Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye Jenta30 :D Er så glad for at det endelig går veien for deg!

 

Er det noen av dere som begynner å få mage? Jeg er 8+5 i dag, og sliter med å finne klær som skjuler magen! Jeg er jo for det meste oppblåst, det er vel ikke noe mye til baby bump, men uansett så begynner det å vises godt!

Ja jeg har fått litt mage, men bare på kvelden :) Kjenner at buksa er ubehagelig på dagtid også, så det er nok ikke så lenge før mammabuksene må på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Jenta30 :D Er så glad for at det endelig går veien for deg!

 

Er det noen av dere som begynner å få mage? Jeg er 8+5 i dag, og sliter med å finne klær som skjuler magen! Jeg er jo for det meste oppblåst, det er vel ikke noe mye til baby bump, men uansett så begynner det å vises godt!

Ja, jeg har stor mage hele dagen. Lurer seriøst på om det er tvillinger, for dette kan bare ikke skjules lenger. Nå er det riktignok femte gang jeg er gravid, og jeg har litt mage fra før, men... Er 9+4 i følge siste mens, men jeg vet at jeg er en uke kortere egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er synlig her også nå, bare 9+6... Og denne uken har jeg kapitulert og funnet frem mammabuksene. Orker bare ikke at buksene skal stramme og klemme hele tiden, det blir en bare sliten av.. Men det går i løse topper og store cardigans så langt det lar seg gjøre. Vi har litt dresscode på jobb, så kan ikke gå i joggebukser eller tights..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Gratuleter til alle med fin UL! Heldiggris. Fortsatt 2 uker til min:( Gleder meg så vanvittig!! Rosa helikopter vi er like langt vi:) Kan du ikke legge ut bilde fra UL? Hadde vært gøy å se:))

 

Med forrige mann i fjor slapp jeg å kjøpe mammabukser, og var høygravid på sommeren så da brukte jeg bare lange kjoler jeg hadde fra før. Nå må jeg sikkert kjøpe litt klær etterhvert, spennende å se om man blir større nå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Gratuleter til alle med fin UL! Heldiggris. Fortsatt 2 uker til min:( Gleder meg så vanvittig!! Rosa helikopter vi er like langt vi:) Kan du ikke legge ut bilde fra UL? Hadde vært gøy å se:))

 

Med forrige mann i fjor slapp jeg å kjøpe mammabukser, og var høygravid på sommeren så da brukte jeg bare lange kjoler jeg hadde fra før. Nå må jeg sikkert kjøpe litt klær etterhvert, spennende å se om man blir større nå :))

 

Her er bilde fra UL. Har bare tatt bilde av bilde med mobilen, er ikke så bra. Fikk både 2D og 3D bilde med. Det ligner jo fortsatt en "klump" men man ser den store pannen helt til venstre, armer i kryss og lårene som ligger inntil kroppen :hjerter:

 

15oe6n9.jpg

 

Jeg har litt mage fra før jeg, så har alltid hatt bukser med høyt liv og litt hold-in effekt, men det er ikke så behagelig når man er litt oppblåst og samtidig kjenner at det strekker og drar... Jeg gikk også gravid på sommeren forrige gang (fikk 27.9), så dette blir helt motsatt :-) Men sommeren 2013 var en innmari varm sommer, så håper det blir bedre å pakke seg inn i gode cardigans og strikkekjoler :-)

Endret av RosaHelikopter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin 01.Mai her :)  Ganske så trøtt for tiden og "menssmerter". Kvalm en uke, men ellers uvel de andre ukene.

Første legetime og ul neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vore på ul og sett et lite, bankende hjerte <3 Var komt en uke lenger, med ny termin 9. mai :D Lykke!!!!

Hurra ❤️ Så gode nyheter 😍 Da har vi termin samme dag 👍🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg omsider inn her! 7+4 I dag og termin 20. Mai:) Samboern har frika ut og vil ikke ha flere barn så det har Vært så som så med glede så langt I svangerskapet. Vi brukte ikke prevensjon og visste jo det kunne skje så jeg hadde aldri sett for meg denne reaksjonen... Men litt bedre nå, kan ikke unngå å bli glad av å tenke på den I magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg omsider inn her! 7+4 I dag og termin 20. Mai:) Samboern har frika ut og vil ikke ha flere barn så det har Vært så som så med glede så langt I svangerskapet. Vi brukte ikke prevensjon og visste jo det kunne skje så jeg hadde aldri sett for meg denne reaksjonen... Men litt bedre nå, kan ikke unngå å bli glad av å tenke på den I magen:)

Gratulerer! Får håpe samboeren tar til vettet og innser hvor heldige dere er snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kvalmen inntatt min kropp også.. burde være glad for symptomer, men fy så grusomt det er😨 6+3 i dag. Hvordan takler dere andre kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har kvalmen inntatt min kropp også.. burde være glad for symptomer, men fy så grusomt det er 6+3 i dag. Hvordan takler dere andre kvalmen?

