Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Åååå, J'espere!!! Så fantastisk at du er på kjøret igjen og kanskje kan sitte med positiv test i uken som kommer Krysser fingre og tær for at det er en stayer de har fisket opp fra skattkammeret

 

 

Takk F*PCO! :) Litt skummelt, men vi tenkte vi like gjerne kunne starte tidlig så blir det ikke så mye press på å få det til med en gang..men det er rart med det, det blir en big deal likevel! Heldigvis har vi en liten blidfis som tar det meste av oppmerksomheten så litt mindre tid å gruble på denne gangen! 

Håper alt står bra til med deg og den lille skatten din også <3 

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttak ga 5 egg. Sist fikk jeg ut 12 egg, så dette var skuffende.. Da gjenstår det å se om kvalitet går foran kvantitet og at gullegget befinner seg blandt de 5. #krysserfingrene

 

Minsin1: har du hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak ga 5 egg. Sist fikk jeg ut 12 egg, så dette var skuffende.. Da gjenstår det å se om kvalitet går foran kvantitet og at gullegget befinner seg blandt de 5. #krysserfingrene

 

Minsin1: har du hørt noe?

De brukte icsi på 8 av eggene og ivf på resten. 7 av icsi eggene ble befruktet og ingen av ivf. Av de 7 så overlevde kun 2 til plasto. Så av 17 egg er d kun 2 i frys. Vel vi har jo aldri fått noe i frys så d e jo 2 mere.. Men æ trenger jo bare 1 ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De brukte icsi på 8 av eggene og ivf på resten. 7 av icsi eggene ble befruktet og ingen av ivf. Av de 7 så overlevde kun 2 til plasto. Så av 17 egg er d kun 2 i frys. Vel vi har jo aldri fått noe i frys så d e jo 2 mere.. Men æ trenger jo bare 1 ☺

Gratulerer!! Så gøy med to perfekte blastoeskimoer. Som du sier: vi trenger kun et gullegg #krysserfingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk F*PCO! :) Litt skummelt, men vi tenkte vi like gjerne kunne starte tidlig så blir det ikke så mye press på å få det til med en gang..men det er rart med det, det blir en big deal likevel! Heldigvis har vi en liten blidfis som tar det meste av oppmerksomheten så litt mindre tid å gruble på denne gangen!

Håper alt står bra til med deg og den lille skatten din også <3

Takk😊 Hun er virkelig til å spise opp nå😊 Fortsatt litt baby, men mer og mer folk, viser masse humor, sier bæ når vi ser på sauene og forsker non stop på omgivelsene. Jeg er også veldig giret på å få en til, men mannen er ganske bestemt på at vi bare skal ha en. Vi har ikke tatt den store avgjørelsen og jeg tenker på det hver dag og er redd for at alt jeg opplever nå også er siste gangen. Så det er ikke bare de F* eggstokkene jeg har å kjempe imot. Meeen, vi har da ikke latt oss stoppe så lett før, it's not over 'til til the fat lady sings😉 Evt får jeg true med å trøstespise meg feit, typen har litt smale preferanser😁

 

Heier masse på forsøket ditt og håper vesla di blir storesøster på noen strakser😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg igang med lutinus. Alle 5 eggene skal tines før helgen! Ble litt satt ut da han sa det.. Forhåpentligvis blir det innsett på mandag og dersom noen andre overlever tining og utvikler seg så blir de fryst en gang til :-o

Noen andre som har vært borti denne prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg igang med lutinus. Alle 5 eggene skal tines før helgen! Ble litt satt ut da han sa det.. Forhåpentligvis blir det innsett på mandag og dersom noen andre overlever tining og utvikler seg så blir de fryst en gang til :-o

Noen andre som har vært borti denne prosessen?

Hvorfor alle 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hun er virkelig til å spise opp nå Fortsatt litt baby, men mer og mer folk, viser masse humor, sier bæ når vi ser på sauene og forsker non stop på omgivelsene. Jeg er også veldig giret på å få en til, men mannen er ganske bestemt på at vi bare skal ha en. Vi har ikke tatt den store avgjørelsen og jeg tenker på det hver dag og er redd for at alt jeg opplever nå også er siste gangen. Så det er ikke bare de F* eggstokkene jeg har å kjempe imot. Meeen, vi har da ikke latt oss stoppe så lett før, it's not over 'til til the fat lady sings Evt får jeg true med å trøstespise meg feit, typen har litt smale preferanser

 

Heier masse på forsøket ditt og håper vesla di blir storesøster på noen strakser

 

 

Så koselig <3 De blir jo mer og mer til å spise opp jo mer kontakt man får, det er så fint! 

