Gå til innhold

Joooooooooda, vi kan ha julekalender selv om vi ikke finner Spidermaman!


jooooooda

Anbefalte innlegg

Vi måtte stoppe og nødlade teslaen med dieselaggregatet midt i rushet i Drammen, men vi er snart i Oslo. Tror det ligger no tynneribbe fra i fjor nederst i nødprovianten. Blir god og mør om du portvinsmarinerer den, @Sommer er best. Kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Mammaaaa? skrev:

Vi måtte stoppe og nødlade teslaen med dieselaggregatet midt i rushet i Drammen, men vi er snart i Oslo. Tror det ligger no tynneribbe fra i fjor nederst i nødprovianten. Blir god og mør om du portvinsmarinerer den, @Sommer er best. Kommer snart!

Ahhhhhhhh nyyyyyyyyydelig. 

Tusen takk ❤️

Laga ribbe alla Hellstrøm en gang. 

Men ska jaggu mæ marrinere i portvina denna gangen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra den Gamle Danske og Teatergruppen. Vi har nå fått Rudolf på beina. Han fikk rugbrød og lammekølle, mens teatergruppen fikk morgenbrød og honkle. Teatergruppen har i tillegg kledd på seg sametrusene og vi er derfor alle klar til avgang. Vi avventer selvfølgelig med avgang til alle har kommet. Er det noen som kan ta ansvar for å lage en navneliste slik vi få alle med? Og er det noen som vet hva neste stopp er? Vi må vel få fikset Nissens slede. Noen som kjenner en sledemaker? Tror kanskje også vi trenger en liste over hvilke oppgaver vi må ordne innen jul. Noen som har denne bok som kan ta ansvaret for listen: https://www.cappelendamm.no/_listelykke-jul-gunn-beate-reinton-rulnes-9788202568214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 2 små orkaner skrev:

En liten oppdatering fra den Gamle Danske og Teatergruppen. Vi har nå fått Rudolf på beina. Han fikk rugbrød og lammekølle, mens teatergruppen fikk morgenbrød og honkle. Teatergruppen har i tillegg kledd på seg sametrusene og vi er derfor alle klar til avgang. Vi avventer selvfølgelig med avgang til alle har kommet. Er det noen som kan ta ansvar for å lage en navneliste slik vi få alle med? Og er det noen som vet hva neste stopp er? Vi må vel få fikset Nissens slede. Noen som kjenner en sledemaker? Tror kanskje også vi trenger en liste over hvilke oppgaver vi må ordne innen jul. Noen som har denne bok som kan ta ansvaret for listen: https://www.cappelendamm.no/_listelykke-jul-gunn-beate-reinton-rulnes-9788202568214

Morgenbrød og honkle 😂😂😂!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Morgenbrød og honkle 😂😂😂!

En time senere og jeg fniser ennå. Morgenbrød og honkle, dib på ditt beste. Men altså lahahammekøhøhølle?😂😂😂 Er det noe man ønsker seg hos en mann?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 12:

Det er helt klart at dibdamene ikke listet seg stilt på tå, det var ingenting stillferdig over damenes reisevaner. Likevel trengte de lister. Det var foreslått å lage lister over hvem de ventet på, og hva de måtte gjøre. Det var nok sikkert egentlig en god ide med noen slike lister, men det var ingen av damene som helt egentlig hadde lyst til å ta på seg jobben med å lage lister. Det var litt sånn som  dugnader, og 17 maiarangementer, alle mente man burde ha dem,  veldig få ønsket å stille opp, selv om enkelte gjorde det av ren pliktfølelse. Derfor ble det helt stille på foreldremøtet, ehh, jeg mener dibdamerådslagningen, da noen foreslo å lage lister. Alle så ned i gulvet, og håpte at noen andre ville ta ansvar. Ingen meldte seg, stillheten begynte å bli pinlig, man hørte svak hosting og kremting i hjørnene. Så, plutselig, ble døra slått opp og irriterendeFaudameAnnie kom heseblesende. Hun var helt klar til å lage lister, og satt dermed i gang med en gang, samtidig som hun gjorde sitt beste for å gi alle de andre damene dårlig samvittighet.

