Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Slimproppen min gikk etter første sexrunde! Prøvde igjen I går men har ikke skjedd noe I natt eller idag. Vet ikke om det er mer effektivt om man kommer sammen? Virker nesten sånn. :legrine: Skal gå tur med gubben i dag, prøve litt bakker og sånn :-) Er veldig flatt her ute da.. og blir helt ødelagt I hoftene men er verdt å prøve. Menstermin i morgen OUL til uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menstermin min var 23.juli. Jeg vet at den ikke stemmer da. Men har mest troa på 1.august. Men oultermin er ikke før 7.august. Fødselslegen på søf er så arrogant, virker som hun er overbevist om at fødselen kommer til å starte av seg selv. Men er rimelig sikker på at jeg kunne gått til november om jeg ikke settes i gang.

 

Skal på ul 5.august og da håper jeg at jeg får en endelig dato for igangsettelse. Helst før den 17.

 

Vet ikke når jeg får kællen til å stille opp igjen, han gruer seg litt til hele fødselen så han virker nesten fornøyd med å drøye så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Fanken og, jeg som håpet å få effekten av trappegåing uten å bli invalid 😂 hva om man finner en heis som går så fort at g-kreftene skviser ungen nedover? (Tok top-of-the-rock-heisen i NY i fjor, og den tror jeg kunne funka. Litt langt å reise da...)

 

Ellers lener jeg meg på teorien om at fødselen starter lettere når man slapper av, så fra og med i morra ettermiddag tar jeg fri fra alt annet enn å ligge som et slakt og se kjip tv 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Fanken og, jeg som håpet å få effekten av trappegåing uten å bli invalid 😂 hva om man finner en heis som går så fort at g-kreftene skviser ungen nedover? (Tok top-of-the-rock-heisen i NY i fjor, og den tror jeg kunne funka. Litt langt å reise da...)

 

Ellers lener jeg meg på teorien om at fødselen starter lettere når man slapper av, så fra og med i morra ettermiddag tar jeg fri fra alt annet enn å ligge som et slakt og se kjip tv 😆

Det høres ut som en fantastisk plan! :D Det er den jeg praktiserer selv ;) Eller så mye jeg kan med tre unger med ferie da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det starte fødselen?

Vet ikke, men hadde noe med tyngdekraften å gjøre... med første mann startet fødselen natten etter en god gåtur bratt oppover... 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ute på en tur nå som jeg anser som lang nok for i dag ;p er så svintungt å gå rundt.. Men så var det 15 min i oppoverbakke + 15 min nedover.. Høres latterlig lite ut, men denne magen er tung å bære på gitt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg så sinnsykt vondt i skambeinet, at planen fremover her er HVILE!

Har hatt bekkenløsning lenge, men var så dum at jeg prøvde forsiktig å skyve en steinhelle til siden med foten, og skjønte fort at det skulle jeg ikke gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg så sinnsykt vondt i skambeinet, at planen fremover her er HVILE!

Har hatt bekkenløsning lenge, men var så dum at jeg prøvde forsiktig å skyve en steinhelle til siden med foten, og skjønte fort at det skulle jeg ikke gjort...

Åh, det har jeg gjort også! Skulle bare flytte noe med foten, tenkte at jeg må ikke løfte den for da får jeg vondt i ryggen! :legrine: Lærte fort av det ja..

 

God bedring! Hvil godt i noen dager du, det der sitter sånn i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Fanken og, jeg som håpet å få effekten av trappegåing uten å bli invalid 😂 hva om man finner en heis som går så fort at g-kreftene skviser ungen nedover? (Tok top-of-the-rock-heisen i NY i fjor, og den tror jeg kunne funka. Litt langt å reise da...)

 

Ellers lener jeg meg på teorien om at fødselen starter lettere når man slapper av, så fra og med i morra ettermiddag tar jeg fri fra alt annet enn å ligge som et slakt og se kjip tv 😆

Haha! Orker ikke tanken på å dra til Sverige en gang😂

Kjip tv er jeg med på! Skal på Riksen i morgen for å demon jeg faktisk har sv.forgiftning eller ikke.. Jeg overdriver ikke når jeg sier at bena mine er dobbelt så store(!!) kunne sikkert brukt str 76 i sko om det eksisterte🙈😝 gått opp 4,3kg i vann på to uker! Og har jo blodtrykk som ligger helt oppi grensa samt mage smerter og huepine.. Nei, jeg gruer meg til i morgen!! 😫😥😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Fanken og, jeg som håpet å få effekten av trappegåing uten å bli invalid 😂 hva om man finner en heis som går så fort at g-kreftene skviser ungen nedover? (Tok top-of-the-rock-heisen i NY i fjor, og den tror jeg kunne funka. Litt langt å reise da...)

