GĂ„ til innhold

Termin Juni 2017đŸŒ


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Her har kvalmen blitt sterkere. Og fryktelig trĂžtt noen dager.

Men gÄr hele tiden og lurer pÄ om det fortsatt er liv inni der. Er jo ingen mage. Gleder meg til uke 12 nÄr magen begynner Ä komme. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Trodde jeg skulle svime av i natt. VÄknet av at jeg mÄtte pÄ do, men jeg satt pÄ do fikk jeg en stor smerte pÄ hÞyre side ( et slags voldsomt stikk). Har en formening om at fosteret ligger pÄ ventre side. Ble helt satt ut av smerten trodde jeg skulle svime av. Gikk og la meg, smertene fortsatte og jeg fikk et snev av feber. LÄ der og vurderte om jeg skulle komme meg til legevakten. NÄ er smertene borte, men jeg lurer fÊlt pÄ hva det var. FordÞyelse?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kvalmen kom hit for to dager siden og er her hele dÞgnet. Er ogsÄ veldig dÄrlig i magen, med vekslende hard og lÞs mage..dette mener jeg at jeg hadde forrige sv.skap ogsÄ.. har ogsÄ en del vondt oppe i magen og svÊrt sliten/Þm oppe i ryggen..

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Trodde jeg skulle svime av i natt. VÄknet av at jeg mÄtte pÄ do, men jeg satt pÄ do fikk jeg en stor smerte pÄ hÞyre side ( et slags voldsomt stikk). Har en formening om at fosteret ligger pÄ ventre side. Ble helt satt ut av smerten trodde jeg skulle svime av. Gikk og la meg, smertene fortsatte og jeg fikk et snev av feber. LÄ der og vurderte om jeg skulle komme meg til legevakten. NÄ er smertene borte, men jeg lurer fÊlt pÄ hva det var. FordÞyelse?

Hvis det dukker opp igjen og det er helt ubeskrivelig vondt, sÄ gÄ til lege/legevakt og tips om ovarietorsjon. Jeg fikk det med fÞrstemann etter ivf. Endret av LadyInRed
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvis det dukker opp igjen og det er helt ubeskrivelig vondt, sÄ gÄ til lege/legevakt og tips om ovarietorsjon. Jeg fikk det med fÞrstemann etter ivf.

Hva er ovarietorsjon? Snakes led jordmor som betrygget meg med Ä si at det ikke var noe alvorlig. Men skjer det igjen drar jeg til legevakten. Kan det behandles? Jeg har ivf. Tror jeg ogsÄ ble overstimulert, veldig dÄrlig i perioden etter innsetting.

Endret av Papillons
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hva er ovarietorsjon? Snakes led jordmor som betrygget meg med Ä si at det ikke var noe alvorlig. Men skjer det igjen drar jeg til legevakten. Kan det behandles? Jeg har ivf. Tror jeg ogsÄ ble overstimulert, veldig dÄrlig i perioden etter innsetting.

Det er nÄr en eggstokk vrir seg (torkverer) rundt seg selv, slik at blodstrÞmmen i arterier og vener stopper opp. Fikk beskjed fra sykehuset om at det var det vondeste man kan oppleve av smerte. Mao, det er virkelig vondt. Du mÄ ikke opereres hvis smerten gÄr over, for da har eggstokken funnet veien tilbake pÄ plass. Men du mÄ kanskje fÄ fjernet en mulig cyste eller flere, hvis det er det som er Ärsaken til torsjonen. Husker ikke hvordan de fjerner cyster, men tror det er vaginalt (altsÄ med nÄl pÄ samme mÄte som egguthenting ved ivf). Dersom smertene ikke gÄr over utfÞrer de en kikkehullsoperasjon under narkose.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det er nÄr en eggstokk vrir seg (torkverer) rundt seg selv, slik at blodstrÞmmen i arterier og vener stopper opp. Fikk beskjed fra sykehuset om at det var det vondeste man kan oppleve av smerte. Mao, det er virkelig vondt. Du mÄ ikke opereres hvis smerten gÄr over, for da har eggstokken funnet veien tilbake pÄ plass. Men du mÄ kanskje fÄ fjernet en mulig cyste eller flere, hvis det er det som er Ärsaken til torsjonen. Husker ikke hvordan de fjerner cyster, men tror det er vaginalt (altsÄ med nÄl pÄ samme mÄte som egguthenting ved ivf). Dersom smertene ikke gÄr over utfÞrer de en kikkehullsoperasjon under narkose.

