Gå til innhold

April 2016


Ancear

Anbefalte innlegg

Oppretter liksågodt denne mnd og jeg! Har fått beskjed om at uttak vil være i uke 17, dvs siste uke i april. Har ikke fått beskjed om når oppstart av medisiner vil være. Får d nok når jeg melder mens i begynnelsen av mars.

Blir vårt 1. forsøk på Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står også foreløpig oppsatt i uke 17. Dette blir vår første runde i søskenforsøk. Nummer 1 satt på ferskforsøk nummer 2. Hadde aldri fryseforsøk men en laaang vei til første fersk... Ovarietorsjon i første graviditet har sikkert påvirket den venstre eggstokken negativt, men utenom det er det ingen som vet hvorfor vi ikke blir gravide på egenhånd. Grugleder meg til oppstart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står også foreløpig oppsatt i uke 17. Dette blir vår første runde i søskenforsøk. Nummer 1 satt på ferskforsøk nummer 2. Hadde aldri fryseforsøk men en laaang vei til første fersk... Ovarietorsjon i første graviditet har sikkert påvirket den venstre eggstokken negativt, men utenom det er det ingen som vet hvorfor vi ikke blir gravide på egenhånd. Grugleder meg til oppstart igjen!

Det skjønner jeg godt! Men da vet dere i hvertfall at det kan fungere :)

Hvor prøver dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det innsett på meg i uke 14. Holder på med søskenforsøk og blir runde 3 med fersk. Skulle egentlig ha innsett i uke 9, men pga forsinket mens etter forrige forsøk blir det nå april istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Satser på jeg kommer inn her. Har oppstartsamtale hos Hausken Bergen i starten av mars, rekner med det blir april før vi får noe forsøk der - blir positivt overrasket om vi får noe tidligere.

Har vært gjennom fire (et avbrutt) forsøk på Haukeland, to positive forsøk, men begge endte i SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg også ! Skal ha oppstart samtale i begynnelsen av mars i porsgrunn og der er de kjappe, de sa de starter allerede fra første syklus men for min del blir det midt i påska og da er de bok stengt , så regner med det blir i april istedet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også :) Prøver dette da jeg var så ensom sist. Hadde 1 søskenforsøk i november 2015 som var mislykket. Fortalte det ikke til noen og var ikke aktiv inne på forumet. En skikkelig følelsesmessig berg- og dalbane..... Gikk overraskende fint etterpå, men merker at jeg er mer nervøs denne gangen. Langt regime denne gangen og starter på spray 3.mars med innsett uke 14 hvis alt går etter planen :)      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er noen andre som også har søskenforsøk, ønskedrøm79 :) jeg hadde planer om å være veldig aktiv på forum på vårt første søskenforsøk nå, men det er ikke så mye tid internett nå som det var før, hehe. Jeg gruer meg vanvittig til nesten en måned med Synarela før sprøytestart. Hadde mye bivirkninger av sprayen alle de gangene jeg gikk på den før. Jobb er hektisk, privat er hektisk, så det kan bli en stor utfordring. Men, jeg har allerede kjøpt inn ulltøy til baby som skal fødes januar 2017 :P Så det er bare å kjøre på! (ja jeg vet, jeg er en dust med altfor store forhåpninger, og jeg burde vite bedre)

 

Vi prøver forresten i Rogaland, Ancear. 

 

Ingen som har innsett siste uka i april?? Dere som har skrevet her har vel i begynnelsen av april.. Hadde vært kjekt å også ha følge av noen som har innsett i slutten.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er noen andre som også har søskenforsøk, ønskedrøm79 :) jeg hadde planer om å være veldig aktiv på forum på vårt første søskenforsøk nå, men det er ikke så mye tid internett nå som det var før, hehe. Jeg gruer meg vanvittig til nesten en måned med Synarela før sprøytestart. Hadde mye bivirkninger av sprayen alle de gangene jeg gikk på den før. Jobb er hektisk, privat er hektisk, så det kan bli en stor utfordring. Men, jeg har allerede kjøpt inn ulltøy til baby som skal fødes januar 2017 :P Så det er bare å kjøre på! (ja jeg vet, jeg er en dust med altfor store forhåpninger, og jeg burde vite bedre)

 

Vi prøver forresten i Rogaland, Ancear. 

