Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Morkaka kan ligge foran og da er det vanskelig å finnw hjertelyd. Snakker om erfaring fra forrige svangerskap. Let også helt nede ved skambeinet. Det er ikke sikkert livmoren din har kommet forbi dette området enda. Det er jo individuelt når det skjer, også fra svangerskap til svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ikke bli stresset av det.

 

Er som Eplesol sier at morkaken kan ligge ut mot magen og da er det vanskeligere for oss som er utrente å finne hjertelyden.

 

Jeg hadde morkaken ut mot magen med sønnen min, og husker til og med at jordmora slet med å finne hjertelyd i uke 14. kjente ikke spark før uke 22 pga morkaka.

 

Med jenta mi hadde jeg morkaken mot ryggen, da fant vi hjertelyden i uke 11 og jeg kjente det første sparket i uke 13+4. Altså nesten 10 uker forskjell pga. morkaka.

 

Jeg mistenker også denne gang at jeg har morkaken bak siden jeg fant hjertelyden tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaka kan ligge foran og da er det vanskelig å finnw hjertelyd. Snakker om erfaring fra forrige svangerskap. Let også helt nede ved skambeinet. Det er ikke sikkert livmoren din har kommet forbi dette området enda. Det er jo individuelt når det skjer, også fra svangerskap til svangerskap.

Morkaka ligger bak, sa legen på ul for 3 uker siden.. Derfor eg trudde eg ville høre noe nå. Bare finne frem tålmodigheten og vente på ul neste torsdag. Takk for oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg virkelig kjenne bevegelse allerede i uke 13? Er ganske sikker på at det er det jeg kjenner, selv om UL viste morkake på fremre vegg. Det er mitt tredje barn da, og jeg er veldig følsom inni magen (kjenner alt av luft osv). Koselig å kjenne liv :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg virkelig kjenne bevegelse allerede i uke 13? Er ganske sikker på at det er det jeg kjenner, selv om UL viste morkake på fremre vegg. Det er mitt tredje barn da, og jeg er veldig følsom inni magen (kjenner alt av luft osv). Koselig å kjenne liv :-D

Det tror jeg nok du kan :)

Jeg kjente tydelig spark i uke 13+4 med min nr. 2 :) Trodde nesten ikke på det i starten, men kjente det hver kveld og veldig tydelig :) 

 

Spent på når jeg kan forvente å kjenne noe, er min nr. 3 dette også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å så kjekt tpk!! ❤

 

Eg skal ikke på noe mer ul før i uke 18 , det blir noen laaaange uker.. har tenkt på å kjøpe meg en doppler, hvor kjøpte du din jenta30?

Kjøpte den på finn 500 kr i eske med ultralydgel Syns den er fantastisk! Hadde ikke klart å roe meg uten ❤

 

Tør du virkelig bruke doppler på deg selv? Jeg var på UL hos jordmor uke 10+6, men fikk kun høre hjerteslag i 1 sekund da det er skadelig for foster med doppler så tidlig.

 

Anonymous poster hash: c81a5...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Å så kjekt tpk!! ❤

 

Eg skal ikke på noe mer ul før i uke 18 , det blir noen laaaange uker.. har tenkt på å kjøpe meg en doppler, hvor kjøpte du din jenta30?

Kjøpte den på finn 500 kr i eske med ultralydgel Syns den er fantastisk! Hadde ikke klart å roe meg uten ❤

Tør du virkelig bruke doppler på deg selv? Jeg var på UL hos jordmor uke 10+6, men fikk kun høre hjerteslag i 1 sekund da det er skadelig for foster med doppler så tidlig.

 

Anonymous poster hash: c81a5...a9d

Det er ikke påvist noen sted at dette har negativ effekt på fosteret. Akkuratt som det ikke er påvist at det IKKE har en negativ effekt. Ingen vet helt sikkert. Men det funker på samme måte som et ultralyd apparat så jeg har roen på å bruke min hjemme. Har brukt den innimellom siden uke 10 og er nå i uke 20 og bærer foreløbig et friskt og fint foster. Men dette er vel litt opp til hver og en :)

 

Anonymous poster hash: 8cb2c...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Å så kjekt tpk!! ❤

 

Eg skal ikke på noe mer ul før i uke 18 , det blir noen laaaange uker.. har tenkt på å kjøpe meg en doppler, hvor kjøpte du din jenta30?

Kjøpte den på finn 500 kr i eske med ultralydgel Syns den er fantastisk! Hadde ikke klart å roe meg uten ❤

 

Tør du virkelig bruke doppler på deg selv? Jeg var på UL hos jordmor uke 10+6, men fikk kun høre hjerteslag i 1 sekund da det er skadelig for foster med doppler så tidlig.

 

Anonymous poster hash: c81a5...a9d

 

Ja det tør jeg virkelig med min abort-historie.

Gynekologen jeg går til er spesialist i svangerskap og fødselshjelp og han har sagt at den jeg har er trygg og han har samme på sitt kontor i tillegg til topp moderne ultralydapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg frem med mammaklær kjenner jeg... Utrolig ubehagelig å sitte en hel dag på jobb med for trang bukse! Uke 12+4 i dag, så det var jo forventet. Plutselig ble magen større helt nede også. Jeg har allerede hatt synlig mage en stund, men lenger oppe, så jeg kunne brette buksene helt ned. Men det blir jo koselig å finne frem mammaklærne igjen :-) Må vel fortelle det på jobb da, det er nok ganske synlig nå...

