Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fulgt med litt fra sidelinja dette forsøket.Satte inn våre to siste fryseegg fra første søskenforsøk for to uker siden,og har testet negativt.Av 7 egg totalt (6 på frys)ble det ingen graviditet:-(

 

Ble forespeilet nytt ferskforsøk i Juni,men skal ringe i morgen å få endelig dato.(Riksen)

Det virker så uendelig lenge til,og jeg har veldig lyst til å ta et forsøk privat mens vi venter,men jeg får ikke med meg mannen..

Han mener vi skal ta de offentlige forsøkene først.

 

Gratulerer så mye til dere med positiv test,og lykke til alle rugere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har fulgt med litt fra sidelinja dette forsøket.Satte inn våre to siste fryseegg fra første søskenforsøk for to uker siden,og har testet negativt.Av 7 egg totalt (6 på frys)ble det ingen graviditet:-(

 

Ble forespeilet nytt ferskforsøk i Juni,men skal ringe i morgen å få endelig dato.(Riksen)

Det virker så uendelig lenge til,og jeg har veldig lyst til å ta et forsøk privat mens vi venter,men jeg får ikke med meg mannen..

Han mener vi skal ta de offentlige forsøkene først.

 

Gratulerer så mye til dere med positiv test,og lykke til alle rugere:-)

Så trist det ikke gikk Løvetann81, og med så mange egg på frys også! Har du satt inn to og to hele veien, eller var det bare dette siste forsøket du satte inn to? Skjønner godt frustrasjon med at det er lenge å vente i flere måneder..følte det var sykt lenge å vente til januar jeg også da jeg hadde min SA i september. Men tiden fløy faktisk veldig, det hjelper når man har en liten en som tar oppmerksomheten.. Håper uansett tiden går fort frem til juni!

 

Og du, hvis dere er litt fleksible på tidspunkter kan jeg anbefale å ta kontakt med Riksen og informere om at dere er fleksible og at dere kan møte på kort varsel. Jeg har gjort det begge mine ferskforsøk (både på riksen og i Porsgrunn), og begge ganger har det medført at jeg har fått startet opp lenge før! Måten det fungerer på er at dersom det er noen som avbestiller, ikke trenger ivf likevel etc, så ringer de og sier at de har ledig time feks kl 12 dagen etter, og så må du takke ja eller nei innen en halvtime, hvis ikke ringer de til neste på "ringelisten".

 

Uansett masse lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips,det skal jeg jammen gjøre:-)

 

Jeg har satt inn 5 egg denne runden,to av de fryste eggene tålte ikke opptining.

Disse lå i samme strå,så jeg har fått satt inn to og to på begge fryseforsøkene.

Eggene var i tillegg dyrket en ekstra dag pga av mange egg ved uttak,jeg hadde derfor litt ekstra tro på de.

 

Vi er heldige som har et barn,da vet vi jo at det går an.

Spørsmålet er vel bare hvor mange forsøk som trengs.

 

Lykke til videre med rugingen,og med flott resultat på frys:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff utrolig frustrerende - det samme kan jo skje med meg også, ikke selvsagt at man blir grsvid uansett hvor mange egg som fryses ned 😬

Men ja, hjelper på motivasjonen å ha et barn fra før! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte inn et fint firedelt egg på onsdag, og har fått 10 i fryseren ❤ ruger så godt jeg kan, men har vært skikkelig dårlig i magen siden mandag og tipper det er et virus, og nå har lille gullet også fått det😷😩 Så blir ikke akkurat det friskus/turer i skog og mark/yoga/akupunktur-livet jeg hadde planer om i rugetiden 😂 Er det liv laga håper jeg det klorer seg fast likevel!

 

Hvordan går det med deg da Minsin1?

Ja greit å ikke ha for mye planer 😊 D går greit her men har litt høy blodtrykk så er allerede 100% sykemeldt. Så får se kossn d går senere i svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit å ikke ha for mye planer 😊 D går greit her men har litt høy blodtrykk så er allerede 100% sykemeldt. Så får se kossn d går senere i svangerskap..

 

Uff god bedring, håper blodtrykket bedrer seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt kjip når jeg kommer inn hit og skal fortelle litt om min status når jeg ser at ikke alle har blitt gravid med nr 2 ennå, men håper det er greit at jeg følger dere videre. Det er utrolig leit når det ikke går, men tiden går fort og mirakler kan skje ;) stå på!

