Gå til innhold

April 2016


Ancear

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke noe i magen etter snart en uke på sprøyter, så er veldig spent på hvordan ståa er på ul i morgen. Sist forsøk jeg brukte menopur ble avbrutt, så håper høyere dose fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk vite at enda ei venninne er blitt gravid i dag (er ei som allerede er det). De har prøvd i hele tre måneder😩 Livet er jaggu urettferdig.

 

Ellers går det greit på sprøytene; kjenner ingenting annet enn at buksa kanskje strammer litt innimellom.

 

Kjenner jeg går og er nervøs for at dette ikke funker og vi får et avbrutt forsøk igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite at enda ei venninne er blitt gravid i dag (er ei som allerede er det). De har prøvd i hele tre måneder Livet er jaggu urettferdig.

Ellers går det greit på sprøytene; kjenner ingenting annet enn at buksa kanskje strammer litt innimellom.

Kjenner jeg går og er nervøs for at dette ikke funker og vi får et avbrutt forsøk igjen..

Kjenner til urettferdigheten, har to på jobb som går med struttende mager med nr to og tre. Det er barn nr to de får på den tiden jeg/vi har vært prøvere.. Men kan jo egentlig ikke være annet enn glad for dem, for unner ingen å gå mange år uten å få ønsket om barn oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til urettferdigheten, har to på jobb som går med struttende mager med nr to og tre. Det er barn nr to de får på den tiden jeg/vi har vært prøvere.. Men kan jo egentlig ikke være annet enn glad for dem, for unner ingen å gå mange år uten å få ønsket om barn oppfylt.

Nei, det er sant. Men jeg syns likevel det er vanskelig å være 100% glad. Også tre måneder da😮 Etter mange herrens år på p-piller. Da er du heldig da☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den sååå godt trøndermamma! Var i et møte her om dagen hvor en kollega klaget så mye over hvor mange kontroller hun måtte til i svangerskapet...  :frustrert:  hun skulle bare visst hvor mange kontroller man må til for å få til å bli gravid... kjente jeg ikke fikk så veeeldig mye sympati..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter ul i dag: Mange små follikler, men ingen større enn 10mm, så det blir stikking noen dager til og ny kontroll på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så kjipt bella-81.. Ikke så mye mer å si..

 

Fortsatt stikking her. Følger jeg samme "oppskrift" fra sist, blir det uttak fredag om en uke. Det passer utrolig dårlig i forhold til jobb (har besøk som jeg arrangerer), så vrir hjernen min på hvordan jeg skal få fri.. Så nei, jobben vet ikke noe.. (eller noen andre for den saks skyld). Noen gode unnskyldninger?? Nordlys, var det du som hadde samme greia? Hva gjør du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt bella-81.. Ikke så mye mer å si..

Fortsatt stikking her. Følger jeg samme "oppskrift" fra sist, blir det uttak fredag om en uke. Det passer utrolig dårlig i forhold til jobb (har besøk som jeg arrangerer), så vrir hjernen min på hvordan jeg skal få fri.. Så nei, jobben vet ikke noe.. (eller noen andre for den saks skyld). Noen gode unnskyldninger?? Nordlys, var det du som hadde samme greia? Hva gjør du??

Da er du syk, oppkast/diaré om du må ha en grunn til å ikke bare ta en paraset og komme..

 

Jeg håper litt på uttak fredag, er vel liten sansynlighet for uttak onsdag med kontroll på tirsdag pga eggløsningssprøyta. Vil helst ikke ha uttak på torsdag, da innsett blir lørdag, og jeg helst skulle vært i et annet fylke i bryllup. Men når mensen kom noen dager senere enn forventet, kan det bli krøll i planleggingen. I verstefall reiser mannen alene, er hans kamerat som er brudgom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtalt med fastlegen at jeg kan ringe dagen før uttak, jeg kommer da til å be om sykemelding til noen dager etter innsett. Har en fantastisk lege, så tror det går greit. Orker ikke være på jobb med det arbeidspresset som er. Bl.a har vi dagene rundt forventet uttak et 2 dagers seminar, overtid må regnes med. + fler andre møter og det har rydd inn med nye oppdrag. Jeg har ikke kapasitet til det hele. Det aller viktigste blir da å gi kroppen optimale forhold for at egget skal feste seg. En kropp full av stress er neppe det. Så hør med lege om sykemelding dersom det kan være aktuelt for deg.