IrriterendeFAUdameAnnie begynte med listen over hvem de ventet på. Den gamle danske, Rudolf, teatergruppen og Prækes var allerede framme, så de trengte ikke stå på den listen. IrriterendeFAUdameAnnie satt seg selv øverst på listen, fø hun begynte å tenke gjennom begivenhetene så langt i desember, for å prøve å finne ut hvem andre som måtte på listen. Siden hun var en Annie begynte hun med Anniearmeen, de måtte selvsagt på listen. Men hvem andre var på vei. Det var jo Luten og Doppler. IrriterendeFAUdameAnnie hadde egentlig ikke lyst å sette dem på listen, tenke seg til, så mye alkohol de kom drassende med. Visste de ikke at jula var barnas høytid. Det var da slet ikke lov for voksne å kose seg i jula. Likevel var det i IrriterendeFAUdameAnnies ryggmargsrefleks å ikke ekskludere noen, så Luten og Doppler kom med på Listen.

Hvem andre, tenkte IrriterendeFAUdameAnnie. Jo, det var en trakror med hjulekrybbe på vei. Det var Himmel og Hav som kjørte den for øyeblikket, så hun måtte vertfall på listen.  Men hvem andre var egentlig der i hjulekrybben? Gale Damen? Hun var tint nå, men var hun fortsatt med? IrriterendeFAUdameAnnie puttet henne på listen, hvis hun ikke var i traktoren var hun sikkert på vei like vel. Men det måtte være flere i traktoren, for Himmel og Hav snakket om «alle oss i hjulekrybben».  IrriterendeFAUdameAnnie tenkte at hun ikke visste hvor Spidermamma var, og heller ikke Stjerna, Mostly Harmless, Pashla eller jordbærblomst, så hun bestemte seg for at de sikkert var i hjulekrybben, og hev dem på listen.

Snøscooteren var jo ødelagt, og IrriterendeFAUdameAnnie visste ikke hvor Amandine og Blop befant seg, men de måtte vel på listen likevel.

Så var det noen med en buss. Den var det visst Super Dolly som kjørte. Giss og Oslofrk hadde snakket om et tog, men det så også ut som de kanskje var plukket opp av bussen. IrriterendeFAUdameAnnie var egentlig ganske frustrert over disse dibdamene, som det var så vanskelig å holde styr på. Hvorfor var ingen av den hjemme hos seg selv? De burde da bruke tiden nå på å bake kransekake til FAUs julelotteri, og på å vaske ned skolen til jul, slik alle foreldrene selvfølgelig skal gjøre på dugnad, og så skulle de bake syv slag til foreldremøtet, og de skulle gjøre klart til ost og vinkveld for mammaer. Alvorlig talt, hvorfor får folk egentlig barn hvis de ikke har tenkt å ta seg av dem, tenkte IrriterendeFAUdameAnnie, mens hun jobbet iherdig med listen sin. Hun fant ut at det beste var å slå tog og buss sammen til en liste, slik at det ikke ble for mye uorden i listelagingen hennes.

Noen hadde også montert et diselagregat på en Tesla. IrriterendeFAUdameAnnie lurte på om det var mulig å diskvalifisere dem for miljøjuks, men kom på at det ikke er lov å ekskludere noen, så Mamaaaaa? Og Frk. Nilsen kom med på listen, selv om IrriterendeFAUdameAnnie mistenkte at de drev og sparte på utslippskvoter bare for sikkerhetsskyld.