 

Jeg har selv vært til ordinær ul og fått flyttet terminen med en hel uke! Ble veldig overrasket, trodde jeg hadde oversikt over syklusen, men de jobber jo med dette så bør vel vite ;) Blir en frisk og fin liten gutt denne gangen også så vi er storfornøyd.

 

Det er et par kommentarer jeg har fått via jordmødre underveis jeg tenkte jeg kunne dele. Siden de ikke fant noe feil med oss fra starten så er legene usikre på hvorfor vi ikke har klart oss på egenhånd før. Men nå sa jordmor at mange leger mener kroppen trenger å bli gravid en gang for å "bli satt igang" og at det er derfor mange blir gravid på egenhånd etter ivf. Så er du i samme kategori og har lyst på søsken så kjør på hjemme i ventetiden!

 

Det andre er at når man ikke har hatt menstrasjonen etter amming og graviditet så må man ha regelmessig mens i 6 måneder før de kan stole på denne som grunnlag for termin. Jeg hadde bare hatt mens i 3 måneder så er nok derfor min termin ble endret. Så da tenker jeg, prøv hele måneden og ikke bare i forventet eggløsningsperiode. Det kan hende at kroppen ikke er "helt oppe og går" ennå og spyr ut egg når du minst venter det.

 

Så det var dagens lille heiarop fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg positiv test!!! Bare rugedag 6, så veldig tidlig men gud så moro:-) I morgen blir kommende storebror 2 år❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå gøy Mammadrøm! Gratulerer! ❤

Jeg testet i dag jeg også, den var blendahvit. Vet det er tidlig fortsatt men har mistet litt troa.

Testet du på morgenen eller på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt kjip når jeg kommer inn hit og skal fortelle litt om min status når jeg ser at ikke alle har blitt gravid med nr 2 ennå, men håper det er greit at jeg følger dere videre. Det er utrolig leit når det ikke går, men tiden går fort og mirakler kan skje ;) stå på!

 

Jeg har selv vært til ordinær ul og fått flyttet terminen med en hel uke! Ble veldig overrasket, trodde jeg hadde oversikt over syklusen, men de jobber jo med dette så bør vel vite ;) Blir en frisk og fin liten gutt denne gangen også så vi er storfornøyd.

 

Det er et par kommentarer jeg har fått via jordmødre underveis jeg tenkte jeg kunne dele. Siden de ikke fant noe feil med oss fra starten så er legene usikre på hvorfor vi ikke har klart oss på egenhånd før. Men nå sa jordmor at mange leger mener kroppen trenger å bli gravid en gang for å "bli satt igang" og at det er derfor mange blir gravid på egenhånd etter ivf. Så er du i samme kategori og har lyst på søsken så kjør på hjemme i ventetiden!

 

Det andre er at når man ikke har hatt menstrasjonen etter amming og graviditet så må man ha regelmessig mens i 6 måneder før de kan stole på denne som grunnlag for termin. Jeg hadde bare hatt mens i 3 måneder så er nok derfor min termin ble endret. Så da tenker jeg, prøv hele måneden og ikke bare i forventet eggløsningsperiode. Det kan hende at kroppen ikke er "helt oppe og går" ennå og spyr ut egg når du minst venter det.

 

Så det var dagens lille heiarop fra meg :)

Så koselig å høre at alt står bra til med den lille i magen Stompen80! Det er bare koselig å høre hvordan det går med det, forhåpentligvis skal det bli søsken på oss etterhvert også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, J'espere:-) Det er jo veldig tidlig og mye kan skje, så tar det med fatning enn så lenge. Jeg testet på kvelden og har alltid fått sterkere test på kvelden jeg. Sist fikk jeg ikke positiv test før rugedag 8 og selv da var den ultrasvak, så det kan være alt for tidlig for positiv test! Krysser alt for deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, J'espere:-) Det er jo veldig tidlig og mye kan skje, så tar det med fatning enn så lenge. Jeg testet på kvelden og har alltid fått sterkere test på kvelden jeg. Sist fikk jeg ikke positiv test før rugedag 8 og selv da var den ultrasvak, så det kan være alt for tidlig for positiv test! Krysser alt for deg❤️

Tusen takk Mammadrøm! Vet det er tidlig, men har en dårlig følelse nå.

