Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Så godt å høre Minsin1! Stas med ul, lykke til! ❤

D har vært altfor mye som har tyda imot at æ ska bli gravid så har en skikkelig holder i magen altså 😊 Blir godt å se blinkingen, da først trur æ blir mere rolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D har vært altfor mye som har tyda imot at æ ska bli gravid så har en skikkelig holder i magen altså 😊 Blir godt å se blinkingen, da først trur æ blir mere rolig..

Ja, det er vanskelig å tro på når det har vært mye motgang i forkant... men blir litt mer virkelig når du ser den lille bønna på ul, med et blinkende hjerte! Og enda mer når magen begynner å vokse 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Vi fikk en jente på første ferskforsøk i desmeber 15, og starter nå med fryseforsøk i januar! Venter bare på at mensen skal komme, så kan vi begynne på medisinene. Vi har bare et egg på frys, så jeg kjenner at jeg er litt negativt lada :( Tør vel ikke helt tro at vi kan være så heldige at det går. Også kommer jo også tanken om at hvis de går, så kan det fortsatt ende i SA. 

 

Vet at det er veldig negativt av meg å tenke sånn, men er vel bare min måte å beskytte meg litt på. 

 

Artig å se at flere av de jeg fulgt i 2015, også prøver på søsken nå! 

Sender varme tanker til alle prøvere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Vi fikk en jente på første ferskforsøk i desmeber 15, og starter nå med fryseforsøk i januar! Venter bare på at mensen skal komme, så kan vi begynne på medisinene. Vi har bare et egg på frys, så jeg kjenner at jeg er litt negativt lada :( Tør vel ikke helt tro at vi kan være så heldige at det går. Også kommer jo også tanken om at hvis de går, så kan det fortsatt ende i SA. 

 

Vet at det er veldig negativt av meg å tenke sånn, men er vel bare min måte å beskytte meg litt på. 

 

Artig å se at flere av de jeg fulgt i 2015, også prøver på søsken nå! 

Sender varme tanker til alle prøvere <3

Masse lykke til! Jeg håper det går bra i søskenforsøket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte i dag og avlyste forsøket som var satt opp i februar/mars. Det føltes veldig herlig og jeg håper virkelig det fører til at noen der ute i køen kommer fortere i gang med sin prosess enn forventet :)

Jeg er nå i 2 trimester og skal ha første time hos jordmor i neste uke. Gleder meg til å høre hjertet igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig Stompen80! Gratulerer med 2. trim!! 🎉🎊Og koselig at du oppdaterer her, morsomt å følge hvordan det går med deg! Hvordan er formen din?

 

Jeg er nå godt igang med Synarela. Har første ultralyd mandag, med påfølgende sprøytestart Menopur onsdag om en uke dersom alt ser bra ut! De satser på uttak/innsett i uke 4. Kjenner jeg både er spent og litt ambivalent til hele prosessen .. savner den lille jeg mistet og tenker en del på at jeg skulle hatt termin i slutten av mai, særlig pga det nå har vist seg å være så mye som tre venninner av meg som har termin i løpet av mai/juni. Kan jo ikke fortelle at jeg også skulle hatt det til dem, det blir bare veldig passivt aggressivt og ødelegger hele gleden deres. Men føles litt ensomt ikke å kunne si det også.

Jaja det var litt klaging fra meg 😬 Reagerer heldigvis ikke så voldsomt på Synarelaen som jeg har gjort på Progynova de to gangene jeg har gått på det, så foreløpig føles forsøket på den måten lettere enn sist.

 

Er det forresten noen som vet hvor viktig det er å ta synarela til riktige tidspunkter på døgnet? Har fått beskjed om å spraye kl 08 og kl 20 hver dag. Men har en ettåring som ikke akkurat sover hele natta gjennom, og kortidshukommelsen er så som så..så noen ganger har jeg tatt den noen timer for sent..gjør det noe? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig Stompen80! Gratulerer med 2. trim!! 🎉🎊Og koselig at du oppdaterer her, morsomt å følge hvordan det går med deg! Hvordan er formen din?

