Gå til innhold

April 2016


Ancear

Anbefalte innlegg

Bare 1 av 4 egg befruktet, og det ville de ikke dyrke til over helgen, så må opp til innsett i dag.

Kjenner luften er gått litt ut av meg.. Litt irritert på at de ikke hørte på oss da vi sa at vi var skeptiske til menopur, da forje forsøk vi hadde med det ble avbrutt og siste forsøk med puregon fikk vi 16 egg ut, syv befruktet og fem som utviklet seg fint (selv om det ikke ble noe graviditet på det forsøket)..

 

Nå krysser vi alt vi har for at det ene egget er det som skal til.

Så rart at de da gikk for Menopur... krysser fingrene for det ene egget jeg og; det trengs jo bare ett:) Hvor er det dere går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart at de da gikk for Menopur... krysser fingrene for det ene egget jeg og; det trengs jo bare ett:) Hvor er det dere går?

Klinikk Hausken i Bergen. Skulle egentlig ikke ha innsett før på tirsdag, så føler at de bare vil sette det inn fortest mulig, slik at vi har fått ett egg tilbake.. Men blir ikke mye "overvåking" av egg i embryoskop som de reklamerer for, med innsett 27 timer etter uttak..

 

På første forsøket vårt fikk vi også bare fire egg, og da var jeg gravid noen uker. Satser på testen lyser gravid på testdage, og forblir slik.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 av 4 egg befruktet, og det ville de ikke dyrke til over helgen, så må opp til innsett i dag.

Kjenner luften er gått litt ut av meg.. Litt irritert på at de ikke hørte på oss da vi sa at vi var skeptiske til menopur, da forje forsøk vi hadde med det ble avbrutt og siste forsøk med puregon fikk vi 16 egg ut, syv befruktet og fem som utviklet seg fint (selv om det ikke ble noe graviditet på det forsøket)..

 

Nå krysser vi alt vi har for at det ene egget er det som skal til.

Krysser alt jeg krysser kan med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegget vokser best i livmor, 83jenta❤️ Heier på deg!

 

Uttak resulterte i 12 egg. Spent på "skumletelefonen" i morgen..! ICSI for vår del, så mannen må også "levere" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 av 4 egg befruktet, og det ville de ikke dyrke til over helgen, så må opp til innsett i dag.

Kjenner luften er gått litt ut av meg.. Litt irritert på at de ikke hørte på oss da vi sa at vi var skeptiske til menopur, da forje forsøk vi hadde med det ble avbrutt og siste forsøk med puregon fikk vi 16 egg ut, syv befruktet og fem som utviklet seg fint (selv om det ikke ble noe graviditet på det forsøket)..

 

Nå krysser vi alt vi har for at det ene egget er det som skal til.

Hvorfor brukte de menopur isteden av puregon? Hva var tanken bak det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiiitt! Ny rekord på ruging! Rd10!

 

Håper det ene egget du trenger er gullegget, 83jenta!😊🌸

Endret av Baremeg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor brukte de menopur isteden av puregon? Hva var tanken bak det?

 

Vet mange som sier at menopur kan bedre kvaliteten🙈

Jeg brukte puregon på det første forsøket fikk ut 11 hvor ett ble satt inn og et ble fryst. Begge hadde litt fragmenter på seg. Ingen av de to resulterte i graviditet. Det fryste overlevde heller ikke tining.

Så det var begrunnelsen jeg fikk for at jeg skulle gå over til menopur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor brukte de menopur isteden av puregon? Hva var tanken bak det?

Tror det var som Baremeg1 sier at menopur kan bedre kvaliteten (selv om jeg mener kvaliteten på puregon eggene må ha vært ganske OK siden vi fikk flere på frys)

 

Har iallefall fått satt tilbake et lite egg med to celler -en fra meg og en fra mannen. Så får vi håpe egget utvikler seg og blir værende der det er fram til over nyttår (blir ikke det ca riktig, har bare talt på fingrene) Skal fortsette med metformin, lutinus som jeg startet med i går og i kveld starter jeg med klexane sprøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje UL i dag. Er 8 follikler der inne, men noen et litt små. Heldigvis er det noen store der og, og de virka positive:) en dose til med Gonal F i kveld, så ELsprøyta i morgen kveld. Uttak på mandag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30👍🏼

Venter fortsatt på mensen.. Er det ikke typisk! Begynner på progynova første blødningsdag, så her må man bare smøre seg med tålmodighet😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag fikk vi satt inn ett egg da det andre ikke overlevde opptiningen. Så nå går jeg og ruger  :D Vi har da fortsatt 2 egg i fryser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I gang med første forsøk. Satt inn et egg på onsdag.

