GĂ„ til innhold

Termin Juni 2017đŸŒ


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del brun utflod, og det er ikke noe Ä bekymre deg for.  Jeg hadde tidlig ultralyd, og gynekologen sa at det er vanlig (de ble mye igjen pÄ proben).  Hvis det er veldig mye, for eksempel om du mÄ bruke flere truseinnlegg om dagen, blir rosa/rÞd eller kraftige smerter, da bÞr du til legen.

 

Brun utflod er vanligvis rester fra tidligere mens (hyggelig!), og den kommer ut fordi livmoren og livmorhalsen er blitt mer blodfylte.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jadda. Ni uker nĂ„ og allerede fĂ„tt spĂžrsmĂ„l om jeg er gravid igjen og jeg mĂ„ begynne Ă„ gĂ„ med gravidbukse. Alt annet er skikkelig ubehagelig. Begynner Ă„ bli litt bekymret for om det er to inni der plutselig 😳 Eller er det flere flergangs (jeg er 3.gangs) her som merker det samme? Trenger Ă„ bli beroliget 😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jadda. Ni uker nĂ„ og allerede fĂ„tt spĂžrsmĂ„l om jeg er gravid igjen og jeg mĂ„ begynne Ă„ gĂ„ med gravidbukse. Alt annet er skikkelig ubehagelig. Begynner Ă„ bli litt bekymret for om det er to inni der plutselig 😳 Eller er det flere flergangs (jeg er 3.gangs) her som merker det samme? Trenger Ă„ bli beroliget 😅

Jeg er gravid med mitt andre nĂ„, 9+3 muligens, og jeg har ogsĂ„ fĂ„tt ganske stor mage... Veldig stor pĂ„ kveldstid! Det tok lang tid fĂžr magen kom fĂžrste gang, men denne gangen altsĂ„... Vips, sĂ„ ser jeg nesten gravid som om det var uke 20+ 🙄

Jeg har ogsĂ„ vĂŠrt inne pĂ„ tanken om det kan vĂŠre fler der inne, men sannsynligheten for det er vel ikke sĂ„ stor...!? đŸ˜¶

Det var beroligende Ă„ lese det du skrev hvertfall 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er gravid med mitt andre nĂ„, 9+3 muligens, og jeg har ogsĂ„ fĂ„tt ganske stor mage... Veldig stor pĂ„ kveldstid! Det tok lang tid fĂžr magen kom fĂžrste gang, men denne gangen altsĂ„... Vips, sĂ„ ser jeg nesten gravid som om det var uke 20+ 🙄

Jeg har ogsĂ„ vĂŠrt inne pĂ„ tanken om det kan vĂŠre fler der inne, men sannsynligheten for det er vel ikke sĂ„ stor...!? đŸ˜¶

Det var beroligende Ă„ lese det du skrev hvertfall 😁

Godt vi er flere med mage sĂ„ tidlig 😊 Kommer jo til Ă„ vĂŠre hĂžygravid i uke 20 liksom om dette her fortsetter 😂
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er gravid med nr 2, og synes jeg ser stÞrre ut. Men jeg har fremdeles kosemage etter forrige graviditet da, og gÄr aldri i trange overdeler, sÄ tror jeg kan holde det skjult en god stund ennÄ. :P Er 7+5 i dag og fÞler meg ca slik :  :sove:  :fise: 
Men en ting som har kommet, som er utrolig plagsomt, er at blÊra mi har blitt sÄ liten! VÄkner hver morgen med knallhard og full blÊre, slik at det gjÞr vondt og at jeg nesten ikke rekker do. Gleder meg til fortsettelsen....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er gravid med nr 2, og synes jeg ser stÞrre ut. Men jeg har fremdeles kosemage etter forrige graviditet da, og gÄr aldri i trange overdeler, sÄ tror jeg kan holde det skjult en god stund ennÄ. :P Er 7+5 i dag og fÞler meg ca slik : :sove::fise:

Men en ting som har kommet, som er utrolig plagsomt, er at blÊra mi har blitt sÄ liten! VÄkner hver morgen med knallhard og full blÊre, slik at det gjÞr vondt og at jeg nesten ikke rekker do. Gleder meg til fortsettelsen....

