Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle som har født!!

 

Her har vi hatt en fantastisk barseltid så langt! Etter en kort og lett fødsel har formen vært upåklagelig :) Ingen plager nedentil, kjenner ikke at jeg har født en gang. Renselsen var over etter 10 dager og jeg har masse melk. Snuppa sover 3-5 timer i slengen døgnet rundt, så vi får passelig med søvn. Det er herlig etter en storebror som har hatt søvnproblemer! Håper dere andre har det bra i barseltiden også, og masse lykke til til dere som skal føde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til alle som har født!!

 

Her har vi hatt en fantastisk barseltid så langt! Etter en kort og lett fødsel har formen vært upåklagelig :) Ingen plager nedentil, kjenner ikke at jeg har født en gang. Renselsen var over etter 10 dager og jeg har masse melk. Snuppa sover 3-5 timer i slengen døgnet rundt, så vi får passelig med søvn. Det er herlig etter en storebror som har hatt søvnproblemer! Håper dere andre har det bra i barseltiden også, og masse lykke til til dere som skal føde!

Høres herlig ut 😊

 

Her er det litt ubehag der nede (så rart med det, det ble et par sting og et skrubbsår), men helt overkommelig. Det ser ikke lenger ut som et slaktehus når jeg dusjer (den verste blødningen gav seg etter et døgn ca), og formen ellers er mye bedre enn sist.

 

Lillegutt spiser og sover godt, så her er det damene på barsel som holder meg våken om natta... pga min gbs-infeksjon og svangerskapsdiabetes har de måttet sjekke, stikke, måle og styre med gitte intervall døgnet igjennom, og det slår ikke feil at en eller annen kommer inn med utstyrsboksen når vi akkurat har sovna. Skal bli digg å komme hjem til fred og ro.

 

Håper vi får dra i dag, men han ligger litt i grenseland mot gulsott så vi må avvente svar på blodprøven der før vi får reise (eller får kontrabeskjed og må bli enda lengre...). Mannen dro hjem på lørdag, så det blir lange dager her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer til alle som har født!!

 

Her har vi hatt en fantastisk barseltid så langt! Etter en kort og lett fødsel har formen vært upåklagelig :) Ingen plager nedentil, kjenner ikke at jeg har født en gang. Renselsen var over etter 10 dager og jeg har masse melk. Snuppa sover 3-5 timer i slengen døgnet rundt, så vi får passelig med søvn. Det er herlig etter en storebror som har hatt søvnproblemer! Håper dere andre har det bra i barseltiden også, og masse lykke til til dere som skal føde!

Høres herlig ut 😊

 

Her er det litt ubehag der nede (så rart med det, det ble et par sting og et skrubbsår), men helt overkommelig. Det ser ikke lenger ut som et slaktehus når jeg dusjer (den verste blødningen gav seg etter et døgn ca), og formen ellers er mye bedre enn sist.

 

Lillegutt spiser og sover godt, så her er det damene på barsel som holder meg våken om natta... pga min gbs-infeksjon og svangerskapsdiabetes har de måttet sjekke, stikke, måle og styre med gitte intervall døgnet igjennom, og det slår ikke feil at en eller annen kommer inn med utstyrsboksen når vi akkurat har sovna. Skal bli digg å komme hjem til fred og ro.

 

Håper vi får dra i dag, men han ligger litt i grenseland mot gulsott så vi må avvente svar på blodprøven der før vi får reise (eller får kontrabeskjed og må bli enda lengre...). Mannen dro hjem på lørdag, så det blir lange dager her.

