Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ul om to uker. Føles som en evighet! Tok hcg-målinger for ca 2 uker siden og hadde fin økning da :-) Tok ny måling i dag pga en liten blødning på tirsdag. Legen var ikke bekymret, så jeg er rolig jeg også. Svarene kommer i morgen og da skal jeg også ta GU. Hva tror dere hun skal sjekke? Husker ikke hva hun sa :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første svangerskapskontroll i morgen 10+0 (9+6 i dag). Legen har ul,så jeg håper å få se et bankende hjerte ❤

 

Men bør jeg ha med urinprøve i morgen (morgen urin)? Skal til legen 14.30 og er på jobb før timen.

Endret av LilleMille90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll i morgen 10+0 (9+6 i dag). Legen har ul,så jeg håper å få se et bankende hjerte ❤

 

Men bør jeg ha med urinprøve i morgen (morgen urin)? Skal til legen 14.30 og er på jobb før timen.

Ja, alltid urinprøve når du er gravid har jeg fått beskjed om. Ta glasset i en pose og sett i kjøleskapet mens du spiser frokost og sminker deg. Så kan du ha den i veska på jobb

 

Anonymous poster hash: aaf9c...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg se den lille bønna mi med armer og ben og hjerte som et lokomotiv han bevega til og med på seg og alt var bra! Termin-beregning er noe jeg aldri skjønner meg helt på,da. Rikshospitalet,som satt inn 2dager gammelt embryo den 27.aug,ga meg termin 20.mai. Gynekologen,som hadde samme info, satt termin til 22.mai. Samtidig sa han at knøtten var ca 2 dager større enn normalt! "Det er jo fordi du har satt terminen to dager for sent" tenkte jeg i mitt stille sinn... Ja,ja. Lykke til med resten av ultralydene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke bekymre meg, for så jo et bankende hjerte på tirsdag, men er ikke lenger konstant kvalm. Nå kommer det bare mer i brå bølger, som forsvinner fort igjen. Har lengre perioder jeg ikke er kvalm. Det startet i går ettermiddag (etter en veldig kvalm morgen og formiddag). Er det normalt at man kan bli mindre kvalm i uke 6? Eller kanskje det kommer tilbake for fullt etter hvert? Jeg blir 7 uker på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll i morgen 10+0 (9+6 i dag). Legen har ul,så jeg håper å få se et bankende hjerte ❤

 

Men bør jeg ha med urinprøve i morgen (morgen urin)? Skal til legen 14.30 og er på jobb før timen.

Lykke til :)

Du bør ha med morgenurin ja.

Jeg må kanskje få bestilt meg første svangerskapskontroll jeg og, er 10+0 idag. Får jo bare ultralyd hos gynekologen. Han har ikke fylt ut helsekort for gravide eller hva det heter eller tatt blodprøver av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ikke bekymre meg, for så jo et bankende hjerte på tirsdag, men er ikke lenger konstant kvalm. Nå kommer det bare mer i brå bølger, som forsvinner fort igjen. Har lengre perioder jeg ikke er kvalm. Det startet i går ettermiddag (etter en veldig kvalm morgen og formiddag). Er det normalt at man kan bli mindre kvalm i uke 6? Eller kanskje det kommer tilbake for fullt etter hvert? Jeg blir 7 uker på søndag.

Bare nyt det vil jeg si! Har vært kvalm og kastet opp 24/7 i over en uke nå, og det er veldig slitsomt! Men jeg vet hvordan det er, mangler man symptomer leter man etter dem, og når de kommer vil man at de skal forsvinne. Ikke lett 😂 Alt er nok i skjønneste orden, spesielt siden du har sett et bankende hjerte på UL ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Første svangerskapskontroll i morgen 10+0 (9+6 i dag). Legen har ul,så jeg håper å få se et bankende hjerte ❤

 

Men bør jeg ha med urinprøve i morgen (morgen urin)? Skal til legen 14.30 og er på jobb før timen.

Ja, alltid urinprøve når du er gravid har jeg fått beskjed om. Ta glasset i en pose og sett i kjøleskapet mens du spiser frokost og sminker deg. Så kan du ha den i veska på jobb

 

Anonymous poster hash: aaf9c...8a6

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hjelp! Rosa/brun utflod når jeg var på do nå. Skal jeg virkelig miste etter at jeg var på ultralyd i går og så et perfekt lite knøtt? 😢

Jeg hadde brun utflod etter ultralyd i forrige svangerskap! Det er veldig vanlig fordi slimhinnene er så skjøre i svangerskapet, så derfor kan ultralydapparatet ripe opp litt og det kommer derfor litt blod dagen etter. Når du har sett at alt er bra igår, så er det nok det idag og :)
Ja jeg prøver så godt jeg kan å tenke sånn jeg også. Har ingen smerter eller noe. Men etter en MA og en SA så klarer jeg bare ikke å slappe av..
Det skjønner jeg godt! Ble bekymret selv da det skjedde etter en MA her og, men det skyldtes heldigvis bare ultralydundersøkelsen. Men når hjertet slo og alt var bra igår er det stor sjanse for at dette går bra! Håper det forsvinner rask. Når skal du på ultralyd igjen? Ikke noe særlig å gå å være bekymret heller :/
Det har ikke kommet noe mer, så får krysse fingrene. Skal tilbake den 5/11. Syns det virker som en evighet å gå rundt og være redd..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke bekymre meg, for så jo et bankende hjerte på tirsdag, men er ikke lenger konstant kvalm. Nå kommer det bare mer i brå bølger, som forsvinner fort igjen. Har lengre perioder jeg ikke er kvalm. Det startet i går ettermiddag (etter en veldig kvalm morgen og formiddag). Er det normalt at man kan bli mindre kvalm i uke 6? Eller kanskje det kommer tilbake for fullt etter hvert? Jeg blir 7 uker på søndag.

