Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

 

 

 

Gratulerer til alle igjen og jeg blir mer og mer utolmodig,termin i morgen😜 men skjer jo ingenting, ikke en eneste antydning til en bitteliten murring en gang😕🙈

Termin i morra jeg og. Masse kynnere og mas da, men det blir aldri noe av det. Synes nesten det var bedre forrige gang, hvor jeg ikke merket et eneste tegn før vannet gikk. Da vet man jo at nå er det i gang... men å gå i dagesvis og telle kynnere suger 😕
Er i samme båt som dere, termin idag! Ingenting på gang :/ Har litt mensensmerter bak i ryggen til tider og føler nedpress nå og da. Kynnere kommer og går som vanlig. Ikke noe nytt :/ Nå har jeg gått og kjent etter symptomer så lenge at jeg nesten blir litt deprimert. Så nå teller jeg heller ned til igangsettelse om 10 dager! ;)
Blir muligens satt i gang i morra jeg, så "teller ned" til det i den forstand at jeg håper det starter av seg selv i dag eller at føden ikke har kapasitet i morra. Vil helst at det skal gå naturlig for seg... (men klart, greit å vite at det uansett bare er dager igjen da)

Ååååh! Så spennende! Får håpe den kanskje starter av seg selv, men hvis ikke blir det jo uansett en spennende dag imorgen! Du må holde oss oppdaterte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ballongen er på plass! Og jeg er på vei hjem. Cervix var fortsatt lang og bare 1cm åpning. Men håper i det lengste at det ikke tar hele 24timer før ballongen detter ut. Sist tok det ca 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, her har vi sittet i to timer og ventet på legen, bare for å få beskjed om at alt er finfint, kom tilbake for igangsetting på fredag 😛 ingen overveldende åpning, hun fikk inn en finger... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, her har vi sittet i to timer og ventet på legen, bare for å få beskjed om at alt er finfint, kom tilbake for igangsetting på fredag 😛 ingen overveldende åpning, hun fikk inn en finger... jaja.

Det er skikkelig kjipt. Jeg var veldig redd det skulle skje meg. for jeg har hatt litt tak de siste dagene og det så de på ctg-målingen, så jeg var redd de skulle se det an. Men legen sa at de ikke hadde hatt noen som helst effekt på en uke, så da var det ikke noe å lure på.

 

Får håpe du starter av deg selv før fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akk, her har vi sittet i to timer og ventet på legen, bare for å få beskjed om at alt er finfint, kom tilbake for igangsetting på fredag 😛 ingen overveldende åpning, hun fikk inn en finger... jaja.

Det er skikkelig kjipt. Jeg var veldig redd det skulle skje meg. for jeg har hatt litt tak de siste dagene og det så de på ctg-målingen, så jeg var redd de skulle se det an. Men legen sa at de ikke hadde hatt noen som helst effekt på en uke, så da var det ikke noe å lure på.

 

Får håpe du starter av deg selv før fredag :)

Jeg kunne nok pusha på å få det i dag, for hun var veldig fram og tilbake og veldig lydhør for hva jeg har blitt forespeila tidligere og spurte etter hva vi synes og tror og mener 😛 egentlig sa hun mandag, men så ombestemte hun seg og fant ut at fredag var bedre. Og så lenge gutten har det utmerket og jeg er frisk og fin så er jeg jo helt for å gi det enda et par dager. Bare litt antiklimaks etter å ha pakket bag og ordnet alt klart for barnevakt hjemme 😛

 

Men hun ønsket meg velkommen tilbake i natt, så vi satser på at den fingeren oppi dåsa gjør susen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag kom brått verdens vakreste lille prinsesse til verden i rekordfart. Våknet av at "noe" var på gang 02:30. Lastet ned en rieteller (var litt usikker på om det faktisk var rier eller hva..) og de varte i ca 60-70sek med 6-7min mellomrom. Klokken 5 var det ganske vondt og brått 4-5min i mellom, og da vekket jeg mannen. Prøvde å slappe av og spise litt, og 06:30 var vi på sykehuset (mannen ringte og de sa vi kunne komme på en sjekk). 08:51 kom hun - rakk ikke få epidural, selv om jeg hylte og skrek etter det 😂 Det var så utrolig vondt, men så utrolig verdt det ❤️ lille hjertet vårt ligger ved siden av oss i sengen nå og lager de vakreste små koselydene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har født!