Heldig du er som bare vÄknet pÄ morningen med full blÊre :P jeg vÄkner hver time Ä mÄ tisse :( (Ä jeg drikker jo ikke sÄ mye akkurat)

Men jeg hadde problemer med blÊra fÞr jeg ble gravid ogsÄ da.

 

Jeg fĂžler at jeg har blitt slankere, klarer ikke spise sĂ„ mye. (Å jeg vil hvertfall ikke ha godterier eller sukker eller fett) .. Har fĂ„tt dilla pĂ„ frukt Ă„ salater :D

 

Har dere dilla pÄ noe?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Heldig du er som bare vÄknet pÄ morningen med full blÊre :P jeg vÄkner hver time Ä mÄ tisse :( (Ä jeg drikker jo ikke sÄ mye akkurat)

Men jeg hadde problemer med blÊra fÞr jeg ble gravid ogsÄ da.

 

Jeg fĂžler at jeg har blitt slankere, klarer ikke spise sĂ„ mye. (Å jeg vil hvertfall ikke ha godterier eller sukker eller fett) .. Har fĂ„tt dilla pĂ„ frukt Ă„ salater :D

 

Har dere dilla pÄ noe?

Frukt Ă„ salater ja, mĂ„ jo vĂŠre det beste Ă„ fĂ„ dilla pĂ„ (sĂ„nn helsemessig) 😃 Jeg har fĂ„tt dilla pĂ„ salt mat, lyse baguetter m/ost og skinke, drĂžmmer om en saftig biff heele tiden 😂 OgsĂ„ drikker jeg myyye vann. Iskaldt vann er liksom det beste, helst med isbiter 😍 Var avhengig av pepsi max fĂžr jeg ble gravid men det er jeg ikke nĂ„ lenger 😃 De forrige graviditetene mine har jeg hatt mer dilla pĂ„ appelsiner og smoothies. SĂ„ dette var nytt, fĂžler meg som den huleboeren til tider! GI MEG BIFF NÅ 😂

Og ang. den blĂŠren ja, fĂžles som om min har krympet til Ă„ kun romme en dl fĂžr tissetrangen melder seg. MĂ„ pĂ„ do 1-2 ganger pĂ„ natten. GrĂ„Ă„dig gĂžy 😅 Godt det "bare" er sĂ„nn 7 mnd igjen 😂👌

Endret av ♄ Min engel ♄
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Frukt Ă„ salater ja, mĂ„ jo vĂŠre det beste Ă„ fĂ„ dilla pĂ„ (sĂ„nn helsemessig) 😃 Jeg har fĂ„tt dilla pĂ„ salt mat, lyse baguetter m/ost og skinke, drĂžmmer om en saftig biff heele tiden 😂 OgsĂ„ drikker jeg myyye vann. Iskaldt vann er liksom det beste, helst med isbiter 😍 Var avhengig av pepsi max fĂžr jeg ble gravid men det er jeg ikke nĂ„ lenger 😃 De forrige graviditetene mine har jeg hatt mer dilla pĂ„ appelsiner og smoothies. SĂ„ dette var nytt, fĂžler meg som den huleboeren til tider! GI MEG BIFF NÅ 😂

Og ang. den blĂŠren ja, fĂžles som om min har krympet til Ă„ kun romme en dl fĂžr tissetrangen melder seg. MĂ„ pĂ„ do 1-2 ganger pĂ„ natten. GrĂ„Ă„dig gĂžy 😅 Godt det "bare" er sĂ„nn 7 mnd igjen 😂👌

Lurer pĂ„ om "dillaen" kan ha noe med kjĂžnnet Ă„ gjĂžre ;) .. Sist gang spiste jeg bare junk Ă„ is, godteri Ă„ kaker :P da fikk jeg gutt. Fyyysj blir kvalm at jeg spiste sĂ„ mye shit 😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lurer pĂ„ om "dillaen" kan ha noe med kjĂžnnet Ă„ gjĂžre ;) .. Sist gang spiste jeg bare junk Ă„ is, godteri Ă„ kaker :P da fikk jeg gutt. Fyyysj blir kvalm at jeg spiste sĂ„ mye shit 😅

