Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Jeg har mer symptomer nå med nummer to. Forrige gang gikk det knirkefritt, har bare ømme pupper og tretthet. Denne gangen er jeg veldig kvalm, og veldig hormonell, så blir fort litt sutrete og sint.. Er 8+5 i dag...

Jeg kjenner også veldig på at jeg er hormonell. Skal virkelig ingenting til før jeg hisser meg opp, spesielt ovenfor mannen min. Han som bare er verdens snilleste .. *skjerpings*

Er igjen bekymra fordi jeg ikke har kjent et eneste snev av kvalme idag. og ikke er jeg trøtt heller :/ 7+5 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har mer symptomer nå med nummer to. Forrige gang gikk det knirkefritt, har bare ømme pupper og tretthet. Denne gangen er jeg veldig kvalm, og veldig hormonell, så blir fort litt sutrete og sint.. Er 8+5 i dag...

Jeg kjenner også veldig på at jeg er hormonell. Skal virkelig ingenting til før jeg hisser meg opp, spesielt ovenfor mannen min. Han som bare er verdens snilleste .. *skjerpings*

Er igjen bekymra fordi jeg ikke har kjent et eneste snev av kvalme idag. og ikke er jeg trøtt heller :/ 7+5 idag.

 

Samme her, Jenta30! Jeg er 7+4 i dag og har ikke ømme pupper, er ikke kvalm, ingen stikkinger i magen..kun veldig sulten! Blir så bekymra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, hadde masse vonde stikninger og smerter i går, nesten ingenting i dag (og svakt). Irriterende når det veksler sånn, så vet hvordan du har det Jenta30. Eneste jeg har i dag er at jeg er sååå trøtt. Sov vel 8 timer i natt og det var langt fra nok.

4+3 i dag i følge egne beregninger (5+0 om man følger legen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har mer symptomer nå med nummer to. Forrige gang gikk det knirkefritt, har bare ømme pupper og tretthet. Denne gangen er jeg veldig kvalm, og veldig hormonell, så blir fort litt sutrete og sint.. Er 8+5 i dag...

Jeg kjenner også veldig på at jeg er hormonell. Skal virkelig ingenting til før jeg hisser meg opp, spesielt ovenfor mannen min. Han som bare er verdens snilleste .. *skjerpings*

Er igjen bekymra fordi jeg ikke har kjent et eneste snev av kvalme idag. og ikke er jeg trøtt heller :/ 7+5 idag.

 

Samme her, Jenta30! Jeg er 7+4 i dag og har ikke ømme pupper, er ikke kvalm, ingen stikkinger i magen..kun veldig sulten! Blir så bekymra!

 

 

Både litt kjipt og litt godt å se at vi er flere. Jeg tror det er sånn, at livmoren ikke strekker på seg konstant, 24 timer i døgnet, men går i rykk og napp :) I tillegg til at dagsformen nok kanskje avgjør hvordan vi takler hormonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt... :( Brystene er ikke så ømme lengre, humøret er unormalt bra og jeg er ikke fullt så trøtt heller. Så da er det ett av to, enten er jeg superheldig med denne graviditeten eller så er jeg ikke gravid lengre. Hadde menssmerter forrige helg, men ingen blødning. Har lest mye på nett, og konkludert med at "menssmerter" ikke er så uvanlig når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har mer symptomer nå med nummer to. Forrige gang gikk det knirkefritt, har bare ømme pupper og tretthet. Denne gangen er jeg veldig kvalm, og veldig hormonell, så blir fort litt sutrete og sint.. Er 8+5 i dag...

Jeg kjenner også veldig på at jeg er hormonell. Skal virkelig ingenting til før jeg hisser meg opp, spesielt ovenfor mannen min. Han som bare er verdens snilleste .. *skjerpings*

Er igjen bekymra fordi jeg ikke har kjent et eneste snev av kvalme idag. og ikke er jeg trøtt heller :/ 7+5 idag.

 

Samme her, Jenta30! Jeg er 7+4 i dag og har ikke ømme pupper, er ikke kvalm, ingen stikkinger i magen..kun veldig sulten! Blir så bekymra!

 

Det er skikkelig slitsomt, men igjen .... så fort jeg postet dette innlegget kom DEN bølgen av kvalme! Haha! Akkurat som jeg var bekymra her en annen dag og sovna direkte etter jeg postet innlegget.

 

Guri, nå brakk jeg meg mens jeg satt i telefon med en kunde. Hurra og au.

 

Går veldig opp å ned med de symptomene, men liker best at de er på plass. Fordi i mitt tilfelle er mangel på symptomer et veldig dårlig tegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Jeg har mer symptomer nå med nummer to. Forrige gang gikk det knirkefritt, har bare ømme pupper og tretthet. Denne gangen er jeg veldig kvalm, og veldig hormonell, så blir fort litt sutrete og sint.. Er 8+5 i dag...

