Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Gratulerer til både den ene og andre 😊 min tur nå snart? 😛

 

Formen er forsåvidt stabil og jeg kunne fint tatt ei uke eller to til, men det er den fordømte igangsettinga til uka som spøker... jeg vil virkelig ikke settes i gang. Hadde så rolig og fin fødsel sist, hvor alt gikk i et naturlig og fint tempo (litt langdrygt ble det jo, men jeg rakk i det minste fint å forberede meg). Men akk, dette svangerskapet ser ut til å medføre alle småskavankene som jeg slapp sist, så det er vel ikke meninga at jeg skal slippe like billig unna 😛

 

"Du har jo hatt et fint svangerskap" sa legen i dag. Joda, jeg klager ikke jeg. Men når man i første svangerskap slapp unna ALT så er det allikevel litt nedtur med diabetes, masse blodprøver pga medisinbruk, seks ultralyder for å sjekke diverse som hver gang har vist seg å være filleting, konsekvent bakterieutslag på urin (vi har kommet dithen at legen ikke gadd å sende til dyrking, for jeg trenger virkelig ikke flere lapper med "gruppe b streptokokker i urin" i helsekort-mappa mi 😛), krykker de siste ti-femten ukene pga bekkenløsning, daue fingre og føtter som er så hovne at folk snakker om dem i festlig lag (vi snakker ballonger med bittesmå tær som stikker ut 😂 ). Og dessuten har jeg lagt på meg 24 kg og greide å knekke løs en flis i det splitter nye badegulvet i går. DA føler du deg litt som en flodhest 😂 (men mannen påstår at han visste det kom til å skje, for den flisa satt dårlig og skulle fikses uansett. Sikkert løgn, men en god løgn i alle fall 😛 )

 

Fint svangerskap, for all del. Men det skal bli greit å få tilbake kroppen sin og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til alle som har født 😃

 

Selv har jeg fått konstatert begynnende morkakesvikt. Så får ikke lov gå til termin 25 august. Liten baby, lite fostervann. Og selvom legen og to jordmødre har sagt hodeleie. Men nei da, ul sa seteleie. Så da blir det setefødsel eller ks. Hipp hurra. Venter nå på sykehuset for å sjekke modenhet osv. Blir nok liggende til observasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født

 

Selv har jeg fått konstatert begynnende morkakesvikt. Så får ikke lov gå til termin 25 august. Liten baby, lite fostervann. Og selvom legen og to jordmødre har sagt hodeleie. Men nei da, ul sa seteleie. Så da blir det setefødsel eller ks. Hipp hurra. Venter nå på sykehuset for å sjekke modenhet osv. Blir nok liggende til observasjon...

Uffda :(

Det er godt du blir fulgt opp nå da.

Du er ikke den første jeg hører om som har fått konstatert hodeleie hvor faktisk ungen ligger i seteleie.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født 😃

 

Selv har jeg fått konstatert begynnende morkakesvikt. Så får ikke lov gå til termin 25 august. Liten baby, lite fostervann. Og selvom legen og to jordmødre har sagt hodeleie. Men nei da, ul sa seteleie. Så da blir det setefødsel eller ks. Hipp hurra. Venter nå på sykehuset for å sjekke modenhet osv. Blir nok liggende til observasjon...

Hvordan ble det oppdaget? Eller mistenkt? Her var det snakk om en relativ morkakesvikt, men det er visst ikke uvanlig. Liten baby her også, men foreløpig ikke planer om igangsetting. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

 

Jordmor syntes ikke magen hadde vokst, og hu mistenkte liten baby. Så henviste til ul for sikkerhets skyld. Og fikk time i dag, dagen etter.

 

Kan visst være vanskelig skille mellom hode og rumpe for begge deler er hardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt satt i gang!! Ligger her med modningspille og CTG..Så da håper jeg at fødselen blir bedre enn sist😊 Er forberedt på at jeg ikke føder før i morgen, men man vet aldri hvor fort dette går 😝🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg blitt satt i gang!! Ligger her med modningspille og CTG..Så da håper jeg at fødselen blir bedre enn sist😊 Er forberedt på at jeg ikke føder før i morgen, men man vet aldri hvor fort dette går 😝🙈

Wow! Så spennende! Alle gode ønsker & tanker til deg ☺️ du får holde oss oppdatert hvis og når du orker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt satt i gang!! Ligger her med modningspille og CTG..Så da håper jeg at fødselen blir bedre enn sist😊 Er forberedt på at jeg ikke føder før i morgen, men man vet aldri hvor fort dette går 😝🙈

Så bra! Lykke til 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt satt i gang!! Ligger her med modningspille og CTG..Så da håper jeg at fødselen blir bedre enn sist😊 Er forberedt på at jeg ikke føder før i morgen, men man vet aldri hvor fort dette går 😝🙈

Lykke til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager på overtid. :( :(

Men da er det vel strengt tatt bare dager igjen - de lar deg vel ikke gå stort mer enn ti dager over før de setter igang?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer til dere som har fått, lykke til til dere som holder på og håper dagene flyr for dere som venter enda.

Jeg er ny her inne og har skumlest igjennom gruppa her. Dere virker som er super gjeng!