Håper dere får reise etter blodprøven i dag. Vi dro hjem i går ettermiddag, og får jordmor på besøk her i morgen. Foreløpig går det over all forventning! Nå gleder vi oss bare til melka kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtids kontroll på meg i morgen på sykehuset.... da har jeg tenkt å høre om muligheten om igangsetting, vil jo helst at det skal starte selv, men når ingenting har skjedd en uke over hvorfor i allverden skal det da starte i løpet av 4 dager liksom.... Og ungen er godt over 4 kg allerede..... Syns ting tar grådig lang tid nå... Har ikke et eneste tegn på noe, en og annen kynner, men ikke noe som gjør vondt, merker knapt at de kommer.... Formen er jo tipp topp og sover godt om natta så er jo veldig fornøyd med det, men er veldig utolmodig nå... Får si som jeg sier hver kveld, kanskje i natt, kanskje i natt.....😜 minsten spurte meg i gårkveld om babyen kommer i natt? Nei, det kan jeg ikke svare på lille venn sa jeg, da sa han jeg tror han kommer nå snart jeg ser det på ansiktet ditt... Å? Ja for du har litt sånn slitent ansikt nå😂😂😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk reise hjem i går, og du store tid så deilig det er med fred og ro og sin egen seng, ingen som vekker oss om natta for testing og stikk. Pga min gbs-infeksjon og diabetes hadde de et obs-skjema som skulle fylles ut fire ganger i døgnet ellerno, med puls, temp, pustefrekvens og div, i tillegg til blodsukkermåling et par ganger i døgnet og gulsottmålinger i tide og utide. Og typisk nok falt en måling midt på natta, siden han er født kvart på tre og det skal gjøres ved gitte intervall etter fødsel. Kjempestas å bli vekket et kvarter etter at han omsider sovna, av en litt snerpete dame som ble oppgitt over at han nettopp hadde spist og at hun dermed måtte komme tilbake et par timer senere for å ta blodsukker 😛

 

Og hva er greia med at man måååå amme friske nyfødte hver tredje time døgnet igjennom? Du ser ikke meg sette på vekkerklokke midt på natta for å tvangfôre en ilsint knott som bare vil sove i fred altså. Si mye pent om st.olavs, men du store tid for et puppemas 😛

 

Og godt med en pappa som avlaster så jeg får dusja, gått på do, og ikke minst drukket kaffe 😀 livet er ganske deilig igrunn ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerte til slutt siste jordmora som begynte med "og så er det viktig å håndmelke litt først... kan du å håndmelke? Blabla brystbetennelse..." -jeg svarte at joda, jeg er agronom, så jeg kan å melke. Er det noe jeg kan, så er det jur 😂 (kom ikke her og belær meg i oxytocin og melkeganger altså 😛)

 

Synes synd på førstegangsmødre som havner oppi det maset, spesielt om man er litt usikker og forsiktig av seg. Kan jo bli fullstendig overkjørt og miste all selvtillit av mindre... Og jeg kan virkelig ikke huske at det var så ille i -08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrejemini for noen fødselshistorier, dere vet å skremme en lettskremt sjel.... :P Var på andre trivselskontroll i dag - 9 dager over termin - og har 3 cm åpning og hun strippet igjen, noe som førte til litt rier - men de dabbet av etter noen timer denne gangen også. Så nå er det tilbake på torsdag og settes i gang, og jeg gruer meg så mye at jeg kaldsvetter bare jeg tenker på det, og det hjelper ikke å lese om fødselene deres!!! :P Får bare prøve å konsentrere meg om premien, og ser jo ut som dere "glemmer" ganske fort...... Jeg er ganske misunnelig på dere som er ferdig med "jobben" og har fått skatten deres!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini for noen fødselshistorier, dere vet å skremme en lettskremt sjel.... :P Var på andre trivselskontroll i dag - 9 dager over termin - og har 3 cm åpning og hun strippet igjen, noe som førte til litt rier - men de dabbet av etter noen timer denne gangen også. Så nå er det tilbake på torsdag og settes i gang, og jeg gruer meg så mye at jeg kaldsvetter bare jeg tenker på det, og det hjelper ikke å lese om fødselene deres!!! :P Får bare prøve å konsentrere meg om premien, og ser jo ut som dere "glemmer" ganske fort...... Jeg er ganske misunnelig på dere som er ferdig med "jobben" og har fått skatten deres!!!!