 

Natt til onsdag 5 august gikk vannet mitt, og ble da innlagt siden det var misfarget. 

Ble satt igang på morgenen da kroppen ikke startet fødsel selv. Det tok et par dager før noe startet, men fredagskvelden 7 august kom lillegutt endelig! Var en heftig og rask fødsel, da jeg ble satt på drypp etter at epiduralen tok knekken på riene mine. Var i aktiv fødsel i 6 timer, men det tok bare ca 1,5 time etter dryppet ble satt før han var ute. Litt vel raskt, da jeg ikke fikk noen pauser, og mistet all kontroll. Men vel verdt det, selv om det ikke frister til gjentakelse sånn med det første :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har født!

 

Natt til onsdag 5 august gikk vannet mitt, og ble da innlagt siden det var misfarget. 

Ble satt igang på morgenen da kroppen ikke startet fødsel selv. Det tok et par dager før noe startet, men fredagskvelden 7 august kom lillegutt endelig! Var en heftig og rask fødsel, da jeg ble satt på drypp etter at epiduralen tok knekken på riene mine. Var i aktiv fødsel i 6 timer, men det tok bare ca 1,5 time etter dryppet ble satt før han var ute. Litt vel raskt, da jeg ikke fikk noen pauser, og mistet all kontroll. Men vel verdt det, selv om det ikke frister til gjentakelse sånn med det første :P

Gratulerer så masse :)

Det er jo verdt det på slutten, når gutten endelig kommer.

 

Føler jeg kan kjenne meg igjen i dette, da minner mye om mitt forløp denne gangen.

Kjenner så igjen den intense følelsen av å miste kontrollen og ikke ha noen pauser.

Men det er jo typisk for igangsettelse.

Selvføøgelig er det de som får fantastisk fine fødsler når de blir satt igang, men så er det også fødsler som dette.

 

Godt han er ute ihvertfall, gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Illyrie 😊

 

Her er det stadig like babyfritt, så jeg må vel bare belage meg på igangsetting i morra 😕 dustekropp som ikke vet sitt eget beste 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men hjelp, jeg har ankler! Er det et fødselstegn? Jeg har seriøst hatt monsterføtter i mange uker - sånn at jeg kunne presse inn en finger mot ankelkulen og lage et hull som sikkert var nesten en cm dypt... og nå har jeg ankler. Slanke ankler, slanke legger, lange tær 😲 ankelkulen stikker ut!

 

Ikke at det egentlig er så grusomt altså - skal jaggu bli digg å gå med sokker og sko igjen 😊 men er det i overkant optimistisk å tro at det tyder på at kroppen pønsker på noe? Sist forsvant ikke vannet før etter fødsel, og jeg trodde vel egentlig det var normalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har ankler! Hahaha, fineste setningen på lenge :) Jeg trodde også normalen var at vannet ble værende så lenge ungen ble det. Krysser fingrene for at det er et tegn på nærstående fødsel hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like babyfritt her også, men oul termin er 20 august(som jeg vet er feil) så har noen dager igjen før den kommer! Begynner å bli skikkelig sliten nå kjenner jeg.. Blir sint når jeg våkner om morgenen og ingenting har skjedd 😜

 

Men jeg lurer litt på hvordan dere som har født var den dagen eller dagen før dere fødte? Sliten, opplagt eller noe i den duren 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like babyfritt her også, men oul termin er 20 august(som jeg vet er feil) så har noen dager igjen før den kommer! Begynner å bli skikkelig sliten nå kjenner jeg.. Blir sint når jeg våkner om morgenen og ingenting har skjedd 😜

 

Men jeg lurer litt på hvordan dere som har født var den dagen eller dagen før dere fødte? Sliten, opplagt eller noe i den duren 😜

I to dager før jeg fødte var jeg kjemoetrøtt og sliten. Lå bare på sofaen og sov masse på dagtid, og lå lenge i senga. Akkurat som kroppen sparte opp energi til den store dagen! Jeg var også ekstra sulten!

Har hørt om de som også får massevis av energi i dagene før, så det er nok veldig variende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har ankler! Hahaha, fineste setningen på lenge :) Jeg trodde også normalen var at vannet ble værende så lenge ungen ble det. Krysser fingrene for at det er et tegn på nærstående fødsel hos deg :)

Haha, men det føltes sånn 😂 etter å ha sittet og sett på svære klumper i ukevis ser de nå normale beina rett og slett ut som de hører hjemme i en sultkatastrofe 😛 fryktelig uvant!