Så var det jo den der Jooooooda da, IrriterendeFAUdameAnnie hadde veldig lyst å utelate henne også fra listen. Hvis ikke Jooooooda hadde dratt opp denne julekalendertradisjonen etter Spidermamma hadde ikke noe av dette skjedd, og alle dibdamene hadde vært hjemme og bakt glutenfrie, laktosereduserte kaker uten nøtter til FAUs juleselskap. Men siden Jooooooooda var forfatteren klarte ikke IrriterendeFAUdameAnnie å unngå henne. Jooooooda  selv hadde vært så opptatt av å skrive at hun helt hadde glemt å plassere seg selv i noen av kjøretøyene, men hun syntes nå egentlig at portvinstraileren hørtes gøy ut, særlig siden hun allerede hadde skrevet at Luten og Dopler hadde hellet med seg. Da burde det jo være trygt til tross for den uansvarlige kjøringen, tenkte Joooooooda, og plasserte seg selv i portvinstraileren før IrriterendeFAUdameAnnie fikk sukk for seg.

Når IrriterendeFAUdameAnnie tenkte bakover var det flere som hadde enten tatt del i kalenderen, eller støttet den ved hjelp av likerfunksjonen, som hun ikke hadde kontroll på. Hun fant ut at det var best å inkludere demogså, selv om det kunne hende noen hadde hoppet av med vilje. IrriterendeFAUdameAnnie var litt redd for at hun hadde glemt noen, det hadde tross alt skjedd veldig mye disse dagene. Hun skrev derfor et lite notat nederst på listen om hvordan man skulle te seg dersom man skulle føre seg selv, eller andre som var glemt, opp på listen.

Når dette var gjort hadde IrriterendeFAUdameAnnie en vennegruppe å organisere, så hun bestemte seg for å utsette listen over det som måtte gjøres til senere.

 

 

 

IrriterendeFAUdameAnnies venteliste

IrriterendeFAUdameAnnie

Anniearmeen

I portvinstraileren:

·         Luten

·         Doppler

·         Joooooda

I hjulekrybben:

·         Himmel og Hav

·         Gale Damen

·         Spidermamma

·         Stjerna

·         Mostly Harmless

·         Pashla

·         Jordbærblomst

Forhåpentligvis på/i noe bedre enn en ødelagt snøskuter:

·         Blop

·         Amandine

I, eller på vei til å møte, bussen, eller eventuelt på et tog med en saks.

·         Super Dolly.

·         Giss

·         Oslofrk

I Teslaen med diselagregatet

·         Mamma?

·         Frk. Nilsen

Helt utenfor IrriterendeFAUdameAnnies kontroll:

·         Mamma-til--3-jenter

·         Miss Marple

·         Kathrine

·         Tøffitrynet

·         Kelly Tailor

·         Hannah-

·         Den perfekte mor

·         Smelly Cat

·         PollyEster

·         Syngensang

·         Lille Pnunk

·         Annie 621

·         Annie 4ed

·         HollyGolightly

·         March o Decay

·         Nice Beaver

 

 

Hvis noen mangler på listen, eller noen er plassert i feil kjøretøy kan dere føre dere selv inn/flytte dere selv til rett kjøretøy. Det gjøres på følgene måte:

1  1 marker hele listen, inkludert disse instruksjonene. Resten av luke 12 trenger ikke være med. Det vil altså si fra og med overskriften IrriterendeFAUdameAnnies venteliste, til og med MVH IrriterendeFAUdameAnnie.

   2  kopiser den markerte teksten

3 3    lim den kopierte teksten inn i din kommentar

4 4     gjør de nødvendige endringer

5 5    publiser den nye listen i tråden.

Det er veldig viktig at alle som retter listen gjør det på riktig måte, og at man alltid kopierer den nyeste versjonen av listen, ellers blir det bare rot og tull, og vi blir nødt til å inføre vennegrupper for å få kontroll på dere

Mvh IrriterendeFAUdameAnnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke klippe og klistre på mobilen mens jeg kjører! Men jeg er stadig i pandaen. Rakk ikke bussen. Tror jeg tok en feil vei i et kryss lengre bak en plass. Ser ut som jeg er på Lom....? Er det rette vei eller må jeg snu?

