Gå til innhold

April 2016


Ancear

Anbefalte innlegg

Våknet opp med reaksjon på sprøytene ( Menopur). Ser ut som elveblest rundt stikket. Noen som har vært borti dette før??? Lurer på om jeg bare å avslutte forsøket. Får ikke tak i noen andre enn legevakta som jeg kan spørre pga påskestengt :( :( :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også gått på menopur på to av forsøkene, men aldri opplevd det du beskriver.. Tok du på antibak før du satt sprøyten da? Jeg var ikke så flink til det, men kanskje det var noe smuss på stikkstedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun rundt stikkstedet ønskedrøm? Stort område? Er d ikke stort ville jrg tenkt d bare er en liten ufarlig reaksjon men jeg er jo ikke lege! Har du funnet ut av hva d skyldes?

 

Jeg fikk resept i posten mandag og fikk hentet ut sprayen tirsdag! Så nå står to sprayer klare til vi kommer hjem fra ferie tirsdag kveld :)

 

Sjekket på mineresepter.no - der kan du se e reseptene dine - men der lå det kun gammel resept på pergotime og det kan bare stå der gitt :-P var ikke til stor hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt av legevakta å avslutte, men fortsatte nå jeg da. Og heldigvis ser det ut som det går bra. Hadde litt utslett igjen dagen etter og ingenting i går :) Men tar en Zyrtec og har det i beredskap for sikkerhetsskyld (pga faren for allergisjokk)! Hvordan går det med dere andre?:) Flere som er begynt med sprøytene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor det fryseforsøket her krasjer med påsken gitt..

Men er samtidig litt usikker. Jeg skal sette inn fire dager etter positiv test.

Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor, og den viser lav- høy-maksimal så tilbake til lav.

På torsdag fikk jeg høy... Men er litt usikker på om jeg skal ta fra dagen den viser maksimal, og den har ikke kommet ennå.. Har hatt høy i tre dager🙈🙈 blir gal!

Hva tror dere?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mens, slik at jeg kan starte på sprøytene.

 

Har bare hatt fryseforsøk i styrt syklus, så har ikke noe godt svar til deg Baremeg1. Ville ringt klinikken på tirsdag for å høre. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter fortsatt på mens her.. Er på fjerde dagen etter siste provera tablett, tidligere runder har mensen kommet etter en-tre dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å tatt nye infeksjonsblodprøver idag, så nå er det bare å vente på mens om ca ti dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor det fryseforsøket her krasjer med påsken gitt..

Men er samtidig litt usikker. Jeg skal sette inn fire dager etter positiv test.

Jeg bruker clearblue fertilitetsmonitor, og den viser lav- høy-maksimal så tilbake til lav.

På torsdag fikk jeg høy... Men er litt usikker på om jeg skal ta fra dagen den viser maksimal, og den har ikke kommet ennå.. Har hatt høy i tre dager🙈🙈 blir gal!

Hva tror dere?😁

Beklager aner ikke - men du har sikkert fått svar fra Sykehuset nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å tatt nye infeksjonsblodprøver idag, så nå er det bare å vente på mens om ca ti dager.

Infeksjonsblodprøver? Hvorfor det? Er d noe standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på mens her.. Er på fjerde dagen etter siste provera tablett, tidligere runder har mensen kommet etter en-tre dager...

Så merkelig! De gangene jeg har tatt provera (lenge siden nå) fikk jeg mens raskt etter siste tablett! Har du fått d nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte med Synarela i dag - vet ikke om d er tilfeldig fordi d er en uke ca. til mens men har alt vondt nederst i magen/eggstokkene.. Noen som har erfaring? Jeg skal på kontroll 14. april siden jeg har pco før oppstart med sprøyter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig! De gangene jeg har tatt provera (lenge siden nå) fikk jeg mens raskt etter siste tablett! Har du fått d nå?

Har gått på provera før alle forsøkene, så har hatt noen runder med det tidligere. Men har aldri vært så sein som dette, og jeg venter fortsatt. Tar nok en telefon til Hausken i morgen uansett om jeg har fått mens eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infeksjonsblodprøver? Hvorfor det? Er d noe standard?