Trodde jeg var forberedt på tankene som ville komme de neste to ukene, men tydeligvis ikke helt...

I går kveld begynte jeg å få vondt i magen og litt kvalm.

I dag har jeg menssmerter og litt uvell.

Ikke noe uvanlig med dette, men nå er jo alle tankene samlet rund, er dette symptomer på at jeg er gravid?!? Er dette symptomer på at det ikke gikk på dette forsøket?!?

 

Prøver å tenke positivt og holde humøret oppe, men jammen meg ikke enkelt :forvirret:

 

Måtte bare lufte tankene med noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk vi bekreftet at 7 egg deler seg fint og dyrkes videre ❤️

Endret av lillespire2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I gang med første forsøk. Satt inn et egg på onsdag.

Trodde jeg var forberedt på tankene som ville komme de neste to ukene, men tydeligvis ikke helt...

I går kveld begynte jeg å få vondt i magen og litt kvalm.

I dag har jeg menssmerter og litt uvell.

Ikke noe uvanlig med dette, men nå er jo alle tankene samlet rund, er dette symptomer på at jeg er gravid?!? Er dette symptomer på at det ikke gikk på dette forsøket?!?

 

Prøver å tenke positivt og holde humøret oppe, men jammen meg ikke enkelt :forvirret:

 

Måtte bare lufte tankene med noen :)

Hvor mange dager var egget dyrket? Det "graver" seg ned på dag 6-8 etter befruktning, så noen kan kjenne det. Ellers er Lutinus en symptomlurer.. Så man må bare vente dessverre. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det egentlig testdato for meg på 2 ferskforsøk. Istede sitter jeg her og er 10 uker på vei. Er helt urealistisk,etter 2 år med kjemping,og 7 tidlige aborter. Lykke til alle sammen, plutselig skjer det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi bekreftet at 7 egg deler seg fint og dyrkes videre ❤️

Så deilig lillespire2!😊 Nok et hinder ute sv veien😊👏🏻

Er selv på rugedag 11.. Syns det er sprøtt å komme så langt. Det som er slitsomt er at jeg ikke får teste selv siden jeg tar ovitrelle som større sammen med litinus, så må på sykehuset å ta blodprøve på onsdag og fredag for å se om der er økning.

Jeg tar ovitrelle søndag og onsdag.

Noen som vet hvor lenge ovitrelle sitter i?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ELsprøyta satt og det er bare å telle ned til mandag morgen😀

 

Gøy med deling Lillespire2👏 På St. Olav så ringer de bare hvis det har gått galt. Skulle ønske vi fikk beskjed uavhengigi av hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig lillespire2! Nok et hinder ute sv veien

Er selv på rugedag 11.. Syns det er sprøtt å komme så langt. Det som er slitsomt er at jeg ikke får teste selv siden jeg tar ovitrelle som større sammen med litinus, så må på sykehuset å ta blodprøve på onsdag og fredag for å se om der er økning.

Jeg tar ovitrelle søndag og onsdag.

Noen som vet hvor lenge ovitrelle sitter i?

Ovitrellen kan gi utslag på graviditetstester i inntil ti dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykketil! Her kommer den endelige dommen på fredag. En prøve på onsdag Og den siste på fredag for å se etter økning! :/ slitsom uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baremeg1: hva er årsak til at Ovitrelle settes også etter innsett? Er det noe som er "for alle" og øker sjansen?

 

Her ser jeg gravid ut.. Magen buler! Flere som opplever det etter uttak? Ikke stas når man helst vil skjule dette og ikke gi "falsk alarm" til alle nysgjerrige kollegaer.. Holdin-singlet er lagt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt du er kommet mei3. Dette må jo bare gå bra!!!!:) Lykke til :) Må du vente lenge på svaret på prøven?

 

Selv er jeg på RD6. Tida går veeeldig sakte. Gjør det ikke noen bedre at Lutinusen gir meg ømme pupper, mensmurringer og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...