 

Ellers lener jeg meg på teorien om at fødselen starter lettere når man slapper av, så fra og med i morra ettermiddag tar jeg fri fra alt annet enn å ligge som et slakt og se kjip tv 😆

Haha! Orker ikke tanken på å dra til Sverige en gang😂

Kjip tv er jeg med på! Skal på Riksen i morgen for å demon jeg faktisk har sv.forgiftning eller ikke.. Jeg overdriver ikke når jeg sier at bena mine er dobbelt så store(!!) kunne sikkert brukt str 76 i sko om det eksisterte🙈😝 gått opp 4,3kg i vann på to uker! Og har jo blodtrykk som ligger helt oppi grensa samt mage smerter og huepine.. Nei, jeg gruer meg til i morgen!! 😫😥😞

Uff. Har elefantlabber selv (folk ler av dem, ser ut som ballonger som det stikker ut noen bittesmå tåstumper av), flere uker siden jeg fikk på meg sko og siste uka har jeg måtte gi opp selv de slakkeste sokkene også. Men heldigvis er det "bare" vann, blodtrykket er lavt og fint. Var hos legen i dag, og han anbefalte å ligge med beina minst 20 cm over hjertet.

 

Håper det "bare" er vann hos deg og, svangerskapsforgiftning er vel neppe noe å trakte etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble jeg lagt inn på føden og har fått konstantert svangerskapsforgiftning! 😔

Så her blir jeg til baby er født. De håper på å slippe å ta henne ut før mandag, for da har jeg rundet de magiske 37 uker. Så får vi se om jeg blir dårligere i løpet av helgen eller om de klarer å holde blodtrykk osv i sjakk til mandag.

Men veldig betryggende å bli lagt inn altså! Hadde samma greiene med førstemann bare at jeg lot det gå lengre før jeg kontaktet føden den gangen. Men det var vel mer fordi jeg var uviten, så denne gangen hadde jeg en mye lavere terskel for å reise inn for en ekstra sjekk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke jeg heller! Går på krykker denne gangen, så trapper er ingenting for meg.. Og heis vil ikke gjøre underverker heller😂😂

Her også går det i sex og sterk mat 😁👌

Fanken og, jeg som håpet å få effekten av trappegåing uten å bli invalid 😂 hva om man finner en heis som går så fort at g-kreftene skviser ungen nedover? (Tok top-of-the-rock-heisen i NY i fjor, og den tror jeg kunne funka. Litt langt å reise da...)

 

Ellers lener jeg meg på teorien om at fødselen starter lettere når man slapper av, så fra og med i morra ettermiddag tar jeg fri fra alt annet enn å ligge som et slakt og se kjip tv 😆

Haha! Orker ikke tanken på å dra til Sverige en gang😂

Kjip tv er jeg med på! Skal på Riksen i morgen for å demon jeg faktisk har sv.forgiftning eller ikke.. Jeg overdriver ikke når jeg sier at bena mine er dobbelt så store(!!) kunne sikkert brukt str 76 i sko om det eksisterte🙈😝 gått opp 4,3kg i vann på to uker! Og har jo blodtrykk som ligger helt oppi grensa samt mage smerter og huepine.. Nei, jeg gruer meg til i morgen!! 😫😥😞

Uff. Har elefantlabber selv (folk ler av dem, ser ut som ballonger som det stikker ut noen bittesmå tåstumper av), flere uker siden jeg fikk på meg sko og siste uka har jeg måtte gi opp selv de slakkeste sokkene også. Men heldigvis er det "bare" vann, blodtrykket er lavt og fint. Var hos legen i dag, og han anbefalte å ligge med beina minst 20 cm over hjertet.

 

Håper det "bare" er vann hos deg og, svangerskapsforgiftning er vel neppe noe å trakte etter...

Bare sjekk blodtrykket gjevnlig, for mitt bare plutselig begynte å stige. Jeg hadde 160/100 når jeg ble lagt inn nå(!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, utrivelig hippmamma. Men bra du er i trygge hender 😊

 

Var hos legen i dag, bt på 128/78. Jeg er bare en sånn en som samler obskure mengder vann, gjorde det i forrige svangerskap også. Men pga svangerskapsdiabetesen og hevelsene er de veldig på å sjekke blodtrykket mitt, og jeg har fått streng instruks om å ringe føden hvis jeg føler meg dårlig på noen måte. Føler meg godt ivaretatt 😊

 

Krysser fingrene for at du berger til mandag da, greit å slippe prematur-lappen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at de klarer å holde bt stabilt ned medisiner 😊👍

