Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Jeg har full forståelse for frustrasjonen over ventetiden J'espere.. Håper virkelig ikke du må vente lenge med oppstart etter samtalen i januar. Det er så utrolig frustrerende å vente, men tiden går heldigvis fort :) Jeg håper min egen syklus holder seg stabil så jeg kan sette i gang prosess i slutten av februar og ikke må vente til langt ut i mars.

 

Jeg har tenkt lenge på å skulle slanke meg, jeg er relativt slank, men har for stort midjemål i forhold til anbefalingene. Og det er ikke noe særlig når det er mistanke om pco(s). Det har dessverre til nå blitt med tanken, men nå har jeg vært flink i en uke og har planer om å fortsette slik fremover. Håpet er nemlig at hvis jeg får redusert midjemålet så kan det jo hende at eggstokkene begynner å produsere egne egg uten hjelp og at jeg kan bli gravid naturlig... Det skader i hvertfall ikke å prøve. :)

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til Mammadrøm!

 

Ja ikke sant Stompen80, vi kan jo bruke ventetiden til noe positivt, som å gå noen noen kilo i vekt feks. Jeg har hatt planer om det lenge selv, og nå kan jeg jo ha et mål om å gå ned 3-4 kilo fem til 3. januar feks. Heia oss, håper det går vår vei igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ut 11 egg i dag og er superglad:-)

Så flott Mammadrøm! Har du fått beskjed om hvor mange som ble befruktet? Håper det blir mange å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 11 egg var bare 3 modne/ gode nok til å utføre ICSI på og av de 3 ble heldigvis 2 egg befruktet. Ble litt skuffet over at ikke flere egg ble begruktet, men er veldig glad for at det iallefall blir innsett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 11 egg var bare 3 modne/ gode nok til å utføre ICSI på og av de 3 ble heldigvis 2 egg befruktet. Ble litt skuffet over at ikke flere egg ble begruktet, men er veldig glad for at det iallefall blir innsett:-)

Du får se på det sånn: 2 av 3 ble befruktet! :-D Det er jo utrolig bra! Håper det blir full klaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt sagt, Stompen80:-)

Fikk satt inn ett egg i dag som i følge legen var helt perfekt! Han sa at han hadde god tro på dette egget:-) Testdag 7/11!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her igjen... Syklusdag 33 og ingen mens. Håpet tennes, men fornuften vet at mensen er på plass innen 2 dager.

Det ser ut som om syklusene er annen hver lang og kort. Utrolig irriterende. Det lengste jeg har opplevd etter at jeg begynte å følge med er 34 dager (2 måneder siden), korteste 26 (ca. 4 år siden) Gjennomsnttlig 28-30 dager. Håper ikke syklusene begynner å fuske mer enn den ser ut til å ha gjort til nå. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.... Jeg har ventet på mensen siden slutten av forrige uke. Siden jeg aldri har gått mer enn 34 dager mellom syklusene bestemte jeg meg i dag for å ta en test. Jeg var overbevist om at jeg ville tisse på pinnen og få en rød test i retur (mensen) for har skjedd en del ganger de siste 4-5 årene

Men

Mot alle odds var den positiv...... Jeg er i sjokk.....

Men helt overlykkelig!!!!! Tenk om det stemmer! At vi funker naturlig likevel!!!! Jaaaaaaaa!!!!!!!

Måtte bare dele det med noen utenom samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.... Jeg har ventet på mensen siden slutten av forrige uke. Siden jeg aldri har gått mer enn 34 dager mellom syklusene bestemte jeg meg i dag for å ta en test. Jeg var overbevist om at jeg ville tisse på pinnen og få en rød test i retur (mensen) for har skjedd en del ganger de siste 4-5 årene

Men

Mot alle odds var den positiv...... Jeg er i sjokk.....

Men helt overlykkelig!!!!! Tenk om det stemmer! At vi funker naturlig likevel!!!! Jaaaaaaaa!!!!!!!

Måtte bare dele det med noen utenom samboer :)

Så fantastisk! GRATULERER :)

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! GRATULERER :)Anonymous poster hash: 0d60a...223

Takk :) Er utrolig redd for at det skal bli en kortvarig lykke, men i følge terminkalkulatorer er jeg nå litt over 5 uker på vei. jeg leste nylig at 75% av spontanaborter skjer før uke 5 så håper på det beste.

