Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har full forståelse for frustrasjonen over ventetiden J'espere.. Håper virkelig ikke du må vente lenge med oppstart etter samtalen i januar. Det er så utrolig frustrerende å vente, men tiden går heldigvis fort :) Jeg håper min egen syklus holder seg stabil så jeg kan sette i gang prosess i slutten av februar og ikke må vente til langt ut i mars.

Jeg har tenkt lenge på å skulle slanke meg, jeg er relativt slank, men har for stort midjemål i forhold til anbefalingene. Og det er ikke noe særlig når det er mistanke om pco(s). Det har dessverre til nå blitt med tanken, men nå har jeg vært flink i en uke og har planer om å fortsette slik fremover. Håpet er nemlig at hvis jeg får redusert midjemålet så kan det jo hende at eggstokkene begynner å produsere egne egg uten hjelp og at jeg kan bli gravid naturlig... Det skader i hvertfall ikke å prøve. :)

Endret av Stompen80
Skrevet

Medisinfri dag i dag og uttak i morgen:-)

Skrevet

Lykke til Mammadrøm!

Ja ikke sant Stompen80, vi kan jo bruke ventetiden til noe positivt, som å gå noen noen kilo i vekt feks. Jeg har hatt planer om det lenge selv, og nå kan jeg jo ha et mål om å gå ned 3-4 kilo fem til 3. januar feks. Heia oss, håper det går vår vei igjen snart :)

Skrevet

Fikk ut 11 egg i dag og er superglad:-)

Skrevet

Wow gratulerer, krysser fingrene for at de utvikler seg fint ❤️

Skrevet

Så flott Mammadrøm! Har du fått beskjed om hvor mange som ble befruktet? Håper det blir mange å velge mellom!

Skrevet

Av 11 egg var bare 3 modne/ gode nok til å utføre ICSI på og av de 3 ble heldigvis 2 egg befruktet. Ble litt skuffet over at ikke flere egg ble begruktet, men er veldig glad for at det iallefall blir innsett:-)

Skrevet

Av 11 egg var bare 3 modne/ gode nok til å utføre ICSI på og av de 3 ble heldigvis 2 egg befruktet. Ble litt skuffet over at ikke flere egg ble begruktet, men er veldig glad for at det iallefall blir innsett:-)

Du får se på det sånn: 2 av 3 ble befruktet! :-D Det er jo utrolig bra! Håper det blir full klaff!

Skrevet

Ja og du trenger bare ett gullegg Mammadrøm! Håper du er stolt ruger i dag! 

Skrevet

Klokt sagt, Stompen80:-)

Fikk satt inn ett egg i dag som i følge legen var helt perfekt! Han sa at han hadde god tro på dette egget:-) Testdag 7/11!

Skrevet

Da er jeg her igjen... Syklusdag 33 og ingen mens. Håpet tennes, men fornuften vet at mensen er på plass innen 2 dager.

Det ser ut som om syklusene er annen hver lang og kort. Utrolig irriterende. Det lengste jeg har opplevd etter at jeg begynte å følge med er 34 dager (2 måneder siden), korteste 26 (ca. 4 år siden) Gjennomsnttlig 28-30 dager. Håper ikke syklusene begynner å fuske mer enn den ser ut til å ha gjort til nå. :-(

Skrevet

Ok.... Jeg har ventet på mensen siden slutten av forrige uke. Siden jeg aldri har gått mer enn 34 dager mellom syklusene bestemte jeg meg i dag for å ta en test. Jeg var overbevist om at jeg ville tisse på pinnen og få en rød test i retur (mensen) for har skjedd en del ganger de siste 4-5 årene

Men

Mot alle odds var den positiv...... Jeg er i sjokk.....

Men helt overlykkelig!!!!! Tenk om det stemmer! At vi funker naturlig likevel!!!! Jaaaaaaaa!!!!!!!

Måtte bare dele det med noen utenom samboer :)

Skrevet

Ok.... Jeg har ventet på mensen siden slutten av forrige uke. Siden jeg aldri har gått mer enn 34 dager mellom syklusene bestemte jeg meg i dag for å ta en test. Jeg var overbevist om at jeg ville tisse på pinnen og få en rød test i retur (mensen) for har skjedd en del ganger de siste 4-5 årene

Men

Mot alle odds var den positiv...... Jeg er i sjokk.....

Men helt overlykkelig!!!!! Tenk om det stemmer! At vi funker naturlig likevel!!!! Jaaaaaaaa!!!!!!!