Jeg kjenner også veldig på at jeg er hormonell. Skal virkelig ingenting til før jeg hisser meg opp, spesielt ovenfor mannen min. Han som bare er verdens snilleste .. *skjerpings*

Er igjen bekymra fordi jeg ikke har kjent et eneste snev av kvalme idag. og ikke er jeg trøtt heller :/ 7+5 idag.

 

Samme her, Jenta30! Jeg er 7+4 i dag og har ikke ømme pupper, er ikke kvalm, ingen stikkinger i magen..kun veldig sulten! Blir så bekymra!

 

 

Både litt kjipt og litt godt å se at vi er flere. Jeg tror det er sånn, at livmoren ikke strekker på seg konstant, 24 timer i døgnet, men går i rykk og napp :) I tillegg til at dagsformen nok kanskje avgjør hvordan vi takler hormonene?

 

Det må være noe med dagsformen ja. Jeg merker også at når det topper seg med stress på jobb blir jeg fort dårligere.. Jeg har hatt en rolig morgen på kontoret..sitti å vært helt ukonsentrert og kikket etter sydentur.. veldig umotivert for å begynne fordi jeg vet jeg har mye å gjøre idag.. og nå har jeg begynt og samtidig er jeg blitt kvalm. Mest lyst til å sette meg på et lukket kontor og sove litt. Jeg sitter i åpent landskap, og "alle" ser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret i dag... Har ikke vondt i bekkenet lengre! Det begynte å verke allerede før positiv test, så jeg synes det er veldig rart at det bare går over. Jeg har også fått mindre kviser (har hatt veldig mye de siste 4 ukene), tisser ikke så mye lengre og er lite kvalm. Men jeg er sliten, sover dårlig, stor/oppblådt mage og har ømme pupper. Uff, vet ikke hva jeg skal tro.

 

Er i uke 9 nå. Legen i morgen, tror jeg må be ham måle hcg da. Tenker selvsagt det værste etter både MA og SA tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg vært på ultralyd.. litt skuffet og lei meg,fosteret var ikke så stort, så er satt tilbake 2 uker.. er altså 5+5 nå..men vi så noe som blinket som da kunne være hjertet.

Skal til kontroll i neste uke. Men nå må eg vente enda lengre før eg kan føle meg trygg.. blanda følelser her. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg vært på ultralyd.. litt skuffet og lei meg,fosteret var ikke så stort, så er satt tilbake 2 uker.. er altså 5+5 nå..men vi så noe som blinket som da kunne være hjertet.

Skal til kontroll i neste uke. Men nå må eg vente enda lengre før eg kan føle meg trygg.. blanda følelser her. ..

 

Åh, jeg føler med deg. Kan du ha tatt feil i forhold til hvor langt du er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret i dag... Har ikke vondt i bekkenet lengre! Det begynte å verke allerede før positiv test, så jeg synes det er veldig rart at det bare går over. Jeg har også fått mindre kviser (har hatt veldig mye de siste 4 ukene), tisser ikke så mye lengre og er lite kvalm. Men jeg er sliten, sover dårlig, stor/oppblådt mage og har ømme pupper. Uff, vet ikke hva jeg skal tro.

 

Er i uke 9 nå. Legen i morgen, tror jeg må be ham måle hcg da. Tenker selvsagt det værste etter både MA og SA tidligere i år.

 

Ta en privat ultralyd om du er veldig bekymret? HCG tror jeg ikke sier så mye, med mindre den har falt dramatisk da.

 

Er sikkert ingenting. Vet om flere som har mistet symptomer rundt 9 uker og det har gått helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg vært på ultralyd.. litt skuffet og lei meg,fosteret var ikke så stort, så er satt tilbake 2 uker.. er altså 5+5 nå..men vi så noe som blinket som da kunne være hjertet.

Skal til kontroll i neste uke. Men nå må eg vente enda lengre før eg kan føle meg trygg.. blanda følelser her. ..

Ånei :(( så skummelt.

Hvis du er usikker på når du hadde el og det å bli satt tilbake 2 uker kan samsvare med når du fikk positiv test - så kan det fremdeles gå bra kjære deg <3

Dessverre har jeg personlig erfaring med dette 2 ganger på rad hvor de har satt meg mye tilbake på tidlig UL og det har endt i MA. Sier ikke det for å skremme deg, men det samme skjedde meg sist gang. Var på tidlig UL 6+2, men da satte han meg tilbake til 5+2, og når jeg var der en uke etterpå så slo hjerte, og senere var det slutt. Jeg visste at det kom til å gå galt, fordi jeg kunne umulig være kortere på vei. Da hadde jeg testet positivt 6 dpo, og det går jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tydeligvis hadde eg eggløsning senere enn antatt..

Ja da er det ikke usansynlig at du har blitt satt tilbake såpass. og husk, en millimeter feilmåling fra legen sin side kan faktisk utgjøre en hel uke så tidlig!