Vanlig å ta hepatittprøver osv før oppstart av prøverør, tok de før første forsøk også. Nå har vi fått barn og skal igang med ny runde, altså nye prøver😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å ta hepatittprøver osv før oppstart av prøverør, tok de før første forsøk også. Nå har vi fått barn og skal igang med ny runde, altså nye prøver😝

Åååå den ja! :) mannen min besvimte hos gyn når han tok den blodprøven! Jada tøffeste mannen i gata .. så lenge d ikke er blod inni bildet ;) bra d ikke er han som må ta behandlingen hihi

Men han underholdt på gyn kontoret da stakar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mensen kommet, starter med sprøyter i morgen.

Har forsøkt å ringe sykepleier hos Hausken, men det var lang kø, så nå håper jeg de ringer opp igjen før de tar helg. (Syns det var litt rart en ikke skulle legge inn telefonnr de skulle ringe opp igjen på). Skal jo helst være i kontakt med sykepleier før man starter på sprøytene, så håper de ringer snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mensen kommet, starter med sprøyter i morgen.

Har forsøkt å ringe sykepleier hos Hausken, men det var lang kø, så nå håper jeg de ringer opp igjen før de tar helg. (Syns det var litt rart en ikke skulle legge inn telefonnr de skulle ringe opp igjen på). Skal jo helst være i kontakt med sykepleier før man starter på sprøytene, så håper de ringer snart...

Har du hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på progynova i går, det blir kontroll neste mandag. Gleder oss veldig og har veldig troa denne gangen. Denne gangen blir det søskenforsøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt noe?

Ikke hørt noe, vet ikke om det er jeg som har gjort feil når jeg ringte (at de ikke har fått opp nr eller noe?) eller de ikke hadde tid før arbeidsdagen var over (syns i så fall det er litt rart)

 

Fikk beskjed om å starte på sprøytene på dag to (selv om det evt var i slutten av påsken) for så ringe tirsdagen for å avtale tid til ul. Så tenker å starte med sprøytene i morgen, sende en e-post til sykepleieren vi snakket med på forsamtalen om at jeg prøvde å komme gjennom/ingen ringte opp igjen i dag og prøve å ringe på mandag.. Satser på det går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mensen kommet, starter med sprøyter i morgen.

Har forsøkt å ringe sykepleier hos Hausken, men det var lang kø, så nå håper jeg de ringer opp igjen før de tar helg. (Syns det var litt rart en ikke skulle legge inn telefonnr de skulle ringe opp igjen på). Skal jo helst være i kontakt med sykepleier før man starter på sprøytene, så håper de ringer snart...

 

Hvordan gikk det? De er flinke til å ringe opp igjen. Og de ser telefon nr ditt. Så det er ikke noe problem. Jeg tror de ser det meste om den som ringer. For de har aldri noe problem med å finne frem informasjon.

 

jeg begynte på menopur i går. Kjempe vondt I hodet og ganske så sint. Dette kan bli moro

 

Anonymous poster hash: 8b204...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? De er flinke til å ringe opp igjen. Og de ser telefon nr ditt. Så det er ikke noe problem. Jeg tror de ser det meste om den som ringer. For de har aldri noe problem med å finne frem informasjon.

jeg begynte på menopur i går. Kjempe vondt I hodet og ganske så sint. Dette kan bli moro Anonymous poster hash: 8b204...b25

Ikke ringt enda.. Rekner med de har gått hjem for helgen egentlig... Sender e-post til sykepleieren, slik at hun har det når hun kommer på jobb på mandag, så prøver jeg å ringe (og ha telefonen tilgjengelig på jobb) på mandag. Satser på det går greit å starte med sprøyter i morgen..

 

 

Satser på jeg reagerer greit på medisinene. Skal i bryllup den 16, planen var å reise den 15, men er ikke helt ideelt om jeg har uttak den dagen, eller har masse "hormon plager" Alt mulig man starter å fundere på siden mensen lot vente på seg noen dager ekstra... I verste fall får mannen dra alene (er hans kamerat som er brudgom)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Porgrunn! Den er ikke regnet som positiv i et fryseforsøk før clearbluen er på maksimal, eller et ikke blinkende smil.. Dro til gyn for å se at alt var bra og det var det! Alt etter planen!

Jeg regnet meg frem fra målene på eggposen og er rimelig sikker på at jeg er på maksimal i morgen(eller i dag på morgenurin). Så det blir spennende å se om jeg har regner riktig.. 🙈

Prøver å gjøre prosessen litt artigere med å lage en intern konkurranse med meg selv...

Prøverørskada kanskje?😂 Tidsfordriv?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...