Kunne trengt en passasjer med indre kompass...

Men har vært på den lokale matbutikk og handlet, så nå er bagasjerommet fyllt opp med kål (til å lokke til seg Jolenek med), appelsiner (c-vitaminer!) og glutenfrie kjeks (vet jo ikke om noen av damene har cøliaki) og hubba bubba (kan brukes til å reparere alt!).

Jeg er på vei! - tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste Jooooooooooooooda, eller Yoda, du er så hjerteligens velkommen i porrvinstesileren (det er sånn porrvinstesileren blir når man prøvesmaker...) Hill ditt engasjement og måtte du mates med druer og vin av en oljet Jolenek i lendeklede hele resten av advent. En sånn liste er uvurderlig!

Edit, portvinstraileren autokorrekter til porrvinstesileren. Det er helt hysterisk.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Beste Jooooooooooooooda, eller Yoda, du er så hjerteligens velkommen i porrvinstesileren (det er sånn porrvinstesileren blir når man prøvesmaker...) Hill ditt engasjement og måtte du mates med druer og vin av en oljet Jolenek i lendeklede hele resten av advent. En sånn liste er uvurderlig!

Edit, portvinstraileren autokorrekter til porrvinstesileren. Det er helt hysterisk.

Noen ganger er norsk et vanskelig språk. Portvinstesileren, er det en tesiler til å sile te med portvin smak, eller er det en vanlig tesil, som autocorect av en eller annen grunn bruker til å sile portvinen sin hvorfor siler man portvin, og hvorfor virker ikke spørsmålstegn mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei, hvor det går. Hjulekrybben suser (humper) avgårde på motorveien. Alle som kjører forbi er så hyggelige og blunker med lysa og tuter hei. Noen vinker også. Litt vanskelig å se, men de fleste som vinker har nok polvotter på. Jeg vet ikke helt hvor vi er, for det er såpass med fjæring i dette traktorsetet at de progressive brillene har sklidd helt ned på nesa, og jeg tør ikke slippe rattet for å skyve dem opp igjen. Ligger derfor litt godt ut fra kanten for sikkerhets skyld. Uansett, vi er på vei østover, for jeg så solnedgangen i bakspeilet. Regner med å treffe på noen av dere andre snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jooooooda skrev:

Noen ganger er norsk et vanskelig språk. Portvinstesileren, er det en tesiler til å sile te med portvin smak, eller er det en vanlig tesil, som autocorect av en eller annen grunn bruker til å sile portvinen sin hvorfor siler man portvin, og hvorfor virker ikke spørsmålstegn mitt

Det er så mange mysterier i et menneskeliv og jeg tror dette er to av de største. Porrvinstesileren og spørsmålstegnet - det høres ut som et case på exphil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Gamle Danske, Teatergrupen og Rudolf sto inne i en mørk svensk skog og ventet. Da hadde nå ventet lenge synes de- manger timer... Vi begynner å få dårlig tid tenkte den Gamle Danske. Nå har vi brukt halve desember på å finne Rudolf og sleden og enda mangler vi julenekene og viktigst av alt Jolenek. Hva er det de fordrukne DIB damer holder på med?

Men der... Lys i det fjerne. Var det endelig DIB damene som hadde fulgt stjernen til Betlehem (eller som svensk Wikipedia sier: Betlehem (hebreiska: בית לחם, "brödhus"; arabiska: بيت لحم, "kötthus"). Kom de med gull, røkelse og myrra eller bare brød og kjøtt? Hvem er det som kommer? Hva er det som skjer? Kommer DIB damene i det hele tatt til Sverige? Følg med i episode 2 av mysteriet i den mørke svenske skog.