 

Hehe, du skal nok få klart å overtale han skal du se! Når deres lille skatt blir litt eldre og han får bedre nattesøvn (?) så er han kanskje lettere å bearbeide ;-) 

 

Tusen takk! Jeg tok et forsøk i går ettermiddag, og den testen var blendahvit. Så jeg har mistet litt troen... Skal ikke gi det opp helt ennå, men har hatt en dårlig følelse og føler meg ikke gravid i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten enda en test nå. Fortsatt hvit. Hvis jeg ser skikkelig intenst på den lenge nok kan jeg kaanskje se en bitteliten skygge. Men antakelig synsbedrag. Er nok game over for meg da, er jo 11 dager dpo..... :frown:  Det var en sånn følsom test med 15 mlU/ml også, så skal kunne teste 4 dager før forventet mens..

 

Vi4+1!:-) Så rart, har aldri vært borti det før! Vi hadde jo et fryseforsøk da jeg ble gravid og da tinte de kun ett. Hvilken klinikk hører du til?

 

Lillespire2: skjønner det er skuffende med færre enn sist. Men det viktigste er jo hvor mange som blir befruktet og utvikler seg riktig! Håper det er kvalitet over kvantitet i dette tilfellet!

 

Minsin1: Gratulerer med fryseegg!! Så bra! Du har rett, du trenger bare ett gullegg! Vi krysser alle fingre og tær i hele gruppa for at nettopp gullegget er i fryseren nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt J'espere :( Hadde håpet på dere vegne at dette forsøket skulle gå bra, spesielt også med tanke på at de ikke har søskenforsøk der dere hører til.

 

Her har jeg ennå ikke hørt noe fra sykehuset vedrørende oppstartstidspunkt. Ringte i forrige uke for å høre men da hadde de ikke fått svar på alle prøvene. Håper jeg hører noe innen de neste par ukene. Er det noen som vet om IVF legene på Haukeland er tatt ut i streik? Mulig det og forsinker prosessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer å gå inn her jeg. Hihi. Lykke til alle sammen. Her skal vi ha egguttak i morgen. Gruer meg enormt! De såg ikke så mange folikkler på ul telte til 5. Men håper de ser flere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer å gå inn her jeg. Hihi. Lykke til alle sammen. Her skal vi ha egguttak i morgen. Gruer meg enormt! De såg ikke så mange folikkler på ul telte til 5. Men håper de ser flere i morgen.

Masse lykke til! Det viktigste er uansett kvaliteten på 🍳, ikke hvor mange ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt J'espere :( Hadde håpet på dere vegne at dette forsøket skulle gå bra, spesielt også med tanke på at de ikke har søskenforsøk der dere hører til.

 

Her har jeg ennå ikke hørt noe fra sykehuset vedrørende oppstartstidspunkt. Ringte i forrige uke for å høre men da hadde de ikke fått svar på alle prøvene. Håper jeg hører noe innen de neste par ukene. Er det noen som vet om IVF legene på Haukeland er tatt ut i streik? Mulig det og forsinker prosessen...

Takk for sympatien Stompen80! Tok en test til i morges og den var fortsatt neg. Men det var jo litt for godt til å være sant om vi skulle få det til på første forsøk denne gangen, så har nesten gått videre allerede, har bestilt time hos gyno for henvisning til Porsgrunn. Her kaster vi ikke bort pp! De har visst liten ventetid så kan kanskje være mulighet ☺️Det beste hadde jo vært om jeg hadde klart å få til et forsøk før jeg går tilbake i jobb, eller i det minste før jul!

 

Håper du hører fra Haukeland snart, greit å ha en dato å forholde seg til!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen, Mesterfruen!!

 

Kjedelig med negativ test, Jespere... Fortsatt litt spenning igjen da!

