Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er kanskje litt tidlig å tenke på enda, men fødselen kommer jo etter hver, og jeg kjenner jeg freaker ut av at ahus har sluttet med lystgass! Nå har jeg jo født to ganger før så jeg vet så altfor godt hva jeg går til, lystgassen var virkelig redninga for meg begge gangene da jeg ikke ville ha epidural! Måtte ringe jordmor om dette igår, og hun sa kanskje de skrur den på i januar, men kanskje ikke og! 😳 er det noen som vet noe om dette? Flere som skal føde på ahus?

 

Tror at nye Fredrikstad sykehus kommer til å få lystgass og jeg vurderer å søke meg dit for SÅ viktig er det hjelpemiddelet for meg under fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var hcg 25800 og to dager seinere bare 35000. Trodde den skulle doble seg på de tida.. Betyr det at eg mister nå??

Hei

 

Etter 1000-2000 bruker verdiene ca 3 døgn for å doble seg, det er bare i de første ukene at det skal skje hver annen dag. og så går det litt i rykk og napp. Hvor langt er du på vei? Hvis du er skikkelig engstelig kan du jo bestille deg en tidlig ul. Jeg var på ul i uke 6+4 og fikk se bankende hjerte og et foster som var perfekt i str i forhold til alder. Verdt pengene!

 

Anonymous poster hash: 93aa9...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På mandag var hcg 25800 og to dager seinere bare 35000. Trodde den skulle doble seg på de tida.. Betyr det at eg mister nå??

Hei

 

Etter 1000-2000 bruker verdiene ca 3 døgn for å doble seg, det er bare i de første ukene at det skal skje hver annen dag. og så går det litt i rykk og napp. Hvor langt er du på vei? Hvis du er skikkelig engstelig kan du jo bestille deg en tidlig ul. Jeg var på ul i uke 6+4 og fikk se bankende hjerte og et foster som var perfekt i str i forhold til alder. Verdt penge

 

Var 5+2 ved første måling og 5+4 andre gong. 5+6 i dag. Veldig stressa og redd nå.

 

Anonymous poster hash: 93aa9...e3f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det til doktoren dere sjekker hcg? Hvor ofte går dere? Sist gang jeg mista ble det ikke sjekket i det heletatt.

 

Eg ba om måling sjøl sidan eg har sett at så mange her inne har fått målt. Tok blodprøve på helsesenteret, fekk svar 1-2 dager etterpå. Dei to første gongane eg var gravid målte eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg😊 4+2 i dag, termin ca 30 mai!

Har vært en tung sommer, mistet i juni i MA uke 12.. Fikk postive tester forrige mnd, mistet 4+1..

Jeg prøver å holde motet oppe denne gang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg 4+2 i dag, termin ca 30 mai!

Har vært en tung sommer, mistet i juni i MA uke 12.. Fikk postive tester forrige mnd, mistet 4+1..

Jeg prøver å holde motet oppe denne gang

Velkommen :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen snutteplutt:))

 

Nå går jeg inn i uke 9, wooow! Snart ferdig med tri 1! Hjelpes tiden går fort:)) Har dere noe magefølelse på kjønn? Jeg føler litt på jente jeg, har gutt fra før. Blir spennende å se:)) Hadde ingen følelse på forrige mann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) blir mange i denne mai gruppa vi! :D

 

Så spennende med magefølelsen Fillibobba! Den har stemt på meg før, første gang var jeg bombesikker på gutt, andre gangen var jeg ikke like sikker, men trodde gutt da og, stemte det :) Nå tror jeg muligens jente da det var så lenge før eggløsning det klaffa, og så er jeg veldig kvalm, hormonell og fått kviser som jeg ikke hadde med gutta, så vi får se. Samtidig tror jeg ikke vi klarer å produsere noe annet enn gutter, så vi har guttenavn nesten klart allerede 🙊💙 Vurderer å ikke vite før fødsel da, noen andre som ikke vil vite? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt og ikke vite, men er alt for nysgjerrig! Hehe..

 

Her har jeg helt andre symptomer enn sist. Forrige gang mistet jeg håret og nippet på rygg. Nå har jeg fått nupper i hele trynet i stedet! Og mer halsbrann. Og mindre kvalme. Var ikke veldig kvalm sist, men kastet opp en 4 ganger og litt småkvalm på morgningene.

 

Når ringer dere jordmor? Var hos lege i går, pg skulle tilbake om 4 uker. Skal tilbake om 2 uker for blodprøver og:P Men ikke ringt jordmor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min har stemt med både gutten og jenta vi har fra før. Med yngstemann visste vi ikke kjønn, men jeg følte gutt og det stemte.