 

Flaks at jeg fortsatt har strekkmerker på leggene da, så jeg i alle fall kan bevise at joda, de var virkelig så svære 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hjelp, jeg har ankler! Hahaha, fineste setningen på lenge :) Jeg trodde også normalen var at vannet ble værende så lenge ungen ble det. Krysser fingrene for at det er et tegn på nærstående fødsel hos deg :)

Haha, men det føltes sånn 😂 etter å ha sittet og sett på svære klumper i ukevis ser de nå normale beina rett og slett ut som de hører hjemme i en sultkatastrofe 😛 fryktelig uvant!

 

Flaks at jeg fortsatt har strekkmerker på leggene da, så jeg i alle fall kan bevise at joda, de var virkelig så svære 😂

Jeg tror én (!) av anklene dine har endt opp her! Jordmor sendte meg videre til legen, bare for å utelukke blodpropp..

Ganske stor forskjell på høyre og venstre, litt ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hjelp, jeg har ankler! Hahaha, fineste setningen på lenge :) Jeg trodde også normalen var at vannet ble værende så lenge ungen ble det. Krysser fingrene for at det er et tegn på nærstående fødsel hos deg :)

Haha, men det føltes sånn 😂 etter å ha sittet og sett på svære klumper i ukevis ser de nå normale beina rett og slett ut som de hører hjemme i en sultkatastrofe 😛 fryktelig uvant!

 

Flaks at jeg fortsatt har strekkmerker på leggene da, så jeg i alle fall kan bevise at joda, de var virkelig så svære 😂

Jeg tror én (!) av anklene dine har endt opp her! Jordmor sendte meg videre til legen, bare for å utelukke blodpropp..

Ganske stor forskjell på høyre og venstre, litt ekkelt!

Regner med du har fått min venstre da, for den var størst... har vært ganske stor forskjell her og i perioder, den høyre har vært svær og den venstre latterlig svær 😛 har faktisk arr rundt ankelen på den venstre, ikke strekkmerker men skikkelige arr som ser ut som noen har skåret rundt 😨

 

Men bra de sjekker 😊 Alltid bedre med en gang for mye, blodpropp tuller man ikke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager over her og, sitter i gangen og venter på ledig rom på føden - og så blir det igangsetting etterhvert 😨

 

Litt skrekkblandet fryd og litt skuffa over at det må hjelp til, men forsøker å trøste meg med at det ser ikke ut som kroppen vil starte opp selv samma pokker denne gangen, så da er det greit med et spark bak 😛 gått med regelmessige kynnere hver kveld i nesten ei uke uten at det tar seg opp, så jeg regner med kroppen egentlig er klar som et egg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager over her og, sitter i gangen og venter på ledig rom på føden - og så blir det igangsetting etterhvert

 

Litt skrekkblandet fryd og litt skuffa over at det må hjelp til, men forsøker å trøste meg med at det ser ikke ut som kroppen vil starte opp selv samma pokker denne gangen, så da er det greit med et spark bak gått med regelmessige kynnere hver kveld i nesten ei uke uten at det tar seg opp, så jeg regner med kroppen egentlig er klar som et egg

Så spennende da, da skjer det snart!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha 😛 "kan dere komme tilbake halv fire? har aldri vært så travelt her før!" -joda, i 2008 da jeg fødte forrige gang og de hadde 52 fødsler på ei helg (og 7 fødestuer).

 

Typisk min flaks 😛 "jeg skal huske på at vi sendte deg hjem" sa damen, i samme åndedrag som hun fortalte at hvis jeg kommer halv fire så blir det etter vaktskiftet 😂

 

Men men, fortsetter det på dette viset så rekker jeg vel å gå i fødsel på eget insj allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Olavs 😊

 

Hun mumlet noe om politikere hun sykepleieren... mulig det er innspurten til barnehagefristen som merkes 😛

 

Ante oss da vi kom da, det er aldri et bra tegn når det ligger korridorpasienter på barsel... men satser på det er bedre i ettermiddag. Hvis det er sant at de fleste fødsler starter på natta så er vel folk ferdige til middag stort sett 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff, kan tenke meg det er stort trøkk før 1. September ja.. Stakar sykepleiere og jormødre denne og neste helg/uke! Alle vil ha godt innenfor fristen vil jeg tro 😂 krysser bare alt jeg har for at vi får plass på barselhotellet etter fødselen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...