Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Mannen min måtte gå på pregnyl i halvt år før æ kunne starte. 2 ganger ☺

har han problemer med sæd produksjon?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har han problemer med sæd produksjon?

Han har had testikkelkreft så halv produksjon igjen.. Og han går på testosteron som gjør han steril. Så når vi ska ha ivf må han starte produksjon for en liten periode før han må tilbake til testosteron. Han bynner å bli dårlig igjen så håper vi blir gravid snart at han får medisin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har had testikkelkreft så halv produksjon igjen.. Og han går på testosteron som gjør han steril. Så når vi ska ha ivf må han starte produksjon for en liten periode før han må tilbake til testosteron. Han bynner å bli dårlig igjen så håper vi blir gravid snart at han får medisin igjen.

Min mann også fikk testikkelkreft. Han ble operert 2 ganger. (Orchietomy og Retroperitonal Lymph Node Dissection).  Han er frisk men fikk retrograde ejakulasjon etter operasjonen.  Vi har hatt to TESE/ICSI uten suksess. Nå kjemper vi for å bruke sæden som er nedfryst og/eller sæd fra bladder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann også fikk testikkelkreft. Han ble operert 2 ganger. (Orchietomy og Retroperitonal Lymph Node Dissection). Han er frisk men fikk retrograde ejakulasjon etter operasjonen. Vi har hatt to TESE/ICSI uten suksess. Nå kjemper vi for å bruke sæden som er nedfryst og/eller sæd fra bladder.

Hannes nedfryst sæd før kreft var ikke av god kvalitet men heldigvis klarer dem å få produksjon i gang og kvaliteten der e ikke så verst. Vi har en jente fra før så fungerte en gang før. Da fikk vi også nedfryst mer av god kvalitet. Men dem ønsker å få fersk for d gir best resultat. Hjelper ikke på at vi e opp i alder og æ har endo i tillegg. Heldigvis ska ikke endoen min være aktiv.. Men vi har aldri fått noe i frys så kun 3 sjansa her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannes nedfryst sæd før kreft var ikke av god kvalitet men heldigvis klarer dem å få produksjon i gang og kvaliteten der e ikke så verst. Vi har en jente fra før så fungerte en gang før. Da fikk vi også nedfryst mer av god kvalitet. Men dem ønsker å få fersk for d gir best resultat. Hjelper ikke på at vi e opp i alder og æ har endo i tillegg. Heldigvis ska ikke endoen min være aktiv.. Men vi har aldri fått noe i frys så kun 3 sjansa her..

Det som jeg syns virker veldig rart er at Alle IVF klinikkene i verden selger ICSi som 100% svar til alle Male Fertility Issues, men det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg syns virker veldig rart er at Alle IVF klinikkene i verden selger ICSi som 100% svar til alle Male Fertility Issues, men det er ikke det.

D e nok mange andre faktorer som må også stemme og ikke "bare" sette den inn så blir d baby.. Litt usikker om dem brukte ivf eller icsi sist. Dem har brukt begge del trur æ men trur ivf delen som har funka best faktisk. D e tungt for manfolka å være problemet, selv om de ikke sier nokka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi igang med prøvetaking! Mannen tok sine prøver i dag og jeg håper på å få mensen neste helg og da kan jeg ta mine blodprøver. Jeg tror lite har endret seg siden jeg tok prøvene sist for rundt 2 år siden. Etter det er det bare å vente på svar og tidspunkt for oppstart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang med prøvetaking! Mannen tok sine prøver i dag og jeg håper på å få mensen neste helg og da kan jeg ta mine blodprøver. Jeg tror lite har endret seg siden jeg tok prøvene sist for rundt 2 år siden. Etter det er det bare å vente på svar og tidspunkt for oppstart :)

Det blir spennende Stompen80! Jeg var på apoteket og hentet ut Progynova i dag, så da er det bare å vente til mensen kommer. Hvis den fortsatt er like regelmessig som før graviditeten kommer den på tirsdag! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også. Snart 36, har en gutt på 1,5 fra IVF på St Olavs, og går der nå også. Hatt 2 søskenforsøk allerede og ble gravid på andre, men mistet i MA. Gutten begynte i barnehagen denne uken, fine greier.

 

Jeg venter bare på at mensen skal komme igjen, slik at vi kan sette i gang. Det blir det siste eller nest siste fryseforsøket fra uttak nr 1. Hvis det ikke går snart blir det evt en ny ferskrunde. Siden jeg ble overstimulert og innlagt første gangen håper jeg virkelig at jeg slipper det... Krysser alt!

 

Lykke til alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg også. Snart 36, har en gutt på 1,5 fra IVF på St Olavs, og går der nå også. Hatt 2 søskenforsøk allerede og ble gravid på andre, men mistet i MA. Gutten begynte i barnehagen denne uken, fine greier.

Jeg venter bare på at mensen skal komme igjen, slik at vi kan sette i gang. Det blir det siste eller nest siste fryseforsøket fra uttak nr 1. Hvis det ikke går snart blir det evt en ny ferskrunde. Siden jeg ble overstimulert og innlagt første gangen håper jeg virkelig at jeg slipper det... Krysser alt!

Lykke til alle her inne!

Velkommen hit Babel80! Når du sier at du har hatt to forsøk allerede, er det da ett fersk og ett frys? Og det er nå andre fryserunde? Hvor mange egg har du i fryseren?

 

Føler med deg på overstimuleringsfaren. Jeg har også denne trusselen hengende over meg, men har heldigvis ikke måtte legges inn på sykehus. Har du PCO(S)? Håper du slipper ny ferskrunde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Anonym og gratulerer som ruger! Skjønner at det er nervepirrende, når har du test dato?

 

Velkommen Babel80! Jeg håper også at du slipper et nytt uttak! Vi krysser fingrene for at du har et gullegg i fryseren 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Anonym og gratulerer som ruger! Skjønner at det er nervepirrende, når har du test dato?

 

Velkommen Babel80! Jeg håper også at du slipper et nytt uttak! Vi krysser fingrene for at du har et gullegg i fryseren 👌🏻

Takk :) 1. september tror jeg.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) 1. september tror jeg.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

1. september er ikke lenge til!! Hvor mange forsøk har dere hatt tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. september er ikke lenge til!! Hvor mange forsøk har dere hatt tidligere?

:) Vi endte med tre ferskforsøk for å få til nummer 1. Dette er første ferskforsøk på nummer 2.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Babel80! Vi fulgte hverandre i forrige runde også:-) Min minste er også 1,5 og begynte i bhg nå. Første frys nå om 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte den ene progesteronpillen på morgenen. Tok den nå. Er det krise?

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte den ene progesteronpillen på morgenen. Tok den nå. Er det krise?

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Går sikkert bra.. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg rar i dag så tok tester fordi jeg er testoman. To positive tester, nå på kvelden. På forskjellige doturer. Det må bety at hcg allerede er ganske "høy"?

Jeg skjelver. Livredd for at det skal gå galt. Er bare på rugedag 5?

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg rar i dag så tok tester fordi jeg er testoman. To positive tester, nå på kvelden. På forskjellige doturer. Det må bety at hcg allerede er ganske "høy"?

Jeg skjelver. Livredd for at det skal gå galt. Er bare på rugedag 5?

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Var dette Ferskforsøk? Brukte du HCG sprøyte? har du tatt noen g tester for å sjekke om sprøyten er ute av systemet? Hvis ja, dette ser veldig bra ut.

Endret av Holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...