 

Forresten så er det en ting hadde den Gamle Danske har lært av denne adventskalender: hvem som står bak innlegget om den forsvunnen bil, for det er jo en som viser særdeles dårlig retningssans i denne tråden. You know who you are😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg befinner meg, for jeg ble dratt ut av det deilige varme høyet, ut i dagslyset, edru og allting, påkledd en felleskjøpetdrakt, som riktignok er varm, men grønt er virkelig ikke min farge, og satt bak på en traktor. Jeg ville jo kjøre scooter!. På toppen av det hele ligger nødbagen igjen et sted i høyet, Himmel og Hav har drukket opp all portvinen, og det finnes ikke en eneste whiskeydråpe å oppdrive. Jeg furter litt inntil noen kommer og redder med med et_eller_annet_med_en_drøy_alkoholprosent. Da blir jeg nok glad igjen.

I mellomtiden er jeg ikke sikker på Om Himmel og Hav burde kjøre mer, for hun ser helt gærn ut der hun har hodet ut av sidevinduet mens hun uler og vinker til alle med polvotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, gale damen skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg befinner meg, for jeg ble dratt ut av det deilige varme høyet, ut i dagslyset, edru og allting, påkledd en felleskjøpetdrakt, som riktignok er varm, men grønt er virkelig ikke min farge, og satt bak på en traktor. Jeg ville jo kjøre scooter!. På toppen av det hele ligger nødbagen igjen et sted i høyet, Himmel og Hav har drukket opp all portvinen, og det finnes ikke en eneste whiskeydråpe å oppdrive. Jeg furter litt inntil noen kommer og redder med med et_eller_annet_med_en_drøy_alkoholprosent. Da blir jeg nok glad igjen.

I mellomtiden er jeg ikke sikker på Om Himmel og Hav burde kjøre mer, for hun ser helt gærn ut der hun har hodet ut av sidevinduet mens hun uler og vinker til alle med polvotter.

Ligger nødbagen i høyet?????????? 

Ikke så rart at jæ ikke fikk ribba mi igår da. 

Jæ sto i sikkert 4 timær og vifta med et julenek. 

Så jæ må bare beklage å si at det minka endel på portvina i tønna på trillebåra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gale damen skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg befinner meg, for jeg ble dratt ut av det deilige varme høyet, ut i dagslyset, edru og allting, påkledd en felleskjøpetdrakt, som riktignok er varm, men grønt er virkelig ikke min farge, og satt bak på en traktor. Jeg ville jo kjøre scooter!. På toppen av det hele ligger nødbagen igjen et sted i høyet, Himmel og Hav har drukket opp all portvinen, og det finnes ikke en eneste whiskeydråpe å oppdrive. Jeg furter litt inntil noen kommer og redder med med et_eller_annet_med_en_drøy_alkoholprosent. Da blir jeg nok glad igjen.

I mellomtiden er jeg ikke sikker på Om Himmel og Hav burde kjøre mer, for hun ser helt gærn ut der hun har hodet ut av sidevinduet mens hun uler og vinker til alle med polvotter.

Himmel og hav er helt enig. Jeg tenkte lenge at traktorkjøring må være et skjult talent jeg har, men de siste milene har fått meg på litt andre tanker. Det som i mørket så ut som hyggelige mennesker som vinket er antagelig ikke det, og nå som vi nærmer oss svenskegrensa tenker jeg at det er greit om noen som faktisk har kjørt traktor ETTER 1985 kan ta over rattet. Svenske tilstander er skumle greier har jeg hørt, og jeg vet ikke hvordan de tilstandene (Eller er det tilstender i flertall? Det heter da vitterlig en and flere ender, men det er kanskje annerledes i Sverige?) ser ut, og jeg vil nødig kjøre på noen. Noen som føler seg kallet?

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Himmel og hav er helt enig. Jeg tenkte lenge at traktorkjøring må være et skjult talent jeg har, men de siste milene har fått meg på lit andre tanker. Det som i mørket så ut som hyggelige mennesker som vinket er antagelig ikke det, og nå som vi nærmer oss svenskegrensa tenker jeg at det er greit om noen som faktisk har kjørt traktor ETTER 1985 kan ta over rattet. Svenske tilstander er skumle greier har jeg hørt, og jeg vet ikke hvordan de tilstandene (eller er det tilstender i flertall. Det heter da vitterlig en and flere ender, men det er kanskje annerledes i Sverige?), og jeg vil nødig kjøre på noen. Noen som føler seg kallet?