Hva fikk du de andre gangene? Å hva spiste du?;)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lurer pĂ„ om "dillaen" kan ha noe med kjĂžnnet Ă„ gjĂžre ;) .. Sist gang spiste jeg bare junk Ă„ is, godteri Ă„ kaker :P da fikk jeg gutt. Fyyysj blir kvalm at jeg spiste sĂ„ mye shit 😅

Ja, hvem vet. De to forrige gangene var jeg gravid med jenter. Denne gangen vil vi ikke vite kjĂžnn 😅 SĂ„ blir spennende Ă„ se (i juni) om det kan ha noe med kjĂžnnet Ă„ gjĂžre hva man fĂ„r dilla pĂ„.
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jadda. Ni uker nĂ„ og allerede fĂ„tt spĂžrsmĂ„l om jeg er gravid igjen og jeg mĂ„ begynne Ă„ gĂ„ med gravidbukse. Alt annet er skikkelig ubehagelig. Begynner Ă„ bli litt bekymret for om det er to inni der plutselig 😳 Eller er det flere flergangs (jeg er 3.gangs) her som merker det samme? Trenger Ă„ bli beroliget 😅

Jeg er 6+5 Ă„ er skikkelig oppblĂ„st. Har ogsĂ„ mage, prĂžver Ă„ skjule selv om det ikke gĂ„r. Ingen har turt Ă„ spĂžrre enda 😂 Har du fortalt at du er gravid eller sier du nei?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Slenger meg inn her. Termin 25. juni. Mitt fÞrste svangerskap. Er vel i uke 6.?!? Bare Þmme pypper, hyppig toalett besÞk og ekstremt trÞtt! That's it ;) hÄper det holder seg slik. :P

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Har dilla pÄ potetgull eller alt som er salt, sikkert fordi jeg drikker sÄ mye vann. Utrolig usunt, da. SÄ jeg prÞver Ä begrense meg.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er 6+5 Ă„ er skikkelig oppblĂ„st. Har ogsĂ„ mage, prĂžver Ă„ skjule selv om det ikke gĂ„r. Ingen har turt Ă„ spĂžrre enda 😂 Har du fortalt at du er gravid eller sier du nei?

Er heldigvis kun de nĂŠrmeste som spĂžrr sĂ„ da fĂžler jeg ikke for Ă„ lyge. Er nok flere som lurer for jeg merker at noen stirrer litt ekstra for tiden. Eller sĂ„ er det bare meg som tror de stirrer 😂😆 Endret av ♄ Min engel ♄
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjenner jeg er veldig nervĂžs for tiden 😕 Har hatt brun utflod over en uke. Å i dag nĂ„r jeg tĂžrket meg hadde jeg friskt blod. Det var ikke mye, men det var friskt i fargen. Noen som har opplevd lignende enten dette svangerskapet eller et annet? Jeg er 7+1 i dag. Skal pĂ„ tidlig UL pĂ„ mandag. BĂžr jeg ta kontakt med lege fĂžr denne tid eller bare vente. Liker virkelig ikke dette her.

 

Anonymous poster hash: 374d5...e33

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjenner jeg er veldig nervĂžs for tiden 😕 Har hatt brun utflod over en uke. Å i dag nĂ„r jeg tĂžrket meg hadde jeg friskt blod. Det var ikke mye, men det var friskt i fargen. Noen som har opplevd lignende enten dette svangerskapet eller et annet? Jeg er 7+1 i dag. Skal pĂ„ tidlig UL pĂ„ mandag. BĂžr jeg ta kontakt med lege fĂžr denne tid eller bare vente. Liker virkelig ikke dette her.

 

Anonymous poster hash: 374d5...e33

Har hatt det i de 3 svangerskapene fĂžr dette (men det gikk ikke bra )

 

NÄ er jeg 9+3 Ä har hatt brunt blod Ä mÞrkerÞdt blod siden uke 5.. Men har vÊrt pÄ 2 ultralyder Ä alt er tipp tipp! Gynokologen tror at jeg blÞr siden jeg har celleforandringer.