 

Ingen som har innsett siste uka i april?? Dere som har skrevet her har vel i begynnelsen av april.. Hadde vært kjekt å også ha følge av noen som har innsett i slutten.... :)

Har uke 17, dvs siste uken :)

 

Hva slags bivirkninger hadde du? Når skal du begynne på spray? Jeg venter mens nå disse dager og vil få papirer og resepter da. Vet ikke enda hvilke medisiner jeg må gå på, men starter med spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, sorry Ancear, det gikk litt fort i svingene. Selvsagt er uke 17 i slutten :)

Husker best mye hodepine og hyppige hetetokter som bivirkning, pluss at vi måtte begynne å bruke glidemiddel under sex pga tørr slimhinne inni der. Ja og moodswings!! Mulig det var noe annet også, men sikkert ikke noe som skjedde ofte da. Begynner på spray 15.mars, og Puregon 13.april. Håper du slipper bivirkninger av de medisinene du må ta!! Er jo noen som er heldige og styrer unna det verste i alle fall.

 

Har dere fortalt noen om forsøkene da jenter? Eller holder dere det hemmelig?

 

Vi var åpne om det til venner og arbeidskollegaer sist. Nå er det kun tre nære venninner og søstera mi som får vite det. Orker ikke fortelle foreldrene mine det heller. Så jeg er vel litt avhengig av færre humørsvingninger enn sist for å klare å skjule det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet de nærmeste arbeidskollegaene og noen venner det, samt nærmeste familie da, flere avde har vært gjennom dette før oss så greit åfå støtte! Og var så lei av maset til noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så kjekt at vi er flere :) Blir spennende dette :) Hadde oppstart med spray på torsdag og har ingen bivirkninger til nå. Men så er jeg også blitt forkjølt og med det følger det jo flere bivirkninger!!! :) Bare ett spørsmål: Hvordan gjør dere det med trening under prøveperioden? Jeg er ganske aktiv, men kan ikke se at det burde gjøre noe fram mot uttak iallefall :) Har ikke fortalt det til noen denne gangen heller, jeg orker rett og slett ikke presset og alle spørsmålene. Men må jo være veldig godt å få litt støtte underveis :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer innom her i håp om at det blir forsøk i april. Fikk mensen akkurat forsent til å få forsøk før påske (jeg hater hellidager: blitt utsatt både pga jul og påske😣). St. Olav er overbooka i april, men hun satte meg opp likevel, sånn i tilfelle. Men med min flaks då blir det vel ikke før i mai😢 Jaja, jeg har jo i alle fall medisinene klar☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner den Ancear. Jeg var veldig glad for støtte da vi prøvde på første barnet. Var helt avhengig følte jeg av at de jeg omgikk visste om hva jeg gikk igjennom. Men nå har det seg slik at vi prøvde lenge, det ble et tøft svangerskap og noen tøffe første måneder etter at hu kom til verden, så jeg har fortalt ALLE at jeg ikke vil ha flere barn. Selvsagt mente jeg det da jeg sa det, men så har tida gått og jeg ser hvor mye livet hennes, livet mitt og livet vårt vil bli enda rikere hvis hun kan få seg et søsken. Så vi har blitt enige om at vi i det minste kjører de 3 offentlige forsøkene. Går ikke det, så får vi prøve å godta at vi ikke kan få flere. Anyway. Takler ikke tanken på å fortelle det til de samme som sist, trolig pga at jeg har sagt at jeg ikke vil ha flere. Jeg vet ikke helt. Eller så er det fordi jeg hadde et håp om å vise at jeg er "normal" og kan få barn når og hvis jeg vil slik som "alle" andre. Men etter månedsvis med naturlig prøving så funker det jo selvsagt ikke denne gangen heller, selv om ingen vet hva som er galt med oss. Blæh. Ja, sorry. Dette ble sikkert veldig uinteressant :P Men, BRA at du føler det er en støtte i å ha fortalt det til andre!!! ;)