Jeg kjørte traktor i 1997. Har gyldig sertifikat også. Bytte med en jævla tesla med romfergedører? Ikke hører folk når vi kommer kjørende heller så vi måtte tute hele tiden for å få folk til å flytte seg fra hovedinngangen ved parkeringen. Hvem skulle trodd det med så mye alkohyler om bord???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Himmel og hav er helt enig. Jeg tenkte lenge at traktorkjøring må være et skjult talent jeg har, men de siste milene har fått meg på litt andre tanker. Det som i mørket så ut som hyggelige mennesker som vinket er antagelig ikke det, og nå som vi nærmer oss svenskegrensa tenker jeg at det er greit om noen som faktisk har kjørt traktor ETTER 1985 kan ta over rattet. Svenske tilstander er skumle greier har jeg hørt, og jeg vet ikke hvordan de tilstandene (Eller er det tilstender i flertall? Det heter da vitterlig en and flere ender, men det er kanskje annerledes i Sverige?) ser ut, og jeg vil nødig kjøre på noen. Noen som føler seg kallet?

Bare husk at Sverige har venstrekjøring. Det er ganske annerledes. Eller? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Bare husk at Sverige har venstrekjøring. Det er ganske annerledes. Eller? 😜

Sånn jeg kjører akkurat nå, så tror jeg det går for det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har tastet så mye men jeg driver ikke med telefon mens jeg kjører portvin. Heldigvis er den automat så vi slipper å forholde oss til mer enn to pedaler. 

Luten, joooda og jeg har passert grensa og driver nå med grenseoppganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velta en trailer på Lillehammer i dag med 40 000 liter, jeg tror det var portvin. Sånn kan det gå når man taster og kjører. Det var heldigvis ikke oss. Og kanskje bare 4000 liter. Men politiet var der med sugerør jaffal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2 av mysteriet i mysteriet i den mørke svenske skog:

Endelig kommer de tenkte den Gamle Danske da hun så lysene i det fjerne. Men vent, der var et lys til og et til venstre og til og med et over henne (kunne det være vår directionally challenged DIB dame?). Bendt Ove (teatergruppen's amerikaner, som følte han måtte skifte navn, nå som han bodde i Norge) begynte å skrike på Scully og Mulder (f**k hvor gammel er han?) da han så lyset over seg, mens Simen bablet om Harry Potter. De fleste mente dog det måtte være Nissen -ikke et videre klokt ensemble den teatergruppe tatt i betraktning at de sto rett ved sleden og Rudolf.

Kjære Forteller, hvem er det? Den Gamle Danske dør snart av spenning. Please, hjelp meg med å finne ut hvem det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 13:

 

Rudolf likte den gamle danske, hun var både omsorgsfull og full av godt humør, ja, også full, full da, men det var jo alle disse dibdamene hadde han hørt. Da lysene dukket opp skulle Rudolf ønske han kunne snakke. Han ble nesten litt flau på den gamledanske sine vegne, der hun vimset fram og tilbake mellom lysene og lurte på hvem det var som kom. Det burde ikke være mulig, tenkte Rudolf, å være så gammel og likevel ikke forstå hva dette er. Også han amerikaneren da, som tror det er overnaturlig. Rudolf sukket tungt. Kanskje hverken amerikaneren eller den gamle danske hadde vært så langt nord før? Det var vertfall tydelig at ingen av dem hadde sett nordlyset…

 

I portvinssiltraileren kjente de igjen nordlyset. Det var så vakkert at de nesten sakket farten for å se på det et øyeblikk, men så kom de på at de hadde det travelt, så Luten tråkket gasspedalen i bånn igjen, Doppler holdt et hardt grep om rattet, mens Jooooooooda holdt seg fast i dashbordet og viiinte av fryd. Dette var nemlig akkurat som å kjøre karusell og berg- og dalbane samtidig! Etter hvert som de nærmet seg oppdaget de at det vake nordlyset kom til å skape problemer for dem. Nordlyset lyste nemlig mye sterkere enn rudolft nese, dermed var det ikke lenger mulig å følge Rudolflyset for å finne ham, Og Luten, Doppler og Joooooda visste ikke lenger hvilke vei de skulle kjøre.