 

Forstår du ble lei deg, men så lenge han kunne se hjerteslag allerede nå i uke 5+5 så er det et godt tegn!! Når det gikk galt for meg kunne de ikke se det så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg på ultralyd den 7.10. Kjenner at jeg gruer meg allerede.. skal da vare 6+5 så håper at jeg får se et bankende hjerte. Ingen symptomer i dag, 5+0..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snutteplutt: ingenting? Tett nese? Stikninger? Større bryster? Trøttere? Slepphent? Vimsete? Lettrørt? Hodepine? Tissatrengt? Altså, det er mange symtpomer å plukke av foruten om kvalme og ømme bryster. Dessuten kjenner jeg ei som hadde det som deg. Ingenring. Trodde ikke på at hun var gravid. Gikk bra :)

 

Her er det tidlig UL mandag om en uke. Da er jeg 6+1 og håper også på bankende hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen snutteplutt. Jeg skal på UL neste uke, da er jeg bare 6+0. Timen var satt opp for å sjekke at alt var slik det skulle være etter exu operasjon i juli, men nå ble det litt anderledes i og med at vi ble gravid igjen rett etter. Har i utgangspunktet ikke et håp om å se et bankende hjerte (selv om dette hadde vært optimalt), men se til at det ikke er en ny exu og at spiren sitter i livmora. Krysser fingre for deg også Eplesol :) Ellers ikke så mange symptomer, men god-følelsen er der denne gangen da jeg kjenner stikninger og sovner lettere på sofaen enn vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 8+3 og kjenner disse symptomene: større bryst (mye), stikninger,trøtt, sulten, vimsete, tett nese... Men det er først nå jeg har blitt bevisst på disse tegnene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye:D Er 8+5 i dag, og fler og fler symptomer. Har hatt veldig lite av de, både denne gangen og med forrige mann! Gikk veldig fint for det:)

 

Mine symptomer nå er uren hud, ekstremt sulten ofte, og når jeg blir sulten blir jeg småkvalm. Det verste er at jeg er ekstremt ekstremt trøtt! Sovner 19.00 etter at minsten er lagt hver kveld. Håper det ikke blir verre, ønsker virkelig ikke å sykemelde meg! Prøver å få trent en god del, men med lite energi er det vanskelig. Samtidig blir jeg så lei meg når jeg ikke får trent.. Også er jeg ekstreeeemt godtesjuke haha! Nå er det bare 3 uker til tidlig ul her, hurraaa!

Har dere gått noe opp i vekt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for gudsskyld glemte kløen! Jeg klør og klør.. Spesielt i knehasen. Veldig irriterende og plagsomt:(. Hadde ikke dette med forrige mann!

 

Sist var det at jeg mistet håret som var verst, det her jeg sluppet denne gangen. Kanskje blir det jente nå? Hvem vet:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+4 og hadde første kontroll hos lege i dag:-) Alt blir så mye mer virkelig når man får ord og datoer på det synes jeg. Tidlig ul bestilt om ca en måned. Gruer meg allerede... Jeg har mest negative erfaringer med ul dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillibobba: når kom syptomene hos deg?

 

Jeg er 4+5 og har lite. Er trøtt, men driver og våkner på nettene og sliter med å sovne når jeg våkner. Legger meg derfor tidlig hver kveld. Moderat hodepine, tidvis stikninger (en dag mye, en dag nesten ingenting), tett nese, kan av og til få vondt i ligamentbåndene ved feil bevegelse, oppblåst og veldig vimsete og surrete. Mister ting ut av hendene hele tiden. Var sånn sist gang også.

 

Ok. Så har jeg litt, men føler jeg hadde mye mer med forrigemann. Kanskje for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplesol: legger jeg godviljen til så er jeg nok trøster enn vanlig. Sover ufattelig dårlig, drømmer mye rart og det gjør jeg aldri ellers.. Men etter en MA og så en SA første prøvemnd er jeg nok veldig redd..

 

Går vel en uke og så ligger vi over doskåla og har det fælt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplesol: legger jeg godviljen til så er jeg nok trøster enn vanlig. Sover ufattelig dårlig, drømmer mye rart og det gjør jeg aldri ellers.. Men etter en MA og så en SA første prøvemnd er jeg nok veldig redd..

 

Går vel en uke og så ligger vi over doskåla og har det fælt

 

Hadde en sen kjemisk/tidlig SA forrige periode. Hadde masse positive tester, men mistet likevel. Så jeg kjenner på redselen. Føler at det må være noe galt med meg, til tross for at det nok bare er kroppens måte å rydde opp på. Det var noe galt med embryoet.

 

Syns også jeg har svakere symptomer enn jeg hadde med førstemann. Så den tidlige ultralyden er avgjørende for at jeg skal senke skuldrene. Prøver å tenke positivt og ha et mantra om at jeg er gravid nå og det skal nytes. Vinner lite på å tenke negativt, så det kan anbefales. Vi er gravid nå! :)

Endret av Eplesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... vert på UL i dag. 6+2 og der fant henne 2 embryoet! Hjelpes meg... tvillinger var ikke akkurat det jeg hadde sett for meg. Begge var 5 mm og med to dunkende hjerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...