 

HĂ„per det beste for deg ❀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Du vet du er gravid nĂ„r du griner av Albert Åberg.. 😂

 

Her nÊrmer det seg eksamenstid, og jeg trenger at denne kvalmen og trÞttheten gÄr over! Hver kveld jeg skal pugge sitter jeg bare og gjesper og gnir meg i Þynene. OgsÄ spyr jeg da.. BlÊ!

 

Anonym, jeg har ikke opplevd det selv men kjenner flere som hadde det slik og det var helt ufarlig. Du kan jo ta en telefon for Ă„ fĂ„ snakket med noen uansett, kanskje det hjelper pĂ„ uroen. 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Noen som har vÊrt gravide fÞr? GÄr det opp og ned pÄ symptomer? Er ikke sÄ kvalm hverken i gÄr eller i dag. Formen er bra. Litt trÞttt/sliten. SmÄ til nesten ingen "klyping" i livmoren. Skal jeg vÊre bekymret eller er det normalt?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har en fra fÞr, sÄ dette er min andre graviditet. Her er kvalmen veldig opp og ned, har hatt opphold i noen dager fÞr det kommer tilbake hardt. Er stort sett trÞtt hele tiden da, og jo lenger ut pÄ dagen jo trÞttere er jeg. Det stikker noen ganger i magen ved raske bevegelser og nys. Jeg synes det hÞres helt normalt ut, Papillons. :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk, Bleach. Har funnet ut at jeg har drukket eple juice i helgen som ikke er anbefalt gravide da den er svakt pasteurisert. Trodde virkelig ikke at kosthold og svangerskap skulle vÊre sÄ komplisert :(

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Noen som har vÊrt gravide fÞr? GÄr det opp og ned pÄ symptomer? Er ikke sÄ kvalm hverken i gÄr eller i dag. Formen er bra. Litt trÞttt/sliten. SmÄ til nesten ingen "klyping" i livmoren. Skal jeg vÊre bekymret eller er det normalt?

Jeg har det helt likt. 6+1 i dag. Regner med det er normalt. Det er vel stÞrst sannsynlighet for at alt er ok sÄ fremt vi ikke fÄr stÞrre blÞdninger og akutt mye vondt.
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har hatt det i de 3 svangerskapene fĂžr dette (men det gikk ikke bra )

 

NÄ er jeg 9+3 Ä har hatt brunt blod Ä mÞrkerÞdt blod siden uke 5.. Men har vÊrt pÄ 2 ultralyder Ä alt er tipp tipp! Gynokologen tror at jeg blÞr siden jeg har celleforandringer.

 

HĂ„per det beste for deg ❀

Takk ❀ Gleder meg til mandag for Ă„ se pĂ„ lille i magen 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Du vet du er gravid nĂ„r du griner av Albert Åberg.. 😂

 

Her nÊrmer det seg eksamenstid, og jeg trenger at denne kvalmen og trÞttheten gÄr over! Hver kveld jeg skal pugge sitter jeg bare og gjesper og gnir meg i Þynene. OgsÄ spyr jeg da.. BlÊ!

 

Anonym, jeg har ikke opplevd det selv men kjenner flere som hadde det slik og det var helt ufarlig. Du kan jo ta en telefon for Ă„ fĂ„ snakket med noen uansett, kanskje det hjelper pĂ„ uroen. 😊

HÄper ikke det er noe annet enn at jeg har stresset litt pÄ jobb.

 

Jeg satt selv Ă„ grĂ„t til trinny and susanna i gĂ„r 😂 Skikkelig fĂžlsom for tiden ja.

 

Anonymous poster hash: 374d5...e33

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har det helt likt. 6+1 i dag. Regner med det er normalt. Det er vel stÞrst sannsynlighet for at alt er ok sÄ fremt vi ikke fÄr stÞrre blÞdninger og akutt mye vondt.

Noen symptomer har kommet tilbake i lÞpet av dagen, sÄnn som stikking i livmoren. :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...