 

Jeg fikk beskjed om at 5 av 5 ble befruktet og så veldig bra ut på dag 1. Innsett på lørdag om en (helst to) blastocyst(er) overlever. Så etter en egenmelding på mandag var det tilbake på jobb dagen etter uttak. Nå har jeg nesten "glemt" hele greia. Var øm og oppblåst første dagen, men nå er jeg bare oppblåst.. Nice ;) Kollegaene, venner og resten av familien skulle bare visst hva vi gikk igjennom!!

 

#krysserfortsattfingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forige gang tok de også ut bare ett egg av fryseren. Tror det er noe nytt. Han sa at det hadde vist seg å gi større sjanse for å lykkes. Dyrke alle 5 over helgen og sette inn 1 om det gikk bra. Og så kanskje fryse ned de andre som overlevde. hører til i Porsgrunn. Er strålende fornøyd! Har jo fått 2 klaff på 2 forsøk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nesten litt flaut, men jeg tror jeg var litt vel pessimist og ga opp litt fort.. IKM i dag og svei av en billigtest bare for å ha gjort det. Og den var positiv 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nesten litt flaut, men jeg tror jeg var litt vel pessimist og ga opp litt fort.. IKM i dag og svei av en billigtest bare for å ha gjort det. Og den var positiv

Så bra!!! Gratulerer! Så herlig å kanskje ha to små om 9 måneder! Jeg må innrømme at jeg er supermisunnelig, og veldig glad på dine vegne :) Håper alt går bra herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nesten litt flaut, men jeg tror jeg var litt vel pessimist og ga opp litt fort.. IKM i dag og svei av en billigtest bare for å ha gjort det. Og den var positiv 👏🏻👏🏻👏🏻

Gratulerer :)

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kult Jespere! Det snører jo bare oppunder: aldri gi opp før ikm!

 

Da er jeg ruger av en stk topp kvalitet embryo. Så er det bare å håpe at det blir en liten søster eller bror.. #krysserfingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig, aldri gi opp før IKM ... og kanskje også ikke bruk RFSU "test tidlig" testene. Begge de blendahvite testene mine var RFSU.. Men tok en CB digital i stad (midt på dagen - altså ikke morgenurin) og den sa at jeg var Gravid 2-3 uker. Så da bør jo hcg-nivået være såpass høyt at jeg burde ha fått utslag på torsdag...??? Jaja, samme det - veldig glad for at jeg tok en test i dag morges bare for sikkerhets skyld :)

 

Lykke til Lillespire2!! Krysser fingrene for deg :)

 

Stompen80: Takk! Håper du hører fra sykehuset snart så du får en dato å forholde deg til! Og at den lille gutten din bidrar til at tiden går fort frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quoteStompen80: Takk! Håper du hører fra sykehuset snart så du får en dato å forholde deg til! Og at den lille gutten din bidrar til at tiden går fort frem til det :)

 

Den lille er absolutt alfa og omega i livet. Jeg tenker hver dag hvor utrolig heldig jeg har som har en så fin gutt, og en unge i det hele tatt, og alle unger etter ham er ren skjer bonus. Dere føler nok mye det samme :) Men jeg håper det ikke blir så alt for lenge til jeg vet noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ruger. 🙈 Testdato 1 oktober. Blir spennende! Gratulerer til deg J'espere!! Spennende tid i vente! 😍

 

Lykke til alle sammen her inne. Ikke alltid jeg klarer å følge med.. 🙈 men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også ruger. :babysmokk:  Satte inn en potensiell lillebror/søster igår.

Får vite idag om det blir noen igjen på frys av de 4 stk som også ble tint opp. Han sa at det ikke var alle som utviklet seg like bra.

Har ingen følelse på noenting:| Urealistisk egentlig at det skulle bli full klaff på tredje innsett også.

 

Den lutinusen er noe vanvittig kladdete greier:-| Hvordan opprettholder dere normal sengeaktivitet dere andre som også tar lutinus..?  :sjenert:  Har egentlig bare sagt at det skjer ikke:-| Skikkelig udelikat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har mistet 😥 Har blødd masse og har ganske mye menssmerter. Hun på Riksen mente det hørtes ut som en SA men for tidlig å ta blodprøve ennå, må vente til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har mistet 😥 Har blødd masse og har ganske mye menssmerter. Hun på Riksen mente det hørtes ut som en SA men for tidlig å ta blodprøve ennå, må vente til torsdag.

Å nei, så utrolig trist!! Kos ekstra mye med lille tulla di og mannen i dag. Mange gode tanker til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...