 

Traktoren og Teslaen mættes omtrent på Svenskegrensen. Himmel og Hav ble degradert til passasjer, Mammaaaa? Overtok traktorrattet og Frk. Nilsen hoppet inn bak i hjulekrybben. Det hadde vært litt diskusjoner omkring de svenske trafikkreglene, og i traktoren klarte de ikke bli enige om hvilke side av veien de skulle kjøre på. Tilslutt ble de enige om et kompromiss, de bestemte seg for at hvis de bare kjørte midt i veien, så ville sikkert alle de andre trafikantene flytte seg. Det hjulekrybbekjørerene ikke hadde tatt med i beregningen var at politiet i Sverige ikke var opptatt av å etterforske alle mysteriene i Fredriksta. Så da traktoen med hjulekrybben suste avgårde i midten av veien tiltrakk den seg en del uønsket oppmerksomhet, og det gikk ikke lang tid før traktoren hadde en lang hale av politibiler etter seg,

 

Giss kjørte fortsatt rundt i pandaen, uten å ha noen ide hverken om hvor hun var eller hvordan hun skulle komme seg dit hun ville. Plutselig så hun en dame med en trillebår full av portvin. Giss gjettet på at det sikkert måtte være en dibdame og stanset for å spørre om veien. Sommer er Best ble litt forvirret. Hun ventet riktignok på ribbe, men hadde ikke regnet med å få den levende. Hun var heller ikke sikker på om hun hadde lyst til å spise Giss, og Giss var helt sikker på at hun ikke hadde lyst til å bli spist. Det viste seg at Sommer er Best kunne veien til svenskegrensa. Giss var litt skeptisk, men etter å ha fått utallige lovnader om at hun ikke skulle bli spist tok hun Sommer er Best med seg i Pandaen. Hun kunne jo ikke godt fortsette å virre rundt uten å komme av flekken.

 

IrriterendeFAUdameAnnie var kjempefrustrert. Disse dumme dibdamene drev og virret rundt og flyttet på seg og byttet kjøretøy om hverandre, og ingen av dem hadde klart å følge den helt enkle instruksjonen hennes for hvordan de skulle holde listen oppdatert. Nei, tenkte IrriterendeFAUdameAnnie, disse damene er det nok ikke håp for. Dermed bestemte IrriterendeFAUdameAnnie seg for at hun ikke ville bruke tid eller krefter på listen over ting som måtte gjøres. Dermed ville det bli opp til dibdamene selv å komme på alle nødvendige gjøremål. Kunne damene klare å redde julen uten irriterendeFAUdameAnnies liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegjørelista, versjon 1

Skrive julegjøreliste
Drikke portvin
Bake sju slag
Drikke portvin til småkaker
Finne og beholde en annen og rimeligere kilde til portvin enn Polet

Skrive julekort
Ha julebord i grenseskogen

Finne Rudolf og julevaske ham
Krangle om julematen
Krangle om vegetarisk eventuelt lacto- eventuelt ovo eventuelt lacto-ovo alternativ til julematen
Krangle om vegansk alternativ til vegetarisk alternativ til julematen
Krangle om fruktiansk alternativ til normal livsførsel
Vente mens Lut soner 1,5 år for troverdig trussel om å grille og spise en veganer, med en pent anrettet fruktianer til dessert
Enes om julematen
Finne ei annen ribbe enn GIss og Giss sine nærmeste
I den anledning, anmode Giss & nærmeste om en form for varemerking så ubehagelige forvekslinger unngås
Antaste nissen
Bli enige om hva som er topp tre julefilmer
Bli enige om at ingen trenger Polarekspressen
Se topp tre julfilmer i portvinsfylla og kommentere dem
Stikke ut etter kebab
Bake sju slag halvannen gang ekstra