Da kan jeg fortelle om min fødsel som var helt fantastisk ;) Riene var litt ubehagelige på tur til sykehuset, men det viste seg at jeg var 5-6 cm allerede. Så lå jeg og halvsov i en seng på fødestua i 30-40 minutter, før jeg våknet og følte meg uvel. Satte meg på do og da ble jeg svimmel/føltes som jeg skulle besvime så mannen hjalp meg av do og til en stol. Sto så på kne på gulvet og hang over stolen i noen minutter (ble kvalm og kastet opp et par ganger), før jeg kjente at babyen var på vei ut. Kalte på jordmor og fikk hjelp til å opp i fødesengen og etter fire pressrier var jenta ute :) Ikke en rift :) Så jeg halvsov med andre ord til 15 minutter før hun var ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini for noen fødselshistorier, dere vet å skremme en lettskremt sjel.... :P Var på andre trivselskontroll i dag - 9 dager over termin - og har 3 cm åpning og hun strippet igjen, noe som førte til litt rier - men de dabbet av etter noen timer denne gangen også. Så nå er det tilbake på torsdag og settes i gang, og jeg gruer meg så mye at jeg kaldsvetter bare jeg tenker på det, og det hjelper ikke å lese om fødselene deres!!! :P Får bare prøve å konsentrere meg om premien, og ser jo ut som dere "glemmer" ganske fort...... Jeg er ganske misunnelig på dere som er ferdig med "jobben" og har fått skatten deres!!!!

Sorry, var ikke meningen å skremme 😛

 

Og ja, man glemmer fort. Jeg hadde antagelig gjort det igjen om jeg skulle hatt flere barn 😛 og med det hele på noen dagers avstand så har jeg ingen dårlig følelse tross alt. Joda, det var ekstremt brutalt der og da - men ærlig talt: tre kvarter med helvete er faktisk bedre en timevis med seigpining. Jeg tror de fleste kommer til det punktet hvor man tenker at "dette går ikke, jeg klarer det ikke" - men så gjør man jo det likevel 😊 denne gangen kom jeg dit fordi jeg trodde det skulle vare like lenge som første, men så var jeg jo egentlig nesten i mål 😊

 

Og når du ligger der og tror du skal dø: husk at i det øyeblikket ungen er ute så er det faktisk over. Da blir smerten bare skrudd av. Jobb målrettet mot det! Pust under riene, forsøk å ikke spenne deg (ja, det er kjempevanskelig!), og finn noe som tar fokus. Ha en klokke med sekundviser så du kan telle ned til rien slipper, slå rytmisk i veggen eller senga eller noe... og tenk: hver rie som er unnagjort fører deg ett skritt nærmere slutten 😊

 

Lykke til - husk at kroppen vår er laget for å tåle dette - ikke bare tåle det, men tåle det så godt at vi gjør det igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herlighet, så søte dere er. Det var digg å lese! Tusen takk! :) Med nerver på høyspenn her, er det fint å lese at ikke alle fødsler er like forferdelige! Jeg gleder meg enormt til å se det lille trollet jeg har i magen, og få henne ut og opp på brystet og bli kjent med henne. Så ja, må prøve å fokusere på det som kommer og at det er veldig veldig verdt det sånn egentlig, selv om det kanskje ikke føles sånn når det står på som verst! Men et kun i morgen, så er det over! Puh! Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini for noen fødselshistorier, dere vet å skremme en lettskremt sjel.... :P Var på andre trivselskontroll i dag - 9 dager over termin - og har 3 cm åpning og hun strippet igjen, noe som førte til litt rier - men de dabbet av etter noen timer denne gangen også. Så nå er det tilbake på torsdag og settes i gang, og jeg gruer meg så mye at jeg kaldsvetter bare jeg tenker på det, og det hjelper ikke å lese om fødselene deres!!! :P Får bare prøve å konsentrere meg om premien, og ser jo ut som dere "glemmer" ganske fort...... Jeg er ganske misunnelig på dere som er ferdig med "jobben" og har fått skatten deres!!!!