Tusen takk for forklaringen. Fant ikke noe nyttig pÄ nettet om dette. Jeg tar det videre dersom smerten kommer tilbake. Vet en cyste ble oppdaget pÄ utsiden av livmoren. Smertefult var det ja, holdt pÄ svime av. Vred meg i smerte i senga, var redd det var blindtarmen.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Termin rundt 17Juni her 😀 FĂžrste gang jeg er gravid, sĂ„ krysser alt jeg har for at dette gĂ„r bra. Er 8+2 idag ❀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her har kvalme slĂ„tt inn for fulle mugger! 7 uker pĂ„ sĂžndag❀ Var nĂ„get kjedelig Ă„ stoppe langs E6 for Ă„ spy altsĂ„ 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her har kvalme slĂ„tt inn for fulle mugger! 7 uker pĂ„ sĂžndag❀ Var nĂ„get kjedelig Ă„ stoppe langs E6 for Ă„ spy altsĂ„

Huff da. HÄper det gÄr fort over.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Om jeg er flink til Ă„ spise umiddelbart etter at jeg stĂ„r opp og spiser lite og ofte gĂ„r det ganske bra altsĂ„ đŸ‘đŸ»

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg nevnte at jeg var nervĂžs pga brun utflod og noe friskt blod. I dag var jeg endelig pĂ„ tidlig ultralyd Ă„ jeg fikk hĂžre hjertelyden Ă„ se lille i magen. Alt var bra og h*n lĂ„ perfekt inni livmoren 😍 Litt i lykkerus. Andre som harbeider vĂŠrt pĂ„ tidlig UL?

 

Jeg er forresten 8+0 i dag. Samme kom jordmor frem til pĂ„ mĂ„lingene ❀

 

ck9mZkx0.jpeg

Endret av Rogalandsjente
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Jeg nevnte at jeg var nervÞs pga brun utflod og noe friskt blod. I dag var jeg endelig pÄ tidlig ultralyd Ä jeg fikk hÞre hjertelyden Ä se lille i magen. Alt var bra og h*n lÄ perfekt inni livmoren Litt i lykkerus. Andre som harbeider vÊrt pÄ tidlig UL?

Jeg er forresten 8+0 i dag. Samme kom jordmor frem til pĂ„ mĂ„lingene ❀ck9mZkx0.jpeg

Nydelig. Gratulerer! HÄper jeg fÄr se det samme i morgen ogsÄ! :)
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Nydelig. Gratulerer! HÄper jeg fÄr se det samme i morgen ogsÄ! :)

En helt fantastisk fĂžlelse 😍 gleder meg til Ă„ hĂžre i morgen 😀 Lykke til ❀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fikk ogsÄ se vÄr lille mini-me og hÞre hjertet. RÞrende. Er veldig stolt nÄ 7+4

 

SĂ„Ă„ bra :D gratulerer 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SÄ bra, Papillons! :D 
Hadde fÞrste kontroll hos jordmor i dag, det gikk veldig fint. Hyggelig at jeg fikk samme som forrige gang. :) 9+2 i dag! 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fikk ogsÄ se vÄr lille mini-me og hÞre hjertet. RÞrende. Er veldig stolt nÄ 7+4

SĂ„ bra 😀 Ganske like pĂ„ termin vi da 🖒

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SĂ„ bra, Papillons! :D

Hadde fĂžrste kontroll hos jordmor i dag, det gikk veldig fint. Hyggelig at jeg fikk samme som forrige gang. :) 9+2 i dag!

SĂ„ spennende 😀 Jeg skal til lege (skal ha fĂžrste kontroll der) neste uke. Husker ikke fra forrige gang, hva skjedde pĂ„ fĂžrste kontroll?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kvalme pÄ oppadstigende her nÄ. 7+1. Ikke hatt brekninger enda og ikke spydd. HÄper d ikke blir verre. UL i dag viste alt ok, sÄ jeg fÄr bite tenna sammen. HÄper dere andre er i god form!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kvalme pÄ oppadstigende her nÄ. 7+1. Ikke hatt brekninger enda og ikke spydd. HÄper d ikke blir verre. UL i dag viste alt ok, sÄ jeg fÄr bite tenna sammen. HÄper dere andre er i god form!

Kjedelig med kvalme 😣 Har heldigvis sluppet unna forelĂžpig (bank i bordet). SĂ„ kjekt med UL der alt var bra 😀

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...