Forrige gang du var gravid og testet positivt på rugedag 8, hadde du testet negativt dagen før da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse mammadrøm ❤

Og så bra at alt ser bra ut Stompen80 😁 Artig med en liten gutt 😊 har neste en liten følelse av at det er flest jenter som blir født ved ivf 🙈

Jeg testet selv positivt her om dagen, så vi skal også bli foreldre igjen i oktober, og vår lille skal bli storesøster et par mnd før hun selv blir 2år. Har allerede en stor følelse på at det blir en jente til, men kona er overbevist over at det blir gutt 😅 Slik var det sist gang også, men da fikk jeg rett gitt.

 

Det er jo veldig tidlig enda Jespere. Har du fått positiv tester så tidlig før? Den digitale vil jo gjerne ha litt mer hcg enn feks en vanlig strimeltest, så jeg tror ikke du skal gi opp håpet enda 😊😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J'espere: Jeg tok billigstrimmel og de er mye mer sensitive enn digitale. Håper ikke jeg tok fra deg motet, for tror virkelig ikke det er vanlig å teste positivt så tidlig. Sist testet jeg først på rugedag 8, men da var den så svak at jeg måtte snu og vende på den for å se en ørsvak strek. Hold motet oppe litt til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også to strimler som begge var blenda hvite, ikke antydning til liten skyggestrek engang. Vet det er tidlig men begge dere fikk positiv rugedag 6 denne gangen og jeg har også som regel testet posititvt tidlig før, så ikke så mye håp igjen her. 😩

Føler meg ultrahormonell og det har jeg blitt hver gang jeg har blitt gravid, derfor jeg mistenkte at jeg kanskje kunne være det. Men antakelig bare TR som er på vei 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test i dag som var negativ.. Da har jeg fått en falsk positiv, trodde ikke det var mulig jeg. Det var dårlig gjort mot en prøver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse mammadrøm ❤

Og så bra at alt ser bra ut Stompen80 Artig med en liten gutt har neste en liten følelse av at det er flest jenter som blir født ved ivf

Jeg testet selv positivt her om dagen, så vi skal også bli foreldre igjen i oktober, og vår lille skal bli storesøster et par mnd før hun selv blir 2år. Har allerede en stor følelse på at det blir en jente til, men kona er overbevist over at det blir gutt Slik var det sist gang også, men da fikk jeg rett gitt.

Det er jo veldig tidlig enda Jespere. Har du fått positiv tester så tidlig før? Den digitale vil jo gjerne ha litt mer hcg enn feks en vanlig strimeltest, så jeg tror ikke du skal gi opp håpet enda

Gratulerer! Håper det går bra videre!

 

Rart at du opplever det bare blir jenter via IVF for jeg har inntrykk av at det er mest gutter.. En teori jeg har er at ferskforsøk gir oftest gutt og frys gir oftest jenter. Hadde vært interessant å sett en statistikk på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Håper det går bra videre!

 

Rart at du opplever det bare blir jenter via IVF for jeg har inntrykk av at det er mest gutter.. En teori jeg har er at ferskforsøk gir oftest gutt og frys gir oftest jenter. Hadde vært interessant å sett en statistikk på det ;)

Og mann som har had testikkelkreft får jenter..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Håper det går bra videre!

 

Rart at du opplever det bare blir jenter via IVF for jeg har inntrykk av at det er mest gutter.. En teori jeg har er at ferskforsøk gir oftest gutt og frys gir oftest jenter. Hadde vært interessant å sett en statistikk på det ;)

Haha! Ja, det hadde vært gøy å se en statestikk på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bidrag til statistikken: vi hadde frys og fikk gutt. En venninne hadde fersk og fikk gutt og en annen frys og fikk gutt. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, se der ja :P

Det er helt sikkert tilnærmet 50/50 tenker jeg. Bare jeg som syntes det virket som det er flere jenter enn gutter 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som har tatt IVF/ICSI har fått jenter, både fersk og frys. Jeg har selv fått 2 jenter, begge på fersk.

 

Anonymous poster hash: f4645...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei damer. Jeg smyger inn for å spørre dere om et spørsmål.

 

Vi tenker nå på å komme i gang med søskenforsøk til høsten, og har hørt at riksen lenger ikke tar imot søskenforsøk. Stemmer dette? Førstefødte tok vi privat og har ikke vært offentlig enda. Har dere tips om hvilke andre som evt tar imot offentlig i nærheten av Oslo?

 

Masse lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...