På en annen side, så blir jeg mamma igjen om bare noen få dager😱😱 kjenner at det er plutselig litt fjærnt😂🙈 du går liksom å forbereder deg hele svangerskapet, men når det virkelig nærmer seg, så kjennes det ut som om jeg ikke er nok forberedt i det hele tatt..😁👶💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok i gode hender, hippmamma! Åååh! Tenk, snart har du kanskje lille i armene dine ❤️ Mitt blodtrykk var 128/95 den 17.juli og 130/90 på tirsdag denne uken, så jordmor vil at jeg skal kontrollere det igjen tidlig neste uke hos fastlegen, siden hun har ferie da. Sa jeg måtte være obs på hodepine etc, og det har jeg hatt idag. Ringte til koordinator ved sykehuset for å høre om det var noe å bekymre seg over, eller om det går fint å ta en paracet og bare legge seg og slappe av. Må si jeg ikke helt liker behandlingen til de som sitter på telefonen der. Får litt følelsen av at jeg er en hysterisk førstegangsfødende som for all del skal holde meg hjemme og som bare er til bry. En venninne av meg ringte dit her om dagen også (hun har termin i sept og følte hun hadde kjent litt lite liv), endte opp med at hun begynte å gråte og la på. Jaja. Fikk beskjed om at siden jeg skulle innom legen til uken var jeg allerede under "kontroll", så ingen vits å dukke opp på sykehuset iallefall. Helt ok for min del - vil helst være hjemme så mye som mulig uansett, og ikke på det triste sykehuset i Østfold. Huff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok i gode hender, hippmamma! Åååh! Tenk, snart har du kanskje lille i armene dine ❤️ Mitt blodtrykk var 128/95 den 17.juli og 130/90 på tirsdag denne uken, så jordmor vil at jeg skal kontrollere det igjen tidlig neste uke hos fastlegen, siden hun har ferie da. Sa jeg måtte være obs på hodepine etc, og det har jeg hatt idag. Ringte til koordinator ved sykehuset for å høre om det var noe å bekymre seg over, eller om det går fint å ta en paracet og bare legge seg og slappe av. Må si jeg ikke helt liker behandlingen til de som sitter på telefonen der. Får litt følelsen av at jeg er en hysterisk førstegangsfødende som for all del skal holde meg hjemme og som bare er til bry. En venninne av meg ringte dit her om dagen også (hun har termin i sept og følte hun hadde kjent litt lite liv), endte opp med at hun begynte å gråte og la på. Jaja. Fikk beskjed om at siden jeg skulle innom legen til uken var jeg allerede under "kontroll", så ingen vits å dukke opp på sykehuset iallefall. Helt ok for min del - vil helst være hjemme så mye som mulig uansett, og ikke på det triste sykehuset i Østfold. Huff. :)

Du ligger jo veldig i grenseland med det bt ditt. Er undertrykket som de reagerer mest på (altså det bak streken). Er det over 140/90 skal de reagere. Men det er klart at det er flere symptomer innenfor svf. Hodepine, slørete syn, vondt oppe i magen, kvalm, sløv, sliten, høyt bt, proteiner i urinen osv.. Har du noe mer av dette, så drit i hva de på tlf sier. For det kan være veldig farlig om du ikke får behandling/hjelp. Hvor skal du føde?

Ta heller å overdriv til hun i tlf :)

Sist gang så fikk jeg mannen til å ringe, og da kommer man inn med en gang 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Jeg skal føde på sykehuset i Fredrikstad. Blir en av "de siste" som får føde der før det nye sykehuset på Kalnes åpner 2.november. Merker at de gjør seg klare for flytting ;) Det nye blir veldig bra! En god venninne av meg jobber der.

Men, da blir det spennende å se hva bt er på mandag. Bare kvalme jeg har som ekstra symptom av det du nevnte forresten, sammen med hodepine. Satser på at alt går fint :)

God natt på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vær redd for å slå i bordet om du må! :)

Har hørt på ei føde i natt, så har sovet sånn ca tre timer😲 mye action på Riksen altså🙉🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi! Såpass, ja! Action der altså! :) Snart er det kanskje din tur. Håper du får slappet av, og så må du holde oss oppdaterte på hvordan det går med deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte modningsriene i går, ca en gang I timen og hele natten også. Våknet av skikkelig vondt i ryggen som krøp frem og over hele magen. Slimproppen har begynt å gå men har liksom gått over flere dager så jeg aner jo ikke hva som skjer og når ting skjer. Og så er det første gangen min!

 

Det gjør i hvert fall vondt nok nå! Vil bare bli ferdig! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vær redd for å slå i bordet om du må! :)

Har hørt på ei føde i natt, så har sovet sånn ca tre timer😲 mye action på Riksen altså🙉🙊

Ikke gøy å høre noen føde, mens man fortsatt er gravid.. Jeg husker at jeg lå og hørte på en fødsel rett etter min var født, og tenkte "Jeg er så glad jeg er ferdig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...