Jeg var på ul I dag. Kun folkene på I ene eggstokk hadde vokst. 3stk a 10 mm på høyre og 3 stk på 6-7 mm på venstre. Ny ul mandag. Spent !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ladning med menopur kommet i kjøleskapet, håper det er siste jeg trenger å hente ut av medisiner før eggløsningssprøyta.

 

Når jeg alikevel dro til Bergen ble det litt shopping også.. Nye sko og litt annet små snacks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært lang gåtur i dag - deilig å få tømt hodet og brukt kroppen.

Ble en liten tur på loppis og! Med to "nye" brødformer blir d snart hjemmebakt brød i hus, ble også putevar til barn og noe stoff jeg skal sy om.. Helst til noe barneting. Er veldig glad i gjennbruk :)

Hva gjør dere for å tømme hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært lang gåtur i dag - deilig å få tømt hodet og brukt kroppen.

Ble en liten tur på loppis og! Med to "nye" brødformer blir d snart hjemmebakt brød i hus, ble også putevar til barn og noe stoff jeg skal sy om.. Helst til noe barneting. Er veldig glad i gjennbruk :)

Hva gjør dere for å tømme hodet?

Vi kom nettopp ut av kinosalen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så dere tøndermamma? Anbefaling?

 

Hva syr du Holmenkoll?

Vi så The Boy, en skrekkfilm. Ingen storslagen film men helt grei underholdning. Både jeg og gubben skvatt i alle fall😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så dere tøndermamma? Anbefaling?

 

Hva syr du Holmenkoll?

Jeg liker å sy klær. Jeg sydde min bryllupskjole 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første UL i morgen. Gleder meg veldig, blir spennende om det er noe mer inni der nå enn da jeg tok Puregon (tar Gonal F nå). Kjennes hvertfall fullere enn sist, men det kan bare være ønsketenking. I tillegg sovna jeg sikkert fem ganget iløpet av dagen i går, vil og kan sovne når som helst i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponererende holmenkoll og baremeg!!

 

Er på 11 dag med Synarella og har fortsatt ikke mens.. Begyner å engste meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet å strikke genser til meg selv (evighetsprosjekt... tidligere har jeg holdt meg til små strikkeprosjekt som tøfler, nisser og skjerf) Ellers driver jeg med litt scrapping og jeg liker veldig godt å lese bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponererende holmenkoll og baremeg!!

 

Er på 11 dag med Synarella og har fortsatt ikke mens.. Begyner å engste meg litt!

Kjenner til den samme beskymringen. Forrige forsøk fikk jeg ikke mens før 19. dagen med spray🙈 Men det gikk det og✌🏻️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjente riktig hadde jeg eggløsning mandag for to uker siden, og jeg bruker å ha mens nøyaktig 2 uker etter el.. Jeg har time på riksen torsdag for oppstart av sprøyter (er det flere som han sånn opplegg? Eller er d fordi jeg har pco?) og jeg må ha fått mens innen 3 dager før. Da er jeg vel innenfor hvis jeg får mens i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjente riktig hadde jeg eggløsning mandag for to uker siden, og jeg bruker å ha mens nøyaktig 2 uker etter el.. Jeg har time på riksen torsdag for oppstart av sprøyter (er det flere som han sånn opplegg? Eller er d fordi jeg har pco?) og jeg må ha fått mens innen 3 dager før. Da er jeg vel innenfor hvis jeg får mens i morgen?

Om du får mens i morgen eller tirsdag, er torsdag tredje eller fjerde mensdag, så det burde vere innenfor om det er det du har fått beskjed om.

Fikk selv opplæring i sprøytene på oppstartsamtalen, så ringte jeg inn mens når denne kom. Har pcos, og syklusen er/var styrt med provera da den er ikke eksisterende (VELDIG ustabile sykluser) Startet på sprøyter på mensdag to (eller tre om dag to var en tirsdag) når vi holdt til på Haukeland. Nå på Hausken startet jeg også med sprøyter på dag to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...