 

Ønskedrøm79: Det er jo et faktum at reproduksjon er et overskuddsfenomen. Det betyr at du i alle fall må sørge for å ikke ha negativ energibalanse under prøvetida, mao sørg for å få i deg like mye kalorier som du trener bort. Det er min regel. Ellers vet jeg ikke så mye rundt dette med intensitet annet enn at å bevege seg for mye _kan_ føre til ovarietorsjon. Been there, done that. Jeg trente godt da spira satt sist. Dagen før positiv test gikk jeg i veldig rask gange i 2 timer i fjellet. Ellers gikk jeg tur hver dag minst 1 time, og trente tyngre kondisjonstrening i minst 60 minutter per uke. Så det går an å trene og samtidig bli gravid, selv for de som sliter med å få spira til å sitte. Men hva rådene er fra fagfolk vet jeg ikke. Du finner sikkert et svar hvis du googler regner jeg med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermammasnart: masse medfølelse mtp ventetida! det er helt forferdelig å måtte få det forskjøvet pga helligdager. har skjedd meg flere ganger også. håper det kan være en trøst at det ikke bare er du/dere som opplever det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et godt og trøstende svar LadyInRed :) Vet jo at det ikke burde ha noe å si, men klarte å legge skylda på meg selv da jeg hadde et mislykket forsøk i høst. Blir nok å holde meg aktiv, men prøve å velge litt roligere treningsformer :) Og lykke til, er vell bare en liten uke igjen til du starter med spayen du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundersøkelse unnagjort hos Hausken i dag. Starter på provera neste uke for å få blødning, så er det igang med å stikke i slutten av måneden- uttak i uke 14/15 (Hausken Bergen er stengt i uke 13, så måtte vente en liten uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått beskjed fra riksen om å begynne på spray 31. mars.

Er det mange forskjellige sprayer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskedrøm79: Man legger som regel alltid skylda på seg selv. Man finner alltid en eller annen årsak til hvorfor det sikkert ikke gikk veien denne gangen heller. Det er i alle fall min erfaring. Håper du har klart å legge de tankene bort nå! Ikke glem at det tross alt er atskillig større sannsynlighet for at man ikke blir gravid enn at man blir gravid for hvert forsøk, uansett om man prøver naturlig eller med assistanse... Så så lenge man lever et sunt liv innenfor normal variasjon, så er det generelt lite man kan gjøre feil og lite man kan gjøre riktig for å påvirke resultatet. Slik jeg har forstått det i alle fall...

 

Ancear: Troooor det finnes 2 ulike sprayer, men er usikker. Tror også at de fleste uansett går på Synarela.

 

Jeg har forøvrig blitt forskjøvet en uke! En veldig uvant situasjon å bli forskjøvet en uke fram, altså tidligere enn planlagt. Merkelig å få det spørsmålet. "Er du interessert i å starte med Puregon en uke tidligere?" - Hvem er det som ikke er interessert i å gå kortere på den hersens sprayen og samtidig gjøre ventetida kortere frem til beskjeden om noen egg i det hele tatt har overlevd til å kunne settes inn?! Ikke overraskende, jeg sa ja :P Så da blir oppstart sprøyter 6. april og uttak uke 16. Har allerede sjekket "cirka termindato", hehe ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83jenta: Herlighet, jeg ser på signaturen din.... Du har min sterkeste medfølelse for alt du/dere har måttet gå igjennom. Jeg heier på deg!!! Håper inderlig at spira sitter for dere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...