Måtte bare dele det med noen utenom samboer :)

Så fantastisk! GRATULERER :)

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Skrevet

Så fantastisk! GRATULERER :)Anonymous poster hash: 0d60a...223

Takk :) Er utrolig redd for at det skal bli en kortvarig lykke, men i følge terminkalkulatorer er jeg nå litt over 5 uker på vei. jeg leste nylig at 75% av spontanaborter skjer før uke 5 så håper på det beste.

Hvordan går det med dere andre her inne?

Skrevet

Gratulerer Stompen80:-) Fantastisk overraskelse!!!

Skrevet

Slenger meg på her :-) I gang med søskenforsøk nr 3! Inseminert på mandag, og teller dager til jeg kan teste :-)

Skrevet

Wooooow Stompen80, Gratulerer! Så gøy!! Når er terminen din da?

Skrevet

Fantastisk med "egenprodusert", Stompen80! Alle ivfers drøm! Straks i gang med uttak nr 3 i jakten på søsken.. fortsatt håpefull. Men samtidig realistisk.

Skrevet

Takk :) Tør ikke helt tro på det ennå. Er jo noe jeg var overbevist var fysisk umulig. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøve for å verifisere. Venter ennå på svar.

Legen kommenterte etter at jeg sa at første var IVF: Ja det er nå sånn som skjer, når man minst venter det. Det er mange som først får IVF for så å bli spontant gravid.

Det var bare vennlig ment, men jeg må innrømme at det sårer litt. På den måten at: "Du trengt egentlig ikke ivf, du var nok bare utålmodig! Du burde ikke ventet til 30+ før du prøvde å bli gravid!"

Men jeg vet at det var nødvendig og jeg er superglad for ivf gutten min og den lille klumpen som er på vei. Jeg synes jeg har vunnet i lotto, superlotto og vikinglotto-alt på en gang!

Skrevet

Hei!

Jeg vil bare hilse på dere alle her :)

Har masse spørsmåler, håper dere kan hjelpe meg, hvis noe som skriver jeg er uklar bare si ;) jeg er ikke norsk og derfor kan skrive fpå feil måte ... men men.

Jeg bare lurer hvor mange av dere hadde søskenforsøk i Porsgrunn? Jeg hadde samtale med lege på mandag og var veldig overasket at jeg hadde kun samtale, ikke noe undersokelse eller prøve, jeg bare snakket med hun lege og hun sa " ja det fint du har 3 frossne embryo, vi skal ikke prøve i desember pga Jul ( såååå dumot ;( ) da du bare ringe oss i januar når du få mend, du skal ta estrogener og vi skal bestemme innstetning dato" 

er det normalt ? de sjekker ingenting ?! jeg har kun 3 frossne embryo jeg vil ikke gjøre noe galt...men jeg vet ikke hvordan går det etter svangerskap og fødsel... hvem har likt ernfaring ??

Skrevet

Jeg har hatt begge søskenforsøkene mine i Porsgrunn. Begge frys.

De tar ingen prøver nei. De tok en ultralyd etter 2 uker på progesteron for å sjekke livmorslimhinnen og så innsett.

Begge forsøkene ble positive ;-)

Skrevet

Takk for svar! Gratulerer :)

Jeg hadde ivf i april 2015 så fikk jeg ei jente i januar 2016, første gang første innsetning -fra 7 egg jeg fikk 4 embryo.

Jeg bare vet at alle er 4delt.

Hvor lenge pause hadde du mellom fødsel og innsetning ??

Skrevet

Hei jenter :-) har akkurat oppdaget dette forumet :-)

Vi er i gang med søskenforsøk. Vår eldste fikk vi på aller første forsøk og jeg var så sikker på at nr2 skal være like rask og enkel... 6 egg ble henta, alle ble befruktet men ingen overlevde til blastocyster :-( sjokket var stort... da ble forsøket avbrutt. Fikk beskjed om å ringe når mensen kommer sånn at dem kan se når vi kan begynne på nytt men helsesøsteren mente at drt ikke skulle skje før januar :-(

Er det flere som hører til Porsgrunn her? Har dem ikke egguttak i januar?

Fikk ikke tak i dem på tlf i dag og måtte sende en epost for å si at jeggikk mensen i går. Venter spent på svar og har fortsatt et lite håp om at vi kan begynne før :-)

Skrevet (endret)

Hei hei Vogue! Vi hører til Porsgrunn, og var der faktisk på konsultasjon og samtale i går! Vi fikk også beskjed om at det ikke ble egguthenting før i slutten januar, dette fordi jeg får neste mens rundt 9.-10. desember, og siden de har julestengt får vi da ikke hentet ut egg den syklusen. Så vi begynner på nesespray en gang i slutten av desember. Det er vel det samme med deg tipper jeg, at jula kommer imellom, i tilfelle de trenger å gjøre ultralyd etc. i forbindelse med stimulering.....? 

Endret av J'espere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...