Jordmor ville ha meg inn i uke 12, men jeg ba om å få komme før siden jeg vil prate om forrige fødsel og evt keisersnitt denne gangen. Så skal når jeg er 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til legen neste uke, 8+4. Har ikke tenkt å gå til jordmor, har så dårlig kjemi med hun som jeg "hører til" og trenger nok sykemeldinger og henvisninger utover svangerskapet uansett (av erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her med termin i slutten av mai (etter EXU i juli). Noen her inne som kjenner til om det er ekstra oppfølging etter EXU? Eventuelt hvor tidlig jeg bør ta ultralyd for å se at spiren sitter der den skal denne gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "bare en til"

Hvis du hadde nesten 26000 på 5+2 så har du jo skikkelig høye verdier. Jeg hadde litt over 4300 på 4+6 og hadde så høye verdier at lege og jordmor reagerte. Normalt snitt på denne dagen med et foster er rundt 1000. Alle trodde jeg bar på tvillinger! Var bare en da, men du ligger jo markant høyere! Og 36000 2 dager etter må da være bra! Ta en ul når du har passert 6+4, så får du helt sikkert et positivt syn. Tror heller jeg ville bekymret meg for tvillinger hvis jeg var deg...he he. Du kan jo ta en ny hcg nå på mandag og sjekke hvor du ligger nå.

 

Lykke til. Hold meg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn her! 6+4 (prøverør) i dag med antatt termin 15. mai.

Skal på tidlig UL i morgen og er livredd for negativt svar etter MA tidligere.

Sympomer er ømme pupper, ekstremt trøtt og sliten og kvalm utover kvelden. Tåler ikke lukten av middag (varmmat) og lever på brødskive og yoghurt!

Endret av sommerfuggelimagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn her! 6+4 (prøverør) i dag med antatt termin 15. mai.

Skal på tidlig UL i morgen og er livredd for negativt svar etter MA tidligere.

Sympomer er ømme pupper, ekstremt trøtt og sliten og kvalm utover kvelden. Tåler ikke lukten av middag (varmmat) og lever på brødskive og yoghurt!

Gratulerer og velkommen ! :)

Det er veldig gode tegn! Jeg hadde ultralyd forrige uke 6+6 etter 2 MA på rad og nå ser det endelig ut til at det er vår tur <3 Alt var helt perfekt nå og jeg har samme tegn som deg. Vonde pupper, veldig trøtt, VELDIG kvalm og sjesser ikke på noe mat.

 

Krysser alt jeg har for gode nyheter for deg og :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med i Facebook-gruppa hvis alt er ok på UL 1. oktober også :)

 

Hvordan er formen jenter? Jeg sliter voldsomt med kvalmen nå, den kom som en rakett i helgen. Jeg har stooore problemer med å sitte på jobb, vil helst ligge flatt. Blæh, men, samtidig er jeg veldig glad for å endelig oppleve kvalmen :) 7+3 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på den kvalmen din Jenta30 😉 jeg var veldig kvalm før/rundt IKM, men på lørdag forsvant den. Så nå føler jeg meg ikke så gravid! Får dårlig følelse med dette svangerskapet merker jeg.. Får bare se hvordan det går! Krysser fingrene for at det går bra, for selv om det kom som en overraskelse på oss og det egentlig ikke passet perfekt så blir man jo så knyttet til den i magen med en gang og begynner å glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget litt blod idag, men bare sammens med utflod, svakt lyserosa. NM i nervøs akkurat nå. Ordnet meg en legetime men vet ikke helt hva det kan hjelpe på for? Hva kan han gjøre liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg ofte kvalm, men ikke sånn at jeg kaster opp, bare føler meg veldig fullstappa, selv om jeg ikke har spist.. Kjenner det litt på morgenen, men er verst etter middag og utover kvelden, så kl 16 spiser jeg som regel mitt siste måltid for dagen..

 

I helga kom også skikkelig puppevondt, kjennes ut som melkespreng :(

 

Og føler det er kjeeempelenge å vente til kontroll 8. oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som udgangspunkt termin den 10/5, men er ikke helt sikkert det her går så bra.. Fikk tidlig ultralyd i siste uke, hvor jeg skulle ha vært 6+2. Hun kunne ikke se hjerteblink, og tok derfor blodprøver for og følge HCG-utviklinga. Har hun fått svaret fra torsdagen (tok nye prøver i dag, men mangler svar), og da lå den på 33200???!!! Aner bare ikke hva det kan betyde, men den er jo langt høyere en den skal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt gledesstårer, fikk nettopp vite at hcg hadde doblet 😄😄 nå er det bare å glede seg til onsdag med ul 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...