaen og vende nesen mot Seljord, og plukke meg opp før jeg blir til juleribbe til Seljordsormen! Jeg trenger virkelig portvinen til fru Olaisen, for guds skyld ikke drikk opp alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Giss skrev:

Oi! Jeg må snu! Har glemt saks! Kan jo ikke klippe en nødstedt spidermamma ut av spinn uten saks!

Fru Olaisen, here we come!

Du burde husket at jeg var i nærheten. Og i den store og ( uforskammet) dyre ( selvfølgelig) vesken min finnes alt man kan trenge på tur hvis man ikke er helt MacGyver. 

Anonymkode: d4b37...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, sug lut skrev:

Hvorfor ble Gale Damen naken i mitt hodebilde? Naken gal dame iført blå lyslenke på takgrinda? Herlig! :D

Hun ble naken fordi hun slengte seg med i bilen. Kanskje du har fått i deg fleinportvin du også. Og da er det fort å blande sammen «bilpassasjer» med «biltyv» - enfin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Hun ble naken fordi hun slengte seg med i bilen. Kanskje du har fått i deg fleinportvin du også. Og da er det fort å blande sammen «bilpassasjer» med «biltyv» - enfin? 

Sint også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Vanskelig å si. Noen blir jo kranglete i fylla.

Jeg kjenner jeg kunne være en av dem om jeg måtte sitte naken på bagasjegrinda på taket av en Panda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, sug lut skrev:

Jeg kjenner jeg kunne være en av dem om jeg måtte sitte naken på bagasjegrinda på taket av en Panda.

Huff, ja! Låter kaldt! Og bare blålysene å klamre seg fast i. Nei, da skal det noe til for å holde på humøret! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Pashla skrev:

Huff, ja! Låter kaldt! Og bare blålysene å klamre seg fast i. Nei, da skal det noe til for å holde på humøret! 

Jeg tenker at selv uten blålys fra Europris vil en naken gal dame på taket ganske raskt få et godt blålig skjær, det er vel ikke akkurat fønvind deroppe heller. 

Men man kan ikke være så nøye på det, blått er blått, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp, mine damer! Hvis jeg skal sitte på taket iført (eller ikke) blålys, så vil jeg ha klær på! Alle fantasier om mitt nakne legeme iført blålys og istapper kan herved legges bort. Det er plass til deg, frk. Nilsen, så vi kan sikkert svinge innom Seljord på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, gale damen skrev:

Stopp, mine damer! Hvis jeg skal sitte på taket iført (eller ikke) blålys, så vil jeg ha klær på! Alle fantasier om mitt nakne legeme iført blålys og istapper kan herved legges bort. Det er plass til deg, frk. Nilsen, så vi kan sikkert svinge innom Seljord på veien.

For seint. Du er naken herfra til Haglemoen. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

For seint. Du er naken herfra til Haglemoen. 😆

Skal se om jeg får rappet med meg et ullpledd fra en gærning mens jeg venter på pandaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Skal se om jeg får rappet med meg et ullpledd fra en gærning mens jeg venter på pandaen. 

GærneAnnie virker som en sånn teppetulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

GærneAnnie virker som en sånn teppetulling.

Lar tinfoil-hatten være igjen, tør ikke prøve på å stjele den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 3:

The Amazing Spidermamma beviste hvor amazing hun er, ved å klare å finne seg selv før noen av de andre Dibdamene fant henne. Hun snakker riktignok i gåter når det gjelder hvor hun befinner seg, men man skjønner jo at hun har hatt en god grunn for å forlate diberne på selveste første desember. Selv om de andre damene ikke visste hvor Spidermamma var, så var de dermed rimelig trygge for at hun ikke trengte en umiddelbar redningsaksjon. Skrivesperren hun forsøkte å avlede med var det ingen som trodde noe på, Spidermamma hadde jo skrevet to julekalendre tidligere, der ordene bare hadde rent ut av henne. Måkevinfylla, derimot var ikke helt usannsynlig, mange så på dette som det mest sannsynlige alternativet. I så fall ville jo bakrusen gå over etter hvert, og siden Spidermamma alerede kommuniserte, ville hun klare seg på egenhånd til hun selv følte seg klar for å kaste seg inn i plottet igjen. Det siste alternativet var farefulle oppdrag for MI-6. Dersom hun drev med det kunne det jo godt tenkes at hun trengte hjelp, og enkelte stemte for å ta opp jakten å prøve å blande seg i oppdraget for å redde Spidermamma, hun var jo tross alt en av diberne, og alle diberne er viktige, elite eller ikke…

Stjernas sebratruseposerende ektemann hadde tatt en liten poseringspause, dermed fikk Stjerna midlertidig tilbake sin rolle som moralsk og fornuftig. Ingen forsto helt hvordan hun klarte kunststykket, men hun fikk faktisk alle dibdamene til å se fornuften i at det kaaaaanskje ikke er så lurt å blande seg ubedt inn i MI-6 sine oppdrag. Dessuten var jo Spidermamma nå i stand til å kommunisere, så hun kunne jo be om hjelp hvis hun trengte det. Dermed bestemte damene seg for å gi opp jakten på Spidermamma for denne gangen.