Endret av TPK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg frem med mammaklær kjenner jeg... Utrolig ubehagelig å sitte en hel dag på jobb med for trang bukse! Uke 12+4 i dag, så det var jo forventet. Plutselig ble magen større helt nede også. Jeg har allerede hatt synlig mage en stund, men lenger oppe, så jeg kunne brette buksene helt ned. Men det blir jo koselig å finne frem mammaklærne igjen :-) Må vel fortelle det på jobb da, det er nok ganske synlig nå...

Koselig :) Har brukt mine nesten 2 uker (11+6), fordi vanlige bukser strammet på magen og gjorde meg uvel. Syns det er litt koselig :) UL om en uke. Dersom alt er bra da må eg fortelle på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fortalt offentlig enda nei? Planen vår var å fortelle i neste uke, siden det er vår første, og vi er sprekkferdig etter å fortelle enkelte folk som har trodd at vi aldri kom til å få unger.. :P men er litt i tvil, om vi kanskje skal vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fortalt offentlig enda nei? Planen vår var å fortelle i neste uke, siden det er vår første, og vi er sprekkferdig etter å fortelle enkelte folk som har trodd at vi aldri kom til å få unger.. :P men er litt i tvil, om vi kanskje skal vente litt til...

Kor langt er du komt? :) Vi har fortalt dei nærmeste, men ville vente til ul 12+6 før "alle" får vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ultralyd idag gikk strålende <3

En perfekt OG frisk liten baby på 12+0 uker som tok salto og var i full fart! :)

 

Nå er jeg LYKKELIG, LETTA og veldig veldig GLAD :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ultralyd idag gikk strålende <3

En perfekt OG frisk liten baby på 12+0 uker som tok salto og var i full fart! :)

 

Nå er jeg LYKKELIG, LETTA og veldig veldig GLAD :)))))

Gratulera så mykje :D Må ver fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jente30 og takk for link:)

 

Jeg har de siste dagene opplevd mye verking i underlivet. Vanskelig å forklare. Sitter liksom ute på sidene eller øverst ved skambeinet/nedere mage (er kanskje symfysen dette?). Mest på høyre side. Verker ekstra om jeg sitter litt fremoverbøyd eller beveger meg. Tidvis veldig ubehagelig. Har ikke svangerskap utenfor livmor da jeg var på ultralyd i uke 6 og alt var tipptopp. Kan det være voksesmerter fra livmoren eller at livmoren begynner å krype over skambeinet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jente30 og takk for link:)

 

Jeg har de siste dagene opplevd mye verking i underlivet. Vanskelig å forklare. Sitter liksom ute på sidene eller øverst ved skambeinet/nedere mage (er kanskje symfysen dette?). Mest på høyre side. Verker ekstra om jeg sitter litt fremoverbøyd eller beveger meg. Tidvis veldig ubehagelig. Har ikke svangerskap utenfor livmor da jeg var på ultralyd i uke 6 og alt var tipptopp. Kan det være voksesmerter fra livmoren eller at livmoren begynner å krype over skambeinet? :klo:

Det kan høres ut som bekkenløsning, eller ømme muskler som prøver å holde ting på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er bekkenløsning. Hadde ikke plager med det sist overhodet. Får bare vente og se da tenker jeg. Kanskje det bare går over igjen. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på ny UL (11+5) og fikk se en sprell levende baby! 5,4 cm lang, god hjerterymte og sprellet med hender og føtter <3 For en magisk følelse!
Tørr enda ikke å slappe helt av, men håper virkelig jeg kan gjøre det snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er bekkenløsning. Hadde ikke plager med det sist overhodet. Får bare vente og se da tenker jeg. Kanskje det bare går over igjen. Takk for svar.

 

Jeg har også slike stikkesmerter. Men merker det ofte etter litt anstrengelser/trening, og etter korpsøvelse i går :-)

 

Selv om du ikke har hatt bekkenløsning før er hvert svangerskap forskjellig, og faren for å få bekkenløsning øker med hvert svangerskap. Jeg har hatt litt mistanke selv her, for får av og til litt låsninger i bekkenet når jeg går tur eller har gått langt.

 

Men bekkenløsning skal vel ikke skje før senere i svangerskapet, så vi får krysse fingrene for at det er noe som vokser, og ta det med ro når det rører seg som mest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning har kommet hos meg og, men foreløpig ingen krykker gikk på krykker hver dag fra uke 14-fødsel sist svangerskap, så hos meg blir brkkenløsningen helt invalidiserende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 5, er nå i uke 10. Sist kom den uke 11 og jeg gikk på krykker fra ca 6-7mnd uti svangerskapet.

Har forstått det sånn at bekkenløsning skyldes hormoner ikke tyngden.

 

Anonymous poster hash: 0dbcd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som har bekkenløsning. Har nesten ikke hatt disse smertene i dag så tror det må ha vært voksesmerter av noe slag. Heldigvis.

 

Noen flere som opplevde tidlig i svangerskap nummer to (eller tre) at magen er knallhard på morgenen med full blære? Husker det fra forrige svangerskap, men det skjedde jo mye senere. Er 9 uker i helga. Det var en tydelig kul (som en ball), som var øm og vond å ta på. Jeg vet det skyldes urinblæren som presser opp livmoren, men trodde ikke det skulle skje så tidlig som dette selv med nummer to. Flere som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...