 

Jeg er nå godt igang med Synarela. Har første ultralyd mandag, med påfølgende sprøytestart Menopur onsdag om en uke dersom alt ser bra ut! De satser på uttak/innsett i uke 4. Kjenner jeg både er spent og litt ambivalent til hele prosessen .. savner den lille jeg mistet og tenker en del på at jeg skulle hatt termin i slutten av mai, særlig pga det nå har vist seg å være så mye som tre venninner av meg som har termin i løpet av mai/juni. Kan jo ikke fortelle at jeg også skulle hatt det til dem, det blir bare veldig passivt aggressivt og ødelegger hele gleden deres. Men føles litt ensomt ikke å kunne si det også.

Jaja det var litt klaging fra meg 😬 Reagerer heldigvis ikke så voldsomt på Synarelaen som jeg har gjort på Progynova de to gangene jeg har gått på det, så foreløpig føles forsøket på den måten lettere enn sist.

 

Er det forresten noen som vet hvor viktig det er å ta synarela til riktige tidspunkter på døgnet? Har fått beskjed om å spraye kl 08 og kl 20 hver dag. Men har en ettåring som ikke akkurat sover hele natta gjennom, og kortidshukommelsen er så som så..så noen ganger har jeg tatt den noen timer for sent..gjør det noe? 😬

Æ trur æ tok den kl 7 og 19. Hadde vekking til den tida.. Greit når tøtta våkna i 7 tida og legger sæ 19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig Stompen80! Gratulerer med 2. trim!! 🎉🎊Og koselig at du oppdaterer her, morsomt å følge hvordan det går med deg! Hvordan er formen din?

 

Jeg er nå godt igang med Synarela. Har første ultralyd mandag, med påfølgende sprøytestart Menopur onsdag om en uke dersom alt ser bra ut! De satser på uttak/innsett i uke 4. Kjenner jeg både er spent og litt ambivalent til hele prosessen .. savner den lille jeg mistet og tenker en del på at jeg skulle hatt termin i slutten av mai, særlig pga det nå har vist seg å være så mye som tre venninner av meg som har termin i løpet av mai/juni. Kan jo ikke fortelle at jeg også skulle hatt det til dem, det blir bare veldig passivt aggressivt og ødelegger hele gleden deres. Men føles litt ensomt ikke å kunne si det også.

Jaja det var litt klaging fra meg 😬 Reagerer heldigvis ikke så voldsomt på Synarelaen som jeg har gjort på Progynova de to gangene jeg har gått på det, så foreløpig føles forsøket på den måten lettere enn sist.

 

Er det forresten noen som vet hvor viktig det er å ta synarela til riktige tidspunkter på døgnet? Har fått beskjed om å spraye kl 08 og kl 20 hver dag. Men har en ettåring som ikke akkurat sover hele natta gjennom, og kortidshukommelsen er så som så..så noen ganger har jeg tatt den noen timer for sent..gjør det noe? 😬

Moro at vi er likt i løypa! Jeg har kontroll på tirsdag og uttak/innsett blir antagelig i uke 4:-) Skjønner godt at det er litt ensomt og sårt med gravide venninner med termin rundt de tider du selv skulle hatt. Må bare krysse fingrene for at du kommer etter nå! Vedr sprayen så bør den jo helst tas til ca rett tid, men jeg også glemmer den og tar den litt for sent innimellom og det har aldri hatt noe å si!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at vi er likt i løypa! Jeg har kontroll på tirsdag og uttak/innsett blir antagelig i uke 4:-) Skjønner godt at det er litt ensomt og sårt med gravide venninner med termin rundt de tider du selv skulle hatt. Må bare krysse fingrene for at du kommer etter nå! Vedr sprayen så bør den jo helst tas til ca rett tid, men jeg også glemmer den og tar den litt for sent innimellom og det har aldri hatt noe å si!