Nå har jeg ikke lest hva de andre har skrevet, men så lenge du har 3cm åpning allerede, så er jo kroppen klar og trnger gjerne bare et kick-start.

Har gørt at de fødslene som blir satt i gang hvor kroppen allerede viser tegn til å være moden, ikke trenger å være annerledes enn en naturlig-kommet-igang-av-seg-selv-fødsel.

Er derimot kroppen helt umoden for fødsel kan det blir intenst, men ikke nødvendigvis.

 

Du høres jo ut som det er noe pågang bare dte at det hadde effekt av at jm strippa er jo positivt, 3 cm, da slipper du de 3 hele cmeterene, de kan være veldig vonde hvis du skal gå fra 1 umoden cm til 3cm, noen timer mindre arbeid det :)

 

Masse lykke til imorgen! Krysser fingrene for en fantastisk opplevelse med den flotteste premie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herlighet, så søte dere er. Det var digg å lese! Tusen takk! :) Med nerver på høyspenn her, er det fint å lese at ikke alle fødsler er like forferdelige! Jeg gleder meg enormt til å se det lille trollet jeg har i magen, og få henne ut og opp på brystet og bli kjent med henne. Så ja, må prøve å fokusere på det som kommer og at det er veldig veldig verdt det sånn egentlig, selv om det kanskje ikke føles sånn når det står på som verst! Men et kun i morgen, så er det over! Puh! Wish me luck! :)

Lykke til i morgen 😊 premien er rett rundt hjørnet ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir vi satt i gang i dag halv 5! Såå spent på å møte lille jenta 💜 var litt lite forstervann på sjekken i dag og de valgte da å sette det i gang allerede i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vi satt i gang i dag halv 5! Såå spent på å møte lille jenta 💜 var litt lite forstervann på sjekken i dag og de valgte da å sette det i gang allerede i dag!

Lykke til! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den lille jenta vår også kommet 💕 verdens fineste lille prinsesse kom i dag! Jeg ble satt i gang i går og hun kom i dag kl 12.58 😊 Da jordmor sjekket kjeden for siste gang var det 5 cm åpning og en time etter var hun ute! Er veldig glad for at jeg hadde nåla i ryggen som jeg sier!! Hadde dævva om jeg ikke hadde hatt den, men nå viser det seg at jeg er veldig lik min mor når jeg føder og når riene faktisk hadde god virkning så begynte nedpresset 30-40 min etter! Men for all del en fin opplevelse og er så glad for å ha henne ute og hos oss nå 💜 Hadde også verdens beste jordmor!!!!! Så takknemlig i dag 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den lille jenta vår også kommet 💕 verdens fineste lille prinsesse kom i dag! Jeg ble satt i gang i går og hun kom i dag kl 12.58 😊 Da jordmor sjekket kjeden for siste gang var det 5 cm åpning og en time etter var hun ute! Er veldig glad for at jeg hadde nåla i ryggen som jeg sier!! Hadde dævva om jeg ikke hadde hatt den, men nå viser det seg at jeg er veldig lik min mor når jeg føder og når riene faktisk hadde god virkning så begynte nedpresset 30-40 min etter! Men for all del en fin opplevelse og er så glad for å ha henne ute og hos oss nå 💜 Hadde også verdens beste jordmor!!!!! Så takknemlig i dag 😘

Gratulerer! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det min tur også, på fredag 9 dager over, ble satt i gang kl 9 på morningen, men lite skjedde før halv ni på kvelden, da starter murringene, halv elleve var det fortsatt ingen åpning, kvart på tolv var han ute😛 heftig men effektivt💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nybakte mødre!

Jeg går fortsatt rundt med full mage.. Har vært på én overtidskontroll, ble strippet, og sendt hjem igjen.

Har time igjen imorgen, og da reiser jeg IKKE hjem. 10 dager over termin får holde! Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født siden sist jeg var innom. I dag er min termindato, og vesla er 17 dager gammel. Men vi er fremdeles på sykehuset, hvor vi er på ubestemt tid. Så kos dere masse hjemme med gullene deres 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...