Hvordan går det med dere andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :-) I gang med søskenforsøk nr 3! Inseminert på mandag, og teller dager til jeg kan teste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk med "egenprodusert", Stompen80! Alle ivfers drøm! Straks i gang med uttak nr 3 i jakten på søsken.. fortsatt håpefull. Men samtidig realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Tør ikke helt tro på det ennå. Er jo noe jeg var overbevist var fysisk umulig. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøve for å verifisere. Venter ennå på svar.

 

Legen kommenterte etter at jeg sa at første var IVF: Ja det er nå sånn som skjer, når man minst venter det. Det er mange som først får IVF for så å bli spontant gravid.

Det var bare vennlig ment, men jeg må innrømme at det sårer litt. På den måten at: "Du trengt egentlig ikke ivf, du var nok bare utålmodig! Du burde ikke ventet til 30+ før du prøvde å bli gravid!"

Men jeg vet at det var nødvendig og jeg er superglad for ivf gutten min og den lille klumpen som er på vei. Jeg synes jeg har vunnet i lotto, superlotto og vikinglotto-alt på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil bare hilse på dere alle her :)

Har masse spørsmåler, håper dere kan hjelpe meg, hvis noe som skriver jeg er uklar bare si ;) jeg er ikke norsk og derfor kan skrive fpå feil måte ... men men.

 

Jeg bare lurer hvor mange av dere hadde søskenforsøk i Porsgrunn? Jeg hadde samtale med lege på mandag og var veldig overasket at jeg hadde kun samtale, ikke noe undersokelse eller prøve, jeg bare snakket med hun lege og hun sa " ja det fint du har 3 frossne embryo, vi skal ikke prøve i desember pga Jul ( såååå dumot ;( ) da du bare ringe oss i januar når du få mend, du skal ta estrogener og vi skal bestemme innstetning dato" 

er det normalt ? de sjekker ingenting ?! jeg har kun 3 frossne embryo jeg vil ikke gjøre noe galt...men jeg vet ikke hvordan går det etter svangerskap og fødsel... hvem har likt ernfaring ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge søskenforsøkene mine i Porsgrunn. Begge frys.

De tar ingen prøver nei. De tok en ultralyd etter 2 uker på progesteron for å sjekke livmorslimhinnen og så innsett.

Begge forsøkene ble positive ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gratulerer :)

 

Jeg hadde ivf i april 2015 så fikk jeg ei jente i januar 2016, første gang første innsetning -fra 7 egg jeg fikk 4 embryo.

Jeg bare vet at alle er 4delt.

 

Hvor lenge pause hadde du mellom fødsel og innsetning ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-) har akkurat oppdaget dette forumet :-)

 

Vi er i gang med søskenforsøk. Vår eldste fikk vi på aller første forsøk og jeg var så sikker på at nr2 skal være like rask og enkel... 6 egg ble henta, alle ble befruktet men ingen overlevde til blastocyster :-( sjokket var stort... da ble forsøket avbrutt. Fikk beskjed om å ringe når mensen kommer sånn at dem kan se når vi kan begynne på nytt men helsesøsteren mente at drt ikke skulle skje før januar :-(

Er det flere som hører til Porsgrunn her? Har dem ikke egguttak i januar?

Fikk ikke tak i dem på tlf i dag og måtte sende en epost for å si at jeggikk mensen i går. Venter spent på svar og har fortsatt et lite håp om at vi kan begynne før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Vogue! Vi hører til Porsgrunn, og var der faktisk på konsultasjon og samtale i går! Vi fikk også beskjed om at det ikke ble egguthenting før i slutten januar, dette fordi jeg får neste mens rundt 9.-10. desember, og siden de har julestengt får vi da ikke hentet ut egg den syklusen. Så vi begynner på nesespray en gang i slutten av desember. Det er vel det samme med deg tipper jeg, at jula kommer imellom, i tilfelle de trenger å gjøre ultralyd etc. i forbindelse med stimulering.....? 

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...