Så gøy, da er vi bare en dag fra hverandre! Går du også på Synarela? Har du reagert noe på den? Føler meg sliten og har vondt i hodet, men ikke så godt å si om det bare handler om at jeg er sliten og trøtt av full jobb og ettåring som våkner flere ganger i løpet av natta 😮

 

Går egentlig greit med de gravide venninnene altså. Kjenner bare på at jeg synes det er sårt ikke å kunne snakke om det.. er jo ellers en som snakker ting "ihjel" og liker å stikke hull på ballonger av vanskelige ting. Men dette føler jeg er et slags tabutema man liksom ikke snakker om, og hvertfall ikke før vi har blitt gravide igjen. For hvis jeg forteller det, så sier jeg jo samtidig at vi driver og prøver .. og det er jo greit å ikke innvie hele verden i det før man lykkes. Leste en som skrev om spontanabort som den ensomme sorgen..litt fin beskrivelse egentlig. Man er så alene om det. Selv mannen har jo ikke samme opplevelse, siden det ikke var like nært på han.

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg passert den magiske 12-ukers grensa og jeg kjenner at vi endelig kan begynne å glede oss litt. Til alles store overraskelse er det ene egget delt seg til to og vi venter eneggede tvillinger! Så da får vi plutselig en liten gjeng allikavel. Det hadde jeg virkelig ikke trodd da vi var ufrivillig barnløse og startet denne reisen.

 

Lykke til, damer! Og gratulerer til alle dere som har kommet et steg videre med spirene magen og en klem til dere som fortsatt kjemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg passert den magiske 12-ukers grensa og jeg kjenner at vi endelig kan begynne å glede oss litt. Til alles store overraskelse er det ene egget delt seg til to og vi venter eneggede tvillinger! Så da får vi plutselig en liten gjeng allikavel. Det hadde jeg virkelig ikke trodd da vi var ufrivillig barnløse og startet denne reisen.

 

Lykke til, damer! Og gratulerer til alle dere som har kommet et steg videre med spirene magen og en klem til dere som fortsatt kjemper.

Oi oi! Så gøy med to 😁 gratulere så masse, og lykke til på ferden videre.

Her sitter jeg som ruger første dag, og håper på at eskimoen vår klamrer seg fast 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Lillespire2! Gratulerer ❤ Jeg er på 8. dag med Menopur, med forventet uttak neste uke! Krysser fingrene for at det blir mange bra egg 🥚🥚🥚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør her jeg, siden dere sikkert er drevne på søskenforsøk i alle varianter... ;) Hva er gangen i søskenforsøk når en ønsker to (forholdsvis) tette? Hvor mange regelmessige sykluser bør/må en ha før et fryseforsøk? Jeg ammer ikke så det er ingen hindring. Jeg fødte i november, og vi ønsker å være igang igjen med nytt forsøk i juni, evt august. :) Og om en ikke har regelmessige sykluser, noe jeg ikke hadde før jeg ble gravid sist, hvor ligger grensen for hvor mange sykluser en må ha før en settes på medisiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her jeg, siden dere sikkert er drevne på søskenforsøk i alle varianter... ;) Hva er gangen i søskenforsøk når en ønsker to (forholdsvis) tette? Hvor mange regelmessige sykluser bør/må en ha før et fryseforsøk? Jeg ammer ikke så det er ingen hindring. Jeg fødte i november, og vi ønsker å være igang igjen med nytt forsøk i juni, evt august. :) Og om en ikke har regelmessige sykluser, noe jeg ikke hadde før jeg ble gravid sist, hvor ligger grensen for hvor mange sykluser en må ha før en settes på medisiner? 