Krangle om nødvendigheten av alkohol til julemiddagen
Stryke juleduk og servietter
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt, hos dem brukes papirduk
Pusse sølv
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt og faktisk eie sølv - og hva skal det brukes til egentlig, antijuleannie spiser grandis på julaften
Synge jula inn etter kåring av beste julesangen - flerstemt i portvinsglede

 

 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jooooooda skrev:

IrriterendeFAUdameAnnie var kjempefrustrert. Disse dumme dibdamene drev og virret rundt og flyttet på seg og byttet kjøretøy om hverandre, og ingen av dem hadde klart å følge den helt enkle instruksjonen hennes for hvordan de skulle holde listen oppdatert. Nei, tenkte IrriterendeFAUdameAnnie, disse damene er det nok ikke håp for. Dermed bestemte IrriterendeFAUdameAnnie seg for at hun ikke ville bruke tid eller krefter på listen over ting som måtte gjøres. Dermed ville det bli opp til dibdamene selv å komme på alle nødvendige gjøremål. Kunne damene klare å redde julen uten irriterendeFAUdameAnnies liste?

Nå har jeg smelt til med liste og kjenner på en ekstrem overhøyhet i forhold til hele resten av universet. Er det slik det er å være irriterendeFAUdameAnnie hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, sug lut skrev:

Julegjørelista, versjon 1

Skrive julegjøreliste
Drikke portvin
Bake sju slag
Drikke portvin til småkaker
Finne og beholde en annen og rimeligere kilde til portvin enn Polet

Skrive julekort
Ha julebord i grenseskogen

Finne Rudolf og julevaske ham
Krangle om julematen
Krangle om vegetarisk eventuelt lacto- eventuelt ovo eventuelt lacto-ovo alternativ til julematen
Krangle om vegansk alternativ til vegetarisk alternativ til julematen
Krangle om fruktiansk alternativ til normal livsførsel
Vente mens Lut soner 1,5 år for troverdig trussel om å grille og spise en veganer, med en pent anrettet fruktianer til dessert
Enes om julematen
Finne ei annen ribbe enn GIss og Giss sine nærmeste
I den anledning, anmode Giss & nærmeste om en form for varemerking så ubehagelige forvekslinger unngås
Antaste nissen
Bli enige om hva som er topp tre julefilmer
Bli enige om at ingen trenger Polarekspressen
Se topp tre julfilmer i portvinsfylla og kommentere dem
Stikke ut etter kebab
Bake sju slag halvannen gang ekstra

Krangle om nødvendigheten av alkohol til julemiddagen
Stryke juleduk og servietter
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt, hos dem brukes papirduk
Pusse sølv
Bli hånet av antijuleannie for å bry seg om sånt og faktisk eie sølv - og hva skal det brukes til egentlig, antijuleannie spiser grandis på julaften
Synge jula inn etter kåring av beste julesangen - flerstemt i portvinsglede

 

 

Jeg er av pinnekjøttvarianten og kan påta meg å lage det sammen med giss. Da blir det ingen forvirring, i tillegg til at jeg er utstyrt med stor kniv og har dugelig med kamptrening. Ikke i fylla riktignok, men det er sikkert ikke så annerledes. Julebordet i skogen er jo sikkert både stort og rommelig, og vi kan ha mye forskjellig julemat. Veggiser og andre livssyn kan selv lage sin mat, så unngår vi mange av kranglene på listen din. I tillegg kan vi legge inn en klausul om at de som har behov for å kjefte ut noen andre for valg av mat havner kneblet og bakbundet og uten en eneste vindråpe i nærmeste tre, litt som sangeren i Asterix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...