Jeg har termin 28.08, har to barn fra før. Ønsker gjerne å bli en del av gjengen her inne :)

Har et spørsmål, noen netter nå så har jeg våknet av et trykkepress. Samme type press som ved fødsel, kroppe/magen gjør det helt av seg selv. 1-2 ganger bare så er det over. Har ikke opplevd det før. Noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

8 dager på overtid. :( :(

Men da er det vel strengt tatt bare dager igjen - de lar deg vel ikke gå stort mer enn ti dager over før de setter igang?

Ble 11 dager på meg. Fikk time på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vi hjem i dag😊 fullt liv med frøknå på 1 år😊 men utrolig sliten nå, men fornøyd👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

8 dager på overtid. :( :(

Men da er det vel strengt tatt bare dager igjen - de lar deg vel ikke gå stort mer enn ti dager over før de setter igang?
Ble 11 dager på meg. Fikk time på tirsdag.
Førstemann da! Jeg har time på onsdag 😛

 

Min taktikk er stadig å ligge som et slakt og gjøre minst mulig. Tenkte det ville gjøre susen å rense akvariet i går (500 liter, så det er litt klatring og akrobatikk for å komme til over alt), men det førte bare til vondt bekken. Så nå er jeg tilbake i stressless'en 😊

 

Jeg pleier ikke ha flaks, så konkurrerer du med meg så har du sikkert baby før onsdag 😉

 

Edit: ser du også skal på st.olavs. Kanskje vi treffes 😊

Endret av Roheryn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Etter to piller så begynte det å skje ting! Venter på å bli undersøkt nå.. Har hatt en del tak de siste timene, og de måles på alt mellom 40-70 på CTG apparatet. Husker ikke hva det lå på forrige gang, men de ligger på puste-meg-igjennom grensa :) når det blir 3 cm åpning tar de vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer til dere som har fått, lykke til til dere som holder på og håper dagene flyr for dere som venter enda.

Jeg er ny her inne og har skumlest igjennom gruppa her. Dere virker som er super gjeng!

Jeg har termin 28.08, har to barn fra før. Ønsker gjerne å bli en del av gjengen her inne :)

Har et spørsmål, noen netter nå så har jeg våknet av et trykkepress. Samme type press som ved fødsel, kroppe/magen gjør det helt av seg selv. 1-2 ganger bare så er det over. Har ikke opplevd det før. Noen som vet hva det er?

Hei og velkommen!

 

Har ikke vært borti presset du beskriver, men tenker det kan være en kombinasjon av kraftige kynnere og nedpress/modning? Merker selv at kynnerne tar mer i rygg og mage denne gangen i forhold til med første, så det kan vel hende det blir verre for hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann!

Gratulerer til dere som har fått, lykke til til dere som holder på og håper dagene flyr for dere som venter enda.

Jeg er ny her inne og har skumlest igjennom gruppa her. Dere virker som er super gjeng!

Jeg har termin 28.08, har to barn fra før. Ønsker gjerne å bli en del av gjengen her inne :)

Har et spørsmål, noen netter nå så har jeg våknet av et trykkepress. Samme type press som ved fødsel, kroppe/magen gjør det helt av seg selv. 1-2 ganger bare så er det over. Har ikke opplevd det før. Noen som vet hva det er?

Hei og velkommen!

Har ikke vært borti presset du beskriver, men tenker det kan være en kombinasjon av kraftige kynnere og nedpress/modning? Merker selv at kynnerne tar mer i rygg og mage denne gangen i forhold til med første, så det kan vel hende det blir verre for hver gang...

Takk :-)

 

Det er vel noe i den gaten du beskriver nå sikkert ja, men så rart at jeg ikke finner informasjon om dette noe sted. Er ikke nervøs eller redd, men hadd vært kjekt å visst hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Etter to piller så begynte det å skje ting! Venter på å bli undersøkt nå.. Har hatt en del tak de siste timene, og de måles på alt mellom 40-70 på CTG apparatet. Husker ikke hva det lå på forrige gang, men de ligger på puste-meg-igjennom grensa :) når det blir 3 cm åpning tar de vannet :)

Så spennende! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De takene jeg hadde dabbet av og fikk pille nr tre nå! Så alle gode ting er vel tre(??) 2 cm åpning bare..er så utålmodig!! 👶💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av de rare pressene i natt også. 2 stk i natt da. Sovnet igjen, men våknet av at nedpresset er værre i nå. Stanger skikkelig i mot noen nerver, så får smerter i korsryggen og nedover ene det ene benet. Måtte bare stå opp å følge litt med her, får uansett ikke sove med de smertene der.

 

Håper ting går fremover med deg Hippmamma og at du får (eventuelt har gjennomført) en fin fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født. Pga morkakesvikt måtte babyen ut. 8/8-15, kl 1619 kom ei bittelita keiserinne til verden. 2300 gram og 32 cm. Kan være lirt lenger, litt sammenkrøket Pga seteleie. Fikk hilse på henne før hu ble tatt vekk. Ligger på nyfødtintensiven. Så har nesten ikke fått hilse på henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vær86! Det var ei lita jente, men sikkert nusselig som bare det. Håper at alt går bra med dere begge to, og at du snart får hilse på igjen og holde henne. Godt at svikten ble oppdaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...