Nå var det mange som var litt skuffet, og tenkte a dette ble en svært kort julekalender, med en temmelig kjedelig avslutning. Men det var før de kom på hva fru Olaisen hadde sett. For siden Spidermamma nå var i kommunikasjon kunne det jo ikke være henne som var i sleden. Så hvem var den lettkledde damen? Det var vel ikke julenissen hun var sammen med, for julenissen hadde vel ikke slike vakre, kålfargede øyne? Så, var det virkelig vår alles kjære Jolenek? Hvorfor svirret han i så fall rundt i nissens slede? Hadde han kidnappet den lettkledde damen? Hadde den lettkledde damen kidnappet ham???????? Hvor var alle gavene? Hva skulle de med alle julenekene? Hvor mye hadde de drukket siden de kjørte som de gjorde? Hvor var de nå? Hvor var Nissen? Sto julen egentlig til å redde, nå som Nissen ikke hadde sleden sin? Nei, her måtte alt fokus flyttes, Spidermamma fikk klare seg selv, diberne måtte redde julen!

Før julen kunne reddes måtte de ta stilling til Gale Damens forslag om Anni 4ed. Det var flere som hadde litt lyst å gi henne til julekrybbemakerne fra i fjor, da ville de jo være trygge for nye jesusbarnnappinger (kan dere fatte og begripe at stavekontrollen ikke kjenner ordet jesusbarnnappinger?), men det føltes liksom ikke helt rett å gi henne vekk.  Julekalenderen skal jo være et inkluderende sted. Et sted der alle som vil får være med, og alle kan ha moro på alles bekostning. Da ble det jo tross alt ikke helt riktig hvis de skulle gitt bort Anni 4ed bare fordi hun ikke likte humoren. De bestemte seg derfor for å la Annie for Ed (hvem er Ed forresten? Har han humoristisk sans?) få fortsette å komme med så mange surmaga kommentarer hun bare ville. Den maniske julekalenderstemningen var likevel så stor at noen surmaga kommentarer fra eller til spilte liten rolle. Siden Annie for Ed nå skulle fortsette å være en del av kalenderen bestemte Joooooda seg for å gi henne oppgaven med å lage en Jesusdokke som skulle sendes til julekrybbemakerne. Dibdamene krysset fingrene for at dukken ville være nok til å hindre ytterligere kidnappinger.

Når alt dette var på plass, var det bare en ting å gjøre, alle mann alle måtte komme seg fortest mulig til gamle fru Olaisen. Det var helt klart behov for Gale Damen som blålys, for å få pandaen fortest mulig fram. Det oppsto uenighet omkring Gale Damens påkledning. Gale Damen selv insisterte på å ha på klær, mens Sug Lut, Pashla og Miss Marple syntes det var lurere om Damen var naken.  Enden på visa var at Gale Damen fikk låne Keiserens Nye Klær. Da var alle fornøyde, og pandaen kunne sette av sted. Som nevnt tidligere er det utrolig hvor mange det er plass til i en panda. Den stakkars innpakkede guttungen ble nå klemt i tillegg til pakket, for pandaen suste rundt det ganske land, og ble fylt både til og over randen av dibbere fra både nord og sør, før den kom hvinende inn på tunet til gamle fru Olaisen, der den sladdet så hardt at den nesten veltet før den tilslutt stanset og det tøt dibdamer ut av både dører og vinduer.

Nå hadde de to oppgaver. Alle var tørste, så de måtte lokalisere portvinen. Også måtte de finne fru Olaisen, så hun kunne fortelle dem hva det egentlig var hun hadde sett…

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk Nilsen skrev:

Skal se om jeg får rappet med meg et ullpledd fra en gærning mens jeg venter på pandaen. 

Takk, frk Nilsen, det settes pris på. 
Vi trenger en grundig kolekvinter der oppe også, for å unngå frostbitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

Takk, frk Nilsen, det settes pris på. 
Vi trenger en grundig kolekvinter der oppe også, for å unngå frostbitt.

Nå lurer jeg på om jeg har fått i meg for mye portvin, eller ett eller annet annet rart. Det har vertfall skjedd noe med leseforståelsen min... Hva er kolekvinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jooooooda skrev:

Nå lurer jeg på om jeg har fått i meg for mye portvin, eller ett eller annet annet rart. Det har vertfall skjedd noe med leseforståelsen min... Hva er kolekvinter?

Dram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Dram!

Ehmmm. Jeg rødmer og ser etter hullet i gulvet, men finner ingen utvei her altså. Dette burde jeg egentlig ha visst,, eller i det aller minste tatt ut fra sammenhengen. Google har ellers også nettopp fortalt meg at denne finnes på Polet. Jeg legger meg så flat som jeg klarer! Den enetse unnskyldningen jeg kan klare å komme på er at jeg foretrekker alkoholen min uten akevitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pandaen (med eller uten nakne gale damer på taket) kommer på disse kanter kan jeg tilby overnatting. Rømmegrøt og spekemat skal dere også få. Man er da gjestfri her på bygda! Jeg kan også stille med snøscooter dersom pandaen skulle så problemer på glatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...