Jeg har det helt likt! Siden onsdag har jeg bare hatt veldig små perioder med kvalme. Vi er vel ca like langt tror jeg.. huff alt man skal bekymre som over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2 nå. Har bestilt meg time for ultralyd, fikk time om 10 dager. Håper at ser bra ut da. Er blitt sykmeldt også nå. Er ikke kvalm konstant, men kan ikke bevege for mye på meg, droppe å sove på dagen, ha bukse med høyt liv eller sitte fremoverbøyd, alle disse ting fremprovoserer kvalmen. Å dusje er ett mareritt, rekker knapt bli ferdig før jeg må legge meg på gulvet, blir så svimmel og uvel når jeg dusjer. Er rett før jeg svimer av der jeg står å vasker jeg.

 

Anonymous poster hash: 0dbcd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ikke bekymre meg, for så jo et bankende hjerte på tirsdag, men er ikke lenger konstant kvalm. Nå kommer det bare mer i brå bølger, som forsvinner fort igjen. Har lengre perioder jeg ikke er kvalm. Det startet i går ettermiddag (etter en veldig kvalm morgen og formiddag). Er det normalt at man kan bli mindre kvalm i uke 6? Eller kanskje det kommer tilbake for fullt etter hvert? Jeg blir 7 uker på søndag.

Hos meg kommer det veldig an på hvirdan jeg har sovet, hvor slitsomt det er på jobb osv.. Har du kanskje hatt det litt roligere i det siste?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har ikke et snev av symptomer lenger.. 7+2 i dag og trodde virkelig at kvalmen skulle bli verre og ikke gi seg i uke 6..

Klarer ikke la vær å tenkte negativt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene kommer og går her også. Igår kveld hadde mannen vært å henta indisk fra min favoritt - take away restaurant i byen. Klarte ikke åpne maten engang, så den gikk rett i kjøleskapet.. Var så hinsides kvalm. Idag føler jeg meg helt normal enn så lenge 😳 10+2 på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har ikke et snev av symptomer lenger.. 7+2 i dag og trodde virkelig at kvalmen skulle bli verre og ikke gi seg i uke 6..

Klarer ikke la vær å tenkte negativt..

Hvis du sliter med å finne roen ville jeg tatt en tur til gynekolog for en ny ultralyd. Jeg tror personlig alt er bra da:) Her kommer og går mine symptomer også og har gitt opp å analysere det og bare regner med det går bra. Det gjør hverdagen enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL, 11+4 i dag, og alt er bra med den lille. Frisk  og fin :-) Spurte om kjønn, og selv om han sa at han kunne se en pilt mellom beina var det altfor tidlig å garantere noe. Det var ca 50% sjangse for gutt. Jeg føler veldig selv at det blir gutt, så det bekreftet egentlig bare mine egne antakelser.

 

Nå begynner kvalmen så smått å gi seg. Den kommer litt på ettermiddag og kveld, men har ikke kastet opp i det siste. Har hatt mye hodepine, og føler meg svær som en ballong :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL, 11+4 i dag, og alt er bra med den lille. Frisk  og fin :-) Spurte om kjønn, og selv om han sa at han kunne se en pilt mellom beina var det altfor tidlig å garantere noe. Det var ca 50% sjangse for gutt. Jeg føler veldig selv at det blir gutt, så det bekreftet egentlig bare mine egne antakelser.

 

Nå begynner kvalmen så smått å gi seg. Den kommer litt på ettermiddag og kveld, men har ikke kastet opp i det siste. Har hatt mye hodepine, og føler meg svær som en ballong :-O

 

Stas med ultralyd! :)  Jeg var også på ultralyd i helgen grunnet en stor blødning og smerter. Kunne se noe som minnet om en liten pilt mellom beina da også, og da var jeg 10+4! :)  Har også hatt følelse av at det blir gutt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL, 11+4 i dag, og alt er bra med den lille. Frisk  og fin :-) Spurte om kjønn, og selv om han sa at han kunne se en pilt mellom beina var det altfor tidlig å garantere noe. Det var ca 50% sjangse for gutt. Jeg føler veldig selv at det blir gutt, så det bekreftet egentlig bare mine egne antakelser.

 

Nå begynner kvalmen så smått å gi seg. Den kommer litt på ettermiddag og kveld, men har ikke kastet opp i det siste. Har hatt mye hodepine, og føler meg svær som en ballong :-O

Gratulerer så mye :) :) Så spennende det blir å se om noen uker.

Jeg har skikkelig guttefølelse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL, 11+4 i dag, og alt er bra med den lille. Frisk og fin :-) Spurte om kjønn, og selv om han sa at han kunne se en pilt mellom beina var det altfor tidlig å garantere noe. Det var ca 50% sjangse for gutt. Jeg føler veldig selv at det blir gutt, så det bekreftet egentlig bare mine egne antakelser.

 

Nå begynner kvalmen så smått å gi seg. Den kommer litt på ettermiddag og kveld, men har ikke kastet opp i det siste. Har hatt mye hodepine, og føler meg svær som en ballong :-O

Gratulerer med fin ultralyd! -men nå har jo alle ca 50%sjans for at det blir gutt da..😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, måtte le litt av den gynekologen isåfall :-D 50% sjanse ja.... Hahahah 😂

Hahaha godt det var fler som registrerte det! Jeg holder på å le meg i hjel her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ironisk ment, og var vel mer for å si at det ikke var sikkert i det hele tatt :-)

 

Han sa først at han ikke ville si noe, men at han kunne antyde noe mellom beina. Men at jeg ikke burde si til noen av vi ventet gutt før det evt var bekreftet av ordinær ul ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...