 

Tror ikke de har noen krav til antall sykluser.. vi fikk barn i desember 2015, jeg sluttet å amme i juli, fikk første mens i august, og var igang med fryseforsøk i starten av september, altså andre syklus etter jeg fikk tilbake mensen, da var baby 7 1/2 mnd. Har hørt om flere som starter opp igjen når baby er 6 mnd også. Men ring sykehuset og spør for sikkerhets skyld, hvis du skal ha offentlig forsøk er det sikkert greit å høre i god tid hvilke retningslinjer de har .. Jeg ringte da min var 3 måneder og fikk da vite at Riksen (som vi hørte til) hadde stengt for søskenforsøk, noe som var greit å få vite da for da fikk vi jo litt tid på oss til å orientere oss mtp hvilke andre muligheter vi hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her jeg, siden dere sikkert er drevne på søskenforsøk i alle varianter... ;) Hva er gangen i søskenforsøk når en ønsker to (forholdsvis) tette? Hvor mange regelmessige sykluser bør/må en ha før et fryseforsøk? Jeg ammer ikke så det er ingen hindring. Jeg fødte i november, og vi ønsker å være igang igjen med nytt forsøk i juni, evt august. :) Og om en ikke har regelmessige sykluser, noe jeg ikke hadde før jeg ble gravid sist, hvor ligger grensen for hvor mange sykluser en må ha før en settes på medisiner?

 

Det jeg fikk beskjed om var at de ville at jeg skulle ha to sykluser, bare for å være sikker på at alt var i gang igjen etter fødsel og amming. Ellers så var det lang ventetid før man kunne sette i gang, i hvertfall for min del som hadde måttet gjøre et nytt uttak. Ville ha gått 7-8 mnd fra første mens til jeg fikk starte om jeg hadde fulgt planen. Dette var offentlig. Mulig det er kortere tid privat eller andre steder.

Var jeg deg og hadde fått mensen tilbake ville jeg bare satt igang prosessen med en gang. Ingenting å vente på hvis du ønsker to tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Lillespire2! Gratulerer ❤ Jeg er på 8. dag med Menopur, med forventet uttak neste uke! Krysser fingrene for at det blir mange bra egg

Masse lykke til! Håper alt går bra og at det blir en oktober 2017 baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om var at de ville at jeg skulle ha to sykluser, bare for å være sikker på at alt var i gang igjen etter fødsel og amming. Ellers så var det lang ventetid før man kunne sette i gang, i hvertfall for min del som hadde måttet gjøre et nytt uttak. Ville ha gått 7-8 mnd fra første mens til jeg fikk starte om jeg hadde fulgt planen. Dette var offentlig. Mulig det er kortere tid privat eller andre steder.

Var jeg deg og hadde fått mensen tilbake ville jeg bare satt igang prosessen med en gang. Ingenting å vente på hvis du ønsker to tette.

 

Får nok bare ringe å høre med de da...vil ikke måtte risikere lange ventelister heller. Så får vi heller prøve å lage en selv mens vi venter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Håper alt går bra og at det blir en oktober 2017 baby!

Tusen takk! Ja det hadde vært veldig koselig med en oktober baby!! ❤ Har satt eggløsningssprøyte nå, krysser fingrene! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja det hadde vært veldig koselig med en oktober baby!! ❤ Har satt eggløsningssprøyte nå, krysser fingrene! 😬

Lykke til J'espere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 15 egg i dag og er veldig fornøyd med det resultatet, håper så mange som mulig blir befruktet og utvikler seg fint til innsett onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 15 egg i dag og er veldig fornøyd med det resultatet, håper så mange som mulig blir befruktet og utvikler seg fint til innsett onsdag!

Så bra resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossn går d J'espere?

Jeg satte inn et fint firedelt egg på onsdag, og har fått 10 i fryseren ❤ ruger så godt jeg kan, men har vært skikkelig dårlig i magen siden mandag og tipper det er et virus, og nå har lille gullet også fått det😷😩 Så blir ikke akkurat det friskus/turer i skog og mark/yoga/akupunktur-livet jeg hadde planer om i rugetiden 😂 Er det liv laga håper jeg det klorer seg fast likevel!

 

Hvordan går det med deg da Minsin1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...