 

Lite mat, ofte. Hjalp å ligge syns eg. Unngå press på magen, spise rista skjeve, knekkebrød. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen er kommet her også.. Har vært litt småuggen før kvalmen kom i forrige uke. Føler den blir verre for hver dag. Det eneste jeg har funnet som hjelper er salt godteri, men etter å ha gått ned 30 kg for å kunne bli gravid så er ikke akkurat det noe jeg kan spise hele tiden. Noen som har flere tips? 

 

Likevel så er jeg litt glad for kvalmen også! Kjempeglad for symptomer! 6+6 i dag og syns tiden går ganske fort. 

 

Er det forresten noen andre som sliter med å fryse? Jeg fryser hele tiden! Kom nettopp hjem fra en uke i varmere strøk og jeg frøys i 30 varmegrader.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser! Har egentlig ikke tenkt på at det er et symptom, men jeg sitter å fryser på kontoret med varmeovnen på, mens kollegaene mine sitter i t-skjorte. Hjemme på kvelden sitter jeg under pleddet i sofaen med ullsokker og tykk ullgenser. Jeg må også ha på meg ullsokker når jeg sover. iiiiskald. Håper det går over snart fordi jeg tenker på skrekk og gru hvordan det blir i vinter..  Jeg er 9+3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fryse er et vanlig symptom. Jeg fryser også mye, men mest på kvelden. Må gjerne legge meg med to dyner, men blir til gjengjeld kjempevarm i løpet av natten :ler:

 

Er også begynt å bli uggen. Føler meg rett og slett fyllesyk. Er svimmel, har hodepine, veldig trøtt og småkvalm. Klarer ikke tanken på mat, men er kjempesulten, så må spise enkel mat som hvitt brød med ost og skinke. Har ikke drukket kaffe i dag enda, klarte ikke tanken, men vurderer å prøve en islatte etterpå. Jeg går på crinone (progesteron), så aner ikke om alle mine symptomer er pga den, men velger å tro den bare forsterker mine graviditetssymptomer. Håper det. UL i morgen. Er 6+1 i dag (eller 6+5 i følge legen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd i morgen Eplesol😄 håper du er langt nok på vei til å se et flott bankende hjerte❤ jeg skal på onsdag, grugleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også under på å være frossen! Må ta meg et bad hver kveld før jeg legger meg, er helt frossen! Blå på fingre og tær! Var på kontroll hos legen i dag, de måtte stikke meg 5 (!!!) Ganger før de klarte å få ut nok blod! Hadde også lavt blodtrykk (104/62), så jeg tror kanskje det kan være årsaken til at jeg så innmari gjennomfrossen og at de ikke fant gode årer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom hele middagen i retur etter en full arbeidsdag med mye stress 😔😰 så ille! Håper det blir bedre snart. 9+3

Er usikker på morgendagen. Skal egentlig haste inn til Oslo og på kurs hele dagen fra 09-17 😳😬 frister lite å drive å spy midt i kurset. Merker at jeg spyr lett når jeg er sliten 😔

Masse lykke til på ul imorgen Eplesol ❤️🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og fryser! Varmeflaske, ullklær, te og teppe i sofaen kvar kveld.. Middager kommer i retur.. Einaste som går er skjever og knekkebrød.

 

Lykke til i morgon, Eplesol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Lykkeønskningene kom godt med for i dag fikk jeg se en liten ostepop med bankende hjerte :strix: Alt så tipp topp ut. Ble målt til 6+1, men han sa det var vanskelig å få en nøyaktig måling så tidlig så jeg holder meg til 6+2 (og da termin 31.mai). Rett og slett fordi jeg tror ikke jeg fikk positiv test 8 dpo. Jeg spurte om å bli målt til en dag kortere en antatt var et dårlig tegn og da lo han godt av meg. Så da senker jeg skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...