Gå til innhold

Termin Juni 2017🍼


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Ingen tegn til bevegelse her, men brukte doppler hjemme og hørte hjertelyden sist søndag da. <3

 

Hvor har du kjøpt dopler? Endret av Papillons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må jeg forlate junigruppen :-(

Spontanabort som startet på tirsdag.. Viste dødt foster som hadde vært død siden uke 9.

Ikke merket noe. Bortsett fra at jeg stusset over at jeg ikke kjente livmoren over symfysen fra uke 11.

Utrolig trist

 

Prøver igjen neste år... Konsentrer oss om en hyggelig jul for de to vi har.

Nå er dere snart over i det trygge 2 trimester jenter! Masse lykke til videre! :-)

 

 

Uff så leit å høre <3 håper dere likevel får en fin juletid med de to små dere har, nyt tiden med dem så godt du kan. Triste nyheter for deg. God klem herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant også på finn, men ble litt usikker da jeg leste at strålene kan varme opp livmoren. Hvor ofte bruker du den?

Ja jeg leste noe om det selv, men må sjekke det ut litt nøyere. Har brukt den to ganger denne uken :) Med forrige brukte jeg den vel en gang i uken ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som hadde det. Ikke no problem for henne. Var bare den ene gangen. Du trenger nok ikke ringe extra for å ta det opp tror jeg siden det er ganske vanlig ettersom det jeg har lest. Så lenge det ikke er mye, så skal det vel ikke være no farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som hadde det. Ikke no problem for henne. Var bare den ene gangen. Du trenger nok ikke ringe extra for å ta det opp tror jeg siden det er ganske vanlig ettersom det jeg har lest. Så lenge det ikke er mye, så skal det vel ikke være no farlig.

Har ingenting å si om det er lite eller mye. Jeg har blødd brunt blod helt til uke 10 å etter det har jeg masse fersk blod ( det bare renner) men det er ingenting farlig :) har vært på UL 4 ganger å alt står bra til med lille. 14+1 idag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til <3 så fint at du ble gravid igjen. Kan jeg spørre om du har leiden pga blodfortynnende? Ønsker deg det beste denne gangen <3

Hei, og tusen takk😊 Vi er veldig glade, samtidig som det er en frykt hele tiden også. Jeg vet ikke hva leiden er, og har ikke hørt at jeg har det.. men heg har fått påvist antifosfolipidsyndrom, som er økt fare for blodpropp. Går nå derfor på både albyl e og klexane sprøyter. Skal fortsette på en av di etter endt svangerskap også. Vi krysser fingrene for at dette går veien 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) takk for svar og lykke til :) leiden mutasjon er og økt risiko for blodpropp i svangerskap, men jeg har kun brukt fragmin etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på privat ul i morgen og er så spent! Med førstemann gikk jeg til en annen privatklinikk, og da fikk vi info om at alt så normalt ut, og størrelsen ble målt på ulike strukturer. Satser på å få det samme i morgen da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på privat ul i morgen og er så spent! Med førstemann gikk jeg til en annen privatklinikk, og da fikk vi info om at alt så normalt ut, og størrelsen ble målt på ulike strukturer. Satser på å få det samme i morgen da :)

Hvor skal du? Håper på oppdatering i morgen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal du? Håper på oppdatering i morgen :)

Det gikk kjempebra, fikk se en frisk liten baby på knappe 8 cm fra hode til rumpa 😀

Jeg var hos en gynekolog på noe som kalles Frisksenteret her jeg bor, er kombinert fysioterapi, trening og ymse behandling i den sjangeren. Veldig hyggelig dame, så er veldig fornøyd med den plassen! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra, fikk se en frisk liten baby på knappe 8 cm fra hode til rumpa

Jeg var hos en gynekolog på noe som kalles Frisksenteret her jeg bor, er kombinert fysioterapi, trening og ymse behandling i den sjangeren. Veldig hyggelig dame, så er veldig fornøyd med den plassen! ☺

så herlig!

Jeg har time den 13. desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på svangerskapskontroll i går og tok noen blodprøver. Ble oppringt i dag. Har for lite B12, ble bedt om å komme og ta nye blodprøver....Har lest litt på Internett, det var ikke en god idé. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på svangerskapskontroll i går og tok noen blodprøver. Ble oppringt i dag. Har for lite B12, ble bedt om å komme og ta nye blodprøver....Har lest litt på Internett, det var ikke en god idé. :(

Jeg har forstått at B12 mangel er ganske vanlig, og veldig lett å behandle, heldigvis. :) Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, godt det ble plukket opp tidlig! :) Har hatt mangel på B12 selv utenfor graviditet, og jeg tok tilskudd av TrioBe den perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at B12 mangel er ganske vanlig, og veldig lett å behandle, heldigvis. :) Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, godt det ble plukket opp tidlig! :) Har hatt mangel på B12 selv utenfor graviditet, og jeg tok tilskudd av TrioBe den perioden.

 

Takk for beroligende svar. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er den ikke kjempelav heller da, så det er jo bra. Har du fått info om du skal ta sprøyter eller bruke tabletter? Jeg har igrunn lyst til å ta den vaksinen ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 22. juni, er 12+2 og bare lagt på meg 0.7 kg, legen var ikke fornøyd med det🙄 Noen andre med samme erfaring?? Eventuelt hvor mye har dere andre gått opp på den tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B12 145, normalen er 160-170.Noen som har tatt eller skal ta influensavaksine?

Fikk beskjed om å ta influensavaksine neste uke ja, er i uke 13 nå!

 

Anonymous poster hash: 39ed9...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 22. juni, er 12+2 og bare lagt på meg 0.7 kg, legen var ikke fornøyd med det🙄 Noen andre med samme erfaring?? Eventuelt hvor mye har dere andre gått opp på den tiden??

Jeg er 11+2 og har gått ned fra 56 til 51,5 kilo. Så skjønner ikke hvorfor legen din har innvendinger mot at du har gått opp 0,7. Syns ikke du skal bekymre deg for det! Jeg gikk ned 6 kilo fram til uke 14 sist, og så la jeg på meg 12 kilo etter det. Det går i rykk og napp denne vektøkningen. No worries!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 22. juni, er 12+2 og bare lagt på meg 0.7 kg, legen var ikke fornøyd med det🙄 Noen andre med samme erfaring?? Eventuelt hvor mye har dere andre gått opp på den tiden??

Jeg har alltid vært tynn, og har som Ladyinred beskriver, gått ned i vekt disse ukene. Er 8+4 i dag og er innom fra Juligruppa. Uansett.. legen sa jeg ikke skulle bekymre meg for vekta enda, og at kvalme, oppkast og dårlig matlyst gjør det helt naturlig og ikke legge på seg. Hun sa at kiloene kommer tidsnok uansett. Så nei, jeg syns heller ikke du skal bekymre deg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, ville ikke bekymret meg. Sa legen hvorfor - er du veldig tynn i utgangspunktet? Han kan jo ha hatt sine grunner... Jeg har gått ned 10 kg begge gangene pga kvalme og alltid fått høre at bsbyen får sitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...